Soweek

Soweek

Ondra Sovik

okres Karlovy Vary

16 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
    • 15.1.2018  08:43

    Je tu opět leden a s ním přichází oskarová sezóna. Kvalitní snímky se opět hlásí o slovo a tento rok, narozdíl od toho minulého, to vypadá opravdu slibně. McDonagh se svou tvorbou vždy pohyboval někde mezi Ritchiem, Coeny a Tarantinem, tentokrát se vydal tou čistě Coenovskou cestou. Musím říct, že něco podobného jsem naposled viděl ještě ve dvacátém století, když právě Coeni přišli s Fargem. Tři billboardy totiž skvěle kombinují zdánlivě nekombinovatelné. Výbuchy smíchu černočerné komedie se střídají s velmi vážnými tématy, které jsou navíc velmi dobře zahrané a občas i schopné vás dostat do kolen. Myslím, že McDormand, McDonagh a Rockwella minimálně nominace na Oskary neminou.

    • 13.1.2018  18:44
    Jigsaw (2017)
    **

    Opět nic jiného než série nesmyslných rozhodnutí, špatných herců, nějakého toho násilí a Tobina Bella. Čekal jsem restart nebo vydání se jiným směrem, ale dostal jsem opět to samé zopakované už po osmé. Upřímně nechápu relativně vysoké hodnocení, které film sklízí jak v ČR, tak hlavně v zahraničí.

    • 12.1.2018  09:20

    Lanthimos se po skvělém Lobsterovi vrací se stejně skvělým jelenem a po těchto dvou filmech si ho určitě zařadím do aktivního hledáčku. Vždy, když vidím film, který je tak trochu jiný než to na co běžně všichni koukáme, tak moje srdce jako fanouška filmové tvorby zaplesá. Lanthimos nedostatkem originality rozhodně netrpí, navíc má skvělou ruku při volbě herců a talent na režírování jakbysmet. K filmu asi netřeba nic prozrazovat, pokud jste už něco od Yorgose viděli, tak víte jaký druh filmu čekat. Dopředu jen varování, že ač ve filmu není prakticky žádné násilí, tak snímek opravdu není pro slabší povahy.

    • 8.1.2018  09:39

    Katastrofické filmy vždycky byly a budou naprosto dementní a jejich logikou se nesmíme zabývat. To jsem se už naučil, jinak bych se na ně ale nemohl ani dívat. I tak se tyhle filmy ale objektivně hodnotit dají, dokonce někdy i pozitivně,ale to musí být stupeň popkornové zábavy vyšší, než je stupeň demence filmu. Geostormu se to bohužel nedaří. Je to velká škoda, protože první půlka filmu zas tak marná není, ale čím více se blížíte ke konci, tím více klesá zábava a stoupá demence.

    • 8.1.2018  09:31

    Nemastný, neslaný, ničím nezajímavý, nijak šokující a velmi snadno zapomenutelný.

    • 2.1.2018  11:19
    Bright (2017)
    ***

    Tak trochu nechápu, co se tady stalo. Ayer je velmi zkušený režisér a scénárista policejních krimi. Zkorumpovaní policisté, války gangů, drogové zátahy jsou jeho specialita a vždy to zvládal velmi dobře. A vlastně i scénář k Bright by býval ideální k dalšímu tematickému počinu. Nevím ale jestli s tím přišel sám Ayer nebo někdo z produkce Netflixu a dostal nápad, že místo klasického konfliktu bělochů, černochů a mexikánců by mohlo jít o konlfikt lidí, orků a elfů a místo kufříku plného peněz, případně drog, by mohlo jít třeba o magickou hůlku...

    • 30.12.2017  22:47

    Taken minus Liam Neeson plus Jackie Chan, který zcela vyjímečně nehraje typického Jackie Chana.

    • 30.12.2017  19:04

    Udělat pokračování 35 let starého, kultovního sci-fi, které vytvořilo žánr cyberpunk, dalo základ nepočitatelně mnoha filmům, knihám a hrám a pomáhalo budovat základy celého moderního sci fi, chce vážně odvahu. Netočíte pokračování Sexu ve městě, kde by Vám přešlap mohl každý odpustit. Přešlap u tohoto velkofilmu by Vám taky mohl zničit celou kariéru. Villenevue je pro mě nejlepší režisér současnosti a zároveň velmi zkušený režisér na poli sci-fi, takže logicky nikdo jiný nemohl být lepší volbou. A skutečně to nebyl přešlap. Nový Blade Runner je opět velkolepý, a to ve všech směrech. Udržuje si tempo komorní detektivky, skvěle rozvíjí děj prvního dílu, ponechává funkční fungující svět a přitom ho zvládá perfektně updatovat podle současných moderních technologií, případně budoucích technologiích, s kterými to vypadá, že jsou v nejbližších 20 let na snadě. Vlastně nedokážu najít nic co by mělo být vyloženě špatně. Proč teda nedávám plné hodnocení? Sám popravdě nevím...

    • 29.12.2017  12:49
    To (2017)
    *****

    It se velmi dobře veze na vlně Stranger Things. Silný nádech osmdesátek, hlavní hrdinové parta sympatických rošťáků a nějaké to zlo. Možná mi to ještě více připomíná film The Goonies (1985), který jsem jako dítě miloval. Jako divák tedy dostanete takový "rodinný" horor, který má dnes velmi silné zázemí a rozhodně není poslední z této žánrové řady. Rodinný je možná silné slovo, stále je to mládeži nepřístupné, ale nečekejte, že se budete bát nebo lekat. Spíš se budete unášet dětským dobrodružtsvím a boji proti zlu a a celé té partičce po celý film fandit. Určitě byste neměli vynechat.

    • 27.12.2017  12:20
    The Punisher (TV seriál) (2017)
    ***

    To co čekáte od Punishera pravděpodobně dostanete. Jednoduchý děj, žádné složité zápletky, Frank Castle nezapomene každý díl zmínit, že přišel o ženu a děti, sem tam nějaké násilí. Bohužel ale dostanete ale i nezajímavé padouchy, nezajímavé hrdiny. Co pravděpodobně nedostanete, pokud nejste komiksovými fanoušky, je důvod čekat na druhou sérii.

    • 23.12.2017  21:36
    Sněhulák (2017)
    ***

    Tak zas tak špatné to nebylo. Norské prostředí je zachycené vcelku vkusně. Fassbenderovi také nic vyčíst vyloženě nejde. Bohužel vše ostatní ale padá jak domek z karet. Film má příliš mnoho postav, které ve filmu nemají žádné opodstatnění, střih je katastrofa, časté střídání scén je příšerné. Nejvíce ovšem vadí ta angličtina. Každý druhý herec mluví perfektní britskou angličtinou, tramvaj jezdí do zastávky Oslo Hospital, dokonce všechny cedule v Norsku jsou anglicky a nejhorší je, že se autoři ani nesnažili správně vyslovit jméno hlavního hrdiny a poangličtili si ho. Je to nesmírná ostuda.

    • 21.12.2017  10:46
    Lajna (TV seriál) (2017)
    ****

    Ze začátku se Lajna tvářila jako kopie Vyšehradu, ale naštěstí se od toho odchýlila a našla si vlastní cestu. Dostáváme se do období, kdy internetové televize produkují lepší seriály než televize klasické a to nejen v US. Je mi líto pouze sprosté reklamy Dominika Haška, který je se svým podnikáním už velmi zoufalý.

    • 16.12.2017  14:05
    Detroit (2017)
    *****

    Will Poulter byl vždycky takový přicmrndávač, ať už v We are the Millers nebo Maze Runner byl silně nesympatický a nevýrazný. Když ho ale v Detroitu zvládnete nenávidět víc než Joffreyho v GoT, tak Vám dojde, že to je fakt dobrý herec a má talent. To samé bych mohl říct i o Boyegovi, který je ve Star Wars nevýrazný, ale tady se z něho klube nový Denzel Washington. Bigelowové se vyplácí její zkušenosti z moderních válečných filmů a rozhodla se tak dodržet svůj žánr a natočit Detroit, jako by to byl válečný film, což bylo sakra dobré rozhodnutí.

    • 13.12.2017  14:27

    Určitě nepoukazuje na nic nového nebo obecně neznámého, ale poukazuje. Minimální mzda, pracovní podmínky a životní úroveň je samozřejmě složité téma. Dokument se ale naštěstí nesnaží žádné z těchto témat vyřešit, pouze poukazuje na to, jak to je. Zcela zbytečné mi přijdou pasáže ze soukromého života, které se snaží vás emocionálně vydírat, abyste dokument o to víc prožívali.

    • 13.12.2017  08:56

    3,5*. Další z řady filmů ala Vlk z Wall streetu, aneb jak průměrný Američan k balíku peněz přišel. Ono to dokonce celého Vlka v podstatě kopíruje. Hlavní postava je vyobrazen jako "hrdina", takže mu jako divák fandíte. V půlce filmu by neškodil nápis "Toto je stále pravdivý příběh". Film je podáván nenásilnou humornou formou. Na tento typ filmů se velice snadno kouká a o to hůř hodnotí. I když jsem se u filmu dobře bavil, tak pokud nahlédnu pod pozlátko, tak film v podstatě nepřináší žádné super výkony, režii ani zapamatování hodný moment.

    • 11.12.2017  09:03
    Dunkerk (2017)
    ***

    Stopáž válečných filmů se obvykle pohybuje kolem 2,5 hodin a má to svůj důvod. Kort když se rozhodnete sledovat 4 různé osudy, které by si každý sám o sobě zasloužily plnohodnotný film. Člověk by hned chtěl ovlivnit producenty, kteří klasicky režisérům sestříhávají film na kratší stopáž, když se ale dočtete, že toto je opravdu film v celé své podobě, tak jak ho Nolan zamýšlel, tak nevíte, co si máte myslet. Dunkirk tak nabízí zatraceně málo zážitku, což je škoda, protože jinak se jedná o velmi dobrý film.

    • 8.12.2017  22:23
    matka! (2017)
    ****

    Podobenství je zde až příliš silné, zbytečně na úkor děje a kvality celého filmu. Být o krapet slabší, mohl by třeba film dávat smysl až do konce a být z toho daleko větší pecka.

    • 1.12.2017  23:13
    7 životů (2017)
    ****

    4,5*. Tommy Wirkola je takové evropské želízko v hollywoodském ohni. Jeho práce se film od filmu zlepšuje a kdo ví co zajímavého nám ještě přinese. Seven sisters baví hned z několika důvodů. 1) Originální scénář, který se sice snaží být nepředvídatelný ale bohužel předvídatelný je (za to ta půlhvězda dolu) , který nedokáži přirovnat k jakémukoliv jinému filmu. 2) Sice sci-fi, ale naprosto uvěřitelné prostředí roku 2073. Způsob, jakým tento svět vzniknul ( přelidnění, postavení společnosti atd ). Prostředí je uvěřitelné, dosažená technologie je také uvěřitelná a odpovídá současnému technologickému vývoji. Svět roku 2073 jsem naprosto akceptoval, což je velmi důležité, protože se dokážete ( filmově ) vžít do rolí postav a chápat jejich rozhodnutí a postavení. 3) Skvělá Noomi Rapace, která překvapivě zvládá všech 7 charakterů najednou. 4) Skvělý Wirkola, který to dokáže vše ukočírovat a naservírovat vám to v podobě 2 hodinového super sci-fi thrilleru. Zápletka a vytvořený svět má spoustu možností a klidně se to celé nabízí jako úvodní film do příběhově hutného cyberpunkového seriálu, chápu ale, že preference divácké masy jsou stále u čímdáltímvíceseroucích mě superhrdinů, a tak originální scénáře jako tento nemají prozatím šanci.

    • 30.11.2017  13:24

    Uplně obyčejné béčko, s nesmyslným scénářem i dějem, které nakonec zvládne alespoň nenudit. Upřímně nechápu, proč se tomu Keaton po tolika úspěšných áčkových filmech upsal.

    • 27.11.2017  23:25

    20th Century Fox: Chceme Kingsman 2. Matthew Vaughn: Jo? Já bych chtěl Kickass 3. 20thCF: Na to je trochu pozdě, dvojka byla propadák. MV: Hm, tak to běžte do řitě! 20thCF: Matte, teď vážně. MV: OK..., ale chci dvojnásobnej budget!. 20thCF: OK. MV: OK..., tak chci ještě ponížit Ameriku!. 20thCF:O....K...., OK. MV: Vážně?!, Tak....tak chci Eltona Johna!. 20thCF:No...dobrá. Nechápeme proč, ale dostaneš svoje Cameo. MV: Vy mě nechápete, já nechci Eltona jako Cameo...

    • 20.11.2017  16:02

    Koneckonců, proč ne. Je to pořád to samé, ale když se tak nad tím zamyslíte, tak to bylo i těch původních 8 sérií. Domnívám se, že 12. série byla zřejmě už úplně poslední a i když to není seriálový vrchol, rozhodně to nedělá Červenému trpaslíkovi ostudu. Myslím, že rozloučení se skoro všemi postavami proběhlo více než důstojně. Je čas pověsit seriálové mládí na hřebík. Děkuji všem.

    • 20.11.2017  11:30

    Úsměvný snímek ve stylu Oceans Eleven, akorát po vesnicku. Jenže Dannyho parťáci měli styl, měli vtip a měli důvtip. Logan Lucky je nedomyšlený, celý heist není vůbec chytrý. Zatímco u těchto filmů s tematikou chytré loupeže máte pocit, že vše je domyšlené do puntíku, zde se jedná pouze o směť velmi náhodných a nepravděpodobných situací, kterým sami jako divák nevěříte a klepete si na čelo, jak mohli naplánovat něco takového a doufat, že to všechno vyjde. Film tak zachraňuje akorát celkem povedený humor dělající si srandu z vesnických buranů. Stejně ale nečekejte, že se budete hlasitě, spíš se tak trochu ušklíbnete.

    • 10.11.2017  09:54

    Luc Besson je takový francouzský Zdeněk Troška. Za své slávy natočil pár kultovních filmů a jakmile si vybudoval v odvětví pozici, tak začal režírovat a hlavně produkovat ten tip filmů, kterému nikdy nedátě více jak 50% hodnocení, ale zároveň vítě, že vydělá hodně peněz, protože cílí na masy. A jak že dopadl nejdražší francouzský film všech dob? Překvapivě velmi špatně, ale uplně neprávem. Valerian je jeden z největších finančních propadáků tohoto roku. Může si za to tak trochu sám. Málo známí, nevýrazní herci, kteří od pohledu vypadají jako kdyby natočili další díl Spy kids, špatná propagace filmu a nic neříkající hrozné trailery, které neuměly navnadit. Opak je ovšem pravdou. Film je točen pro stejnou masu, jako třeba Avatar nebo Hvězdné války. Odpovídá tomu "komplikovanost" příběhu, identický průběh filmu, i způsob fungování celého sci fi světa, který je založen na stejných principech. Svět je mnohem lépe propracován a je opravdu obrovský a nádherný. Nebudu tu rozepisovat co všechno se mi líbilo, protože toho bylo opravdu hodně, ale jen jako příklad - ve filmu se objevuje opravdu hodně různých mimozemských druhů ( po shlédnutí jsem se dočetl, že jich je přes 200! ) a dovolím si říct, že každý z nich je dobře propracovaný a unikátní a málo kdy se jedná o kopie z jiných filmů ( teda kromě hlavní příběhové mimozemské rasy, která vypadá stejně jak rasa v Avataru ). Obrovský svět Vás prostě nepřestane během filmu překvapovat a nebojím se říct, že jsem se u něj bavil více než kultovních Star Wars. Na filmu jde navíc vidět, že utracené peníze byly velmi dobře investované, protože Francouzi vytřískali z polovičního budgetu oproti novým Star Wars daleko více. Hlavní hrdinové jsou sice z počátku nesympatičtí, ale během filmu Vám přirostou k srdci ( a Cara je prostě kočka ) a rukopis Bessona je zde také znát, mnohdy ze záběru čiší aura Pátého elementu. Plný počet tomu přeci jen dát nemohu, stále se jedná o rodinné sci-fi a nebylo by to fér vůči jiným sci-fi klenotům, ale 4 hvězdy jsou plně zasloužené.

    • 9.11.2017  13:00

    Tragikomické, občas až hodně černohumorné a absurdní. Filmu chybí jakákoliv gradace, ale překvapivě celou stopáž nenudí. Sandler a Stiller tyto rodinné dramata umí a je škoda, že se žánru nevěnují častěji. Bohužel to zdaleka není taková pecka, jakou byl třeba Reign over me.

    • 6.11.2017  08:58

    První série mě bavila hodně. Z žádného jiného seriálu jsem neměl pocit, jak kdybych znovu koukal na první Krotitele duchů. Osmdesátá léta se povedly vystihnout bravurně a já si zasnil, že bych chtěl zažít tu dobu, kdy Walkman byl nejvíc a Váš rekord v arkádové herně psaný třemi písmeny zůstal aspoň týden nepokořen. Jenže... Druhá sérii se na prezentaci osmdesátých let soustředí tak moc, že zapomíná na vše ostatní. Dějová linka už zdaleka není tak zábavná, z 9 dílů je jeden absolutně nepodstatný a může být uplně vynechaný, první 4 díly se v podstatě nic neděje a vy tak marně čekáte, kdy se něco začne dít. Po úspěchu první série se koneckonců není čemu divit. Stranger Things jsou momentálně nejvýdělečnějším dítkem Netflixu, takže Vám je od začátku jasné, že druhá série není sérií poslední a několik let tu s námi bude. Doufejme, že vlažný rozjezd druhé série znamená pouze příprava dějové linky na série další.

    • 6.11.2017  08:46
    Auta 3 (2017)
    ***

    Nezáživné, nezábavné, tak by se dali charakterizovat poslední Auta. Člověk by si řekl, že by tu dějovou linku už mohli nějak obměnit, ale bohužel se to opět točí kolem toho samého . Jsem nejrychlejší - oou, vlastně nejsem nejrychlejší - musím trénovat - musím tomu věřit a najít sebe samého - finální závod. Na pixarovské poměry je to velká slabota.

    • 26.10.2017  11:05

    Atomic Blonde je takový mix mezi Johnem Wickem a průměrným špionážním filmem. Ač kombinace nezní zas tak špatně, tak to bohužel špatné je. Střídání akční jízdy s poměrně komplikovaným a zamotaným příběhem prostě nesedí. Jako divák si užíváte akci, která pak skončí a vy zas přepínáte mozek zpátky do komplikovaného příběhu a snažíte se vzpomenout, kdeže jste to vlastně skončili. Dalším problém je soundtrack. Film je naprosto prošpikovaný songy z 80tých a 90tých let. Většinou nepodcenění soundtracku vnímám jako positivum, je to nedílná součást filmu která umocňuje emoce a dotváří atmosféru filmu a prostředí, ale nesmí se to přehánět. Hudba zde hraje v podstatě pořád a to i v momentech, kdy je to naprosto zbytečné, po chvíli to samozřejmě začne být otravné. Jediné pozitivum na filmu jsou tedy akční souboje, kde máte záruku kvality od Davida Leitche.

    • 24.10.2017  14:49

    3,5*. Zahler pokračuje v uplně stejném tempu, u kterého skončil s Bone Tomahawk. BICB99 má naprosto stejné rysy, jako jeho předchůdce. Film je dlouhý, klidný, táhne se jak těsto na štrůdl a přesto je neuvěřitelně brutální. Na Zahlerovi jde hrozně vidět, že chce aby jeho filmy byly atmosferické stejně jako např. Drive, Only God Forgives nebo třeba nedávné Nocturnal Animals, kde minimum dialogů a dlouhé pohledy do prázdna měli své kouzlo a tvořily celý film. Zahler sice umí vybudovat momentum, ale ta atmosféra, která by vás měla táhnout celých 130 minut tam prostě chybí. Film to rozhodně není špatný, ale jde pořád vidět, že je o ligu níže.

    • 16.10.2017  11:15

    Nová trilogie Planety opic byla nad očekávání skvělá. Tento díl mi přijde ze všech tří nejhorší, ale pořád se jedná o nadprůměrnou podívanou. Na filmu se mi obzvlášť líbí, že ač jsou opice v celé trilogii vyobrazeny jako ty hodné a lidé jsou ti špatní, tak Vás zde film nutí zapřemýšlet se, co všechno byste udělali pro zachování své rasy, jestli byste se vlastně nezachovali stejně a jestli jde opravdu říct, že tu je někdo hodný a někdo zase zlý. Celé to samozřejmě táhne skvělý Woody a Matt Reeves prokazuje, Batman v jeho podání by nemusel být vůbec špatný film.

    • 13.10.2017  21:55
    Temná věž (2017)
    odpad!

    Naprostý hollywoodský odpad, delší komentář si to opravdu nezaslouží.

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace