Stegman

Stegman

M. K.

okres Praha
brigádník


18 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20
    • 10.2.2020  01:49

    Jednotlivé povídky: zpívající pistolník B.S. *****, bankovní lupič *****, kočovní herci ***, zlatokop *****, konvoj *****, pasažéři dostavníku ***. _______ Myslím, že je škoda, že se Coeni rozhodli tam vměstnat všech 6 povídek. Kdyby si např. tu 6. povídku nechali do příštího filmu, udělali by líp: takhle už divák na tu 6. povídku nemá moc sil. Jinak jsem ale tímto počinem nepokrytě nadšen! Skoro mám až chuť vytáhnout ze sklepa figurky kovboje a indiána a pořádně si zastřílet... :)

    • 9.2.2020  16:23
    První Tichá noc (TV film) (2015)
    *

    Nejotravnější hodina celých Vánoc: Simon Callow tu v rozhovorech s několika lidmi mluví pořád dokola o tom samém: že byla tehdy v Rakousku bída...(no představte si to!) a že tamti dva složili píseň! A ta píseň byla - pozor pozor - o míru! A pak taky: to víte, že tehdy byla v Rakousku bída?

    • 7.2.2020  02:55
    Jak si nepodělat život (TV seriál) (2019)
    ****

    Průměrné -či průměrně podané- příběhy (Krávy lítat, Bezvadnej život) střídají téměř bezchybné (Lahůdky, Beze stopy), celkově tedy nadprůměrná série. Zasloužilo by si to pokračování.

    • 15.12.2019  21:59

    [zhlédnuta 52minutová verze]

    • 15.12.2019  13:49

    [zhlédnuta TV verze (1918-1945 ****, 1945-2018 ***)]

    • 15.12.2019  12:47

    Na to, kolik se toho ve filmu stane, je to podané příliš uspěchaně, a tak to ve výsledku působí poměrně dost nevěrohodně / nelogicky / nedokončeně.

    • 15.12.2019  12:41
    Směr západ (2019)
    *****

    Vtipně a citlivě odvyprávěný klíčový okamžik dětství. Musí se to líbit každému, kdo dovede ocenit díla, jako např. Bylo nás pět, Dovidenia, Zuzanka! nebo Mikulášovy patálie.

    • 6.8.2019  00:55

    Má takovýto dokument nějaký smysl, když jsou po jeho zhlédnutí někteří lidi schopni veřejně napsat, že "vraždy, surové bití (...) je sice odporné, ale účel světí prostředky"?! Režisér nejspíš doufal, že pouhé záznamy toho šíleného násilí postačí, aby otevřely oči všem těm "nejsem rasista, ale", jenže to se poněkud přepočítal, jak je vidět. Teď už je jasné, že režisér měl nějakou tu minutu věnovat i DOPADŮM takovéhoto běsnění na společnost. Pak už by došlo snad všem, že hnědnutí společnosti sice může být z určitého úhlu pochopitelné, ale to v žádném případě neobhájí negativa, která jsou s tímto hnědnutím spojená (odliv mozků a kapitálu do zahraničí, nedůvěra ve stát a jeho instituce, zhrubnutí mravů...).

    • 14.7.2019  23:45

    Proč tak nízké hodnocení? 1) Přestože bylo poučné vidět, jak lidi ve slumu prožívají politiku, hrozně mě štvalo, jak to tvůrci filmu natahovali. Na všechno to vyřčené by bohatě stačila polovina stopáže. 2) Mám s čím srovnávat: příběhy z Kibery jsem už viděl v daleko lepší podobě - v hraném filmu Soul Boy, který si částečně natočili sami Kibeřani, částečně jim vypomohl T. Tykwer.

    • 14.7.2019  15:27
    Čistič (2015)
    *****

    Naprostá filmařská špička. Nevyzpytatelností hlavního hrdiny (a důrazem na psychologii vůbec) mi to trochu připomnělo bratry Dardenny nebo J. Audiarda či některé filmy P. Almodóvara, a to znamená jediné: Bebjak jako jeden z mála v ČR/SR zachytil moderní přístupy artové kinematografie a zaslouží si absolutorium. Na zdejším hodnocení to ale bohužel neuvidíte, sráží ho tu konzumenti hororů, které asi nalákal Bebjakův předchozí počin. Snad to (ne)přijetí diváků Bebjaka neodradí a ještě někdy se o artovější produkci pokusí.

    • 14.6.2019  00:07

    Z tohoto filmu mám dvojí zážitek; jednak z filmu samotného a jednak z diskuze po filmu. K filmu: až neskutečně mocně na mě zapůsobil. Co víc, měl jsem za to, že to bylo tak dobře napsáno a natočeno, že to muselo stejně silně zapůsobit úplně na každého. Nestačil jsem proto žasnout, když sálem po skončení projekce začala lítat slova jako "kýč", "schematický" či dokonce "nekřesťanský" film. Jistě, dalo by se to celkem snadno vysvětlit. Třeba tím, že ti pobouření diváci si přišli uklidnit svoji duši na promítání jejich oblíbeného cyklu (Film a spiritualita), a místo toho se jim dostalo neustálého napětí a zpochybňování tzv. základních hodnot (a tak ve vzteku na film naplivali). No jo, jenže co ti ostatní, bez zájmu o duchovno, kteří si film pustí třeba jen kvůli E. Hawkeovi? Budou přístupní všem těm důležitým otázkám, co film klade, když toho nejsou schopni ani mnozí z těch "povolanějších"? Snad ano. Věřím, že ano. _______ Doporučuju přečíst komentáře: Matty, silentname

    • 26.5.2019  13:54

    Škoda, že to v Ponrepu promítli až po bloku krátkých dokumentů Momenty XIII. mezinárodního filmového festivalu (z toho bloku pak sestříhali tohle dílko - doplněné o pár scének s L. Lipským-Karlem IV.). Normálně by se mi to líbilo asi o něco víc, tady jsem dostal (můj oblíbený) Horníčkův jemný humor přímo v koňské dávce a v podstatě opakovaně... a toho bylo na mně prostě příliš. _______ Poznámka na závěr: Horníčkova krátká scénka s B. Blierem by se dala krásně zahrnout mezi úžasné Zachariášovy znělky MFFKV z nedávných let.

    • 5.5.2019  16:27
    Asfalt (1929)
    ***

    [zhlédnuto s živým hudebním doprovodem (Irena Havlová & Vojtěch Havel)]

    • 7.4.2019  12:46

    Důležité téma (tím spíš pro stárnoucí populaci v Evropě) tu bylo uchopeno pevnou rukou. Nejen, že je tu divák hned vržen do akce bez zbytečně dlouhých úvodů, ale i celý příběh o misi dvou dobrovolnic je tu podaný bez zbytečného patosu (a přesto citlivě), což rozhodně oceňuju. _______ Díky účasti na diskuzi po filmu jen musím některé věci zasadit do správného kontextu. Režisérka např. uvedla, že život daleko od vlastní rodiny je v silně individualistickém Holandsku docela běžná věc. Někdo sice občas nezvládá samotu ve stáří, ale to se dá řešit nějakým systémovým opatřením. To celý problém od reality východní (a částečně i střední) Evropy dost odlišuje, tady se opuštění rodinou ve stáří automaticky bere jako tragédie, osobní selhání. ... A další věc (SPOILER): ty výsledky průzkumů režisérka nebrala ironicky, i když to tak ve filmu mohlo působit ("70 % lidí v dotaznících uvedlo, že jsou šťastni; tak za to si pojďme zatleskat!"). Režisérka totiž už během příprav na film navštívila asi 40 důchodců / důchodkyň a jen u jedné (posléze hrdinky filmu) prý jasně viděla, že o své samotě lže, resp. že si nechce přiznat, jak je ze samoty nešťastná.

    • 4.3.2019  02:55

    Úvodní scéna s levhartem na stromě obklopeném džípy s turisty je nezapomenutelná. Bohužel na ní už ale ve zbytku dokumentu nenavázalo nic srovnatelného, cestopis je zpracován dost průměrně. - Že si manželé Johnsonovi už tehdy uvědomovali křehkost přírody a tak ji aspoň zdokumentovali? Ok. Jak se ale lišili od Náprstka a dalších cestovatelů se síťkou na motýly? Tím, že Johnsonovi měli s sebou filmovou kameru? Tak to jo. :( Ve zkratce řečeno tu na mě všechno dělá dojem, že čeští tvůrci byli samotným objevem manželů Johnsonových tak okouzleni, že se o předání nějakého výraznějšího poselství zrovna moc nesnažili. A jak jsem si všímal ohlasů a pročítal komentáře, tak nějakou myšlenku ve filmu opravdu postřehl jen málokdo [radektejkal: "návštěvy Johnsonových měly na divočinu devastující vliv..."]; mnohým divákům to ale nejspíš ani nevadí [dodanek: "nádherný film, který vás pohladí po trochu otupělé duši"(!)].

    • 12.2.2019  22:34

    [zhlédnuto v 77minutové verzi s živým hudebním doprovodem (Irena Havlová & Vojtěch Havel)]

    • 13.1.2019  22:38

    Hlavní potíž tohoto dokumentu tkví právě v tom, že apeluje na selský rozum diváků. Na ten se totiž tak úplně spoléhat nedá, zvlášť v dnešní informačně nejisté době. Lidi totiž dnes fungují tak, že jakmile slyší na nějaké téma soustavnější kritiku, tak zpozorní. Což by bylo ještě v pořádku, jenže pak u spousty lidí následuje fáze "teď už nevnímám...ať zazní cokoli, už to neberu vážně, není to vyvážené". - Lidi tedy vyměnili selský rozum za obyčejnou podezřívavost (vůči všemu a všem). Pak je samozřejmě težké uspět u publika s takovýmto kritickým dílem... jak vysvětlit dnešnímu diváctvu, že na něčem se pozitiva prostě najít nedají? (např. na slonovi v porcelánu, na vlivu Agrofertu na český venkov...?) Pevně doufám, že se lidi od té podezřívavosti zase k selskému rozumu vrátí (a řádně o Agrofertu popřemýšlí). A to dřív, než bude pozdě. Než bude český venkov jedna nezajímavá, jednotvárná, vylidněná, mrtvá pustina.

    • 13.1.2019  12:05

    [zhlédnuto v 60minutové verzi]

    • 28.12.2018  01:55
    Napoleon (1960)
    ***

    [zhlédnuto v 164minutové verzi] _______ Viděl jsem verzi, v níž Napoleon pobaveně vypráví, jak překvapenému papeži uzmul korunu a korunoval se sám. Režisér tedy skutečný průběh té události znal... to jen producent (nebo kdo) vystřižením téhle scény způsobil, že to v té kratší verzi vypadá, jako kdyby filmaři o Napoleonově korunovaci nic nevěděli.

    • 27.12.2018  11:53
    Ukradený kaktus (TV film) (1990)
    ****

    "Ženské mají všechny možné vášně, ale jakživy si nedělají sbírky! (...) Ženské nemají tu důkladnost a jsou tak strašně střízlivé..."

    • 25.12.2018  16:10

    Hodnocení u tohoto filmu nelze brát vážně, protože to tu zjevně ovládli chudáčci s chorobnou potřebou sdělit světu, jak je jejich nenávist / fascinace k Havlovi nekonečná. Těžko říct, jestli vůbec tuhle 4hodinovou verzi viděli. Zvlášť u těch nenávistníků, co se zmůžou v komentářích jen na 100x vyvrácené "humanitární bombardování", bych o tom dost pochyboval. Každopádně je to ale prvotřídní dokument, podle mého názoru ještě o něco lepší než původní 2hodinový film, protože umožňuje člověku nahlédnout na tehdejší události v plné šíři. - Pokud vás politika nezajímá, tak to neoceníte, ale to snad dá rozum... když vás nezajímá podmořské bádání, tak si přece taky nepustíte 4hodinový dokument o Cousteauovi.

    • 23.12.2018  13:02

    Ten závěr mohl být TÁÁÁK dobrý! Mohl napravit dojem z celé té nevýrazné předchozí hodiny... SPOILER: ale to nééé, ono se najede na klasicky české bolestínství. Trenér (O.Malý) jim přece mohl vmést do tváře "všichni jste věděli, co podepisujete, ale jen jste to alibisticky shazovali!". Místo toho se ten trenér provinile(?!) a "zrádcovsky" vytratí do kouta, aby dal prostor typicky českým bělohorsko-mnichovským úvahám "byli jsme extratřída, ale zase nás zařízl někdo zvenčí (samozřejmě za pomoci zrádce-slabocha-jednoho z nás)". Achjo. Kdyby aspoň pořádně ukázali ten finálový zápas... ale je odbytý snad za čtvrthodinu. I ta milostná linka, která zabírá půlku filmu, skončí neslaně nemastně. Je tu vůbec něco, co můžu ocenit? Výprava a herecké výkony? Ok, ale to je málo.

    • 16.12.2018  20:29
    Stezka krve (2018)
    ****

    Pokud vám je téma "muslimové páchají atentáty v muslimské zemi" povědomé, tak možná proto, že jste kdysi viděli americký film Království. Ten totiž volně vycházel z týchž událostí - konkrétně z bombových útoků na saúdská města Khobar (1996) a Rijád (2003). Z tohoto -cenného- dokumentu (mi) vyplynulo, že teroristi jsou často hloupí, směšní chudáci, ale stejně jsou ze své podstaty neporazitelní. - No, pevně doufám, že tím režisér chtěl říct totéž, co kdysi řekl už Werich: "Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit. Ale nikdy se nesmí přestat proti ní bojovat."

    • 30.9.2018  11:59

    Příliš sentimentální a repetitivní. Což zamrzí o to víc, že se v podstatě nedostalo na jeho hudební vývoj ani na politickou či občanskou angažovanost... pořád jen rodina, rodina a rodina. Dost zklamání.

    • 11.8.2018  11:36
    Limbo (2017)
    ***

    Výpovědí o světě migrantů je to vcelku silné, ale filmařsky nic moc (přestože je to natočeno v neobvyklé formě virtuální reality).

    • 11.8.2018  11:10
    Wings (1927)
    *****

    [zhlédnuto s živým hudebním doprovodem (Robert Israel, LFŠ 2018)]

    • 16.7.2018  00:14

    Já vám teda nevím... vážně je to taková blbost - přikrčit se, když všude kolem lítají střepy? Myslím, že je to přece jen rozumnější chování než jen stát a čumět.

    • 8.7.2018  20:52

    [zhlédnuta 150minutová verze] _______ Nedávno jsem viděl viděl skvělý film Královna Margot a ze stručného obsahu k tomuto filmu jsem vyrozuměl, že Jindřichem IV. na Margot krásně navážu. No, tak ne tak úplně. Zopakoval jsem si tu zásnuby s Margot i Bartolomějskou noc a až teprve pak (asi po hodině) se děj rozjel směrem, v který jsem doufal. Což je moje chyba, to uznávám. Stále jsem ale věřil, že si spravím chuť druhou částí Jindřicha IV. ...a to se nestalo. Celé je to totiž jen takový ten kompromisní, nevýrazný televizní produkt.

    • 8.7.2018  18:58

    Patřili k Rudým brigádám. 1968-1979. _______ [Nejedná se o "seriál", ale o dvoudílný film, přičemž se dá v pohodě zhlédnout na jeden zátah.] _____ Film začíná nalezením těla Alda Mora, načež se začne vyprávět historie italských Rudých brigád způsobem "jak to všechno začalo". V druhé půli se rozebírají už jen jednotlivá přepadení a pomíjí se ideologické pozadí. Nevím, jestli je to jen "nevyvážené", nebo to byl režisérův záměr. Možná chtěl poukázat na to, že podobný vývoj nastal i v případě RB ...tedy, že se veškeré snažení radikálů postupně soustředilo už jen na násilí samo (a z původního prostředku se tak stal cíl). Na každý pád je to skvělý a obsáhlý dokument, který můžu jen a jen doporučit.

    • 8.7.2018  17:55
    Kaos (1984)
    ****

    Můj dojem z jednotlivých povídek nebyl bůhvíjaký, občas jsem i postrádal pořádnou pointu, ale celkově to ve mně zanechalo silný dojem. Navíc teď na sobě pozoruju, že čím víc času od zhlédnutí filmu uplynulo, tím víc mám chuť si dát někdy v budoucnu repete. :) Jednotlivé povídky: Prolog*****; Jiný syn****; Měsíční nemoc***; Džbán*****; Rekviem***; Rozhovor s matkou***.

<< předchozí 1 2 3 4 6 11 15 20