Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Komedie
  • Dobrodružný

Recenze (16)

plakát

Willyho kouzelný svět (2021) 

Skvělá odvazovka ve výborném stylu. Už dlouho jsem se takhle nebavil! Hlavní "hrdina" je absolutně netypický a sám hodně zvláštní. Reaguje podivně a jeho sociální schopnosti jsou hluboko pod úrovní Robocopa.  Nicméně svou práci odvede dokonale a to včetně nařízených přestávek:)    Je tu spousta chvilek kdy se zastavíte a řeknete si: co to dopr... Ale tím správným způsobem. Hodně jsem se nasmál a pobavil. Tohle béčko si na nic nehraje. Myslel jsem, že takovéhle filmy dneska už neumí natočit.

plakát

Poslední vládce větru (2010) 

Velice nepovedené filmové zpracování skvělého pohádkového seriálu. Hloupé dialogy. Žádný humor. Hravost a rozkreslenost postav, vynášející seriál mezi nejlepší, ve filmu trestuhodně chybí. Děj je nahuštěný jak pasta v tubě a ve svých zmatených útržcích nedává příliš smysl. Většina postav je tu prostě proto, aby nechyběla fanouškům seriálu. Objeví se a zase zmizí... Skutečně nebylo možné nahustit tolik děje do filmu, ale určitě šel zpracovat mnohem lépe.

plakát

Barbar Conan (1982) 

Nepřekonaná matka všech Fantasy. Arnold, naprosto nezastupitelný v této roli, nehrající, ale jsoucí Conanem. Velmi dobře obsazené vedlejší postavy, perfektní kostýmy, prostředí, zbraně. A především dokonalá hudba, dokreslující tento film, troufnu si říct, až z poloviny... Umění skvělé Fantasy je podle mě balancování mezi věrným historickým filmem, pohádkou, a dramatem. Aniž se však příliš sklouzne k jednomu okraji. Conan Johna Miliuse to zvládl dokonale. Nenapadá mě žádný jiný film, snad kromě Boormanova Excaliburu, který by se tomu jen přiblížil. Vždycky z toho nakonec zbyla patetická pohádka jako z Conana Ničitele, hloupá surovost typu "třetího" Conana, nebo béčko ala Rudá Sonja. Ne, Conan první zůstal v poli sám, nepřekonán.

plakát

Mumie: Hrob Dračího císaře (2008) 

Když dva dělají totéž, není to totéž. Jako mě první dva díly Mumie asi nikdy neomrzí, na tohle se už vícekráte nepodívám. V tomhle filmu nechybí akce, dobří herci ani nějaká ta výprava. Nebyl určitě levný a dal jistě spoustu práce. Ale přesto není dobrý. Jednička a dvojka jsou moc pěkně vyvážené, právem se nazývají rodinnými filmy, tedy "pro každého", protože každý si v nich něco najde. Přitom nebudí dojem chaosu, přeplácanosti. Všechno je velmi dobře namixované. Pro trojku platí opak. Špatná kamera masakruje akci v nepřehledné "cosi". Herci zvládají své repliky dobře, ale jaksi nezapadají do kontextu... Rick O´Connell je stále stejný tvrďák, ale, nevěřil bych tomu, působí až trapně. Dělá stále stejné tvrďácké grimasy, ale v naprosto nevhodných situacích. Jakoby pro ně jaksi nebyly vhodné scény a tak je někam prostě násilně šoupli. Nahrazení skvělé Rachel Weisz Marií Bello, ať už byl důvod jakýkoli, je naprosto neodpustitelné. Její Ivy a Rick k sobě jdou asi jako noc a den. Maria Bello asi není špatná herečka, ale tady působí nesmírně toporně. Ale to i předtím skvělý Fraser, takže to asi nebude jejich vina. Hlouposti, zdánlivě povinné pro tento žánr, překračují snesitelnou hranici. Podivně poskakující letadlo na ledovci, střela ráže .45 zaseknutá v desetigramové čudle, evidentně gumová kráva která odešla spokojeně žít na vrcholek zasněžené hory, dětinští Yetiové kterým stačí říct "oni jsou ti zlí" a položí za vás život, podivná honička motorky a auta, drak:)!? atd... Je mi líto, ale odmítám tenhle film uznat a nadále pro mě existují jen "dvě" mumie.

plakát

Ulice (2005) (seriál) odpad!

Tohle je horší než rakovina...ta má aspoň konec!!

plakát

Velkolepé století (2011) (seriál) odpad!

Ježiši kriste už dost!! Už nemam sílu....

plakát

Bullittův případ (1968) 

Klasická detektivka bez příkras a kudrlinek. Tak, jak vypadala koncem 60. let "policejní práce". Nenajdete tu superhrdiny s nevyčerpatelným zásobníkem, ani padouchy horší než Hitler. Nikdo tu neohromuje megabicepsy, ani hypergenialitou. Tady se hrabou ve starých kufrech, žmoulají kopíráky z koše, hodiny a hodiny telefonují. Sledují a tak vůbec, šmankote, neakčně. Proč něco nevybouchne? Kde je salva z kulometu? Proč ta auta neskáčou alespoň 50 metrů vysoko a nedělají přemety? Říká si moderní divák... Kdepak panáčkové, zapněte zase vymyté mozečky! Tohle stojí za to přinejmenším, jako simulace detektiva doby neelektronické. Ale dost už filozofie. V tomhle filmu se snažily zobrazit skutečnost v co nejvěrohodnější míře a ta, jak pronesl kdysi Götz George, bývá poněkud nudná. Nicméně tenhle film nenudí. Samotná automobilová honička je doslova historický mezník. Časy rychlých kol se dělí na dobu před Bullitem a po Bullitovy. Čím je tak výjimečná? Především tím, že je skutečná. V ulicích San Franciska byly rozmístěny kamery, dva kaskadéři usedli za volant a začalo se točit. K dispozici měli jen dva vozy od každého. Celé dny se proháněli ulicemi, skákali po "schodech" až z nich odpadávali kliky, zrcátka... Některé scény byly filmovány za plného provozu, jiné sekvence odřídil sám Steve. V jednom záběru je vidět jak Charger "sejme" kameru, v jiném jak Loren Janes v Mustangu 390 ztratí kontrolu a málem špatně skončí. Z tohoto dovádění, kdy se dva blázni honí po městě v tom bezmála nejlepším, co může Detroit nabídnout, je sestříhána finální jízda. Co záleží na tom že Dodge ztratí 5x poklici a nějaký Brouk zažívá déjà vu? To Bill Hickman v Dodge Charger R/T a Loren Janes v Mustangu 390 píší historii.

plakát

Sledge Hammer, policajt s.r.o. (1986) (seriál) 

Těch zločinců je pět a mě zbyl už jen jeden náboj. Na co myslíš Sledgi? Jak to jenom udělat, aby stáli v jedný řadě?! Z nějakýho důvodu s tímhle autem nikdy nejezdím do myčky...Sledgi, to okýnko nejde zavřít! Aha, tak to je ten důvod... Zase si na mě stěžovala sousedka. Proč Sledgi? Nemám tušení, přišel jsem o půl desáté domů, udělal si vajíčka, potrénoval střelbu a šel spát... Je tam velká fronta? Ani ne, tak na půl zásobníku.. Ten bankomat nebere moji kartu! Uvidíme jestli vezme Magnum .44!! Odstřelils celej barák bazukou kvůli jednomu šílenci?!! Říkal jsem, že ho dostanu dolů šéfe!

plakát

Vanishing Point (1971) 

Perfekní film pro milovníky aut a všepřesahující svobody. Film z doby, kdy se automobilové honičky nepředstíraly, ale skutečně dělaly. Z každého záběru je cítit neskutečná síla krásného moparu, nespoutaného elektronikou. Brutální síla, jíž "úzké" pneumatiky nedokážou ani z poloviny přenést na silnici. Za volantem ztracený chlápek bez cíle, žije jen pro cestu. Jednoho dne mu prostě rupne a rozhodne se udělat šílenost...Kolikrát každý z nás nemá chuť udělat něco podobného! Ale vždycky je tu něco, co nám v tom zabrání, kvůli čemu to nakonec neuděláme. On už nic takového nemá.... Perfektní, na nic si nehrající kamera, vás nechá i v těch nejdramatičtějších chvílích vychutnat si dokonalé křivky, ať už čehokoliv:) Žádné půlsekundové střihy, nakopnutě rozlepané záběry, umělá dramatičnost. Žadný načtyřikrát rozstříhaný kaskadérský kousek nenajdete! Žádné ideologické berličky pro hlupáky jako v nepovedeném remaku. Žádný spěch k porodu, žádní odporní a bezohlední policisté/zločinci. Ne. Prostě jede. Nemusí, on chce.... Takový film už dnes vzniknout nemůže, technologie je jiná, doba je taky jiná, morálka...