Dzin01

Dzin01

Michal Dzamko

okres Příbram

32 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 13.4.2018  23:26

    Už dlouho jsem neviděl film, kde by se podařilo zachytit atmosféru doby. Ztratili jsme Stalina je přesně ten. Vztahy mezi členy nejvyššího vedení SSSR po Stalinově smrti jsou zde naprosto ukázkové. To, že se zde autoři dopouštějí určitých historických nepřesností, zjednodušování a zkratek na tom nemůže moc změnit, protože ve většině případů se naopak snaží vykreslit vše co nejpřesněji, jak jen to umělecká licence filmu dovoluje. Je to prezentováno jako komedie, ale člověk se musí smát hlavně u věcí, které moc komediální nejsou, spíše se vypořádávají s absurditou doby a není vtipná sama o sobě, ale spíše vychází z děje a toho, jak jednotlivý protagonisté reagují na dění kolem nich. Třeba klečení u Stalinovi mrtvoly či dohadování co se vlastně má dělat je toho nejlepší ukázkou. Herecké výkony jsou zde prvotřídní a to i u menších postav. Kdybych měl vybrat jednoho, tak asi Jason Isaacs jako maršála Žukova, kteří si sice nejsou vizuálně prakticky podobní, ale chováním a vystupováním prostě Isaacs je Žukov.

    • 5.1.2016  22:13
    Ed Wood (1994)
    *****

    Filmy Eda Wooda mi přijdou nudné až otravné, ale film o Edu Woodovi je opravdový skvost. Minimálně jen za scénu "souboje s chobotnicí", kde Martin Landau ukáže, že si Oskara opravdu zasloužil.

    • 31.10.2015  21:10
    Pocahontas (1995)
    *****

    Nemohu si pomoci ,ale tenhle film mě oslovil víc, než spousta "filmů pro dospělé". Základní myšlenka je sice strašně jednoduchá, ale je to celkově výborně napsáno.

    • 5.3.2015  20:25
    Osvobození (1969)
    ***

    Tento "seriál" je obtížné hodnotit. Zásadní problém je, že ač se snaží tvářit, že je maximálně autentické, ve skutečnosti popis událostí je výlučně dán tehdejším ideologickým hodnocením. Proto se ve filmech na některých místech doslova lže. Takže z pohledu "dokumentárního" se jedná o dílko podřadné kvality, které nemá s relitou mnoho společného. Vyjmenovat potom všechny chyby by bylo velkým výkonem. Nadruhou stranu tak jak ukazuje film stále v Rusku dost válku na Východní frontě vnímají a tak máme alespoň pěkný přehled. Zhlediska popisu reality války z pohledu prostých vojáku Rudé armády je sytuace už lepší, ale opět ne nějak zásadně věrná. Ve filmu byly potlačeny prakticky všechny negativní aspekty, jako rabování ("braní suvenýrů"), loupení potravin ("babiččiny příděly") nebo znásilňování ("navazování styků s místními") a další. Zůstávají tu potom spíše jen drobné aspekty, které bylo možno popsat (např. nedostatečné zásobování pohonými hmotami a snaha je získat, což byla jedna z nejvtipnějších scén celé série). Takže zbývají válečné prožitky. Ty jsou zde podány velmi dobřě a ikdyž musí být stále zdůrazňována nadřazenost sovětských vojáků, Němci nejsou zase až tak tupí. Naopak mnohdy jsou velmi odhodlaní a bojovní. Právě v těchto chvílích mají jednotlivé filmy největší emoce a doslova uchvátí. Asi nejlépe to vynikne ve scénách s kurské bitvy, kdy posádky zničených tanků opustí své stroje a... ale nebudeme prozrazovat a potom sledování poutě odříznutých sovětských vojáků po překročení Dněpru. Pokud tedy odhlédneme od snahy "padělat dějiny", dostaneme poměrne silné dílo se spoustou výborných filmových momentů a rozhodně řadící se k tomu nejlepšímu, co vzniklo. Bohužel ty nepřevažují tolik nad tím ostatním, abych dal lepší hodnocení, než průměr. Pokud ovšem někomu toto nevadí, případně pokud se někdo chce jen podívat, jak v SSSR (a současném Rusku) běžně vnímají Velkou vlasteneckou válku, může si přidat minimálně další hvězdičku, možná i dvě.

    • 22.2.2015  00:00
    12 opic (1995)
    *****

    Živě si vzpomínám, jak jsem na tomhle filmu byl kdysi v kině. A byl to úžasný zážitek. Teď jsem si ho připomenul znovu a neztratil nic ze své působivosti. Scénář je naprosto skvělý a asi bychom dlouho hledaly podobně propracovaně řešené časové paradoxy. Herci hrají naprosto úchvatně a musím říci, že zde poprvé se mi líbil i Brad Pitt. Není to rozhodně film, u kterého by mohl člověk vypnout, spíše naopak. A skvostné zakončení, které je a současně není happyendem by mu mohlo závidět dvě třetiny dnešních filmů. Oproti dnešním scifi je tenhle film minimalistický, bez nákladných efektů, což je ale ve výsledku dobře, protože vůbec nestárne. A třešničku na vynikajícím dortu je nezapomenutelná hudba.

    • 25.11.2014  22:25

    Co bych tomuhle filmu vytkl, tak scénář. Ani ne nějakou zásadní nerealističnost (hrdinové prostě musí mít velké výzvy), ale konzistenci děje. Byly to víceméně na sobě nezávislé tři epizody bez nějaké jednotící zápletky. Vzpomenul jsem si na Ryana a tam prostě člověka dokázali vtáhnout do děje. Tady to bylo jen takové odtažité. Ale akce byla špičková a nejlepší jednoznačně souboj s tygrem. A byl to opravdu originální Tiger, což ale ocení asi jen fandové na techniku. Takže zatím pro mě spolu s Kellyho hrdinové a Zlaté oko nejlepší film s akcí s tanky/em.

    • 31.8.2014  23:43
    Želvy Ninja (2014)
    ****

    Tohle bodlo! Podle mě nejlepší letní popkornovka letošního roku! Jdu do kina na želvy, které jsou nindži a dostanu je a to v parádním balení! Nemusím vůbec přemýšlet, jen si sednu a hodinu a půl vypnu a nechám se unášet obrázky. Ano, hodinu a půl, což v dnešní době tříhodinových bijáků působí jako velmi příjemná změna! Film je krátký aj e nadupaný akcí, o kterou tu jde především. A to akcí velmi dobře natočenou. Scény jsou přehledné, úderné s přijatelným množstvím spomalovaček. Humor není nijak sofistikovaný a je velmi příjemně dětský. Přiznávám, jsem ovlivněň starším seriálem, který jsme sledoval jako kluk, ale o to víc jsme si tohle užil! PRostě, tenhle film si na nic nehraje a člověk dostane naprosto přesně to, na co do kina jde!

    • 6.7.2014  10:13

    Ano, bylo to o věcech, které už jsme viděli a určitě se to nechalo inspirovat dost jinými filmy. Ale celkově je to jeden z nejlepších scifi filmů poslední doby a prostě se mu nedá co vytknout. Mohl bych tu začít rozebírat celý film a popisovat, co se mi na něm líbilo, ale to by bylo na dlouho, tak se omezým jen na to, že postavy jsou sympatické, mimozemšťani dostatečně exotičtí a nebezpeční a celý film perfektně funguje. Podle mě jasná volba na vidění.

    • 26.2.2014  20:49
    Strážce noci (TV seriál) (1981)
    *****

    Tenhle seriál opravdu mohu. Od začátku do konce. Ale hlavně ty konce, které jsou většinou sice jeden jako druhý (až na čestné vyjímky), hlavní hrdina se nejprve v masce dostane do hnízda padouchů, aby se potom odmaskoval a předvedl jim, kdo se umí nejlépe ohánět katanou. A že jim to opravdu jde! A navíc za nádherně heroické hudby, prostě lahůdka.

    • 16.2.2014  10:22

    Už dlouho jsme se u komedie tak dobře nebavil. Úžasné tempo, chytře napsané dialogy a vše naprosto bezchybně zahráno! Nejlepší je ovšem naprosto perfektní načasování, kdy se vše střídá v rychlém sledu podle melodie Šavlového tance a odsýpá to raz, dva (tři :-). Samotná zápletka je sice dost jednoduchá, ale o to tu nejde, protože hlavní slovo mají herci, kteří jsou zvoleni opravdu dobře. Chtělo by se mi naťuknout alespoň nejlepší scény z filmu, ale je jich tolik, že se omezým pouze na konec, kdy si vítězný Cagney hrající manažera Coca Coly neomylně šáhne pro Pepsi Colu. :-) Ale to je jen třešínka na jinak skvělém dortu, který narozdíl od toho, co pekli Pejsek a Kočička obsahuje naprosto skvělý mix všeho, co má střeštěná (ale ne uhozená) komedie mít.

    • 11.1.2014  19:51

    Asi jedna z nejlepších amerických komedií podobného ražení. Sice se na první pohled jeví jako americká šaškující klasika, ale když se podíváme podrobněji, je tomu jinak. Postavy mají jasně definované charaktery, které se rozvíjejí, jednají logicky a není to jen o tom, jak na sebe vršit jeden gag za druhým. Celý příběh dobře plyne a herci odvádějí také dobré výkony. A popravdě, po shlédnutí jak vypadá polovina příslušnic sovětské armády bych v ní chtěl sloužit. :-)

    • 29.12.2013  16:29
    Wolverine (2013)
    ****

    Wolverine je skvělej a měl jsem tedy velká očekávání, ale tenhle film mi je nenaplnil. Bohužel. První půlka je výborná, ale potom to jde už jen víc a víc do kytek. To vážně v Hollywoodu už není scénarista, co by uměl napsat gradující děj? Takovích možností, které se v příběhu nabízely, od Stříbrného samuraje, přes Wolverinovo rychloléčení, po střet tradičního japonského pojetí cti a zůstaly naprosto nevyužity se asi už dlouho neuvidí.

    • 29.12.2013  16:24
    47 róninů (2013)
    ****

    Mohu říci, že se mi to nečekaně dost líbilo. Ano, kdyby se to natočilo bez té fantasy, nebo trochu víc epičtěji, byl by to lepší film, ale prostě předloha je dost silná na to, aby utáhla i tenhle film. Nejsou to žádné akční orgie, ale stále to zůstává dobrým filmem.

    • 30.11.2013  16:06

    Musím říci, že jsem nečekal nic extra. Jen takové lehké pobavení bez přemýšlení. A bohužel jsem byl zklamaný. Tenhle film je strašně nevyvážený. Celý děj je dost nudný, takový nesourodý, jako by pospojovali několik filmů dohromady. Ani předpokládaná "popcornová zábava" se nekonala. Asi bych tomu dal maximálně dvě hvězdičky, nebýt finále. To je přesně takové, jaké by měl být celý film. Tedy naprosto uchvatné. Od chvíle, kdy zazní první tóny předehry Viléma Tella až do konce je to úchvatná akční jízda, která nemá chybu. Dokonale tu je vyvážená akce a humor a vše ladí právě s notoricky známou hudbou, navíc jsou zde oba hrdinové správně hrdinští a všichni tři padouchové dostatečně padouští a je s nimi po zásluze naloženo. Jedním slovem geniální. Proto je jen škoda, že se to nevztahuje na celý film.

    • 25.11.2013  09:36

    Film se mi líbil. Ale nebyl jsme z něj nadšený, jako z jedničky. Ne, že by to nebyl dobrý film a byl i dostatečně vtipný, ale vytknul bych mu, že se z něj vytratila ona hrdinskost bohů. Ti by měli být něco extra, ale tady tak nepůsobí. Člověka až napadne, jak jen dokázali Temno elfy před věky porazit, když teď se v celém filmu tváří, že čelí obrovskému nebezpečí představované jedinou elfí lodí, když na začátku vidíme, jak bohům podlehnou daleko větší síly. Napadlo by mě moře zdůvodnění, ale ve filmu nezazní ani jedno. To je pro mě trochu problém, není tam toho moc vysvětleno. Zatímco v jedničce byla logika příběhu větší, v tomto zůstává spoustu otázek nezodpovězeno. Třeba proč je Kurse tak mocný, když ostatní nebyli? V komiksu to vysvětlují, ve filmu ne. Druhý problém bylo, že bohové už nebyli tak velkolepí. Tenhle film to přímo vyžaduje, vzpomeňme na jedničku a Thora v tornádu, zde takové předvedení jeho moci přeci jen chybí. Vím, že poslední trend je filmy dělat "temnější" (tenhle to má ihned v názvu), ale nevím, jestli je to zrovna dobrá cesta pro Thora. Taky mi trochu neseděla "přetechnizovanost" Ásgardu, když je v jedničce řečeno, že magie je zde vědou, bych čekal trochu jiný přístup. Říkal jsme si, když mají bohové létací lodě a laserová děla, proč používají koně a jiné zbraně? U Temných elfů mi to naopak přišlo velmi přirozené. Prostě pořád jsem narážel na tu logickou nedotaženost. Ale abych jen nehanil, film nebyl špatný, rozhodně velmi vtipný, Loki opět ukázal dvojtvářnost, v Avengers tak chybějící, ale na jedničku přeci jen neměl.

    • 25.11.2013  09:25
    Thor (2011)
    *****

    Mám rád komiksy a mám rád severskou mytologii. To je určující, protože tenhle film NENÍ o severské mytologii, ale je o komiksech. Proto se mi obrovsky líbí. A to prakticky jen kvůli Kennethu Branaghovi. Protože ten, díky jeho propojení s Shakespearovským dramatem mu dokáže dát správný nádech. Mluvíme tu o "Severských bozích" a ty prostě musí vypadat velkolepě až nabubřele. A to tu jsou. Odin, Thor, Loki jsou velkolepý a nepřekonatelní. A Thor je potom půlku filmu správně smrtelný. Ano, je to možná trochu skratkovitý příběh o nevycválaném bohovi, kterému se jeho otec rozhodne dát zavyučenou a on se napraví a zamilu je, ale je natočen přesně tak, jak by měl být. Je to heroické, je to velkolepé. A líbí se mi to.

    • 10.7.2013  22:47

    Tohle je VELKEJ film. Ne, spíše OBROVSKEJ. Roboti, monstra, prostě vše tu kraluje a nemá to jedinou chybičku. Del Toro režii umí a i samotný příběh nijak neskřípe. A celé to podtrhuje nabušený soundtrack. Prostě takhle nějak má vypdat letní epický blockbuster!!! Ikdyž jednu chybičku bych tu přeci jen našel. 3D. Je naprosto zbytečný a dokonce spíše i rušivý! Prostě ty Jageři a Kaiku při něm nevypadají tak impozantně. Je tu příliš mnoho rušivých detailů a divák si velkolepost prostě tolik nemůže vychutnat. Tenhle film je jednoznačně pro 2D jak dělaný.

    • 20.6.2013  17:45
    Muž z oceli (2013)
    ***

    Musím se přiznat, že Superman je můj oblíbenec. A snad proto se na filmy o něm dívám trochu víc přísněji, než na jiné. Takže pro začátek, Muž z oceli je dobrý film. V rámci blockbusterů určitě. Jenže to je problém. Tenhle film možná funguje jako blockbuster, ale celkově je to spíše takoví průměr. Budu tu prozrazovat trochu děj, tak kdo nechcete, nečtěte dál. Začnu logikou ve filmu. Vím, že se to prý nemá čekat, ale mě to nedá. Protože tady to plave hodně na vodě. Třeba schopnosti Kryptoňanů. Superman se postupně zlepšuje a zvyká si na ně. Takže v průběhu filmu působí silnější a silnější. Ale schopnosti generála Zoda a jeho přisluhovačů jsou takové podivné. Jednu chvíli jsou naprosto rovnocení Supermanovi, za chvíli jsou docela ořezávátka. Vydrží docela dost od Supermana, ale dokáža je knokautovat střela Maverick odpálená z amerického bitevníku. Zod a jeho lidé sami nijak svoje schopnosti neřeší. Nedá mi to, abych to neporovnal se Supermanem 2, který má podobný příběh (případně Superman 1). Tam, jakmile Zod zjistí, že se mu zlepšují schopnosti, začne je využívat a prozkoumávat. Stačí vzpomenout na Nona (Velký Kryptoňan) a jeho trable se spalujícím pohledem. A tady? Stále používají zbraně a zbroje a létají v lodích. Jediná reakce Zoda je ve stylu "dočasná taktická nevýhoda"! Teprve až na konec se Zod stane Supermanu roven. Stejně tak síly Supermana jsou takové divné. Nemá problém jediným nepříliš silným úderem udělat díru do kryptoňanské lodi, ale na jejich ochrané zbroje je krátký! Prostě v nakládání se schopnostma je to dost vachrlaté, jak se to právě scénaristům hodilo. Dál to také není žádná sláva. Jor-El má být perfektní vyklonovaný vědec, ale předvede se spíše jako dokonalý voják! Aby pozemský vědec nebyl jen do počtu, musí se ukázat a jeho velká role nastane ve chvíli, kdy je třeba něčím pootočit, aby se vše podařilo! A tak dál. Ve filmu musí být i dost akce a jsou tu celkem čtyři epické bitvy. Nejlepší je ta druhá, kdy si to rozdává Superman s mužem a ženou z Kryptonu. Je to přehledné a dobře provedené. Boj se Zodem je už dost chaotický a počáteční kryptonské intermezzo je klasická vesmírná střílečka. Právě boj se Zodem mi přišel odfláknutý, jednak je krátký a jednak ho část tvoří záběry na míhající se dvě postavy a nebo dvě tečky, jak boří mrakodrapy... Posledním soubojem je Superman proti robotickým chapadlům! Když jsem to viděl, nemohl jsme se zbavit dojmu, že se dívám na Spidermana a Octopuse. A na závěr samotný Superman. Ten mě naštval nejvíc. Samotný herec je sice dobrý a snaží se, ale přijde mi, ež s ním režisér vůbec nepracoval a spíše se soustředil jen na digitální efekty! Když si vzpomenu na Reevesova Supermana, tomu stačilo se jen postavit v póze a byl impozantní. Cavill je prostě jen sympaťák, ale to je na ikonického hrdinu docela málo. Vždyť i to, že je "supermuž" se nám smrskne na uculující se kapitánku americké armády, která nám ještě pro jistotu řekne, že je to kus chlapa, kdybychom to náhodou nepoznali sami... Ve flashbackách sledujeme jak se Clark postupně sžívá se svými schopnostmi a jak mu jeho adoptivní otec vštěpuje, že se nesmí nechat unést a zneužít je. A výsledek? Při barové hádce, když napravuje provokujícího hajzlíka udělá škodu na cizím majetku a jen tak si odejde! V obdobné scéně ve dvojce jako správný kladný hrdina veškerou škodu uhradil. A dostávám se k tomu ,co mě na něm nejvíce naštvalo. Má to být náš ochránce, ale ve zkutečnosti jsou mu lidi fuk! Ano, sice tu a tam zachtrání pár vypadnuvších lidí (nejčastěji Lois), ale to je vše. Když je v závěrečném souboji demolován Metropolis, nehne ani malíčkem, aby proto něco udělal. Takže jsme svědky, jak dál a dokolečka "hází" Zoda na mrakodrapy (nebo se nchá "házet"), které se potom hroutí. Přitom vše probíhá uprostřed lidí, jak se v různých záběrech dovídáme, takže zde musíme mít tisíce mrtvých a raněných. Ve dvojce ,aby zabránil ztrátám mezi obyvateli raději před Zodem ulétne. Povahově je také trochu nevyrovnaný, když nakonci zúčtuje se Zodem, málem se z toho rozbrečí! Opět ve dvojce prostě přijme rozhodnutí a provede ho a konec, netrápí se nad tím, udělal co musel. Tam je Superman opravdoví super-muž, tady spíše super-kluk. Přišlo mi, že to ale bylo z toho, že scénáristům došla invence, jak celý příběh zakončit. A poslední výtka, Supermanovi úplně chybí nadhled a vtip. To co bylo kořením původních dvou filmů (vzpomínáte "vibrace škodí kloubům"?) se tady objevuje až ke konci, kdy to ovšem jen působí jako naprosto nevyvážené. Dostáváme se na efekty. Nijak jsme se nad nima neohromoval, prostě mi přišlo, že v dnešní době je to už takový klasický standart, mít je skvělé. Takže bych řekl, že jsou dobře provedené. Možná mě tenhle film zklamal protože mám Supermana jako svého oblíbence, ale třeba Avengers mám taky rád, a tamější film se mi líbil neskonale víc. A přitom Superman je nej super hrdina ze super hrdinů, má ostatně super i v názvu a Avengers mu sahají sotva po kotníky. Bohužel, ve filmech to je obráceně.

    • 16.2.2013  22:48
    Konečná (2013)
    *****

    Říkal že se vrátí a nekecal. Arnie je ZPĚT! Musím říci, že jsme byl docela zvědaví, jak se jeho návrat na stříbrné plátno v plnohodnotné roli povede. A hned nazačátek musím říci, že povedl. Protože tohle není jen film o Arnoldovi, to je skvělý akční film. Ji-un Kim dokázal, že akční filmi točit umí. Tak nádhernou dinamickou podívanou jsem delší čas už neviděl. A nejlepší na tom je, že film nestojí jen na Arnoldovi. Naopak, prakticky většinu filmu táhnou jiní a Arnie tu funguje jako tmel. Jeho funkcí je dát dohromady nesourodou skupinu ochránců zákona a potom počkat do konce a rozdat si to s hlavním padouchem. A samozřejmě, působit jako klasická "Deus ex machina". Ač se zde nekonají žádné masivní orgie alá Postradatelní a počty záporáků jsou spíše v jednotkách než ve stovkách, celému filmu vůbec nechybí epičnost. A různé odkazi na Arnolda a jeho kariéru taky potěší. Ano, mohlo by zde být více prostoru pro vedlejší postavy a dalo by se do filmu dát dalšíc tuny věcí a některé nápady ještě rozvést, ale prostě to nijak nesnižuje to, co už jsme předeslal, že to není jen film o Božském A, je to dobrý akční film vůbec!

    • 1.1.2013  14:44

    Co napsat? Vůbec jsem nečekal, do čeho jdu a spíše jsem si pouštěl jen ze zvědavosti. Ale tenhle film mě doslona nadchl! Je prostě skvělý a kapitán Shakespeare je onou pověstnou třešínkou na dortu. :-)

    • 31.12.2012  15:05
    Alamo (1960)
    *****

    Prostě válečné filmy můžu a tenhle je opravdu povedený. A navíc je to i dobrý film obecně. Charaktery jsou dobře propracované, nejsou tu jen hodní a zlý, ale každý má něco v sobě. Ikdyž je hned od počátku patrno, že Američané jsou prostě ti správní. Ale sympatické je, že na jejich mexické protivníky, se nepohlíží s opovržením a despektem. Narozdíl odednešních slátanin to ale nedělají tak okatě. Možná má film pozvolnější tempo, než je dnes obvyklé, ale to mu určitě neškodí, spíše naopak. A masové bojové scény, hlavně závěrečná bitva, jako by vypadly z Bondarčukova filmu. Navíc spousta záběrů se dnes ve filmu už ani nevidí, třeba rozdupání jednoho z obránců útočící kavalérií. Celkově si tenhle u mě 5* zaslouží.

    • 25.12.2012  19:07

    Když jsem šel na tenhle film, neviděl jsme seriál. A musím říci, že to nevadilo. Ikdyž jsem si ho potom hned zkoukl a zjistil, že některé věci mě okamžitě pobavily ještě víc, není to bezpodmínečně nutný. Tenhle film je skvělý i tak! Proč? Protože po delší době se jedná o opravdu originální českou komedii a film vůbec. Všechno v ní je skvělé, od scénáře po herecké výkony. Třeba Vetchýho jsem musel opravdu v jeho roli doslova nenávidět. :-) Navíc je to úplně o nečem jiném, než většina současných českých filmů, kde se objevují stále titíž herci v těch samých rolích a prelouskávají se dokola stejná témata. Tenhle film jsem si opravdu skvěle užíval!

    • 23.12.2012  10:05

    Trochu netradiční "australský" western. Píši trochu netradiční, ale sám o sobě je až dost tradiční. Je tu kladný hrdina, kráska v nebezpečí, odporný padouch s bandou poskoků a nebozí domorodci, potřebující zachránit. Jenže vše je vždy o trochu jinak a všemu tomu vévodí střelecké souboje, kdy Quigley (Tom Selleck) střílí na vzdálenosti, na které obyčejní lidé stěží vidí jsou prostě úchvatné. A Alan Rickman je opět třešínkou na dortu skvělé žánrovky. Prostě takhle vypadá film, kdy nefalšovaného westmana pošlete do Austrálie k místním hošanům, kteří si hrají na kovboje.

    • 22.12.2012  22:24

    Viděl jsem jako malý a moc se mi líbilo. Honzík byl statečný, Mařenka sličná a tři rarášči prostě úžasní. A když se na scéně objevilo honzíkovo monstrozní já, bál jsem se měrou velikou. Klasická pohádka se spoustou neklasických námětů, ale se správným pohádkovským koncem.

    • 19.12.2012  09:14
    Herkules (1983)
    ***

    Dobře, není to Herkules, jen se tak náhodou jmenuje. A ano, má tak otřesné herecké výkony, dialogy a logiku děje, že je to až trestuhodné. Ale je i tak nádherně najivní a s notnou dávkou fantasie (Herkules proti mechanickým monstrům? nápad za všechny prachy!), že je až nechtěně roztomilý a dýchá z něj nádherná nostalgie. Tři hvězdičky si to prostě zaslouží!

    • 14.12.2012  17:33
    Světáci (1969)
    *****

    Sedni si! Já sedím. Ty sedíš? Ona sedí! Jen jedna scéna z celého filmu, kde se děje jen to, že si tři ženy sednou ke stolu a je skvěle vypointovaná. A tak je to s celým filmem. Od začátku do konce, každá pronesená věta a každý obraz je kousek skládající dokonalou mozaiku tohoto skvělého filmu.

    • 14.12.2012  17:26

    Jo! Tohle je ta pravá americká drsná škola detektivek. V tomhle filmu není snad jediná špatná postava, každá je doslova a do písmene přesně na svém místě. A nad všemi je Joe Hallenbeck. Prostě skvělý film.

    • 14.12.2012  13:54

    Musím říci, že osobně jsem dostal to, co jsme chtěl. Chtěl jsem fantasy, kde uvidím hrdiné trpaslíky s moudrým čarodějem a pochybujícím hobitem, jak vyrážejí za dobrodružstvím o poklad a slávu. A přesně tohle jsem dostal. Navíc ve formě, která se mi líbí, protože osobně mám rád, když se hrdinové chovají jako hrdinové a padouši jako padouši, aniž by se probíralo, že on je zlí, protože měl těžké dětství. To, že někomu vadí povrchnost motivů, plytkost postav, prostoduchost příběhu a bůhví co ještě se mohu jen zeptat, a co jste čekali? O tomhle přeci tenhle film má být! Je to jednoduché a prosté (bez handlivého nádechu!), jako kniha, podle které je natočený. Navíc mě potěšilo, že s Jackson opět nedrží striktně knihy a ani se o to nesnaží, což je v dnešní době spíše vyjímka. A v neposlední řadě je to po delší době opět klasická fantasy, což je jen další hvězdička k dobru.

    • 11.12.2012  22:56

    Je až neuvěřitelné, že v zemi, kde jsme si schopni dělat legraci ze všeho a ze všech bylo natočeno tak málo čistě komedií o druhé světové válce. Byly jenom tři a Nikdo nic neví je nejlepší z nich. Dá se na něm najít sice dost chyb, ale osobně jsem je nehledal. Jen jsme se bavil . Navíc je to jeden z mála filmů, kde hraje František FIlipovský hlavní roli.

    • 11.11.2012  00:55
    Heavy Metal (1981)
    *****

    Kdysi jsem si tenhle povídkový film půjčil na VHS a naprosto mě uchvátil. Dá se říci, že definoval žánr animovaného filmu pro dospělé. Protože tady je všechno. Každá z povídek je trochu jiná a přitom jsou si docela podobné. Hlavně se mi líbí poslední a to nejed "fešnou ženou" v hlavní roli, ale netradiční kombinací scifi a fantasy. Což se ostatně prolíná celým filmem. Vím, že to není Marvel, ale to není na škodu. :-)

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace