Recenze (399)
Return of Lifeboat (1897)
Záchranný čln s posádkou pri veslách sa vracia z mora. Kamera sa hýbe a celý "film" nie je v jednom zábere. Thomas A. Edison - 25. 10. 1897
Hotel del Monte (1897)
Popred kameru prejdú štyri koče a ľudia v nich mávajú. Dojemné ;o) Thomas A. Edison - 25. 10. 1897
Buffalo Police on Parade (1897)
Dav policajtov pochodujúcich ulicou Buffala na prehliadke. Na chodníkoch prizerajúci sa diváci. Thomas A. Edison - 31. 7. 1897
Panika ve vzduchu (2002)
Keď si odmyslíme všetky diery v scenári a fakt, že lietadlo je ovládané joystickom zo zeme, stále tu ostáva nezodpovedaná jedna otázka. Lietadlo smerujúce na reaktor nezostrelili už dávno len preto, že je plné amerických občanov? Počujete dobre! A čo keby tam boli jednoducho ľudia? A ten stupídny záver...! (To už by bol spoiler)
Wimbledon (2004)
Wimbledon je spojením romantického filmu a filmu zo športového prostredia. (Veď v tenise sa povie nula "láv"). Okrem toho príjemného z oboch žánrov si však prináša aj všetko klišé. Preto nás okrem zaujímavej kamery a príjemného páru čaká ľúbostný vzťah so zádrheľom, či odporný súper hlavného hrdinu. Dej filmu sa nevymyká osvedčenému vzorcu, len je menej americký. Napríklad John McEnroe a Chris Evertová komentujúci zápas neponižujú outsidera každou vetou, a ani záverečný potlesk nie je až taký frenetický. Európskosť cítiť aj na humore a britskej angličtine :o).
Hříšnice (2002) (TV film)
Film má rovnaký námet a podobné spracovanie ako THE MAGDALENE SISTERS (PADLÉ ŽENY). Ukazuje obraz bigotného zaslepeného kresťanstva a výrazne patriarchálnej spoločnosti. Človeku sa až nechce veriť, že niečo takéto je možné. Je to smutný, trpký a tragický príbeh, ktorý sa však nestal v nejakom zapadnutom kúte sveta, alebo v stredoveku. Dialo sa to v "civilizovanej" Európe ešte na konci 20. storočia. Preto nemáme právo kritizovať iné kúty sveta za to, čo sa robí u nich. Niečo podobné sa dialo a deje u nás, nie však verejne, ale skryto - pokrytecky.
Anima Mundi (1992)
Anima Mundi (Duša sveta) je ďalší z dokumentov Godfreya Reggia podfarbený hudbou Philipa Glassa. Tentoraz zo sveta zvierat. Pre mňa najzaujívavejšou časťou boli mikroskopické (jednobunkové) živočíchy. Ak nebudete v tej správnej nálade, je veľká pravdepodobnosť, že vás to uspí, aj keď je to veľmi krátky film.
Miluj mě, prosím (2004)
Ak sa divák nenechá zmiasť početnými flashbackmi a začne sa v deji orientovať dostane veľmi príjemnú romantickú drámu. Trilerom by som to však asi nenazýval.
Sklapni a polib mě (2004)
Podpriemerná komédia o dvoch párikoch zaľúbencov a jednej mafiánskej rodinke. Len veľmi ťažko zaujme niekoho natoľko, aby si po krátkom čase spomenul o čom to bolo, a či tento film vôbec videl.
Snowboarďáci (2004)
Musím sa priznať, že som čakal ďaleko horší film a práve preto som sa parkrát skvele zabavil. Milo ma prekvapilo hlavne herectvo dvoch hlavných predstaviteľov. Je to veľmi nenáročná zábava určená predovšetkým pre -násťročného a toho, kto ešte úplne nezabudol, že -násťročným bol tiež.