Jezinka.Jezinka

Jezinka.Jezinka

Eva Nováková

okres Cheb

115 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 27 39 52
    • 15.6.2018  17:16
    Coco (2017)
    ****

    Velký apel na rodiče, aby nechali potomstvo žít jejich vlastní životy a nevnucovali jim své představy, nerealizovali si přes ně svoje ambice a nechali děti dýchat. Velký apel na děti, aby naslouchaly rodičům, poučily se z jejich chyb, čerpaly z jejich moudrosti a měly úctu k předkům, bez nichž by ostatně nikdo z nás na tomhle světě nestrašil. Nemusíme se měnit ve svíčkové báby a pálit svíčky, nemusíme chodit na hřbitov a morbidně tam pokládat na hroby předků pochutiny, co si však naši drazí, co nejsou s námi, zaslouží, jsou naše vzpomínky a to nejen na Dušičky (jak já ten svátek nenávidím).

    • 4.6.2018  19:27

    Kdyby stařík po výlezu z okna zmizel, byla by to vcelku neotřelá černohumorná groteska. Vzhledem k tomu, že nezmizel, je to komedie, kde se na vtip někdy zbytečně dlouho čeká a někdy jdou zas ve sledu tak rychlém, že to zavání trapností.

    • 31.5.2018  21:51
    Čertoviny (2017)
    ***

    Ono to sice není nijak sofistikované, chytré a kultem každých svátků se to nestane, originalitou to taky neoplývá a hláškami, které by zlidověly, to taky nehýří, ale je to milé, hezky se na to dívá, sympatické postavy jsou sympatické, zloduši jsou zlodušní, Jana Bernášková moc hezky přešla z roztomilých princezniček na role rafinovanější a já se na ni těším za pár let coby důstojnou královnu, Sára Sandeva převzala od Anrey Černé pomyslný štafetový kolík v kategorii dívčí ústřední hrdinka ze vsi a ta ves a okolí byly prostě nádherné. V hormonálním roztetelení jsem tomu chtěla dát čtyři hvězdy, jenže ani po dlouhé pohádkové absenci vlastně až tak roztetelená nejsem.

    • 17.5.2018  01:12

    Nějak mi, pravda, uniká, kde ženu pálilo dobré bydlo v láhvi od octa, ale toto zpracování tématu kouzelné zlaté rybky, rozmařilé rybářky a uťápnutého rybáře je po všech stránkách geniální. Která jiná pohádka nastoluje otázku, proč a jak moc je šídlo zlé?

    • 25.4.2018  22:40

    Králík je mimo jiné Velikonoční Králík a tak chce na králičí svátky mít všechno hezky upravené, uklizené a připravené, aby oslava proběhla tak, jak proběhnout má. Ostatní zvěř z lesa se chce hlavně bavit a přípravy ji neberou, mejdan musí začít hned! Juchů, juchů a pokud to tak nebude, tak bude zle a se škodičem už nikdy nepromluvíme, očerníme ho před zbytkem světa, protože zábava je nejdůležitější Jak jinak by to mohlo dopadnout v příběhu, kde figuruje přišišlávající sobecký medvěd, který postupně sobecké parchanty svým příkladem udělá ze všech ostatních, než že Králík rezignuje a za svůj původní zodpovědný přístup se omluví, aby se mohlo konečně juchat. Jediné, co se dá ocenit je, že z dětských diváků (aspoň myslím, že to má být pro děti) nejsou děláni blbci a naopak se předpokládá, že zvládnout zpracovat přesuny v čase. Jen mám obavu z ponaučení, které si z toho odnesou. Mně z toho vychází, že ti pečliví, zodpovědní a pracovití, co ctí nějaká pravidla a řád, se musí podřídit většině, která disciplinovaná není.

    • 25.4.2018  22:27

    Těšila jsem se na další návštěvu do kouzelnického světa, nějaké to tajemno, nějaké to temno, pár triků a nosný tklivý příběh. Dostalo se mi návštěvy New Yorku po první světové válce, špíny, docela dost tajemna a magického světa v kufru, příběh to zcela postrádalo. Z takového materiálu budou další díly hodně řídká kaše.

    • 21.4.2018  17:20
    Dva z Queensu (TV seriál) (1998)
    **

    Ideální zvuková kulisa k vaření. Samo o sobě to moc zábavné není, protože ani ten nejškodolibější člověk na světě se nedokáže do nekonečna smát dvěma lidem, kteří jsou prakticky po všech myslitelných stránkách frustrovaní svými životy a přes proklamovanou lásku i jeden druhým. Nejlepší tak na tom celém je nesmírně otravný otec/tchán Arthur, jehož představitel taky jediný ze všech na obrazovce umí hrát. A i u něj jsem si, když jsem zaevidovala jméno představitele, říkala - jak může tak šeredný chlap mít tak hezkého syna?

    • 19.4.2018  11:26
    Dva a půl chlapa (TV seriál) (2003)
    **

    Mužský humor evidentně znamená debilní. Tolik sérií o dvou bratrech a synovi jednoho z nich, ufff. Trest boží. Jen tedy netuším, kde tam kdo vidí jednoho a půl chlapa z názvu. Chlap tam je jeden, nejdřív Charlie a pak Ashton, dál tam je jeden tupý ohyzda a škaredé otravné tlusté dítě, které se mění ve zrovna takového puberťáka. Chlap a jeden a půl nesnesitelného idiota. Muže zas míjí Sex ve městě.

    • 15.4.2018  17:07
    Star Trek (2009)
    **

    Je to pěkné pokoukání, leč poněkud na hlavu padlé. Kdyby do dění věnovali tvůrci stejně invence jako do vypadání, byl by to film nejen hezký ale i dobrý. Takhle to je vypulírovaný blábol. Snad navzdory dalším dílům budeme žít dlouho a šťastně.

    • 11.4.2018  09:44

    Co si budeme vykládat, nadhodnocuji. Takový spád, jako má většina epizod seriálu, film prostě jako celek nemá, ale přeci jen, ten nápad, udělat dloooooouhý díl o celých prezidentských volbách. Ten nápad odlehčit zklamaným voličům (a že zklamáno je vysoké procento voličů a to i z těch, jejichž kandidát byl nakonec vítězem), nemluvě o trpělivosti při číhání na politiky, odvaze je oslovit, odvaze mnohých protagonistů se ve filmu objevit, překvapivém smyslu pro humor u některých z nich k takové prezentaci (a až patologickému populismu u jiných, kterému se divák vděčně zasměje rovněž), jsou fajn. Zkrátka snaha pobavit ve vší té bídě na tak závažné téma se ocenit musí.

    • 1.4.2018  11:01

    Abych použila terminologii z jiného filmu vysílaného o Velikonocích, tohle je žhavení lebky zvané budík, muka Tantalova. Hlavní hrdinka patologický nesympatická, zbytečně navrstvené historky o useknutých křídlech, prokousnutém krku a hromadném vraždění, čímž výčet hovadin nekončí. On tím ani nezačíná. Zas Mila je hezká holka, bylo tam pár podařených rób a celou dobu byla naděje, že z té nekonečné přehlídky nekonečně protivných figur, při těch stejně nekonečných pádech do nekonečna vesmíru aspoň někdo konečně umře. Zda se to povedlo Seanu Beanovi, netuším. Poslední hodinu a půl filmů jsem něco hledala na netu a sledovala jsem Jupiter jen na půl oka.

    • 1.4.2018  00:36

    Pohled na chlapy, co umí opravit kapající kohoutek a položit podlahu, je neskutečně sexy. A vedle nich romantický zamilovaný František Dibarbora, zpívající píseň Vyznání.

    • 26.3.2018  20:57
    Soudce a drahokam (TV film) (1983)
    ****

    Orientální televizní studiovky jsem měla vždycky ráda. Tato, o ukradeném a navráceném drahokamu, z dob, kdy asijská tržnice ještě neměla svůj pejorativní nádech a při tomto slovním spojení nebyla očekávána horda sádrových trpaslíků, mi utkvěla ještě z dob dětství. Uplácet úředníky nějakou maličkostí se nemusí vyplatit.

    • 26.3.2018  15:44

    Roztomilá pohádka, která humorně pojednává vážné a často tragické téma předsudků a čarodějnictví. Ač tématem příbuzná Kladivu na čarodějnice, zpracováním je zcela jinde, jak se u pohádky pro malého dětského diváka sluší a očekává. Strach u strašidelné scény asi nebude mít ani většina dětských diváků. Úsměv na tváři z nasupených výrazů napálené vesnické Rady asi budou mít všichni.

    • 20.3.2018  21:13

    Proti Rodinnému příteli jsme se nepatrně posunuli v čase, což neznamená, že by po konci války nastala selanka. Luxusní kadeřnický salón opět zahájil provoz, k většímu luxusu pro zákazníky přibyl kávovar (pro ilustraci, jaký byl dříve standard, fungovat takto kadeřnictví dnes, dost možná nemám z kadeřnictví fóbii). Z koncentráku se navrátivší Jindřich s Vilmou čekají druhé miminko, on tak vehementně touží po synovi, že mám chuť ho nakopat (jako ostatně každého, komu nejde primárně o to, aby dítě bylo zdravé) a z celého srdce mu přeji nejen dceru, ale i v další generaci samé vnučky! Ještě jak se choval k prvorozené dceři v porovnání s jeho chováním vůči synovci. Jen na okraj, obě děti jsou velmi sympatické a před kamerou se chovají příjemně civilně. Postava dezertéra Macháčka představuje oběť doby a okolností, tragédii osobní i rodinnou a divák, stejně jako dezertér sám, váhá a uvažuje, jestli je to chudák, hajzl, semletá troska, pragmatik, egocentrik, nic z toho, nebo od každého trošku. Hodnotit budu až po poslední části, ale zatím bych řekla, ku podivu, že to má vzestupnou tendenci.

    • 13.3.2018  12:45

    Sobíci jsou roztomilí, ale nelíbili se mi tak, jako jiní sobi v jiných filmech, navíc nevěřím na Santu Clause. O ostatních postavách vcelku zbytečné mluvit. Nemám zvláštní vztah k tučňákům, natož ke škaredým lvům, žirafám a hrochům. Moralizování o tom, jak je lepší dávat než dostávat mi potom vyloženě vadí. Nejlepší mi na tom přišla ta sněžící koule.

    • 12.3.2018  23:22
    Dům kouzel (2013)
    **

    Příjemný roztomilý animáček o nešťastném kocourkovi, kterého vykopnou majitelé při stěhování z auta a on hledá a nalezne nový domov u vysloužilého iluzionisty. Jak si kocourek získá lásku vlídného staříka, nepodaří se mu získat sympatie jeho dalších zvířat, králíka a myšky. Vzhledem k tomu, že je to pohádka zaměřená na cílovou skupinu jedinců do čtyř let mentálního věku, je vcelku jasné, jak to dopadne. Promeškala jsem jako divák správný čas.

    • 2.3.2018  01:16

    Okouzlující holčičí dobrodružství plné barev, vody a .... no, té vody tam je opravdu hodně. Hloupá figura pro odlehčení a pobavení konečně zas jednou byla z kategorie těch, které diváka neserou od začátku do konce (ani nevím, kdy taková byla někde naposledy), hlavní hrdinka není z druhu hrdinů "jsem vyvolený a všichni se ze mě posaďte na zadek", na své cestě klopýtá (nakolik se v oceánu dá klopýtat) a naráží na problémy typu moc vody, zejm. při bouřce na volném oceánu, neznalost byť jen základů plachtění a limity dané fyzickými dispozicemi. Film nesází na patos, sentiment a infantilní roztomilost, přesto citlivější jedinci na pár místech uroní slzu. Okoralejší kusy uroní kulový, ale to těžko může někoho překvapit.

    • 2.3.2018  00:44

    Nejsem dost chlap, abych se u toho bavila.

    • 26.2.2018  01:07
    1890 (TV seriál) (2017)
    ***

    Hodnotit bylo těžké, váhala jsem dlouho, dávala proti sobě plusy a mínusy, nakonec jsem to v rámci zachování rodinné rovnováhy ohodnotila směrem dolů. Plusem je rozhodně plynulost hlavního děje oživovaná epizodami každého dílu. Zatímco v hlavní linii děj posouvají Marton a Černý, hlavními figurami epizod jsou ti dva kreténi, otravní snad ještě víc než sněhulák Olaf z Ledového království (před pány smekám, byli ve svých rolích nablblých vykutálených podvodníčků na straně zákona tak přesvědčiví, že je zřejmé, že jsou to dobří herci). Dalším plusem jsou exteriéry, horší to je s interiéry, mluvíme-li o lidech - Marton (Koleník) je krásný chlap, ovšem charismatu má asi jako spařený salát. Charismatické chlapy tu zastupují Čech Majer a Polák Kosz. U hlavní ženské postavy jsem dostávala tik s pohledu na její ujíždějící oko. Výraz šilhavé kočky je skutečně silně znepokojující a já nejsem dost chlap na to, abych se z něčeho takového tetelila. Interiéry zámku, žandárské stanice a nemocnice jsou ovšem dokonalé. A samozřejmě, všechny ženy měly naprosto úžasné šperky, navíc šperky hrály jistou úlohu i v samotném vyšetřování, což se rovněž cení. Zkrátka - že jsem přísná a kritická já, to je v rámci normy. U slovenských diváků bych čekala vyšší hodnocení a 1890 v červených číslech, protože se mezi tuzemskými (pro mě tedy samozřejmě tamzemskými) seriály jedná o neotřelý a poutavý počin.

    • 22.1.2018  23:07

    Diana byla jistě významnou britskou osobností a titul nejfotografovanější ženy světa nosila svého času plným právem. O tom, zda její smrt otřásla celým světem, by se dalo s úspěchem polemizovat. Nejen v zemích třetího světa, kde většina lidí nemá nejen televizi, ale často ani přístup k pitné vodě, natož luxusní výdobytky typu záchodu, ale ani u nás zdaleka ne všichni ronili krokodýlí slzy. Nemusím jít ani daleko, má sestřenice na zprávu, že zemřela princezna Diana reagovala naprosto nevzrušeně otázkou: "A kdo to byl?" Davové hysterické truchlení, při němž se někteří dali slyšet například, že smrt princezny Diany byla větším otřesem, než smrt vlastní ženy diváka zaskočilo. Jaké rodinné vazby to tak reprezentuje? Královna moudře udělala několik ústupků, protože druhou cestou by bylo nechat střílet do davu. Tehdy poměrně mladí princové svou úlohu zvládli s královskou důstojností a grácií, kterou zcela jednoznačně zdědili po své matce, která přes veškeré své lidské nedostatky byla citlivou lidskou bytostí a především láskyplným rodičem. Pohled na všechny ty květiny v celofánu potom v člověku probouzí jediné. Šok nad tím, jak davová hysterie dokáže udělat neskutečný bordel téměř v rozměru lokální ekologické katastrofy.

    • 15.1.2018  12:53

    Být sirotek a naprosto netušit, odkud jste se vyloupli, je mizérie. Dozvědět se, odkud jste se vyloupli a z toho titulu zklamávat očekávání svého okolí, protože, na rozdíl od otce bohatýra jste spíše chudatýr, je mizérie snad ještě větší. Možná jsem v ruském měřítku benevolentní, ale Ivan mi připadal v prostředí a vztazích pohádkového světa zmatený přiměřeně tomu, že vyrostl ve světě našem, v boji s mečem neschopný, jak logicky musí být někdo, kdo meč považuje výhradně za imperativ v druhé osobě jednotného čísla ke slovesu mečet. Navzdory tomu získá postupně sympatie krásné Vasilisy i diváků (pořadí závisí na blahovůlii, pohlaví, věku, empatii a toleranci každého jednoho diváka) a nakonec ukáže, že není ani hloupý, ani neschopný a dokonce ani zcela bezcharakterní. Zaváhání v krizi k hrdinům, kteří procházejí proměnou, klasicky klišovitě patří. Co závěr, ten byl tak nějak úsměvně prvoplánový, prvoplánově úsměvný, ale co nevyřečená, a to i Ivanem samotným, otázka: Co se sakra stalo s Vasilisou? Manželkou Ilji Muromce a tím pádem logicky matce jeho jediného syna - Sokolíka/Ivana?

    • 14.1.2018  01:21

    Slavné děti to často v životě nemají snadné. Malý Billy Moon, aka Kryštůfek Robin, to měl těžké ještě před tím, než se stal slavným. Podivně odtažité city a projevy rodičů, neurotický otec a matka zklamaná tím, že narozené dítě je jen chlapec a šokovaná zjištěním, že porod bolí, nebyly dobrý start do života. Chlapec se upnul na jedinou osobu, která se k němu chovala láskyplně a postupně našel i cestu k otci. Tato cesta byla, bohužel zejména pro Kryštůfka, začátkem cesty do pekel. Smutné je, že kromě mě a mé sestry další dítě, které nesnášelo Medvídka Pú, byl zrovna Kryštůfek Robin.

    • 10.1.2018  11:34

    Velmi zvláštně pojatý film, který je v mnohém ohledu rozporuplný. Válka a situace rodiny, kde v rámci široké rodiny (dva bratři a švagr), jsou tři jedinci zavřeni pro spolupráci s odbojem, je podaná v podstatě jako úsměvná selanka. Rodinné ženy žijí ve dvou luxusních výstavních vilách, nedostatek potravin je demonstrován tím, že v polévce k Štědrovečerní večeři je místo ryby svítek, a po válce nemlich tak, selanka s ruskými vojáky před domem, kdy se jeden projede vilou na koni a bez dalších souvislostí odjede a nic. I tak, moje největší výhrada spočívá v tom, že vychvalovaná Geislerová je pro mě naprosto nezajímavá a naprosto předvídatelná, jak se zatváří v příští chvíli vím o vteřinu dřív, než ten ksicht udělá, naopak, zajímavý mi ve své roli přišel Ondřej Sokol. Zábavný strýček, který by opravdu mohl v dobách těžkých těšit děti i jejich rodiče. Velmi zajímavé a odvážné bylo použití dlouhého prologu s konspiračním námětem, jehož protagonisté se objeví znovu až asi po hodině filmu. Souvislost je samozřejmě zřejmá (pokud člověk tedy není hluchý, debil, nebo hluchý debil), ale pořád je takový postup nezvyklý. Místní kritiku zrovna tohoto nechápu tam, kde si lidé s oblibou leští intelektuální ego u příběhů nelineárních, roztříštěných a v takovém postupu samotném spatřují filosofický přesah. Hodnotit si zatím netroufám, myslím, na to bude času dost, až uvidím všechny tři díly, kdy nedořečené do sebe (doufám) zapadne, pokud ne, přikloním se k hodnocení nižšímu, než o jakém uvažuji nyní s příslibem věcí budoucích.

    • 8.1.2018  16:11

    I tak zábavný svátek jako je nepochybně Halloween tam, kde je doma a není to trapná zpitvořená křeč, se začne zajídat, pokud je to jedinou životní náplní. Pak může být a bude lákavá i vánoční přeslazenost, protože ono "HOHOHO, TŘESTE SE, UBÍZÍ SMRTELNÍCI!" v sobě chtě nechtě má něco přitažlivého. Vedle hlavního příběhu je tady parafráze na Frankensteina, který si místo monstra stvoří dokonalou partnerku, pro kterou on není nejen dokonalým, ale ani vyhovujícím partnerem. Tomu se říká dokonalé selhání. Hohoho.

    • 8.1.2018  00:11

    Od lidí s obyčejným jménem se nedají čekat mimořádné věci. Z toho plyne, že velká část historických osobností vlastně neexistovala, protože jejich jména byla vcelku banální, ať už Adolf, Josif, či nějaký ten Josef, Leopold, Jindřich (Henry), Francois či Franz, Marie cokoliv, Elisabeth, Johann, David a tak dále. Ještě že těch Koralín je méně než v dětských příbězích zakázaných dveří (stromů, tunelů, cest), že v nich nevzniká nával, jak by se tam draly davy hlava nehlava. A poučení, které z toho věcně plyne je - lepší doma přehlížený, než někde jinde zmrzačený a zabitý. Výborný způsob, jak děti přesvědčit o nevhodnosti porušování rodičovských zákazů.

    • 5.1.2018  01:23

    V továrně na čokoládu je sice mnohem víc lízátek než čokolády, ta se vyskytuje prakticky jenom v řece (řeka čokolády a je mi čokolády málo? vážně jsem napsala tohle?), její majitel Willy Wonka je jen podivín od slova "podivný", nikoli od "největší psychotik tohoto a tří nejbližších kontinentů", umpalumpové jsou fest divní trpaslíci s oranžovými ksichty, zpívající při stylizovaných tanečcích písničky na stále stejnou kolovrátkovou melodii (nebo je to jedna písnička na pokračování, čert ví) a navíc tam chybí veverky!, jenže, ať spadnu pod čokoládový vodopád, jestli lžu, tahle verze je mnohem pohádkovější, zábavnější a příjemnější, než ta novější s Deppem a veverkami. Takže Umpadumpa dumpady du, silné čtyři hvězdy a upřímné přesvědčení, že na tuhle legrácku jsem se v prvním vidění nedívala naposledy.

    • 2.1.2018  17:29
    Marie Terezie (TV film) (2017)
    ***

    Není to historický velkofilm, jako byla Kleopatra nebo Sissy (a nejen proto, že v hlavní roli není persona tak oslnivě krásná, jako v případě představitelek dvou shora jmenovaných), není to dokument, protože na to je tam málo vysvětlení a věcné provázanosti, či jak to nazvat, navíc na to, aby to mohl být dokument, se tam moc kecá o ničem, nemluvě navíc o věcech jako je sociální fantasmagorie při cestě M-T z Toskánska po smrti otce (a ani nešeptajíc o scéně, co jí spáchala matka na téma, že nepřijela na otcův pohřeb, odmítám věřit tomu, že by matka, která sama o dvě děti přišla, chtěla po dceři, aby cestovala ve vysokém stupni těhotenství nebo těsně po porodu), ze všeho nejvíc je to úvod do učiva o Marii Terezii pro základní a střední školy zahalený do velmi hezkého kostýmního hávu. Mezinárodní účast s sebou pro diváky všech zemí přinesla neokoukané tváře, například ty navoskované kníry hraběte Esterházyho, ale i dobře vybrané tváře známé, jako pro mě překvapivě třeba Vojtu Kotka do role Františka Štěpána. Nikdy by mě nenapadlo, že může hrát něco jiného než pubertálního blba. Může a ne špatně. Z žánrů drama/historický/životopisný je to vcelku nedramatické, možné dramatické vrcholy to bere objížďkou, na historii příliš mnoho chyb a z prstu vycucaného žvanění, snad jen životopisné to je. Přesto je to film, zejména první díl, který diváky u obrazovek udrží, za což budiž vzdána chvála, zvoláno hosana a i bych si snad trochu zaplýtvala v použití koření, kdybych neměla obavu, že tvůrci pak na tom bobkovém listu usnou.

    • 28.12.2017  10:16
    Kat (2004)
    **

    Nikdy nehrajte baseball s velkým mužem v pruhovaném tričku.

    • 26.12.2017  16:35

    Vica Kerekes je sexy pro muže, jimž stačí málo, reálně je to šmudla poněkud vulgárního vízoru laciné štětky. Ku podivu i tak jí člověk přeje dobrý konec. Linie se zamilovaným párkařem není příliš propracovaná, ale v životě mnoho milostných příběhů také nemá ozdobné kudrlinky. Anna Čtvrtníčková nehraje zrovna intenzivně na sentimentální strunu citlivé duše divákovy. Hlavními postavami tady bez debat jsou čert a anděl a lidské figury jsou jen křoví sloužící k exhibici těch dvou. Někomu je to málo, já jsem s pošťuchováním těch dvou spokojená, proč by měla pohádka mít za každou cenu nějakou na pilu tlačící milostnou linii dvou rádoby romantických idiotů, když se i z té milostné linie může stát roztomilá fraška? Všechno, co se odehrává v nebi, je vtipné. Úcta se s tím dělat si z někoho legraci nikterak nevylučuje. Proti prvnímu Andělovi to má trochu sestupnou tendenci, je tu však mnoho podstatných ale, kvůli kterým i tentokrát dávám pět hvězd. Jen nerozumím tomu, proč jsem pohádku nekomentovala hned poté, co jsem ji viděla.

<< předchozí 1 2 3 4 14 27 39 52
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace