Jezinka.Jezinka

Jezinka.Jezinka

Eva Nováková

okres Cheb

109 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 25 37 49
    • 16.9.2017  14:59

    Kdyby Návrat do budoucnosti a Hvězdné války měly postižené dítě, byli by to Vládcové vesmíru. Jako film na deštivé dopoledne, kdy se se spoludiváky choulíte pod peřinou a přemýšlíte, čí studená packa šátrá po té vaší, to funguje skvěle, pokud ale nemáte k Vládcům sentiment z dětství, velkolepá dobrodružná jízda to pro vás nebude a na konci společně s Dolphem nevykřiknete: "Já mám moč!"

    • 29.8.2017  01:46

    První kniha mě svého času zaujala už obalem a protože jsem jí listovala v knihkupectví opravdu dlouho, dostala jsem ji nakonec darem (od maminky, nikoli od velkorysého knihkupce), pak ale nebyl čas a mezi tím vyšel druhý a třetí díl, které se v mé knihovně ubytovaly rovněž (tentokrát jsem se už obdarovala sama). Chystal se film a já se těšila, trailer vypadal slibně, jenže pak se ozval hlásek čtenáře: "Nebylo by lepší si nejdřív přečíst ty knížky? Když už je všechny máš doma, dávalo by to smysl. Víš, jak to bývá se zfilmovanými knihami." Podívala jsem se na komentáře a bylo rozhodnuto, nejdřív si přečtu knihy. Toto rozhodnutí oddálilo film o půl druhého týdne, kteroužto dobu jsem ve volných chvílích trávila s úžasně čtivými knížkami. Potom jsem se podívala na film, který je vizuálně oslnivý, dokonce se objeví veverka!, což je taky to jediné pozitivní, co film nabízí. Zmatení hlavního hrdiny, vyvíjející se milostný vztah, okouzlení z neznámých světů, stupňující se napětí, chemie vznikající lásky ale i přátelských pout, nic z toho ve filmu není. Záměna schopností některých postav, naprosto jiný vzhled a charakter dalších, to všechno jsou malicherné ptákoviny, že film naprosto zahodil ambice na to dosáhnout poutavostí úrovně své předlohy, je chyba velká jako Británie. Pořád je tam tedy ta veverka, ale upřímně, s tímhle kladem by bylo lepší podívat se na dokument o veverkách.

    • 24.8.2017  12:01
    Jindřich VIII. (TV film) (2003)
    *****

    Rozvedená, popravená, zemřela, rozvedená, popravená, přežila. Kateřina, na začátku manželství pravděpodobně fascinující, jak tak první sexuální partnerka pro puberťáka bývá, postupně nudící a svými zvyky (kajícné roucho, modlení před spaním, po spaní, místo spaní, věčné půsty a další modlení) iritující. Přes to bylo Jindřichovo řešení problému, nazývaného dnes v žalobních návrzích "naprosté odcizení", nejen na svou dobu poměrně radikální. Ne poměrně. Nevybavuji si jiný rozvod v dějinách, který by vedl ke vzniku nové křesťanské církve. Anna, ambiciózní a většinou líčená jako nebetyčná kariéristka a posléze hysterka, jejíž stavy hraničily s paranoiou. Vzhledem k tomu, jak se vyvíjel Jindřichův duševní a tělesný stav jsem vždycky měla pocit, že byla předvídavá a snažila se od počátku zabránit tomu, aby po společenském vzestupu následoval pád. Podcenila krutost a bezohlednost všemohoucího samečka, kterému padla do oka. Jana, líčená jako tichá a pokorná, mi z šesti žen Jindřicha VIII. vždy byla sympatická nejméně a soucit ve mně nevyvolává ani její smrt. Zkrátka tiché nezajímavé puťky moc nepočítám. Hláška Jindřicha o tom, jak jí do konce života bude sypat koberce květinami tak vede jen k cynické poznámce - ušetřil. Další Anna, historií vysmívaná, do nekonečna se opakuje Jindřichův výrok o vlámské kobyle. Nakonec z toho kobyla vyšla nejlépe, důstojně a spokojeně. Pragmatická Němka neokouzluje a nedojímá tragickým osudem, v dramatické filmové lince je její kapitola tak trochu o ničem, v reálném životě to však nebyla ona, kdo si vytáhl krátkou sirku. Kateřina, lehkovážná smolařka vzbuzující soucit o to víc, že v nepodařeném manželství jí nebylo dopřáno ani stát se matkou, byla jen elegantním doplňkem těžce nemocného, paranoidní, egocentrického, ješitného a smradlavého starce, který nebyl schopen zvládnout jediné rozumné řešení, které takový svazek mohl přinést. Inu, parohy je třeba také umět nosit, pokud si je člověk zaslouží. Kateřina, zdánlivě nejšťastnější z Jindřichových manželek, ve skutečnosti to žádná hitparáda nebyla. Film ani nenaznačuje, jak moc šlo o život i jí, paranoidní Jindřich viděl zradu i v její víře a podezíral ji z mileneckého vztahu s bývalým snoubencem. Naštěstí zemřel dřív, než se rozhodl popravit i tuto manželku. Závěr - Jindřichův pláč nad narozením zdravé dcery mě jako vždy popudil a zároveň škodolibě pobavil, jak se může bavit jen člověk, který ví. Herecké výkony všech byly výborné, první Kateřina hrdá a důstojná, první Anna svůdná a zábavná, Jana nijaká, druhá Anna zvědavá, uražená a rozumná, druhá Kateřina mladistvě lehkovážná a třetí Kateřina moudrá a vyrovnaná. Nad tím vším lety se měnící Jindřich, důstojný Wolsey, chytračící Cromwell a jednou zas moc hezky umírající Sean Bean coby Robert Aske. Pokud někdo považuje cokoliv v mém komentáři za spoiler, tak je debil.

    • 20.8.2017  14:27

    Musela jsem změnit hodnocení předchozího dílu, který stál za hovno, na spravedlivější dvě hvězdy, aby tři hvězdy pro vlny podivna nebyly podivné hodnocení proti stejně tak třem hvězdám u Truhly mrtvého muže, kde si opravdu nemohu vzpomenout, co mě původně vedlo k hodnocení tak velkorysému. Takže nyní se ptám: Jak dlouho Penélope Cruz vydrží sedět na pláži bez krému s ochranným faktorem? Co na to její pes? Kdo z milenecké dvojice misionář a mořská panna přišel o specializaci? A co na to Jan Tleskač?

    • 18.8.2017  14:08

    Drama, jehož dramatičnost nespočívá v divokém pohybu postav i kamery, kde se postavy nedají rozdělit jednoduše na hodné a zlé, protože sobectví a cesta za vlastními zájmy válcuje v podstatě všechny, nechávající v dětských dušičkách dlouho přetrvávající tíseň. Nevím proč, ale osud čarovné nečarovné lahvičky jsem si pamatovala jiný, měla jsem za to, že se nakonec rozbila. Jak nedávno v hospodě, když poslední propadnuvší peklu přišel na přetřes, konstatoval kamarád, krásná ukázka rčení: "Buďte opatrní na svá přání, některá se mohou i vyplnit."

    • 4.8.2017  01:23
    Jumanji (1995)
    ****

    Mezi ne příliš zdařilými triky a efekty se těch pár vydařených téměř, ale jen téměř, ztrácí. Neomlouvala bych to dobou. Jak stará je naše Arabela, Návštěvníci, Dívka na koštěti, Jak utopit doktora Mráčka? Tyto drobné nedostatky však zcela válcuje dobrodružný příběh, který dokáže zaujmout i diváka, který se na něj nedívá přes silný nátěr dětské nostalgie a je stařešinou prvodivákem. Možná by při hodnocení měla otázka stát: Jak stará je vaše dětská duše?

    • 2.8.2017  12:32
    Katyň (2007)
    *****

    Snad větší zrůdnost, než katyňský masakr sám, bylo to, že se mnoho let pravda nesměla říct. Válka si vždy vyžádá oběti, ale mělo by být dost na životech, nemusejí být obětována ještě srdce pozůstalých. Závidím všem, komu film připadal málo dramatický a utahaný, na koho padl byť jen stín nevědomí o konci blízkých, prožívá film od první do poslední minuty a trne. Ve světle tragédie v Katyni se člověku intuitivně nechce věřit závěrečné zprávě o leteckém neštěstí ve Smolensku o 70 let později.

    • 1.8.2017  11:46

    Nejlepší na tom byly závěrečné titulky. Mimo jiné proto, že byly na konci, samozřejmě. Tenhle film obhajuje myšlenku o síle lásky, kterou vysvětlením na konci devalvuje už od začátku. spoiler Pokud ten chlapík Freyu (ehm, tohle jméno pro Sněhovou královnu? Vážně?) miloval, miloval by i jejich dítě a ani pod vlivem hypnózy či kletby by miminku neublížil. Nemluvě o tom, že by to nejspíš tváří v tvář realitě jako teta nedokázala ani superješitná psychopatická Ravenna. Pokud na konci říká, že sama chtěla dítě, spíš by přes neteřinku ventilovala nenaplněné mateřské pudy. Druhá věc je Freya, která získala svou sílu, zmrazila toho blbečka, co upálil její dcerku (nad způsobem zabití toho miminka se mi udělalo mdlo) a jako silná kouzelnice se sebrala a odjela. Ona věřila, že její dítě umřelo kvůli rodině svého otce a jen tak odjela? Nebylo by vzhledem ke kontextu logičtější zmrazit i tu blbou rodinu? Nemluvě o jedné věci, kterou jsem měla začít - Freya byla sestra královny. Milovaná sestra královny. Měla románek s dvořanem. Jaké jeho nezrušitelné zasnoubení? Zásnuby běžně rušili knížata, králové i císaři, pokud se vyskytl svazek výhodnější. Proč by nemohl zasnoubení zrušit nějaký matla od dvora, který navíc snoubenku nemiloval, pokud se mu vyskytl svazek takto výhodný? Stavěno na absolutní demenci základní zápletky, jak to mohlo dopadnout? Lovec má románek s životní láskou jiného jména, než jak se jeho žena měla jmenovat podle toho, co zaznělo ve Sněhurce a Lovci, nemluvě o tom, že ji měl zabít někdo jiný. Osudovost vztahu se Sněhulí, vedoucí k fatálnímu polibku, se náhle vytratila zcela, nakolik už v předchozím filmu byla málo. Jo, abych zas nebyla jen kritická - jízda na ledním medvědovi byla fajn. Smutné je, že chladná jak chlupy na jeho zadku byla spíš Ravenna než Freya, která byla jen oblečena v bílé.

    • 31.7.2017  12:59

    Pro Sněhurku jako takovou mám přirozenou slabost, protože coby jedince od okamžiku, kdy mu začaly růst vlasy, tmavovlasého, navíc holčičku, mě všechny ty zlatovlasé princezničky v pohádkách notně sra.... deprimovaly. A coby jedince od dětství vedeného k soběstačnosti, samostatnosti, přemýšlení a systematičnosti, mě deptaly všechny princezničky jojikající, kníkající a omdlévající šestkrát denně. Tady je Sněhurka, která ve vězení vyfasovala velmi kvalitní šaty - všimli jste si, že ta látka byla pevná a neprodřená, že z toho nelezly nitě, že byla látka zpevněná cvočky, že šaty byly zdobené a dobře střižené, navíc dobře padnoucí, tedy žádný pohozený hadr, aby vězenkyně neležela na šutrech nahá. Když se rozhodla utéct, konečně ji po letech napadlo porozhlédnout se, zda nenajde ve vězení nějakou zbraň a taky že ji najde, odkluše do žumpy, skočí šikovně mezi skály tak, že se ani nenapije studené vody a vyplave na pobřeží příhodně na místě, kde na ni čeká romanticky bílý oř, do té doby zřejmě umírající, puchem žumponorné Sněhurky probuzený k akci. Lovec se ve vteřince rozhodne změnit poslání, prozře, pochopí, tedy nepochopí, ale to je jedno, zkrátka se z něj stane skřítek pomocníček, pak se objeví trpaslíci, kterých je, ač říkají něco jiného, na počátku osm (na konci, kdy se konečně dají spočítat jich je v korunovačním sále sedm, pokud jeden zemřel, ať počítám jak počítám, bylo jich na začátku osm a v žumpě pod hradem jich muselo být sedm a ne šest, jak se dopočítali oni, ovšem je omlouvá, že v žumpě byla tma, asi jako pod svícnem). Sněhurka má většinu doby olezlé omaštěné vlasy a to i v okamžiku, kdy vyleze z vody, trpaslíci jsou po té, co vylezou z žumpy, čistí. Nevím, co je větší záhada. Další věc je, že na chystaný pohřeb má Sněhurka hůř padnoucí šaty než ty, v nichž byla v kriminále. V brnění vypadá jako ošklivý kluk, ale v brnění asi není primárním účelem vypadat hezky, ani když jste princezna. Z Charlize mi brněly zuby, chladná mrcha jí šla dobře, ale zas oslnivě krásná mi nepřišla, přičemž vypadat úhledněji, nebo aspoň čistěji než Sněhurka, nebyl takový kumšt. Osudový polibek tam byl, ale nevyzněl osudově, vypadalo to, že Kirsten chce vládnout sama a dvojku romantických hrdinů si nechat pro zábavu, nebo na pozorování, nebo já nevím k čemu. Kam se sakra ztratila romantika? Dost se mi ale líbilo, že nechali nějaký prostor Sněhurčině mamince, která navíc vypadala, že by skutečně mohla mít dceru tmavovlasou se světlou pletí. Nějak mě ve filmech deptá, když mezi nejbližšími příbuznými je podobnost menší než je v reálném světě mezi dítětem a sousedovic papouškem.

    • 31.7.2017  00:08

    Celé by to fungovalo podstatně lépe, pokud by se to nevyprávělo jako opakovaný příběh s vědomím všech postav o tom, že nemlich to samé se odehrálo už asi čtyři generace nazpátek za účasti přímých předků současných protagonistů, přičemž někteří měli i stejná jména. V traileru a na fotkách z natáčení se mi líbil ten sob. Převtělování zvířat do lidí a zpět moje oblíbená režisérka použila už kdysi v Bambim, kde to dodávalo na půvabu a hravosti, tady to dávalo spíš pocit, že trochu neví, jak myšlenku důležitého dějotvorného zvířete uchopit. Když pominu ty rádobyvtipné momenty, vyplývající z toho, že Andersenovu pohádku všichni znali a předříkávali si, co mají udělat, protože to jejich prababička napsala do instrukcí, nebo se to v rodině tradovalo, dětští představitelé jsou sympatičtí, kostýmy jsou nádherné, příběh je z Andersenových pohádek jedna z nejlepších, protože chybí jeho oblíbený konec, kdy by Gerda zemřela s poslední sirkou v ruce, sníh by roztál, nastala by potopa, ve které by se nejprve utopil Kay, pak všichni ostatní a nakonec by na uhřátí zemřela Sněhová královna. A taky tam byl ten sob.

    • 29.7.2017  16:26
    Popelka (1950)
    *****

    Jeden starý rest odškrtnut, konečně jsem viděla i animovanou Popelku. Jak jsem konstatovala u hrané a jejích skleněných střevíčků, musely jí holce strašně smrdět nohy. Tady jí smrděly už před tím a to z těch balerínek. Vím, není to zrovna pohádková úvaha, ale má poetická duše je poeticky pragmatická, což se u většiny lidí, možná u všech, krom mě, z podstaty pojmu vylučuje. Blbou hnusnou zlou kočku bych střelila mezi oči. Ztělesňuje ten nejodpornější kočičismus, který žádná skutečná kočka obsahovat nemůže, ať taková skutečná kočka obsahuje krom předražených kočičích kapsiček cokoliv. Pro myši mám slabost, takže přenesení velké části děje právě na ně vyhovuje mému pojetí humanoidního zvířete v animované pohádce. Kouzlení kouzelné kmotřičky bylo kouzelné, jaké by taky mělo být. Princi uniforma sekne. Řekla bych, že to byl chlapec jako malovaný. Popelku bych zařadila až za Sněhurku i za Malou mořskou vílu, ale pořád by, kvůli těm myším především, byla v pořadníku princezen v první pětce, navzdory tomu, že Popelka není princezna. Ráda bych však viděla toho smělce, který by princeznám dělal pořadník.

    • 26.7.2017  10:56

    Kdysi dávno v dobách dětství, jsem viděla animovanou verzi Jacka a fazole, která byla nesmírně vydařená, krásně nakreslená a správně napínavá. Ani tato verze sama, aniž bych tušila, jaký to je film, nejspíš není tak dobrá, jak si ji uchovala moje paměť. Tato hraná verze je tedy od začátku do konce příšerná a nebýt pár vtipných slovních přestřelek a poměrně sympatického představitele hlavního hrdiny, špatné masky, debilní houser a nesympatická otravná holčička by mě naprosto otrávili. I když mi odpad připadá jako hodnocení přehnaný, každému, kdo není vášnivým milovníkem luštěnin, bych doporučila se této fazoli vyhnout velkým, hodně velkým, obloukem.

    • 25.7.2017  02:52

    Nemůžu si pomoct, ale mně se upravený příběh Kaye a Gerdy, kdy z kamarádů byli uděláni sourozenci, do děje byl dodán lasicovitý troll a skutečná lasička, k inspiraci se sáhlo do Adély před večeří, Pána prstenů, Jany Eyrové, Jamese Bonda v tajné službě jejího Veličenstva (ve všech případech mluvím o filmech, ne o osobách), v souhrnu líbil. Jako nejlepší z inovativních nápadů pro mě bylo vysvětlení, kde se vzala Sněhová královna a proč to byla taková zlá mrcha. Protože tento včleněný příběh obsahoval mou utkvělou představu, že čiré zlo pro zlo prakticky neexistuje, není-li přítomna duševní choroba, připadala mi ta myšlenka samozřejmě velmi nápaditá.

    • 13.7.2017  10:35

    Rambo má větší výkonnost, co se týče počtu mrtvých, pokud neběhá polonahý, ale oblékne triko. Co by nastalo v případě, kdy by oblékl i kabát?

    • 3.7.2017  23:28
    Budulínek Mandelinka (TV film) (1984)
    **

    Jako kulisovka pro malé děti, zlobivé jako Budulínek, tedy pohádka za trest, ano. Pro hodné děti, jakým jsem byla třeba já, je asi dobře, pokud je to v dětství mine, případně i v dospělosti, protože hodné děti by některých věcí měly být ušetřeny. Mizerných pohádek, pro začátek.

    • 3.7.2017  23:25

    Tak jde čas podle Lady. Chytrá kmotra se usadila a přivedla na svět tré roztomilých liščátek. Aby jim poskytla nějaké to povyražení (o jídlo se evidentně jednat nemělo) přinesla jim od lidských sousedů hajzlíka Budulínka, známého taky jako Mandelinka. Budulínek byl jedno z těch dětí, které dokázalo využít rodinné tragédie, smrti svých rodičů, a neuspořádaných rodinných poměrů a tak z něj v péči milujících prarodičů vyrostl sociopat. Kmotra, která spratka ukradla, ho chtěla vrátit, ale jaký byl její údiv, když staříci chtěli užívat klidu, kterého se jim dostalo únosem jejich nevycválaného vnuka. Vytrestaná nakonec byla nejvíc liška, protože jak jednou něco poděláte ve výchově, už se to táhne. V duchu láskyplné citlivé výchovy, jíž jsem militantní a zásadovou zastánkyní, bych řekla jediné. Staříci měli parchošovi zmalovat prdel na modro, aby se týden neposadil, nic jiného pomoct nemohlo.

    • 28.6.2017  17:16
    Žabí ženích (TV film) (1978)
    ****

    Slovenské pohádky jsou neokoukané a mají v sobě poetiku, která je od té naší odlišná. To tedy není tak úplně tento případ. Dvě sestry, jedna krásná a pracovitá, druhá ošklivá a líná, nebudu lhát, kdyby mi to neřekli, nepoznala bych, která je která, protože "líná" Katarina se starala o hospodu, nemluvě o tom, že mi Zuzana Kronerová připadá hezká, navíc mi byla svou živelností sympatičtější, než hodná unylá Majdalenka. Co kazilo celkově dobrý dojem z výpravy byla ta loutka žáby potažmo loutky žab. Kdyby místo toho byly opravdové ropuchy, bylo by to výrazně lepší.

    • 28.6.2017  10:17
    Noční mora (TV film) (1993)
    ***

    Pohádky v nářečí mají často sklon být divné. Takhle působí mile. Scéna v hospodě, Elis označená za sterilní verzi moravského folklóru, pro mě byla nejlepší scénou celé pohádky a i za tu sterilní verzi hudby a tanců jsem byla nakloněna čtvrté hvězdě. Zápletka s cikánkou byla poněkud zbytečná a hlavně představitel hlavní působil spíš akademicky, než jako člověk s těžkým spánkovým deficitem. Zkrátka chlapec šanci na čtvrtou hvězdu pohádce zachrápal.

    • 16.6.2017  20:39

    Ten film je špatný, ale člověk se u toho chtě nechtě směje. Jeho velkým plus je, že je špatný záměrně a na nějaké intelektuální filosofické přesahy si ani nehraje. Popravdě, kdyby se tak vehementně všichni nesnažili tlačit na pilu, aby blbí byli blbí tak, až to tříská nejen dveřmi, ale i nosnými zdmi, kdyby nezvladatelný rozmazlený frocek nebyl tak extrémně nechutný, až by to bylo jemu samotnému nepohodlné, kdyby ty blondýnky byly trochu lépe rozeznatelné, kdyby ta zápletka s homosexuálem zamilovaným do ženy a s nadrženým milionářem byla nějak (neříkám lépe, ale prostě nějak) vypointovaná, mohl by to vlastně být docela průměrný film. Takhle je to primitivní slátanina o tom, že ... no ona je to primitivní slátanina, která v podstatě ani o ničem není.

    • 16.6.2017  20:29
    Občan Kane (1941)
    ****

    Chystala jsem se dlouho, ale nějak mi to s Kanem opakovaně nevyšlo. Tak dnes jsem bitvu dobojovala a Občana Kanea viděla. Chápu, že dnes běžné muselo napoprvé působit přízračně a lidi z toho byli vyplesklí. Totéž se ale nemůže čekat ode mě. Tedy, čekat se může, ale pak se čeká marně. Navíc mi to zas tak geniálně originální nepřipadá. Smrtí hlavní postavy (dokonce o krok dál, exhumací) začíná už Dáma s kaméliemi (1848) a stejně tak je děj kompilací deníků a vyprávění, těsně před chronologickým koncem příběhu začíná i Na Větrné hůrce (1847), kde je příběh samotný vyprávěním služky z domu pod Hůrkou. Tedy nové je jen to, že co čtenáři znali, měli možnost jako vypravěčský postup poznat i negramotní diváci. Abych to shrnula - Poupě. Je to dobrý film, ale že bych u toho egoisticky z uspokojení intelektuální ješitnosti chcala maggi v kostce, co že jsem to viděla za skvost, tak to tedy skutečně ne.

    • 13.6.2017  22:05

    Bylo tam něco jako princezna, tak k tomu napíšu něco jako komentář. Co jsem hlavně nepobrala, byla ta potřeba tvůrců narvat tam toho Vetřelce a kosmické lodě. Ze všech bojů jediný dobrý byl ten lidí s lidmi. Výprava, atmosféra, postavy a figurky, vztahy mezi postavami, všechno dobré, jen pak tam z jiného filmu a jiného světa přicválala příšera a celé se to zhroutilo a já si šla do mazáku pro špenát, abych měla něco studeného na hlavu. Špenát nebyl, ale mražené řízky posloužily stejně, navíc jsem na konci filmu vypadala jako jedna z těch rozložených mrtvol v obludově spižírně, což mému filmovému prožitku dodalo hloubku a já měla pocit regulérní 4D projekce. Proč Vikingové II? Proč ne E.T. versus Alien?

    • 8.6.2017  07:21
    Tři pírka (TV film) (2014)
    **

    Samotný začátek jsem prošvihla, takže netuším, proč knížecí synkové měli otci nosit vybavení domácnosti a lidi. Chápu, že se hlavnímu hrdinovi líbila slečna s králíkem. Nedává smysl, že by se jeho bratři tak málo snažili při třetím úkolu. Vždyť s těmi ropuchami pak museli žít.

    • 5.6.2017  23:28

    Docela dost to souvisí s koňmi.

    • 3.6.2017  09:10
    Uloupený princ (TV film) (1971)
    ****

    Půvabná, papundeklově výpravná a celkově svou formou divákově duši a oku lahodící starší verze Sedmipírka. Táňa Fischerová byla po čertech krásná princezna a černé kůzle ze začátku bylo po čertech hezké černé kůzle. Jak jsem psala už jinde, pro kozy mám slabost.

    • 1.6.2017  18:16
    Provedu! Přijímač (TV seriál) (2017)
    ****

    Ještě před nedávnou dobou pro mě jediná asociace na to, co je muž v zeleném, byla, že vodník. To sice pořád platí, ale vojáci chodí v zelené také. A zatímco vodníkem se člověk rodí, vojákem se stává. Ten proces je v tomto dokumentu zmapován poměrně podrobně. Pocity jsem u toho měla všelijaké. Na jednu stranu na začátku se rekruti předvedli jako banda oligofreniků, když nebyli štont pochopit rafinovaný pokyn - postavte se do čtyřstupu směrem tam, první čtyři na tuhle čáru - na druhou stranu se postupně vypracovali ke sportovním výkonům, které si zaslouží jisté uznání (něco z toho bych si docela ráda vyzkoušela). Zajímavé byly ty chvíle, kdy se vybraní uchazeči rozhovořili o své motivaci a v průběhu přípravy, když mluvili o pocitech a o tom, co jim táhne hlavou. Někteří měli zajímavé myšlenky a dilemata, někteří měli evidentně v hlavě průvan. Co si budeme nalhávat, ozbrojené složky vždycky přitahovaly větší procento magorů, jež láká pocit moci na ostatními, který získávají možností nosit zbraň, než jiné profese. Třeba popeláři nebo pekaři tento pocit nemívají, přitom představte si město po dvoutýdenní stávce popelářů nebo týden bez chleba. Instruktoři byli někdy velmi vtipní a nejsem si jista, že vždy to bylo záměrně. Dotaz na zalíbení ve Fioně při ukázce maskování asi ano, ale z konstatování instruktora při odchodu jednoho z rekrutů, jenž začal mít morální dilema, že se sklání před tím, že se rozhodl podle srdíčka, jsem měla gaudium asi týden. Myslela jsem, že v republice je jediný dospělý člověk používající slovo srdíčko, a to Lucie Bílá. Byly okamžiky, kdy z instruktorů šel trochu strach, byly okamžiky, kdy mi jich bylo upřímně líto. Nacvičovat s dospělými lidmi jak mají vejít do místnosti a kam si stoupnout, aby nepřekáželi, bych považovala za vtip a pevně doufám, že rekruti byli zmatení jen přítomností kamery a normálně to zvládají. Zajímavá byla rovněž věta matky jednoho rekruta, která po přísaze synovi říkala - jak jste tam přísahali, že jste připraveni i položit svůj život, JÁ nejsem připravená na to, abych tě takhle obětovala. On tak člověk neuvažuje, dokud se ho to netýká, a kdo by byl ochoten obětovat svého muže, syna, bratra, otce, milence pro nějaké vyšší dobro celku? Abych to shrnula, když se dá vycvičit pes, je jasné, že se dá vycvičit i člověk. Je evidentní, že dobrý voják může být z těch jedinců, co mají něco v hlavě, protože fyzické výkony se dají natrénovat, ostatní budou dobře vycvičený kanonfutr a nic víc.

    • 19.5.2017  13:56
    Lolinka a kníráč (TV film) (1998)
    **

    Že je námět otřepaný by tak nevadilo, kdyby vtipy fungovaly, princeznina proměna (eeeee? proměna? jako že se chvilku nechovala jako naprostý tupan?) měla nějaký vývoj a vypadalo to, že i delší trvání, kdyby chování krále v závěru bylo logičtější (vrátíme čarodějce, co škodí čarovnou hůlku protože, protože, protože tak), a kdyby mě to tak povšechně celou dobu nepopuzovalo.

    • 12.5.2017  14:06
    O chytré princezně (TV film) (1966)
    ****

    Roztomile rozverné provedení, roztomile rozverné písničky a celkově čistě subjektivně hezčí pohádka, než její novější zpracování s princeznu Andrlovou, ač ani proti tomu nic nemám.

    • 12.5.2017  14:03

    Je pozoruhodné, kolik princů si všimne, jak jste krásná princezna, pokud je váš otec bohatý král. Tak nějak se na téma nevěst vyjádřila Stařenka Oggová. Tady se pracuje s princeznami, které jsou tak šeredné, že to ani královský majestát otce nezakryje a princové a knížata se pak snaží sňatku vyhnout a nikoli stát se královskými zeti. Honzovi je vyhlášená škaredost budoucí choti ukradená, je tak vystresován na téma, že by se měl oženit, svou vnoučat chtivou matkou, že bere všechno.

    • 11.5.2017  15:54

    Na to, jak to je kratinké, to má mnoho slabých chvilek. Hluchá místa na sebe prakticky bez přerušení navazují. Asi by to chtělo doprostřed blok reklam, aby to člověku něco přineslo.

    • 11.5.2017  10:44
    Nemaluj si čerta na zeď (TV film) (1971)
    ****

    Peklo počítá se vším, ne však s tím, že poctivý člověk si může být vědom svých práv a krom toho, že si jimi je vědom, ještě na jejich zachování může i trvat. Tento detail udělá elegantnímu pekelníkovi čáru přes rozpočet, ne však takovou, aby s vrozenou grácií nedosáhl svého a spravedlnosti nebylo učiněno zadost.

<< předchozí 1 2 3 4 13 25 37 49
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace