Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (190)

plakát

Oppenheimer (2023) 

Solidní film natočený ale trochu moc podle učebnice, bez kouzla. Trošku mi vadil styl vyprávění, kdy se poměrně nepřehledně a neohrabaně střídají scénky z různých období, jejichž význam je pak zpětně umocňován a připomínán, třeba i tak, že scénku krátce pustí znovu, podobně jako třeba v Obvyklých podezřelých nebo nějakém jiném filmu postaveném na dějových zvratech. Sem se mi to ale moc nehodilo. Dějový zvrat spojený se Straussem (RDJr) byl navíc dost neúderný, obzvlášť když nebyl důvod vnímat Strausse od začátku kladně. Velká část příběhu se pak zabývala poválečným výslechem, kde ale byly dost upozaděny implikace výslechu a možný dopad konečného rozhodnutí. Postupně jsem tak trochu ztrácel zájem o to, co je mi dost složitě a zdlouhavě prezentováno. Chyběly mi tam taky nějaké technikálie a zajímavosti spojené s vynálezem, výrobou a testováním bomby. Celý ten proces je překvapivě uspěchaný vzhledem k celkové stopáži filmu. Film u mě po zhlédnutí bohužel nevzbudil dodatečný zájem o téma a neinspiroval nějaké zajímavé otázky pro diskuzi. I hudebně, nebo celkově zvukově, to bylo celkem slabé. Určitě jsem čekal daleko pamětihodnější audiovizuál po zkušenosti s Dunkirkem. Oceňuji historickou přesnost.

plakát

The Covenant (2023) 

Hodně ploché vyprávění příběhu. Španělsko nepůsobí moc jako Afghánistán a měl jsem pocit, jak kdyby se všechny scény, včetně těch situovaných v Americe, natáčely v jedněch horách. Dramatické scény jsou předem adresované, pořád nám ukazují kde Taliban zrovna je, kam se chystá a kdy přesně dorazí, napětí nulové. Kdyby aspoň ty přestřelky nebyly jak z videohry. Až překvapivě špatný...

plakát

Miracle Mile (1988) 

Okamžiky před katastrofou zasazené do absurdního nočního světa Los Angeles s řadou barvitých postav, které se s hrozbou potýkají po svém, většinou bez ohledu na ostatní.

plakát

Žít a zemřít v L.A. (1985) 

Skoro až parodicky 80tková jízda nesoucí prvky Smrtonosné zbraně i Robocopa. I když je film postavený na policejních a zločineckých stereotypech a některé části jsou předem hodně signalizované a předpovídatelné, tak hned vzápětí přichází originální zápletka a překvapení.

plakát

Tichý společník (1978) 

Napínává kombinace lehkého humoru, děsivé brutality a jazzové hudby.

plakát

Sonatine (1993) 

Upřímně mě fascinuje jak někdo může vymyslet takový scénář. Začátek klasická gangstera, zbytek filmu už ale humorné bizarní představení na pláži s myšlenkou existencialismu se spoustou pamětihodných hezky natočených scén. Přece jen to ale bylo na mě asi příliš chladné.

plakát

Pohled společnosti Parallax (1974) 

Konspirační příběh předcházející dobu s neobvykle minimálním členěním dějství. Od začátku do konce film jede stejnou rychlostí a i když je zápletka zajímavá a atmosféra dostatečně tajuplná, tak mi tam trošku chybí větší vypravěčský um.

plakát

Úsměv (2022) 

Rámcově poměrně dobře zpracované, ale pak jako kdyby se tvůrci zalekli uzavření příběhu a tak trochu alibisticky radši žádný řádný konec celé zápletky nevymysleli.

plakát

Jak vyrobit vraha (2015) (seriál) 

Ze začátku se jedná o hodně zajímavý příběh a jeho vyprávění v seriálu je napínavé a těžko předpovídatelné. Postupně se vás snaží zpracovat tak, abyste si nebyli úplně jistí a minimálně těm několika prvním dílům se to v mém případě opravdu povedlo. Soudní proces je ale potom už poměrně zdlouhavý a místo 10 dílů se to krásně mohlo vejít do 6 nebo 7. Kromě natažené stopáže mi taky vadilo, jak se seriál záměrně nevěnuje důkazům, které stály proti Averymu. Neustále slyšíme o těch několika sporných částech případu, ale ty, které přesvědčily soud a snad i každého, kdo se nad tím trošku víc zamyslí, v seriálu téměř chybí. Z pochopitelných důvodů... jinak by se na stranu Averyho moc lidí podle mě nepostavilo. Rozhodně se nejedná o objektivní dokument. Z druhé série jsem viděl jen první díl a neměl jsem důvod se dívat dál... Celá ta teorie o tom, že Teresu Halbach někdo zabil zrovna, když měla mít schůzku s Averym a policie (nebo pachatel) potom její ostatky a důkazy narafičila kolem Averyho baráku a v jejím autě, tak aby to vypadalo, že to udělal Steven Avery, je prostě naivní a nedává smysl. A ty maličké dírky v celém případu nestačí na 20 hodinový seriál.

plakát

Dlouhý Velký pátek (1980) 

Takový britský odvar tvrdých sedmdesátkových amerických kriminálek. Film určitě zdobí drsná atmosféra, originální zápletka a hezká znělka, ale na druhou stranu je pohled do života londýnského gangstera moc povrchní a nedokázal mě pořádně napnout a zaujmout. Hodně prvků a styl natáčení mi připomněl seriál The Wire (2002), kde se ale díky daleko delší stopáži pořádně vžijete do děje a to se mi tady prostě nestalo.