darkrobyk

darkrobyk

Robert Kostěnec

okres Strakonice
Filmy,malování,hudba,comics, horror

homepage

65 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 23 45 66 88
    • 17.6.2018  21:55

    Hm, tak po letech ještě horší než kdysi. Značně zestárlý snímek s nesympatickým Corey Haimem, který byl fakt na zabití, a sympatickým Kieferem Sutherlandem, kterému jsem marně mačkal palce. Ani komedie, ani horor, průměrný osmdesátkový snímek, co osloví nejspíš jen žánrového fanouška. Slušná kamera, ale mizerná hudba, již nezachrání ani INXS a Echo and The Bunnymen. Nejlepší scéna je s vanou a následně neposlušným potrubím - umyvadla chrlící krev potěšila. A probodávání také ušlo, vysáváního se ale člověk moc nedočkal. Znovu už vidět rozhodně nemusím.

    • 17.6.2018  21:37
    Soudný den (2008)
    *****

    Po deseti letech od premiéry jsem stejně nadšený jako kdysi v kině. Mix thrilleru, akčního filmu a Mad Maxe má řádnou dávku napětí i krve. Tedy místy je to slušivý masakr - kanibalismus, useknuté hlavy i ruce létají vzduchem, krev při souboji na hradním nádvoří cáká až na kameru a dojde i na střeva ven. Výborná kamera snímá nádherné lokace (ano, kdo by si nevzpomněl na Avalon a krále Artuše), úderná hudba duní jako o závod a snad jen McDowell a Hoskins měli malé roličky, a tak jejich talent nezazářil naplno. Po většinu času jsem měl, kromě Mad Maxe, pocit, jako bych sledoval další díl ze série Resident Evil či Underworld. To ale beru jako plus. Adam Ant, Fine Young Cannibals, Frankie Goes to Hollywood. Samostatnou hvězdu dávám Siouxsie and The Banshees za Spellbound.

    • 16.6.2018  20:18
    68 Kill (2017)
    ***

    Chip (Matthew Gray Gubler) je smolař, blb a slaboch. Bohužel hraje blba tak, až se stává nesympatickým, proto mně byl jeho osud ukradený, což jistě nebyl záměr tvůrců. Navíc je to divně feministický snímek, kde oráčem je žena a muž pluhem notně zrezivělým. Připomnělo mi to černé britské komedie, kde se sice všechno hroutí, ale divák se baví. Já se tolik nebavil, snad že Američani do toho neumí tak často dát více nadhledu. Gore fajn, hlavně v závěru, kdy mačeta umí řící jasné krvé šplouch. Ano, Peter Jaymes Jr. úchyláka nehrál, on jím byl. O rockové zpestření se postaral skupina Falling Still, naopak retro zastoupil jeden z velkých hitů od M - Pop Music.

    • 16.6.2018  19:57

    Van Gogh vytvořil jedny z nejkrásnějších obrazů v umění vůbec, a tak jsem uvítal jejich oživení na filmovém plátně. Artový film staví na formě a já jsem z ní nadšen. Popravdě mohu kacířsky říci, že příběh mě až tak moc nezajímal. Je ale vidět, jak dnešní rozmazlený divák, zvyklý na jednoduché a polopatické příběhy, nezvládne snímek, kdy se si za pomocí obrazu dotváří příběh sám. Na druhou stranu - příběh zde samozřejmě je a mně se napínavé hledání adresáta líbilo. Přirozeně kdo nemá vztah k výtvarnému umění a navíc nemiluje impresionisty, pak mé nadšení sdílet asi nebude. Je třeba říci, že se jedná o film pro menšinové publikum, tohle prostě mainstream není. A rozhodně není na škodu znát Vincentův život. Krásný film plný úžasných obrazů, emocí a otázek, které si jistě vnímavý divák zodpoví sám.

    • 11.6.2018  21:03

    Čekal jsem starý dobrý anglický horor o záhrobí, dostalo se mi průměrného vyprávění o profesorovi, který tak dlouho vyvracel existenci duchů, poltergeistů a paranormálních jevů vůbec, až na svoji aroganci doplatil. Nebýt konce (ne, není zcela jako Ti druzí, ale originální úplně rovněž ne), který dal celému filmu jiný rozměr, šel bych s hodnocením dolů. Z mikropříběhů se mi nejvíce líbil prostřední - mysteriozní les, kde přebývá něco děsivého (tedy čekal jsem, že les ožije komplet, ale i tak jsem byl spokojen). Herecky nejlepší M. Freeman, jehož jízlivý úsměv nevěstil nic dobrého, byť zrovna jeho příběh je spíše k pousmání. Trapné lekačky, co mi v kině málem způsobily hluchotu, film zbytečně sráží dolů. Oč je děsivější, když se nějaký přízrak objeví v tichosti (a jeden takový tam je), než když je při tom kanonáda. Ostatně duchové jsou bytosti eterické, tak jak by mohl jejich zjevení doprovázet takový randál, to nechápu. Do televize ano, pro kino zbytečné.

    • 9.6.2018  22:46

    Lesní survival, buranský horor, Predátor, KIng Kong, Kongo a...Indiáni! Nejkrásnější je příroda - řeka a les si zaslouží pět hvězd. Drama mladých manželů uprostřed divoké přírody se místy trochu táhne, ale kapradí, rozeklané stromy porostlé mechem a paprsky slunce ztrácející se v mlžném oparu vše vynahradí. Navrch je kopice mrtvol! Gore ujde, i když latex je místy vidět víc, než by si tvůrci přáli, ale uříznutá hlava, utržená čelist, rošlápnutá hlava a střeva ven i tak pobaví. K tomu jako přídavek jedna živá zmasakrovaná mrtvola a vědma - čarodějnice ze Scottovy Legendy. Jestlipak si naše hrdinka přiveze domů outěžek?

    • 8.6.2018  18:58
    Delirium (2018)
    ***

    Zpočátku to vypadá na běžný duchařský příběh, kdy není zcela jasné, co jsou přeludy a halucinace a co je realita. Pak se vše nějak zvrtne. Směřování k thrilleru by nevadilo, kdyby film držel odpovídající napětí a atmosféru. Lekačkami se naštěstí šetřilo. Slušná kamera, za níž hudba poněkud pokulhávala, je stále v pohybu, a přesto má člověk občas pocit, jako by se zastavil čas. Nejnesympatičtější postavou je stárnoucí, avšak stále nadržená Patricia Clarksonová - na zabití! Jisté sympatie si u mě naopak získala Genesis Rodriguezová. Jakožto hororový expert ale mohu říci, že tenhle film do kina nepatří. Průměrné béčko by si zasloužilo maximálně DVD a nějaký komerční TV kanál. 2,5*

    • 8.6.2018  18:06

    Třetí povídky - Návštěva pacienta - Toma Saviniho je jednoznačně nejlepší. Působivý vizuál, dům v temnotách, zoufalá matka a syn svíjející se připoutaný na posteli. Nejprve jsem očekával vlkodlaka...naštěstí si přivolaný doktor z města ví rady. Skvělé masky i nějaký ten šplíchanec krve. Atmosferické, ne zcela překvapivé, ale příjemné. Druhá povídka - Mokrý hrob - má lákavé téma. Najády, mořské panny či sirény jsou většinou krvežíznivé bestie neznající slitování. Bohužel, triky nevalné, gore nestojí za řeč a atmosféra nemá patřičné napětí. Promarněná šance! První příběh z pralesa je mnohokrát omletou variací na kanibaly, divochy a zlo ukrývajícíc se v zeleném pekle.Bohužel, nejslabší, až jakoby amatérský kousek. Mizerná televizní kamera, krásy džungle nezachyceny, triky legrační. V podstatě hodnotím jen Saviniho jako slušný standard.

    • 7.6.2018  19:58

    Neuvěřitelně nadčasové podobenství fungující v každé době. Schorm nastavuje společnosti zrcadlo, které není ani trochu zkřivené. I když by se možná, ohledně záměny, mohla vybavit komedie Vrchní, prchni, o Revizorovi nemluvě, tak blíže má film k hořkým příběhům Formana (Hoří, má panenko) a Papouška (Homolkovi) či k módně zatracované venkovské trilogii Z. Trošky, která ukazuje pravou tvář nejen venkova. A samozřejmě hrabalovský konec.

    • 2.6.2018  22:42
    Mutant 2 (1998)
    ****

    S odstupem času jednu hvězdu přidávám. Jednička je sice celá v duchu Gigerových nočních můr, ale i zde se na ně dostalo. Milování, tedy spíše páření dvou mimozemšťanů kopíruje v některých momentech Gigerovy obrazy, především jím tak často ztvárňovanou felaci. Gore je šťavnaté, břicha se otevírají, chapadla vystřelují, rudé fontány vyvěrají, kaluže krve se rozlévají a k tomu prsatky u tyče třesou svými zbrojními pasy. Co mě ovšem pobavilo? Reklamy sponzorů na kosmické lodi mířící k Marsu! Chytré, akorát je člověk nestihne všechny přečíst...takže tak moc chytré zase ne. Ve srovnání s řadou céčkových sci-fi je tohle pořád ještě poctivé béčko.

    • 1.6.2018  21:58
    Rejuvenatrix (1988)
    ****

    Touha po věčném mládí je nekonečná. Co všechno je člověk pro to ochoten obětovat? Všechno. Byť sérum doktora Ashtona zatím nefunguje, jak by mělo, jeho mecenáš, kdysi krásná a slavná, dnes zestárlá herečka, trvá na tom, že se stane jeho pokusným králíkem. Divák samozřejmě vidí, co se stalo s laboratorními potkany, Elizabeth by to však stejně nezajímalo. A pokud dojdou lidské mozky? Nu, dáma si přece umí vždy poradit. Klasické osmdesátkové béčko, které znalého fanouška nepřekvapí, ale může si ho do jisté míry užít. Pěkné mechanické efekty a především maskérská práce, kdy se Elizabeth mění tu v jakéhosi křížence s plazem, tu připomíná Gorgonu Medusu a divák může hádat, jaká kreace bude následovat. Gore je oproti jiným snímkům mírnější, ale dojde na utržené hlavy i proražené hrudi. K tanci a poslechu hraje dívčí metalová kapela Poison Dollys. Tedy Girlschool to rozhodně nejsou, ale pořád lepší než disco...

    • 25.5.2018  22:37

    Tak opět mnohem lepší než předchozí Poslední z Jediů. Obecně se vedlejší příběhy daří více, snad že nejsou prvoplánově mířeny na nejmladší publikum. Kdo má rád svět SW, dostano všechno, co očekává. Velkolepé záběry vesmírné mlhoviny, třeskutou akci přepadení vlaku v horách, útok imperiálních stíhaček i chapadlovité monstrum obřích rozměrů. Ehrenreich je nečekaně sympatický, i když hraje protivu kříženého s broukem Pytlíkem. Přesně takový ale Han Solo byl! Jasně, intriky, podvody, pašeráci a nikdo nemůže věřit nikomu. Ale to je přeci také náš svět. Hnidopiši si vždycky něco najdou, kdo si ale chce v kině užít na vesmírném trenažéru, zklamán nebude. Potěšila mě Emilia. Sice skoro nehraje, ani prostoru k tomu moc nemá, ale moc hezky se na ni dívá...

    • 25.5.2018  22:21
    Mutant (1984)
    ****

    ,,Dříve nebo později ten jed dostane každého!",,Nééé!",,Ale ty to nevzdávej, zlato, nevzdávej!" Co udělá člověk sedící v autě, na něhož se dobývají zombie? Ujede. Co udělá blondýna? Troubí. Jako komedie to není špatné. Slušná atmosféra, nesympatické postavy (nejen Hauser byl na zabití), příjemný vizuál a vydařené masky. Mechanické efekty skvělé - bublající a napínající kůže neměla chybu. Chvílemi člověk úplně cítil ty rozpálené ruce mutantů na krku. Jinak spíše průměrný ekohoror, ve kterém ale zemřou některé klíčové postavy, včetně dětí, útok zombie v závěru připomene Noc oživlých mrtvol a mlha zase Mlhu, což se všechno počítá!

    • 23.5.2018  16:34

    Doktor West skončí ve vězení, protože z jím znovu stvořeného člověka se stalo vraždící monstrum. Po letech přichází do stejného vězení nový lékař Howard Phillips (připomínka Lovecrafta), jemuž, když byl chlapec, ono monstrum zavraždilo sestru. Rád by zjistil tajemství života a smrti, a tak si vyžádá Westa jako asistenta. Ten je zpočátku zaskočen, nakonec se dá ale znovu s chutí do frankensteinovské práce. Nesmí chybět zvídavá blond žurnalistka a ředitel, který si na hloupého jen hraje. Jakmile se experimenty vymknou kontrole, vypukne peklo. Armáda zombíků, rubínové fontány, zuřivá krysa a ztracené nohy. A na závěr vtipné titulky s penisem. Po letech bych možná hvězdu ubral, ale za ten konec ji nechám.

    • 19.5.2018  17:35
    Antisocial (2013)
    ***

    Další položka v zásuvce se snímky Neznámý signál, Puls, Cell... Bohužel položka průměrná, i když jako ztrátu času ji neberu. Sociální sítě budou asi čas od času hlavním tématem hororů, jelikož samy o sobě strašidelné jsou. A samozřejmě mobilní telefony, tablety, IPady a další IT technika. Žádný z uvedených zástupců si s problematikou médií neporadil tak dobře, jako Cronenbergův Videodrome (1983). Chvilka napětí, trocha gore (vrtání hlavy přeci jen zvládl lépe Fulci) a kopka mrtvol. Na deštivé odpoledne dostačující a snadno zapomenutelné. Lepší volbou je Puls od S. Kinga.

    • 18.5.2018  16:13

    Nijak překvapivý klon duchařin posledních let, ale také o nic horší. Slušný vizuál a obstojná hudba hrají prim. Kamera toulající se po rozestavěném domě je asi ze všeho nejlepší. Zajímavý je nápad s uzavíráním duší do replik pokojů, v nichž zemřely kulkou z věhlasné winchestrovky. Helen Mirrenová je vynikající herečka, zde však příliš nehraje, sama spíše připomíná jednoho z duchů - až by jeden čekal, že tomu tak nakonec bude (což by ale společnost nejspíš věděla). J. Clarke hraje protivného, zamračeného a vlezle zvědavého doktora, jenž si moc sympatií nezíská, alespoň mně byl jeho osud ukradený. Stejně jako u současných duchařin chybí tísnivá a strašidelná atmosféra, kterou oblíbené trapné lekačky doplněné údery do puklic nevytvoří. Kdyby se tvůrci podívali, jak se dělal gotický horor v 60. letech, možná by se něčemu přiučili. Oceňuji šetření viditelnými pixely, což bohužel nestačí. A uvést snímek provařenou frází ,podle skutečné události´ je ubohé a zbytečné. Pro mne o něco lepší než Insidous a v Zajetí démonů, ale nijak výrazně. Zcela zklamaný nejsem, za to jsem rád, že kino jsem tentokrát vynechal.

    • 13.5.2018  21:35
    Two Pigeons (2017)
    ***

    Takový malý hnusný film o parazitovi, co ještě navíc škodí. Dobře, pointa vše vysvětlila. Vzpomněl jsem si na Zatímco spíš a El habitante incierto. Každopádně J. Botet nejen monstra ztělesňuje, on jako monstrum vypadá i v civilu. Moralistní dovětek sice chápu, ale byl zbytečný. Když nic jiného, tak se možná leckterý divák půjde podívat po svém bytě, jestli náhodou někde nemá přerostlého švába...

    • 13.5.2018  17:15
    Frankenstein (1910)
    ****

    Lebky, kostry, káď s chemikáliemi a...příšera! Výborný je ovšem nápad se zrcadlem. Napětí, kdy se otevřou dveře, by se dalo krájet. Tleskám metaforickému konci, kdy monstrum před zrcadlem zmizí, ale v něm zůstane. Baron, který právě přišel, tak vidí, že skutečným monstrem je on sám - jedna z hlavních myšlenek románu.

    • 12.5.2018  22:06
    Let Her Out (2016)
    ****

    Nejhorší je, když se někdo usadí ve vašem těle a chce ven. Helen až příliš pozdě zjistí, že její dvojče, které se do ní před porodem vstřebalo, by se rádo osamostatnilo. Helen si tak připadá jako schizofrenik. Její temná polovina postupně přebírá nad tělem moc a krvavé divadlo se pomalu rozjíždí. Kapky vody se zastavují v čase, krvavé stopy vedou od místa činu, nůž se snaží oddělit hlavu od trupu, kůže na zádech praská a démon zvrácenosti se klube na svět. Trochu asijský bubák, trochu šílená Carrie. Snad jen ten randál při lekacích scénách byl zbytečný. Závěr je na samostatnou hvězdu. Dr. Jekyll a pan Hyde. Divná Kanada mne opět nezklamala.

    • 11.5.2018  21:21
    Replace (2017)
    *****

    Temný příběh o touze po věčném mládí s přesahem do artu. Půvabná Kira Mabonová (Rebecca Forsytheová) trpí výpadky paměti. Minulost se nepředvídatelně prolíná se současností, pochyby o tom, kdo vlastně je a co dělala předchozí den, narůstají. Aby toho nebylo málo, tak s hrůzou zjišťuje, že její kůže začíná nepřirozeně stárnout. Tělo pokrývají stále větší plochy odumřelé bílé kůže a Kira si zoufá. Pak zjistí, že dokáže přijmout kůži cizí, nikoliv však z mrtvého těla. První vražda a Kira nasedá do smrtícího rychlíku, z něhož nelze, ale ani nechce vyskočit. Experiment, v němž jsou lidé pouhými pokusnými králíky. Odřezávání kůže, probodnutá hrdla, kaluže krve. Umírněná lesbická erotika, náznak nekrofilie. Místy snové, halucinogenní, syrové, špinavé, sterilní. Příspěvky do subžánru body horror přibývají a není divu, že se na Replace podílela opět divná Kanada. Skvělá hudba (Tom Batoy, Franco Tortora) ze z větší části nese v duchu dark wave a EBM. Výtvarná kamera snímá obrazy života, umírání a smrti. Rozhodně ne pro každého.

    • 9.5.2018  22:13
    Terrifier (2011)
    ***

    Hysterka řve, jede autem jako šílená a přitom ječí do vybitého mobilu. Ta pipka si ani nic jiného nezasloužila.

    • 9.5.2018  22:10
    Terrifier (2017)
    ***

    -Přísahám, že pokud je to žert, zabiju vás obě!- Nu, tahle planá výhružka byla dávno splněna. Předvídatelný film plný klišé alespoň trochu znalého fanouška nepřekvapí. Klasický případ, kdy máte dilema - přát si, aby to hlavní postavy zvládly, nebo si raději užít masakr? Chování postav je naštěstí tak hovadské, že to vyřešily za vás. Ženy blbky a muži debilové, až si jeden říká, jestli už nejde o přesah do komedie. Zamknu se do skříně, tam mě nenajde, nebudu ho dobíjet, film by skončil předčasně, a já bych tak nemohl lítat po garáži a řvát. Nesnáším uječené hysterky! Klaun má tak trochu držku jako Kašpárek zabiják (1994), což nakonec vadilo nejméně. Odkaz na SAW příjemný. Sympatické je na celém filmu jen gore - rozříznutí, uříznutí, zaražení, vydloubnutí, rozšlápnutí - a za to dávám hodnocení. Jinak poměrně hloupé....

    • 7.5.2018  22:20
    Frankenstein (1994)
    ****

    Jelikož jsem před nedávnem znovu přečetl předlohu, mé původní nadšení poněkud opadlo. Branagh se na jedné straně držel poměrně věrně základní linie románu, na straně druhé ale pozměnil charakteristiky postav a přidal scény, které byly zbytečné. Victor je samozřejmě posedlý životem a smrtí a touží obojí ovládnout. Respektive ovládnout život a pokořit smrt. Jeho stvoření je tragickým výtvorem, který zjišťuje, že na celém světě nemá nikoho. Když po několika špatných zkušenostech s lidmi zjistí, kdo je jeho tvůrcem, žádá po něm vytvoření družky. Před tím ale zemřou tři lidé, z toho pro Victora dva nejbližší. Když nakonec odmítne a zničí nedokončenou ženu, netvor se mu krutě pomstí. Shelleyové Frankenstein je daleko citlivější, trýzněný výčitkami a neustále se obviňující ze všeho, co jeho výtvor udělal. Ač Alžbětu velmi miloval, nesnížil se k tomu, aby ji oživil. Tahle scéna se do filmu nehodila, byť inspiraci najdeme v dřívějších zfilmováních příběhu. De Niro je skvělý herec, na monstrum se ale bohužel nehodil. Celkově snímek postrádá emoce literární předlohy. Vynikající je ovšem kamera podtržená atmosférickou hudbou. Hned otevírací scéna s ledovcem je mrazivě uhrančivá. A zajímavé je využití elektrických úhořů k oživení monstra. Jen i přes zrůdnou tvář a vytržené tlukoucí srdce film hrůzu nenahání, což je škoda. Původní hodnocení ponechávám, byť bych nejraději jednu hvězdu ubral.

    • 6.5.2018  22:10

    Zpátky do budoucnosti! Corman vyšel ze základní dějové linky románu a vytvořil konfrontaci vědce, který přichází z budoucnosti a zná příběh sepsaný M. Shelleyovou, a doktora Frankensteina, jenž je posedlý stvořením nového života. Pokud je v předloze Frankenstein mučený svědomím a žalem nad ztrátou svých nejbližších, pak zde je cynikem, který bere smrt druhých jako přijatelnou daň svému výzkumu. Oživené Elizabeth sice tvrdí, že bez ní nemůže žít, ale moc věrohodně to nezní. Romantické drama snímá pěkná kamera. Půvabná krajina protkaná sluncem, noční les, věrohodné vykreslení 19. století i obstojný, byť kratičký pobyt ve světě budoucnosti. Násilí je umírněné, přesto dojde na vytržení srdce, utržení hlavy a končetin i rozervání hrudi. Samotné monstrum touží, dle předlohy, po družce, kterou mu Frankenstein zprvu odmítá vytvořit. Závěr je přenesen shodně s románem do země ledu a sněhu... Po letech jednu hvězdu přidávám.

    • 4.5.2018  22:26

    Na film jsem byl, na základě hodnocení a reakcí, nepřiměřeně natěšen. Průměrný post-apo se zajímavým nápadem pro celovečerní film sleduje osudy jedné rodiny a to, jak se snaží přežít ve světě, který se zcela změnil. Velmi slušný vizuál, solidní hudba - pokud není ticho, no a pak ty trapné lekačky tvořené třískáním do poklic a hrnců, které veškerou atmosféru vždy zničily. Jinak milá kombinace Krvavé hostiny a Vetřelce, kde se mi příšerky, byť nijak extra nápadité, líbily. Základ je huba plná zubů a rychlé nohy, což bylo splněno. Krasinski a Bluntová hráli velmi dobře, měli mé sympatie, a nakonec i Simmondsová si pochvalu zaslouží. Škoda, že si film nedržel napětí po celou dobu. Je mi jasné, že za krátký čas mi tenhle snímek z hlavy vyšumí, což je docela škoda....3,5*

    • 4.5.2018  22:13

    Zdařilá TV adaptace s vizuálem kinofilmu. Tvůrci dodrželi hlavní motiv Shelleyové románu, jímž je nešťastné monstrum hledající marně své místo ve společnosti lidí. V románu není přesně popsáno, jak Frankenstein oživil svůj výtvor, jsou zmíněny jen přístroje, které mu dají život. V řadě filmů se tak ustálilo smyšlené klišé - oživení pomocí energie z blesku. Zde naopak tvůrci použili energii sluneční v případě monstra a lázeň s rozličnými chemikáliemi v případě znovuzrození Agathy (Jane Seymourové), která pak stejně kvůli monstru ztratí hlavu, byť to zpočátku vypadá, jako by měla být jeho nevěstou. Zábavné jsou scény s oživováním brouka, motýla a amputované ruky. Zvláštností oproti předloze je to, že Frankensteinův umělý člověk je pohledný mladý muž, který se však začne časem rozpadat a měnit ve skutečné monstrum fyzické i psychické (vizáž připomene dr. Jekylla). Cesta lodí v závěru příběhu nepřinese štěstí ani jednomu z pasažérů. Pěkná kamera předkládá výtvarné momentky, skvělé kompozice, rámování postav mezi hořící svíce, tajemnou laboratoř i tváře krásných žen. Násilné scény jsou mimo záběr, vyjma pěkného rozdupání koňmi a následného přejetí kočárem. Proměna v ohořelou kostru je spíše úsměvná. Překvapilo mě, jak se mi i po dlouhých letech, kdy jsem jej viděl poprvé, film stále líbí.

    • 2.5.2018  17:26
    Styria (2014)
    ***

    Komorní drama zasazené do kulis rozpadajícího se zámku kdesi na samotě, který má být zbourán. Místy velice hezký vizuál doprovázený atmosferickou hudbou - les, mlha, noční koupání, motýlí tanec, silueta stavby a příchod noci. Škoda, že upíří téma nebylo využito naplno. I samotné dívčí hrátky jsou krotké oproti původní předloze. Navíc nejednoznačnost Carmilly dává možnost, že se jedná jen o temnou stranu Lary. Až v samotném závěru dojde na akci, smrt, krev a plameny. Lehce snové, příjemně plynoucí, avšak snadno zapomenutelné. Joy Division, Jesus and Mary Chain, Austra, The Pink Pearl Dragon.

    • 1.5.2018  20:07

    Ano, jsem nadšen! Žádné nolanovské zlidšťování comicsových postav. Žádná dominance obyčejných lidí v superhrdinském příběhu. Akční jízda, skvělé efekty, velmi slušné 3D, vtip i temnota. Snad jen těch postav mohlo zemřít více, ale ještě není všem dnům konec! Vlastně pokud by nebylo pokračování, pak by zařvali všichni. Úžasné! Ač se do jisté míry považuji za intelktuála a milovníka artových filmů, tak intelektuálům a fanouškům artu tohle rozhodně, pokud nejsou nad věcí, nedoporučuji. Skvělý Banner, báječný Rocket, úžasná Scarlet Witch! Nemám opravdu co vytknout a těším se na dokončení. A znáte ten o Vetřelci? A co kdybychom vzali Kevina Bacona do týmu?

    • 30.4.2018  22:37

    Městečko na samotě, šílený experiment, zombie se zelenou krví a nepříjemný právník (W. Hauser), který je zděšen, že vzal stopaře s kapesním revolverem, a pak vytáhne třikrát tak velkou bouchačku a jde do akce. Skvělá kamera, výborná hudba (včetně profláklých hororových smyčců), akce, napětí a spousty aut, co vylétávají do vzduchu, vybuchují a oslnivě hoří. Krev je hlavně zelená, ale divák se dočká i efektního celohrudního průstřelu. A místo automobilové honičky se pustí do křížku vrtulníky. Jedna z nejhečích scén je jistě ta s běžící hořící postavou... Spíše pro fanoušky žánru, ale nuda se nekoná, což je velké plus.

    • 28.4.2018  22:45

    Asi je zbytečné psát, že Cronenberg by z toho udělal mnohem větší úchylárnu. Přesto se mi snímek o vědci, který zkoumá mutace a hledá lék na rakovinu líbil. Skvělý Eklund a sympatická Herfurthová mají za sebou něco společného z minulosti, nyní by měli spolupracovat. Eklunda pronásledují výčitky, že nedokázal zachránit syna, který umíral na zákeřný syndrom projevující se nekontrolovatelným bujením. A ještě netuší, jaké strašlivé tajemství objeví! Závěr tak podtrhuje tragédii člověka, který nevěděl... Působivá kamera snímá místy statické, minimalistické obrazy doprovázené chladnou až mrazivou hudbou. Zmiňovaného Cronenberga připomene bizarní snová scéna a konečná mutace. Tempo filmu je pomalejší, pokud tedy Eklund zrovna nešpehuje své nové spolupracovníky, a tak asi nesedne každému. Artová stopa je více než zřetelná. Já byl spokojen.

<< předchozí 1 2 3 4 23 45 66 88
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace