darkrobyk

darkrobyk

Robert Kostěnec

okres Strakonice
Filmy,malování,hudba,comics, horror

homepage

66 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 24 46 69 91
    • 18.10.2018  18:29

    Angličané dokázali překvapivě natočit ještě větší blábol, než jsou všechny Prcičky dohromady. Divák se nedočká ani sexu, ani krve, ani strašení. Sex se smrsknul na orál s banánem a osahávání, místo odhalených zbrojních pasů (a že se nabízely melouny) jen holý zadek E. Speleerse. Vlkodlak snad ani nestojí za zmínku, jelikož ten plyšák se objeví na pár vteřin a hrůzu nenažene. Spíše je hrozný. Vše korunuje mizerná muzika. Tedy od Angličanů bych čekal něco onačejšího....

    • 16.10.2018  21:26
    Vlci (1981)
    ***

    Vlci jsou podobenstvím, alegorií, ekohororem. New York, betonová džungle, ve které jsou lidé z celého světa, stojí na místě, kde bývala divočina, kde žily indiánské kmeny v souladu s přírodou. Na ono pouto se odvolávají Indiáni žijící v současném velkoměstě. Vlci pro ně představují možná bohy, možná symbol svobody a pravdy. Nakonec ani je vlky nenazývají, považují je totiž za něco více než zvířata a snad i lidi. Zatímco mrtví s rozervanými hrdly a utrhanými údy přibývají, vyšetřovatelé se snaží beznadějně chytit viníka. V jedné chvíli pak dojde ke zlomu. Určité skupiny si uvědomí, že celou situaci lze využít politicky - jako teroristickou akci. Dávno před prokletým 11. zářím 2001 se pro jisté účely hodilo svést vše na teroristy. Detektiv Dewey Wilson (A. Finney) začíná postupně chápat, jaké síly za masakry stojí. Klíčová pro jeho prozření je scéna s vlky v pracovně zavražděného prezidentského kandidáta. Útoky z pohledu vlků připomenou budoucího Predátora (1987). Dojde na zkrvavená těla, ukousnuté ruce i utržené hlavy. Scény s vlky jsou mysteriozní a mrazivé. Celkově je film spíše pomalejší,scény v parku, kostele či při obklíčení šelmami mají patřičné napětí. Skvělá hudba vytváří temnou atmosféru. Indián Eddie (E. J. Olmos) vypadá, jako by sám byl vlkem (vlkodlakem), ale není tomu tak. Příjemné připomenutí starého filmu, hodnocení ale ponechám.

    • 14.10.2018  22:29

    Kombinace příběhu o vlčím dítěti a legendy o vlkodlacích. Jde především o drama chlapce Etoile, jehož matka zemřela během cesty lesem při porodu a otce vzápětí zabili vlci. Na obloze zrovna svítil obří úplněk. Z chlapce vyroste mladý muž, který přijme práci ošetřovatele a uklízeče v malé městské ZOO. Sem přichází každý den na piknik prostitutka Christine se dvěma kolegyněmi. Etoile se do ní zamiluje, a když zjistí, že se prodává, začne v podobě vlkodlaka zabíjet její zákazníky. Smutný příběh nešťastné lásky směřuje k tragickému konci. V tomhle filmu nejde ani tak o masku vlkodlaka a efekty vůbec, jako o příběh o prokletí, z něhož nevede cesta ven. Ač je mrtvol požehnaně, tak nejděsivější scénou je ubití nevinných vlků. Velmi dobrá hudba, rudá kamera a profesor Paul (P. Cushing). Milovníky čistokrevných hororů však tenhle snímek asi moc nenadchne.

    • 14.10.2018  19:02

    Vizuálně méně zdařilé než první WolfCop, baví ale přibližně stejně. Lou Garou, co se jen tak nemíní vzdát svého oblíbeného alkoholu, je již plnohodnotným vlkodlačím policistou, který pracuje na dvě směny - přes den jako policajt, v noci jako vlk. I když se ho šéfová snaží držet pod zámkem, Lou to občas nevydrží, uteče a zasáhne. Šéfové Tině tak často zachraňuje život. Pokračování více rozvíjí myšlenku mimozemšťanů - ještěřích lidí. Z nic netušících lidí se stávají inkubátory, odkazy na Vetřelce a možná Total Recall (1990) beru jako plus. Nepřehlédnutelná je satira mířící na reklamu, která se snaží ovládat naše životy a podporovat stádnost. A kromě vlkodlaka se objeví i vlkodlačice! Vlkodlačí sex je pěkná divočina. Závěrečný hokejový masakr jistě potěší každého splatter fanouška. Zábavné a nenáročné. Hudba mj. Twisted Sister, Gowan, Thörax, Public Animal.

    • 12.10.2018  20:59
    Lesapán (studentský film) (2015)
    ****

    Krásný les, sytá zeleň, paroží a střeva ven. Vina a trest. Život a smrt. Vizuálně krásné, v odplatě nelítostné.

    • 12.10.2018  16:39

    Barvotiskový úvod do vlkodlačí série vrcholí střetnutím vlkodlaka s upíry. Příslušník rodu Wolfsteinů, který se stal vlkodlakem, odpočívá se zaraženým stříbrným křížem v srdci v rodinné kobce. Hrabě Waldemar Daninsky potkává cestou z hradu Wolfsteinů mladý pár, který uvízl na cestě s povozem. Pomůže mu a pošle je na hrad, kde můžou přečkat bouřnou noc. Dvojice objeví zásobu vína, v bujaré náladě se vydá do podzemí hradu a tam objeví rodinné hrobky. Touha po majetku zemřelých je velká, avšak za otevření hrobek zaplatí daň nejvyšší. Vlkodlak je znovu oživen. Během lovu na něj ho Daninský zabije, ale sám je pokousán, a tudíž stižen vlkodlačí kletbou. Rozjíždí se kolotoč událostí, kdy jednotlivé postavy stále někam odcházejí, přicházejí, spěchají, střetávají se a pak se opět loučí. Ke konci místy nepřehledné, očekávaný závěr je tragický. Láska zde, jako i v některých dalších dílech, sice přináší vysvobození, to je ale v tomto filmu konečné. Krví se šetří, úsměvné kostry, krásná komtesa a výborná hudba. Pro příznivce fajnové, současný hororový divák asi příliš nadšený nebude.

    • 7.10.2018  21:15

    Jacobův nevlastní otec mu zařídí, aby se dostal do výběrové internátní školy. Ta je tak mimořádná, že má ředitele a učitele v jednom a ze tří učebnic se v hodinách probírá látka pouze z jedné - Bible. Na neposluchy má pan řídící rákosku, ale používá ji jen na masochisticky založenou Christine. Jacob se ocitl mezi samými zrůdami a postupně začíná chápat, že jeho pobyt rozhodně dočasný nebude. Přicházejí zdánlivě nevysvětlitelná úmrtí a Jacob odhaluje hrůzné tajemství místa, odkud, jak to vypadá, není úniku. Sám Jacob se snaží být normální, leč postupem času se zdá, že i on má v sobě cosi zrůdného. Psychologické drama v artovém kabátě se skvělou kamerou, atmosferickou hudbou (některé ponuré pasáže připomínaly Vetřelce J. Goldsmitha) a slušnými hereckými výkony je spíše pro menšinové publikum.

    • 7.10.2018  10:18
    Psí vojáci (2002)
    ****

    Místo, aby se vojáci postavili zvláštní jednotce, musí bojovat o holý život proti smečce vlkodlaků. To ještě netuší, že farma, kterou si vybrali, není nejlepším místem k úkrytu. A jak se zdá, s kapitánem Ryanem není něco vpořádku, ba co víc, jejich zachránkyně Megan nemusí být tím, za koho ji mají. Jednoduchý scénář, děsivé dialogy, ve kterých vyniká Cooper (nás nezajímá, kdo jsou a proč tu jsou, ale kde se nacházejí), průměrné masky nejsou nejhorší, ale vlkodlaci vypadají jako vycpaní (čelisti se nepohybují, oči strnulé) a k tomu mizerná kamera. Přesto film nepostrádá napětí, akční scény a gore. Dojde i na střeva ven, utržené hlavy a probodnuté hrudi. Efektní je závěrečná exploze. Pro zábavnost ponechávám hodnocení z minula.

    • 5.10.2018  22:35

    Pouze další varianta na původní příběh hraběte Draculy, kde Lugosi změnil jméno a stal se Armandem Teslou. Druhá světová válka, bombardování Londýna a hlava Scotland Yardu, která do poslední chvíle na upíry nevěří. A Tesla má pomocníka Andrease, jehož si pomocí magie proměnil v poslušného psa, tedy vlkodlaka. Ten se může proměňovat bez ohledu na den či noc, o úplňku nemluvě. Pokud se člověk oprostí od nabízené (ale dosti laciné) symboliky, pak dostane příjemně tajemné vyprávění plné mlhy, stínů a smrti. Vůbec nejkrásnější je hřbitov plný zkroucených, znetvořených stromů a větví, křížů a krypt a koberce z mlhy, který se stále přelévá, klesá a zvedá se. Působivé jsou momenty, kdy upír přivolává Nicki, aby za ním přišla. Dnes bych v tomhle snímku žádné podobenství nehledal, jen fajnové černobílé strašání.

    • 5.10.2018  19:57

    Vpravdě klasický universalský horor, který potěší především příznivce starých černobílých příběhů s upíry. Krásná Allbrittonová, trochu tajemný Chaney Jr., odlehlé sídlo, močál, cikánská čarodějnice a přerostlý netopýr. Vcelku působivá je proměna upíra v obláček mlhy a naopak. Průměrný snímek nijak zvlášť nevybočuje, ale svým lehce mysteriozním romantismem potěší. A jako takový samozřejmě skončí špatně. Kupodivu hrabě i jeho společnice jsou sympatičtější než ostatní postavy. Milovníky současných hororů samozřejmě asi příliš nenadchne, já byl ovšem spokojený.

    • 3.10.2018  21:42

    Detektivní příběh s vlkodlačím námětem zachraňují slušné herecké výkony, staré sídlo (i když by člověk čekal více temné gotiky) a především noční park s těžkým kobercem z mlhy. Uprostřed noci vychází ze zámku zahalená ženská postava, aby nebylo jasné, kdo je onou prokletou bytostí. Útoky jsou vedené mimo kameru, a tak se divák musí spokojit jen s křikem obětí. Jelikož se jedná o černobílý snímek, musí June Lockhartová na kameru říci, že má na rukou krev, protože poznat to není. Vražedný monolog Sary Hadenové si zaslouží hvězdu navíc. Čekal jsem poněkud atmosferičtější podívanou podbarvenou temnou hudbou, když už z vlkodlačí tváře není k vidění ani zub.

    • 2.10.2018  22:07

    Třetí setkání s Ginger a Brigitte už logicky není prequel, jelikož se přeneseme v čase do 19. století. Kanadská divočina, Indiáni a bílí kolonizátoři (Francouzi a Angličané), kteří dovezli z Evropy zkázu a smrt. Alegorie o zničujících darech starého světa, co mají podobu prokletí vlkodlaka. Místo psychologického dramatu zde máme tentokrát dobrodružný příběh z chladné divočiny s přesahem do hororu. I když je Ginger infikována, tak láska obou sester je silnější. Není důležité, na které straně budou stát, ale to, že budou stále spolu. I do třetice jsou role jasné - silné ženy a slabí muži. Navrch fanatický kněz, co káže druhým o pekle, jenže sám je v něm již oběma nohama. Závěrečný masakr je rychlý a zdrcující. Vlkodlaci se sice jen míhají, ale i tak nejsou naštěstí tvořeni shluky levných pixelů. Mechanické masky nemusí být dokonalé, přesto působí stále věrohodněji, než počítačové bestie. Nejslabší část trilogie, hodnocení z minula však ponechám. 3,5*

    • 2.10.2018  19:45

    Brigitte s vlkodlačím virem v krvi se snaží bojovat nejen s blížící se proměnou, ale i s vlastními démony duše. Ginger je sice po smrti, ale stále jí zůstává na blízku jako její temné druhé já (aneb jak chytře dostat K. Isabelleovou do pokračování). V momentě, kdy se předávkuje smrtící omějí, vše se změní. Nedobrovolné probuzení v léčebně a nemožnost dostat se k další dávce oměje jsou jen začátkem hrůz, které ji čekají. A jak se nakonec ukáže, tím nejhorším nebude ani vlkodlak, co jde v jejích stopách, ani personál léčebny. Zlo, jak už víme na příkladu Satana, mívá často krásnou nebo alespoň příjemnou tvář. Postupná proměna Brigitte odpovídá přesně divným filmům z Kanady, jejichž vlnu zahájil s největší pravděpodobností D. Cronenberg. Kromě studie rozpadu osobnosti jde i o varování pro nesoudné příznivce comicsu, že hranice mezi světem skutečným a fantastickým může být velmi tenká. Ještě lepší než jednička.

    • 1.10.2018  17:14

    Ginger (Katharine Isabelleová) a Brigitte (Emily Perkinsová) jsou jako dvě siamská dvojčata. Cynické pubertální sestry natáčejí pro školní projekt vlastní smrti, odráží poznámky spolužáků a vzdorují rodičům. Když je Ginger pokousána vlkodlakem, shodou okolností má první menses, začne se měnit - stává se ženou, ale současně šelmou, bestií. Film je více alegorií, špinavým sociálním dramatem, než čistě vlkodlačím hororem. Pokřivené mezilidské vztahy signalizuje již první mrazivá scéna. Sousedka mající malé dítě najde svého psa roztrhaného na kusy. Její výkřiky zoufalství upoutají jen krátce pozornost hrající si mládeže, pak už je k ní okolí zcela lhostejné. Mužské postavy jsou v podřadných rolích, otec neřídí rodinu, rozhoduje matka, mladící jsou odsouzeni k ponížení nebo rovnou smrti. Útoky jsou brutální a krvavé, i když kamera masakr přímo neukáže. Rychlý střih a řízná hudba však podněcují divákovu fantazii, takže si chvílemi není zcela jist, co vlastně vidí. Krví se rozhodně nešetří. Monstrum je obstojné, dlouhými záběry se naopak šetří. Známé pravidlo - co nevidím, působí na mě děsivěji, funguje dokonale. Pohledná E. Perkinsová je zde dokonalou ošklivkou. Po letech mě bavilo ještě více.

    • 30.9.2018  09:44
    Hindenburg (1975)
    ****

    ,,Zlato, příště pojedeme Titanicem." Netušil jsem, že po dlouhých letech, kdy jsem film viděl, budu opět spokojen. Snímek sází spíše na dialogy a konspirace, přesto záběry na vzducholoď majestátně plovoucí nad mořem mezi mraky i na její pečlivě vyvedené interiéry vypadají báječně a věrohodně. Stačí jedna trhlina a o napětí je postaráno. Ritterovo rozhodnutí v závěru bylo logické vzhledem k tragickému osudu jeho syna. Dokumentární závěr přidal na syrovosti, mně se líbil. Klasický katastrofický film, kdy pixely byly ještě hudbou budoucnosti.

    • 28.9.2018  09:27

    Čekat od snímku těžícího ze slasherů 80. let něco originálního či bombastického by bylo přinejmenším naivní, což ví každý žánrový fanoušek. Pravidla jsou jasně daná - zabiják, skupina mladistvých obětí a masomlejn. V podstatě jde jen o to, správně si tipnout, kdo zařve jako první a kdo eventuálně možná přežije. A jistě, všechna oblíbená klišé včetně zrcadel, záchodků, rozdělování se či nesmrtelného vraha tu jsou. Chybí jen blondýna.... Bohužel, právě očekávaný masomlejn se nekoná, vyjma dvou vcelku podařených mordů, jakých ale najdeme více i v historických řežbách. Přidanou hodnotou je tedy festival. Ano, tam bych se s chutí podíval, ten by za to stál. Atmosféra filmu se mi zpětně dost špatně posuzuje, jelikož kino plné puberťáků se smálo téměř nepřetržitě, často ale nikoliv filmu, byť místy úsměvný rozhodně byl. Jako skupinovou zábavu do kina lze doporučit i opravdovým fanouškům. Jinak snímek patří spíše jen na DVD.

    • 26.9.2018  19:36

    Bestie z Gévaudanu řádila v tomto kraji ve druhé polovině 18. století, první zaznamenaný útok se udál v roce 1764. Francouzi se poměrně věrně drželi jak dochovaných písemných záznamů o lidožravé šelmě, tak i legend, které se logicky okolo celé události vyrojily. Velkoryse pojatý snímek je mixem dobrodružného a historického žánru s přesahem do hororu, romantismu a sentimentu. V jednom plánu sledujeme snahu po chycení bestie, jíž může být cokoliv - vlkem počínaje, přes exotickou šelmu a vlkodlaka a démonem z pekla konče. Ten druhý nabízí pletichy, pikle, milostné avantýry i problematiku rasismu (Indiáni a černoši) tak trochu jako z Angeliky. Skvělá výtvarná kamera snímá úžasné exteriéry lesů, strží, cest, ale i budov, snad jen zpomalené záběry jsou na hraně, být jich více, působily by už rušivě. Když místy pomalejší tempo vystřídá akce - pronásledování, souboje, hon, útěky, pak se film rozjede jako blesk. Ač kamera přímo neukáže masakrování obětí, i tak je film místy syrový, výstřiky krve z rozbitých úst nechybí. Fronsac je typický hrdina, který musí kvůli lásce překonat i smrt. Ozdobou snímku je krásná Monica Bellucciová v roli tajemné Sylvie. Slušné triky kazí trochu úvodní scéna napadení dívky a samotná bestie. Jasné je, že i pokud církev v celé věci prsty neměla, tak se jí děsivé události velmi hodily do krámu. I po letech jsem si film znovu užil a hodnocení ponechávám.

    • 24.9.2018  21:16
    Znamení Vlka (TV film) (1972)
    ***

    Solidní televizní film, co po většinu času vypadá jako jeden z dílů o poručíku Columbovi. Mrtvola dívky, nalezená v bažinách, vypadá jako po útoku divokých psů. A zatímco šerif i ostatní obyvatelé městečka hledají vraha, divák již tuší, že viníkem bude vlkodlak. Snímek staví na atmosféře, kterou pomáhá dotvořit kamera společně s temnou hudbou a nezbytnými ruchy včetně vlčího vytí. Mezi napínavé scény patří útok ve vězení či pronásledování Louise Rodantheové (půvabná Barbara Rushová). Ač by měl postižený trpět zvláštním druhem nemoci (jako je bahenní horečka - malárie) spadající do lykantropie, využili tvůrci i motivů z legend - úplněk, příští oběť má na dlani pentagram viditelný jen pro čerodějnice a mágy, možnosti zabití jsou oheň nebo posvěcené kulky do pistole (nemusí být zřejmě stříbrné) či proměna v osrstěnou bestii. Maska vlkodlaka je bohužel směšná, ale na ní film nestojí, navíc vlkodlak se ukáže v plné kráse jen na krátkou chvíli. Příjemný snímek na podzimní večery se sympatickou stopáží.

    • 24.9.2018  18:27

    ,,Vybral jsem si vás, protože jste stejně jako chirurg zbabělec." Druhý plán, který byl doposud v pozadí vyšetřování jednotlivých vražd, konečně hraje prim. Kruh se skutečně uzavírá a Wales potemněl ještě více. Kolik lidí bude muset ještě zemřít a kolik jich zmizí, než vyjde pravda na jevo? Tak se ptá Tom Mathias svého nadřízeného Briana Prossera. A divák již tuší, že tohle nemůže dobře dopadnout... tedy dobře pro některé aktéry nebezpečné hry. Skvělé uzavření série s vynikajícími hereckými výkony, atmosferickou hudbou a výtvarnou kamerou. Kdo přivykl pomalejšímu tempu a zadumaným obrazům, musí být spokojen. Ano, Tomovo mlčení a jeho věčně zachmuřený obličej jsou občas k nevydržení, ale nakonec vše směřuje tím správným směrem. A většina postav má svého kostlivce ve skříni, proto není do poslední chvíle jisté, zda zvítězí spravedlnost, nebo opět zasáhne někdo z mocných, jelikož pravda v životě ne vždy zvítězí....

    • 23.9.2018  17:37

    Myslíte, že kradou jen lidé? Krade se všude! A takový čipmank by mohl vyprávět, jak musel vyhánět zloděje, co mu ubíral ze zásob žaludů na zimu. Lososi to nemají jednoduché, medvědi jsou na ně nachystáni. Ale i když jich takový huňáč chytí i třicet za den, nijak jejich populaci neohrozí stejně, jako když si trnucha pochutnává na čerstvě svlečených krabech.Mláďata alkounů musí zvládnout skok z vysokého útesu a doplachtit na mořskou hladinu. Jejich kutálivé dopady by vypadaly komicky, kdyby v záloze nečíhaly lišky.....alkouni tak nemají šanci. Překonávání podzimních překážek v přírodě je rozličné - jeřábi musí přeletět Himálaj, roháč vybojovat samičku a pižmoň si uhájit harém. Podzim nejsou jen pestré barvy, ale fascinující život, připravující se na velikou zkoušku - zimu. Báječná kamera.

    • 23.9.2018  11:58

    Indiánský čaroděj chce pomoci těhotné ženě před porodem, ale během rituálu je vyhnán. Když se dítě narodí mrtvé, rozhodne se otec mrtvého dítěte čaroděje zabít. Bohužel ho však zastihne ve chvíli, kdy uzavírá smlouvu s Ďáblem. Čaroděj se po pohřbu vrací z říše mrtvých, bere na sebe podobu zvířecí bestie (vlkodlaka) a terorizuje obyvatele vesnice i jejich domácí zvířectvo. Mrtvých přibývá, a proto je třeba bestii zničit. Otázkou je, zda stříbrné kulky z posvátného poháru budou stačit. Snímek má místy dobrou atmosféru - pohřbívání čaroděje, chlapec jedoucí v noci na kole lesem, pohanská krypta v podzemí starého kláštera či útok bestie ve stodole. Řada věcí je samozřejmě nedotažených (jak by asi domnělý medvěd donesl ostatky mrtvoly ke hrobu, vyhrabal ho a zase zahrabal?, proč vesničané neuspořádali sami hon, jak tomu většinou bývá a proč nebyl nějak potrestán hlavní padouch rozhodující o všem?), jenže tak tomu u podobných filmů bývá. Spíše umírněné gore, i když dojde na utrženou hlavu, ruku a rozsápaného koně, nahota chybí zcela, byť se nabízela. Maska vlkodlaka připomene staré americké horory, což ale nevadí, jelikož v dlouhých detailech ji divák stejně neuvidí. Typický horor z 80. let je spíše pro skalní fanoušky.

    • 22.9.2018  19:07
    Tajný kubánský útes (TV film) (2015)
    *****

    Pestrobarevný svět korálových útesů je díky naprosté izolovanosti světem, který kypí životem na všechny strany. Rozsáhlé laguny s mangrovy, které jsou dvakrát denně zaplavovány mořskou vodou, nabízí úkryt i potravu jak rybám, tak třeba krokodýlům. A když se voda z laguny stáhne do moře, musí do otevřených vod i početná hejna sardinek, na něž již čekají predátoři - žraloci či plachetníci. A protože žraloků je zde opravdu hodně, na příklad žralok hedvábný, není divu, že je snaha využít jich pro zlepšení situace v tomto biotopu. Nezodpovědní akvaristé totiž vypustili do moře perutýny, kteří jim přerostli. Ti se zde nekontrolovatelně množí a žerou vše, co jim přjde do cesty. Naštěstí se zdá, že člověku se podařilo žraloky přesvědčit, jak chutnou rybou perutýn je...

    • 22.9.2018  18:52
    V hlubinách oceánu (TV film) (2015)
    *****

    Fascinující pohled do mořských hlubin, kde se zastavil čas, a tak lze narazit na tvory přímo prehistorické - loděnky, prapůvodní ježovky a latimérie. Tedy po latimérii výzkumný tým pátrá, leč zdá se, že marně. Nakonec se však podaří objevit tajemnou rybu, kterou poprvé spatřil jeden japonský výzkumník v roce 2008 (a má ji naloženou v lihu). Ovšem nikdo s ní doposud nenatočil záběry, které lze vidět v tomto filmu. Záhadné podmořské jeskyně, obří kanicové a nekonečná modř měnící se v neprostupnou čerň. Pro milovníky oceánských hlubin povinnost. Ve druhé části dominuje velký bariérový útes a působení Měsíce na mořský příliv a odliv. Rozmnožování korálů, karet, sumýšů, ale i celé řady různých druhů ryb se řídí právě fázemi Měsíce. Nejskrásnější podmořské zahrady na Zemi a boj o přežití. Denní pastelové barvy, noční modř, žraloci a loděnky dole v hlubinách. A neznalý divák se dozví, jak vzniká z korálů písek...

    • 21.9.2018  19:27

    Co na tom, že vás budou mít za blázna, když po sobě zanecháte dílo, které se stane nesmrtelným. Vizuálně opulentní žranice, na jakou jsou diváci mistrových filmů zvyklí. Precizně a přitom nenásilně aranžované obrazy plné oslňující krásy interiérů a kostýmů jsou v protikladu s pochmurně gotickými výjevy krajiny v dešti, nočního zámku či jezera. Helmut Berger se doslova před očima mění v lidskou troskou unavenou životem, která se nehodlá vzdát svých snů, svého vysněného království plného mytických hrdinů konajících chrabré činy za zvuků hudby R. Wagnera. Romy Schneiderová zde není onou naivně roztomilou Sissi, ale realisticky tvrdou a rozhodnou ženou. Nejen kvůli Ludvíkovi nechybí mužská nahota... Pro náročnějšího diváka, který si vychutná nejen krásu obrazů, ale nechá se tiše kolébat na vlnkách pomalu plynoucího příběhu. Nudné? Jak pro koho....osobně bych se díval ještě další hodinu, nejméně... V některých scénách jsem viděl budoucí filmové plátno, na které bude malovat Peter Greenaway...

    • 19.9.2018  21:37

    Noc, úplněk na nebi září stříbrným světlem a ulicí se plazí koberec mlhy skrývající děsivé tajemství. Psi jsou této noci neobyčejně neklidní. Vlkodlačí variace na Noc hrůzy (1985) nedosahuje sice kvalit upířiny z 80. let, ale jako hororová komedie pobaví. Nový soused s motorkou a černým vlčákem si přišel pro dospívající Loren, jelikož v ní vidí svoji dávnou lásku tak, jako ji viděl Dracula v Mině. Lorenin bratr je nevěřící do té doby, než se sám ocitne ve spárech vlkodlaka. Třešinkou je hostování Kevina Sorba, jehož okolnosti donutí odložit masku herce a konečně se postavit zlu. Solidní muzika, obstojné masky jen trochu vylepšené počítačem při metamorfoze a střeva ven. Umírněné gore až tak nevadí, byť dojde i na hruď proraženou vlkodlačím spárem. A jelikož zdejší bestie přesně odpovídá legendám, na její zničení stačí stříbro v jakékoliv podobě. Oddechový film s vizuálem 80. let a očekávaným happyendem.

    • 17.9.2018  21:32

    K čemu jsou dobří mladí chlapci? Do salámů a na sulc. Fritz je přátelský a usměvavý chlapík, který pro své přátele a známé sežene všechno - maso, salámy, víno, koňak, ale třeba i oblečení. Všichni ví, že je šmelinář a má rád chlapce a mladé muže. Nikdo však netuší, alespoň zpočátku, že se pod slupkou chápavého milého muže skrývá tvář...vlkodlaka. Fritz se ale neproměňuje v zabijáckou šelmu pokrytou srstí, ne, on je vlkem v lidské kůži. Úsměv, polibek a prokousnuté hrdlo oběti, z něhož v pravidelném rytmu stříká krev. Kamera většinu neukáže, ale zvuk úderů sekerou, která porcuje nebohé oběti, působí děsivěji, než přímý záběr. Kurt Raab nehraje, on Fritzem prostě je! Na syrovosti snímku se jistě podepsala, kromě K. Raaba, producentská spolupráce R. W. Fassbindera. Tíživé, temné, bezvýchodné. Lidé si šeptají, že město obchází vlkodlak. Není divu, když se již našly pozůstatky z více jak dvaceti lidských těl...

    • 17.9.2018  19:23
    Temný Wales: Bez milosti (TV film) (2016)
    ****

    Jen krátce pročísnou nebe sluneční paprsky, pak se šedé záclony mraků rozvěsí nad krajem, přijde déšť, noc a auto se nedaří nastartovat. Útok u čerpací stanice je brutální, krev ohodí auto, čerpací stojan a muž na zemi má v hrudi obří díru. Není však posledním mrtvým v tomto díle, jelikož smrt se rozmáchla již dvakrát a k dalšímu máchnutí se chystá. Tom Mathias je zádumčivější než jindy a jednání na vlastní pěst se mu opět nevyplatí. Únosce syna není tak mírumilovný, jak ho vykreslovala zpočátku jeho bývalá manželka policistům. Kromě toho sledujeme další pátrání po příčinách smrti Iwana Thomase z předchozího dílu. Divák sice ví, ale jistá tajemství mu doposud také nebyla odhalena. Výše postavené osoby dostávají stále větší strach a začínají rozehrávat nebezpečnou hru. Kdo přivykl pomalému tempu, precizní práci s obrazem, smyslu pro detail a pečlivým kompozicím, musel si tenhle, ještě temnější díl než předchozí, užít. Směrem ke konci zraje seriál jako víno, přesto milovníky akce a pádícího děje nejspíš opět nezaujme.

    • 16.9.2018  18:32

    Pokud nebudeme počítat Predaliena, tak se Predátoři po celé věky nevyvíjeli. Autoři nového snímku přišli s myšlenkou, že by se mohli sami vylepšovat. Fajn, proč ne. A tak se na Zemi dostává Predátor, který má v patách stopaře - již vylepšeného kolegu - a jeho psy. Čekal-li divák mrazivou vybíjenou, pak musel být zklamán. Komedii, kde šaškují nejen vojenští magoři, ale i Predátoři, asi chtěl málokdo. Tedy kromě filmového štábu. Mizerný střih akčních scén, nepostřehnutelné 3D, nepochopitelně televizní kamera a odporně digitální krev. Obecně triková stránka působila hodně lacině. Byť dojde i na střeva ven, bát se není čeho. Diváci se smáli i tam, kde by neměli.... Pokud si znovu pustíte film z roku 1987, uvědomíte si, s jak málem lze vytvořit napínavou podívanou - hudba, neprostupná džungle a zoufalý boj o život. Film nezachrání ani odkazy na předchozí snímky s Predátory a Vetřelci, ba co více, Vetřelce bych nakonec jako hostující bestii uvítal ze všeho nejvíc. Šťastná nebyla ani výměna rolí, kdy místo aby Predátor lidi lovil, snaží se oni ulovit jeho. Na druhou stranu film má docela spád a odpadový rozhodně není. Daleko mizernějších jsou spousty jiných. Tady spíš funguje fanouškovské očekávání, které nebylo naplněno.

    • 13.9.2018  18:41
    Howl (2015)
    ***

    Noční vlak se šine mlžnou krajinou, ale do Bradavic nedorazí - uvízne na cestě temným hvozdem, když se cosi dostane pod jeho kola. Joe (Ed Speleers) je poněkud plachý a slušný kontrolor, který se nedokáže vzepřít, když mu skončí směna a on je poslán hned na další. Ač je sbírka cestujících pestrá - hlučná teenagerka, postarší pár, vykulený tloušťík či namyšlený prostopášný podnikatel, Joe je všechny bere za své a hodlá se o ně celou cestu starat. Jakmile se objeví vlkodlačí bestie, ukáže se většina cestujících i Joe v úplně jiném světle. Jde o život! Ve druhém plánu sledujeme Joa, zda vyhraje nad podnikatelem v souboji o půvabnou Ellen (Holly Westonová). Standardní horor o strašidelném vlaku s krvelačným netvorem je současně dramatem, kdy vidíme konflikty jednotlivých postav. Film však sráží doslova prasácký střih v akčních scénách. Bylo-li cílem zmást diváka, pak se ho podařilo splnit dokonale. Krev, obstojné masky (ale divná těla) a les. Ovšem vlkodlačí bestie ve dne, to se opravdu jen tak nevidí...

    • 13.9.2018  18:16

    Džungle. Milostné hrátky ve stanu. Útok netvora. Rozervané hrdlo. Krev. Kousnutí. Ustřelená hlava. Vlkodlačí horor s osmdesátkovým lookem přináší mnohokrát obehraný příběh. Tentokrát, kromě lidí, stojí proti sobě Thor a vlkodlak. Thor je německý ovčák patřící chlapci Brettovi. A jelikož strýc Ted, který je oním pokousaným, navštíví na nějakou dobu chlapce a svoji sestru, nenechá na sebe konfrontace s Thorem dlouho čekat. Ted a Thor jsou stejné krve, vyhrát však může jen jeden. Obstojné gore, chvíle napětí a hluboký les. Škoda, že se tvůrci uchýlili k levným počítačovým efektům, metamorfóza tak vypadá nepřesvědčivě. Na masce vlkodlaka je znát, že jde o mechanickou, to ale vůbec nevadí - působí věrohodněji než proměna. A ja se zdá, v tomhle filmu není stříbro potřeba, i když o něm padne zmínka.

<< předchozí 1 2 3 4 24 46 69 91
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace