darkrobyk

darkrobyk

Robert Kostěnec

okres Strakonice
Filmy,malování,hudba,comics, horror

homepage

74 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 27 53 79 105
    • 27.5.2020  21:58
    Pig (2010)
    *

    Nudný piknik pošahanců. Ano, filmy jsou jenom jako, ale jejich snaha o předvádění skutečnosti vtahuje diváka a snaží se ho přesvědčit, že vše je pravda. Zde to však vypadá, jako by měl být divák neustále utvrzován v tom, že vše je jen jako. Nulové gore, o speciálních efektech nemůže být ani řeč, masky nahradil kečup. Každá drsnější akce jde mimo kameru, a tak nevíte, zda ten pablb kope do oběti nebo do země pod ní, zda mlátí pěstí ležící chudinku, nebo se buší do kolene...prostě trapné. Nepůsobí to ani jako underground, kde monotónnost bývá výrazovým prostředkem. Klohnění na pánvi mne doslova ubíjelo stejně, jako pobíhání sem a tam. Pískací zvířátko bylo vzato z Requiem pro panenku, jenže zdejší magorka nesahá B. Hrzánové ani po kotníky. Pro mne nejhorší film od Masona. Hvězdu dávám jen za psychedelickou hudbu zabíhající do příjemného jazzového jamování. Místo šokující směšné, místo drsné nuda.

    • 27.5.2020  18:54

    Baladický příběh, kde vina a trest se utápějí v bludném kruhu. Zajímalo by mě, zda by příběh pokračoval jakousi formou vendety, či nikoliv. Každopádně jak nám lidové balady mnohdy říkají, smrt nemusí být tím nejhorším trestem, jak by se z pozice žijícího mohlo zdát. Pěkná, i když více syrová než poetická kamera, atmosferická hudba. Jisté obrazy a symboly jsou postupně vysvětleny - třeba momenty, kdy Katalin upřeně hledí do nitra tajemného lesa za doprovodu temné hudby a vy nevíte, jestli se z lesa něco vynoří, nebo jde jen o zamyšlení se postavy. Příběh jakoby se odehrával ve dvou světech - horské samoty vyvolávají dojem minimálně 19. století, a naopak městečka s auty vás vrátí do současnosti, nemluvě o mobilním telefonu. Katalin se synem cestují na povozu, který táhne kůň. Spí na seně, ale i v postelích a jako ideální zbraň se vedle nože jeví kámen. Vina a trest jsou ovšem ve své podstatě stejné, nadčasové. Ocenění si mimo jiné zaslouží představitelka Katalin. Obyčejná, unavená, omšelá... a najednou se stane krásnou, zářící a usměvavou...a pak se do její tváře opět vkradou bolest a smutek, strach a obavy...

    • 25.5.2020  21:43

    Tohle komorní drama nesedne především těm, co pospíchají, aby už měli film za sebou. Alba Ribasová rozhodně není žádná ošklivka, ale co si budeme povídat, když hrajete mrtvolu, nemůžete být jako ze žurnálu. Paul pracuje v márnici, kam je zrovna umístěna slavná herečka Anna Fritzová. Když ho přijdou navštívit Iván s Javim, aby ho přemluvili na mejdan, rozhodne se jim mrtvolu herečky ukázat. Trocha nekrofilie a ejhle! Stane se zázrak, který ovšem chlapcům radost neudělá. Nu a pak už se jen bojuje o život, o životy, a divák si může tipovat, jak to všechno skončí. Tedy to úmorné plazení po podlaze jsem cítil v rukou i nohou. Za mne spokojenost a k lepším třem hvězdám jsem musel dát čtvrtou za konec. Nůžky se míhají, míhají, míhají....

    • 25.5.2020  15:07

    Psychologické drama s přesahem do kriminálního žánru, které však nenaplňuje všechny znaky pro giallo, jen některé. Pěkná kamera snímá výtvarně vyladěné interiéry tak, jak je Italové umí udělat. Umělecký vnitřek vily je v příjemném kontrastu k divoké zahradě, co ji obklopuje. Zahrada však kromě jen zčásti spoutané přírody ukrývá i nejedno tajemství, mezi nimiž jsou třeba magnetofonové pásky se znepokojivým příběhem, ale také železné pasti. Německý ornitolog usazený na čas ve vile tak společně s diváky prožívá dramatický příběh směřující ke katastrofě. Nechybí sny, běh labyrinty prázdných ulic, opuštěné domy, letní atmosféra se závanem smrti, krásná Erika Blancová, nahota, sex, krev a ve finále kopice mrtvol. Celkově spíše za 3*, ale za poslední minuty přidám jednu navíc, jelikož kruh se pěkně krvavě uzavřel.

    • 23.5.2020  21:46

    Někde mezi filmy Jméno růže, Hon na čarodějnice a Černá smrt. Spíše televizní vizuál je nakonec nejlepší v labyrintu chodeb, které osvětlují jen pochodně nebo svíce mnichů. Pátrání po vrahovi tajemných vražd je dlouho neúspěšné. Zatímco opat a mniši tvrdí, že za vším je čarodějnice uvězněná v podzemním vězení, povolaný mladý inkvizitor je přesvědčen, že vraždy páchá člověk využívající pověry a tmářství. Měl jsem pocit, že ve středověku měli inkvizitoři lepší postavení, než jak je tomu zde, ale na druhou stranu opat se zdál býti skutečně silným a nebezpečným. Každopádně milovníci čarodějnictví a černé magie se dočkají. Škoda, že Stormoen je spíše nesympatický a občas se chová hloupě, čímž mi byl jeho osud poněkud volnější. Jeho osvícenecký pohled na věc by byl v oněch dobách rovněž něčím nemyslitelným. Ale jde o fantazii, tak budiž. Filmu by prospěla kratší stopáž.

    • 23.5.2020  19:28
    Bojovka (2017)
    ***

    „Vidím mrtvé lidi. UÁÁÁÁ!" Samozřejmě žádná sláva, ale v rámci levné béčkové produkce to ujde. Hlavně já mám slabost pro les a kombinace slasheru a survivalu mě baví. Alexandra není sice žádná kočka a v hlavě se jí honí bůhví co, přesto jsem ji dal šanci. Klidně bych vyhodil zbytečné rozhovory ve stanu a podobně, když se však utíká, film se rozjede. Pokud divák pochopí při sledování scény na pláži, že něco není v pořádku, tak Alexandře to dle scénáře nedochází ještě hodně dlouho. V závěru naopak divák zjistí, proč chybělo patřičně šťavnaté gore, kde by v přímém záběru létaly hlavy, ruce a došlo na střeva ven. Jako oddechovka na deštivý podvečer ucházející. Z 2,5* zaokrouhlím tedy na slabší 3*.

    • 20.5.2020  21:37

    Mně to jako komedie rozhodně nepřišlo a na romantický (nikoliv sentimentální) žánr to zas mělo až příliš šťastný konec. Zkrátka takové společenské drama o hledání, setkávání, překážkách a postupném nalézání. Výborná kamera, skvělá hudba a několik magických scén, mezi nimiž vede ta podvodní následovaná výjevy z mučírny, především hořící záda. Dle ohlasů jsem čekal větší maso - gore umírněné, především trhání zubu už předvedla řada filmů věrohodněji a naplno. Přesto dám čtyři hvězdy, jelikož celková atmosféra snímku se mi líbila. A kdyby film sklouzl více k dekadenci a temnotě, dal bych i pátou. p.s. kde některé ty držky vyhrabali? Snad v Laponsku....

    • 19.5.2020  21:55

    Poetický film s vytříbeným vizuálem a uhrančivou hudbou nedisponuje nijak komplikovaným dějem. Proč také, když se jedná o čistou lyriku, která již ze své podstaty děj nemá. Intimní, erotická, ale i přírodní a společenská lyrika vyjádřená působivými obrazy dokládajícími, že se jedná o film, využívající naplno své výrazové prostředky. Pestrobarvec petrklíčový není ani feministický, byť zde vystupují jen ženy, není ale ani lesbický, jak by se z některých scén mohlo zdát. Jednoduše je - o lásce. Cynthia a Evelyn se oddávají hrám a fantazii, aby nakonec zjistily, že k obyčejnému štěstí stačí společná postel. Jakmile je napovězeno, že jde o hru, může se divák začít domnívat, kým ony dvě ženy jsou ve skutečnosti. Tajemství, jež je rafinovaně odhalováno a opět skrýváno, tříbí fantazii. Svět motýlů. Zde si lze symboliku domýšlet různě - krása, přelétavost (zde však ne), erotika oproštěná od citu (viz Ze života hmyzu bratří Čapků) - zde však také ne, tajemství, denní a noční, soumračník a lišaj smrtihlav, proměna dokonalá. Paní a služka, S/M (škoda jen, že nedošlo na bičování), vzdor a pokora. Pro menšinové publikum, které naplno ocení vše, co pro něj P. Strickland uvařil.

    • 18.5.2020  21:33

    Tak skvělý námět, a tak pohnojený. Bratři Morganovi produkují hnojivo, po němž je obří úroda. Stačilo jednou přidat tělo z automobilové havárie, a tajný recept byl na světě. A což teprve, když semelete těla živá! Čím více se budou mrskat, tím více budou žlázy pracovat. A výsledek? Takové množství draslíku, jakému žádná plodina neodolá. Bohužel je ale tahle černá komedie z větší části utahaná nuda, jako by vše zpomalovalo žhavé australské slunce. Celkově 2*, jednu ale přihodím za poslední čtvrthodinu, kdy se konečně vše rozjelo. Kufr auta plný živých mrtvých,useknutá ruka v hubě psa, palné zbraně, rýč a sekáček na maso, jedna mrtvola, druhá, třetí a šťavnatá potitulková scéna. Pravda, drtička na těla nezahálí, ovšem gore mohlo být výživnější. A je fajn, že sex zůstal tentokrát z větší části mimo kameru, jelikož co si budeme povídat, Nancy už měla nejlepší léta za sebou...

    • 17.5.2020  21:32

    Klasický Argento, který mě kdysi bavil o něco více, ale nakonec jsem se nechal stejně pohltit. Zajímavý nápad s nevidomým a jeho malou neteří. Vrah kromě řezných a bodných zbraní upřednostňuje tentokrát utažení smyčky kolem krku. A aby bylo jasné, které barvy má Argento rád, stojí v laboratoři tři baňky vedle sebe s roztoky žlutým, červeným a modrým. Morriconeho hudba přechází zejména v napínavých scénách v nepříjemnou kakofonii zvuků, která až drásá uši. Nechybí hřbitovní scéna, i když já bych přidal bouři nebo mlhu. Giordaniho chování je občas hovadské, a tak je div, že nezařval už minimálně v půlce filmu. Přese všechno jsem byl opět spokojen a původní hodnocení ponechávám.

    • 17.5.2020  17:37

    „Jen pracháči mají takový ujetý nápady. Není to nikdo od nás, my takový věci neděláme. To musel udělat někdo, kdo má prachy!" Černé kožené rukavice, nůž, břitva a rudé cákance. Žlutá, modrá, červená. Americký spisovatel Sam zahlédne pokus o vraždu a pomůže napadené ženě. To ještě netuší, že tím uvrhne sebe i svoji přítelkyni do smrtelného nebezpečí. Ostří se míhá, krev stříká a oběti přibývají. Kdopak si vzpomněl během scény ve výtahu na budoucí De Palmovo Oblečen na zabíjení (1980)? Mlha, Sam jde ulicí, kroky, otočí se a zahlédne sekáček na maso....! Pečlivě budované napětí podporují skvělá kamera a samozřejmě Morriconeho hudba. Tajemné interiéry starých domů, světlo a tma a maniak, kterého by mohl prozradit zvláštní zvuk. Závěr není až tak šokující, snad proto jsem si ho nepamatoval. Přesto jsem opět spokojen a hodnocení ponechávám.

    • 16.5.2020  09:40

    Tak Pierre nebo Georges? V tom by měl mít distributor jasno, aby nemátl diváka. Každopádně A. Delon se po těžké nehodě probudí z kómatu, v němž setrval tři týdny, a má pořádné okno. Manželku nepoznává, na nic si nevzpomíná, jen rodinný přítel je mu povědomý. Pro současného diváka nejspíš příliš pomalý film, který má ale zajímavě mysteriózní atmosféru. Divák tuší, divák už ví, ale Delon pořád tápe. Než mu dojde, že by mohl zkusit vysadit léky, je z toho už divák na nervy, jelikož by to na jeho místě udělal dávno. Pěkné interiéry i exteriéry, slušná hudba, zadumaný Delon, sveřepý Kim, záludnýFreddie a půvabná Christiane. Nejděsivější scéna byla pro mne ta, kdy Delon prchá před rozzuřeným psem do skleníku. To bych asi nedal. Ke třem hvězdám přidám čtvrtou za poslední čtvrthodinu a závěrečný obraz.

    • 14.5.2020  21:56
    Awoken (2019)
    **

    Průměrný horor o posedlosti démonem využívajícím hranici mezi spánkem a bděním, aby mohl proniknout do hostitelova těla. Popravdě Noční můra byla zábavnější a Vymítač ďábla děsivější, na něhož si tvůrci neodpustili odkaz v podobě pavoučí chůze. Raději bych místo prapodivného démonka uvítal některého z korunních princů Pekla, nebo astrálního démona inkuba. Na druhou stranu jejich vymítání by bylo mnohem těžší, než číst pár úryvků z Bible a prosit hostitele, by se démonovi postavil. Osobně jsem pak měl problém s nesympatickými postavami v čele s odpudivou Sarou Westovou. Nijak objevný příběh mohl alespoň vsadit na tajuplné prostředí podzemní laboratoře a atmosféru, jenže tu zazdily trapné lekačky v podobě třískání do piana. Strašení tedy mizerné, speciální efekty neomračující, masky ucházející, ale bez větší fantazie, a hlavní hrdinka ochotná obětovat i přítele. Australané se tentokrát moc nevytáhli.

    • 13.5.2020  21:16

    „Zničili jste mi osmnáct penisů! Nejdřív zabiju tebe, pak všechny gorily, policajty a Holanďany taky!" Převážně konverzační detektivka nešetří humornými dialogy. Obtloustlý rádoby světácký architekt si svým chováním vytvořil početnou řadu kandidátů na to, aby ho s chutí zabili. Jak se ale nakonec ukáže, jeden měl o důvod více. Komisař Santamaria se snaží rozplést klubko případu, byť se zdá, že se mu to nepodaří. Podezřelí mu chtějí pomoci tím, že svalují vinu jeden na druhého, navíc se postupně ukazuje, kdo kým ve skutečnosti je. Půvabná Bissetová, rozpolcený Trintignant a až příliš aktivní hledač vraha Reggiani jsou spolu s dalšími zapleteni do případu, který se pohne v momentě, kdy dojde k další vraždě. Morriconeho hudba povyšuje tuhle konverzačku o další stupínek výše. Slušné.

    • 13.5.2020  13:33
    The Turning (2020)
    **

    „Nikdy neodejdu, nebo se rozloučím se životem!"„Vrazíš si do oka jehlu?" Jehlu spíše vrazili do oka divákovi autoři již po několikáté zfilmované literární předlohy. Takže kdo má nakoukáno nebo zná knihu, nemůže být zaskočen ničím, snad jen závěrem, který dává divákovi na vybranou. Vzhledem ke konstatování služebné: „Doufejme, že to co má vaše matka, není dědičné." , je více než jasné, jaký konec tvůrci preferují. Je smutné, jak černobílá verze z roku 1961 (Neviňátka) dokázala předvést strašidelný koncert s málem, a nejnovější jí nesahá ani po kotníky. Laciné lekačky, Davisová, která si nedokáže získat srdce diváka, se děsně bojí, leze pořád, kam nemá, pak se ještě více bojí, a pak jí z toho haraší, a legrační duchové k tomu všemu. Z ruky lezoucí po Davisové jsem měl doslova záchvat smíchu, vzpomenuv si při tom na Addamsovu rodinu. Solidní kamera, dobrá hudba (pokud nepadají činely) a fajnové sídlo s tajuplnou zahradou - to vše je na dvě hvězdy. Zbytek za to nestojí.

    • 12.5.2020  22:44

    Tak pro mne nejlepší Podgajevskiho film, ba co víc, byl jsem spokojenější než u námětově podobného The Wretched. Jaga byla před dávnými časy poražena, nikoliv však zničena, jak už to u démonů bývá.Nyní opět našla způsob, jak se do našeho světa vrátit. Stačí jen najít toho, kdo má dostatečně černou duši a již navštívil říši mrtvých. Děti se ztrácejí, neboť Jaga je unáší a požírá. Jakmile na dítě všichni jeho blízcí zapomenou, není pro něj návratu. Když se jí postaví trojice mladých, stává se z příběhu jedna velká noční můra. Líbilo se mi prolínání snů s realitou, přechody do paralelního světa, tajemný les, v němž i za denního světla musejí sluneční paprsky bojovat s hustou mlhou, i zlověstné předivo rudých vláken vedoucích do doupěte čarodějnice. Surrealistický příběh, kde se věci i lidé proměňují, mizí a zase se objevují, má atmosféru i napětí. Není prvoplánově strašidelný od začátku až do konce, ale v některých scénách zamrazí. Tradičně velmi dobrý vizuál doplněný slušnou hudbou. A samozřejmě některé typicky ruské držky nezklamaly, ale tentokrát mi do příběhu sedly. Oceňuji, že místo kompletního digitálního bubáka zůstal prostor pro fantazii.

    • 11.5.2020  19:46
    The Wretched (2019)
    ***

    Tématicky někde mezi The Hallow (2015) a Chůvou (1990). Zdejší Temná matka žije v lese, obývá rozsochatý strom a bere si ty, na něž druzí zapomněli. Oceňuji, že na místo počítačových efektů převažují masky a poctivá ruční práce, že místo trapných lekaček se autoři snaží budovat atmosféru. Pěkné scénky jsou i ty, kde se Matka přemisťuje z dočasných hostitelů. Ovšem Ben sympatiemi nehýřil, navíc se často choval jako pablb, což mi vadilo. Úplný konec očekávaný - nepřekvapil. Jako celek solidní za 3,5*

    • 10.5.2020  21:06

    Velmi příjemné překvapení! Temný závan sedmdesátých a osmdesátých let bude jistě fajn pro giallem nepolíbené, naopak pro žánrové fanoušky by mohl být zábavný (kam se počítám). Zvrácený vrah masakruje oběti s cílem dosáhnout vyšší úrovně vědomí. Jasně, je tam pseudofilosofie, indické náboženství, okultismus a podobně, ale také jde o napínavou detektivku se slušnými hereckými výkony, výbornou kamerou a parádní hudbou. Asi nemá smysl citovat různé odkazy, ať už třeba Argentovy barvy, Fulciho oči (nejen skleněné) nebo pád z útesu, či sny, halucinace a útěky chodbami a prázdnými budovami tak, jak je známe z žánrových děl. Úvodní masakr je nekompromisně brutální. Je fakt, že otevřené gore se jaksi nedostává, ale je vyváženo atmosférou. A tak když vrah kuchá ženu, jsou vidět jen její nohy, po nichž stéká krev, a obličej s vytřeštěnýma očima zpola zakrytý rukou v kožené rukavici. Před lety by se příběh zakončil možná jinak, ale já byl tentokrát spokojen. A Jiménezová (Giuditta) je půvabná!

    • 7.5.2020  22:23
    Máj (2008)
    **

    Pro celou rodinu? Po druhém zhlédnutí jsem jednu hvězdu ubral, dvě přeci jen ponechám. Propastný rozdíl je mezi Herci (Tříska, Divíšková, Přeučil ad.) a loupežníky v čele se Stropnickým, co vystupují (protože o hraní nemůže být řeč) jako kočovní komedianti. Beru, že se Brabec Májem jen inspiroval, ale přiznám se, že jsem si nikdy nepředstavoval, otcovraždu tak, jak je ve filmu. Otce nepoznal, a tak jsem byl v přesvědčení, že je nejspíš načapal potmě. No prosím, a Vilém ho nepoznal, jelikož otec měl hlavu pod Jarmilinou sukní. Kromě těch pár hereckých výkonů se mi líbila hudba i kamera, kde mně ovšem poněkud vadily barevné filtry do poloviny obrazu. Krajina dobrá, avšak postavy jsou v některých záběrech od hlavy po pás hnědočervené a zbytek dolů ne. Pohledná němá Jarmila je zde svůdná děvka, zatímco Vilémovi ještě téměř teče mléko po bradě. Jestli Brabec neměl raději rovnou natočit Romea a Julii. A snad jen závěrem - Vilém byl nejprve sťat, pak jeho tělo vpletli do kola. To je důležité, znamená to milosrdnou smrt. Lámání za živa bylo tvrdším trestem.

    • 7.5.2020  21:59
    Furie (2019)
    ***

    Titulek: na základě skutečného příběhu jsem dělal, že nevidím. Rodinka si vyjede obytným vozem na dva měsíce dovolené a dům přenechá chůvě s partnerem s tím, že po návratu se nastěhují zpět. Čeká je však překvapení, poněvadž z chůvy s partnerem se stávají právoplatní nájemníci, co poctivě platí činže, a odmítnou je vpustit do domu. Paul tedy běhá po úřadech a soudech, od čerta k ďáblu, ale zdá se, že do vlastního domu se již s rodinou nevrátí. Nu a pak se nabídnou noví přátelé (s jedním staronovým). Od čeho jsou přátelé? Od toho, aby vám přeci pomohli! Tři čtvrtiny filmu jsou sociální drama, které sice bylo zdatně natočené, ale mne nebavilo. Konec se přeci jen rozjel. Ve skutečnosti mám obavy, že by masakr asi nepřežil vůbec nikdo, filmový svět má však svoje pravidla. A tak můžete hořet, topit se, dostat železnou tyčí a stejně budete jako nezničitelný Jason stále na živu. Největší problém jsem ale měl s postavami, jelikož ztotožnit se s některou z nich bylo téměř nemožné...

    • 7.5.2020  19:42

    Tohle giallo stojí samozřejmě na výkonu půvabné E. Fenechové. Maskovaný vrah s rukavicemi a nožem, bílé kosatce, krev. Rozsáhlý bytový dům připomíná gotický hrad, který má místo podzemního labyrintu strojovnu s kotelnou, na něž také dojde. Autoři jako vždy vedou diváka záměrně k různým postavám, co by se mohly ukrývat pod maskou. Hned úvodní vražda ve výtahu napoví, že vrah si svoji práci vychutnává. Jennifer se zoufale zmítá mezi postavami a vzpomínkami a má pocit, že jí nikdo nevěří. Že její obavy bere okolí na lehkou váhu, včetně kamarádky Marilyn, se pro ni stává až nesnesitelným. Solidní kamera, typická žánrová hudba. Temné vrakoviště, ulice plné lidí, co si jdou za svým, a obavy, kdy vrah znovu udeří. Policie si přiznává, že by se měla raději dát k hasičům, jelikož tam by mohla být prospěšnější...

    • 6.5.2020  21:59

    Průměrné erotické giallo sází především na půvabné prsatky, co se svlékají na každém kroku. Na počátku je nešťastné úmrtí, pak se mrtvoly jen kupí. Zpočátku muži, kterým vrah navíc odřezává penis, pak ale i modelky, a následně to vypadá, že do konce filmu budou vyvražděny všechny postavy, s nimiž byl divák seznámen. Tedy kromě poldů, co se na pořádnou akci stejně nezmůžou. Příchod vraha oznámí puštěná voda do umyvadla, a než budoucí oběť zjistí, kdo ji pustil, je ubodána. Dojde i na uříznuté ňadro! Slušná kamera a fajn hudba, která mi však v pasážích se saxofonem evokovala spíše americké kriminálky. Film je ovšem v pomalejším tempu, naplno se rozjede až v poslední čtvrtině. Žádná bomba, ale zklamaný jsem nebyl. Dnes spíše pro fanoušky žánru.

    • 6.5.2020  21:39

    Tomu říkám horor! Luciana je imigrant a New York místo, co požírá lidi. Luciana je stále bez peněz, ač se snaží vydělat, co se dá. Nemá na nájem, na kredit, na šaty ani na taxíka. To se ale jednoho dne změní, když jí kamarádka Olga nabídne záskok za sebe. Na jisté párty bude společnicí, které se nikdo nedotkne, ne, nebude dělat štětku, a přesto si vydělá. Kdyby měla zkušenosti s Rusy jako my, tak by musela vědět, že za tím bude něco nepříjemného. Do té doby zdánlivě obyčejné drama ženy ve velkoměstě se změní na noční můru. Musím říci, že právě tajemství, co na Lucianu čeká, dalo filmu patřičné grády. Vlastně už nekonečné čekání, kdy bude moci vstoupit železnými dveřmi na slibovanou párty, bylo k nevydržení. A k tomu vize s topícími se šváby! Spíše pro menšinové diváky.

    • 5.5.2020  20:53
    Lost River (2014)
    *****

    Fascinující. Oheň a voda. Zpočátku zvolna a líně plynoucí příběh má to, co dělá film filmem - výbornou kameru a skvělou hudbu. Řada obrazů by se dala rámovat, pro mne jeden z mrazivě úchvatných je Barbara Steeleová s televizí a ohněm. Dokonalé spojení hudby a obrazu je pak v podzemní taneční scéně, z níž sálá život a čiší smrt současně. Všechny překážky a zátarasy na cestě končí očistou. Žánr fantasy bych vypustil, ale na druhou stranu jde o snímek do určité míry fantaskní, magický a mysteriózní. Barevně a kompozičně bezchybné, herecky zdařilé. Z krvavého divadla má největší sílu stahování kůže z obličeje a asi nejtajemnější je noční jezero. Film rozhodně není pro běžného mainstreamového diváka. Uvítá ho spíše okrajové publikum.

    • 5.5.2020  12:54

    -Kdo nemá úctu k minulosti, nezaslouží si žádnou budoucnost.- Na oslavy městečka dorazí nechtěně skupina omladiny, která neodhalila falešnou objížďku, a sedla obyvatelům na lep. A jelikož zde starostuje strýček Freddy, je jasné, že mlaďoši se možná nebudou bavit tak, jako místní. A vskutku: hrátky s koňmi, pití pálenky, příprava rožně či vyhlášení největší krásky prostřednictvím zvonu rozesměje nejvíce obyvatelstvo společně s diváky. Nechybí obnažené zbrojní pasy ani lehce ulítlé erotické hrátky. Ač jsou příchozí odsouzeni k potupné smrti, mrazivá atmosféra a napětí tak nějak chybí, což ale u komedie nakonec nevadí. Jen pozor na starozákonní oko za oko a ledabyle natažené dráty. „Co to děláš, nasazuješ si rovnátka?" „Říkej si tomu, jak chceš." Kdysi jsem se bavil přeci jen více, ale hodnocení ponechám.

    • 4.5.2020  12:09
    Monster Man (2003)
    ****

    Adam vyráží na cestu za svojí tajnou láskou, která se má vdávat, a rád by jí ještě před svatbou s jiným řekl, že ji miluje. Tajně se do jeho auta propašuje kamarád Harley, což je takový mamrd, který je Adamův veliký kámoš, ale přitom si z něj stále utahuje a zesměšňuje ho. Během cesty potkají tajemný pohřebák, svůdnou stopařku Sáru a monstrum, co má sešívanou držku (tak trochu Leatherface křížený se strážcem krypty) a veliký truck na obřích kolech. Zpočátku jsem čekal naivní taškařici, ale postupně mne příběh vtáhl. Honičky a naháněčky, úděsní vidláci, rozkošná postelová scéna a střeva ven. Z původních 3* zvyšuji o jednu za posledních 15 minut plus minus. Černá magie, satanismus a Frankensteinovo monstrum! Vtipné, černohumorné a krvavé. Jasně, stavidla s rudou se mohla zvednout více, ale mně to tentokrát stačilo. Co uděláte, když potřebujete rychle klíč, který před vámi někdo spolkl?

    • 3.5.2020  20:15

    „Jde lovit opice s maketou pušky!" Hmmm, výborné! Výtvarný vizuál, snová atmosféra, surrealismus. Zvláštně hypnotický a magický film se točí okolo Chepa, který je tak nějak momentálně zaostalý (což M. Pittovi šlo vždy na jedničku), a jeho světa na rozhraní snu a skutečnosti. Půjčovna rekvizit, v níž pracuje, skrývá nejen řadu tajemství, ale i věci, co ožívají a s Chepem si povídají (vzpomněl jsem si na J. Švankmajera). Povídají...ony ho spíše ovládají. A pak jsou tu dvě osudové ženy - Fran, pracující u filmu, je také poněkud cáklá, a mladičká Ann sedící v pokladně kina, kam Chep v noci vyráží. Splnit ovšem přání půvabné Fran není tak jednoduché, jak se zpočátku zdá. Výlet pro dřevěnou ruku se tak stává napínavějším dobrodružstvím, než bylo získání nosorožčích očí. Horor podle mne ne, ale uhrančivý fantaskní snímek ano!

    • 2.5.2020  22:26

    Thor proti všem. Fantastický snímek, kde severský bůh vyměnil kladivo s blesky za samopal, pistoli a granáty. Prkenné Hemsworthovo neherectví sem dobře sedne, jelikož co si budeme povídat, většina žoldáků budou tupci. Jednoduchý příběh o rivalitě dvou mafiánských potentátů v Bangladéši není podstatný, anžto vše se točí okolo akce a masakrování. Filmu by prospělo zkrácení, poněvadž sentimentální rozhovor o synovi a podobné dojemnosti jsou zde zbytečné. Ano, mají vysvětlit, proč se žoldák Tyler začne chovat přecitlivěle a místo balíku peněz je mu přednější život kluka, jenže většinu diváků to stejně moc zajímat nebude. Pěkné exploze, souboje i kosení nepřátel, které v některých scénách připomene PC hru z pohledu hráče, jsou nejen tím nejlepším, ale současně i jedinou devizou. Hvězdy dávám v podstatě za adrenalinovou jízdu, protože jinak je to klasické osmdesátkové béčko v současném vizuálu. A chválím i konec.

    • 2.5.2020  19:50
    The Dark (2018)
    ****

    Pro mne příjemné překvapení, pro většinu diváků spíše nepříjemné. Chladné vyprávění o bolestech života je předkládáno bez cukrkandlů a sentimentu. Sychravý les, pomalu se rodící vztah mezi dvěma, kterým život ukázal tu nejtemnější stranu. Osobně bych si netroufal používat označení zombie dívka, jelikož neodpovídá tomu, jak jsou nemrtví v současné době zobrazováni. Ba co víc, dle mne Mina vůbec mrtvá nebyla a není. Současně lze její metamorfózu chápat symbolicky - ze stavu odlidštění se postupně navrací do původní podoby. I přes zdánlivě pomalé tempo mi snímek rychle utekl, jelikož jsem v něm cítil permanentní napětí. Starý dům v Ďáblově údolí tvořil společně s lesem tajemnou kulisu. A co se týká tajemství, tak většina jich je nakonec zodpovězena. Jinak zde zařve poměrně dost lidí a lidské hyeny, kterým ve skutečnosti ani nejde o záchranu chlapce, ale o slušnou sumu, kterou za jeho nalezení dostanou, jsou po právu potrestány.

    • 30.4.2020  22:02
    1BR (2019)
    ***

    Nijak objevné drama o sektě s příšerným vizuálem. Sarah se chce osamostatnit, a tak přijede do Los Angeles, najde si úřednickou práci a po velmi krátké době se stěhuje z motelu do vlastního bytu. To ovšem netuší, že všichni ti milí usměvaví sousedé jsou členy pošahané sekty a že její roztomilý spolusoused skrývá pod maskou zcela jinou tvář. Horor ne, i když dojde na pár hřebíků, bodec i pistoli, thriller tak trochu, hlavně v posledních deseti minutách. Bloomová je sympatická, komuna slizká, závěr otevřený. Na jedno podívání dobré, jinak ale žádná bomba.

<< předchozí 1 2 3 4 27 53 79 105