darkrobyk

darkrobyk

Robert Kostěnec

okres Strakonice
Filmy,malování,hudba,comics, horror

homepage

64 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 23 45 67 89
    • 19.8.2018  20:11

    Odkrouhnul mu ženu, tak se rozhodl, že odkrouhne jeho. Gangsterka o lupičích (osobně mám pro podžánr poliziotteschi trochu jinou definici; přeci jen konflikt mezi policejními složkami stojí hodně v pozadí příběhu), kteří po svém dalším přepadení, chytře fingovaném jako natáčení filmu, dělají jednu botu za druhou. Vypadá to, jako by je provázela smůla, než si divák uvědomí, že někomu se to hodí. Místy pomalejší tempo naštěstí vystřídá několik akčních scén, z nichž nahánění s vrtulníkem patří mezi nejlepší. Mezi tísnivé patří terorizování venkovské rodiny, byť otevřená brutalita v tomto snímku chybí (kromě krvavého střílení), což úplně nevadí. Milian je permanentně nakrknutý, nekompromisní a umanutý. Trocha nahoty, klasická Ciprianiho hudba a look sedmdesátých let. Solidní zábava. 3,5*

    • 17.8.2018  18:59

    Očekávaná digitální zábava je zčásti fantastickým dokumentem o neexistujícím světě na skutečném dně Mariánského příkopu a zčásti akčním dobrodružstvím s přerostlým žralokem z pravěku. Je to americké, zaplatili Číňani a jako zábavná jednohubka dostačující. Uvítal bych sice galony krve a řádná jatka, ale chápu, že si film potřebuje na sebe vydělat. Scénáristicky podobné jako levné žraločí pseudohorory posledních let nejen od Asylum. Zde je ovšem zachmuřený Statham, slušná akce a žralok, z kterého nekoukají levné pixely na každém kroku. Čelisti, Propast, Jurský svět. Vtipkující černoch, co neumí plavat, Pippin zvládající čubičku na výbornou a několik sežrání v přímém přenosu. Čekal jsem nenáročnou zábavu s pěknými efekty a tu jsem dostal.

    • 16.8.2018  18:47
    Třaslavec (1959)
    *****

    Doktor Chapin (bravurní, jedinečný a nedostižný V. Price) je přesvědčen, že každý člověk má v sobě od narození jistého tvora. Není to symbiont, jelikož nepomáhá, není to ale ani tak úplně parazit, jelikož nás plně nevyužívá. Živí ho náš strach, a pokud se člověk bojí moc, pak ho onen tvor může zahubit. Jedinou obranou je dostatečný křik. Nápaditý a děsivý motiv! Tvora pojmenoval dr.Chapin třaslavcem, podobá se kříženci stonožky a larvy mravkolva a nejděsivěji působí, když je zachycen jako stín obtáčející lidskou páteř na rentgenovém snímku. Film samozřejmě stojí na Vincentu Priceovi, má skvělou atmosféru a přidanou hodnotou bylo tehdejší promítání v kině. Černobílý snímek má jedinou barevnou scénu v koupelně. Mezilidské vztahy stojí za starou bačkoru, těžko říci, zda má horší manželství dr. Chapin nebo Oliver Higgins. Závěrečná scéna v kině možná děsila, doma pobaví. Spíše pro příznivce starých hororů a V. Price.

    • 14.8.2018  22:59

    První a nejlepší část vlkodlačí série. Sympatická D. Wallaceová v roli Karen pátrá tak dlouho po vlkodlacích, až spadne přímo do jejich doupěte. Průměrný příběh se rozjíždí v momentě, kdy nastoupí na scénu vlkodlaci. Mistr speciálních efektů, Rick Baker, zde poprvé předvedl dokonalou proměnu člověka ve vlka, kterou pak vypiloval v Americkém vlkodlakovi v Londýně, za niž dostal Oscara. Svůj poznávací rukopis zanechal i v Michael Jackson: Thriller a podílel se rovněž na Vlkodlakovi (2010). Druhým výrazným specialistou byl Rob Bottin (Hra o trůny, Věc 1982). Ve filmu se objeví dvakrát ukázka z universalské klasiky Vlkodlak (1941). Tajemný les s mlhou, úplněk a mořskou zátoku střídají scény napětí a strachu. Nechybí vlkodlačí sex, jednou z nejlepších akcí je pak pronásledování Kareniny kamarádky Terry (B. Balaskiová) vlčí bestií. O atmosferickou hudbu se postaral skladatel žánru P. Donaggio (Carrie 1976, Trauma 1993). Za připomenutí stojí, že svůdnou vlkodlačici Marshu Quistovou ztvárnila comicsově krásná Elisabeth Brooksová. Po letech opět spokojenost.

    • 14.8.2018  20:18

    Alenka v říši divů bloudí mezi obřími houbami, Sněhurka nabírá vodu ze studny a společnost jí dělají holoubci a Červená karkulka se vydává do lesa, kde potká vlka. Rosaleen se propadá do snu, kde se setká s babičkou, vlky a vlkodlaky. Výtvarná stylizace souzní do určité míry s filmy T. Burtona a legendou R. Scotta. Strašidelný les, mlha, táhlé vytí a svítící oči krvelačných vlků. Příběhy v příběhu, z nichž nejzábavnější je prokletá dekadentní hostina, kde se šlechta promění ve vlky. Film je samozřejmě alegorií na dospívání dívek tak, jak jej zaznamenal Ch. Perrault v Červené karkulce, která v jeho původní verzi končí sežráním babičky i děvčátka. Šlo totiž o varovný příběh! V závěru filmu je citována Perraultova báseň uzavírající příběh o Karkulce. Slušné mechanické efekty při proměně vlkodlaka, useknuté hlavy a roztrhaná kráva. Překvapivé probuzení a rozbité hračky symbolizující konec dětství. Sarah Petterson si mimochodem v roce 1987 zahrála i tu Sněhurku. Viděno 4x a stále s chutí.

    • 12.8.2018  10:30

    Mně by ani tak nevadilo, že jde o další klon Evil Dead jako to, že je mizerně natočený. Nízký rozpočet by neměl být důvodem k nepodařené splácanině. Že se dá i s malým penízem zahrát dobrá muzika dokazuje leckterý německý domácí trash. Tvůrci si mohli vybrat - buď jít cestou splatter hororu, nebo natočit atmosférický mysteriozní příběh. Vydali se třetí cestou a stvořili brak s několika obstojnými scénkami (propíchnuté oko, krk, hrudník, zbavení se plodu), otevřeného gore se ale divák nedočká, jen krví se místy úplně nešetřilo. Nahota jen letmo, napětí nula. Přitom se škodolibými démony by se daly dělat věci!

    • 11.8.2018  22:22
    Vlk (1994)
    ****

    Vlk je čisté psychologické drama a one man show Jacka Nicholsona. Z hororu si bere jen motiv lykantropie, strašidelný však není. Nicholson předvedl uvěřitelnou proměnu člověka ve vlka, což s jeho charismatem nebylo zas tak těžké. Zdárně mu sekunduje Michelle Pfeifferová a trojici doplňuje slizký James Spader. Co je člověk ochoten udělat pro to, aby získal co nejlepší pozici ve firmě? Někdy všechno! Hororovou atmosféru má úvod, kdy se Nicholson vrací domů noční krajinou, kde na silnici srazí vlka, a pak až samotný závěr. Souboj vlkodlaků ctí žánr a patří k nejpovedenější části filmu. Pfeifferovou pak kromě zdokonaleného čichu prozradí žloutnoucí panenky... Zajímavost - k zabití vlkodlaka nebylo potřeba stříbra. Speciální efekty měl na starost mistr Rick Baker, který se proslavil nejen prací na Americkém vlkodlakovi v Londýně či Vytí vlkodlaků. K původním třem hvězdám jsem nyní přidal čtvrtou.

    • 11.8.2018  11:21
    Vlkodlak (1941)
    *****

    Klasika od Universalu potěší především fanoušky starých hororů. Vlkodlak ovšem, z dnešního pohledu, příliš strašidelný není. Má však tajemnou atmosféru a propriety gotického hororu. Rozsochaté stromy topící se v mlze, zámek, noční hřbitov, pochodně míhající se ve tmě a děsivá úmrtí. Ač se zdá, že oběti napadl vlk, který jim prokousl hrdlo, nedaří se žádného v okolí objevit. Divák se také dozví několik zajímavostí o lykantropii a to, že vlkodlaka může zabít jen stříbro. Vlkodlačí prokletí je trvalé, zlomit ho může jen smrt. Proto ani narůstající láska mezi Larrym (Lon Chaney Jr.) a Gwen (Evelyn Ankersová) nemá budoucnost, což v různých obměnách zopakovala řada pozdějších filmů. Ač proměna i maska nejsou nijak dokonalé a krve se divák nedočká, osobité kouzlo snímek má. Zajímavý je i motiv pentagramu. Objektivně 3*, fanoušek si ale jistě rád ty dvě přihodí, pro mne tedy 5*.

    • 9.8.2018  20:59

    Tibet ukrývá mnohá tajemství a jedním z nich je i vzácná rostlina Mariphasa lupina lumina, která účinkuje jako sérum proti kletbě vlkodlaka. Kletbu bohužel nedokáže vyléčit, ale umí potlačit všechny projevy a zabránit proměně v době úplňku. Jedinou možností pro napadené je, aby se dařilo pěstovat rostlinu ve velkém, a tak by mohla sloužit neustále pro jejich potřebu. Doktor Glendon s rostlinou, která kvete jen při měsíčním svitu, experimentuje, ale sám je stižen vlkodlačí kletbou, a tak se mu práce příliš nedaří. V Londýně začínají umírat ženy strašlivou smrtí a další na řadě je Glendonova manželka... Příjemný vlkodlačí horor s šerosvitnou kamerou. Laboratoř, masožravé rostliny (včetně předchůdce Adély), mlžné uličky Londýna a zubatý škleb. Noc, úplněk se právě vyhoupnul z mraků a ruce doktora Glendona se začínají proměňovat...

    • 9.8.2018  18:59

    Báječný dokument přináší zajímavé informace o několika druzích pavouků - sluneční, miniaturní paví, co láká samičku tancem podobně jako ptáci, proslulá snovačka americká alias černá vdova či největší z pavouků, jehož rozpětí nohou činí třicet centimetrů, obří sklípkan, který podobně jako jeho příbuzní dokáže na oběť či nepřátele vypustit stovky ostrých štětinek ze svého zadečku. Ty způsobí napadenému palčivou bolest a svědění. Ulovit gekona není pro tohoto sklípkana nic neobvyklého. Co pavouk, to zajímavost. A jak utéci před vosou hrabalkou? Jeden pouštní pavouk to vymyslel! A mám pocit, že vytvořil kolo dávno před tím, než to člověka vůbec napadlo.

    • 7.8.2018  22:40

    Smrt v horách nijak nevybočuje z rukopisu seriálu. Kamera zůstává i nadále plíživá, prodlévající tu na výseku tváře některé z postav, tam na malebných obrazech mořského pobřeží či kopců, nad nimiž se válí těžké šedé mraky. Wales je vskutku ponurý, deštivý, pouze v závěru se objeví prosluněná obloha. Postavy se opět mračí, ba dokonce dojde i na slzy. Jen na konci se Mali Harriesová jemně pousměje. Zasmušilý Harrington bojuje s vlastními démony, dostává se do konfliktů s nadřízenými a nedaří se mu vyřešit osobní život. Navíc se ukáže, že zavražděný ridič měl svoje temné tajemství. Když je odhalen viník všech nešťastných událostí, překvapení neskrývá vícero zúčastněných.

    • 7.8.2018  22:21

    Béžový kabát, rukavice, nůž nořící se pětkrát do dívčina těla. Ač je vrah dopaden, divák si není jist, zda je tím pravým. Záhy vyjde najevo, že byl zatčen nevinný. Zatímco seděl podezřelý Marchi ve vězení, umírají další mladé ženy. Trochu protřelý divák má už stejně jako policie jasno, kdo je skutečným vrahem. Jenže tvůrci si nechali překvapení na konec. Solidní, byť ne zcela výtvarná kamera, standardně dobrá muzika - pokud někomu přijde, že klíčový hudební motiv již slyšel, pak si stačí poslechnout znělku k seriálu Tajuplný ostrov 1973, ke kterému složil hudbu rovněž G.Ferrio - téměř nulové gore, nahota jen v náznacích. Žlutější než film jsou však kalhoty Marty Clericové (Lorella De Luca). Nejzajímavější je práce forenzních kriminalistů a její srovnání s dnešními možnostmi. Průměr vylepšil závěr - 3,5*.

    • 7.8.2018  20:00

    Typická italská napodobenina klasického hororu. Ač se kolem pláží prohání několikametrová obluda (prý deset až patnáct metrů, nu, nevím, když max. odhadovaná délka je 6 metrů...), závod na prknech se prostě konat bude! Kladem snímku jsou podmořské záběry a zejména scény se skutečným žralokem, které jsou akční a efektní. Když přijde na řadu maketa nebo malý model žraloka, je to poněkud horší, ale pořád vítězí nad případnými levnými pixely. Několik překousnutí v půli, souboj s vrtulníkem a zavalení potápěčů žralokem svépomocí - tady snímek zamířil do vod čiré fantazie. I přes další spíše úsměvné scény - střílení na žraloka, citace - bojka tažená žralokem či vesměs prkenné herecké výkony film rychle uteče, a tak hodnocení s dřívější doby ponechávám.

    • 5.8.2018  19:43
    Útok žraloka (TV film) (2009)
    **

    Na žraloka jedině s motorovkou! Pokud víte, a trochu znalý divák vědět musí, do čeho jdete, pak nebudete zaskočeni. Prvoplánová zábava za pár šupů. Ber nebo nech ležet. Místy napětí, rudá vřídla, nohy pryč, ruka pryč, levné efekty - mizerní žraloci, ještě mizernější tsunami a protivná uječená blondýna. Ovšem likvidace ochránkyně žraloků si zaslouží minimálně hvězdu navíc.Nejhezší byla mechanická hřbetní ploutev...

    • 3.8.2018  22:21

    Temné Benátky ukrývají dům, v němž své rejdy provádí samotný Satan. Dokáže však nevidomý Mark zachránit sebe, sestru a celý svět? Krysy, červi, hniloba a tlející mrtvoly. Krev prýští z bodných ran. Kamera snímá ponuré obrazy doplněné skvělou hudbou, která se chvílemi temně line z píšťal varhan, jinde nečekaně udeří a zaburácí. Úvodní pohřeb není posledním, postavy umírají, rakve obložené květy se tiše houpou na palubách lodí, ale někteří ani v hrobě nespočinou. Poslední večeře ... děvek Satanových. Musel zemřít, aby se mohl vrátit tak, jako Spasitel. Variace na Rosemarino děťátko a Omen (na Exorcistu rozhodně ne) je stejně bezvýchodná. Ďábla se svět jen tak snadno nezbaví... Osloví především příznivce mysteriozní a divné Itálie.

    • 1.8.2018  22:08

    ,,Co se divíš, když jsi uzavřela smlouvu s Ďáblem?" Psychologické drama na pozadí postapo společnosti - Los Angeles dochází zásoby pitné vody - s přesahem do sci-fi. Ano, 3D tiskárna vám klidně udělá nová játra. Důraz není na akci, nýbrž na jednání postav, které se znají více, než by se na první pohled zdálo. Jodie Fosterová září, ostatní tak nějak přicmrndávají. Nevyužití charismatu Goldbluma a Quinta bylo trestuhodné. Na film se dobře dívá hlavně, když máte téměř celé kino jen pro sebe, ale o žádný velký zázrak se nejedná. Ke zdejšímu obsahu - zločinecká elita nemá ani páru, že by se něco mimořádně cenného v hotelu nacházelo. Důvod, proč začne být v hotelu větší horko než jindy, je zcela jiný...

    • 31.7.2018  21:47

    Zatímco se společnost baví u štědrovečerní večeře o násilí, ty, které jsou očekávány, mu jsou podrobeny. Na první pohled by se mohlo zdát, že jde o variaci na Bergmanův Pramen panny, který však Bergman nevymyslel, nýbrž sám vyšel z předlohy Ully Isakssonové a ta se inspirovala ve středověké legendě. Jenže jak v Pramenu panny, tak i v The Last House on the Left jsou viníci krutě ztrestáni starozákonním oko za oko, zub za zub. V Ladově psychothrilleru však není zcela jisté, že hlavní strůjce za vše zaplatí. Zlo se totiž dokáže lstivě maskovat, a tak mnohdy unikne spravedlnosti. Zajímavou vedlejší linií je příběh postaršího muže, který se náhodně zúčastní násilných orgií. Spořádaný manžel od rodiny odhalí svoji temnou stranu, byť svědomí ho přeci nakonec tlačí. Působivé jsou sexuální scény s prostřihy na koleje a jedoucí vlak, stejně jako harmonika připomínající Tenkrát na západě. První třetina filmu vypadá jako reklama na cigarety - hulilo se prostě všude...

    • 29.7.2018  23:02
    Temný Wales: V tichu noci (TV film) (2015)
    ***

    Wales konečně trochu potemněl. Těžké šedé mraky, stmívání, noc, déšť. Jinak i tento díl zůstává věrný sérii - nikam se nespěchá, divák si může vychutnat dlouhé záběry krajiny, vykáceného lesa, pobřežních skal i mořského příboje. Dvě auta v tmavnoucí krajině připomínají světlušky na tajné výpravě. Jistá poetičnost a vizuální stránka filmu vůbec jsou opět největší devizou - skvělé kompozice, smysl pro detail, kontrast, vlasy, oční řasy a znetvořené pahýly stromů trčící k nebi jako memento smrti. Zadumané tváře, moc se nemluví, nikdo se neusmívá, hořké slzy. Vrah osmiletého chlapce je, troufám si tvrdit, nečekaný. Závěr opět temný plný bezmoci a zoufalství. Pro trpělivé diváky, co se rádi dívají na pomalu se střídající obrazy.

    • 28.7.2018  22:51

    Více mysteriozní krimi, než klasické giallo, i když základní znaky jsou splněny - vrah je maskovaný tak, že z něj není vidět vůbec nic, a používá chladnou zbraň, jíž je zde fotografický stativ. Zpočátku se zdá, že by za vraždami mohl stát etruský bůh z podsvětí Tuchulcha. Brzy je ale jasné, že vraždí člověk, který se inspiroval freskami s bohem smrti. Podezřelými se postupně stávají všichni a mrtvoly přibývají. Gore v rámci italské tradice umírněné, byť krví se až tak nešetří a v jednom momentě šplíchne až na kameru. Půvabné ženy, trocha nahoty a napínavá naháněčka v kostele. V typické žánrové hudbě zazní i krátký motiv, který R. Ortolani naplno rozvinul v Kanibalech. Film osloví především fanoušky italské produkce. Děkuji za titule PetruPanovi.

    • 26.7.2018  23:26

    ,,Srdce je více vlevo. Vlevo!" Slasherová ptákovina s veselým dívčím duem, které je ochotno i vraždit, jen aby jejich blog měl co největší sledovanost. Vydařené gore - zásek mačetou, podříznutí, ubodání, zastřelení, rozřezání je asi hlavní devizou filmu. Nechybí citace a odkazy na řadu snímků - Halloween, Pátek 13., Carrie, Nezvratný osud, Vřískot ad. Jednoduché, svižné až dynamické. Vtipná skoro nehoda s cirkulárkou, veselé oběšení a návod, jak skončit s kouřením. Objektivně 2*, ale jednu přidávám za šťastný konec.

    • 26.7.2018  17:33

    Psychologické drama o tom, že někdy ani láska nedokáže zvítězit nad temnotou. A pokud by někomu vrtalo hlavou, proč zrovna démon Paimon, pak je třeba zdůraznit, že dokáže vracet mrtvé do světa živých. Babička tedy přesně věděla, co dceři s rodinou zanechává...

    • 23.7.2018  13:51

    ,,Nepospíchej." Ano, ve Walesu se zastavil čas. Esoterická hudba, dlouhé záběry na tamější krásnou krajinu - mořské pobřeží, močály, skaliska, ještě delší záběry na zasmušilé tváře hlavních postav, které se usmějou jen výjimečně. Klidné, zadumané, i ten sex je pomalý. Jen si nejsem jistý, zda artové pojetí tohohle seriálu bylo nejlepší volbou. Vraždy v Midsomeru jsou proti tomu jízda plná třeskuté akce. Opět mi ale vadilo, že Wales není vůbec temný. Slunce svítí až moc často, tajemno se krčí v koutě. Připouštím, že kamera se mi líbila, mnohé záběry byl aranžovány s puntíčkářskou přesností a vše dýchalo zvláštním podivnem. Na rozdíl od Midsomeru se však na Wales znovu dívat nebudu. A přitom zmíněná keltská mytologie nabízí takové možnosti! Třetí hvězda za konec.

    • 22.7.2018  07:36
    Far Cry (2008)
    ***

    Oddechová standardní sci-fi akce s Frankensteinem Udo Kierem, sympatickým, byť stále se mračícím Tilem Schweigerem a kupou vojenského komparsu. Jo a dvě ženštiny - odporná a sadistická (v civilu velmi pohledná) Natalia Avelonová a zde pohledná, ale dle scénáře jako pipka se chovající, Emmanuelle Vaugierová. Nechybí půvabné přírodní záběry a kromě hořícího vrtulníku je znát, že rozpočet nebyla hrst dolarů. Nejlepší je bondovská honička na motorových člunech. Zbytečné jsou nářky ohledně originality, nesmyslné je hodnotit jako vysokorozpočtový americký biják. Prostě milý dobrodružný příběh, za nímž se táhne mnoho a mnoho daleko horších, odpadových...

    • 19.7.2018  21:40

    Maria nevědomky zaujme místo otrokyně místo objednané ženy, která se na poslední chvíli omluví. Dr. Sayer Mariu uvězní ve svém domě a ukájí na ní své s/m choutky a sny. Maria tuší, že bude jen další v řadě mučených a následně utýraných žen. Rozhodne se udělat vše pro to, aby se role obrátily. Má však s psychopatickým doktorem vůbec naději přežít? Hra kočky s myší má vtipnou pointu. Mysteriozní erotický thriller nasnímala skvělá kamera - detail, celek, průhledy, podhledy, dvojité zrcadlo - v báječných interiérech (prostě Italové s vytříbeným uměleckým vkusem). Divák se setká i s díly několika významných umělců. Barvám vévodí oblíbená červená, hudba je tu dobová - 60. léta, tam zazní spinet, trocha cukrkandlu, varhan a temných strun. Speciální efekty má na svědomí mistr C. Rambaldi. Lassanderová se z polohy normální žena dokáže mávnutím proutku změnit ve svůdnou vamp.

    • 17.7.2018  22:14

    Smutné, jak místo démonického, případně satanistického hororu vznikne blábol. Přitom se nabízely dvě cesty - temná atmosferická o boji s neznámým zlem, či slasher - vybíjená, kdy mohl divák ocenit zajímavá setkání se smrtí tak, jak to dokázala třeba série Nezvratný osud. Pro mne asi nejlepší scéna, v celém tom utrpení, byla ta na střeše. Jen třeba Italové by rozhodně onen báječně hrotitý plot dokázali využít...

    • 16.7.2018  21:57

    Artový western připomene nejen Tentkrát na západě jak hudbou E. Morriconeho (mj. Faccia a Faccia či Severamente), tak i smyslem pro detail a některými delšími záběry, kterých ale není mnoho. Ač snímek stojí na kameře, přesto nelze říci, že by forma přebíjela obsah. Jen tu máme další vizuální počin dua C+F, jež ví, že film jsou především obrazy. Surrealistická vybíjená, kdy není jednoduché si tipnout, kdo nezemře. Snové scény mají blízko k hudebním videoklipům - zlacení těla, odstřelování šatů až na nahou kůži či halucinogenní milování. Nechybí piss, bdsm na kříži, krev, vystřelené oko ani hořící zlato. Barvy. Rudá, zlatá, modrá, zelená, černá. Oheň. Blankytná obloha, azurové moře, bělostné hřebínky vln. Smrt na každém kroku. Alegorie s mravenci je výstižná. Lidské pinožení často postrádá vyšší cíl. Pro okrajové publikum, které se nebojí u filmu snít.

    • 15.7.2018  22:00
    Mania (1974)
    ****

    Báječný kousek pro milovníky divných filmů z Itálie. Mysteriozní drama s prvky gotického hororu se odehrává z větší části ve velkém domě, kde nechybí dlouhé schodiště, podzemní krypta s rakví, starobylý svícen, laboratoř a tajemství. Zpočátku film připomene Polanského Hnus, trochu možná Strašení od R. Wise, a tak divák může hádat, jestli má Lisa skutečné halucinace, nebo se ji někdo chystá psychicky zničit. Dojde i na nahotu tří hlavních protagonistek, krátký nahý zápas i lehké násznaky lesbické lásky. Nesmí chybět upálení, podříznutí, zohavení, bičování a červi. V temněji laděných barvách, případně odstínech šedé a hnědé, září rudá - oděv, či krev, jindy zas kobaltová modř. Některé scény jakoby vypadly z pozdějších filmů D. Argenta např. rybářská síť a úhoři.Temné siluety stromů se neklidně zmítají na obzoru a smrt si brousí kosu. Díky pepuovi za titule.

    • 13.7.2018  13:09

    Surrealistické podobenství o světě, touhách, přátelství, hodnotách a vytrvalosti. Tělo může zemřít, ale duch Dona Quijota bude žít napořád. Z držky ve Star Wars se vyklubal výborný herec, nu a J. Pryce se pro roli rytíře snad narodil. Oku lahodící kamera snímá film pro snílky, časové a fantaskní roviny se prolínají, ale na závěr se všechny nitky seběhnou k jednomu cíli. Je dobře, že tento plod nakonec dozrál. Gilliam mě rozhodně nezklamal! Pravé není nic, ale lidské hodnoty zlatem nevyvážíš. Těšil jsem se, že budu v kině sám, nakonec dorazili ještě další čtyři. Vytrvali jsme po vzoru rytířů až do konce, za což jsme byli, tedy já určitě, bohatě odměněni. Artový snímek pro okrajové publikum. Diváci toužící po polopatických snímcích nechť si vyhlédnou něco jiného, jinak budou zbytečně zklamáni.

    • 11.7.2018  22:16
    Deathdream (1974)
    *****

    Variace na Erbenovu Svatební košili střihnutá vampyrismem aneb tak dlouho toužíte po někom, kdo se vrátit nemůže, až se stane zázrak, který štěstí nepřinese. Děkuji PetruPanovi

    • 10.7.2018  21:28

    Nesympatický Jesse, na kterého není rozhodně spolehnutí, maluje zvrhlé obrazy, jako by mu vedl ruku někdo jiný. Hm, trochu mi to připomnělo skvělý Kingův román Ostrov Duma Key. Celý film je ale takový divně křečovitý, postavy celkově bez sympatií a pixelový oheň k tomu. Tedy záchranná akce byla hodně sci-fi, hlavně po výbuchu. Metal fajn, i když k některým pasážím moc nesedl. Queens Of The Stone Age, Pantera a samozřejmě Metallica, jelikož dcerka je fanynka. Vizuálně pěkné bylo klipovité střídání záběrů na vznikající obraz a práci pošahance, byť gore se divák nedočká.... Snadno zapomenutelný kousek.

<< předchozí 1 2 3 4 23 45 67 89
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace