darkrobyk

darkrobyk

Robert Kostěnec

okres Strakonice
Filmy,malování,hudba,comics, horror

homepage

61 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 21 40 60 79
    • 25.5.2017  21:55

    Pokud znáte příběh manželky Romana Polanského, pak víte vše, film nepřekvapí, ba ani příliš nenadchne. Umírněné gore vyvažují místy příjemná atmosféra a slušná kamera. Co je to však platné, když je osud hlavních postav očekávaný. Film je skutečnými událostmi jen inspirován, jelikož co vím z dobových materiálů, tak masakr vypadal zcela jinak. Navíc rozpáraná Sharon byla přivázaná ke svému vykastrovanému milenci. To si znalý divák může jen domyslet, neznalý netuší. Krom toho pominu, že Sharon byla skutečně krásná, ale budiž. Byť není o napínavé scény nouze, jako celek má film atmosféru poněkud řídkou. Postavy moc sympatické nejsou, a tak líto mi jich nebylo (což asi nebyl záměr). Osobně se mi o trochu více líbil Manson (2003).

    • 24.5.2017  21:56
    Lost Signal (2007)
    **

    Pro lesní horory mám slabost, tohle bohužel není ani horor, ani zcela lesní snímek. Respektive lesního prostředí je dost, jenže jen pár kmenů, větví a sněhové závěje k tomu. Poetika a tajemno nikde. Jakási obdoba Houbiček ze stejného roku, které jsou však vydařenější. Zde je akorát halucinogenní látkou LSD. Takže blb s blkou si šlehnou, pak se vydají k domovu, což je za městem u lesa, přepadnou je halucinace, utečou z auta a následně se už jen tak různě nahánějí. Ani ne v polovině filmu si Kevin vykloubí čelist a od té doby vypadá jako chovanec blázince. Tvůrci si však přáli, aby divák nebyl o svých závěrech jednoznačně přesvědčen. Chybí napětí, nulové strašání, žádné gore, o nahotě se ani nemluví (nepovedený vtip na adresu Tiffany nepočítám). Příjemný soundtrack (Lowell Thompson, Mother Superior aj.) je za jednu hvězdu. Podle skutečné události? Na tenhle reklamní trik snad už nikdo sednout nemůže...

    • 23.5.2017  22:26

    Nesnese se se sestrou! Mohla by Alice svoji sestru zavraždit? A nebo to byl někdo jiný? Její rozdvojené já či kamarádka? Nebo snad někdo odjinud? Nebo to přeci jen byla Alice? Podle zdejšího obsahu by se mohlo zdát, že ve filmu padají lidi jako mouchy, ale ne, těch vražd zase tolik není. Psychologický thriller ocení především ti, kdo mají rádi pomalejší budování příběhu, neklidnou atmosféru a více otázek než odpovědí. Přesvědčivé herecké výkony. Skvělá kamera, precizní kompozice obrazu, práce s barvou, kontrasty i detailem. A navíc výborný hudební doprovod. Film není strašidelný, ale jaksi znepokojivý, horor tedy ne. Současného diváka asi příliš bavit nebude, já si ho užil. Žlutá pláštěnka, maska a pořádný vykosťovák! Svatý Michaeli, stůj při mně! Viděna nezkrácená verze.

    • 22.5.2017  19:29

    Velké překvapení! Nový Vetřelec se konečně rozjel a Scott je opět ve své kůži. Divák, pokud o to stojí, dostane vše, co má na vetřelčí sáze rád. Báječná výtvarná kamera (ano, Scott je přece výtvarník), skvělé triky, atmosférická hudba. Kurzel mě přesvědčil už v Assasin´s Creed, že skládat umí, navíc se nebál využít některé motivy (od J.Goldsmitha) z původního Vetřelce. Spousty odkazů mě překvapovaly na každém kroku, nejpříjemnější byla jistě variace na proslulý obraz Ostrov mrtvých od A.Böcklina. Literatura (angličtí romantici), hudba (R.Wagner) i připomenutí H.R.Gigera. A samořejmě i prvního a druhého dílu ságy. Rajský Nový Zéland (kde už se kromě potvor z LOTRa prohánějí i vetřelci) byl pastvou pro oči. A samozřejmě gore. Ano, nový Vetřelec si žádá krev. Ovšem pokud si někdo myslel, že se posádka bude mydlit s xenomorphy celý film, pak se samozřejmě mýlil a já bych mu doporučil Vetřelce z roku 1986. Jiní si možná mysleli, že půjde o hlubokou filosofickou sondu o původu života na Zemi. No, to pak asi neznají původního Vetřelce a netuší, kam bude režisér směřovat. Osobně lituji ty, co vyhodili peníze za lístek do kina, na druhou stranu dnes není těžké zjistit dopředu, na co vlastně jdu... těším se na třetí část trilogie, která vytvoří s se stávajícími dvěma jeden skvělý kompaktní celek.

    • 19.5.2017  21:58
    Zahaleni stínem (2016)
    odpad!

    Měl jsem tušit, že to bude duchařina... Matka kráva, dcera spratek a panenku ukradlo strakaté prostěradlo. Alegorie na válku? Cha. A co má mít společného pohádkový džin (zde prostěradlo) s válkou mezi Íránem a Írákem? Okázalá nuda, na kterou očividně Angláni jen přispěli librou. Lekačky (ruka prorážející okenní sklo) jako kvalitu hororu neuznávám. Tohle ovšem není horor. Nabízela se tísnivá atmosféra z všudypřítomného válčení, leč chybí. V závěru by se možná bály malé děti, jenže ty by dříve usnuly, tedy hned po dospělých. Žádné podobenství, žádné strašání, podprůměrný blábol, jakých kolují po internetu stovky...

    • 18.5.2017  22:10

    ,,Jedna zmrzlina s očíčkem!" Zmrzlinář je výrazově i příběhově osmdesátkový film. Trochu pobaví (mluvící hlavy, speciální zmrzka v obřím kornoutu či vnitřek dodávky plný lidských ostatků, švábů, myší, krve a zmrzliny), leč nevyděsí vůbec. Přesto má místy jisté bizarní kouzlo a návdavkem řadu známých herců. Vše samozřejmě táhne C.Howard - jeho držku jsem si poprvé naplno uvědomil v Klíšťatech, pak už jsem ji nezapomněl. Škoda, že gore nezajiskřilo v plné rubínové kráse, když už mrtvol bylo celkem dost. Oddechovka na jedno podívání, během které - navzdory všemu přidanému hnusu - dostanete chuť na zmrzlinu. Konec očekávaný, snad jen mixer jsem si netipnul... Krysař, ten nemá děti rád!

    • 17.5.2017  21:59
    Rubber (2010)
    ****

    Vraždící guma! Rozkošná bizarnost, která začíná přejetím plastové láhve...pak následuje chudák škorpion...báječný explodující králík je další v pořadí. V jisté chvíli se vše překlopí do Scanners (1981), což je fajn, páč ty vybuchující hlavy jsou zkrátka vtipné. Zábava, hrátky se smrtí, s diváky, co mají dalekohledy, s diváky, co právě sledují film. Trocha surrealismu, spalujícího slunce a čekání, jak tohle všechno skončí...,,Jeden nesnědl krocana!"

    • 16.5.2017  22:21

    Nestárnoucí černobílá klasika, předchůdce celé řady snímků. Napůl dokument o Amazonce, napůl fantastické dobrodružství s ekologickým podtextem. Čarokrásné podvodní záběry hrají prim a znalci si mohou určovat rozličné rybí obyvatelstvo - kostlíni, tetry, halančíci...ale i máčky v mořském akváriu. Průzračná voda skrývá nádherné scenérie, ale také smrtelné zlo. Scény pod vodou mají působivou atmosféru, souboje patřičné napětí. Poetické jsou momenty, kdy Kay plave na hladině a netvor kopíruje její pohyby pod vodou. Samotná kreatura je perfektní a nejen tvůrci Člověka obojživelníka (1962) mohli jen tiše závidět...

    • 15.5.2017  21:44

    Nejprve zařve dítě. Pak pes. Pak další psi. Vše vrcholí masakrem. Slušný ekohorror s klasickou výstavbou - neznámé zlo (které po vzoru Čelistí a Vetřelce nejprve nevidíme), ohrožení, vysvětlení původu zla, pokus o záchranu obyvatelstva, které se baví na festivalu lososů. Pro milovníky osmdesátkových béček jako stvořené - prsatky, obstojné gore (nechybí rozervané hrudi, utržené hlavy, gejzíry krve ani znetvořená těla...jo a psí střeva ven), místy napínavá atmosféra, zlověstná hudba (kříženec Psycha a Čelistí), velmi dobrá monstra (kam se hrabou pixely) i pěkné exteriéry (podmořských záběrů mohlo být více). Závěrečný odkaz na Vetřelce byl očekávaný a fajnový.

    • 14.5.2017  22:09
    Félvilág (2015)
    ****

    ,,Panebože, tolik zlých lidí, kdo je zastaví?",,Ti dobří." Temný snímek, kde slunce nezasvítí, mlha se líně válí v ulicích (a s černými kočáry a řekou s mostem připomíná Londýn), mrzne a za okny se snáší tichý sníh. Šerosvitná kamera, uhrančivá hudba (Gergely Parádi), dusné erotično (dojde i na krotkou lesbickou scénu), ponurá atmosféra. Výborné herecké výkony podtrhují přirozené charisma postav. Mladá služka je postupně zasvěcována do tajemství života, sváděna temnými silami, avšak snaží se udržet si důstojnost. Lehký nástin erotických scén nevadí, jelikož je pouhým prostředkem. Maďaři stále umí...

    • 12.5.2017  22:17
    The Brain (1988)
    ***

    A mozek tě sežere! Obří mozek! Tak po letech je to stále roztomilá ptákovina, která jakoby vypadla z Tromy. Podobných filmů, respektive filmů, které mají něco podobného, je vícero - Freddym a jeho můrami počínaje a Věcí konče. Mám slabost pro chapadla, navíc mechanická, takže scény s nimi mě bavily. Smrskávající se pokoj, nestvůrné pařáty a máma s nůžkami v břiše... Několikero požírání obětí, jedna blond prsatka a dvě useknuté hlavy. Jak si ovšem Jim přestřihl pouta a pak se jich dokonce úplně zbavil, to mi zůstává záhadou... Herecky příšerné, ale David Gale jako vždy potěšil.

    • 12.5.2017  20:27

    Když jsem si nechal třetí část na konec, tak musím říci, že se jedná o standardní kousek série. Původně jsem uvažoval o třech hvězdách, jelikož už se pro mne nic až tak převratného nedělo. Čtvrtou vpodstatě dávám za fajnový konec. Triky a masky na velmi dobré úrovni, poctivá ruční práce. Čarodějnice stále skvělá, i když chvílemi vypadala jako strážce krypty...což nakonec potěšilo. Radu je naprosto bezchybný a musím opět konstatovat, že stojí v jedné lajně s Nosferatem, tedy Maxem Schreckem a Klausem Kinskim. Hrad má rovněž patřičnou gotickou atmosféru (což není jen tím, že ho postavili v gotice), snad jen mohlo býti více bouře, mlhy a hřbitovů. Kolem a kolem...byl jsem spokojen.

    • 9.5.2017  22:03

    Jako polodokumentární jedhohubka, proč ne. V podstatě drama dvou bratrů, kteří si nikdy moc nerozuměli, na což měl jistý podíl viny jejich otec. Dokonce bych to bral i jako podobenství o snaze, ale současně nemožnosti navázat znovu jakýkoliv vztah, který byl před patnácti lety zřejmě zcela zrušen. Odpovídal by tomu i bezvýchodný konec, kde ona kreatura je jakousi metaforou. Film se natáčel v čarokrásné přírodě Britské Kolumbie a některé záběry jsou úžasné. Dobrá hudba je místy atmosferická a dává tušit, že přijde něco nepříjemného. Čím méně toho film ukázal, tím lépe.Pokud někdo čeká přímočarý horor, bude dozajista zklamán. Sen a skutečnost se natolik prolnuly, že závěrečná čtvrtina je na divákovi, jak si ji přebere. Kdo to má rád po lopatě, bude možná na konci i zuřit...

    • 8.5.2017  21:32

    Co to sakra mělo být? Boogeayman nebo Freddy? Aha, dětská verze Poltergeista! Počkat, ony se tam trhají hlavy? Do nástupu masakru je Pod postelí takové krotké bubudrama pro děti, kdy má člověk chuť se nejen šklebit, ale občas vyprsknout smíchy. Uvažoval jsem o jedné hvězdě. Pak došlo k vylepšení, trhání obětí, krvavé stříkance, takže hvězdy dvě. Jo a docela byly fajn pařáty lezoucí z postele. Cesta pod postel ovšem vypadla přímo z Poltergeista (1982). Jenže za cynický konec musím ještě jednu přihodit. Škoda promarněné šance, jelikož bubáci pod postelí by si řádný film rozhodně zasloužili!

    • 7.5.2017  22:22

    Podle očekávání jsem byl spokojen, i když žádný převratný příběh se nekoná a kulisy jsou jako vždy vypůjčené tu ze StarTreku, tam ze StarWars, což je jedině dobře. Opět vesmírná taškařice, která je pro o něco starší publikum než jednička, leč v Deadpoolových stopách nejde ani omylem. Nejlepší je samozřejmě Rocket Raccoon a jeho rafinované pasti (ozbrojenci levitující nad špičkami stromů pobavili). Zklamáním pro mě byla malá větev Groot. Zřejmě návnada pro dětské publikum, které sice Hlavu 22 nečetlo, ale plyšáky, nebo dřeváky s velkýma očima má rádo. Starý Groot mi fakt chyběl... Hýřící barvami tak, jak se to od comicsového filmu čeká, místy ukecané a nudící, v akci výbušné. Především pro fanoušky, intelektuálům nepomůžou ani kultovní odkazy na kulturu obecně. Snad jen to hudební retro začíná být ubíjející, ale budiž...4,5*

    • 7.5.2017  22:09

    Nejprve úvodní titulky zkoušející, zda dostanu epileptický záchvat, následně televizní rozjezd - příliš šancí jsem tomuhle dílu nedával. Pak se vše tak nějak srovnalo, původně chybějící gothická atmosféra se dostavila, došlo na krvavé prokusování hrdel, stínání hlav.... Musím uznat, že Mihai Dinvale v roli doktora Niculescu exceloval a byl více než zdatným konkurentem Radua. Hřbitov, podzemní město, jídelní stůl potažený pavučinou s jedlíky, co se mezitím proměnili v kostlivce, a prokousnutá krysa. V rámci upírských filmů dobrý zásek. Radu se zdá nezničitelný stejně jako Dracula...

    • 5.5.2017  22:05

    ,,Zachraň mě! On mě kousnul!" Možná o něco lepší než první díl. Opět výborná kamera a odpovídající hudba zprostředkovávají divákovi upírský zážitek z doby, kdy tihle nemrtví byli fakt hnusní a hladoví. Exteriéry dýchají černým románem - zámek, Bukurešť, hrobky v krajině; skvělé jsou rovněž interiéry - chodby, krypty, rockový klub, sály, muzeum či podzemní příbytek čarodějnice. Výborné masky, spousta krve a dlouhé stíny. Úvod tak trochu připomene Carpenterovu Věc - chapadýlka (žíly a tepny) šlehající z useknuté hlavy a hledající zbytek těla nemají chybu. Barvotiskový horor je příjemnou vzpomínkou na zlatá šedesátá léta s hammerovským Draculou...

    • 4.5.2017  21:47

    Mysteriozní příběh o Jessice. Jessica je magor, což zpočátku až tak nevadí. Jen ty vnitřní hlasy jí poněkud vadí. K tomu se přidá občasná vidina, ale jinak prožívá klidný život se svým manželem a přítelem na venkově, kde zakoupili rozlehlý dům. Zdejší obsah samozřejmě kecá, jeho autor film zřejmě vůbec neviděl. Jo a pak je tu ještě jedna dívka. Bledá zrzka, která nemá domov, a tak se toulá. Napětí mezi postavami pomalu narůstá (prosluněný sad mi připomněl Babiččin dům). Pomalu. Tak pomalu, že unavenější jedinec (jako jsem byl zrovna já) má co dělat, aby neusnul. Posledních deset patnáct minut se konečně rozjede a Jessica si uvědomuje, že sny a přeludy se stávají skutečností. Osazenstvo městečka je čímsi napadeno, obyvatelé se chovají divně a mají jizvy (kdo by si nevzpomněl třeba na Dagona). Nejednoznačný konec dává prostor vícero interpretacím. Atmosférická hudba upozorní diváka v pravý čas - pozor, tohle nevypadá dobře... Hodně komorní drama...

    • 3.5.2017  22:07
    Martin (1977)
    ****

    Netradiční drama o málomluvném mladíkovi Martinovi. Martin je divný. Martin je Nosferatu - asi. Romero rozsekal pravidla pro upírský horor na cucky. Ve skutečnosti ani není jasné, zda je Martin upír. Nojo, vadí mu se dívat dlouho do slunce, ehm, normální člověk se do něj dívat nemůže, jinak oslepne. Výborně natočené násilné scény, když Martin přepadává své oběti, jsou tak civilní, až z nich jde chlad. Spíše pro okrajové publikum, kterému nevadí pomalejší tempo vyprávění. Čtvrtou hvězdu dávám za konec. Nejhorší je mít dědka větším maniakem, než jsem sám...

    • 2.5.2017  21:59

    ,,Slyšíme je, ale nejdou zastřelit. Hoď tam vajíčko!" Že bych byl nadšením bez sebe, to rozhodně ne. Rozhoupaná kamera z pohledu hlavního hrdiny, navíc se zúženým zorným polem, mě prostě štvala. A k tomu ještě všude samí Rusáci, ti mi lezli na nervy zrovna tak. Několikrát jsem přemýšlel o odpadu a že to vypnu, nakonec jsem se rozhodl udělat bobříka výdrže. Jako klasický akční film bych si to užil lépe, byť příběhově je to samozřejmě tuctovka. Univerzální vojáci, prachy, chtíč nejspíš po ovládnutí světa a zneužitá hlavní postava. Občas dobrá muzika, když zapěl Freddie, jak ale začal vřískat Rusák, byl to běs. Ne, v tomhle žánru raději západní filmy. Nakonec dám tři, za ty kopice mrtvol a výstřiky rudé, i když jinak tuhle hovadinu už nikdy neuvidím. A jen doufám, že se mi nic podobného nedostane pod ruku. Mizerie...a takový to mohl být zábavný film.

    • 1.5.2017  22:10

    Kdo druhým jámu kopá... Tak dlouho chodili Sam, Brady a Jeff se džbánem pro vodu, až nedošli na pivo, protože ucho se jim utrhlo. Prokleté mobily, sociální sítě a počítače vůbec jsou příčinou neštěstí, které dopadne na trojici klacků bavících se na úkor druhých. Tak jistě, inspirací byla zřejmě celá řada - SAW počínaje a Vřískotem konče, což ovšem vůbe nevadí. Dokonce nevadilo ani kuklení (tj. převlékání kabátů), kdy sice divák tuší, jak se věci správně mají, ale dá se uvěřit, že vyděšený a psychicky rozhozený mladík ne. Zoufalé pobíhání po domě, vypínání a zapínání proudu, vyzvánění, šílená videa a stříkající krev. Žádné veledílo, jen sympatická naháněčka, která utekla, než bys řekl: Peyton Grey, zdrhej!...pozdě.

    • 30.4.2017  22:45
    Ex Machina (2014)
    ****

    Kdo s čím zachází, s tím také schází, o čemž psali už Karel a Josef Čapkovi ve své hře R.U.R. Robotka se nápadně podobá Stroji z roku 2013, ale to je fuk. Tady jde o test, zda je umělá inteligence přijatelná, tedy obstojí, či nikoliv. V chladném a neosobním prostředí moderní laboratoře se postupně tříbí vztahy mezi hlavními aktéry. Komu lze věřit? Kdo klame? Není to všechno jedna veliká lež? Akorát se při posledním výpadku měly otevřít všechny zámky, nebo mi něco uniklo? Výborná hudba a navrch k tomu - novoromantičtí OMD s Enola Gay, eteričtí Cuts s Bunsen Burner a šlapací Savages s Husbands.

    • 28.4.2017  22:22
    Humr (2015)
    *****

    ,,A jakým zvířetem chcete být, když vám to tu nevyjde?" ,,Humr." ,,A proč?" ,,Žije sto let. Celý život je potentní. A mám rád moře." Fajnová artovka pro vybrané publikum. Hlavní motto: Z louže pod okap. Podle všeho dystopická budoucnost, kdy single jsou na odstřel (obrazně i doslova). Hlavní hrdina přišel o manželku, a tak je odvezen do speciálního Hotelu. Takový Hotel pro cizince. Přetvářka se pozná, tudíž jeho vyvolená zakrátko prohlédne a rozhodne se ho zničit. Ač se Farrell jeví jako slaboch, několikrát ukáže, že se nebojí a umí jednat více než rázně. V momentě, kdy mu partnerka ukope bratra k smrti (který byl už v podobě psa), vydá se na cestu, odkud není návratu. Vyměnit však jednu společnost za jinou není až tak šťastné... Chladné a odcizené prostředí, vojenská pravidla, nelítostnost, zvrácenost. Těžko říci, zda je lepší ruka v toustovači nebo ústa rozřezaná žiletkou (a to rudý polibek bude procházkou růžovým sadem oproti rudému styku). Kruté podobenství lidské společnosti je z větší části zasazeno do úchvatných kulis divokého lesa, kde na každém kroku čeká smrt...

    • 27.4.2017  22:14

    Na rozdíl od remaku pojal Craven svůj film jako satiru na společnost, což dělal i ve svých zombiárnách. Pseudoromantické (tedy spíše kýčovité) záběry přírody jsou v přímém protikladu k jednání lidí. Rovněž v průběhu násilných scén zní příjemná country, což připomene Kubrickův Mechanický pomeranč (1971). Samotné násilí se smrskává na krev, většina záseků jde mimo kameru. Nevadí to. Film není prvoplánovým hororem, ale psychologickým dramatem. Craven chce ukázat nejen hloupé a naivní chování dívek, ale především neschopnost státního aparátu v momentě, kdy má pomáhat. Samotní policisté jsou karikaturou a jakoby vypadli z vtipů o poldech. ,,Nejedem.",,Ano, nejedem, ty debile, protože došel benzín..." Brutalita filmu je v jednání postav, a tak usekntutí ruky nebo noření pily do břicha není nutné ukazovat. Ano, citovaný Pramen panny byl zřejmě hlavní inspirací, ale podobné příběhy najdeme i v lidové slovesnosti. Touha po pomstě je pochopitelná, avšak dláždí cestu do pekla...

    • 26.4.2017  21:25
    Dead of Night (TV film) (1977)
    ***

    Poněkud nevyvážená trilogie, jak už to u podobných kousků bývá. Jednoznačně nejslabší byla první povídka - přesuny v čase mohly snad ještě v polovině sedmdesátých let působit tajemně, dnes je ale podobných příběhů jako naseto a snad ani nikoho nevystraší. Příběh o pomstě se mi líbil, jelikož šlo o dobrý nápad a v dané době byl jistě realizovatelný. I když dnes možná na upíry věří více lidí než před dvěma a více stoletími... Z hlediska atmosféry byl nejpovedenější třetí kousek - permanentní bouře, vyvolávání temných sil a splnění přání, které štěstí nepřineslo. Na TV slušná kamera a především vynikající hudba. Hned jsem si vzpomněl na klasické horory ze šedesátých let včetně Cormanových adaptací povídek E.A.Poa.

    • 24.4.2017  22:00
    Catacombs (1988)
    ***

    Spíše konverzační drama v kulisách starého kláštera připomíná Jméno růže, za což může nejen Fjodor Šaljapin ml. Hlavní motiv je znám z podobných filmů (mj. Maska démona, Svatyně) - démon (Ďábel) je uzavřen v kobce a zapečetěn, aby již nikdy nemohl vyjít na světlo boží. Jenže s Ďáblem je to těžké, jelikož zavřít na věky ani zničit ho nelze. Osobně bych byl raději, kdyby zůstal příběh v 16. století...Po 400 letech přijíždí do kláštera opatův host - žena a shodou okolností se v podzemních katakombách začne probouzet zlo. Nejzajímavější je duel opata, bratra Orsiniho, a fanatického bratra Marinuse (skvělý Jeremy West). Film má příjemnou kameru (a skvělý obraz), mysteriozní hudbu (Donaggio je výborný skladatel) a slušnou atmosféru, pokud sestoupíte do podzemí. Dva světy - na povrchu a pod povrchem - jsou jakoby oddělené, a přitom spojené víc, než by se zdálo. Místo gore symbolika - krvácející květy, Kristus sestupující z kříže, hadi, lebky, pavouci, kouř, svíce. Škoda, že závěr nebyl efektnější, Ďábel si o slušivou metamorfozu přímo říkal...

    • 21.4.2017  22:39
    Chaos (2005)
    ***

    Sice to vypadá jako varianta Posledního domu nalevo, jenže ve skutečnosti stál na počátku Bergmanův Pramen panny. Jako osvětový film asi ne (to spíš Smrt stopařek). Podezírám tvůrce, že úvodní titulky měly ospravedlnit vznik filmu. Banda násilníků je amatérsky podivná, když napoprvé jim oběti utečou, ba co více, jedna z nich se dokáže nebezpečně bránit (byť je jí to nakonec houby platné). Scéna znásilnění je syrová a zdařile natočená, jisté záběry dají vzpomenout mistra Fulciho i kanibalské filmy (Cannibal Ferox). Závěr je bohapustý masakr, ze kterého se ale původní emocionální náboj vytratil. U podobných filmů vždy poznamenávám, že na rozdíl od diváků se hlavní aktéři na place museli skvěle bavit...

    • 20.4.2017  21:51
    Mei ren yu (2016)
    ****

    ,,Nechci vás vyděsit." ,,My jsme policie, nás nic nevyděsí." ,,Byl jsem unesen mořskou pannou." ,,Polk. Chachachacha!" Miliardář koupí Zelený záliv, aby ho pak výhodně poskytl developerům. Ještě před tím si získá povolení, které vyjímá záliv z chráněného území. V zálivu žijí mořské panny, co se rozhodnou nového majitele zabít. Do hry vstupuje ještě makléřka, žena vamp, svině myslící jen na sebe a na prachy. Postaví se mezi miliardáře a pannu, kteří se do sebe osudově zamilují. Místy bláznivé a rozjuchané dobrodružství kopíruje bez zábran styl hong-kongských filmů. Ač pixely místy vykukují, celkově je triková stránka obstojná. Průměrná story si zaslouží slabé tři hvězdy, ale jednu jsem přidat musel. Že si Číňané začínají pomalu uvědomovat význam životního prostředí pro člověka, je chvályhodné. Země, která se podílí na největším znečišťování světa, se po očku dívá to zrcadla, což je dobrá a nadějná zpráva. Konec v duchu sentimentálních románů mi tentokrát nevadil, byť špatný by kvalitu snímku povýšil.

    • 19.4.2017  22:18
    Věznice (1987)
    ****

    Po letech jsem jednu hvězdu přidal už s přihlédnutím k výrazně slabšímu Stínu smrti (1988). Věznice má pěknou atmosféru, obstojné gore a slušné herecké výkony - Lane Smith se snad jako psychopat musel narodit, mladý Aragon se zabíhá a pohledná Fieldová sice moc prostoru nemá, ale je sympatická.Jedna z nejhezčích scének je s ostnatým drátem a následným překvapením šéfa věznice. Rozpálené cely dají vzpomenout klasickému hororu Jáma a kyvadlo a modré blesky (módní záležitost ve filmech 80.let) mají žně. Nechybí ani černá magie!

    • 18.4.2017  22:17

    ,,Říkala jste, že to mělo slepé oči, ale stejně se to na vás dívalo?" Tina ráda vyráží na party, kde duní hudba, stroboskopy hrozí oslepením, teče alkohol a k mání je i něco onačejšího. Pak přijde moment, kdy nedokáže rozeznat realitu od snu. Tajemné stvoření ji nejprve vyděsí, postupně si však k němu nachází cestu. Je to skřítek Dobby, E.T. nebo noční můra, kterou ztvárnil malíř Henry Fuseli (a už se zjevila ve filmu Gothic - Noc hrůzy 1986)? Možná je to cosi, co se jen od Tiny oddělilo, ale je stále její součástí.... Zpočátku jsem nebyl nijak překvapen ani zaskočen, jenže jak do sebe začaly zapadat jednotlivé dílky skládačky, líbil se mi film více a více. Nu a závěr zvedá mé hodnocení na 4*. Herci moc krásy nepobrali, hlavní postava je taková německá držka. Ale když se hodí do gala a vyrazí na závěrečnou party...není úplně k zahození. Hudba zpočátku nebyla má parketa, jakmile se přehoupla do dark industrialu, začala mě bavit. Film nejspíš pro okrajové publikum.

<< předchozí 1 2 3 4 21 40 60 79
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace