darkrobyk

darkrobyk

Robert Kostěnec

okres Strakonice
Filmy,malování,hudba,comics, horror

homepage

65 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 24 47 70 93
    • 9.12.2018  18:11

    Poněkud nevyvážený crossover o soužití lidí, upírů a zombií v malém americkém městečku. Všechny tři rasy spolu jakž takž vycházejí do chvíle, než se objeví mimozemšťané. Nejprve se navzájem obviňují, kdo mimozemšťany přivolal, následně se pustí do krvavé bitky neznajíce slitování ani s nejbližšími příbuznými a pak je všechny mimozemšťané uvězní. V městečku je totiž továrna, která tak trochu připomene film Křidýlko nebo stehýnko (1976). Produkuje žebírka, do nichž se přidává látka, o niž mají přivandrovalci zájem. Invaze se jistě inspirovala ve Válce světů a Mars útočí!, odhalení pravé podoby emzáků si ale nezadá s Muži v černém. Na položenou otázku, zda Spielberg nebo Giger, je odpověď jasná. Aby toho nebylo málo, do konfliktu se vloží i vlkodlak. A jak se stát před vetřelci neviditelným? Stačí se zcela svléknout! Místy upovídané, občas přisprostlé, nechybí cynický humor - ,Nejradši bych většinu dětí pevně přivázal k jejich skříňkám a pak k nim hodil dynamit. Starý dobrý dynamit. A celou tuhle zasranou školu bych vyhodil do povětří!´, tak pravil učitel. Zábavné je požírání trenéra zombíky, úsměvné jsou rudé exploze nabodnutých upírů. Proč ale Petra, proměněná v upírku, nejprve na světle doutná, následně se však bez problémů pohybuje na slunci, mi zůstalo záhadou. Oddechovka na jedno podívání, během níž si lze několikrát odskočit do ledničky, spíže nebo na toaletu.

    • 6.12.2018  20:23

    Ano, Star Wars ve steampunkovém kabátě! A já byl skutečně spokojen. Bohužel, kniha mi zatím leží na stole, jsem tedy zvědav na brzké srovnání s knižní předlohou. Dobro - zlo, padouch a zachránci, mír a válka, touha po moci. Všechno zde je, možná až únavné, možná pro cyniky úsměvné, zejména když Hugo Weaving prohlásí, že historie je mrtvá, poučit se z ní nelze a zajímá ho jen budoucnost. Ze všech fantastických žánrů má tenhle příběh nejblíže k pohádce, vždyť je také pro mládež. Lze tedy odpustit absenci brutálního násilí i krve, byť se umírá ve velkém. V prvním plánu je přímočarý příběh o touze ovládnout svět a o tom, jak se jí postavit. No a? Opravdu jsem nečekal artovou ani intelektuální záležitost a pokud někdo jasný příběh neviděl, pak jeho smůla. Jen pod povrchem, což je rovněž dobře, ale díky za ně, probleskují všechny ty závažné otázky lidstva o válkách, sebedestrukci, otroctví. Vizuálně bezchybné a rozhodně točené pro kina. Moc se nedumá, nerozmýšlí, akce je téměř permanentní, a tak rozličné flashbacky jsou příjemnou kratičkou zastávkou v napínavém dobrodružství. Jen si někdy říkám, co by dnes mainstreamový divák chtěl vlastně vidět?

    • 5.12.2018  21:42

    Sever proti Jihu s příchutí voodoo? Tedy možná nešlo o voodoo, i když černošská snad kněžka s sebou vláčela i typickou hadrovou panenku (jejíž využití nakonec ukázáno nebylo), o nějaký druh magie z nitra Afriky ale prý šlo. S otrokáři a otroky přišlo na území Spojených států temné zlo, které by mohlo stát u armády nemrtvých. Svět by se pak už navždy změnil. Vcelku slibný námět v televizním provedení. Mizerná kamera, nulové masky a chybějící gore nevyvážily ani herecké výkony, ani bitevní scény. Komorní příběh s očividně nízkým rozpočtem postrádá atmosféru i napětí, díky kratší stopáži naštěstí rychle uteče. Ray Wise si střihnul sympatického záporáka, cameo Martina Sheena je příjemné, leč snadno zapomenutelné. Trestuhodně nevyužité byly snové scény, které mohly snímek alespoň nějak ozvláštnit. Objektivně mizerné 2,5*.

    • 3.12.2018  20:16
    Had a duha (1988)
    *****

    Haiti - Amazonie - Haiti. Doktor Dennis Alan (Bill Pullman) připomíná tak trochu Indiana Jonese, který se také odmítá vzdát vytčeného cíle za každou cenu, i kdyby ho to mělo stát život. Zázračný smrtící prostředek, který může léčit, je spojen s magickými rituály voodoo. S jeho pomocí lze vytvořit zombie - poslušnou živou mrtvolu, jejíž duši vlastní a ovládá šaman. Pokud však uvězněné duše uniknou, pak šamana roztrhají - to, co sdělil Murder Legendre Beamontovi v Bílé zombie, to lze na vlastní oči vidět v Hadovi a duze. Působivá kamera předkládá běžné výjevy ze života na Haiti i revoluční nepokoje, ukáže ale i fascinující obraz hřbitova plného svící a ležících lidí či fantastické sny, které prožívá doktor Alan. Kultovní scénou je i moment, kdy z úst mrtvoly vystřelí had a zakousne se Alanovi do obličeje. Film není prvoplánově strašidelný, ale má neklidnou, místy tísnivou atmosféru a napětí, jež se směrem k závěru stupňuje. Kupodivu tentokrát nevadí šťastný konec. Po opětovném zhlédnutí musím jednu hvězdu přihodit.

    • 3.12.2018  17:24

    Mladí snoubenci Neil Parker a Madeline Shortová přijíždějí na pozvání do Západní Indie, přesněji na Haiti, za majitelem plantáží, Charlesem Beamontem, který jim slíbil uspořádání svatby. Jeho pohnutky jsou však daleko temnější, jelikož se sám, při náhodném setkání, do Madeline zamiloval. Již úvodní scéna nenechá diváka na pochybách, že mladý pár na ostrově štěstí nečeká. Jejich kočár musí zastavit, jelikož na cestě probíhá pohřeb. Proč? Domorodci se bojí lupičů mrtvol, a tak pohřbívají své blízké na veřejných místech, kde je uloupení těla obtížnější. Hned poté se setkají s tajemným mužem Murderem Legendrem (Bela Lugosi), kterému padne Madeleine rovněž do oka. Legendre vlastní mlýn na cukrovou třtinu, kde pro něj pracuje armáda nemrtvých, a majestátní hrad na skále u moře. Přesvědčí Beamonta, aby ho nechal z Madeleine udělat pomocí voodoo zombie, a tak s ní mohl zůstat navždy, jelikož ona je zamilována jen do Neila. Legendre má ovšem vlastní děsivý plán. Působivá černobílá kamera snímá temné exteriéry hřbitova a krajiny, ale i výtvarně nádherné gotické interiéry hradu. Zajímavou scénou je moment, kdy se zoufalý Neil opíjí a truchlí nad ztrátou manželky a hosté s tanečníky v restauraci jsou jen stíny. Zombie zde ještě nejsou krvelačnými zrůdami, ale výhodnou pracovní silou, co připomíná otrokářství. Jejich bezcennost ukazuje scéna pádu jednoho z nich do mlýna. Samotný příběh připomíná Tajemný hrad v Karpatech (J. Verne), ovšem zde se divák dočká šťastného konce. Na maskách a líčení se podílel Jack Pierce (Dracula 1931, Frankenstein 1931, Mumie 1932, Werevowolf of London 1935 aj). Démonický Lugosi se snaží ovládat všechny na plátně i diváky před ním svým uhrančivým pohledem. Klasický snímek dnes osloví především žánrové fanoušky, vyzdvihnout je ale třeba kromě příběhu i novátorskou kameru.

    • 2.12.2018  17:50
    Rammbock (2010)
    ****

    Kde je Gabi? Michael přijíždí do Berlína za svojí láskou, aby jí vrátil klíče, které nechtěl poslat poštou. Chtěl ji totiž vidět osobně. Jenže místo Gabi najde u ní doma instalatéra, který ho chce sežrat. Společně s jeho učněm se zabarikádují v bytě a snaží se zjistit, co se stalo. Virus se zatím nekontrolovatelně šíří městem, není co jíst a Gábi je přes telefon stále nedostupná. Nízkorozpočtové baladické drama v zombie kabátu sází na atmosféru a mezilidské vztahy, i když na jedno šťavnaté hryznutí do krku taky dojde. Zombie jsou napumpované adrenalinem, ale jedno slabé místo přeci jen mají - oči citlivé na ostré světlo. Postavy umírají jedna za druhou a vypadá to, že symbolicky zůstane jen mladý pár. Nový Adam a Eva?

    • 1.12.2018  21:14

    Nejedná se prvoplánově o horor, ale o temné drama, kde každá z postav má svůj cíl, kterého by ráda dosáhla i za cenu manipulace druhými. Křesťanství a voodoo rituály, kolonialismus a šamanismus, otrokářství, láska a nenávist. Film plný protikladů je romantickým příběhem s prvky gotického hororu. A jako romantický film v pravém slova smyslu neskončí tedy dobře, byť se ukáže, jaké ve skutečnosti byly postavy, které si bere smrt. Zombií je zde Jessica, i když divák nemusí být nakonec zcela přesvědčen, že byla živou mrtvolou. Záleží na tom, jakým argumentům jednotlivých postav přiřkne větší váhu. Působivá šerosvitná kamera v dlouhých nájezdech napomáhá k vytvoření tajemné atmosféry. Hra světel a stínů je využívána nejen v interiérech, ale především v krajině. Putování za šamanem připomíná stezku odvahy. Znepokojivé.

    • 1.12.2018  19:05
    Cooties (2014)
    ****

    ,,Nemůžete jíst učitele!" Zombie hororů s dětmi mnoho není, častěji jsou děti jen zlé, posedlé, či se o jejich narození postarali mimozemšťané. Zdejší školáci jsou ukázkovými zombíky, kteří mezi sebou přenášejí infekci krví (škrábance, pokousání). Zatímco na dospělé působí virus jako slabší chřipka, z dětí se stávají masožravé bestie. Chvílemi se zdá, jako by za snímkem stála Troma. Nebozí učitelé se zabarikádují v budově školy a žáci, pokud se nebaví skákáním přes švihadlo ze střev nebo nehrají kuličky s očními bulvami, se je pokoušejí dostat. Ač je snímek posazen do komediální roviny, nechybí v něm poukaz na tristní stav školství a postavení učitelů (zřejmě je to ve světě podobné), a tak ho lze nahlížet i jako společenskou satiru. ,,Proklouzneš jako nějaký hobit?" Otázka směřovaná k E. Woodovi většinu diváků nepřekvapí. Film je poněkud nezáživný do prvního kousnutí, pak už jde o život. Na jedné straně zařve několik kantorů, na druhé si jich zbytek užije vybíjenou nakažených spratků na školním hřišti. Myslím, že od dob Noci oživlých mrtvol s mrazivou scénou vraždící zombie dívenky, už leckterý divák dětské bestie nelituje.

    • 29.11.2018  20:41
    Zlé sny (1988)
    ***

    Klasické osmdesátkové béčko s Freddym, kterého mám rád, a tak kopírování Noční můry snadno odpustím. Stejně se nakonec ukáže, že všechno bylo jinak a Freddy je jen ve zlých snech. Rubinová je půvabná, Lynche netřeba ani maskovat, jelikož jeho držka je strašidelná in natura, a zbytek je tak nějak do počtu. Mrtvol je dost, byť žánroví fanoušci by asi rádi viděli turbinu v přímém přenosu, jenže se musí spokojit s rudým deštěm jako připomínkou potupené Carrie. Ono i rozmačkání autem se odbilo jen cákanci rudé, důsledku pití kyseliny (nebo louhu? teď fakt nevím) byl divák ušetřen zcela. Film ale rychle uteče a v záplavě braku myslím neurazí. Konec se mi líbil a měl logiku. The Chambers Brothers, Eletric Prunes, Guns N´Roses.

    • 29.11.2018  20:25
    Amazonské elektrické ryby (TV film) (2015)
    *****

    Tajemná a stále neprozkoumaná Amazonka skrývá nejedno tajemství. Elektrické ryby patří mezi ty nejzvláštnější. Paúhoř elektrický nemá ve skutečnosti s úhořem nic společného. Kromě vysokého výboje (o napětí tří až čtyř zásuvek), který využívá k lovu a obraně, disponuje ještě jednou zvláštností, jeho plíce jsou umístěny v ústech. Téměř 80% vzduchu získává při nadechování nad hladinou zhruba každých deset minut. Nedělá mu tedy problém přežít poměrně dlouho na souši bez vody. Paúhoř patří mezi nožovky,kterých žije v Amazonce a jejích přítocích celá řada, většina ale dorůstá okolo deseti až patnácti centimetrů, zatímco paúhoř přes metr. Kromě zajímavostí ze života těchto ryb jsou k vidění působivé záběry Amazonie, deštného pralesa, dojde i na bouři, živočichů - sklípkani, mravenci, rozliční blanokřídlí, volavky, krokodýli a další ryby, na příklad pirani. Precizní dokument o hledání nových druhů.

    • 28.11.2018  20:54

    Porno už neletí, ale takhle nějaká vraždička, po tom je sháňka... Klasická dvojka, která ovšem předchází jedničku, a tak je dopředu jasné, jak by měl příběh dopadnout. Pokud se těšíte na pár honiček a místy napětí, pak ok, pokud čekáte důmyslné mučeníčko a úchylné vraždičky, pak snad raději Hostel, než Motel. Obsadit film jen nesympatickými postavami byl zřejmě záměr, a tak jsem jen čekal, až všechny zařvou. Ovšem ta blond terminátorka mi lezla krkem až do konce....jasně, všem chlapům to nandá.... Co se slasherem, kde chybí gore? Ale úplně jsem se nenudil a film rychle utekl, takže průměr. Jen toho podříznutí se divák nedočká.

    • 28.11.2018  20:42

    Pohádkový guláš, jaký by snad nesplácali ani pejsek s kočičkou, je lahůdkovou bizarností na druhou. Královna z Disneovy Sněhurky se zelenou tváří čarodějnice z Čaroděje ze země Oz, robot, co se inspiroval nejspíš také v zemi Oz, Červená karkulka, která se stále diví, rezavý obr a k popukání směšný vlkodlak, který je stále vlkem...tedy těch postav je moc, nepočítaje pyžamovou párty v podzemní jeskyni, kde prapodivné zrůdičky nemají proti našim přátelům šanci, ani když jim pomůže drak. A co takhle naložit s královnou, jako to udělali Jeníček a Mařenka s ježibabou? Ovšem Tom s prakem byl na zabití, ne že ne. Jinak báječné gotické kulisy, hlavně interiéry hradu, zářivý úplněk a výr na pahýlu stromu, úžasné vodopády a všechny barvy duhy. Tedy horor to není, i když dojde na kostry, lebky a nějaké to úmrtí....

    • 27.11.2018  19:54
    Venom (2005)
    ***

    Noc, bouře a kněžka mambo vykopává na prastarém pohřebišti hrob. Rychle sebere tajemný kufr, nasedne do auta a uprostřed noční mlhy ujíždí do bezpečí. Na mostě se setká v protisměru s tahačem, a pak už vše nabere rychlý spád. Kněžka umírá a zlo v podobě hadů si hledá tělo. Los připadne na řidiče tahače, Raye. A protože tu jde o černou magii voodoo, tak z Reye se stává zombie hledající nové duše. Mrtví přibývají, ovšem Ray má spadeno především na vnučku kněžky a partu mladistvých, co se k ní vydali. Standardní slasher s dynamickou kamerou, slušnou hudbou (jeden song si střihl i Rob Zombie) a báječnými močály, co připomenou řadu filmů např. Mstu příchozího z močálu (1982). Gore umírněné, i když práce s hákem ujde, nějaké to propíchnutí a utržená ruka se také najdou. Vtipná přetahovaná pak přinese na křižovatce své plody. Divák si může tipovat, kdo zbude poslední, jestli bloncka, či nikoliv, a zda si ponechají filmaři pootevřená vrátka, byť zatím se dokořán neotevřela. Oddechový průměr, co se snadno zapomene, jak jsem nyní při druhém sledování zjistil. Močály zato ovšem stojí, škoda, že jich nebylo více.

    • 25.11.2018  20:51

    Poněkud obskurní záležitost s výrazným přesahem do komedie a fantastického žánru. Pět spratků je převáženo z dětské léčebny, jenže automobil s nimi havaruje (divákovi později dojde, proč). Spratkové se pak vydávají sněhem k nejbližšímu domu na samotě v horských lesích. Zdejší sešlost je uvítá, aniž by tušila, že si právě pustila do domu hada. Samozřejmě je to celé úsměvné, protože děcka by stěží přelstila dospělé, vymýšlela dokonale fungující pasti a uměla střílet z loveckých pušek. O nereálné scénce s piraněmi ve vaně s teplou vodou a pěnou snad ani nemluvě. Na druhou stranu má film své osobité kouzlo, zejména jakmile se rozjede vraždění. Zpomalené scény připomínající experimentální snímky 60. let už dnes spíše obtěžují, sedmdesátková hudba byla naopak fajn. Na jedno podívání dostačující.

    • 24.11.2018  19:36
    Thelma (2017)
    ****

    Úvodní scéna nechá málokoho na pochybách, že nepůjde o běžné rodinné drama. Krajina ponořená do sněhu, otec, děvčátko v červeném oblečení, laň, puška. Thelma je Carrie. Tedy, není zcela Carrie, ale určité podobnosti se najdou. Thelma ovládá jisté síly. I když se nejedná přímo o telekinezi, zvláštní psychické schopnosti tu jsou. Rodinné zázemí je podobné jako u Carrie - přísná výchova ve jménu Boha, jako by Thelma úpěla pod knutou Ďábla. Jak dívka pátrá po tom, co se sní děje, odkrývá divákovi svoji minulost, ve které je nejedno tajemství. Psychologické mysteriózní drama je seversky pomalé, avšak nenudí. Jako rudá nit se vine celým příběhem podivný neklid, temné mrazení, kdy čekáte, jak se vše najednou zhroutí nebo exploduje. Snové scény mají zvláštní kouzlo, zejména ty s vodou. Symbolika barev, smysl pro detail, ptáci. Samozřejmě vše dopadne špatně, což je fajn.

    • 23.11.2018  21:11
    Ornitolog (2016)
    *****

    Podobenství vycházející z Bible a příběhů svatých je proložené působivými obrazy přírody. Cesta přes překážky je zdlouhavá, a tak by ani divák neměl spěchat. Řada symbolů a odkazů může být přehlédnuta, některé vyloženy jinak a jiné osloví diváka okamžitě. Výr, orel, holubice. Co pták, to symbol. A o černé čápy nakonec vůbec nejde. Putování, ohrožení, pochyby, setkání, láska, smrt, cesta, hledání. Ryby. Jelen. Amazonky. Vzpomínka na Ježíše. Nevěřící. Jsou věci, kterým netřeba věřit, stačí je přijmout. Pohanství splývající s křesťanstvím. Příroda.

    • 22.11.2018  21:41
    Leatherface (2017)
    ****

    Nesrovnatelně lepší než předchozí 3D počin. Tedy milovníky špinavých farem tenhle snímek zřejmě zklame. Na druhou stranu obehrané téma, kdy skupinka mladistvých zabloudí k vidlákům a je postupně vykydlena, už prostě unavuje. Vzpoura v léčebně, útěk, vybílení restaurace, útěk, honička, nekrofilie...krmení prasátek...boj o život. Sympatická Lili Taylorová má vše pod kontrolou, pohledná, ale blbá Vanessa Grasseová dělá jednu botu za druhou. Motorovka a šťastný konec si zaslouží samostatnou hvězdu. Co jiného si přát, když se kladné postavy nevyskytují? Svižně natočeno, krásný les, temné smyčce, železa. Ne že by člověk většinu neočekával, ale to mi tentokrát nevadilo. I rozkošná nadsázka v restauraci, kdy po výstřelu do hlavy vytryskne téměř dvoumetrová rudá fontána, byla fajn. Z hlediska originality je téma Texaského masakru natolik vyprázdněné, že snad kromě psychologické artové studie jednoho šílence už nic překvapit nemůže. Rozhodně zábavnější, než leckterá současná buranská záležitost.

    • 21.11.2018  18:59

    Černovlasá blbka si nepřečte dopis, blb, její přítel, se pokusí prorazit pancéřovanou bránu. Temné dědictví nakonec přinese štěstí jen dědičce. Žádný zázrak, ale místy ucházející gore, kopka mrtvol a kožená tvář potěší. Jen mi uniklo, co se stalo se synem starosty. Proč digitální oheň? Digitální gore? Kamera slušná, hudba standardní. Na jedno podívání dostačující oddechovka.

    • 20.11.2018  17:00
    Climax (2018)
    *****

    Uhrančivé taneční scény za doprovodu dunivé hudby 80. a 90. let. Pokec o sexu bez zábran, roznožky na parketu, močení, zvracení,LSD, krev, dlouhé záběry prostřídá sjetá kamera, co zapomíná, kde je nahoře a kde dole, flirtování, rudé světlo a peklo. V kinosále jsem seděl sám, pak dorazil nějaký pár, který naštěstí po půl hodině zase odešel. Nebylo nic lepšího, než si užít tenhle film samojediný, zejména když se vše zlomilo a nastoupila smršť. Děkuji všem příležitostným divákům, že do kina nedorazili. Stálo to zato.

    • 19.11.2018  19:01

    FZ temní, což je dobře, protože události, které se dávají do pohybu, nevěstí nic dobrého. Vize druhé světové války dokresluje celkovou pochmurnost budoucnosti, která už nebude to, co bývala. Rowlingová cílí na první čtenáře svých knih, a tak se ocitáme ve světě dospělých, pro dospělé. Bláhovci, co vzali děti do kina. Ty chudinky nemohly ani tušit, co se na plátně děje. Roztomilá zvířátka (včetně mláďat hrabáka) naštěstí neovládla plac, jejich místo zaujala drsná smrt. Ani dítě nebude ušetřeno! Však funebrácký povoz již čeká před domem. Nagini si ještě užívá podobu člověka, Mlok neví, kde mu hlava stojí, a drak z pekla se chystá sežehnout Paříž. Brumbál se užírá lítostí nad nenaplněným vztahem s Gellertem, ten si místo něj našel jiného... Protože se nejedná o samostatný film, ale součást pentalogie, je tak na pokračování FZ nutno nahlížet. Ano, dialogy, ale mě nenudily. Hastrmanec se noří do hlubin, fénix se právě zrodil a já se těším na další díl.

    • 18.11.2018  16:01
    Kolos (2016)
    *****

    Hm, tak tohle mi udělalo radost! Psychologické drama o našich vnitřních démonech a síle, která se dokáže zhmotnit jako...jako...monstrum. Zpočátku je divák hozen do vody a musí máchat rukama, aby se neutopil. Rozsypané puzzle je třeba nejprve složit, pak se obraz vyjeví v celé kráse. A divák mimo jiné konečně pochopí, proč zrovna jihokorejský Soul napadla příšera. Hlavní postavy nejsou těmi, kterými se zdají na počátku být. Konec nemilosrdný. Snímek ocení spíše menšinové publikum. p.s. a je to podobenství, takže o Američany a Korejce ve skutečnosti vůbec nejde

    • 18.11.2018  15:47

    Kupodivu lepší a svižnější než Outlaw KIng. Tedy první Ironclad je povedenější, ale potěšily mě spád filmu a napětí. Škoda prasácké kamery v akčních scénách (tak trochu jako v Gladiátorovi), naopak hudba měla správný skotský říz. Větší problém jsem měl s tím, komu fandit - Angličané se usadili na skotském území, Skotové zase působili jako banda hrdlořezů z pravěku. Oblíbená středověká taktika - když nemohu hrad vlastnit, raději ho vypálím, než by připadl nepříteli - si palec nahoru také nezaslouží, i když to tak prostě bylo, o čemž by mohli vyprávět nejen husité, ale i komunisti (ti zase z jiných důvodů). Scéna znásilnění v kuchyni dá vzpomenout snímek Jméno růže. Osobně mě pak potěšila přítomnost M. Fairleyové, jelikož jsem se tak chvílemi vrátil do světa GOT. Dobývání hradu je názornou ukázkou, jak se s pár lidmi dá udělat třeskutý boj (ano, ano, ukázal to již Excalibur). Z nádherné krajiny se mi nejvíce líbil mlžný les v úvodu. Za mne spokojenost.

    • 16.11.2018  22:28
    Outlaw King (2018)
    ***

    Průměrný historický kousek s jednou povedenější bitvou, která ale v nejlepším skončí. Výborná kamera, úderná i něžná hudba, slušivé kostýmy a standardní herecké výkony. Dvě třetiny filmu by se daly zvládnout na divadelních prknech, jelikož se jen mluví, mluví a mluví. Nijak šokující gore nezachrání ani jedno rychlé vyvržení, zbytek jsou pytlíky s červenou barvou na tělech komparzistů. Ani osamocené podříznutí si fanoušek drsných bitek neužije naplno. Krásy Skotska ukázal již jiný film, o velkolepých bitvách nemluvě. Jistě, nelze srovnávat se Statečným srdcem (i když se tvůrci hodně snažili, aby to divák dělal), jelikož to je zcela jiný level. Čekal jsem tedy něco úplně jiného, než televizní přepis známého příběhu. Někomu to ale může stačit.

    • 15.11.2018  18:24
    Death Note (2017)
    ***

    Odhlédnu od mangy i anime. Vlastnit zápisník, jehož prostřednictvím se lze kohokoliv zbavit, může být lákavé. Jenže i dobré úmysly mohou dláždit cestu do pekla. Stačí si vzpomenout, když se lid rozhodl vzít spravedlnost do vlastních rukou. Jednou byl zabit diktátor a vrah, jindy však člověk bez viny. Také Light brzy pochopí, že spravedlnost nelze brát lehkovážně do vlastních rukou a že přijde chvíle, kdy rozhodnutí nebude vůbec jednoduché. Prastarý námět s nadčasovým varováním. Vizuálně pěkně zpracované, zejména dekapitace má své kouzlo a připomene Nezvratný osud. V TV běží Phantasm a mrtvoly venku přibývají. Škoda, že napětí se místy vytrácí, jako celek ale film nenudí. Fanoušci předlohy a japonských zpracování nadšeni zřejmě nebudou, ale pro ostatní by mohlo jít o příjemnou oddechovku. Jen ten démon mě více děsil v comicsu...

    • 12.11.2018  21:19
    Revenant (2009)
    ****

    ,,Takhle jsem se nebavil ani za živa." Mrtví se někdy vracejí, což nemůže nikdy dobře dopadnout. Pod hávem černé komedie se ukrývá tíživé existenciální drama. V prvním plánu se může člověk místy velice slušně pobavit - prohýřené noci v kůži nemrtvých, pistolnická domobrana, co má plné ruce práce, či ranní návraty domů, když jeden ze dvojice je ve světě živých, a tak musí vyčerpaného kamaráda odnést domů na vlastních bedrech. Černohumorné momenty, kdy za doprovodu Radeckého marše házejí oba protagonisté mrtvoly z mostu, dají vzpomenout nedostižného Dextera. Ve druhém plánu pak sledujeme temnou samotu a bezvýchodnost, v jaké se zmrtvýchvstalý Bart ocitl. Poprvé se ona stísněnost projeví během scény v autě, kdy se Bart krmí - teskná hudba, ukájení hladu a vědomí, že není návratu - s podobnou magičností, jakou v sobě mají snímky Přežijí jen milenci či Hlad. Snaha spáchat sebevraždu vypadá jen zdánlivě komicky, samotný závěr je pak depresivní a děsivý - tak pokračuje vojenská mise, kterou Bart jen na krátko přerušil.

    • 12.11.2018  20:57

    Krvavá legrácka z pekla nezapře inspiraci u Braindead, Hellraisera, Evil Dead a dalších podobných snímků, animace pak připomene minimálně surrealismus J. Švankmajera. Pro běžného diváka nejspíš překvapivé, kdo má nakoukáno, ocení spíše technické provedení aneb všechno lítá, co střeva má.

    • 11.11.2018  21:11
    Upgrade (2018)
    *****

    I přes četné akční scény jde o komorní drama ve sci-fi kabátě se stejným posláním, jaké už mělo R.U.R. od K. Čapka. Necháme-li stroje, roboty, mikročipy dělat práci za nás a pomáhat nám, jednou se může stát, že ony nás už potřebovat nebudou. Kyborg, android, umělá inteligence. Asi nikdy nezvládnou všechno, co dokáže člověk, ale k přežití jim to bude stačit. Napínavé, nelítostné, nejen pro hlavního hrdinu bezvýchodné, skvěle nasnímané a s atmosferickou hudbou (mé obavy z převažujícího retra se naštěstí nenaplnily). Varující.

    • 10.11.2018  20:06

    František Vláčil byl mistrem ve svém oboru. Jeho šerosvitná dramata nasnímaná výtvarnou kamerou a doprovázená Liškovou hudbou předkládají obrazy z dob dávno uplynulých, a přesto nadčasových. O církvi jsem si iluze nikdy nedělal a ani dělat nebudu, úplně mi stačí názory a postoje současných církevních hodnostářů, aby mi běhal mráz po zádech z toho, jak by nás řídili, kdyby byli u moci. Vytýkat tedy filmu, že zobrazuje církev ideologicky pokroucenou, je směšné. Naopak to vědomí moci, které měla, je vykresleno naprosto přesně. Samozřejmě lze chápat snímek i alegoricky - ano, obžaloba nejen pánů, ale i komunistů a vůbec všech, kteří povýšeně ostatním vládnou. Svoboda je totiž to, co se těžce získá, ale snadno ztratí. Zatímco regent je buranským mocipánem, tak duchovní je ukázkovým příkladem hada - slizký úsměv a v zubech jed. Scénář, herecké výkony, řemeslo - vše je naprosto bezchybné. A šťastný konec? Proč ne. Vždyť každý lidský život skončí blbě, tak alespoň ve filmu to může být občas jinak. Viděno 4x a opět s nadšením.

    • 9.11.2018  19:43

    I dobré úmysly mohou dláždit cestu do pekla. Čistokrevné drama o dvou párech, které se vydají na krátkou dovolenou na Paulovu chatu, kterou přestavěl ze staré stodoly. Paul je přesně ten typ, se kterým byste nikam nechtěli. Umanutý, panovačný a přechytralý brouk Pytlík. Za své chování samozřejmě po právu zaplatí. Norman je přesně jeho opakem - nerozhodný zbabělec, který se rozhodne zmužnět tím nejhorším způsobem. Ale ani puška v jeho rukou, ze které se ještě kouří, ho nezmění. Úžasný les s prastarými zkroucenými buky je tajemnou kulisou pro baladický příběh, kde odplaty dojdou všichni, co hřešili. Jen doufám, že venkovani jsou zapšklými a zákeřnými burany jen ve filmech. Dávné hodnocení zvedám o jednu hvězdu, jelikož tentokrát mně film sedl.

    • 8.11.2018  20:24
    Errementari (2017)
    ****

    Po čertech vydařený příběh o neohroženém kováři, který sice vyhrál nad čertem (zde nižší démon, kterému za neschopnost hrozí být postaven ještě níže), ale svoji duši jednou upsal, a tak jeho místo po smrti je jasné. Jsem dalek toho psát fantasy, když je to jednoduše pohádka. Vizuálně báječný snímek má řadu působivých temných scén, kterým dominuje les a okolí kovárny s kobercem mlhy, stovkami křížů a nastraženými pastmi. Démon má tak trochu hubu ze Scottovy Legendy, jen rohy jsou poněkud menší, což vůbec nevadí. Jeho nadřízený je úplně jiný formát. A pokud se zapletete s peklem, pak čas na útěk vyšetří rozhozená cizrna, k rozptýlení pekelníku poslouží vysvěcený zvon (tedy já myslel, že zvony se odlévají, ne kovají, ale mohla být jen chyba v překladu). Milé čertovské dovádění, kde dojde i na krev, ale drsné gore nečekejte. Je to přeci pohádka (byť pohádky vznikaly původně pro dospělé).

<< předchozí 1 2 3 4 24 47 70 93
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace