Gumby

Gumby

J.T. Gumby

Česko

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 24.4.2019  14:50

    Závěrečná scéna na hřbitově (od Ecstasy of Gold dál) sice je jedna z nejlepších scén v historii kinematografie, má úroveň. Ale sledovat kvůli ní ten film celej je v roce 2019 hodně náročnej úkol. Přitom u Tenkrát v Americe je i o hodinu delší stopáž pořád málo.

    • 9.4.2019  14:13

    po deseti letech zvyšuju o jednu hvězdu, pač to zraje jak víno. Anebo se okolí neznatelně mění v břečku?

    • 11.2.2019  16:39

    Tenhle film tu má jen 1490 komentářů a 24682 hodnocení, tak jsem si říkal, že k němu taky něco napíšu. Ale napsal to za mě všechno už třeba Marigold.

    • 10.7.2018  15:54

    Terry Gilliam natočil víceméně 12 filmů. Tenhle je jeho čtvrtý nejlepší. Dvacet let nenatočil lepší. A že tomu většina diváků pět hvězd nedá (a Fuka, mrcha, dokonce jen dvě a půl) je jen důkaz, že to masterpiece je ;)

    • 10.4.2018  11:05

    O jak moc reakční záležitost zde běží je nejlíp vidět na detailu: Před dvaceti lety se prokazovala falešnost Matrixu tím, že padouchův poskok/jidáš dal přednost žvýkání falešného šťavnatého stejku před - pravou realitou. Stejk symbolizoval tenkrát faleš matérie, ilusornost máji atd. Nyní zní poselství filmu na obdobné téma právě opačně - matérie je jediná pravá a hodnotná. A prokazuje se to právě tak tím, že guruův poskok/santaclaus řekne, že jedině v tomto módu si přeci můžete dát "decent meal" a ještě se u toho "hohoho" bodře pochechtá. Cítím z toho nějakou čertovinu.

    • 29.3.2018  12:46

    Ono se to tváří jako absurdní komedie, ale nejlepší je pak kouknout třeba na https://en.wikipedia.org/wiki/Lavrentiy_Beria a ověřit si, že scénář právě téměř vůbec není smyšlenej, naopak mnohdy je to vše (nemáme doktory, překotnej odjezd limuzín, červený tlačítko pod stolem atd..) až příliš doslova.

    • 2.2.2018  09:54

    Zdá se mi to nebo to vykrádá, nedostatečně a polopaticky, prostřední část z Vonnegutích Sirén z Titánu?

    • 31.1.2018  14:43
    Wind River (2017)
    ***

    Obdobně jako předchozí filmy Sheridana mám rád taky Nicka Cava, kterej k nim dělá hudbu. A ze stejnýho důvodu jako nemůžu poslouchat jeho poslední album, mě nudí i tenhle film. Téma obou je ostatně stejný. Smutek. Nerozchoditelnej; když trochu popoběhneš, vybuchnou ti plíce. Dá se jen sedět - under fifteen feet of pure white snow...

    • 20.9.2017  09:08
    To (2017)
    ****

    K většině výhrad z okolních komentářů se přidávám (je to ohlodané až na kost atd.), ale jednu musím ještě přidat: Beverly. Všechny ostatní postavy jsou přesný, ale ona - je starší. O dva roky. A je to zásadní chyba, protože ona ještě nemá být úplně a plnočelně sexy. Not yet. Jen tak na 10%. Toto (velmi dobrých 73%) už ruší, nedává to smysl, nemá to dětskou atmosféru, škoda.

    • 10.11.2016  12:16
    Absurdistán (2006)
    ****

    Pustit si to zrovna v den, kdy se americkým prezidentem stala kombinace Biffa Tannena a Zafoda Bíblbroxe je čirej masochismus. Na druhou stranu se z týhle perspektivy jeví film o něco smutnější a závažnější, což u bláznivý komedie způsobuje divný mrazení v zátylku, díky kterýmu mu dávám o hvězdičku víc, než by si ještě předevčírem zasloužil.

    • 2.8.2016  16:46

    Lepší klip k tomuhle klavírnímu koncertu si těžko představit. Leda kdyby tam místo deště padal sníh. A ti dva raději moc nemluvili a jen tak koukali. A on byl trochu důvěryhodnější... Pač takhle mám podezření, že ve skutečnosti do žádné Afriky vůbec neodjížděl...

    • 25.7.2016  16:17
    Stranger Things (TV seriál) (2016)
    ***

    Hype.

    • 29.12.2015  14:53
    Coriolanus (2011)
    *****

    44%? Vážně? ČSFD je mrtvá. Nejlepší film co jsem letos viděl. A rozhodně nejlepší FILMOVÁ adaptace shakespeara so far

    • 7.7.2015  13:03
    Kód Enigmy (2014)
    **

    Dvě hvězdy dávám jen proto, že mi připadá nefér dát jednu hvězdu filmu, kterej jsem nedokoukal. Konkrétně u scény, kde se za geniálního podivína a jeho nepochopený přístroj všichni jeho dřívější něprátelé v kritické situaci svorně a za mohutného házení významných pohledů postaví, protože od něj před tím dostali jablíčko, jsem se rozhodl, že jsem viděl právě dost.

    • 2.3.2015  12:55
    Slídil (2014)
    ****

    4*, ale silnější čtyři. Nezdá se mi, že smyslem primárně bylo popisovat realisticky svět L.A. televizí, nebo životní příběh jednoho úchylnýho zoufalce, ani tepat nějaký společenský nešvary, nebo se jinak pohoršovat. Spíš to vidím jako obecný podobenství o psychopatii. Možná by se v tom až moh leckdo poznat. A ani by nemusel po nocích slídit po krvi,..stačí jen tak normálně "nerozumět lidem"..

    • 12.1.2015  12:11
    Birdman (2014)
    ****

    Synekdocha NY v oskarový verzi. Tam kde Kaufman řezal do masa až na kost, Inarritu je tak škrabká po zádech.

    • 5.1.2015  11:55

    Pocit zbytečnosti. Uplně stejnýho dojmu by ovšem Krobot dosáhl, kdyby v jakýkoli takový díře náhodně rozdal na měsíc místním pár videokamer a pak to nějak takhle nenuceně sestříhal. Jestli je to argument pro, nebo proti už si rozhodněte sami.

    • 29.12.2014  11:13

    Po padesáti letech to drží nad vodou už jenom ta hudba. Jinej důvod, než být efektním podkladem pro Morriconeho, ten film už nemá.

    • 22.12.2014  12:26

    A zase. Reportáž o majstrovstvu v letoch na lyžiach z obskurních 70´s. Nuda, tři hvězdy max za zpomalený záběry a divnou hudbu. Ok, má to pointu, zvyšuju na čtyři hvězdy. Po týdnu zjišťuju, že mi to furt leží v hlavě, a že si to asi pustim znovu. A že vyjádřit touhle formou poměrně hlubokou myšlenku je nezbytně umění.

    • 18.12.2014  11:32

    Herzogovy "dokumenty" jsou obecně lepší než jeho filmy. A tento dokument je jeho šestý nejlepší. Dalších čtrnáct je horších. Až uvidím zbývajících jedenáct, hodnocení možná upravím :)

    • 15.12.2014  12:07

    Ok, ruším svatbu. Kdo by dobrovolně pokoušel toto. Je strašidelný, jak se v těhle scénách každý najde a jak jsme emocionálně všichni stejní - analfabeti (už jsem se tu o tom obšírnějc rozepisoval k Životu Adél a Před půlnocí). Je pak ovšem tisíckrát snazší napsat v tomhle žánru bezchybnej scénář, než kupříkladu k Blade Runnerovi, že ano. A co teprv herci. Sbírají za to sošky a přitom by to stejně přesně dokázal zahrát každej druhej. Ostatně, nejblíž k herectví se my neherci dostanem právě při těchto scénách. Ale zkuste si zahrát Robocopa..

    • 12.12.2014  15:06
    Tod für fünf Stimmen (TV film) (1995)
    ****

    Musím přiznat, že mě ke čtyřem hvězdám nakonec definitivně přesvědčila až okolnost, že dal-li bych jen tři, film tu zůstane s ošklivými 69% v modré barvě :) Na první pohled se totiž nejedná o nic extra a nevědět, že jde o Herzoga tak (ok, tak bych to vůbec neviděl), tak bych to odmáv jako nedotaženost, bezradnost, nevyužitý potenciál a kdesi cosi. Vyplatí se ale dát tomu druhý pohled, ideálně, jak tomu u Herzoga bývá, přímo z perspektivy názvu. Smrt pro pět hlasů. Jeden hlas říká, jak to asi bylo doopravdy.. umřel Gesualdo na astma, nebo (druhý hlas) na několikadenní sebebičování, nebo byl postupně otráven? Byl amatér, genius, nebo ďábel sám (třetí (a osmý, desátý..) hlas)? Převtěluje se jeho duch do všech šílenců Venósských? Ovlivnil jeho příběh Macbetha, nebo naopak Macbeth upravil jeho mýtus? A nezaložil náhodou tento mýtus vlastně žánr moderního hororu? :) Všechny hlasy vyprávějí variaci téhož, každý svou pravdu.. a dohromady žádné "doopravdy" není a zbývá jen – extatická pravda. Zajímalo by mě, jestli Herzog, který má tenhle termín tuze rád a zcela jistě ho tímhle filmem (a zvlášť několika operně nevěrohodnými scénami) komentuje, ví, že přesně tenhle point učinil o Gesualdově hudbě už Huxley na tripu - v Bránách vnímání...A protože vlastně jeho slova z velký míry sedí i na přístup Herzoga, tak je zde ocituju: " "And yet",I felt myself constrained to say, as I listened to these strange products of a Counter-reformation psychosis working upon a late medieval art form, "and yet it does not matter that he's all in bits. The whole is disorganized. But each individual fragment is in order, is a representative of a Higher Order. The Highest Order prevails even in the disintegration. The totality is present even in the broken pieces. More clearly present, perhaps, than in a completely coherent work. At least you aren't lulled into a sense of false security by some merely human, merely fabricated order. You have to rely on your immediate perception of the ultimate order. So in a certain sense disintegration may have its advantages. But of course it's dangerous, horribly dangerous. Suppose you couldn't get back, out of the chaos..." ..A jinak támhle vedle je odkaz na IMDB, kde jsou další moc zajímavé komentáře :)

    • 12.11.2014  12:06

    Formálně superstylizovaný, umělý a egomaniakální, ale obsahově překvapivě upřímný, vypovídající a zábavný. Stejně ale na konci furt člověk neví, jak moc to celý hraje...

    • 10.11.2014  13:33
    Interstellar (2014)
    **

    Ono se může zdát, že 2** pro úplně nejvíc mega epic bigger-than-life blokblastr toho nejvíc trendy režiséra současnosti bude asi nějaká póza či co, ale když on je to takovej fail! Kdyby se alespoň tvůrci netvářili, že to má být opravdový SCI-fi, tak bych jim možná ještě ty mraky nelogičností, černočervích děr v motivacích postav, liniích příběhu i základních fyzikálních zákonech (nechci spoilovat, ale např. odlet z planety ze 130% gravitací v takovym prdítku? A že z její orbity kilometrový vlny na jejím povrchu nezaznamenaj? (a vůbec je možný, aby je, na totální mělčině, bez dalšího takhle zvedala blízká černá díra?)) odpustil. Ani ty bláboly o lásce jako šestym rozměru vesmíru od herečky, která umí plakat, ale má kurva hrát vědkyni, by mi zas tak nevadily, pokud by Nolan naférovku přiznal, že se jedná o vánoční film pro celou rodinu. Asi bych se beztak trochu ztrácel ve finální 25minutový zmatený montáži přes x rozměrů, ale budiž, pokud by to mělo alespoň nějakou povyšující pointu jako Odysea. Ale ono prt. Duchařina a hepáč. (Je tu tedy ještě jedno vysvětlení, který pointa, spíš nechtěně, naznačuje – a sice, že Cooper je schizofrenik a celý je to jeho haluz, způsobená rozporem mezi jeho ambicema a nutností trčet s děckama uprostřed kukuřice. To potom jo, všechno by to sedělo líp a hodnocení bych pak o dvě hvězdičky zved).

    • 23.10.2014  12:10

    Rescue dawn jsem hodnotil za 5*, a to mě tam závěrečná scéna vyloženě srala. A ona se ve skutečnosti odehrála nejspíš ještě přehnanějc a patetičtějc. Při poslouchání Dietera jsem si moh hlavu ukroutit - vždyž je to uvěřitelný asi jako vyprávění toho Stoletýho staříka co vyskočil oknem a zmizel! Realita má přece vypadat jinak! Tak jak ji znám z dobrejch, realistickejch, filmů, žejo!

    • 22.10.2014  13:15

    "Es hat mich geträumt.."

    • 22.10.2014  11:54

    Snad to souvisí s tím, že v roce 1970 ještě filmům vládlo jiný tempo, ale je to bohužel jedinej důvod, proč nemůžu dát týhle zlý bizarnosti víc jak 4*. Skoro každá scéna by sama o sobě byla geniální (slepci nad mrtvou sviní, hořící kytky, ukřižovaná opice, kroužící náklaďák, lávový pole, kanibalistický kuře, uprchlý vedoucí hádající se s pahýlem, feste feste, smějící se trpajzlík mezi sudy, oženíme Hombrého!, potutelný Pepe i nervózní vembloud na závěr!), jen kdyby byla o třetinu kratší. Lynchova Mazací hlava, ke který je to nejčastějc připodobňovaný, se ovšem k Trpaslíkům má, jak Muse k Radiohead..

    • 15.10.2014  10:58

    Hodnotím přesně mezi jednou a pěti hvězdičkami. Prakticky se na to nedá koukat, ale pak to člověk týdny nedostane z hlavy. Kinski jako člověk odsouzený ke svobodě...

    • 14.10.2014  15:46
    Chlapectví (2014)
    *****

    Analogicky k hudbě mi to připomíná takový ty skladby od Nymana jako Time lapse a Memorial (a navzdory těm názvům rozhodně ne obsahem, náladou, ale vyloženě jen formou, přístupem)… ; A mimochodem klíčovej je poslední záběr filmu. Mění perspektivu, opouští průběžný, dětský, prožívání času a tim, že odkazuje na scénu z Before sunrise (jak poslouchaj desky), kterážto etapa logicky následuje, obsahuje nostalgii - po budoucnosti. Což je poměrně geniální :)

    • 16.9.2014  17:23
    Pozůstalí (TV seriál) (2014)
    ***

    Třetí hvězdičku tam tlačím hodně silou - za mimořádně dobrej nápad na začátku a na konci a celkovou neklifhengrovatost. Jinak muzika je zoufale doslovná, zpomalených záběrů 10x víc, než je vkusný a lindelofova témata jsou už velmi velmi cheesy. Ovšemže celých deset dílů by se krásně vešlo do trochu delšího celovečeráku: v souladu s tempem seriálu se mi tak od třetího dílu zvolna blížila k tváří dlaň až nakonec, s pocitem uspokojení, že Lindelof to opět velkolepě podělal, krásný facepalm vysekla.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace