Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Sci-Fi
  • Komedie

Recenze (1 078)

plakát

Star Wars: Vadná várka - Pomocná ruka (2024) (epizoda) 

Pomalé krůčky do finále. Zase epizoda, která toho moc nového neodtajňuje, ale posouvá nás dál. Mount Tantiss je rozhodně tajemné místo a jsem rád, jaký hype a tajemno kolem něj Filoni vytvořil. Přesto nakonec dávám 80%. Funkční zápletka, ale stále se hraje hrozně moc na jistotu.

plakát

Star Trek: Discovery - Jinaal (2024) (epizoda) 

Dávám pozor od začátku do konce, přesto se v některých rozhovorech vůbec nechytám. Ty rádoby chytré rozhovory jsou napsané tak nelidským způsobem, že fakt někdy nevím, o čem mluví. Celá epizoda není až tak hrozná, jen mě to děsně nebaví.

plakát

Star Trek: Discovery - Under the Twin Moons (2024) (epizoda) 

Nechci být hnidopich, tak řeknu toto - zlepšení tam rozhodně je a to po všech stránkách. Děj sice není žádné terno, ale rozhodně mě v ničem neuráží. Postavy jsou mnohem více stravitelné a posouvají se někam dál. Dokonce i jednotlivé scenérie jsou oproti předchozím dvou řadám barvitější plnější a zajímavější. Za to rozhodně dávám palec nahoru.

plakát

Star Trek: Discovery - Rudá směrnice (2024) (epizoda) 

Určité zlepšení tam je, i když se příběh musí zase napojit na známější postavy a zápletku z minulosti. Dokonce musím pochválit i vizuál. Stále je to ale těžký (pod) průměr.

plakát

Star Wars: Vadná várka - Juggernaut (2024) (epizoda) 

Vlastně jsem se u toho nudil, ale tak proč dávám 80%? Protože dějová zápletka sloužila k tomu, aby se děj pohnul dál. Vadná Várka se zkrátka musí dostat na Mount Tantiss a je jen pár lidí v galaxii, co tam znají cestu. Tudíž jsem rád, že si tvůrci vzpomněli na tuto zapomenutou postavu. Na druhou stranu epizoda nepřináší nic navíc a znovu je to jen o tom, že se musíme dostat na místo A, ale potřebujeme informaci od postavy B, která za to chce věc C.

plakát

Star Wars: Vadná várka - Už není návratu (2024) (epizoda) 

Když není na scéně Hemlock a Emerie, tak je to nuda. Vracíme se opět k Vadné Várce a v bezprostředním srovnání s dílem minulým byla toto obrovská nuda. Stokrát viděné podané nezajímavým stylem.

plakát

Star Wars: Vadná várka - Krize identity (2024) (epizoda) 

Skvělá epizoda, která navrátila kvalitu prvních třech dílů této série. Temná atmosféra, Emerie se jako postava posouvá dál a dál, příběh pokročil a ještě jsme k tomu dostali dospělou zápletku o unášení dětí. Pecka.

plakát

Hotel Continental - Bratři ve zbrani (2023) (epizoda) 

Začátek slibný a nabídl pravou atmosféru Johna Wicka. Posléze se ale příběh začal soustředit i na další postavy, což mi začalo vadit. První díl sice trvá hodinu a půl a je tedy dostatek času na všechno, nemohl jsem se ale nějak napojit na zdejší příběh. Zatím teda hodnotím úsporně, neboť jsem čekal trochu větší pecku. Jako velkou slabinu považuji určité kulisy. To umělé pozadí bije do očí a točené scény v autech vypadají jako z minulého století.

plakát

Opičí muž (2024) 

John Wick z Indie. Takhle jednoduše a naprosto přesně lze popsat celý film a vlastně si z toho snímek dělá srandu i sám. Jenže já vidím za filmem i něco více. Zvlášť první polovina, nám Evropanům, pěkně přibližuje nelehký každodenní život v Indii, kde se bojuje o každou rupii a kus chleba. Vyobrazení rozdílů bohatých a těch naprosto, ale naprosto chudých je zde ztvárněno na výbornou. Dev Patel natočil autentický, špinavý film, jenž vás pohltí a bez obalů vrhne do indických ulic. Když hlavní hrdina krvácí a má hvězdičky před očima, kamera zpomalí a snaží se nám navodit jeho pocity a myšlenky. Alespoň takhle Patel maskuje roztřesenou kamerou a místy nepřehlednou akci, ale já mu to do poslední chvíle žral. Jenže takhle výborný je film pouze v první polovině, které bych se nebál napálit i pět hvězdiček. Druhá část filmu se ale od prosté, leč účinné pomsty přesouvá k dětským báchorkám, mystičnu a hledáním indického superhrdiny. Ano, čtete správně, takhle moc se film změní. Když už nic, tak „Opičí muž“ Marvelu alespoň ukazuje, jak má správně vypadat origin Ms. Marvel. Druhá část za mě dostává slabší tři hvězdičky a nechává ve mně rozporuplné pocity na celý Patelův počin. Upřímně nevím, co si mám myslet.

plakát

Babylon (2022) 

Když někomu řeknete, že jste nedávno viděli „typickou americkou píčovinu“, jak mu tento žánr popíšete? Od dneška už to konečně vím, protože film „Babylon“ skvěle vystihuje toto označení. Přepálený „Velký Gatsby“ ve všech směrech, který svou ohavností, přeplácaností a hloupostí nabízí spletenec ohavných scén vystřihnutých jako z „Prci, prci, prciček“, kde hlavní postavy poblejou či poserou jiné. A ještě se při tom tváří vážně. Nadaný Damien Chazelle po skvělém „Whiplashovi“ a romantickém „La La Landu“ se ale topí ve své zkažené fantazii alá seriál „Boys“, která v lidech hledá jen ty nejodpornější sexuální choutky. Tato fantazie je neukočírovaná a za mě naprosto nepřijatelná pro filmové prostředí. Už v „Prvním člověku“ Chazelle dokázal, že se stopáží moc pracovat neumí a tady to jen potvrzuje. Proč má proboha „Babylon“ tři hodiny? To mi asi nikdo nevysvětlí. A vlastně už nad tímto filmem nechci ani přemýšlet. Jedna hvězda za povedené herecké obsazení a druhá za námět, který alespoň částečně vystihuje filmařské praktiky ze začátku minulého století. On by to byl vlastně dobrý „based on true story“ příběh, jenže to bychom to museli vydělit tak stovkou.