Mefistofelle

Mefistofelle

Pacient č. 89R7S10

okres Plzeň
Vcelku neškodný magor

24 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 12 17 22
    • 14.9.2016  23:48

    Měla jsem velkej problém to dokoukat, protože takhle nudnej kanibalskej horor jsem hodně dlouho neviděla. Bylo to tak oblbující, že jsem skoro měla pocit jako kdybych to sledovala pod doznívajícím účinkem nějakého anestetika. Ani dost špatné efekty to nevytrhly. Jenom dvě relativně krátké scény stály za to (jedné říkám "čínská restaurace" a ta druhá je finále na svatbě). Na Japonsko, ze kterého pochází spoustu kvalitních hororů, velká slabota.

    • 5.9.2016  22:00
    Očista (2013)
    ***

    OBSAHUJE SPOILERY!: Na tomhle filmu je nejzajímavější jen a pouze samotná myšlenka, že kriminalita lze vyřešit tím, že jednou za rok se každej může pustit ze řetězu a dělat si co chce aniž by byl trestán. Jak už zmínil JASM, není to v reálu dost dobře proveditelné. Předpokládat, že někdo kdo má opravodovou potřebu vraždit bude poslušně čekat celý rok, je docela úsměvná. A když se nad tím zahloubáme více, zjistíme, že to má mnohem víc chyb. Například: dejme tomu, že jste manžel a soused vám té noci znásilní a zabije ženu. Zjistíte to bohužel až po uplynutí oněch magických dvanácti hodin, tudíž ten člověk dál v pohodě může žít vedle vás a vyvázl z toho bez trestu. Neumím si moc představit kdo by tohle vydržel a čekal by další rok, než mu to bude moci vrátit. Ale když vezmeme tyhle všechny věci stranou a budeme předstírat, že by to opravdu mohlo fungovat, tak ten nápad je zajímavý a dalo by se na to namotat spoustu zajímavých příběhů. Bohužel však v tomto případě nebyl nápad využit efektivně a místo toho abychom viděli bandy zvlčilých lidí v ulicích, kteří páchají doslova apokalypsu, a všemožné odstíny lidské zvrácenosti utržené ze řetězu, uvidíme jen interiér jednoho baráku a pár magorů v maskách. Člověka opravdu zamrzí, že tohle téma nevytěžili jak by si bývalo zasloužilo. Herecké výkony jsou spíše průměrné a ani napětí není takové, aby příběh zvedlo nahoru. A ten zvrat ke konci byl takovej trošku WTF - sousedé chtěli tu rodinu povraždit, protože fotr prodává bezpečnostní zařízení, bez kterých by však všichni ti lidé byli totálně v prdeli. Ne, oni je místo toho, aby byli rádi, chtějí zabít, protože jim přišlo, že na tom rodina vydělala moc peněz. Tohle jim moc nežeru. Každopádně tři hvězdy jsou i tak zasloužené.

    • 28.8.2016  21:33
    Kruh 2 (2005)
    ***

    První Ring je pro mě naprostej kult a můžu ho vidět kdykoliv znovu. V podstatě bych ho zařadila do první desítky svých oblíbených hororů. Proto jsem se trochu bála druhého dílu, protože všichni moc dobře víme jak to chodí když chtějí filmová studia vytřískat co nejvíc peněz z divácky ceněných filmů. V tomto případě není pokračování vyloženou ostudou, ale na vysokou laťku, kterou první díl nasadil, se pořád dívá z hloubky ne zrovna zanedbatelné. Ocenit jde zejména vizuál a práce s kamerou. I atmosféra zůstává prakticky stejná. Co trochu pokulhává je tempo, které ze začátku je příjemné, směrem ke konci se však rozplizlo na rychlý mišmas, který byl sice technicky dobře zvládnutý, ale místy neskutečně protivný svou urputností a snahou diváka přikovat k židli. Ona urputnost je vidět i ve scéně s počítačovými jeleny, kterou si podle mě mohli zcela jistě odpustit, protože filmu nic nepřidává. Chválím naopak scénu s Rachel a Samarou ve studně (ty pohyby... fuj). Suma sumárum nadšená sice zcela nejsem, ale nasraná taky ne.

    • 28.8.2016  21:24

    Kouzlo prvního Insidious vyčichlo už někde v průběhu druhého filmu a na třetí díl už ho zbejvá jen velmi málo. Nejvíc mi asi vadil nedostatek invence, se kterým k tomu řežisér přistupoval. Z předchozích dílů si vzal to nejlepší - zejména vizuální stránku světa mrtvých a základní kostru příběhu. Avšak už jaksi poopomněl přidat něco nového. Takže vlastně znovu dostáváme trochu přepracovaný první díl a chytrej divák si toho všimne poměrně snadno. Finálním zklamáním pak bylo, že jsem se nic nedozvěděla o démonovi s dýchací maskou (taky vám zněl jako Darth Vader?), kterej za tu celou patálii vlastně mohl. Při srovnání s horory, které vyšly po roce 2010 sice slušně tento snímek obstojí, ale s prvními dvěma díly se nedá absolutně srovnávat.

    • 20.4.2016  12:36

    V záplavě víceméně nudných, lekačkových a jak přes kopírák obšlehnutých hororů jako je Annabelle je tento nenápadný horor skutečný blaho. Už v prvních záběrech zaujme dokonalou vizuální stránkou. Autenticitu dodává i archaický způsob jakým postavy mluví (tohle bych fakt bez titulků nedávala). A hudební podkres, minimalistický a zároveň propracovaný, dotváří depresivní prostředí, které byste rozhodně nechtěli zažít na vlastní kůži. Příroda zde zobrazená je na první pohled statická a klidná, ale zároveň je z ní cítit nehostinnost a číhající nebezpečí. Do hlavních rolí se podařilo obsadit herce, kteří nezklamali, a zejména představitelé dětských rolí (hlavně Caleba a Thomasin) odvedli pořádný výkon. Mnoho lidí filmu vyčítá, že se tam toho děje málo a že je vyplněn spoustou vaty v podobě náboženskejch kydů. A jindy bych si možná taky stěžovala, že se dlouho nic neděje, ale v tomto případě mi přijde, že víc nepřirozených úkazů a zjevení čarodějnice by tomu neprospělo, spíše naopak. Nepřijde mi, že děj by se odvíjel pomalu, naopak stále graduje až k velkému finále, které zanechá husí kůži. Nejedná se přitom o horor nějak extra strašidelný, gore tam prakticky žádné není. Spíše se snaží zapůsobit na tu naši vnitřní část, kterou máme už od pravěku, a která nás nutí bát se přírodních sil a nevysvětlitelných entit, které tyto síly ovládají. Plus je tu samozřejmě pocit naprosté izolace a vydání na pospas, který filmovou rodinku nezadržitelně a pozvolna obrací proti sobě, zatímco ztrácí víru v to, že je Bůh zachrání. Závěrem mě ještě napadá, že jak vizuální stránkou, tak atmosférou a symbolikou mi The Witch strašně připomíná Antikrista od Larse von Triera.

    • 19.4.2016  23:06

    Tak tohle byl z mé strany vrcholný masochismus. Věděla jsem, že jdu do filmu, kterej se mi zcela určitě líbit nebude, ale všechen ten hejt kolem toho byl prostě tak lákavej, že jsem se musela přesvědčit na vlastní oči. Ještě větší masochismus by byl přečíst si knihu a film s ní srovnat, ale myslim, že to je hranice, kterou nejsem ochotna překročit. Dvě hodiny s tou debilní pipinou Anastázií mi bohatě stačily. Vim, že to není chyba herečky, že hraje úplnou krávu, z jejíhož chování dostávám osypky a epileptické křeče, ale myslim, že i kdybych ji viděla v jiném filmu a v lepší roli, už nikdy mi díky téhle pitomé roli nemůže přijít sympatická. Předsudky? Ano, ale who cares. Avšak i přes odpor k její postavě musím uznat, že svoji rolik zvládla dobře, stejně jako herecký kolega Jamie Dornan. Za každýho dávám jednu hvězdičku. Tu třetí dávám za krásné interiéry a kostýmy. Myslim, že jsem se k té pizdovině snažila být extrémně férová. Osobně asi chápu, co na tom spousta ženskejch vidí, přeci jen po deseti letech manželství se soustružníkem Lojzou, jehož vrcholná erotická představa je být vykouřen při čumění na fotbal, je představa namakaného milionáře se záhadnou minulostí a sexuální úchylkou, která nepůsobí vysloveně odpudivě, docela lákavá a sexy. A koneckonců z toho mohou mít benefit i někteří pánové, jelikož partnerky, které doteď byly v posteli jako prkna, najednou chtějí zkusit něco nového a tak v Erotic City koupí plyšový pouta a nějaké sexy prádlo. Poslední poznámku chci věnovat takovému zamyšlení nad tím jak jsou dneska erotické filmy trapné. Neříkám, že erotickej film nutně musí mít obří čuráky a kozy vyplňující 2/3 stopáže. Od toho máme porno. Ale přijde mi, že dřív se toho tvůrci báli tak nějak míň a ukazovalo se toho mnohem víc a s větším naturalismem. Zde vlastně po celou dobu nevidíme vůbec nic, co nevidíme v každém druhém filmu, akorát možná o něco častěji. Sakra, když už to je film podle knihy kde erotika hraje zcela zásadní roli, mohli se tomu přizpůsobit a aspoň toho ptáka nebo šlinc na prdeli od bičíku sem tam ukázat. Vzpomínáte na film Nymfomanka a na sado maso scény ze druhého dílu? Když to srovnám s 50 odstíny hnědi, je to úplně jinej level.

    • 3.1.2016  10:50
    Kmen (2014)
    ****

    Snad poprvé v životě mě mrzelo, že neumím znakovou řeč, ačkoliv její znalost není ke sledování filmu nutná. Film mě zaujal na první pohled nejen zemí původu (poslední dobou se hodně zaměřuju právě na filmy z východní Evropy), ale hlavně nezvyklým formátem, který režisér zvolil. Je jasné, že tenhle film díky tomu nemá šanci stát se kasovním trhákem pro masy, zároveň se ale nejedná o čistej art, kterej by pochopilo jen pár kavárenských inteleguánů. Žánrově se pohybuje někde mezi dramatem a thrillerem, nejlíp k němu však sedí slovo naturalistický. Bez jakéhokoliv hudebního podkresu a řeči slyšíme pouze zvuky okolí a tak se můžeme lépe zaměřit na děj samotný, který je nám prezentován v dlouhých kamerových záběrech téměř bez střihu. A ačkoliv byli do hlavních rolí zvoleni neherci, kteří nikdy před kamerou nestáli, odvedli výkon velmi nadpůrměrný, zejména pak Yana Novikova v roli mladičké hluchoněmé prostitutky. I prostředí samotné je bez problému uvěřitelné, stejně jako chování postav. Za mě velký palec nahoru a ve znakové řeči pravím "děkuju".

    • 31.12.2015  01:55
    Creed (2015)
    ****

    Píšu komentář ještě začerstva, pár hodin po skončení promítání, tudíž asi jsem trochu pod vlivem prvních dojmů a je možné, že komentář časem upravím. Zatím beru tenhle film jako ukončení celé dlouhé série filmů o Rockym a svým způsobem doufám, že skutečně bude filmem posledním. Ne ani tak proto, že by to byla naprostá katastrofa. Spíš naopak - je to vcelku důstojné rozloučení s příběhem trvajícím několik desetiletí (jak těch ve filmu, tak reálných). Nechybí tomu ten správný druh nostalgie, takže film dokáže místy navodit stejnou atmosféru jako měly staré díly. A opět dochází ke konfrontaci dvou světů, resp. dvou generací boxerů. Ovšem neděje se tak násilně a konfrontačně jako tomu bylo v pátém a šestém díle. Zde se oba světy, resp. obě éry, prolínají ve společné snaze dosáhnout vysokého cíle, mladší se učí od starších a naopak. Sly předal žezlo mladšímu kolegovi a sám sebe pasuje do role laskavého mentora, který už má všechno za sebou, ale pořád se necítí natolik starý, aby nadobro odešel z boxerské scény do ústraní. Role trenéra mu sedí skoro stejně jako role boxerského šampiona a koneckonců je s ohledem na Slyův věk vhodnější. Co se svěřence týče - než začnete s kritikou, vzpomeňte si na Tommyho Gunna a zkuste si je srovnat. Myslím, že Michael B. Jordan odvedl poměrně dobrou práci a v roli Apollova syna mi byl velmi sympatický. Jasně, není to Rocky (toho jako hlavní postavu v této sérii nemůže nikdo nahradit), ale je jeho velmi obstojným nástupcem. Abych však jenom nechválila, nesmím opomenout i nedostatky. Prvním z nich je hudba. Obyčejně si hudby u filmů zas tolik nevšímám, proto mě překvapuje, že jsem si toho vůbec všimla, ale na můj vkus to až moc přeháněli s hip-hopem. Jasně, hlavní postava je černoch, ale to sakra neznamená, že by měl hrát hip-hop pokaždý když trénuje nebo si jde zaběhat. Možná jsem sama koho to rušilo, každopádně k filmu kde je jednou z hlavních postav Rocky mi přemíra hip-hopu moc nesedí. Dalším nedostatkem je nekonzistence co se dynamiky děje týče. Přibližně druhá třetina se poněkud táhne a zaobírá se příliš podružnými motivy a zbytečnými dějovými vložkami (jasně, Adonis si našel holku, ale toho cukrování a vrkání bylo místy trochu moc). Posledním velkým nedostatkem je finální zápas a příprava na něj. Ne že bych očekávala dlouhé tréninkové montáže plné lesknoucích se svalů a potu na tvářích obou budoucích soupeřů, těch jsme si užili ve čtyřce dost, ale chybí mi takové to pumpování napětí do diváka, které ústí v to, že když konečně dojde na zápas, sedíme napnutí jak struny a těšíme se jak to dopadne. Tady se oznámí zápas a pak už jenom čekáme a pozornost od něj je neustále odpoutávána někam jinam, takže nakonec zapomeneme, že nějakej zápas vůbec měl bejt a vzpomeneme si na něj zase až když Adonis leze do ringu. Jinak ale nemám moc co vytknout. Čekala jsem něco mnohem horšího a proto mě Creed velmi příjemně překvapil.

    • 31.12.2015  01:16

    Podle některých je pokračování lepší než první film, ale já si to nemyslím. V jedničce sice byla většina postav absolutně nesympatická, ale i tak jsem si tam dokázala najít své oblíbence, což se o tomto nedomrlém pokračování říci nedá. Řečeno na rovinu, bylo mi úplně jedno co se s těmi lidmi stane a to je vždycky špatně. I příběh pokulhává ve snaze vše vysvětlit a svést zlo v domě na nějakou divnou satanistickou sošku, čímž se vytrácí kouzlo původního filmu. Je to stejný efekt jako mělo ve Star Wars vysvětlení Síly pomocí midichlorianů. Proč se snažit vysvětlit něco, co vysvětlování vůbec nepotřebuje? Ale chápu, na něčem tu zápletku museli postavit (jako kdyby neexistovalo víc způsobů jak do baráku postavy dostat). O tragických hereckých výkonech a ještě horších efektech se snad radši ani zmiňovat nebudu... Ani bych se o tom tak nerozepisovala, ale jednička je jeden z mých nejoblíbenějších hororů, ačkoliv zde na ČSFD nemí vysoké hodnocení. Mám pro ten film zkrátka slabost a mrzí mě, že někdo cítil potřebu si do něj kopnout takovým slabým pokračováním.

    • 30.12.2015  02:38
    Smrt panen (1999)
    ***

    Možná nejsem ta správná cílovka pro tento film, každopádně jsem ho ale moc nepochopila. A mám dojem, že i kdybych ho viděla stokrát, bude to stejné. Kdybych měla říci, co je hlavním poselstvím a závěrem filmu, vůbec bych si nevěděla rady s odpovědí. Pokud to ve mně mělo vyvolat nějaké silné emoce, vůbec se to nepovedlo. K postavám si nejde vybudovat vztah, protože příběh se zaměřuje na velké množství postav, ale nesnaží se je nám nijak představit, každá z nich má jenom vágní povrchní charakteristiku - sestry jsou krásné a sere je to doma, mladí kluci z nich maj v noci poluce a mají stalkerské tendence, rodiče jsou zaprdění panbíčkáři a přehnaně se bojí. Jinou charakteristiku nebo zajímavost ty postavy nemají. Taky mi tam chybí ono mysteriózno, na které láká popisek filmu. Žádná velká záhada není odhalena, ačkoliv se film tváří jako kdyby nám měl ke konci nabídnout nějaký zásadní zvrat. Na konci se nestane vůbec nic kromě toho, co si každej vydedukuje už na začátku. Je to jako souložit, těšit se na dobrej orgasmus, ale pár sekund před velkým finále se partner zvedne a jde si zapálit na balkon. A vy tam tak ležíte a nechápete co se stalo a jakej to mělo smysl. Tak asi takový pocit ve mně film navodil.

    • 30.12.2015  02:29
    Major (2013)
    ***

    Vím, že v Rusku je možné opravdu leccos a že korupcí a humusem je jejich policie neskutečně prolezlá, ale až tak vyhrocenou situaci jsem nečekala. Zkrátka jim to tak docela nežeru. A nežeru jim ani myšlenkové pochody hlavních postav, které se předhánějí v tom kdo je větší kokot, ale opět tím trpí realističnost. Přitom začátek se zdá velmi slibným. Vysloveně pochválit se dá snad jenom kamera a hudební doprovod, ale to je vše.

    • 30.12.2015  02:21
    Bratr (1997)
    ***

    Pokud byste od této ruské kriminálky čekali honičky v autech a šílené přestřelky, asi byste čekali marně. Ono té akce zase tolik není, zato jsou zde ale podrobněji rozebírány vztahy mezi jednotlivými postavami a realita života nižších vrstev. Což mi docela vyhovuje. Co mi však už tolik nevyhovuje je rozvleklé tempo, které film posouvá mezi obtížně zapamatovatelný průměr.

    • 26.12.2015  15:35
    Hvozd (2015)
    ***

    Já prostě miluju horory odehrávající se v lese. Vedle opuštěných sanatorií je to moje oblíbené prostředí. Další věc, kterou mám hodně ráda, je propojení starých evropských legend a mýtů s moderní dobou. A toho všeho jsem se zde dočkala v hojné míře. Jenže výsledek je nakonec takový polovičatý. Zkrátka to nemá ten správný drive. První polovina je sice velmi dobrá, ta druhá však už trochu pokulhává. Najednou se toho začne dít hrozně moc, pokračovalo to ve stále stejném tempu a to mi trochu vadilo. Nepomohli tomu ani nevýrazní herci, ke kterým jsem si nedokázala vybudovat žádný vztah. A další věc je, že ty bubáky ukazovali až moc. Dokud to byli záhadní tvorové schovaní ve křoví, měla jsem z nich nahnáno mnohem víc, než když je ukazovali v každém druhém záběru. Tomuhle filmu by velmi pomohlo kdyby ty zrůdičky režisér pojmul trochu více ve stylu jako pojal Shaymalan ve Znamení své emzáky, ze kterých až do samého závěru nevidíme prakticky nic. A pak tu jsou samozřejmě efekty, které opravdu nejsou nic moc. Zde zkrátka platí pravidlo, že pokud chceme mít film kde je hodně efektů, musí ty efekty být dobré. Pokud efekty nezvládáme na jedničku, snažíme se, aby to divák moc nepoznal, a tak je dávkujeme velmi střídmě. Aspoň myslím, že takhle by to mělo být. Závěr z toho všeho je, že prostředí a hlavní motiv jsou opravdu moc fajn, ale nepodařilo se tak zcela dosáhnout onoho mýtického staroanglického nádechu, který by tam vzhledem k námětu měl být.

    • 26.12.2015  15:14
    The Visit (2015)
    ****

    Nevím jestli se Shaymalan vrátil a odkud, ale to není podstatné, protože tohle je velmi povedený film, který posouvá americkou hororovou tvorbu zpět na správnou kolej - pokud se tím tedy ostatní tvůrci nechají inspirovat a přestanou točit nudné duchařiny. Takhle totiž má horor vypadat. Krásné prostředí, dávkování napětí po dávkách bez spoléhání se na laciné lekačky typu "bububu, tak já zas jdu a za pět minut vybafnu znovu", zajímavé postavy, gradace, dobrá práce s kamerou - tohle všechno zde je a tvoří předpoklady pro kvalitní film. Vesnická idylka s roztomilou babičkou, která vaří vnoučatům ve své roztomilé kuchyňce dobroty, se velmi postupně a plíživě mění v děs a hrůzu když se z roztomilých prarodičů stávají absolutně neroztomilí psychouši. Jednotlivé hororové scény způsobují kůži husí kůži, zejména pak scéna se schovávačkou pod domem. Jiné scény nás zase napínají tak, že máte oči doslova přilepené k obrazovce - např. scéna s čištěním pece. A velmi mě potěšilo, že práce s ruční kamerou nevypadá jak kdyby někdo dal do ruky lacinou kameru šimpanzovi s parkinsonem. Z většiny handycam záběrů po čase člověka bolí hlava, zde tomu tak ale není. K dokonalosti chybí velmi málo a Shaymalan zavřel hubu všem pochybovačům, kteří si mysleli, že už dokáže točit jenom nasládlé sentimentální blbosti.

    • 26.12.2015  14:43

    Tohle je tak krásně osmdesátkové fantasy, že by mohlo být ve slovnících hned vedle Conana s Árným pod heslem "fantasy s korbama". Já tyhle fantasy filmy ani moc nemusím (kromě již zmíněného Conana) a přiznám se bez mučení, že tohle jsem si pustila jenom proto, abych mohla slintat nad Dolphem Lundgrenem. Jaké bylo moje zklamání, že jeho postava nedostala moc prostoru a byla odsunuta někam na vedlejší kolej. Celou dobu jsem si ani nebyla jistá kdo je hlavní postavou přívběhu - jestli He-man nebo mladá středoškolačka v podání Courteney Cox. Kdo to ví, ať mi odpoví, protože já fakt netuším. Tahle nejasnost je v mých očích jednou z největších vad na tomhle filmu. Příběh je jinak vcelku jednoduchý a žádných šílených zvratů se nedočkáme, což u tohohle žánru spíše oceňuju. Pochvalně bych mohla mluvit i o hereckých výkonech, zejména o Courteney Cox, která je mi ve svých rolích před Přáteli neskutečně sympatická. Jedině ten Dolph celou dobu vypadá jako kdyby ho to vůbec nebavilo. Možná právě proto, že nedostal moc prostoru pro cokoliv jiného než zatínání svalů...

    • 26.12.2015  14:23
    Ame no machi (2006)
    ***

    Ame no machi stojí mezi ostatními japonskými horory v kategorii solidního průměru. Japonská hororová škola podlehla tomu samému nešvaru jaký je vidět v tvorbě z USA. V obou případech se točí duchařiny a mysteriózní horory, které vypadají jako kdyby někdo pořád dokola používal ten samej prefabrikát, akorát ho pokaždé okořenil trošku jinak. Průměrné postavy a průměrný příběh jsou snadno zaměnitelné za dalších 100 filmů, nic nového nebo šokujícího se nekoná, ale pořád se jedná o víceméně koukatelnou záležitost, která neurazí. A pokud někdo teprve začíná s japonskými horory, není to úplně špatný film, na kterém začít, protože je ještě relativně nenáročný a ve vyprávění velmi přímý. Přesně takový je Ame no machi. Tenhle komentář by klidně mohl být delší a měla bych i chuť se k tomuto filmu trochu rozepsat, protože moc komentářů k němu zde nevidím, ale film samotný mi to vůbec neusnadňuje, protože o něm nejde říci skoro nic, co už nebylo řečeno jinde ve stovce variací.

    • 26.12.2015  14:10

    Film začíná hned v prvních minutách ústřední zápletkou a kolem ní se postupně odvíjí vyprávění příběhu. Smrt hlavní postavy hraje naprosto stěžejní roli a kolem ní, nebo spíše na ní, se namotává tragický příběh dvou sourozenců, kteří si slíbili, že se nikdy neopustí. Sledujeme jejich osud od raného dětství až do osudné smrti Oskara, je nám přiblížen jejich velmi blízký vztah, který je ještě více utužen životem v Tokiu, které je tradičně pro cizince velmi cizí, takřka nepřátelské. Po Oskarově smrti sledujeme osud jeho sestry, která se snaží porvat se se životem, ve kterém už nemá žádnou rodinu. Je nasnadě, že její životní rozhodnutí nebudou z nejlepších. Vzhledem k velmi dlouhé stopáži a silnému příběhovému zaměření na oba sourozence člověk získá velmi blízký vztah k postavám. Minimálně v mém případě mi nečinilo žádné problémy se do jejich osudu vžít. Vizuál je velmi zajímavý - temný a zároveň velmi barevný, dýchá z něj Japonsko a jeho noční život. Kamera zabírá hlavní hrdiny buď zezadu nebo odněkud ze stropu. Hlavním hrdinům skoro nikdy není vidět do obličeje a vy si brzy přijdete skoro jako stalker. Tento způsob snímání není náhodou, protože má evokovat cestu duše (nebo snad ducha), který se dívá sám na sebe a své okolí z jiného světa, který ostatní nevidí. I zvuky jsou jiné, než jak je normálně vnímáme. Vizuál společně s kamerou a zvukem tvoří surreálný dojem, který můžeme zažít buď na drogách (které také skutečně jsou jedním ze stěžejních témat filmu) nebo po smrti. Myslím, že um, se kterým byl tento dojem "sledování zpovzdálí" navozen, je to, co činí tento film společně s příběhem velmi originálním. Přibližně v polovině filmu jsem byla připravena hodit sem pět hvězdiček, ale později jsem si to rozmyslela, protože film se začal utápět sám ve své filosofii a estetice a sledování se postupně stalo velmi vyčerpávající. Mnoho scén, ačkoliv krásných a dobře zvládnutých jak herecky tak technicky, bylo směrem ke konci vysloveně nadbytečných či nepřiměřeně zdlouhavých. Skoro jako by tvorba filmu režiséra bavila tolik, že nechtěl nikdy skončit. Proto nakonec pět hvězdiček neudílím, ale říkám rovnou, že ty čtyři hvězdičky jsou plně zasloužené.

    • 26.12.2015  13:54

    Ko to tamo peva je taková roztomilá jugošská road movie s typicky balkánském prostředí, s typicky balkánskými postavami a s typicky balkánským humorem i tragikou. Autobus je metaforou jugoslávské společnosti a jeho cesta do Bělehradu symbolizuje cestu do války. Film je postaven na konverzacích a vývoji vztahů mezi jednotlivými postavami, které mají rozmanité osudy a názory, stejně jako celá jugoslávská společnost. Jednotlivé epizody cesty jsou uvozovány zpěvem dvou cikánských mladíků a autobus přes všechny překážky spěje ke svému cíli. Ale budou skutečně všichni šťastní až se do Bělehradu dostanou?

    • 24.12.2015  16:19

    Roztomilá prdelka Jean-Claude Van Damma si čtyři hvězdičky zaslouží :D.

    • 22.8.2015  01:00

    Komentář obsahuje spoilery, byli jste varováni. Mám s tímhle filmem trochu problém. Stran scénáře, režie i hereckých výkonů nemám co vytknout, v tomto směru to bylo zvládnuté na jedničku. Horší už je to s poněkud černobílým vykreslením jednotlivých postav. Ředitel je prostě ten zlej a všichni ostatní jsou ti hodní, kteří se po vzoru Martina Luthera Kinga snaží dosáhnout spravedlnosti. Ne že by neexistovali chlapi jako je ten ředitel, ale v celkovém schématu mi postavy přišly jedna jako druhá podle nějaké archetypální šablony. Ředitel kruťas, učitel hipík bouřící se proti normám, dále nesmí chybět mladej rebel, kterýmu je celou dobu jenom křivděno atd. Plus všechna ta politika, která vystrkuje rypák v každé páté minutě. Ale nejabsurdnější na tom všem je samotný konec. Ředitel umře a děti nadšeně jásají, rodiče taky vypadají, že jsou s onou skutečností nadmíru spokojení. Co si z toho mám odnést já jako divák? Že si zasloužil umřít za to, že klukovi natrh ucho a pár jinejm dal pohlavek? Že jeho smrt je hodná nějakejch oslav a že je lepší mrtvej než živej? Nechci bejt moralista, normálně to opravdu nesnáším, ale v tomto případě se tomu nejde vyhnout. Necítím se tím nějak zvlášť pohoršená, jenom jsem posledních pár minut měla obočí vytažené nahoru, protože mi to přišlo neskutečně absurdní.

    • 21.8.2015  21:59
    Po svatbě (2006)
    ****

    Seveřani jsou mistry psychologického dramatu, což potvrzuje i režisérka Susanne Bier a její film Efter brylluppet. Úvod v Indii, který je až překvapivě pozitivní, je velice slibný a dobře navnadí. Část odehrávající se v Dánsku sází na psychologii postav a jejich vyrovnávání se s novými skutečnostmi. Jejich reakce jsou uvěřitelné, takže nedělá problém se do jejich osudů vžít. Nejvýrazněji působí postava Madse Mikkelsena, která se musí doslova rozhodnout mezi dvěma rodinami - tou dánskou, se kterou ho pojí minulkost i přítomnost v podobě nově nalezené dcery, a tou indickou, kterou tvoří děti, kterým věnoval mnoho snahy v oblasti humanitární péče. Ztratit nechce ani jednu rodinu, ale čím víc film spěje ke konci, je víc a víc jasné, že neexistuje kompromis a bude se muset rozhodnout. Jednotlivé emocionálně vypjaté momenty nepůsobí kýčovitě, zejména díky výbornému scénáři a dobré kameře, která dokonale pomáhá hercům vyjádřit pocity jejich postav. Části odehrávající se v Indii se netlučou s těmi odehrávajícími se v Dánsku, ale prolínají se tak, že se navzájem neruší. A moji oblíbenci? Rozhodně Mads Mikkelsen, ale zejména pro mě dosud neznámý Rolf Lassgård, který je schopen na plátně vykouzli nejen arogantního podnikatele, ale i milujícího a něžného otce nebo muže na pokraji zhroucení a to tak, že mu každý aspekt jeho postavy dokonale věříte.

    • 21.8.2015  21:49

    Tak za prvé, silně nedoporučuju tento film těm, kteří jsou momentálně bez práce, protože z něj budete mít ohromný depky. Jestli se něco Karismäkimu povedlo, tak je to právě pocit beznaděje, který provází takřka celou stopáž. Svět je krutý a pokud přijdete v jednom okamžiku o veškeré příjmy a okolí vám dává najevo, že jste už nepotřební, tak můžete udělat dvě věci - buď se dát na dráhu profesionálního alkoholika nebo se sebrat a zkusit zariskovat. Většina postav se přiklonila k první možnosti, ale ústřední postava, bývala hlavní servírka, se odmítá smířit s krutou realitou a podniká vše možné, aby se se svým manželem zvedla ze dna. Celou dobu jsem jim držela palce, jinak to koneckonců ani nejde když jsou hlavní postavy tak sympatické. Film je nejen depresivním průvodcem světem nezaměstnaných, ale zároveň příšlibem všem takovým, že když se budou dostatečně snažit a nenechají se zlomit, tak se mraky pravděpodobně jednou rozestoupí...

    • 5.7.2015  20:39
    Dva a půl chlapa (TV seriál) (2003)
    **

    Jsem jedna z těch lidí, kteří nemohou vystát Charlieho Sheena. Ale i kdyby nebylo jeho, tak by mi ten seriál přišel tak trochu trapnej. Ty vtipy a hlášky jsou totiž většinou pěkně přitroublý. Zkrátka tohle není vůbec můj šálek čaje.

    • 5.7.2015  09:41

    Líbilo se mi jak si pohráli s tématem cestování čase aniž by se dopouštěli logických paradoxů, které jsou k vidění v jiných filmech. Naopak je na tématu důsledků těchto paradoxů postaven a opravdu nenajdete jedinou logickou chybu, která by film shodila. Co začíná jako horor pokračuje po vysvětlení situace, ve které se hlavní hrdina nachází, jako thriller kde jde především o čas a provedení určitých úkonů ve správném pořadí. Přičemž si tvůrci vystačili pouze se čtyřmi postavami. Film je zkrátka minimalistický, atmosféricky silný a celkově velmi sympatický.

    • 5.7.2015  09:33

    Ať se na to koukám z jakéhokoliv úhlu, nevidím na tom absolutně nic výjimečného. Možná kromě té nechtěné směšnosti, která mi bránila se plně ponořit do atmosféry. Příklad: týpek se snaží sundat klaunský kostým jakousi elektrickou pilou a nedaří se mu to. Má u toho barevné vlasy, make-up a klaunský nos. Působilo to na mě tak nějak divně, jako kdyby to ani nebylo bráno vážně. A podobných divných scén je více. Taková nechtěná parodie na horory s klauny. Působí to neskutečně směšně, nikoliv děsivě. Neumím ani pořádně vysvětlit svou averzi, ale doufám, že nejsem jediná komu na tom něco nehrálo.

    • 4.7.2015  00:54
    Off Season (2009)
    ****

    Mám ráda prostředí opuštěné zamrzlé přírody kde není lidská noha, tudíž mi v tomto směru kraťas velmi vyhovoval. V tomto případě zmrzlou pustinu obývá chlápek se svým psem. Asi se hodně nudí a navíc je to alkáč, tak tráví své dny tím, že vykrádá přilehlé chaty a po nocích chlastá. Jenže jednou se mu jeho výlet šeredně nevyplatí, protože v jedné z chat narazí na něco, na co by nejradši hned zapomněl. A rozhodně od toho neuteče, protože ono místo ho k sobě nakonec opět přitáhne. SPOILER!: Trochu mi bylo líto toho psa, ten k tomu přišel dost nevinně. A připomnělo mi to trochu jednu scénu v jedné z knih od Stephena Kinga kde je dítě, které skončí zavřené ve staré ledničce a nemůže se dostat ven. Je to jedna z nejhorších smrtí, kterou si umím představit, a už od přečtení té knihy mě ta představa děsí, tudíž i v tomto kraťas udeřil na mou notu. Tma, těsný prostor a pomalá smrt žízní. Fuj.

    • 4.7.2015  00:29
    Musarañas (2014)
    ****

    Fuj, z tý ženský mi celou dobu běhal mráz po zádech. A za to mohu děkovat Macareně Gomez, která ji ztvárnila opravdu dokonale. Ostatní postavy vedle té její poněkud zanikaly, ovšem role je to tak dobrá, že mi to ani trochu nevadilo. Víceméně už od začátku příběhu je jisté, že nic zdaleka nepůjde podle plánu, protože Montse je tak neskutečně narušená, že to z ní leze každým jejím pórem. A odnáší to chudák ségra i týpek, kterého Montse drží ve svém bytě a chová se k němu jak k nějakému poraněnému domácímu mazlíčkovi. Jenže její umělá idylka nemůže trvat věčně a pak... shit hits the fan a nakonec se dočkáme velice slušnýho psychoušskýho bordelu. A celou tu dobu jsem vůbec nevěděla, má-li mi Montse být líto nebo jestli si zaslouží zhebnout. Zkrátka, nic není černobílé a některé motivace za šílenými činy se zdají být skoro logické. Na konci navíc dojdeme k pointě, která je pro příběh sice trochu zbytečná, zato docela příjemná. Španělům a jejich tvorbě hodně fandím a ještě se mi snad nestalo, že by mě španělský horor nebo thriller zklamal. Doufám, že podobných kousků uvidím ještě hodně.

    • 4.7.2015  00:21
    Babadook (2014)
    ****

    Velmi příjemné překvapení v podobě ženy, která má na kontě teprve první film. A na prvotinu je to velice zdařilé. Lecjaká větší režisérská hvězda by nejradši své prvotiny schovala do skříně spolu s Babadookem, ale myslím, že Jennifer Kent nic takového dělat nemusí. Svůj film postavila na psychologii postav a podařilo se jí vykreslit dokonale napjaté prostředí. Matka Amelia působí vyčerpaně a psychicky v prdeli v podstatě od první minuty a její heperaktivní malej poděs jí v tom příliš nepomáhá. Což je příjemná změna oproti těm šťastnejm dokonalejm rodinkám, které vídáme v podobných filmech. Nakonec Amelia zcela podléhá tomu, co dost dobře může být reálný bubák, ale vzhledem k tomu, že protagonistka samotná není v dobrém stavu, můžeme se zároveň domnívat, že by se mohlo jednat i o halucinace. Můžete si vybrat sami, mně sedí obě verze. Posledních patnáct minut sice podléhá silně žánrovému klišé a konec je takový divný, ale pořád to není nic, co by film absolutně shodilo. I dětský herec odvedl dobrou práci. A já jen doufám, že režisérka bude pokračovat v cestě, kterou si tak dobře vyšlapala tímto psycho hororem.

    • 4.7.2015  00:15
    G. I. Joe (2009)
    **

    Moc jsem od toho nečekala a moc jsem ani nedostala. Kde jsou to časy kdy jediný G. I. Joe byl plastový vojáček, se kterym jsem se hrála jako harant (jo, na panenky jsem moc nebyla). Tohle s ním nemá společného vůbec nic, ale to vem čert... nízké hodnocení dávám, protože je to přesně takový typ akčňáku, který opravdu nemusím. Debilní scénář se tvůrci snaží překrýt tunou počítačový akce, která rychle omrzí, a postavy jsou tak kýčovitě archetypální, až je z toho člověku šoufl (šílený profesor).

    • 3.7.2015  02:49
    Ryeong (2004)
    **

    Kdyby to byl první asijský duchařský film, který jsem viděla, asi bych z toho byla více nadšená. Já jsem jich ovšem už měla tu čest poznat více a tudíž nebylo těžké poznat, že tvůrci brali kde mohli (mimo jiné lehce vykradli Kruh) až přebrali a vytvořili klasický duchařský polotovar, který i přes snaživé herce nedosahuje ani průměru. Film trpí podobným syndromem jako americká Annabelle - sází na to, že horor určitého typu má zkrátka u méně "zvyklého" a nenáročného publika poměrně úspěch a tak jsou tyto typy hororů brány jako vděčné téma u kterého autoři získávají dojem, že se ani snažit nemusí. Což je škoda a to velká. A když už jsme u tý škody... je to jako kdyby se výroba Škodovek zasekla někde u staré dobré stodvacítky, protože lidi jsou s ní docela spokojení, tak proč se namáhat tvořit lepší a zajímavější modely. Vždyť ona jim ta stodvacítka stačí. A v tom to je - zaseknout se na něčem, co už se osvědčuje dlouhou dobu, není dobré a já se těším až to studia pochopí a kolečka filmového průmyslu se znovu pohnou aby vytvořila něco nového.

<< předchozí 1 2 3 4 6 12 17 22
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace