Mefistofelle

Mefistofelle

Pacient č. 89R7S10

okres Plzeň
Vcelku neškodný magor

25 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 3 4 5 6 7 8 9 12 17 22
    • 17.7.2012  15:46
    Psycho IV: Začátek (TV film) (1990)
    ***

    Někteří lidé nevědí, kdy mají přestat. Nevěděl to Hitler, nevěděl to Stalin... a všichni víme, jak dopadli. Ne že bych chtěla režiséra Micka Garrise přirovnávat k diktátorům, ale Psycho zkrátka mělo skončit mnohem dřív, protože takhle to nikdy nekonční zrovna nejlíp. Oko mé sice vidí hodnocení svých oblíbenců sestávající se obvykle z jedné hvězdičky, ale já jsem byla poněkud shovívější. Jasně, myslím si, že tenhle díl, stejně jako ten třetí, vůbec nemusel existovat a svět by se bez něj nezhroutil sám do sebe, ale nebudu filmu zbytečně křivdit tím, že bych nepřiznala, že mě docela bavil. Sice už tolik neuvidíme z Anthonyho Perkinse, zato uvidíme přehlídku duševních chorob provázejících životy mladého Normana Batese a jeho matky, kteří spolu mají vztah přinejmenším velmi podivný. A přiznám se, že jsem vždycky byla trochu zvědavá, jak se tomu bláznivému Batesovi žilo s maminkou, než ji poslal přímo do pekel. Jo, bavilo mě to, znovu se přiznávám a už to nechávám bejt. Zbývá jen doufat, že nějakého hollywoodského napůl zkrachovalého režiséra nenapadne natočit další bláznivej remake/sequel/prequel nebo jakýkoliv jiný -quel. Protože už toho opravdu bylo dost...

    • 17.7.2012  15:37
    Psycho 3 (1986)
    ***

    Syndrom druhého dílu už známe - takový film je pzravidla horší než jeho první díl. A protože je to nemoc nakažlivá, šíří se i na ostatní díly série. I Psycho III bylo zasaženo a tak samozřejmě nemůže sahat úžasné jedičce ani po kotníky a od dvojky se taky liší kvalitou směřující dolů. Tonda Perkinsů se holt svého Psycha nedokázal vzdát a tak sedl na režisérskou sesličku a pokusil se pokračovat. Vypotil ze sebe dílo průměrné, nikoliv sice bez nápadu, ovšem lehce zbytečné, protože bez tohoto filmu by se Psycho bývalo docela dobře obešlo. Aspoň že jako herec nezklamal a svou postavu neztrapnil. I když velmi nebezpečně mu konkuroval oslizlý a sexuchtivý brigádník Jeff Fahey. Příběhově je to takové... nijaké a ostatní postavy za řeč moc nestojí, ovšem když odhlédneme od toho, do jaké série film patří, není to zas tak zlé, samo o sobě to vydá na ještě ucházející film.

    • 14.7.2012  17:23
    Gauneři (1992)
    ****

    Ačkoliv se Tarantinovy postavy kolikrát baví o úplným hovně (někdy doslova), chci z toho rozhovoru slyšet každou větu a každé slovo. Nechápu čím to je, ale měla jsem to tak při sledování Pulp Fiction i Reservoir Dogs. Tento film je ostatně jakousi předzvěstí Pulp Fiction, kde byl Tarantinův styl působení na diváka doveden k dokonalosti. Obyčejně moc nemám ráda filmy o gaunerech s bouchačkama, ale ti Tarantinovi mě neskutečně baví - možná i proto, že nejsou jenom neskutečně drsní, ale dokážou být vtipní, charismaričtí a jejich osud vás zajímá.

    • 14.7.2012  17:16
    Headcleaner (1999)
    ***

    Je zbytečné pouštět se do nějakých hlubokých rozborů nad významem - je to zkrátka surrealistické dílo podložené elektronickou hudbou. Přesto zajímavější než jiné podobné věci.

    • 14.7.2012  16:49

    Tu hru si chci rozhodně zahrát... aspoň za předpokladu, že bude aspoň z půlka tak dobrá jako tento sympatcký pekelný animáč.

    • 14.7.2012  16:46
    Maniak (2009)
    *

    What has been seen, cannot be unseen... Brrr, na co jsem se to zas koukala? Jak to někdo mohl takhle podělat? Dobře, jakmile dopíšu tento koment, zkusím na to rychle zapomenout. Tak tedy, Basement Jack je film kterej se strašně moc snaží mít super postavy, super atmosféru a celkově být strašně super. Až no to, že ani jedno se mu nedaří. Postavy jsou tak debilní, že se divím, že se dožily dospělosti. Jedinej sympaťák mezi nimi je vrah, kterého je vám aspoň líto, protože maminka na něj byla moc a moc zlá. Pochybuju, že to byl režisérský záměr, takže něco je tady nejspíš špatně. Dialogy jsem sice slyšela předabované, ale nedělám si iluze o tom, že i v originále to bylo stejně příšerné. Ale co mi rvalo oči z hlavy asi nejvíc byly ty šílený počítačový efekty. Jak je možný, že efekty z osmdesátkových hororů vypadají stokrát realističtěji, než ve filmu z roku 2009? Hrůza. A jednu hvězdičku dávám jenom za toho vraha - i když je možné, že jeho největší zásluha na ní je to, že nemluvil.

    • 26.6.2012  10:25
    Metachaos (2011)
    ***

    V jednom z komentářů jsem četla, že tomuto krátkometrážnímu snímečku lze dát buď odpad nebo pět hvězdiček. Já jsem to vzala zlatous třední cestou. Vizuálně je snímek velmi působivý, hudebně taktéž (i když na druhou stranu znávám, že industriálně-techno-noisová hudba nemusí sedět každému). Je to dynamické, temné a zamýšlené poselství si snadno domyslíte. Je to znázornění ošklivého světa, za který si ovšem můžeme sami. Chaotická černá vyhrává nad harmonickou bílou, postavy v krajině jsou pasivním prvkem podléhajícím děsivým změnám. No, něco to o nás přeci jen vypovídá, ne?

    • 25.6.2012  10:49
    Psycho II (1983)
    ****

    Musím se přiznat, že jsem od toho neočekávala moc. Nepředpokládala jsem, že legendárnímu Hitchcockovu Psychu by to kdy mohlo sahat byť jen po kotníky. Ale spletla jsem se, protože Psycho 2 je podařený film. Celkově ladění filmu je úplně jiné, nehraje se tolik na atmosférické kamerové záběry, mnohem víc se pozornost upíná na dialogy a atmosféra je taky úplně jiná, ale pořád je to ono Psycho, které máme rádi. A Anthony Perkins rozhodně nedělá ostudu, stejně jako jeho herecká kolegině Meg Tilly. Příběh je sice místy slabší a někde až přehnaný, ale mám radost, že se podařilo udělat solidní pokračování něčeho tak legendárního jako je Psycho bez toho, aby z toho vznikl mišmaš mající za účel vytřískat z legendy co nejvíc peněz.

    • 25.6.2012  10:22
    The Tunnel (2011)
    ***

    A opět tu máme "dokument", tentokrát z mého oblíbeného prostředí tunelů nebo metra. Amatéřina je na něm znát, ale zároveň vidím i snahu projevující se v pěkných záběrech a několika opravdu propracovaných strašidelných momentech. Kamera není po většinu snímku roztřesená, což bývá bohužel často chyba podobně zaměřených filmů. Ale co už mi opravdu vadilo bylo to, že lekačka nebo to, co se následně stane, bylo prozrazeno ve formě rozhovorů s postavami ještě předtím, než se to stalo. Je to odvážné, ale bohužel to moc nefunguje. Ty rozhovory s postavami jsou vůbec velkou slabinou filmu, protože ze začátku je jich moc a i když jich později ubývá, tak mají zase tendenci skákat do "real" záběrů v momentě, kdy se vybudovalo pořádné napětí, čímž jej nechtěně shazují. V rámci tohoto typu filmů bych to hodnotila pozitivně, na rozdíl od Lake Mungo, a oceňuju i amatérskou snahu, ale své chyby to má a bylo by zbytečné před nimi zavírat oči.

    • 25.6.2012  10:14
    Lake Mungo (2008)
    **

    Hororové fake dokumenty zažívají rozmach, proto se i Australané rozhodli, že si natočí ten svůj. Na mě to však bohužel moc nepůsobí, porotože dokumentaristický styl tomu bere bezprostřední zážitek. V tomto konkrétním případě zvolili metodu "necháme herce vykecávat se a pak do toho sem tam střihneme video/fotku, kde bude muset divák najít ducha". Příběh sám o sobě je zajímavý, většinou se duchařiny týkají zlých duchů a hlavní hrdinové mají za úkol se jich zbavit. Zde je to neškodný duch, který nikomu zjevně nic udělat nechce, prostě tam jenom je a rodina se snaží přijít na důvod, proč se zdržuje v jejich domě. Kdyby to bývalo bylo natočeno klasicky, tak by to mohlo být fajn, protože pár poměrně originálních nápadů to v sobě má a některé scény, které byly pouze převyprávěny, by mohly být opravdu strašidelné. Podle mého zbytečně promrhali zajímavé téma špatně zvolenou formou.

    • 7.6.2012  15:04

    K-popová kultura je svět sám pro sebe a v tomto izolovaném světě se Gok Kim pokusil natočit duchařský horor. Když se mi podařilo překousnout pro mě naprosto příšernou hudbu, zbyla mi z toho docela slušná duchařina, která sice mohla být kratší, ale své světlé momenty rozhodně má - například finální koncertní scéna byla moc povedená. Příběh je sice trochu zamotaný a ke konci jsem se trochu ztrácela v tom, co se děje a proč, ale nezvyklé prostředí, které je pro Evropana naprosto cizí, to náležitě vyvažuje. V porovnání s jinými korejskými snímky, které jsem tento týden zhlédla, je to lepší průměr, u kterého ještě pouvažuju o čtyřech hvězdičkách.

    • 7.6.2012  14:59
    Pon (2002)
    ***

    Pon je další z nekonečné řady asisjkých hororů, které od sebe navzájem těžko odlišíte. Není špatný, ale zároveň není ničím výjimečný a příběhově i celkovou atmosférou nevybočuje z řady. Naštěstí však neneudí a pár docela pěkných momentů zde je, tudíž na průměrné hodnocení to bohatě stačí. Malé plus patří holčičce v rolik Young-su, která zahrála skoro dokonalou malou mrchu.

    • 7.6.2012  14:56
    Veterán (2012)
    **

    Danny Trejo si poprvé zahrál trochu vážnější roli a musím uznat, že jsem byla překvapena tím, jak mu to jde. Role starého a po uznání toužícího veterána z Vietnamu mu vyloženě sedla. Ale tím zhruba kvality filmu končí, protože příběh je značně nedotažený, ostatní role spíše chabé a akční scény spíše průměrné. Nesmí samozřejmě chybět přeslazený a velmi nepravděpodobný happy-end a trocha toho amerického klišé. I přes pár světlejších momentů je to bnohužel slabší podprůměr.

    • 7.6.2012  14:51

    Z díla Věry Chytilové je zde nejvíc vidět feministický vliv. Film zachycuje podzim života přestárlého Casanovy, který se neodvratitelnou tíhu stáří snaží zahnat houfem mladých milenek. Ve své snaze se mu však přestává dařit a Faun se stává tragikomickou postavičkou, která pomalu a jistě míří k zapomenutí a bezvýznamnosti. Z Fauna, bytosti nabité erotickou energií, se stává spíše už jen starý kozel, který se může na mladé dívky jen dívat a vzpomínat na svá lepší léta. Výkon Leoše Suchařípy v hlavní roli je takřka fenomenální a lehce psychedelické a nezvyklé kamerové záběry opět nabuzují dojem, který umí vytvořit jen a pouze Chytilová. Dialogy a zejména Faunovy monology se často pohybují na pomezí naprosté abstrakce a film získává poetický ráz. Z toho, co jsem od dané režisérky viděla, se Faunovo velmi pozdní odpoledně rozhdoně řadí k tomu lepšímu.

    • 2.6.2012  21:17

    Pokud vypadáte tak jako dva hrdinové tohoto filmu, nemůžete očekávat vítězství v kategorii Miss Sympatie. Přeci jen, upocená košile, zarostlej ksicht a umaštěná čepice mohou vyvolat spíš opačný dojem. Někdy se však stane, že partička mladých a atraktivných městských děcek o vás získá dojem ještě mnohem horší - a pak se to může nepěkně zvrhnout. Zkrátka a dobře, studentíci si ze zcela náhodných událostí domyslí, že Tucker a Dale jsou buranští vrazi, kteří si ve své lesní chajdě krájejí na kousky mladé studentské maso. Pravda to sice není, ale to jim nebrání v tom, aby se je nepokusili zlikvidovat, ovšem s tím výsledkem, že sami sebe naráží na kopí nebo skáčou do stroje na řezání dřeva. A Tucker s Dalem se k tomu vždycky nějak nachomýtnou, čímž svou domnělou vinu jen stvrzují. A že je to komedie, tak u toho samozřejmě padá spousta vtipných i méně vtipných hlášek. Za účel to původně mělo parodizovat americké buranské vyvražďovací horory a minimálně v první polovině se to daří pěkně. Škoda jen, že tvůrci moc nevěděli, co s tou polovinou druhou, protože její vývoj už je poněkud křečovitý. Ale účel to splnilo, pobavila jsem se a tleskám Tudykovi a Labinovi, kteří sehráli až překvapivě dynamické buranské duo.

    • 2.6.2012  21:07

    Asijské duchařiny už protřelého fandu nemohou ničím překvapit, ovšem klasicky si drží dobrou hororovou úroveň. Nejinak je tomu v případě této korejské zvířátkoviny. A když něco nazvu zvířátkovinou (úchylné slovo, což?), můžete od toho očekávat, že se to bude havětí jen hemžit. Zde jsou to kočičky všech možných tvarů, barev a velikostí. A rozhodně to nejsou garfieldovsky líná stvoření válející se na gauči, ale symboly něčeho moc a moc zlého. Zatímco kočkofilové budou nadšeni, kritičtí fanoušci hororů najdou spoustu věcí, které filmu moc nedávají. Vezměme si takové lekačky. Jsou sice docela dobré, občas jsem nad nějakým nenadálým zvukem či pohybem nadzvedla obočí (můj způsob vyjádření úleku), ovšem dějí se nějak moc často a kromě nich se tam vlastně nic moc strašidelného neděje. Na stranu druhou, příběh je sice naprosto asijsky klasický, ale dobře odvyprávěný a bez míst, která by vysloveně nudila. Hlavní hrdinka je sympatická hezká slečna a její amant si taky nevede zle. Výsledkem je film, který sice vaří z toho, co už tu bylo miliardakrát, ale stejně jako když už posté vaříme jednu a tu samou polívku, zkušenost velí, že z toho blaf nebude. Jen mě napadá, že korejská produkce by se mohla zaměřit trochu jiným směrem, než se ve svých duchařinách utopí zcela.

    • 21.5.2012  23:07
    Super drbna (TV seriál) (2007)
    ***

    Tak tomuhle se říká guilty pleasure - je to něco, o čem bych měla před přáteli problém přiznat, že se na to dívám :). Ano, je to po mnoha směrech děsná blbost a po náhodném shlédnutí několika málo dílů v autobuse Student Agency jsem seriál odsoudila jako neskutečnou trapárnu, ovšem když jsem mu dala ještě jednu šanci, byla jsem docela překvapená. I když se mě svět bohatých a rozmazlených amerických fracků v nejmenším netýká, baví mě sledovat jak tihle lidi žijí.

    • 21.5.2012  23:02

    Tenhle film má jedno výrazné plus v moři mnoha mínusů - Al Pacina, který, velmi jednoduše řečeno, prostě hrát umí. Je to trochu škoda pro jeho hereckou partnerku Kitty Win, protože ačkoliv její výkon nebyl špatný, je Al Pacinem výrazně zastíněna. Prostředí feťáků se podařilo zachytit bez zbytečně brutálních výjevů, přesto však velmi přesvědčivě. A ty mínusy? Bohužel jsem se u toho velkou část stopáže nudila. Když jsem přemýšlela proč, došla jsem k závěru, že to nejspíš bylo příběhem, který místo věcí, které by mě zajímaly, řeší něco zcela jiného. Velká pozornost je zaměřena na vztah dvou hlavních postav, ovšem dynamika vývoje tohoto vztahu mi vyloženě nesedla - spousta věcí se děje strašně skokově, čemuž navíc vůbec nepomáhá to, že příběh je místy až zbytečně komplikovaný. Lépe to vysvětlit neumím, ale snad se s tím nějak poperete :).

    • 21.5.2012  22:55
    Hodný syn (2011)
    ***

    Vypadá to, že na Febio Festu se sešlo hodně Freudových fanoušků, protože jinak si moc neumím vysvětlit, proč tento film o oidipově komplexu získal tak dobrou kritiku. Tématicky zajímavý snímek poněkud pokulhává po herecké stránce a to zejména v osobě hlavního představitele "hodného" synka. Nemůžu si pomoct, ale jeho postavě chyběl emoční náboj a konstantní výraz tváře mi nedovolil se do jeho postavy vžít, natož pochopit, co se jí děje v hlavě. Příběh navíc nasadil od začátku velmi pomalé tempo a některé dialogy mi přišly vyloženě zbytečné. Co se mi naopak líbilo byla krásná ukázka pokrytectví a afektovanosti odehrávající se mezi ne zrovna úspěšnou herčkou-matkou a jejími přáteli. Lehká příměs humoru a vzletné komentáře Ilmariho malého brášky mě docela bavili :). Vidět podruhé bych to ale nemusela...

    • 27.4.2012  11:52
    The Divide (2011)
    ****

    The Divide je zajímavý post-apo film, který by rozhodně měl na to stát se pětihvězdičkovým hitem. Ovšem sám si to pokazil poměrně jednoduše eliminovatelnými chybami. Nejdříve však zmíním to, co je na filmu dobré. Především je to herecké obsazení. Ačkoliv se nejedná o žádné hollyoodské hvězdy, své postavy zvládají dobře a nevzpomenu si na jedinou, která by byla výrazně slabší než ostatní. Je to charakterově pěkně vyvážená směska lidí, na kterou se dobře dívá. Scénář také není špatný a prostředí je patřičně depresivní. Některým by mohlo vadit, že se za celou dobu nic nedozvíme o tom, co se tam venku vlastně stalo a proč. Podle mě to není na škodu, protože nám to dovoluje více se zaměřit na jednotlivé postavy a jejich vývoj. Koneckonců, základní příčina nukleární katastrofy se dá poměrně snadno domyslet z náznaků, které během filmu dostanete. Proto mi přišla vyloženě zbytečná dějová sekvence v laboratoři. Klidně by to mohlo končit tím, že naši přeživší získali ochranný oblek (který je důležitý pro další děj) a dál by téma "kdo jsou lidi, od kterých ho máme" nemuseli rozvíjet. Za další, a to už tady leckdo také zmiňoval, psychické proměny některých postav se dějí moc rychle. V jeden moment například vidíme normální reakci maminy, která přišla o děcko, a vzápětí se z ní stává někdo úplně jiný. Což o to, postava Marilyn a její vývoj jsou psychologicky zcela pochopitelné, ale chybí tam jistá plynulost. A nebyla by jedinou postavou, u které jsem si toho všimla. Ale dost s tou kritikou. Je to film, který rozhodně doporučuju pokud máte chuť na něco depresivního, psychologického a syrového, protože všechno tohle vám film spolehlivě splní.

    • 12.4.2012  14:28

    Tak a mám to za sebou. Poslušně hlásím, že jsem zdárně přežila blicí trilogii neslavně proslulého režiséra Lucifera Valentina :). Musím říct, že to byl nakonec docela zvláštní zážitek a to i přesto, že první díl nasadil laťku, kterou se jeho pokračovatelům nepodařilo překonat. Když se dostanete přes extrémní formu, kterou je nám obsah sdělován, zjistíte, že filmy vypovídají mnohé. Prostřednictvím jednotlivých symbolů, které občas mohou být těžko odhalitelné, se dozvídáme nejen o pádu jedné lidské bytosti (Angely Aberdeen), ale i o nejniternějších lidských pudech a odpornosti, která se ve větší či menší míře skrývá v každém z nás, přičemž každý má svou komůrku, kam schovává to, co nechce aby okolní svět poznal. Vše je navíc zabaleno v satanistickém mysticismu. Pokud do toho jdete s tím, že chcete jen nechutnou podívanou, tak ji také dostanete, ale pokud si něco zjistíte o režisérovi a jeho uměleckém záměru, získává to zcela jiný rozměr. Rozhodně jsem ráda, že jsem se rozhodla si o těch filmech něco přečíst ještě než jsem se podívala na druhý díl. Myslím, že tak se z toho dá vytěžit mnohem víc. Teď však ke třetímu a poslednímu dílu obecně: Jak již bylo řečeno, na první díl to nemá, ale celku a jeho obsahu to ostudu také nedělá. Trochu mi vadla "hlavní postava" - jakási nová Angela. Zatímco původní Angela v prvním díle na mě působila svou řečí, pohyby a vůbec vším neuvěřitelně dekadentně, její nástupkyně mi spíš přišla jako obyčejná pornohvězdička, která si jen odskočila zahrát do podivného filmu. Nečišela na mě z ní ona opravdovost, která mě dorazila v prvním díle, což je ohromná škoda. Jo a měla fakt odflákle udělaný umělý kozy... Po té masakroidní stránce jsem víceméně spokojená. Je zde méně gore než v druhém díle, který byl po této stránce asi nejrozjetější, zato některé scény jsou opravdu extrémní (dítě v mixéru). Záběry opět vypadají jako kdyby byl kameraman na tripu a uvidíme i starého dobrého Henryho s Angelou. Je zbytečné to nějak blíže rozvádět, ti, co viděli přechozí dva díly, si jiště představu udělat umí. Zbývá dodat, že mě celá trilogie velmi překvapila. Nejen explicitními záběry, ale i tím, kolik filosofie za ně jde nacpat. A znovu připomínám: najděte si nějaký rozhovor s Luciferem Valentinem - stojí za to si něco takového přečíst.

    • 11.4.2012  20:49
    TOP STAR magazín (TV pořad) (2008)
    odpad!

    Intelektuální peklo, semeniště nevkusu, umělých koz a voyerská záliba v celebritách, včetně toho, jakým hajzlpapírem si utíraj zadek...

    • 11.4.2012  20:45
    Rady ptáka Loskutáka (TV pořad) (2001)
    *

    Přehlédneme-li rádobyvtipné sourozenecké duo Gondíků a spoustu jiných hříchů proti vkusu a rozumu, tak jednou za milion dílů se tam něco zajímavého přeci jen vyskytne... Pravý kutil si ale raději otevře nějakou chytrou knížku. Nu což, od TV HOVNA se moc kvality očekávat nedá, nejsem tudíž v nejmenším překvapená.

    • 7.4.2012  20:49

    Přiznávám, že se to stát může a je zajímavé o tom něco vidět, ale rozhodně bych to nepouštěla lidem den před operací :). Každopádně si myslím, že takové strašení je zbytečné...

    • 7.4.2012  20:46

    Jak už tady psali mnozí, šlo z toho vytřískat mnohem víc, než z toho nakonec dostali. Měli zajímavé herce a dobré téma - tak kde se stala chyba? Určitě se na tom podílí scénář, který je místy opravdu dost slabý. A nedostatek fantazie tvůrců je zde strašně znát. Místo na dialogy, které opravdu za moc nestály, se měli více soustředit na pronásledování jednotlivých hrdinů jejich přízraky z minulosti. Pak by z toho mohl být velmi slušný psycho horor. A co mi přišlo opravdu divné byly sázky jednotlivých aktérů o to, kdo vydrží dýl ve stavu smrti. Chápala bych, že se v hospodě budou sázet o to, kdo ho má většího, ale přebíjet se sázkama v záležitosti, kdy jde naprosto o všechno? Trochu podivné a rozhodně dost nevědecké... Ale nebudu zlá, mrsknu tomu tři hvězdičky a radši nad tím nebudu moc přemýšlet. Protože kdyby ano, určitě bych těch chyb nebo hloupostí našla mnohem víc.

    • 7.4.2012  20:22

    Prasák Lucifer Valentine se vrací s druhým dílem své blicí trilogie. Tématicky je to podobné dílu prvnímu, tedy jde v podstatě o vraždění šlapek a striptérek. Tentokrát však šílenec Henry není sám - pořídil si k sobě ještě úchylná dvojčata, která s ním v brutalitě mohou zdárně soutěžit. Opět se dočkáme explicitního gore, které se navíc může pyšnit velmi dobrými efekty. A nebyl by to Valentine, aby zde neprotekly celé kýble zvratek. O režisérovi je koneckonců známo, že je emetofil (člověk, kterého sexuálně vzrušuje zvracení) a sám se vyjádřil ve smyslu, že má rád, když mu pěkná holka zvrací do úst. Proto se asi není co divit, že ve filmu se zvrací tolik, že si vysloužil škatulku vomit gore. V porovnání s prvním dílem je tu více odhalených těl a celkově to má mnohem větší pornografické ladění. V Slaughtered Vomit Dolls hrál hlavní roli příběh prostituky Angely Aberdeen , která byla do maniaka Henryho zamilovaná, a násilí bylo jakousi zvrhlou kulisou tohoto "vztahu". Ačkoliv se s Angelou setkáme i zde, její postava ustupuje do pozadí a důraz je kladen více na násilí samotné, které tak místy působí poněkud samoúčelně. Ani kamera už není tak zajímavá, s barvou i úhly si tu hrají mnohem méně, přibývá statických záběrů. Přesto jsem to vydržela do konce. Mimochodem, pokud se filmem prokoušete až k posledním pár minutám, dočkáte se jakési svérázné pocty Kurtu Cobainovi, kterého Valentine obdivuje (jméno Angela Aberdeen není náhoda - schválně si najděte, kde se Cobain narodil). No, zbývá ještě poslední díl a myslím, že po jeho zhlédnutí na dlouhou dobu asi žádné vomit gore vidět nebudu chtít :).

    • 7.4.2012  16:55
    Máma (2008)
    ****

    Na některé kraťasy se podíváte a řeknete si, že byly fakt dobré. Na jiné se podíváte a řeknete si, že byste rozhodně chtěli vidět, jak by to vypadalo jako film. Toto je jeden z nich... Je to překvapivě atmosférické a i během těch kraťounkých tří minut to dokáže nahnat hrůzu. Jen tak dál, víc takových krátkých "oddechovek" by nebylo na škodu.

    • 4.4.2012  21:19

    Pěkný kraťas, jež vám zabere 10 minut, kterých nebudete litovat. Není to žádný majstrštyk na profesionální úrovni, ale atmosféru to má dobrou, zejména v první polovině, která se odehrává v metru. K té druhé bych sice nějaké výhrady měla, ale jsem moc ráda, že takové kraťasy existují a tak si protentokrát rejpání odpustím.

    • 31.3.2012  19:38

    Lucifer Valentine natočil extrémní prasáckej film o šílenství jednoho obtloustlého klienta prostitutek, který zároveň pojednává i o tomto specifickém světě špíny, lidského úpadku a hnusu, který nejstarší lidské řemeslo představuje. Prostřednitvím expresivně barevných handycam záběrů sledujeme šílence a jeho oběti, na kterých se dopouští velmi odporných praktik. Jedna z prostitutek, druhá hlavní postava tohoto "filmu", nám zde na kameru vypráví příběh o tom, jak se dostala ke své profesi a odevzdala se ďáblu. Její příběh i záběry, na kterých zfetovaná či zpitá pod obraz zvrací do záchoda, jsou skličující i nechutné zároveň. A na rozdíl od spousty jiných exploitation/fake snuff snímků je nám poskytnuto hlubší vcítění se do "problému". Po technické stránce je vše natočeno velmi obstojně. Střídání barevných filtrů, černobílého obrazu a zdeformovaný zvuk, zejména pak hlasy, dotváří prostředí, které působí velmi sugestivně. A i fanoušci gore si samozřejmě přijdou na své - vypíchávání očí, děsivé mučení, kanibalismus, prostě vše, co k tomuto subžánru patří. Ale nejtypičtější je pro tenhle film stejně asi blití. Ano, blije se tu hodně a vydatně. Takže pokud vám zrovna tohle hodně silně vadí, určitě vám SVD nedoporučuju shlédnout. Pokud jste s tím srovnaní a nejste žádné citlivky, tak si myslím, že tenhle exploit je v rámci žánru docela zásadní...

    • 31.3.2012  18:39

    Já si nemůžu pomoct, ale prostředí vybydlených nemocnic a blázinců mě prostě fascinuje a proto možná hodnotím nespravedlivě vysoko. Pravdou ale je, že atmosféra se povedla a byla jsem u toho příjemně napjatá. Divné zvuky, tmavé chodby a děsivé historky o tajemném blázinci, které si vyslechneme na začátku filmu, dělají zkrátka své. Výraznou výtku bych měla k některým scénám, které působily poněkud divně (ruce vyrůstající ze stěny) a chování postav ("Hele, tady se děje něco divnýho, rozdělíme se..."), ale s výsledkem jsem spokojená. Co se mi opravdu líbilo bylo, jak parodují všechny ty hloupé rádobyokultní televizní show pro blbečky :). Jo a jen tak mimochodem, hodně mi to připomínalo House on Haunted Hill. Jedna z posledních scén Grave Encountersje prakticky identická s jinou z tohoto filmu, takže pokud se vám Grave Encounters líbili, doporučuju zároveň i House on Haunted Hill.

1 3 4 5 6 7 8 9 12 17 22