Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krátkometrážní

Recenze (2 113)

plakát

Mafia Mamma (2023) 

Zezačátku jsem si musela zvyknout na tuhle podivnou, situačně trapnou postavu Toni Collette, což se mi po čase stopáže naštěstí povedlo, ale stejně byly mé pocity z této specifické komedie jak na houpajdě. Jedna scéna je supr, druhá hraničí s trapností a takhle pořád dokola. Lze soudit, že Catherine Hardwicke není úplně zručná režisérka a neumí vykomponovat scény tak, aby měly požadovaný efekt. Šanci tomu dát ale můžete a třeba vám to v pohodě sedne. Suma sumárum to byl docela příjemný příběh, který alespoň potěšil svěžím námětem. Hrát v něm ale někdo méně talentovaný než Toni Collette, asi bych ty tři ani nedala.

plakát

Kdopak to vraždí II (1994) 

Tak teď jak hodnotit, když jsem NAŠTĚSTÍ byla na verzi s bláznivým simultánním živým dabingem. S tím by si to samozřejmě zasloužilo nějmíň čtyři hvězdy jinak by to skoro ani nemělo cenu hvězdičkovat. Pokud byl scénář myšlen vážně tak ouvej ouvej. Pokud by tomu tady přibyl u žánru ještě štítek komedie, tak bych dala ty dvě stejně. Co k tomu dál psát, je to padlé na hlavu a plné bizarních dialogů, výjevů i akce.

plakát

Smrtelné zlo: Probuzení (2023) 

Konečně se toho někdo nebojí. Konečně čerstvý vítr do kinohororových plachet. Sice velká škoda, že se strašně moc prostřelilo a ukázalo v traileru, protože méně bývá více a kdyby hrál trailer na tajemnější strunu, o to víc by mohl samotný film šokovat. Jinak je to ale rajský pohled i poslech pro každého srdcového hororového fandu. Ať už se jedná o atmosféru temného new yorského bytu, sympatičnost zdejších herců, výborné masky nebo šťavnaté krvavé efekty. Prostě pro kino zážitek, pořádné rozlišení a ozvučení jako stvořené. Vroubek to má akorát v tom, že na to jak se to tváří celkem vážně, dost často jsem se musela pochichtávat a tak nějak z pobavení cringovat z některých scén. Palec nahoru za solidně nepříjemné intro, které okamžitě signalizuje následnou brutalitu.

plakát

Papežův vymítač (2023) 

Celkem typicky tuctová vymítací session s posedlými dětmi, která přiláká pouze faktem, že se jí z neznámého důvodu účastní i Russell Crowe. Jinak je to dost dobře známá scénaristická žánrová šablona a ač mě to ničím neštvalo, nemám moc důvodů tomu nějak výrazně přilepšovat. I ten CGI závěr se dal spolehlivě očekávat, stejně tak jako to, že neuvidíme nic moc inovativního. Takže fajn průměr, tečka.

plakát

TY - Série 4 (2023) (série) 

4. sérii jsem už přemýšlela, že dám ty hvězdy snad jen dvě, protože kam se vydal tento seriál je mi už fakt záhadou. Já ani nemůžu říct, která půlka byla lepší, protože každá měla své ups and downs, ale spíš ty downs. Můj primární problém tkví ale v celé té náhodnosti a absurdnosti prostředí zhýčkaných karikaturních zbohatlíků, nesnesitelných postav a dokonce i výsostně nesympatické hlavní ženské postavy. Jak se mi zdála už třetí série přitažená za vlasy, to jsem ještě nevěděla, co může přijít dál. Je vidět, že nápady na logický scénář aspoň v rámci You univerza, který byl vždycky trochu specifický, ale měl tu moc diváka držet napnutého jak kšandy a šokovat co pár dílů, už hodně rychle vyčpívají. Můj názor je klasicky v nejlepším se má přestat, což se mělo vyřešit zakončením seriálu po minulé sérii. Tohle už je tak na dvě a půl hvězdy a to jen proto, že si nechci přiznat, co se z You stalo. Svědčil o tom už ten fakt, že jsem to sotva dokoukala a ke každému dílu se musela nutit.

plakát

Tři mušketýři: D'Artagnan (2023) 

Hned ten začátek pro mě byl nějak rozpačitý. První bojová scéna měla divný střih i kameru a obraz mi přišel úplně rozmazaný, takže už tam v podstatě začaly mé obavy z tohohle snímku. Naštěstí se to pak celkem ustálilo a nabídlo to hezké prostředí, kostýmy a akci. Nemůžu se ale ubránit tomu, že je to spíš film určený pro děti rovnou na Disney+, o čemž by mohl svědčit i fakt, že byla docela bojovka sehnat ho v kině pouze s titulkami. Zklamala mě hodně i postava Vincenta Cassela a jeho nevyužitý potenciál a Eva Green by už taky mohla začít hrát i něco jiného než drsnou nezávislou sexbombu. Na jedno zkouknutí dobré, ale spíš ve vzpomínkách převažují neutrální pocity, takže těžko říct, zda budu chtít vidět druhý díl.

plakát

Hádej, kdo přijde na večeři (1967) 

Zas jeden úkol do školy a naštěstí splněn bez úhony. Solidní dobová konverzačka, která zkoumá sociokulturní konvence tehdejší americké společnosti, která je v jádru romanticky naivní, takže dnešní divák by nejednou mohl zakroutit hlavou. Režijně a herecky je to ale téměř špička v sondování lidských morálních přesvědčení, takže vyloženě dobrý materiál k poznání americké mentality po období segregace.

plakát

Pickman's Muse (2010) 

Jako TV film dokázal Pickman's Muse nastolit docela znepokojivou atmosféru a divákovu touhu ty obrazy vidět. Škodí tomu ale zjevně velký nedostatek peněz a solidního vybavení, protože některé scény působí fakt hodně lacině. Další vroubek byl v nepřesvědčivých vedlejších postavách. Nicméně, hlavní herec hrál docela fajn. Myslím, že vzhledem ke snaze, kvalitě zpracování a scénáři jsou ty dvě slušné hvězdy tak adekvátní.

plakát

Nezvěstná (2023) 

Bavilo mě to až do té doby než to začalo vyúsťovat v rozuzlení, paradoxně. Do té doby jsem chtěla říct, že to bylo lepší než Searching, ale ta pointa to z nějakého důvodu strašně potopila na holý průměr. Jinak je to režijně zvládnuté ještě líp než onen zmiňovaný předchůdce. Scénář toho ale naopak moc nového zplodit nedokázal, škoda.

plakát

Venuše (2022) 

Tohle je taková pestrá multižánrovka, která neurazí. Je to sice taková fantasmagorie, jak by řekla moje babička, ale na druhou stranu ukojí ne jednu chuťovou buňku žánrového diváka. Otázkou je, jestli divák přistoupí na hru, která má hned několik tváří. Odehrává se to i v klasicky ušmudlaném, atmosferickém baráku a má to typicky Balagueróvskou vizáž. Ester hrát taky umí, ale na mě to bylo málo hororové a moc postavené na hlavu, ale nijak dál to hanit nebudu. V hlavě mi to moc dlouho nezůstane, ale aspoň se to snažilo udržet diváka poměrně svěžím způsobem.