kriplozoik

kriplozoik

Petr Svoboda

Česko

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 10.12.2018  11:04

    Vynikající byla hudba, které imho nese napětí celé dvě hodiny. Mamka a starší syn měli co hrát a hráli dobře. Je tam pár detailů, které si dáte dohromady po druhém shlédnutí. Ale že bych z toho jinak byl vyplácanej jak koberec, tak to teda nejsem - tak strašná pecka, jak říkaly recenze to pro mě není.

    • 27.11.2018  23:10

    Snaha o zobrazení hrůzy a beznaděje po jaderném konfliktu. Místy hrozivě úchvatná výprava, některé záběry vypadají jako převzaté z archivu sovětské armády. Dialogy jsou divné, zastaralé, téměř nesouvislé a vykládané po jednotlivých slovech, proložených dlouhými pauzami. Sálavě mrazivá atmosféra světa, který se už neprobere k životu - v tom mi připomíná Vlákna, život v podzemí zase trochu Metro 2033. Poselství filmu je záslužné, ale podruhé bych se na to už nepodíval.

    • 10.9.2018  03:55
    The Blaster (amatérský film) (2014)
    ****

    Méně častý příklad českého amatérského filmu, který se povedl. Ano, má prvoplánovost, naivitu i debilní kecy, ale ty jsou plánované, přiznané a zamýšlené (bohužel na rozdíl od většiny ostatních počinů). Stopáž tak akorát, aby to nenudilo. Hvězdičku navíc za snahu udělat to opravdu dobré a hravost, která z tohoto filmečku čiší.

    • 27.7.2018  22:35
    Dunkerk (2017)
    ****

    Christopher Nolan, nadějný režisér, který na co sáhne, to se mu podaří, si znovu vyzkoušel paralelní montáž, tentokrát na historicky nefiktivním, válečném filmu. Tématy jsou touha přežít, soudržnost, zodpovědnost, souboj naděje s beznadějí, a při větším zobecnění lidskost v extrémních situacích, mezi které válka patří. Neuvidíme žádný Bayhem, žádné superhrdinství, žádný epos ani patos. S jedinou pársekundovou výjimkou neuvidíme německé vojáky. Paralelní střih mezi dle mého názoru nebyl tak skvělý jako v Interstellar. Hudba je též od nesmírně talentovaného tvůrce, je dostatečně tísnivá a hodí se k němu.

    • 4.7.2018  22:56
    Branky, body, kokoti (TV pořad) (2018)
    **

    Takové z průměru nevypadávající komentáře jedné nevtipné, obhroublé, ne příliš vtipné, ne příliš sympatické ženštiny. Jediný dobrý aspekt vidím ve výběru událostí.

    • 24.6.2018  21:13
    Doodlebug (studentský film) (1997)
    **

    Krátké, nezábavné, ihned prokouknutelné, neinovativní, nadceněné, otřesně zahrané, podprůměrně podané, celkově zbytečné. Typ amatérského filmu, který vás nudí už po první minutě a podruhé si ho v životě nepustíte. Dobrá kamera a svícení.

    • 19.6.2018  19:04

    Velká očekávání vystřídané zklamáním. Toto je příklad naprostého selhání dostat tuto divadelní hru do filmového formátu. Herec může být sebetalentovanější, ale pokud má být tu zpitý do němoty a v dalším okamžiku všechny oslňovat něčím filosoficky hlubokým, pak mu nelze prostě věřit. Nudné, nic neříkající, staromódní, uondané, nenaktuální tlachání, které dnes už nikomu nic neřekne.

    • 18.4.2018  21:58
    Sousto (studentský film) (1960)
    *****

    Jak může být tak obyčejný jedenáctiminutový film být tak silný? Co to je za magii, která způsobuje, že při sledování ani nedutáte a po shlédnutí jste z toho tak zvláštně dojmutí? Proč něco takhle působivého už nikdo nikdy nenatočí?

    • 28.3.2018  18:39
    Rukavička (1941)
    **

    Film sedící na dvou židlích (o vzplanutí zakázané lásky a intrikách a manipulaci člověka pomocí peněz), kde ani jedno téma nerozkreslil dostatečně podrobně. Nelíbí se mi styl hraní skoro u všech, co se ve filmu objevili - takové křečovité, dychtivé, snaživé 'hraní o život'; v konverzačkách, kde je víc lidí, všichni působí kašírovaně, skicovitě, jsou nepříjemně uřvaní a hyperaktivní, nepřirozeně se předvádějí, a když mají něco říct, občas vyblebtnou 'perly', které by nikdo v životě ze sebe nevyblekotal. Kontrastně k tomu jsou sekvence, kde se jen hraje, zpívá a/nebo tančí, na které se dívat dá. Abych to jen nehanil, ve filmu je pár míst, kde se kameraman vyřádil a zkusil něco nového. Například impozantně dlouhý záběr všech možných sportovních aktivit či 'koláž úspěchu' ke konci.

    • 24.3.2018  00:41
    Pustina (TV seriál) (2016)
    ***

    Ostatní se nad tím rozplývali, recenze říkaly, že Pustina je "až příliš dokonalá" a její režisér génius. Za mě je to stylový seriál, ani zvlášť šokující či děsivý, trochu kombinace detektivky a sociálních témat. Že bych na sledování dalších dílů byl závislý, tak to ne. Vyplácaný jak koberec z ní nejsem, je "pouze" kvalitní a doporučitelná.

    • 2.3.2018  20:51

    Zklamání. Obrazově je to uděláno nádherně, ale příběh je nezvládnutý, nevypracovaný. Jsou tam chyby, které mi docela vadily. 10 minut omáčky kolem triviální zápletky, kterých je ve hře tucet.

    • 22.2.2018  23:02

    konzistentně divné, zprůměrované, normalizované, nanicovaté, vizionářské, zajímavé

    • 22.2.2018  15:55
    Provedu! Přijímač (TV seriál) (2017)
    ***

    Zajímavé téma (nikde jsem nic podobného neviděl) a prostředí. Určitě přínosné coby úhel pohledu pro ty, kteří si tím neprošli. Je to strašně chytlavé, pokud to má ukázat přijímací kurz do armády z pohledu vojínů, tak to imho odvádí dobrou práci. Baví mě poslouchat, co na tu kterou věc, říkají vybraní vojíni, ale přesto bych současně vytkl to, že je to trochu roztěkavé, všehochuťné, přeskakuje mezi mnoha lidmi a nikdy se nedostane pod povrch. Na druhou stranu kamera je občas bombastická - kameraman se nebojí jít za vojíny všude a některé vzdušné záběry jsou za všechny prachy. Je to strašně chytlavé a každá 40minutová epizoda uteče jako nic.

    • 17.2.2018  00:01
    Der Traum (amatérský film) (2011)
    ***

    Konečně něco, co vyšlo. Tenhle filmeček se povedl. Jistě, jsou v něm vidět určité nedostatky, ale když je vidět snaha to udělat dobře, tak zde mám benevolenci drobné chybky odpustit. Líbí se mi celková noir atmosféra, svícení, výprava, hudba. Se scénářem takovéhle kvality už jde jít za (dobrými) herci a nabízet jim v něm role - ti, co jinde hrají věčně druhé housle, by -myslím si- na to skočili jak slepice po flusu. 70 %. Z toho, co se mi nelíbí (a možná jsem tady příliš přísný) jsou kolísavé výkony některých herců (kteří si myslí, že říct něco jako jiná postava = říct to divně, nepřirozeně); pak imho příliš dlouhá expozice, odfláknutá scéna s hypnózou, a (v některých scénách) kamera - šlo by to natočit (ve stejných podmínkách a při stejném rozpočtu) ještě mnohem filmověji.

    • 16.2.2018  22:59
    V1: The Hunters of Carnivorous Bitches (amatérský film) (2013)
    *

    Jak málo stačí jiným ke štěstí. Nevtipné, trapné od začátku do konce. Nezajímavá kamera, tři fádní obrazy, žádná atmosféra. Vrba přehrával, ale má zajímavý hlas (klidně by moh' zkusit dabing).

    • 16.2.2018  22:58
    Dream (amatérský film) (2015)

    Nějaká snaha z toho vidět je, ne, že ne; "výprava" (spíš vybrané prostředí) ok, ale pro mě to nějak nefunguje - trošičku mi vadí činglish, hodně nepříjemné mi bylo přehrávání, natahování a rozředění už tak fádních záběrů, hudba – celkově to vypadá jako generické klišé. Když to neskouknete, o nic nepřijdete.

    • 6.1.2018  20:40
    Man Down (2015)

    První tři čtvrtiny filmu to vypadá, že agitka na americkou armádu, ale pak po 'anagnorize' je to agitka na post-traumatický syndrom. V prvních třech čtvrtinách jsem si říkal, že takovejch filmů byly natočeny desítky ne-li stovky a skoro jsem měl chuť sledování nechat, ale v poslední čtvrtině jsem seznal, že přesně těmto filmům Man Down ukazuje vztyčený prostředníček - najednou všechna ta commanda, cobry a special teamy působí povrchně, protože neukazují, co to dělá s psychikou každého j.i.joea. A co se týče hereckého umění Shia LeBeoufa? Můj soud je ten, že to zvládl a dal do toho, co měl.

    • 28.12.2017  18:09

    Řekl bych, že tenhle film není moc známý. Přitom má úžasnou výpravu, pěknou a místy nádhernou kameru, v několika případech inovátorské přístupy, je bez komunistické propagandy, zub času v něm moc nezahlodal.

    • 26.4.2017  17:19
    Saulův syn (2015)
    ****

    Film, který rozhodně stálo za to natočit. Do tisíckrát zpracovaného tématu přináší něco nového. Jak zmínili jiní, kamera zabírá většinu času hlavu hlavního hrdiny (zepředu, zezadu, ...) vše ostatní je rozostřené. Jde všude s ním, ať už je kdekoli. Záběry jsou často dlouhé a bylo náročné je natočit tak, aby všechno klaplo. Zvuk je výborný. Tíživá atmosféra tábora, vyčerpávající práce a všudypřítomné smrti byla (podle mě) přenesena. A (alespoň podle ČSFD) pro hlavního hrdinu je to jeho první film. Mnou byla motivace hlavního hrdiny a to, co mělo být filmem řečeno, (snad) pochopeno postupně zhruba v polovině filmu. Jedná se o silný moment, který si zasloužil být zfilmován. Ale poslední cca půlhodinu to podle mě zachází do extrémů a přestávám tomu věřit (*spoiler* kdyby se jednalo o život jeho syna, tak ještě věřím, ale kvůli obřadu nechat zabít několik ostatních lidí?).

    • 19.3.2017  00:08
    Zloby z rybníka (amatérský film) (2017)

    Stejný styl jako režisérovy předchozí počiny: pěkňoučké, asi tak na úrovni lepší animace ve Flashi nebo titulkové sekvenci k nějakému komerčnímu filmu. Časově příliž roztáhlé, přetažené. Milé, ale podruhé se mi na to nechce dívat.

    • 19.3.2017  00:00
    3. poločas (studentský film) (2016)
    ***

    viděl jsem na kladenské Klapce - směle rozepsaný a obstojně natočený scénář, ale zhruba v polovině příběhu se pustily závěrečné titulky, aniž by bylo cokoli vyřešeno

    • 18.9.2016  23:16
    Life on Mars (TV seriál) (2006)

    Viděl jsem 1. díl a pokud pilot mě měl navnadit, tak neuspěl - přinejlepším průměrná tuctová policejní detektivka, kterých jsou mraky. Specialitka v podobě cestování v čase mi přišla v podstatě nevyužitá a o nic zajímavější než nějaký talent, intuice nebo jiný dar hlavního hrdiny, který podobné seriály mívají. Další čas tomu věnovat nechci. Navíc je akce rozbředlá milostnou linkou s ženskou postavou a sžíváním s ostatními plochými panáky, takže seriál jako by se snažil žánrově sedět na dvou židlích najednou. Ne-e.

    • 10.7.2016  01:37

    Exemplární ukázka toho, že žádné množství speciálních efektů ani známých herců ani peněz nenahradí dobrý příběh.

    • 7.6.2016  03:25
    Lights Out (2013)
    **

    Takovej zázrak to zas není, originální také není a dobře vystavěný příběh to také není, takovej bez hlavy bez paty. Je mi jasné, že je to kraťas, ale přesto mi tam chybělo alespoň ve zkratce nějaké zdůvodnění, proč se tam ta ženská najednou objevila a jaká je s tou druhou ženskou souvislost. Bez toho je to na úrovni scary prank videa z YouTube.

    • 7.6.2016  03:18

    Předurčení mi nebylo předurčeno - nějak mi to nesedlo. Ne, že by nemělo atmosféru, ale přišlo mi takové generické a samo pro sebe. Z časových paradoxů jsem nějak odvařenej nebyl a finální rozuzlení (že všechno bylo vlastně od začátku takhle) pro mě bylo noacoidní, stejně jako celý film. Knížka je určitě lepší.

    • 21.5.2016  21:17
    Čtvrtá hvězda (TV seriál) (2014)
    ****

    Na to obsazení je to neuvěřitelně vtipné, chvílema dokonce geniální.

    • 3.3.2016  17:57
    Spotlight (2015)
    ***

    Za mě průměrný, zapomenutelný film, neukazující nic světoborného, nic nového. Nedokážu jmenovat nic, čím by vynikal nad konkurenci. Ani zápletka, vývoj děje ani závěr není nijak úžasný. Myslím, že Oscara dostalo téma, které film zpracovával, nikoli film samotný.

    • 27.2.2016  03:13

    Všechno bylo vyjednané, zařízené - unikátní prostředí, herci zabookovaní, stovky komparzistů v historických kostýmech, rekvizity, efekty - všechno bylo připravené k vyprávění potenciálně zajímavého příběhu, než přišel režisér a všechno totálně a kardinálně zkurvil - z děje udělal slátaninu, z postav nesympatické loutky a z celé produkce ztrátu času. Máloco mě tak zklamalo jako tohle.

    • 11.1.2016  13:38
    Mamon (TV seriál) (2015)
    ****

    Příklad důstojné české seriálové produkce, za kterou se její tvůrci nemusejí stydět. Na hony vzdálené tomu, co běží na Nově či Primě ve všední dny v osm večer. Klidně jdete do toho, budete příjemně překvapeni.

    • 2.1.2016  18:51
    Incident (2002)
    ****

    Banální srážka na mostě je pouze premisa, to podstatné se odehrává po ní. Tipnul bych si, že scénář k tomuto byl mnohokrát přepisovaný a autor nad tím dost přemýšlel. Líbí se mi nuance, nečernobílost obou postav i to, jak se objevují nové skutečnosti. Je z toho cítit Hollywood, ale dá se to ustát. Konec je trochu přesládlý a imho takový neměl být, jinak mě to ale bavilo. Kdo má rád adaptace Johna Grishama, bude mít pravděpodobně rád i toto.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace