Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Dobrodružný
  • Krimi

Recenze (1 427)

plakát

Bláznivá dobrodružství Louise de Funese (2020) (TV film) 

Pěkný dokument o legendě francouzské komedie. Myslel jsem si, že mám Funése "načteného" (nějaký ten dokument jsem už také viděl), ovšem tento pořad mě vyvedl z omylu. Dozvěděl jsem se zde mnoho nových zajímavostí. Třeba o nevraživosti mezi Funésem a Gabénem při natáčení Tetovaného jsem věděl, ale ten konkrétní, značně bizarní, důvod mi byl neznámý :-). Líbí se mi, že ukázky z filmů tu nejsou jen tak nahodilé a ilustrační, většina z nich nějakým způsobem doplňuje komentář vypravěčky, případně jsou dané scény konkrétně rozebírány. P.S. Neodpustím si drobné rýpnutí do ČT. Nechápu českou premiéru takto povedeného dokumentu ve 22:05 na Artu. Kdybych náhodou v deset večer neprojížděl televizní kanály, tak ani nevím, že to dávají (Art nemám nastavený ve svém internetovém programu... ano, jsem barbar :-D). Přitom jsem moc rád, že jsem to viděl, a druhou část si za týden pustím. Každopádně tohle by si zasloužilo vysílání na ČT 2 a v lepším čase. Edit: Druhá část je také výborná. Škoda že do dabingové montáže nedali i Filipovského, to by byla naprostá bomba. Ale dneska už se asi ve Francii neví, jak slavný náš dabing byl.

plakát

Superšéf 24 hodin do pekla a zpět (2020) (pořad) 

O dvě třídy horší Ano, šéfe. Koukat se na to dá, zabaví to a hláškující Pohlreich je pořád super, ale ten nový formát se mi nelíbí ani v originální verzi. Ze všech pořadů Gordona Ramseyho, na který si mohla Prima koupit licenci, si vybrala asi ten nejslabší. Nelíbí se mi ta komedie "Šéf přijde v převleku a nikdo nic netuší", když například ve druhém dílu Superšéfa bylo vidět, že personál má na sobě mikrofony, zatímco Pohlreich přichází v přestrojení za dělníka. Při ochutnávání navíc Zdeňka natáčí normální štáb, to není přes žádnou skrytou kameru, takže i hostům kolem musí zákonitě dojít, o co jde. V originální verzi toho Gordona alespoň umějí lépe namaskovat, tady by Pohlreicha v přestrojení poznal i Stevie Wonder. Otázkou také je, zda jsou záběry ze skrytých kamer v kuchyni a na place skutečné, nebo zda jde o sehrané scénky a la Policie v akci (snad jen ta špína v kuchyních bude autentická). Tahle nahraná komedie mi zkrátka vadí. Také mi přijde, že tento pořad nemá žádnou váhu. Za jeden den prostě nejde změnit restauraci ani mentalitu lidí, co v ní dělají. Je to jen jedna velká Potěmkinova vesnice. U Ano, šéfe byl vidět určitý posun (či neposun), ať už během jednotlivých dní, co tam Zdeněk byl, nebo pak při návratu. Tady nic takového není. Po měsíci pošlou majitelé Primě video natočené mobilem, že mají hodně hostů a že jim to šlape. Jenže to o ničem nevypovídá.... Koukat na Superšéfa budu, je to samozřejmě lepší než Ano, šéfová, ale taková bomba, jako bylo starý dobrý Ano, šéfe, to zkrátka není.

plakát

Mister America (2019) 

Divím se, že tento film vůbec vznikl. A vlastně ani nechápu, že ho v Americe nasadili do kin, jelikož cílová skupina diváků je natolik úzká, že to nemůže vydělat moc peněz (i když o ně tu pravděpodobně nikdy nešlo). Pokud to náhodou viděl někdo, kdo nemá ani tušení o existenci pořadu On Cinema at the Cinema a o jeho mytologii, tak musel být hodně zmatený :) V roce 2019 už nejde nastoupit do rozjetého vlaku, jakým vesmír On Cinema je. Aby člověk chápal tento humor a celý "příběh", který se za ty roky neustále vyvíjí, musí mít nakoukány všechny epizody, plus oscarové speciály a Trial of the Century. Já jsem bohužel (nebo bohudík?) jedním z takovýchto bláznů, tudíž je Pan Amerika přesně pro mě. Prvních dvacet minut je slabších, ale pak se to rozjede. Dobře jsem se tedy u tohoto mockumentary bavil, i když podle mě nedokázal překonat Trial of the Century nebo některé oscarové speciály. Je to vlastně remake filmu The Shaggy D.A. ;-) Každopádně se mi moc líbí, jak se to celé tváří strašně vážně, i když se tam říkají a provádějí neskutečné absurdity. Mně tento druh humoru sedí. Trochu jsem se bál, že ve filmu nedostane Gregg Turkington příliš prostoru (jeho obskurní filmové zmínky a slovní přestřelky s Timem jsou jedním z pilířů On Cinema), ale naštěstí se mé obavy nepotvrdily, každý GreggHead si tu přijde na své. Musím také podotknout, že Tim Heidecker není v žádném případě špatný herec, i když se v podstatě celou svojí kariéru záměrně kraví a hraje samé voly a komické figury, ve "vážnějších" (uvozovky jsou namístě) polohách mu to v tomto filmu sedí. Mister America sice není Popcorn Classic, ale za sebe ho hodnotím 4 pytlíky popcornu a k tomu přihazuji malou krysu s hlavou Rosettiho.

plakát

Na nože (2019) 

Milé překvapení. I v současnosti může vzniknout konverzační detektivka starého střihu, která není stopadesátou adaptací nějakého románu. Tohle byl pro mě hodně příjemný zážitek. Film hezky pracuje s žánrovými tradicemi a klasickou zápletku zasazuje do 21. století (narážky na Trumpovu Ameriku či tzv. "nejtrapnější automobilová honička historie" - tu si já osobně vykládám jako parodii na obligátní akční scény v současných detektivkách). Přiznám se, že prvních cca 25 minut jsem byl poněkud rozpačitý. Vyprávění bylo moc skokovité (výslechy + flashbacky) a na komedii mi to přišlo absolutně nevtipné (ne že by to bylo trapné, ale nic k zasmání tam prostě nebylo). Avšak někdy kolem té 25. minuty přijde první velký zvrat, který zaujal mou pozornost, tempo vyprávění se zpomalilo a rozjela se ta pravá konverzační lahůdka, okořeněná občasnými odlehčenými momenty a hláškami. Je to velice zábavný film, ale označení "komedie" je podle mě nepřesné. Tohle není komedie, tohle je odlehčená detektivka. Po většinu času se to tváří seriózně. Takže nečekejte žádnou velkou bžundu. Kromě hláškujícího Kapitána Ameriky, těch několika vtipných situací a krásně přehnaného jižanského přízvuku Daniela Craiga tu toho humoru zas tolik není. A mně osobně to vyhovovalo. Na můj vkus těch vtipů mohlo být ještě méně, ty seriózní části příběhu mě bavily nejvíc. Děj (respektive zločin) je hodně zamotaný, ale to k těmto detektivním příběhům patří. Film má skvělou výpravu, ty prostory starého sídla jsou úchvatné a přesně odpovídají žánrové tradici (tajné dveře atd.). Herecké obsazení je hodně fajn. Musím se přiznat, že Anu de Armas neznám, ale tady byla naprosto kouzelná. Skvělý byl i Daniel Craig, který si svou roli hodně užívá (příjemná změna oproti jeho znuděnému výkonu ve "Spectre"). Jen ta Jamie Lee Curtis mi přišla upozaděná a nevyužitá. Dávám velmi silné 4 hvězdičky. A pokračování se rozhodně nebráním. Když to bude mít další zajímavý a zamotaný případ a obdobně kvalitní herecké obsazení, proč ne.

plakát

Akta X - Důvěrně známý démon (2018) (epizoda) 

Nejlepší díl z obou revivalových sérií. Jediná epizoda, která se atmosférou, napětím a mírou děsu podobá původním řadám. Tak jsem to cítil už po premiéře a i teď po dalším zhlédnutí s odstupem dvou let se můj názor nezměnil. Je to hodně temná epizoda. Nečekal bych, že se v roce 2018, kdy musí být všechno politicky korektní a sluníčkové, vytasí Akta X s dílem, v němž démon zabíjí malé roztomilé děti. Ačkoliv podle toho, co ty děti sledovaly v televizi, by z nich možná stejně vyrostli psychopati :-) Líbí se mi, že do příběhu zakomponovali i moderní variantu honu na čarodějnice a masové hysterie (lynčování nevinného člověka...byť to byl tedy pedofil). Vzhledem k tématu to sem skvěle zapadá, i když je to vlastně vedlejší dějová linka. Přítomnost známých tváří v policejním sboru potěší (máme tu Randyho z Monka či Curtise z 24 hodin). Za mě je to jasných 5 hvězdiček. 10. a 11. série jsou zbytečné a nepříliš povedené, ale tento díl jejich existenci alespoň částečně obhajuje. Jsem rád, že vznikl. P. S. Nenechte se oklamat tím, co je tady na CSFD napsáno. Scénář k této epizodě nepsal Chris Carter, který někdy před druhým filmem musel prodělat lobotomii. Scenáristou dílu je Benjamin Van Allen. Kdyby to dělal Carter, tak by z toho vznikla podobná sra*ka jako třeba Babylon z 10. série.

plakát

Ano, šéfová! (2018) (pořad) odpad!

Jak si někdo na té Primě mohl myslet, že tohle bude dobrý nápad? Na první díl jsem se podíval ze zvědavosti a celé to na mě působilo jako špatná parodie na původní Ano, šéfe. Ten formát může samozřejmě fungovat i bez Pohlreicha, ale to by musela být novým šéfem (šéfovou) nějaká charismatická, zajímavá a zábavná osobnost. Všechny tyto atributy Jitka Pagana a její synáček postrádají. Zásadním problémem je také to, že nedošlo k žádné výraznější obměně formátu. Hudba při znělce je stejná, průběh návštěvy "šéfů" je víceméně stejný ("Máme tady třetí den u Černého kohoutka"), uděluje se stejná nálepka jako dřív, jen s tím rozdílem, že místo Pohlreicha jsou tam dva nesympatické ksichty. Jediným rozdílem je to, že naši přechytralí "šéfové" sami nevaří, zvou si svého kuchaře, který vaří místo nich. To, že se v této nové verzi více soustředí na servis a ostatní věci, jsou jen hezké řeči. I když byla za Pohlreicha jádrem pořadu kuchyně, šéf se věnoval i ostatním aspektům restauračního provozu - mnohokrát pendloval i servírky (jak se mají tvářit, jak nabízet víno atd.) a radil ohledně interiéru. Takže tento pořad nic nového nepřináší. Kdyby třeba udělali českou verzi show "Hotel Hell", mohlo by to fungovat. Tedy s jinými moderátory. Ale dělat to samé, jen mnohonásobně hůře, to je prostě mizérie. Sledování dalších dílů nehrozí. Hodně bych se divil, kdyby to Prima po těch 6 dílech nezařízla.

plakát

Demon House (2018) 

Oproti Ghost Adventures je tohle nuda. 90 % stopáže tvoří rozhovory a žádného vlastního vyšetřování strašidelného domu se prakticky nedočkáme.

plakát

Inspektor Max (2018) (seriál) 

Guilty pleasure roku 2018. Je to tak trapný, až je to zábavný. Sledování tohoto seriálu začalo jako recese, ale s přibývajícími díly to naši rodinu začalo celkem bavit. Pitvořící se Kukura má takové zvláštní kouzlo a kvalita jednotlivých epizod se postupně zvyšuje. Některé díly z druhé poloviny obstojí i jako solidní kriminálky. Na to, že jsou v každé epizodě alespoň 2 Kukurovy tanečky, je to místy docela temné a drsné (postavy umírají jedna za druhou). Líbila se mi také přítomnost hlavní dějové linie, která se táhne celým seriálem od prvního dílu až do toho posledního. Inspektor Max má zkrátka osobitý styl (nedá se to popsat, to musíte vidět) a já ho rozhodně vyměním za všechny Policie Modravy, Specialisty, Poldy a Kriminálky Anděl. A teď mě omluvte, jdu si pustit Duchoňa.

plakát

Miss Hanoi (2018) 

Osobně se domnívám, že scénář k tomuto filmu musel být původně koncipován jako seriálový pilot. Ono to totiž celkově působí jako pilotní díl k nějakému nováckému krimiseriálu. Když nepočítám lepší kvalitu obrazu a občasnou nahotu, tak je to jinak strašně televizní. Kdybych v roce 2018 nezaregistroval určitou mediální masáž na internetu, tak bych si vážně myslel, že jde o TV film. Nechápu, že něco takového běželo v kinech. Nevidím žádný důvod, proč by to měl člověk zhlédnout na velkém plátně. Charakterově se to v podstatě nijak neliší od toho, co nám třeba každé pondělí ve 20:00 servírují "Specialisté". Herecké výkony jako by jim z oka vypadly, průběh vyšetřování je vystaven podle stejné šablony a třeba kamerou je to nasnímáno úplně stejně (žádné překvapení, když Aleš Hart právě ty "Specialisty" dělá). Začátek filmu je věnován seznámení se s hlavní hrdinkou (i to evokuje pilot k seriálu) a docela se to vleče, než se konečně začne něco dít. Kriminální linka není dvakrát originální ani zajímavá. Strašně se to vleče (a to má ten film bez závěrečných titulků stopáž asi jen 1 hodinu a 23 minut). Fakt by to klidně mohli vyšetřovat ti "Specialisté" a nic moc by se nezměnilo. To jediné, v čem se "Miss Hanoi" odlišuje, je právě to, že jde o vyšetřování ve vietnamské komunitě s vietnamskou hlavní hrdinkou. Jenže i tak tomu příběhu chybí nějaká vlastní osobnost, k čemu je zajímavé vietnamské prostředí, když s ním tvůrci neumí pracovat? Oni vlastně neumí pracovat s prostředím obecně. Varnsdorf znám a je to fakt hnusný město (omlouvám se všem varnsdorfským patriotům). Sem by se dala zasadit skvělá špinavá kriminálka. Tvůrci šli bohužel jinou cestou (ten film není nijak drsný ani špinavý), a tak je nakonec úplně jedno, kde se to odehrává (přitom to ve VDF opravdu natáčeli). Prostředí tu nemá žádný význam a kdyby to celé zasadili třeba do Prahy, bude to vypadat úplně stejně. Největší síla snímku tak spočívá v hereckém obsazení. Ha Thanh Špetlíková mě mile překvapila, předvedla solidní herecký výkon a dokázala, že má na víc než jen na "Tien z Ordinace". David Novotný je vždycky fajn, jeho nabubřelý rasistický policajt párkrát slušně zahláškuje. Hlavní herecká dvojice má mezi sebou fungující chemii a dynamiku, akorát nám toho spolu zas tak moc nepředvedou. Je až s podivem, jak málo toho spolu vlastně vyšetřují. Ostatně na uzavření obou případů (ať už jde o zajištění klíčového důkazu nebo o přiznání k první vraždě) nemá Novotného postava žádný vliv a v těch nejdůležitějších momentech ani nefiguruje. V posledních 20 minutách filmu se už jen mihne. Parťácký vztah mezi oběma policajty je ve filmu pomalu budován, ale k nějakému zásadnějšímu konci nedospěje, což by dávalo smysl, kdyby to byl opravdu jen pilot k seriálu a v dalších dílech by se ty postavy a jejich vztahy dále vyvíjely. Takhle to ovšem celé vyznívá do prázdna. Do prázdna vyznívá i samotný konec filmu, kdy je budoucnost vietnamské policistky a její matky nejistá a otevřená (seriál by na to jistě navazoval). 2 věci mě na filmu neskutečně iritovaly. Zaprvé je to mizerný dabing některých postav ztvárněných vietnamskými herci. Ty hlasy k nim vůbec nesedí. Třeba otec mrtvé Vietnamky zní moc mladě. Druhou (a zásadnější) věcí je to, že je to detektivka vystavěná přesně podle té typické šablony současných televizních kriminálek. To znamená, že se vrah vyklube z postavy, která se mihne někde hned na začátku. Tohle mě fakt na těch českých detektivkách poslední doby irituje. Proč sakra musí být pachatel z úzkého okruhu postav, které se v příběhu vyskytují? Proč to nemůže být někdo neznámý, kterého potkáme až v průběhu vyšetřování? Kde je pak nějaké překvapení? Film na vás v závěru hodí "šokující" zvrat týkající se původní smrti mladé Vietnamky, ale zas jen vyjde najevo, že v tom jedou postavy, které se v příběhu celou dobu mrcasí. Ten scénář je vážně marný. 2 hvězdičky. Jít na to do kina, chtěl bych vrátit vstupné. Nic "filmového" tu není.

plakát

Prezident Blaník (2018) 

Nebylo to špatné, místy jsem se dobře pobavil, ale nechápu důvod, proč to muselo dostat filmovou podobu. Filmově to vůbec nepůsobí. Je to natočeno úplně stejně jako ty několikaminutové epizody na Streamu, jen je to několikanásobně delší a je tu víc cameo rolí politiků a jiných známých osobností. Navíc je to vlastně film na jedno zhlédnutí. Podíváme se na to v době, kdy je to aktuální (nebo ta aktuálnost ještě doznívá), zasmějeme se a pak si na to ani nevzpomeneme. Je to jako s politickou satirou či karikaturou v novinách. Ty taky po přečtení vyhodíme a už se k tomu nikdy nevrátíme.