lamps

lamps

Jakub Vopelka

okres České Budějovice
Masarykova Univerzita, teorie a dějiny filmu

67 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 17 32 48 63
    • 15.8.2018  16:40
    Iron Man 2 (2010)
    ***

    Sterilní je to správné slovo. Méně vtipu, horší záporák a nudnější režie než v jedničce. Highlighty filmu představují ukrutně hot Scarlet a charismatický Downey, zbytek je řemeslně kvalitní, ale absolutně zapomenutelný komiksový odvar.

    • 15.8.2018  16:30

    Koukatelná popkornovka s jasnou cílovkou, postavená na klišé boxerských filmů a spoléhající výhradně na ústřední robotí twist. Dopředu to táhne sympaťák Jackman a fajnově natočené souboje v ringu, kolena tomu pro změnu podráží předvídatelnost a délka, která je na takhle jednoduchý film až moc ambiciózní. Na jedno zhlédnutí ale určitě příjemný sci-fi závan do žánru Rockyho a spol.

    • 15.8.2018  12:51

    MEG nejvíce dojíždí na dvě věci. Jednak na dopředu očekávatelný problém s přístupností, kvůli čemuž potenciálně adrenalinový a napínavý námět trpí neustálým zlehčováním a obrazovou vyměklostí, jednak na snahu o polidštění hlavních hrdinů, která působí většinou hrozně směšně - máme tu ve finále tu nejklasičtější sortu postav od lékaře přes uječeného černocha až po hezkou vědkyni, a máme tu samozřejmě Jasona Stathama, který se zpočátku utápí v chlastu a výčitkách, ale po většinu filmu je za neskutečně cool neohroženého superhrdinu, takže divák postupně nevnímá žraloka jako strašnou hrozbu, nýbrž je zvědavý na další Jasonův hrdinský kousek. Ale já to beru. MEG totiž poztrácel jakékoli áčkové ambice už oznámením tvůrčího týmu a těch 150 melounů nalila produkce do uvědoměle natvrdlé a skvěle vypadající zábavy, kde se všichni dostatečně vyblbli (Statham to nehorázně táhne, Turteltaub místy potěší vynalézavou akcí nebo napínavými hlediskovými záběry) a nebýt té zmíněné snahy o osobní konflikty a s tím spojenými nudnými dialogy, film by utekl jako voda. Ono natočit rodinný film s krvelačným žralokem taky není žádná sranda, a tvůrcům se to docela povedlo. I pejsek to nakonec přežil. 60%

    • 14.8.2018  13:04

    O Troškovi si můžeme myslet cokoli, ale touhle lidovou taškařicí se zkrátka trefil do černého. Celé to sice vypadá jako soustavná improvizace, do níž je vklíněná jakási snaha o zprostředkování primitivního děje, ale možná právě proto se film tak pohodově sleduje a určitě právě proto tak moc zlidověl. Je to bezpochyby věrný odraz české vesnické nátury, kde se nejde pro facku daleko, s lahváčem se leze i do postele a na tancovačkách vládnou korpulentní selky se srostlým obočím. Jako letní oddechovka neurážlivé a v podstatě ojedinělé - tohle nikdo jiný na světě rozhodně nenatočil a nenatočí..

    • 7.8.2018  12:23
    Monstrum (2008)
    ****

    Aneb Jak efektivně skloubit klasický monster film s novodobou tradicí found footage hororů. Není divu, že Reeves i Goddard si právě díky tomuhle zářezu budují tak slibnou hollywoodskou kariéru - Cloverfield je výborně vystavěnou rekonstrukcí jedné noční můry, orientující se na bezprostřední okruh skupinky nešťastných hrdinů. Příběh se rytmizovaně rozvíjí v pravidelně se obměňujících lokacích, přičemž pomaloučku nakousává a představuje všechny hrůzy, které náhlá a neznámá hrozba představuje. K maximální spokojenosti mi pravděpodobně schází druhá projekce, kdy na mě ta originalita a vypravěčská jistota určitě dolehne ještě výrazněji a silněji.

    • 6.8.2018  12:20
    Babel (2006)
    ***

    Ambiciózní výstřel do tmy. Nějaké ty mravní myšlenky to v sobě má, ale zabalené do šíleně zdlouhavé vaty, která se tváří jako umělecká vzpoura tradičnímu vyprávění, ale přitom se jedná jenom o pár klasicky vypointovaných epizod v necelistvé struktuře. Herci výborní a pár scén velmi silných, ale to je hodně málo.. 2 a půl *.

    • 6.8.2018  10:08

    Hravá bejkovina, vtipně sestříhaná do rytmu rockových vypalovaček. Rozjezd je skvělý a postavy okamžitě přirostou k srdci, survival část toho sice zase tolik zajímavého nepřinese, ale pořád se najde hodně povedených situačních fórů a když už nic, minimálně jsem velmi sympatizoval s hrdiny, kteří se běželi před zombie apokalypsou schovat do jejich oblíbené hospody. Líbí se mi, že film dokáže stát na vlastních nohou a jen neparoduje zaběhlé postupy zombie hororů, byť mu to chvílemi paradoxně škodí...

    • 5.8.2018  11:24

    Sin City je fenomén. Jako celek možná trochu nekonzistentně segmentované, takže jednotlivé epizody moc nepodporují nebo nedoplňují vývoj jiných, ale většinu segmentů z hlavy zkrátka nevyženu a podívám se vždycky a od srdce rád - Rodriguez naordinoval filmu ukrutně sexy stylizaci, naočkoval ho šťavnatým komiksovým násilím a napumpoval plejádou skvělých herců, kteří si své už tak zajímavé postavy naprosto podmaňují (nejlepší sestupně Rourke, Willis a Owen). Atmosféra funguje a Sin City je tak špinavé, bezútěšné a nepředvídatelné místo, že bych v něm vydržel klidně i o něco déle. Emoce stranou, tohle je čirý obrazový prožitek... 80%

    • 5.8.2018  11:13

    Značně vypiplanější než docela matná jednička. Hlavně proto, že scénář více vsadil na odlehčenost a místo toho, aby standardní akční vzorce tupě následoval, umí si z nich udělat velkou legraci. I když největší zásluhu mají samotní protagonisté, kteří ztělesňují svá kariérní alterega z obdivuhodnou vervou a nadhledem (bláznivé cameo Norrise v tomhle naprosto kraluje). A přestože se příběh vyloženě plácá na místě, když dojde na nějaké dialogy a osobní roviny, akční stránka je natolik vydařená a vygradovaná a záporáci v čele s chladnokrevným JCVD povedení, že se moc nudit prostě nebudete. Tentokrát spokojenost.

    • 3.8.2018  12:56

    Epizoda, k níž chovám velmi speciální vztah. Příběh sice dost neohrabaně spojuje dvě základní linie a zahlcuje postavami, které nemají dost zaslouženého prostoru, ALE pořád se děje něco zásadního, z různorodých lokací padá brada až na zem, akční sekvence rvou diváka za pačesy a všechny postavy jsou jednoduše boží (bohužel kromě Anakina, protože Christensen je castingovým failem století). Miluji ten dobrodružný feeling a vývoj skloubený s objevováním nových a nových koutů galaxie, miluji světelné meče, miluji Obi-Wana i Yodu. Je to možná nejvíc guilty, ale zároveň snad i nejvíc pleasure zářez z celé frančízy. 80%

    • 3.8.2018  12:24
    Občan Kane (1941)
    *****

    Kinematografické poupě. Úžasná hra s mizanscénou, osvětlením a vedením divácké pozornosti. Vynikající Welles a největší MacGuffin v dějinách.

    • 3.8.2018  10:15

    Díl, na němž se fantazie George Lucase vyřádila asi nejvíce. Bohužel. Moje dojmy trefně charakterizuje známá historka Davida Lynche (ano, toho Lynche) - ten byl totiž Lucasovým hlavním kandidátem na režii šestky a oba se před natáčením osobně setkali. Lucas prý začal nadšeně vyprávět o všech těch divných SW postavách a světech a Lynch, který beztak neměl zájem a sešel se jen ze zdvořilosti, mu řekl, že nejlepší bude, když si to natočí sám. A tak byl dosazen celkem neznámý Richard Marquand a divák dostal v závěru největší vesmírné ságy všech dob partu srandovníh skřítků, mezi nimiž Harrison Ford, největší frajer hollywoodu, působí trochu jako Mr. Bean za volantem Ferrari. Na druhou stranu, linie kolem Luka funguje prostě výborně, aura temné strany je hodně cítit (i když kontrastuje s blbnutím s Ewoky) a triky jsou jasně nejlepší z trilogie, takže o vzrušující zážitek je bohatě postaráno. Fakt by mě zajímalo, jak by to vypadalo s mistrem deprese Lynchem u kormidla, ale vlastně díky bohu za tohle nadšenectví - bez něj by Star Wars asi nikdy ani vzniknout nemohly, tak jak jinak by měly skončit? Nové tisíciletí nám podává ironickou odpověď... 75%

    • 3.8.2018  09:52
    Kung Fury (2015)
    ***

    Několik kulervoucích nápadů na 20 minut šílené a proměnlivě vtipné vaty. Neohromilo mě to ani jako fanouška béčkových osmdesátek, i když celovečerák od nějakého schopného scenáristy bych bral.

    • 2.8.2018  14:24
    Halloween (1978)
    ****

    Základní kámen slasheru a dodnes jeho suverénně nejlepší zástupce. Občas jsem měl sice problém s rozvleklým tempem, ale jinak se jedná o mistrovské dílo - Carpenter se vyžívá v hlediskových záběrech, nepředvídatelně zasazuje maskovanou gorilu do pečlivě inscenovaného a snímaného prostředí a v závěru působivě oddaluje vyvrcholení ve prospěch momentu překvapení a gradace. A k hudbě není třeba nic dodávat, lepší hororovou main theme už nikdy nikdo nesloží. Rozsáhlou interpretaci sepsal na našem blogu uživatel Ruprechtos - a určitě stojí za přečtení! Najdete ji zde.

    • 2.8.2018  13:49

    Jste hravé dítě, které vidí za každým rohem stometrové monstrum z vesmíru a představuje si, jak náhle vyroste a dá mu pěkně přes držku. No a pak vyrostete a natočíte Pacific Rim. Je to blbé, průměrně zahrané a plné militantních klišé, ale zároveň řemeslně na jedničku, s velkolepými záporáky a jednou dechberoucí scénou, plně odrážející del Torovo inscenační mistrovství (holčička). Za takový monstrfilm by v padesátkách prodali jaderný arzenál Rusům, dnes už je to zábava za zenitem, ale pořád aspoň zábava. Ron Perlman roluje.

    • 2.8.2018  11:02

    Svérázná psychedelická kultovka, která možná dobře vystihuje atmosféru své doby, ale pro mě se jedná o absolutně přežitý film. Takhle dlouhých devadesát minut bych nezažil snad ani v zubní ordinaci. Oceňuji skvělou muziku, božího Nicholsona a náročnější interpretační charakter, ale fakt je na tom občas znát, že celý štáb nonstop hulil jak Petty a Selma. Nic pro mě..

    • 1.8.2018  13:29
    Maverick (1994)
    ****

    Moc sympatické parodování základních westernových vzorců. Nechybí poker, bankovní loupeže, akce na dostavníku, přestřelky ani indiáni. A dohromady to překvapivě dobře odsýpá, nutno dodat s vydatnou výpomocí všech skvělých herců (pobavil hlavně odvázaný indián Graham Greene a kratičká role Dannyho Glovera, vtipně odkazující k Smrtonosné zbrani). Chvílemi se příběh trochu drolí do úzce propojených epizod, ale fakt pěkně se na to kouká a atmosféra Divokého západu na vás zaručeně a opojně dýchne. 80%

    • 1.8.2018  12:48

    Popáté a nejlíp. Jedna režijně vypilovaná scéna střídá druhou, přičemž ale jednotlivé atrakce nikdy neupozaďují vývoj příběhu a především postav, jejichž interakce tady dosahuje vrcholu série a překonává i dosud triumfální trojku. A je to hlavně zásluhou perfektní Rebecci Ferguson, která tu předvádí femme fatale nejšťavnatější jakosti. Ale největším pánem je určitě Christopher McQuarrie, který dokázal podat mix Jamese Bonda a Jasona Bournea s neskutečnou lehkostí mistrovského vypravěče I řemeslníka - vývoj je neodhadnutelný a skvěle vypointovaný na úrovni jednotlivých scén i celku, kladné i záporné postavy mají srozumitelné, popřípadě prďácky proměnlivé motivace, akční sekvence ohromují svou fyzičností a autenticitou (zase klobouk dolů před Cruisem, který zatím úspěšně testuje 150 způsobů, jak se na place zabít) a vyloženě jsem si užíval promakanou symbiózu hudby a obrazu (a na ní z velké části založenou scénu v opeře, u níž jsem doslova slintal nadšením). Je možná škoda, že v poslední třetině film výrazně zpomalí a stylisticky zevšední, ale na druhou stranu dál výborně udržuje zvědavost a nastavuje inteligentní konverzační tvář. Více špionážních filmů v takovém duchu, i bondovky by mohly nenápadně pomrkávat a brát si příklad...

    • 30.7.2018  23:19

    Pořád to není tak scénáristicky vypilované jako trilogie o Bourneovi a Ethan Hunt začíná občas příliš béčkovitě ignorovat fyzikální zákony, ale na to se s prominutím můžu z vysoka vysráti, neboť MI6 je přesto asi nejzábavnější špionážní akčňák, jaký kdy vznikl. Je tam osudovost, je tam nepředvídatelnost a je tam dokonale drzé a suverénně vypointovávané podněcování zvědavosti (jehož rytmus je před zlomovým odhalením přímo ďábelský), ale zároveň nechybí strhující akční orgie podávané s potřebným nadhledem a vždy citlivě vloženou hláškou. Není to revoluce žánru, je to čirá pocta tradicím špionážního filmu, náramně přizpůsobená současnému trendu a akčnímu drivu velkých blockbusterů a současně chytře rozvíjející fikční svět a zajetá vyprávěcí i formální pravidla vlastní série. Není to kvalitnější než pětka, která lépe zvládla skloubení akce se spikleneckými konverzačními zvraty, je to ale bezpochyby příkladný prototyp technických možností současného blockbusteru, který má plynový pedál nonstop na podlaze a vyprávěním je pevně zakotven v osvědčených staromilných vzorcích. Více možná po další nutné návštěvě kina...

    • 27.7.2018  09:28
    Godzilla (2014)
    ****

    Velkobiják, který na to jde jinak - a strašně chytře. Díky Edwardsově promyšlené inscenaci, voleným úhlům kamery a hlediskovým záběrům hlavní hrdiny jen nesledujeme, ale většinu času jimi nebo s nimi jsme. A s tím nastolená hra s očekáváním, kdy se často utne velkolepá scéna v tom nejlepším (to je především příklad naprosto fenomenální sekvence na hawajském letišti), může asi kdekoho otrávit, protože monstra jsou dlouho ukazována jen na základě vizuálních náznaků z lidské perspektivy, ale z mého pohledu se jedná o nepřekonatelný mistrovský tah, díky němuž se buduje atmosféra skoro stejně hutná jako od Jamese Wana. Příběh není zahlcen zbytečnými odbočkami, nýbrž poměrně vyváženě osciluje mezi svými japonskými vzory a požadavky amerických blockbusterů (velkolepá akce a audiovizuál + srozumitelně rozvržený osobní konflikt a příběh hlavního hrdiny). Velkolepá akce je přitom opravdu velkolepá (celá závěrečná půlhodinka v "pekle" a dech beroucí seskok padákem) a lidští hrdinové nejsou otravní díky brilantnímu castingu (dokonce i rutinní roli militantního bosse hraje charismatický pardál Strathairn). Kdyby se to o něco zkrátilo, lépe využilo vedlejší postavy a vyhnulo pár hnusným klišé, byl bych nadšený... 85%___ Btw. A zaráží mě, že redaktoři Moviezone, lidé tak široce obeznámení s filmařským jazykem a žánry, nedokáží ocenit takhle cinefilně impozantní velkofilm. Chtělo by to občas přestat hledat plíseň na královském sýru...

    • 19.7.2018  14:12

    Vizuálně a hudebně dech beroucí zážitek. Burton každým záběrem dokazuje, že v 90. letech zkrátka neexistoval nikdo, kdo by uměl stejně promyšleně přizpůsobit náladu scén výhradně aktuální nátuře a barvám prostředí. Řada scén je naprosto brilantních a hutnou atmosférou přikovají diváka do sedačky, herci v čele s tehdy ještě sympatickým Deppem, Gambonem a tradičně démonickým Walkenem vše dobré jen zvýrazňují. Škoda jen, že postupně snímek více a více zapadá do škatulky nevinné báchorky, která svou záměrnou expresivitou a sebeuvědomělostí jinak svébytný hororový příběh sráží z nejvyšší filmařské ligy o stupínek níže. Ale přesto, lépe natočená a zábavnější pocta strašidelnému žánru v Hollywoodu asi nevznikla.. 85%

    • 18.7.2018  10:48

    Třetí pokračování nejlepší dobrodružné série si dalo nelehký úkol - tematicky nikoli navázat, nýbrž dále rozvíjet charakter jednotlivých příběhů, který se vždy odvíjel podle toho, k jakým žánrovým a kulturním zákoutím kinematografie ten který díl zrovna odkazoval, a zároveň v době převažujících atrakcí vzdát nostalgický hold vlastním předchůdcům. Obojí se povedlo. Spielberg od první scény jednak zasazuje příběh do nové etapy plné nových potenciálních vzorců pro dobrodružný film (padesátá léta ve znamení nepřátelství západu a východu, jaderné hrozby a kultury překypující science fiction), jednak vtipně pomrkává na diváka zábavnou ikonizací milované hlavní postavy a formálními postupy, které přímo odkazují na původní trilogii. A z tohoto pohledu se příběh ani zdaleka nerozpadá tvůrcům pod rukama, jak mnozí naznačují, nýbrž suverénně a systematicky zužitkovává všechny naznačené "padesátkové" motivy až k závěrečné mimozemské vsuvce (podobně jako si například dvojka krásně hrála s mytologií bollywoodských, respektive obecně indických příběhů), a současně neustále baví osvědčenou, ale opět vynalézavě podávanou "Indyho" formou (nechybí skoro nic, co bylo hlavními atrakcemi v předchozích filmech), a interakcí staronových postav (Ford se tak trochu posouvá do pozice Conneryho). Jediné, co mi hodně vadilo, je tentokrát výrazná přemrštěnost jinak zábavných akčních scén (důlní vozíky ve dvojce byly taky mimo realitu, ale oproti kopnutí atomovkou a trojnásobném sjezdu obřího vodopádu pořád vypadají jako schůdná turistucká atrakce), méně propracovaní záporáci a občas dost nehezké interiérové prostředí. Ale pořád výsostně zábavné a skvěle zahrané (Ford to táhne jako za mlada, ale dobře ho podporuje i LaBeouf nebo Ray Winstone, jehož postava "trojitého" agenta je dalším suprovým odkazem k padesátým létům) a narvané tolika vtipnými detaily (např. mravenci odnašející po nejobsáhlejší akční scéně zatoulaný klobouk), že ani tohohle Indyho nejde cinefilně nemilovat. Až po světě nebudou chodit velikáni jako Spielberg s Lucasem, těžko už naší generaci někdo takhle suverénně navrátí do dětských let..

    • 12.7.2018  23:08
    Mrakodrap (2018)
    ***

    Die Hard je minulostí! A Bruce Willis se může jít zahrabat.. Dwayne "Super-Super-Super-Ultrahero" Johnson konečně našel své opus magnum, a já dojatě, se slzami na krajíčku a v prázdném sále tleskám. Ukrutně zábavná prvoligová odpověď všem podřadným a nelogickým akčním blbostem se zmíněnou Smrtonosnou pastí v čele. Grandiózně vygradovaná a nekonečně kreativní popkornovka pro všechny, kteří mají božského The Rocka a jeho řemeslný standard rádi (takže samozřejmě pro všechny). Scéna na jeřábu nejlepší adrenalinovou scénou v historii.____ Sečteno a podtrženo, řemeslně zdatná vykrádačka akčních legend za neurážlivé tři hvězdy. Nebo nechápete ironii?

    • 10.7.2018  22:47
    Tarantula (1955)
    ****

    Mám tenhle na první pohled otřepaný brak moc rád. Jack Arnold byl totiž vynikající režisér, který nedopustil, aby se námět kolem obrovské vraždící tarantule proměnil v úsměvnou přehlídku omezených technických možností a tvůrčí repetitivnosti (ve smyslu kopírování zajetých postupů tehdy tak populárních monster movies). Tarantula má přesvědčivé a chytré triky, děsivé masky, sympatické herce a především pevnou režisérskou ruku, která dobře udržuje tempo vyprávění a inscenuje několik lahůdkových chvil z ranku arachnofobické noční můry. Expozice sice nemá takovou sílu a Arnold se chvílemi prostě musí opakovat, aby odstavil stometrové osminohé hovado z dosahu postav na tak dlouho, než se vyřeší jejich osobní vývoj, ale přesto se jedná o jedno z nejzábavnějších a řemeslně nejjistějších béček padesátých let..

    • 6.7.2018  17:44

    Celkem povedené zamyšlení nad možností a nemožností svobodné volby skrze potlačovanou i vybuchující sexualitu. Režijně nijak výrazné a motivačně navzdory silnému hlavnímu tématu chatrné, ale co do psychologie postav a obrazové odvahy uspokojivé až mrazivé. Strašně to táhnou herci v čele s Weisz a hlavně tradičně dokonalou McAdams, která si v mých očích zase upevňuje pozici nejkrásnější a nejnadanější filmové herečky dneška - tuhle její roli jsem si vychutnal opravdu náležitě. :) 70% a více zde.

    • 3.7.2018  13:37

    Jedna fajn naháněčka, moc fajn kozy Alexandry Daddario a neúnosná hromada scénáristického odpadu a retardace. Má to spád a chvílemi i atmosféru, ale ve srovnání s geniálním originálem se to nechytá ani jako záměrně přiblblý fanmade product pro dnešní mládež (jo, kéž by záměrně). Chci depresivní a minimalistické pokračování, které vtáhne kladné postavy do nepolevujícího víru odporné atmosféry morální i fyzické dekadence, ne tenhle umírněný blábol... 30%

    • 3.7.2018  12:27

    Už tomu schází originalita zápletky a spojení buddy detektivky s rodinnou komedií nefunguje jako ve skvělé trojce, ale pořád je to zábava. Chris Rock i Joe Pesci jsou tentokrát do počtu, ale atraktivitu zase výrazně navyšuje záporácký řezník Jet Li, který si tu střihá možná nejlepší roli své hollywoodské etapy. A na finále je vidět, že tahle série byla pro všechny zúčastněné velká srdckovka - pro mě koneckonců též. 70%

    • 2.7.2018  13:52
    Gotti (2018)
    **

    Velká dějová křeč s nevýraznými aktéry, slaboučkým scénářem a veskrze rutinním řemeslným dotykem, kterým by chtěl Connolly navázat na Scorseseho a spol, přestože na to ani zdaleka nemá. Lehce nad vodou to drží jen vitální Travolta. Více zde.

    • 28.6.2018  23:25

    Na světě neexistuje film, který by tak čistě a nádherně deklamoval náturu svého tvůrce, jako právě E.T. Spielberg prožil dětství víceméně bez otce, jako nepříliš společenský ňouma z předměstí, unášený myšlenkami ke hvězdám - těm na obloze i těm hollywoodským. E.T. je jeho osobní zpovědí, sentimentálním návratem do životní etapy, kdy bylo jednodušší rozeznávat od sebe důležité hodnoty, definovat dobré od zlého. E.T. je skvostně zrežírovaný příběh o tom, že důležité věci musí v lidském nitru přetrvat, ačkoli je osud odvede nenávratně pryč. Film s tolika vynalézavými postupy (dobré dvě třetiny snímány pouze z dětské perspektivy), skutečnými emocemi a překrásně inscenovanými scénami (příchod "zlých" do domu a hra s osvětlením, romantický polibek a hra s křížovým střihem a pozicemi postav, let přes měsíc atd.), až nezbývá čas se nadechnout. Film s obrovským srdcem a zřejmě nejlepším soundtrackem Johna Williamse. Film s velkým F, který musíte milovat. Prostě musíte...

    • 28.6.2018  20:18
    Psí ostrov (2018)
    ***

    První polovina výborná, druhá odzývaná. Vizuálně neskutečně vypilované a půvabné, příběhově překvapivě sterilní a v závěru uchvátané, bez obvyklé Wesovy extravagance a odvahy. Nelituji jediné minuty, kterou jsem u toho strávil, protože míra autorské osobitosti je stále obdivuhodná a sympatická, ale úvod zkrátka sliboval výraznější emoce a lepší vývoj postav. Čtvrtá hvězda každopádně na dosah...

<< předchozí 1 2 3 4 17 32 48 63
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace