lamps

lamps

Jakub Vopelka

okres České Budějovice
Masarykova Univerzita, teorie a dějiny filmu

69 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 17 33 49 65
    • 11.12.2018  01:36

    Tak tohle je zábava přesně pro mě. Přímočarý příběh, který se opravdu vydatně opírá o parodování schémat vězeňských filmů a citace slavných děl napříč různými žánry (dvě scény z druhého Indiana Jonese už nikdo tak vtipně nenapodobí), ale sám o sobě je originální a živelný, zdobí ho úderné hlášky a dokonale ždíme vypravěčskou energii už jen z toho, že hlavními polidštěnými hrdiny jsou v reálu dutohlavé slepice. Nehorázně geniální jsou navíc i střih, kamerové jízdy nad i skrze tábor "smrti" a promakaná vizuální prezentace záporáků s důrazem na nasvícení a prolínání jejich výstupu se symbolickými dramatickými prvky (např. záře a údery blesku). Není to sice tak zábavné, kreativní a hutné jako nejlepší pixarovky (hlavně taktéž vězeňská trojka Toy Story), ale je to zkrátka nádherná modelínová pocta filmovému dobrodružství od tvůrců, kteří mu rozumějí a umí v něm vysloveně létat. 90%

    • 10.12.2018  08:48
    Vdovy (2018)
    ***

    Vdovy mají parametry skvělého filmu, k jejich naplnění by ale musely psychologickou hloubku atakovat podstatně důmyslnějšími postupy než jen dlouhými záběry na ztrápené tváře hrdinek. A Steve McQueen, muž pozoruhodného řemeslného nadání, jehož inscenace většiny scén neupadá do sterility a oplývá zajímavými stylistickými nápady, by se musel rozhodnout, o čem chce vlastně vyprávět. Ten film následuje strukturu heist kriminálek s důrazem na rozšiřující se vědění publika ohledně postavení a činů postav, ale ve finále ho zajímá více uzavření psychologického oblouku, který je přitom dost povrchní, a mnoho nadějně rozvíjených motivů zůstane stát odstrčeno v pozadí (podivně (ne)uzavřená linie Colina Farrella, černoch z kadeřnictví nebo dokonce i potenciální highlight Liam Neeson). Moc se mi líbila realistická nátura akčních scén, která dala vzpomenout na Nelítostný souboj, bavil mě jemně zakomponovaný humor a hereckým výkonům těžko něco vytknout, ovšem Vdovy vnímám jako promarněnou šanci na nejsilnější emancipační drama dekády - je z nich jenom nešťatně sestříhaná a příliš zkratkovitá přehlídka technické vytříbenosti a působivé režijní vize, která bohužel rychle zapadne. 65%

    • 6.12.2018  00:38
    Annihilation (2018)
    ****

    První tři čtvrtiny mrazivá, pečlivě gradovaná sci-fi s funkčním psychologickým přesahem a parádně zneklidňujícím prostředím, jehož poodhalování mě moc bavilo. Posledních cca 20 minut filozofický mindfuck, který vůbec neuspokojí. Garland je šikovnej tvůrce, který drží divákovu pozornost pevně ve svěráku a umí ho utáhnout trpělivým vývojem jednotlivých motivů či znepokojivým násilím. Škoda, že ve finále vůbec nevím, co si z filmu odnést. Především asi to, že určitě patřil do kin, stejně jako výborná Natálka. Slabší 4*.

    • 5.12.2018  20:23

    Spousta nápadů a hlášek má velký potenciál prvoligového rodinného animáku a nevadily mi překvapivě ani písničky, které se povedly. Bohužel mi hodně vadilo to, jak se postavy opakovaně sebepoškozují, a asi už jsem prostě vyrostl, ale moc mě nebere humor tolik založený na tom, že řada hrdinů je za blbečky. Příběhově však sympaticky zmáknutý projekt v zajímavém prostředí, který nenudí a v závěru přináší hezké poselství..

    • 5.12.2018  10:19

    Našlapané pokračování, které má všechno. Starosvětskou dobrodružnou nostalgii, úžasný vtip, mistrnou animaci a zábavné žánrové odkazy. A přináší zase nový pohled na soužití hraček a jejich osudů v lidských životech. Sice bych řekl, že výrazně vtipnější je linie záchranářů s dokonalými vedlejšáky Rexem, Bramborou a Čunčou, ale i nové tváře kolem Woodyho dobře zapadnou a jeho příběh nejen obrazově zaujme (nádherná scéna s opravářem hraček), ale nakonec se výborně sleje do nápaditého akčního finále. Tahle série má vzestupnou tendenci, což z mého pohledu jen potvrdila geniální trojka. 90%

    • 4.12.2018  13:01

    Ten film jde hrozně napůl cesty. Má řadu originálních nápadů a skvělého Santu v energickém podání Kurta Russella, ale vesměs nezajímavou režii a rozbředlé tempo, takže kdykoli příběh na delší dobu odbočí od bodrého fousáče, začíná nudit. Jako nová vánoční výplň to šlape bez problémů, ale zaděláno bylo na mnohem zábavnější jízdu, která tak často neřadí ze sympatické akční rychlosti na obyčejný rodinný neutrál. 60%

    • 2.12.2018  23:57

    V podstatě souhlasím s většinou negativních ohlasů, které tuhle sérii doprovázejí. Po vizuálně i vypravěčsky dokonalém LOTRovi vypadá Hobit jako přehnaně foremná plastová bábovička, jejíž obsah se pod vlastním velikášstvím drolí a rozpadá. Mluvím teď přímo o dvojce, která zkrátka postrádá hmatatelně osudový cliffhanger a rozmělňuje tempo zapojováním vynucených (romantika s Tauriel) či nostalgických (přehnaně vážný Legolas) aktérů. Ale hlavně chce nabídnout natolik epické scény, že sama sobě nestačí a místy působí křečovitě - což omlouvám jen proto, že Jackson je pořád takový hračička, aby i seberoztahanější příběh napumpoval návykovou energií a vrcholné sekvence obdařil tak kulervoucí inscenací, že si je lze přehrávat do zblbnutí. Jak jsem se netrpělivě kroutil při návštěvě Jezerního města, tak jsem byl bohatě odměněn nástupem charakterního pana Šmaka, v jehož společnosti se rozpoutají hotové popkornové orgie. A vůbec, jako hrdinská balada o putování za ohromným pokladem, střeženým majestátním (ne)tvorem, je druhej Hobit super - podstatně horší už je jako dějově rozvětvená story z legendární Středozemě, která i zcela mimochodem mapuje vzestup největšího záporáka filmových dějin. Méně je více, tečka.

    • 2.12.2018  17:13

    Fenomenální. Nonstop zábavná hra s žánrovými tradicemi a takřka nevyčerpatelnými možnostmi vytvářeného světa, který tvůrci v tomhle případě podojili skutečně vehementně. Obzvlášť po odkrytí záporných aktérů nabere film skvostné tempo a opakovaně mě nechává fascinovaného nad tím, jak dokáže uzpůsobovat měnící se nálady a žánry soudržně vyprávěnému dobrodružství pro děti i dospělé. Highlighty jsou konkrétně hororová panenka a španělsky mluvící Buzz. První dva díly patří k nejlepším animákům své doby, trojka je jedním z vůbec nejlepších filmů tohoto století. Za tím si stojím..

    • 27.11.2018  00:06
    Creed II (2018)
    ***

    Film, u něhož si odškrtáváte očekávané zvraty stejně, jako muž ve středním věku odhadne manželčiny vzteklé výlevy po návratu z přátelských nočních posezení. Celá tahle restartovaná frančíza čerpá energii i dollary z objevování nové pozice legendárního boxera / akčního hrdiny minulé generace, z nostalgicky laděných kontrastů mezi dvěma společenskými a filmařskými etapami a také ze skvělých herců, protože Slyovi tahle mudrcovská poloha sedí jak pěst na tvář, Michael B. Jordan pobral celej ring charismatu a Tessa Thompson může klidně jenom stát a koulet očima, a dá vám zaručené K.O. Jenže dvojka Creeda mi ukázala, že v té nostalgii byla přeci jen lepší přívětivě lidská šestka Rockyho a že dynamický filmařský styl osmdesátek, v nichž se řezal italský hřebec s tupou ruskou mlátičkou, je už dneska nenapodobitelný. Nový Creed zapojuje do hry nejslavnějšího Rockyho soupeře i s jeho medvědím synem, a nedělá to vůbec blbě - oba Dragové mají dobrou motivaci k návratu a obzvlášť starý dobrý Ivan je opět ikonickou figurkou, skrze níž minulé časy mohutně zavanou. O to víc, když rozumnou motivaci má i samotný Creed. Scénář se rozhodl sveřepě kopírovat vývoj čtvrtého dílu, bohužel ale s tím rozdílem, že přidává mnohem více psychologie, postavené čistě na stokrát ohraných klišé, a pomalých konverzačních pasáží, které se pak stylisticky hrozně bijou s uchvátaným fyzickým procesem, který je jak z jiného filmu. A hlavně, režie je hrozně nevýrazná a scény z ringu, až na pár světlých výjimek, podává bez kýžené osudovosti a bolesti.___ Na jednu stranu mě hodně bavilo celé dění okolo Draga a vážím si setrvačného předkládání rodinné filozofie, díky čemuž postavy zkrátka přirostou ještě více k srdci, na druhou stranu nenacházím na tomhle pokračování nic, co by mě dokázalo nad rámec očekávaného překvapit a donutit mě k dalším projekcím (což čtyřka dokáže navzdory osmdesátkové imbecilitě opakovaně). Docela mě mrzí, že nemůžu dát 4*. Pořád si to drží více než přijatelnou úroveň. 65%

    • 26.11.2018  13:31
    The Vietnam War (TV seriál) (2017)
    *****

    Působivý pomník jednoho z nejkontroverznějších vojenský konfliktů moderní doby, ale také samotné dokumentární praxe, která už prostě nemůže být lepší. Komplexní a podrobné, avšak nenudící, srozumitelné a emocionální. Vzpomínkové epizodky mariňáků z obou stran, válečných zajatců, reportérů, příbuzných padlých vojáků nebo diplomatů utvářejí a zvýrazňují soudržný příběh o dlouhodobých těžkostech rozděleného a utlačovaného vietnamského národa a o sociálních i politických otřesech, které tisíce kilometrů vzdálená a pro mnohé nepochopitelná válka v Americe způsobila. Kennedy, Woodstock, Watergate, Hamburger Hill, Tet, Rolling Thunder - o všem se dozvíte, v jistém případě geniální paměti se dokonce stanete odborníky na dané téma. Požitek ze sledování pak kromě obrovské záplavy autentických záběrů dotváří výborný dobový soundtrack s největšími hity od Rolling Stones, Creedence nebo Simona a Garfunkela. Obdivuhodný projekt a více zde.

    • 21.11.2018  16:52
    Casino (1995)
    *****

    Nejlepší Scorsese. Cinefilní orgie, film bez jediného zaváhání a nadbytečného či přebytečného okénka. Navnazující úvod, geniální soundtrack, hladké přešlapování mezi titulním příběhem a dílčími ději prostřednictvím vypravěče, krásná mrcha Stone, charakterní De Niro a ďábelský Joe Pesci. Nemám problém si představit, že takhle to ve Vegas skutečně chodí, každé ráně i dialogu jsem beze zbytku věřil - a strašně si je užil. 95%

    • 21.11.2018  16:32

    Analyticky asi nejméně podnětný Kubrick, ale čert to vem. Olověnou vestu je úžasné sledovat pro ultimátně osobitý charakter každé scény a pro zajímavé vedení pozornosti, které se (jako tradičně u Kubricka) v nitru odchyluje od postav směrem k ideologii, od akce k důsledkům. Vojín v úvodní části prochází peklem, ale divák se baví řečnickou show militantního magora (Ermey za něj měl dostat Oscara) a závěr ho zmrazí jak eskymo, a ani vietnamská štace příliš nesleduje svědomí postav (spíše naopak: "Jak můžeš střílet na ženy a děti?" -- "Jednoduše. Když utíkají, nemusíš mířit tolik před ně.") a finální rozprava nad umírajícím nepřítelem je pro svědomí jako kopanec do rozkroku. Jeden z nejlepších a nejmrazivějších (proti)válečných filmů, bez debat.

    • 21.11.2018  16:09

    Na můj vkus přehnané zahlcení postavami a motivacemi, mezi nimiž se okamžitě ztratíte, pokud jen na chvíli nedáváte pozor. Na druhou stranu ale správně nepředvídatelné a atmosférické, odměňující divákovu pozornost pravidelným nášupem promyšlených zvratů. Kultovní status však především zásluhou cynického detektiva Humphreyho Bogarta, který v téhle roli i po sedmdesáti letech přesvědčuje, že patří do edice pěti nejcharismatičtějších herců hollywoodské historie. Možná i tří.. 80%

    • 21.11.2018  15:58

    Těžko najít film, v němž jsou chlapi za větší hovada. A ještě těžší najít snímek, ve kterém by mě to hovadství a totálně neseriózní feministický podtón tak bavily. Zprávař je o Willu Ferrellovi, jenž tu předvádí asi svůj nejpřestřelenější a nejvtipnější výkon - a víc ani vědět nepotřebujete. Občas trochu trapné a dramaturgicky nesladěné, ale zatraceně zábavné a narvané nápady a cameo rolemi, které vás srazí do kolen (vede Ben Stiller ve svém Vybíjená módu). Být skutečné zprávy takhle odvázané, tak se na ně i dívám.

    • 21.11.2018  15:41
    Searching (2018)
    ****

    Zajímavý experiment. Formálně velmi kvalitní i přesto, že vyznění je dost dvousečné a odhalení celé mystérie možná až moc wannabe shocking. Jako obrázek debilních sociálních sítí a jejich uživatelů (jo, jsem jedním z nich) a dnešní společenské otupělosti rozhodně efektivní a pravdivé..

    • 19.11.2018  14:24
    Muž a žena (1966)
    ***

    Všední lovestory s formálními ambicemi, které ji na jednu stranu obohacují (málomluvná nátura scén, prokreslených líbeznou hudbou a manýristickou kamerou), na druhou stranu ale zároveň ubližují plynulému vyprávění a jinak přístupné všednosti (podivně uspořádané barevné spektrum filmu a zdlouhavá druhá polovina, která dění až nepochopitelně roztahuje). Každopádně příjemná romantika, která netlačí na pilu a nechává své aktéry uvěřitelně žít, byť někdy až moc sebestředně a okázale. 70%

    • 17.11.2018  18:09
    Osvícení (1980)
    *****

    Miluju, když si mě film takzvaně půjčí, dvě hodiny nechá bloudit v neodhadnutelném labyrintu cinefilní dokonalosti a v závěru mě emocionálně i psychicky vyčerpá a zdecimuje. A Osvícení je jediný snímek v mém životě, který to opakovaně a stoprocentně dokáže. Nedivím se, že Kingovi jde tohle veledílo proti srsti, protože Kubrick si zase jednou vizionářuje (vím, že tohle slovo neexistuje, fakt) v takovém stylu, že výpovědní hodnotu a sílu jinak skvělé knihy hravě překonává. A stačí mu k tomu "jenom" pečlivě vybudované interiéry, a minimalistické inscenování prostoru, který je detailně uspořádán a expresivně napojen na různé perspektivy tří titulních postav. Co je realita a co fantazie? Je pomatený Jack strůjcem, nebo nešťastnou obětí? Co všechno jednotlivé pečlivě konstruované výjevy reprezentují a symbolizují? Kubrick dává vodítka, ale nejednoznačně a mazaně, aby diváka soustavně vtahoval do zdánlivě odosobněného světa a zároveň ho nutil prožívat i jednoduchý příběh jeho postav. Osvícení je nesmírně náročný produkt od génia, který rád významy schovává a zaobaluje, ale současně umí vyprávět s intenzitou monzunových dešťů a bavit diváka ikonicky zrežírovanými scénami a vedením herců, kteří se vyšťaví až na dřeň - Jack Nicholson opravdu předvádí asi svůj nejúžasnější herecký výkon a hlavně na něm stojí velká část významové roviny filmu.___ Silně doporučuji zhlédnout kratší, 114 minutovou verzi, ta delší totiž obsahuje nadbytečně vysvětlující scény pro duté publikum a nemá takové filmařské grády.

    • 16.11.2018  15:30
    Kmotr (1972)
    *****

    Fenomén. I kdyby měl Kmotr přes čtyři hodiny, nehnu u něj ani brvou, protože bych se bál, že přijdu o nějaký zásadní a dominantní moment - tak moc Coppolovo bezchybné vyprávění vtahuje a tak moc opulentně vypreparovanými zvraty přetéká. Precizní v každém ohledu, od vrstvení dějových linií v závislosti na co nejosobnějším seznámení s aktéry a náturou jejich prostředí až po herecké výkony, na něž se svalují všechna existující pochvalná vyjádření. Mrazivé, uvěřitelné a nadčasové. Godfather of the Cinema.

    • 15.11.2018  16:20
    Přízrak (2017)
    *

    Jasně, je to velký umění a tak, ale pro jistotu přikládám seznam činností, které shledávám daleko zábavnějšími a smysluplnějšími než sledování Přízraku: Důkladný úklid obývacího pokoje a kuchyně; Dobrovolná návštěva zubaře; Stříhání babiččiných nehtů na nohou; Hledání Atlantidy na dně Čertova jezera; Půlroční studium na státnice z matematiky; Maratón pořadů Jaromíra Soukupa; Absolvování běžeckého maratónu při teplotách pod bodem mrazu; Umývání nádobí pod studenou vodou; Návštěva restaurací, které od Zdeňka Pohlreicha nedostaly ani jednu hvězdu; Účastnit se párty jako střízlivý řidič; Pracovat v telekomunikačních společnostech; Chytat ryby na vyschlém jezeru; Hledat houby na sídlišti; Přemlouvat Babiše, ať už nekrade.

    • 15.11.2018  00:53

    Jako zapřísáhlý fanoušek potterovského univerza, který z fleku odříká jména a názvy drtivé většiny tamních postav, zaklínadel nebo míst, si nějak automaticky, vyjma Prokletého dítěte, držím od souvisejících "Rowlingovin" odstup - a filmová Fantastická zvířata zatím krásně vykreslují proč. Jedničku jsem ještě pozitivně akceptoval pro navrstvení potenciálně zajímavých postav a konfliktů a pro vizuálně obohacující rozšiřování známého fikčního světa, dvojku nyní z podobných důvodů upřímně nesnáším. Je až neuvěřitelné, že se vůbec dá vrstvit tolik kladných aktérů s propletenými vztahy na jeden tak mocný záporácký subsvět, aniž by se v tom filmu ve finále něco pořádného semlelo. V průběhu vás vlastně ani nenapadne, kam vyprávění směřuje, protože ono prostě nikam cílevědomě nesměřuje, nýbrž jen hloupě oddaluje setkání všech postav, aby zbyl čas na zvířata, romantiku a flashbacky pro blbečky. Stále sice věřím, že další pokračování dokážou všechny zdánlivě nadbytečné motivy osvětlit, ale to nic nemění na tom, že dvojka Fantastic Beasts je hrozná nuda, v níž se jenom vykrádá dříve viděné a gradace je vlastně stagnace s mnoholičným lektvarem. Zlatá první část Relikvií, která měla několik highlight sekvencí a jasný vypravěčský směr - tady jsou fajn jenom Bradavice, mladý Brumbál a jedna intimní scéna s Mlokem a Tinou, která skrývá skutečné emoce. Jinak mi vymažte paměť a o nic mě neochudíte..

    • 12.11.2018  23:04

    Stará dobrá detektivní škola, jejíž jedinou slabinou je železná pravidelnost opakujících se vyšetřovacích postupů. Zatáhnout do případu více temných lesů nebo psychologie, šlo by o mistrovské dílko, protože udržování zvědavosti směrem k odhalení identity vraha jde Shulhoffovi moc dobře - já jsem ji tedy dopředu neprokoukl... 80%

    • 12.11.2018  22:46

    Vůbec mě to nebavilo. Jednotlivé povídky absolutně o ničem, a když vyjde nepřekvapivě najevo, že mají tvořit rámec něčeho většího a ambiciózního, bezradnost vyprávění je dotažena na maximum. Hororově slabé jak britský čajíček, jako drama fádní a v podstatě neuchopitelné, protože atrakce v závěru zastiňují logické vyvrcholení. Martin Freeman po dlouhé době v něčem skrz na skrz nezajímavém...

    • 8.11.2018  10:11
    Coco (2017)
    ****

    Slaďoučký příběh postavený výhradně na klišé a základních rodinných hodnotách a v čele s typickým outsiderem, jehož všichni podceňují a brání mu věnovat se tomu jedinému, co ho v životě těší. Rutinní vývoj se naštěstí vydatně okoření po představení Říše mrtvých, film vizuálně i lidsky pookřeje, nabere dravé tempo a osudy hrdinů uzavírá způsobem, který musí obměkčit i největší morouse, jakkoli se ždímou slzy s ručením neomezeným. Morální poučení je důležité a ve výsledku i zábavné, takže mise splněna. 75%

    • 8.11.2018  10:01

    Být v studentem v uvolněném roce 1968, tenhle dokument sleduji s hrdostí a pýchou (dvakrát tolik po 21. srpnu, který naopak nechal vzpomenout na okupaci nacisty). Škoda, že komunistickou éru to víceméně přeskakuje a většinu osobností to dost idealizuje a zobecňuje, jako průřez počátky malého charakterního národa obklopeného velmocemi je to fajn..

    • 8.11.2018  01:09

    Spike Lee je extrémista. A navrch hrozný hovado. BlacKkKlansman je film s tak černým humorem, že by mohl na zahradě Zrození národa sbírat bavlnu, politickou nekorektnost dotahuje až na hranu a velmi chytře pracuje s vývojem dvou titulních postav, které se nejprve musí vydávat za jednu, aby se nakonec jednou skutečně staly. Chvílemi je to narvané nápady a satirickým vtipem, někdy však formálně vyumělkované a postrádající věrohodnost, kterou si Spike kompenzuje přidáním archivních záběrů a explicitními narážkami na Trumpa. Tak jako tak těžká kvalitka, která hlavně díky dynamickému vyprávění a špičkovým hercům nikdy neupadá do sterility, jíž se očividně bojí jak čert kříže. 80%

    • 7.11.2018  00:56

    Film, který má něco do sebe pro originální koncept kritiky socialismu, ale to mísení několika různých žánrů a zdlouhavá hudební čísla vržou, skřípou a nudí. Menzel občas potěší vtipnou inscenací a herci jsou vesměs dobře obsazení (hlavně Libíček a debutant Svěrák), ovšem přeplácaný výsledek je spíše otravný než inteligentní. Jako pokus o skloubení nové vlny a filmů Oldřicha Lipského však zajímavé...

    • 6.11.2018  18:56

    Prvotní nadšení z energického hudebního výplachu bohužel střídají rozpaky nad mechanicky uspořádaným dílem, které trvá přes dvě hodiny, ale nedokáže konstruktivně poskládat celistvý vývoj vztahů mezi aktéry, který je k absolutnímu prožitku klíčem. Příběh přeskakuje mezi zásadními etapami kapely docela bez ladu a skladu a vedlejší postavy jsou nepochopitelně jenom do počtu, popřípadě šablonovité až hanba (hlavně manažeři Queenů a teploušek Paul). Co ale funguje, je doslova ikonický obrázek legendárního Freddieho, jehož vykreslení sice nepochybně ubírá na autenticitě požadovaná přístupnost filmu (kvůli níž působí osobní rovina překvapivě asexuálně), jenže procítěnou životní cestu velkého showmana je přesto radost sledovat a když už nic, tak jeho osud vás při závěrečném koncertu smutně a současně euforicky zasáhne. A samozřejmě tomu strašně pomáhá Malek, který Mercuryho fakt nehraje, ale přímo jím je. Rozhodně mě svádí dát 3*, které bych si tisíckrát obhájil, ale už jen pro ty neskutečné potíže, které vznik projektu doprovázely, pro celkový entuziasmus a pro Queeny, k nimž chovám nemalý respekt, se vykašlu na jistě přesvědčivé kritiky a zůstanu mírnější, byť fakt o fous. 70%

    • 4.11.2018  15:18
    Žid Süss (1940)
    **

    Filmařský průměr, který překvapivě nenudí a za diametrálně odlišných myšlenkových konstelací by mohl být dokonce zajímavý a oslovující. Bohužel, myšlenky jsou tak odporné a ještě poplivané dobou a okolnostmi vzniku, že hodnotit lépe, musel bych se asi stydět. Každopádně dobré vidět pro představu tehdejší propagandy.... A pak rychle zapomenout.

    • 1.11.2018  11:48
    Upgrade (2018)
    ****

    Když se futuristická idylka změní na Přání smrti pod taktovkou vychcaného počítače jak z Vesmírné odysey, je to zábava. Zábava o to větší, že Whannell kašle na postavy a servíruje jeden zajímavý nápad za druhým, aby se přemýšlející divák nestačil nudit a nevadilo mu, že premisu prokouknul hodně dopředu. Vyprávění bez výrazných vrcholů, ale současně bez zaváhání a se závěrem, který přichází v pravou chvíli a nezklame. Za málo love hodně atraktivní parády...

    • 30.10.2018  00:38

    Ufff, jak se k tomuhle postavit? Na jednu stranu obdivuhodné formální sebevědomí, které se musí ocenit. Všechny ty barevné filtry, zvukové deformace a rozmazaný obraz sice působí trochu lacině a v průběhu začínají nudit, ale rozhodně budují dostatečně hutnou atmosféru, aby přebily i zpočátku monotónní tempo a wtf dialogy. Šílení záporáci mi přišli spíše otravní než děsiví a logiku nikdo příliš neřešil, ale o ni tu koneckonců vůbec nešlo - tohle je film o Nicolasi Cageovi, který se prodírá halucinogenním oparem s vlastnoručně vyrobeným palcátem a s úsměvem jemu vlastním masakruje náboženské fanatiky - a tahle poloha nesedí náramně pouze Cageovi, jehož projev nemá chybu, ale i Cosmatosovi, jenž netočí rutině a nahánění panbíčkářů simuluje jako nefalšovanou cestu do pekla, za což má mé plné sympatie. Zatím 70% s tím, že čtvrtou * si šetřím na příště.

<< předchozí 1 2 3 4 17 33 49 65
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace