papuchalk

papuchalk

okres Liberec

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 7 9 12
    • 10.6.2018  00:18
    Paterson (2016)
    ****

    Oslava obyčejnosti. Je až zarážející jak málo podnětů kolem nás v běžném životě je. I různé kombinace těch věcí brzy dojdou. Všechno se po krátké době začne opakovat a otázka je, jak zůstat s takovým málem šťastný? I básnička, napsaná ze všedních slov, je velice všední. A do té vší obyčejnosti tam na nás křičí ta krásná ženská s neuvěřitelným grafickým talentem, která místo toho jede na trh prodávat muffiny, takže jí jako geniální grafičku/návrhářku nikdo nezná. Nenápadný film, ale zamyšlení nad svým každodenním životem se dostaví. Zaručeně

    • 9.6.2018  18:23

    Námět jak vyšitej z devadesátkových béček, ale podařilo se z toho vymlátit daleko víc než jsem čekal. Zejména díky velice kvalitnímu obrazovému provedení, ale hlavně díky nové psychologické rovině ve filmu. I když vás něco nasere, nebo si ukopnete malíček o stůl, nesmíte ani pípnout! No dopíči! To je hodně nekomfortní žití. Takže velice povedený napínák na jedno shlédnutí!

    • 1.6.2018  12:59
    Život (2017)
    ***

    V kategorii pop-corn zábavový film to určitě uspělo. Zhruba po pěti minutách chytí a už nepustí. Chování postav v podobných filmech bývá velkou bolístkou, ale tady ty postavy postupují celkem logicky, no řekněme spíš instinktivně, a to včetně toho naivního konce. Ovšem ti kosmonauti byli po docela dlouhou dobu vystaveni podmínkám neslučitelným se zdravým fungováním mozku, takže já beru i ten konec jako zcela seriozní pokus všechno nebo nic. Příšerka Calvin je moc roztomilá a chytrá, připomněla mi v mnoha ohledech manželku :) Dá se ten Calvinův vývoj vlastně brát jako podobenství manželek. Nejdřív jsou malý, hodný, roztomilý, zbožňovaný. Pak vyrostou a začne ten horor.. no něco podobnýho jako ve filmu :D Dále mám moc rád ISS, Soyuz, Cupola view, a další moduly a vybavení z kosmu, takže je pro Espinosu docela lehké získat si mě na jeho stranu, ovšem nemůžu dát lepší hodnocení než 3. Je to prostě kopie Aliena v modernějším balení, navíc s naprosto zbytečným castingem. Co tam dělal Gyllenhaal fakt netuším. Asi šel zrovna kolem když to natáčali. Dále bych opravdu nedoporučoval pitvat se v tom moc do hloubky, protože tam najdete celou řadu nereálných nebo nelogických věcí. Např. s přistávacím evakuačním modulem z ISS určitě nejde vyletět mimo sféru gravitačního vlivu Země, takže milý Gylenhaal by se po elipse dřív nebo později vrátil zase zpět do stejného místa. No ale film je tak napínavý, že v průběhu sledování ty haluze nejsou tak vidět, spíš to přijde zpětně.

    • 19.5.2018  10:54

    Je to takový pozlátko. Po úvodním nadšení z animací se nutně dostaví otázky ohledně obsahu. Tak zaprvý to skoro vůbec není o Goghovi. Pouhé střípky z jeho života se objevují zcela náhodně a bez kontextu, jako třeba scéna s uřízlým uchem. Nevíte proč. Střih, (doslova se hodí anglický výraz Cut..) a jede se dál aniž by ta scéna měla jakýkoliv význam v ději. Dále mi chybí nějaký důvod nebo propojení těch animací s dějem. Proč má tvůrce filmu potřebu nám ten film vyprávět van Goghovou optikou? Proč by van Gogh kreslil vyšetřování vlastní smrti tímto uměleckým způsobem?? K lepšímu dojmu z filmu mi také moc nepomohlo to, že jsem před dvěma týdny viděl jeho největší sbírku v Amsterdamu. Po té prohlídce jsem měl daleko hlubší dojmy, dá se říct že jsem se z toho až do večera nevzpamatoval. Takže teď po tomto filmu jsem spíše zklamán. Ale také z toho, jak snadné je dnes zkopírovat (zrecyklovat) celoživotní umělecké dílo genia.

    • 2.4.2018  16:08

    Největší přínos tohoto filmu je ten, že mě donutil vzít do ruky předlohu a číst. Jak už to tak bývá, film je velice zjednodušen, a vlastně se dá nazvat pouhým ÚVODEM k předloze. Nikos Kazantzakis - Poslední pokušení. Kniha velice dobře vystihuje tehdejší život, a poměry v izraeli, které jsou zásadní k pochopení života a smrti Ježíše Krista. Film dokázal zobrazit alespoň částečně Ježíšovu rozpolcenost a nejistotu ve vlastním konání. Hlavní myšlenka knihy, tedy že až po prožití celého života v kruhu rodinném, se Ježíš přesvědčil o tom, že se musí vrátit zpátky na kříž, aby něco na světě změnil, je zobrazena poměrně přesně. Ovšem z celkem pochopitelných, časových důvodů film úplně vynechal celou řadu zajímavých témat. Například rozpolcenost družiny jeho následovníků, kteří ho často chtějí opustit, aby si následně uvědomili, že možná když setrvají, mohou později získat slávu nebo moc pro sebe. Autor je tedy zobrazil jako běžné lidi, sledující vlastní prospěch, ale zároveň jako nejbližší Ježíšovy přátele. Zajímavá je taky linie Matoušova, který v průběhu Ježíšova putování píše Evangelium, a občas ho Ježíšovi přečte. Matoušovo evangelium záměrně Ježíšovy skutky upravuje tak, aby vypadalo že se shoduje s proroctvími. Ježíš nejprve zuří a nechce, aby se o něm psaly lži, později pochopí, že jedině tak dostanou popsané události vyššího významu. Večer před ukřižováním ale stejně Ježíš evangelium zavrhne, jelikož on sám něco jiného říká, než potom Matouš píše, a než potom pochopí ten, kdo evangelium čte. Dochází tedy k dvojímu pozměnění významu Ježíšových slov, což je pro něho nepřijatelné. Dilema jak evangelium psát provází samotného Matouše prakticky celou dobu. Líbilo se mi taky, že v knize chodí Ježíš se svou družinou do Jeruzaléma několik týdnů každý den, a čekají, aby jim dal bůh znamení, že dnes je ten den kdy se něco stane. Jsou zklamaní z toho, že se celé týdny nic neděje a začínají vážně pochybovat, že Ježíš je mesiáš. Až po této velice dlouhé době se Ježíš radikalizuje a "řekne" si o ukřižování. Takto podané to dává daleko větší smysl. Píšu zde celou dobu o knize a asi to je důkaz, že jen v ní se odehrává to podstatné a do potřebné hloubky. Zajímavé a vzácné je na knize hlavně to, že se jedná v podstatě o historický román, ale zároveň je plná základní filozofie jak žít obyčejný život v současnosti, ale taky je plná křesťanského kontextu v současné filozofii, což už je trochu vyšší škola filozofie, a zároveň je kniha plná živoucích postav, které se spolu jen tak baví, žijí a radují se z každého deštíku, či krajíce chleba. Velice komplexní dílo, ve kterém si každý najde to svoje. Film je opravdu jen takový hrubý nástřel předlohy.

    • 2.4.2018  14:25
    Smrtihlav (2017)
    ***

    Některý lidi prostě budou tento film kritizovat už jen proto, že Kubiše s Gabčíkem nehrajou skutečný Kubiš a skutečný Gabčík, čili je ten film historicky těžce nepřesný. Jinak ta předloha je poměrně netradičně psaná, ostatně i proto obdržela nějaké ty ceny. Kapitoly jsou velmi krátké, a tematicky i časově velice přeskakují. Asi to vyhovuje i dnešnímu modernímu člověku z paneláku, který je zvyklý číst informace sice intenzivně ale pouze po dobu tří minut, a tematicky taky přeskakuje, neboli "proklikává". Ze začátku jsem k tomu stylu měl tedy nějaké výhrady, ale ta knížka je tak neuvěřitelně čtivá, že to prostě přečtete jedním dechem. V knize se mi líbí, že autor často upozorňuje na to, že následující obsah je čistě autorova fantazie. A důvod? Kdo by náhodou mohl vědět jak to přesně bylo, protože mu o tom samotní paragáni mohli ještě vyprávět, byl popraven pár dní po atentátu. Každý kdo byl jakkoliv na ně napojen, byl zatčený a ukončený včetně celé jeho rodiny. Není tedy odkud se dozvědět víc. Nejvíc informací stejně víme jen z německého vyšetřování, které se hlavně snažilo rozkrýt síť odboje, a jestli jel Gabčík na kole nebo jel vzducholodí jim nepřipadalo tak důležité, aby to do spisu vůbec napsali. Proto se mi líbí ty kritické komentáře, že takhle to přece ve skutečnosti nebylo. To určitě, chytráci.. Kromě základních faktů toho víme strašně málo, proto je tento příběh tak vděčný pro autory s vlastní invencí. I samotná předloha je daleko víc umělecká, než dokumentární, a to samé se dá říct o filmu. Škoda, že se do filmu nedostala ta kapitola popisující Heydrichovo nouzové přistání v jeho stíhačce na území sovětského svazu, a jak se zpět do základny vydal pěšky. Jednak mě dost pobavila a zadruhé dost vystihla Heydrichovo neohrožené, možná až namyšlené chování. Jemu se přece nemohlo nic stát. Prostě Suverénní bezcitná svině. No asi v rozpočtu filmu nezbylo na stíhačku a scénku toho přistání.

    • 29.3.2018  08:54
    matka! (2017)
    ****

    Našel jsem asi jen dvě základní roviny, ve kterých se na film dá dívat. Ta základní je vztah ženy a muže, kteří spolu tvoří domov. Žena je většinou ta, která se snaží nastavit nějaká pravidla a kulturu domácnosti (rozuměj pořádek), dbá o děti, a chlap je většinou ten, kterej realizuje svoje touhy a zájmy, a kromě toho se snaží víc, nebo míň ty pravidla domova dodržovat, nebo i záměrně porušovat. Čili celkem trefný popis, ale není to zas tak objevný počin. Navíc v této rovině jsem si vzpomněl na film Antikrist od Triera a ten je daleko údernější a jde daleko víc do hloubky vztahu. No a pak je ta rovina jakoby náboženská, ale já bych ji nazval spíš společenskou. Lidi mají na Zemi naprosto unikátní podmínky k životu (nastavila matka příroda podobně jako matka nastavuje řád v domácnosti) ale lidi se tady chovají přesně tak jako v tom filmu. Z pohledu přírody iracionálně, nelogicky, sebedestrukčně, ničitelsky. Líbila se mi ta chaotičnost chování davu. Jednou ten dům ničí, za chvíli přinášejí dary. Jednou se chovají jako vzorní hosté, za chvíli rozpoutají v domě válku. Nebo uctívají narozené dítě, zachvíli ho zabijí a pojídají jeho tělo a pijí krev. Události jsou zobrazovány jakoby v horečce. Vše se děje přehnaně iracionálně a nejde najít žádnou linii posloupností, proč se najednou lidi chovají, jak se chovají. No prostě jako v našem světě. Abych mohl dát plné hodnocení, tak by film musel mít trochu ucelenější výsledný dojem, co chce vlastně říct. I přesto, určitě jeden z nejzajímavějších filmů poslední doby. Podobné bijáky se už moc netočí, což je škoda.

    • 28.3.2018  18:56

    Uf no rozsekalo mě to víc než jsem čekal. Ale ten dokument má i vynikající informační hodnotu, zejména zasazení toho turnaje do historických událostí. Nejen mladší generace, která Nagano nezažila, ale i cizinec z toho musí pochopit, čím bylo Nagano vyjímečné a proč bylo tak sledované. Taky tam byl zajímavý postřeh, jak se v takových velkých chvílích ztratí očekávaní hrdinové, a objeví se ti co nejsou celou dobu vidět. Například ten Theo Fleury, jak věděl že jede na největší střelu svýho života ale neproměnil ji, naopak Svoboda prostě střelil další z mnoha střel, která cíl trefit neměla, a ta střela vyhrála celý turnaj. Nejméně očekávaný střelec povstal. Jak pravil Šimek v jednom citátu: Štěstí, to je když do plného důlku kuliček vy cvrnknete tu poslední. Přesně to byla ta Svobodova trefa. Ještě taková zajímavost, od roku 89 se toho za 10 let otevřeného trhu u nás moc nezměnilo. Lidi nosili pořád stejně hnusný a buranský oblečení :D Ty záběry z náměstí a ulic roku 98 jsou z tohoto pohledu hodně smutný..

    • 16.3.2018  08:11
    Tvář vody (2017)
    **

    Akademie se už dočista zbláznila. Takhle povrchní film jsem už dlouho neviděl. Sice kromě hlavního příběhu jsou tam nakousnutý i určitý sociální témata, ale klouže to strašně po povrchu a nijak to ten film nemění ani neposouvá. Ve většině jiných filmech jsou ta témata zpracovaná líp. Hlavní postava dostala strašně málo prostoru. Nejvíc jsem se o něm dozvěděl z promo textu distributora, což je asi špatně mám takovej pocit. Ostatní postavy jsou strašně transparentní, a mají danou roli až komiksově zjednodušeně. Retro zde nemá význam, je to jen takové pozlátko. Do hodnocení úplně vynechávám úlety jako třeba: sex s žabákem, který právě ukousl hlavu vaší milovaný kočičce. Ať hledám jak hledám, nenacházím nic co by stálo za lepší hodnocení.

    • 13.3.2018  19:00
    Hora (2017)
    **

    Bohužel nějak nechápu co chtěl autor tím dokumentem říct. Ukáže nám překrásný záběry horských masivů v zapadajícím slunci, aby v následujícím záběru ukázal 500 lidí stojících frontu na Everestu. Chce ukázat krásu hor, ale přitom ukáže (a obhajuje!) totální vyprázdněnost této kultury, způsobenou komercí a rozmazleností lidí, kteří potřebují čím dál větší zážitky a čím dál víc selfíček, aby je ten život na fejsbuku vůbec bavil.. Do toho vypravěč Dafoe mele neuvěřitelně vyprázdněný pseudo-spirituální moudra. Záběry Za 5, obsah odpad jak prase.

    • 12.3.2018  10:47
    Jiná země (2011)
    ****

    V každým druhým záběru je na nebi vidět ta druhá planeta, která se zničeho nic objevila na obloze. Je tak obrovská že přitahuje pohledy všech a pořád. Co nás však nejvíc v životě zajímá a je nejvíc tajemné, nemusí být daleko ve vesmíru, může to být paradoxně hrozně blízko, až tak blízko, že to je uvnitř nás. Díváme se na svět neustále z jednoho místa, zevnitř nás, je to hrozně omezující pohled, aniž si to pořádně uvědomujeme, pořád je tam ten filtr přes který se ven díváme. Jaký by to bylo dostat šanci podívat se na svět odjinud? Film nabízí tyto a podobné myšlenky, a určitě není pro milovníky klasických scifi filmů, kde se hlavně bojuje a střílí lejzrama. Já jsem však rád, že jsem Cahilla objevil. Je nový, mladý a do stojatých filmových vod přináší jisté osvěžení. I když hodně minimalistickou formou a hodně nezávislým pojetím filmu, které může dost lidí odradit. Hlavně pojídači popcornu budou hrdě dávat odpad. Já jsem se však od toho filmu nedokázal odtrhnout (možná i díky Brit Marling, které je popiči zatraceně zajímavou herečkou). Asi největší plus jsou reálné a dokonale propracované postavy, které ten příběh opravdu žijí, dále opravdu skvělé, procítěné dialogy. Až u tohohle filmu si člověk uvědomí, jak se ve většině ostatních filmů ty postavy vlastně spolu nebaví, jenom opakují něco co je napsané ve scénáři. Hodně citlivý film vyžadující citlivého diváka.

    • 11.3.2018  13:59
    La La Land (2016)
    ****

    Bohužel jsem nedávno viděl Výchozí Bod (2014) který tou romantickou linkou La La Land totálně přebije. V tomto ohledu mi to tedy připadalo trochu slabší. Ale jinak mě Laland hodně překvapil. Muzikály opravdu moc nemusím, ale tohle mě bavilo po všech stránkách. Vynikající hudba, vtipné scénky, úžasně nápaditě vymyšlené návaznosti těch muzikálových sekvencí, a naprosto skvělá závěrečná snová část, která je zobrazena divadelně-kulisově a zároveň artovo-kýčovitě. Je tam super ta viditelná nadsázka, ale zároveň to umí sklouznout do vážnosti. Třeba jako hned v té první scénce, v zácpě na dálnici. Všichni vylezou z aut a začnou zpívat, následuje estráda na celý dálnici a vám už to místama připadá jako za hranou cirkusovitosti a kýčovitosti, a najednou všichni zalezou zpátky za volant a čekají dál v tý zácpě. Ten kontrast muzikálové sekvence a reality je super způsob jak zobrazit nějakou fantazijní rovinu vyprávění. Nápady je to opravdu nabitý vrchovatě. Asi se na to někdy kouknu znovu, věřím že jsem si napoprvé ani všeho nevšimnul.

    • 6.3.2018  10:54

    No máme tu dalšího Churchila, ani ne měsíc po tom prvním. Tento má výrazně lepšího hlavního hrdinu, takže je jakoby lepší na první pohled. Ale z celkového pohledu má tento film úplně stejný neduhy jako ten první. Je to až zarážející, jakoby oba ty Churchilly natáčeli spolu. :Darkest Hour se až příliš často vrací do stejných míst scénáře (nemám rád). Dialogy také často netáhnou film do dalšího dějství. Všechny postavy jsou dané od začátku do konce. Jakmile nakoukáte jak Churchill chodí, mluví, jaký dělá gesta a mimiku ve tváři, začne vás zajímat co dalšího ve filmu je, na co se dál budu koukat? Bohužel jediné co tam trochu zbude ke sledování je vztah s králem, a dva nebo tři nejslavnější Churchillovy projevy nepříliš obratně napasovaný kamsi do děje. No pro toho, kdo je už někdy slyšel.. je to prostě dost málo. Ale kdo chce vidět živýho Churchilla, určitě na to koukněte - Oldman je Churchillovatější než sám Churchill.

    • 11.2.2018  20:43

    Velice zajímavý dokument s mnoha informacemi o hráčích nejlepší pětky všech dob, i o architektovi jejich herního stylu, Tarasovovi. Záběry z jejich souhry se nesmazatelně zapsaly do historie tohoto sportu jako ty nejikoničtější, a vzhledem k tomu, kam se vyvinul tento sport dnes, to tak ještě hodně dlouhou dobu zůstane. Jejich vnímání pohybu a prostoru, a kreativní řešení situací daleko předběhlo dobu, a to nejen v hokeji, ale dá se říct ve všech kolektivních sportech tehdejší doby. Potěšily mne osobní zpovědi jednotlivých hráčů. Mluvilo se nejen o hokeji, ale i o tom, jak se jednotlivá přátelství hráčů začaly rozpadat spolu s režimem, podle toho kdo se na jakou stranu postavil. Mluvilo se i o nepříjemných věcech, zejména jaký byl jejich vztah k Tichonovovi. Ten však odmítl v dokumentu vystupovat, jsou tedy použity jen jeho rozhovory z 80tých let. Smutný byl pohled na Krutova, který měsíc po natáčení dokumentu zemřel, ale bylo to na jeho psychickém stavu hodně vidět už při natáčení. Je to tedy vyčerpávající dokument o jedné z největších kapitol tohoto sportu, avšak nemůžu dát za 5. Jak se dokument dostane do období 1985 a postupného rozpadu SSSR, zaměřuje se více na politiku než na hokej, a to je škoda. Z těch 85 minut je minimálně 30 o politice. Příště místo těch 30 minut pusťte raději sestřih z kanadského poháru. Amen.

    • 11.2.2018  15:24

    Jak tohle zhodnotit, no párkrát jsem se rozřehtal smíchy, ale obávám se, že to co jsem viděl nemělo být směšné. Koukám do zajímavostí, a zaujala mne tam tato věc: "Postava pilota Poe Damerona (Oscar Isaac) je podle J. J. Abramse částečně i odkazem na jeho oblíbenou postavu Camerona Poea (Nicolas Cage) z filmu Con Air (1997)". Ano, takhle uhozený WTF jako je tato "zajímavost", jsou tyto ""nové"" "star wars".

    • 11.2.2018  10:57

    To nejdůležitější - nečekejte sci-fi. Ani vzdáleně se to nepřibližuje ke klasickému sci-fi jak ho všichni známe. Půlka filmu se sice odehrává v laborce, ale nezkoumají tam teleporty ani cestování v čase. Zkoumají celkem obyčejnou a běžnou věc - Oko. Působí to hodně realisticky, současně, prostě běžný vědecký výzkum s mikroskopama a formaldehydem vždy po ruce. Takže za mě klidně kategorie Science, bez toho Fiction. Druhá polovina filmu, která sklouzne k jakési náboženské/spirituální teorii také nemá se sci-fi nic společného, je to spíš Mysteriozní. Největší plus tohoto filmu je ale milostný trojuhelník. Už dlouho jsem neviděl tak dobře napsaný a zahraný role. Také obsazení herců do těch hlavních tří rolí je celkem zásadní věc, která filmu velice pomohla. Vyměnit jednoho z nich a už to podle mě nefunguje.. Další věc, která mě bavila - ve filmu je celkem dost záběrů, které působí jakoby náhodně, ale je vám celkem jasné, že se později ukáže jejich pravý význam. Takový styl vyprávění mi sedí. Závěr - čekal jsem sice sci-fi, které se až tak moc nekonalo.. ale dostal jsem super romantický film s mysteriozní transcendentální zápletkou :)

    • 9.2.2018  20:52
    Churchill (2017)
    ***

    Film, ve kterém daleko více vynikne velikost osobností Eisenhowera, Montgomeryho, Winstonovy ženy, jeho něco-jako-komorního s knírkem, dokonce i toho koktacího krále, i jeho sekretářky. Všichni působí daleko víc vyrovnaně, vyzrále, a uvědomující si vlastní role v životě. Nejsem si jistý, zda se jednalo o záměr Churchilla takto zobrazit. Ale je možné, že ho tak začali vnímat i lidé, jelikož první volby konající se bezprostředně po válce nevyhrál a klidil se do opozice.

    • 3.2.2018  17:34
    Milada (2017)
    ***

    Není to tak špatný, jaký to tady má hodnocení. Samozřejmě to není a ani nemá být tak doslovný, jako dokumentární film. Kdo se chce dozvědět víc a čekal celou dobu na celovečerní film, bude určitě zklamán. Je lepší být vybaven informacemi a hotovými názory předem. Pak si to koukání užijete.

    • 29.1.2018  20:10

    Škoda toho doslovnýho konce. Kdyby to šikovně zakončili jen v náznaku a nechali tam to tajemno, možná by se to jednou stalo kultovním filmem. I tak jsem potom nemohl usnout, a zjistil jsem, že čarodějnice je asi jediný strašidlo, kterýho se celkem upřímně bojím i v dospělém věku :D Jinak vynikající sonda do života osadníků v novém světě. Po stránce reálií a jazyka je film daleko lepší, než jaké má zde hodnocení. Asi to u nás ocení málokdo.

    • 27.1.2018  22:00

    Stejnej problém jako u Djanga. Třičtvrtě filmu naprosto skvělý, pak poslední kapitola průser, a naprosto zkaženej dojem z velice nadějnýho filmu. Škoda. On to snad dělá naschvál

    • 12.1.2018  21:54

    Je to absurdní divadlo, bohužel až příliš okatě hraný. Ale stejně, podle mě je docela těžký tohle celý koncepčně vymyslet a zrealizovat s nehercema. Klusák je genius, vytvořil si vlastní žánr. A nakonec.. je docela možný, že realita je ještě daleko horší.

    • 10.1.2018  23:06
    Josef Koudelka (TV film) (2016)
    *****

    Nerozlišuje dokumentární fotky a umělecké fotky, na světě jsou prostě pouze fotky. Ten člověk prožil půlku života na cestě, aniž by platil někomu nájem. Měl s sebou dvě košile, bundu a spal pod mostem ve spacáku. Celej rok fotil a v zimě 2 měsíce vyvolával u známého filmy, a tak přežil zimu. I když vydělal dost peněz na několik let života, z tohoto minimalistického stylu života nesešel. Neskutečný člověk, s naplněným životním posláním, nepatřící do tohoto světa. Úspěšný jako málokdo ve svém oboru. Chtěl bych ho potkat osobně. Dokumentu dávám za 5, protože mapuje Koudelkovu tvorbu průběžně od úplného začátku, a daří se mu podchytit a analyzovat významné období tvorby. Dále se Kisilovi podařilo z toho množství kamerového záznamu vypíchnout ty nejdůležitější Koudelkovy citace. Na tohle se určitě podívám ještě víckrát

    • 1.1.2018  22:33
    Wind River (2017)
    ***

    Silně nadhodnocený film, s velmi obyčejnou detektivní zápletkou. Asi v půlce filmu mi došlo, že ten případ vraždy není to hlavní na co mám koukat. Hlavní téma filmu je spíš drsné horské prostředí v pustině plné sněhu a větru, kde se jen těžko hledá důvod proč zítra ráno zase vstát a snažit se nějak žít. Z tohoto pohledu je to celkem povedené, ale čekal jsem daleko víc.

    • 26.12.2017  17:58
    Dunkerk (2017)
    ****

    Opravdu těžko hodnotitelný film. Sice mě Nolan potěšil, že se poslední dobou pouští do filmů, které mu sice jakoby nevynesou tolik peněz - protože to nejsou takový blocbusterový krávoviny typu Buttman a Pičátek - ale jedná se o kvalitní filmařinu. A tuto tvůrčí změnu potvrdil tímto filmem. To je určitě fajn. Nadruhou stranu, ve filmu není kromě dokonale natočených akčních scén nic, co by už nebylo stokrát líp natočeno v červené linii. Přijít s tímto filmem dvacet let po linii zkrátka není nic objevnýho, je to spíš takový hloupě vypadající WTF. Ale nakonec to beru tak, že to co chybělo v linii byly akční scény, to co nabízí Nolan jsou akční scény... viděno velice podobnou perspektivou, jsou tam i podobné náznaky poetiky. Vezměme oba filmy a berme je společně, jako související dílo. Dostaneme velice komplexní obraz války, který je alternativou k Ryanovi, Bratrstvu, Fury, Rambovi... Nakonec převládá kladné hodnocení, i když vracet se k tomuto filmu podle mě nemá cenu, není co objevovat. Linii jsem viděl minimálně 5x a nezapomenu jak revoluční film to v roce 98 byl.

    • 26.12.2017  17:35
    Pasažéři (2016)
    ****

    V konečným hodnocení je to spíš pubertální romanťárna, ale v průběhu filmu je nakousnuto dost námětů na kvalitní scifi, takže jsem se rozhodně nenudil. Nejedná se o moc originální film, všechno už tu v nějaké podobě bylo.. zajímavý je spíš ten mix komedie, romatiky a scifi. Opravdu mě to párkrát rozřehtalo, což se u tohoto typu filmů moc nestává. Zajímavější je určitě první půlka, kdy dochází k rozvíjení příběhu a postav, v druhé půlce se film změní na survival komedii a už to trochu drhne. No ani zde nebude chybět moje klasický zakončení recenze na scifi film.. jedná se o další film, který byl dokonale zparodován sedmdesáti díly červeného trpaslíka :D

    • 28.11.2017  09:50
    Proces H (TV seriál) (2009)
    *****

    Každý hodinový díl je o jednom celém dni procesu. Takže první den šla na řadu Horáková, a je o ní první díl. Proč dávám tomuto dokumentu za pět, je právě to, že po prvním dílu jde Milada stranou a sledujeme výstupy ostatních obžalovaných. Konečně mám možnost zjistit, kdo to byl Pecl, Kalandra, Zemínová, Hejda. Překvapilo mě, že některým dal soud možnost diskutovat a nějak prezentovat svoje názory, a s jinými sehrál scénky jako z filmu Kladivo na čarodějnice. Takový Buchal nebo Zemínová byli postaveni před hotovou věc, nikdo se jich neptal na názory, jen tam odříkali svoje role, "Ano, poníženě děkuju", a neměli možnost nijak se k situaci vyjádřit. Takový Buchal ani neměl inteligenční kapacitu na nějakou hlubší diskuzi, působí jako poloviční idiot (bývalý SNbák) a na mě působil nejvíc jako vybraná oběť, která uvěřila nasazenému provokatérovi a skutečně se začal doma ozbrojovat (měl asi dvě pušky na státní převrat). Zatímco s vůdci/zakladateli skupiny se soud občas pustil do ideologické diskuze a ptali se jich na jejich postoje k celé věci, což mě dost překvapilo, protože to byl od soudců velký risk. Některými dotazy si prokurátoři vyloženě říkali o ztrapnění, takový Kalousek ten kdyby se tam chytil řeči, tak v ten moment soud skončil a všichni by byli propuštěni... no doba byla jiná a na některé dotazy týkající se celospolečenských problémů (typu milion nezaměstnaných za první republiky..) ani nešlo v krátkosti a rozumně odpovědět. Zajímavé je, jakou soud používal terminologii, aby zveličoval provinění obžalovaných, např. častý termín co tam je slyšet je "Ilegální schůzka". Dneska to působí směšné, ale tehdy si společnost na začátku studené války, rozdělená na západní a východní svět, potřebovala stanovit pravidla, které aktivity v zahraničí jsou legální a které už nikoliv, a podobné definování probíhalo i v USA (McCarthismus- tisíce zatčených, uvězněných, a dokonce i dva tresty smrti - jedna byla taky žena, takže to samé co se dělo u nás). Horáková nebyla jediná kdo se snažil obhajovat (nezalekli se Nestával, Hejda, a hlavně Kalandra) a nebyla ani ta, která měla nejtvrdší oponenturu bez možnosti vyjádření se (jako např. Buchal a Zemínová). Ti, kteří zatvrzele opakovali svůj negativní postoj vůči novému režimu (Kalandra, Horáková), neměli šanci. Naopak, pokud si obžalovaný uvědomil "chybu"a dostatečně si namazal máslo na hlavu, mohl se z toho nějak vysekat a dostat nižší trest. Zajímavý je pátý díl, který představuje pouze prokurátory a soudce. To jsou tváře, které v procesu reprezentují režim, hlas lidu, přesto mnozí z nich skončí za pár let ve vězení (Vieska), nebo dokonce na oprátce (Slánský). Hořký je osud svědků, kteří nadšeně obhajují režim a mluví protizápadně. Do pár let někteří z nich za odměnu také skončí na oprátce (osmý díl). Doporučuji všem, kdo chtějí získat celistvější náhled na proces a taky na tehdejší poválečnou situaci a nálady ve společnosti.

    • 11.11.2017  13:43

    Příliš prázdná úvodní dvacetiminutovka. Originální nápad ani jeden. Odhalení z mobilů položených na stole přicházejí až moc často a hlavně se jedná o zásadní životní odhalení, takže to působí často až absurdně směšně. Když znova někomu pípne mobil, už se dopředu chytáte za hlavu jaký další zásadní odhalení přijde teď. To vše namačkáno do jedné dvouhodinově večeře. Já si u toho říkal, že mám štěstí, že takový dvě smsky po sobě nedostanu ani několik let... Ale ten konec se dost povedl a dá se říct, že se vyplatí kvůli němu dokoukat. Je v něm určité ponaučení. Neznat tajemství vašeho partnera je vpodstatě.. velice pohodlné a spokojené žití. Což zase není nic tak objevného D:

    • 5.11.2017  19:20

    Čekal jsem sugestivní audiovizuální porno z budoucnosti a to jsem taky dostal. Po stránce logiky příběhu bych tolik nepátral, protože mám pocit, že čím víc se v tom budu hrabat, tím víc to bude drhnout. Ale u filmu tohoto typu je nějaký logický příběh asi to poslední co bych řešil. "Podstatný jsou pocity a na to ostatní ty se vyser, Ivánku." Navázání na původní BR se povedlo na 200% ! A tenhle kult tady v moderním podání opravdu chyběl.

    • 23.10.2017  14:56
    Cesta (2009)
    ****

    Myslim, že ten slovenský název Apokalypsa: Cesta smrti je daleko trefnější. Putování hrdinů opravdu v lecčems připomíná slavný film od Coppoly, a Cesta smrti taky dost přesně vystihuje, čeho ti hrdinové na své cestě asi tak najdou nejvíce. Tento film mám v hledáčku už několik let a tak jsem rád, že naše Cesty byly nakonec spojeny. Pokud máte děti, nejde na tento film koukat nezúčastněně. Pokud se snad rozhodnete utěšit, že venku žádná apokalypsa není, stejně se na to nedá koukat nezúčastněně, jelikož do vás bude tepat ten pocit zodpovědností jaký za své děti máte, a za všechny ty příkoří, který se jim dějou, a vy máte povinnost jim každý den zabraňovat. A pak si uvědomíte, že venku Apokalypsa vlastně je, jenom ji berete normálně, protože je to každý den a tak už je to normální. Je to opravdu povedený film, kterému snad škodí jediná věc k pětihvězdičkovému hodnocení, a to že je místy až příliš komorní a tematicky zaměřený jen na každodenní přežívání, což je po dvou hodinách trochu nuda. Ale dají se tam najít i další věci, například jak jdou na jih a myslí si, že tam bude něco jinýho. Celá řada lidí se takhle každej den upíná k něčemu, co je snad vysvobodí, ale ono to tam nakonci prostě není. A to mužou být jak uplný chudáci bezdomovci, tak i nejbohatší lidi na světě, to je uplně jedno, každý se upíná k něčemu jinýmu, co tam nakonec není... velký plus tohoto filmu tedy je, že tam nakonci nebyla nějaká moderní loď s lidma, který je vezmou na palubu, jako to tušim bylo v Potomcích lidí. Pokud máte chuť na komorní apokalyptický depresivní film o pár dobrých hercích, je to fakt pecka.

    • 23.10.2017  14:34

    Mě strašně nebavilo úvodních 20-30 minut, takže jsem od toho několikrát odešel, že se jdu věnovat něčemu jinýmu, ale potom se tam začaly objevovat docela zajímavý a hlavně reálně zobrazený životní trable toho pakistánce, kterej mi byl ale od začátku krajně nesympatickej. Vyloučení z rodiny, ztráta přítelkyně. Ten člověk byl v cizí zemi a najednou neměl vůbec nic. Takže pak jsem se na to nakonec dokoukal, ale za ten strašnej úvod nemužu dát víc než 3.

<< předchozí 1 2 3 4 7 9 12
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace