papuchalk

papuchalk

okres Liberec

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
    • 16.2.2020  22:55
    Země medu (2019)
    ****

    Ten typ dokumentu, u kterýho si uvědomíte, že jste spokojeni. Úplně se vším.

    • 16.2.2020  11:23

    Hodně zajímavý a odvážný film. Podobných žánrových slepenců už jsem pár viděl (dokonce přímo o Ádovi), ale nikdy to jako celek nefungovalo, takže přijít s takovým konceptem je risk. Tím, že příběh vypráví desetiletý chlapec, divák snadněji přistoupí na tu jeho dětskou interpretaci vůdce a náckovství. Jestli o tomto tématu dneska vůbec něco točit, tak jedině touto parodickou crazy formou. Doba Untergangů a Stalingradů a Shindlerů je pryč, a vůbec.. druhá světová i s holokaustem je už celkem vyčerpaný a ohraný téma (kamsi zapadlý Dunkirk by mohl vyprávět). Nakonec i další filmaři už letos radši hrábli do první světový, než točit další druhou světovou.. No a Proč nakonec nedám za pět.. Ten film je nakonec daleko vážnější a drastičtější, než jsem podle traileru čekal. Doufal jsem, že se pobavím ještě víc. Škoda. Zajímavý teda je, že Hitlera hraje sám režisér filmu :D

    • 2.2.2020  21:06
    Brazil (1985)
    *****

    Tenhle film jsem viděl asi před 15-20ti lety a moc jsem ho tenkrát nedocenil, ani jsem se na něj nedodíval. Tak nějak jsem tušil, že se na něj musím podívat po letech znovu. Snad už jsem lepší divák, a taky se mi zdá, že ten film začíná být velmi aktuální v posledních letech utahování opasků svobody a narůstání státu, superstátu a byrokracie. Také se obecně zase více začal diskutovat román 1984, který je s tímto filmem velice propojen. Takže hurá na Brazil. Musím tedy uznat, že jsem se tehdy dost spletl s hodnocením, a také si myslím, že časem tento film dokonce zvýšil svou diváckou hodnotu. Je totiž velice zajímavé v roce 2020 koukat na to, jak si představoval Gilliam budoucnost v roce 1985, kdy film vzniknul. Všechny ty přístroje v kancelářích, ploché obrazovky, automatické call centrum Veřejných služeb, počítačová síť se serverem vedoucí databázi osob, a další a další vybavení, které bylo tehdy scifi, ale dnes je naprosto běžnou součástí každé kanceláře na kdejaké vesnici. Až jsem musel často velmi vzpomínat, jestli tehdy už daná věc skutečně existovala nebo ne. Zároveň to prostředí příběhu působí velmi zaostale a neutěšeně, třeba to všudypřítomné potrubí, neskutečný bordel na ulicích a v chodbách, vybydlené čtvrtě, reklamní bannery okolo silnic vytvářející souvislou zeď, aby nebylo vidět to zdevastované okolí. Nakonec mě Gilliam dostal stejnou zbraní jako v mém nejoblíbenějším jeho filmu 12opic. Dokonale mě zamotal v tom, co jsou Lowryho sny, a co je skutečnost. Časem je skutečnost až moc neuvěřitelně krásná a optimistická, a mě došlo skoro až na konci, že možná asi tak před hodinou mohlo dojít k promíchání snů a reality. Ovšem ten lišák to samozřejmě skrýval až do posledního okamžiku. Dokonalé zakončení, a taky nečekaně smutné.

    • 26.1.2020  11:41

    Ke stopařovi si hledám cestu hodně dlouho, a konečně jsem dnes začal pořádně. Logicky filmem. Před dvaceti lety jsem zkoušel číst knížku, ale po první kapitole jsem dál nepokračoval (nebavilo). Ovšem po letech jsem propadl červenému trpaslíkovi, začal mít rád ten britský humor, začal mít rád skvělé britské herce (Freeman, Rockwell - aha to není Brit, ale hraje britsky :) a obdivoval výtvarnou stránku filmů Terryho Gilliama. Takže nastal čas? Opravdu, odhadl jsem to asi správně. Stopař místy náramně připomíná trpaslíka, a občas vypadá jako nejlepší film Terryho Gilliama, který nenatočil Terry Gilliam. Je tam celá řada úžasných nápadů, například to, že planety nestvořil bůh, ale staví je firma na zakázku (jedna z nejlepších sekvencí filmu). Bohužel, než si to stihnete užít, film skočí o další mílový krok dál. A to je asi největší slabina Stopaře. Odškrtnout položku ve scénáři, která ve filmu prostě musí být, a jedeme rychle dál, protože na odškrtnutí čeká dalších 150 nápadů. Výsledek je tedy slepenec scének, vtipů, nápadů, citací z knihy, a celé je to trochu nepřehledné a bohužel, není to ani zdaleka tak epické, jak jsem čekal. I přesto, nelze neobdivovat jednotlivosti, a těšit se na tu knížku. Třeba bude tentokrát lepší. EDIT po přečtení půlky knihy.. aha tak ona ta předloha je všechno možný jen ne ucelené souvislé vyprávění jednoho příběhu, potom chápu to roztříštěnost filmu, knížka je na tom snad ještě hůř :D Taky mě překvapilo, jak je stručná. Čekal jsem rozhodně košatější vypravování, popisy prostředí atd. Dá se to přečíst za den, což mě lehce zklamalo.Ovšem je to zvláštní, ale je to snad jediná zfilmovaná kniha, u které se vyplatí vidět obojí, jelikož se to krásně doplňuje. Knížka vám výrazně zlepší dojem z filmu a film vám výrazně zlepší dojem z knihy.

    • 26.12.2019  12:04
    Joker (2019)
    ****

    Filmům točených podle komiksů opravdu neholduju, ale na tohle se těším delší dobu. Zejména na hereckou kreaci hlavní postavy. Ta totiž dává dobrému herci neuvěřitelně hodně prostoru se pořádně vyblbnout a naštěstí se tak opravdu stalo. Pokud by se film držel dál od komiksového zjednodušování celou dobu, nebál bych se mu dát hodnocení 5, ale ke konci to celkem logicky na ten komiksový gotham lehce najede. Naštěstí ne moc, takže mě to dojem z filmu nezkurvilo. Určitě jeden z top zážitků letošního filmového roku.

    • 21.12.2019  13:16
    Narušitel (2019)
    **

    Tenhle film na sebe strhl určitou pozornost už tím, že ho celý zrealizoval teprve 17-18 letý David Balda. Dále mám rád filmy o létání. Takže, ono je sice obdivuhodný, že to dokázal dát dohromady jen 18ti letý kluk, a to po stránce režie, scénáře, i kamery. Fakt klobouk dolů, musí toho o filmu znát už hodně. Nejlépe mu jde asi kamera, a myslím že by měl být dále jenom kameraman. Na druhou stranu, už po pár vteřinách filmu je jasný, že to asi na českýho lva nebude, když do úvodních záběrů filmu použije 5x zasebou (5x !!!) stejnou sekvenci záběrů a působí to hodně otravně. Jednotlivé scény dost postrádají ten správný rytmus. Jakoby se nedokázal rozhodnout, jak dlouhé budou dialogy. Někdy se úplně jednoduchý dialog lobotomicky vleče celý roky, tam měl herce popohnat, jindy se zase skokově odbavuje. Záběry z letadel jsou na naše poměry asi nadprůměrné, ale to jejich využití do příběhu je velmi špatné. Nakonec to vypadá, jakoby točili hudební nebo reklamní videoklip. Vrchol amatérismu asi je v momentě, kdy se konečně dostávají na kloub tomu kriminálnímu případu, a najednou řekne hlavní hrdina: a nepůjdem si zalítat? Takže vyšetřování končí a dalších 10 minut zase sledujeme hudební videoklip. Absolutně to naruší dějovou linku. Hodnocení je nakonec velice nejednoznačné. Půlku filmu obdivujete, že ten kluk zvládá to, co ostatní filmaři až o 10 let později, zejména kamera má určitý potenciál, a druhou půlku si říkáte, jak na tohle může dát někdo peníze?

    • 20.12.2019  18:09
    Ad Astra (2019)
    *

    Na tenhle film čekám asi třičtvrtě roku. A je to fakt slabota. Synovsko otcovský téma pro mě není téma asi od tý doby co jsem .. přestal být synem a začal být sám sebou? Nechápu proč dospělej chlap okolo 40-50ti let chce hledat otce dědulu který zdrhnul a nikdy neměl zájem se vrátit, nebo hledat nějaký tátův odkaz? V patnácti letech možná.. Tohle odloučení bylo daleko lépe rozebrané v Interstellaru, a to zejména z pohledu rodiče, který odejít od dětí nechce, ale musí, aby je zachránil. Celou dobu se snaží se k nim vrátit. To mě fakt oslovilo. V Ad Astra to téma nemá smysl. Fakt neletíte několik měsíců tak daleko za někým, kdo o to nestojí a nikdy nestál. Dále ty scifi prvky - piráti na Měsíci? Vážně? Žijou někde v kráteru pod dekou? Nebo v ubytovně, kterou jim postavila Nasa? Jedno wtf za druhým celou dobu filmu, včetně popírání nejzákladnějších fyzikálních zákonů. Týpek sedí v kosmu na rotující anténě, přesto na ní klidně sedí a odmontovává panel, Žádná odstředivá síla neexistuje. Proč když chci letět na Mars budu zastavovat na Měsíci? Když už jsem nabral obrovskou rychlost, abych vůbec mohl kroužit kolem Země tak budu brzdit u Měsíce do rychlosti nula.. jasně. To je jako jet do osmdesátého patra mrakodrapu výtahem a zastavit v prvním patře, abych se podíval v jakém už jsem patře. Prostě blbost! Proč z Měsíce startovali z odvrácené strany ?? To si jako Gray myslí, že z Měsíce se do kosmu lítá kolmo směrem od Země? Základna na odvrácené straně měsíce je asi to nejhorší místo na měsíci, kde mít základnu, nedává ani smysl z té strany startovat. Dobře, chápu že většina lidí takový věci prostě neřeší, ale lítání raketama, a vůbec pohyb v kosmu je tady na úrovni star wars, což bylo vždycky pro osmiletý děti. Ale SW prostě baví jinými věcmi, tam se to promíjí. Ad Astra působí jako reálné drama, kam prostě takovýhle fuckupy nepatří - možná kdyby obsah za něco stál, tak si toho všímat nebudu, ale takhle to prostě nejde nevnímat, ještě při tom pomalým tempu filmu. Zklamalo mě to kompletně a totálně. Já chci zpět svůj Interstellar. Nebo aspoň Armageddon! Jedna hvězda za občas pěkný vizuál.

    • 29.11.2019  15:50

    Film, ve kterém ještě více vynikne nenávistná a manipulativní nota, kterou nám tu Tomio hraje. Těžko říct, jestli to nebylo v dokumentu ještě záměrně přibarveno, ale to by mě až tak nevadilo. Horší je to, že já jsem nevěřil tomu Hayatovi jak se chová před kamerou. To je docela problém, protože on byl na obrazovce zdaleka nejčastěji. A jak tam dává nějakýmu náhodnýmu pánovi na ulici obrázek jezulátka, protože jsou brzy ty vánoce, to už jsem vážně vyprskl v smích. Ale přesto, zajímavý dokument. Anebo to nebyl dokument, to je asi šumák : )

    • 25.11.2019  09:28
    Nutné k přežití (TV pořad) (2006)
    ****

    Když ten týpek chytil obrovskou žábu, ukousl jí hlavu, vytáhl z ní střeva a pak ji syrovou snědl, tak se mi zvedl kufr tak mocně, jako už dlouho ne. Pak už jsem nic ten den nejedl. Divím se, že tohle vůbec v dnešní době ochránců všeho dovolej vysílat v televizi. Má to poměrně dobře vymyšlenou dramaturgii a "příběh", zkrátka posloupnost scének na sebe navazujících. Ale jinak často to na mě působilo jako hraní si na přežívání. Když si uvědomíte, že tam je natáčecí štáb, který asi nemusí jíst larvy , hady, a škorpióny, nemusí se nechat žrát pijavicema jen proto aby ukázali, že tam opravdu nějaké žijí a sají krev, a nemusí asi spát na větvi oblezlí všema hmyzama co se v noci potřebujou taky trochu nažrat, tak to přežívání vypadá spíš jako hra v neděli odpoledne v nedalekým lese. Mimochodem to bylo vtipné, jak se týpek brodil celý den v řece, celej špinavej, šel spát na ten strom, a ráno se vzbudil na tom stromě zase čistej a umytej :D Doporučuju shlédnout aspoň jednu epizodu, je to fakt bizár, a přitom kvalitu a autentičnost to určitě má. Vysílaj to na Zoomu

    • 24.11.2019  11:37

    Manipulace a hra s divákem tak jak to mám rád. Je to výborně natočený v detailech, a to prakticky v každý scéně, takže vás to nenechá ani chvilku vypnout v pozornosti. Dialogy s manželkou, ve kterých se zvláštně rychle mění nálada, podivná hudba, divná nemocnice, vše působí hodně zneklidňujícím dojmem. Prakticky od začátku jsou nám podsouvány indicie, že se asi koukáme na Prokletý ostrov, nebo tak něco v tomto paranoidním duchu. On už E.A.Poe: Podivný experiment byl od tohoto režiséra typologicky stejným filmem, takže v tomto žánru je zdá se jako ryba ve vodě. Dále se opravdu divím, že se v tom potom vyznal střihač, protože ty scény které se ve filmu objeví víckrát, ale pokaždé s trochu jiným detailem, musí být hodně matoucí i pro samotného tvůrce. No seřadili to správně. :D Jedinou slabinou filmu je myslím konec, který bohužel vyzní trochu do prázdna. Mohli tam dát nějakou ještě více matoucí indicii, která znovu zpochybní předchozí děj. Místo toho tam ovšem flákli takové jednodušší seriálové zakončení. Film tedy nenabídne takové šokující zakončení jako v Šestém smyslu, které vás donutí se na to kouknout znova, přesto se jedná o velice solidní, stylově vybroušený schizofrenik thriller. Průběh filmu 5, konec 3.

    • 22.11.2019  17:50
    Radius (2017)
    ***

    Je to úplně jasný béčko po všech stránkách, nemá cenu v tom hledat něco bombastickýho. Ale je obdivuhodný, že s tak minimálníma vstupníma datama dokázali úspěšně hrát hru s divákem dobrou hodinu dvacet. Vždycky je hezký když to ve filmu u hlavní dvojice romanticky zajiskří jen náznakem. Nosné téma filmu podle mě totiž není ten jev s rádiusem, ale to, že oba dva se od sebe nemůžou vzdálit a potřebují se. Takové romantické prokletí.

    • 20.11.2019  15:31

    Mě se tenhle díl líbil skoro nejvíc,nechápu to nízký hodnocení. Nebyl tak výkladově historický, ale spíš kulturní a filozofický. A tím pádem byl asi nejtěžší na natočení, ale dopadlo to výborně. Dokonale popsaná normalizace, kdy jen strana měla prrrávo urrrrčovat (cituju Havla, teda Marka Daniela) co se lidem má líbit, a co ne. Podle mě se tam podařilo nádherně dát do srovnání hudbu Plastiků (na kterou se jako na brak dívá i sám Havel), s komunistickýma estrádama (který frčely v televizi), a s nějakým tím líbivým mainstreamem z USA. A do toho takový to filozofování, která ta hudba má větší právo na život, která je lepší, a pokud má někdo právo těm ostatním zakázat něco poslouchat, protože se ASI jedná o brak. A jestli ta hudba co se víc prodává je kvalitnější, než ta alternativa, nebo ta estráda. Myslím, že tady v tom období si Havel naplno uvědomil proti čemu bojuje, a že to za to stojí, i když bude platit kriminálem. Za to si asi Havla cením nejvíc. Nemusel dělat vůbec nic, mohl sedět doma na Hrádečku spokojeně z platu ze zahraničí, chlastat whisku z dovozu a kouřit americký cigára, vařit pro kamarády jídla ze surovin, který tady nikdo nikdy neviděl, a nemusel trávit roky ve vězení, kde neměl vůbec nic. Prostě nemusel. Kdyby byl pohodlnej jako já. Přesto to dělal. Navíc, četl jsem výbornou knížku od Žantovského - Havel, díky ní jsem mohl mnohé z tehdejší doby lépe pochopit. Pavel Kosatík si z té knížky vypůjčil často celé odstavce, nebo dokonce celou jednu kapitolu nazvanou "Je to jenom rocknroll", a zcela neskrývaně po ní pojmenovali i tento díl seriálu. Normálně bych to plagiátorství každému scénáristovi zkritizoval, tady to ale naopak celému dílu výrazně prospělo. Mimochodem, z té knihy se významně čerpalo i do ostatních dílů seriálu.

    • 14.11.2019  10:25

    Další absurditou nacpaný díl. Ze všech jejich cest, kontinentů a nejnemožnějších situací, zatím Indie jednoznačně vede. Neuvěřitelný co se tam děje.

    • 6.11.2019  22:18

    Dost šílenej díl. Himalajsko indická absurdita z toho cáká na všechny strany rozvodněné silnice. Nakonci ten nalitej řidič kamionu tomu nasadil korunu. Myslím, že jim z toho dobrodružství už musí dokonale mrdat..

    • 16.10.2019  11:33
    Premiér (TV seriál) (2019)
    odpad!

    Těšil jsem se na bizárek, ale bohužel, tam není už ani ta trapnost.

    • 13.10.2019  00:45
    Slunovrat (2019)
    *****

    Mě se nejvíc líbilo, že film skoro celou dobu dokonale balancuje na tenké hraně mezi realismem, LSD tripem, a absurditou. A vždy když už to vypadá, že se to zvrhne až moc, vrátí se zase o krůček zpět do normálu. Zakončit horror je samozřejmě těžký, ale tady se podle mě fakt povedlo, jelikož film sice ke konci eskaluje až moc k absurditě, přesto neporuší nastavená pravidla, a nestane se z toho pitomá věc, jak to bohužel bývá u většiny hororů. I když tohle vlastně není typický zástupce do žánru hororu. Proměna hlavní hrdinky od začátku až do konce dává dokonale smysl, a je krásná. Povedlo se i moc pěkný výtvarný zpracování - květiny, kostýmy, louky, pohanské rituály, živé hemživé květy na Májové královně, plno detailů. Zrození královny bylo dokonale psychedelicky vyeskalované, vrchol filmu. Kouknu asi ještě jednou na DC a možná napíšu nějakou ucelenější recenzi, tohle je takový výtrysk dojmů hned po filmu. Jedno je jistý, tento film se Ari Asterovi bude jen těžko překonávat.

    • 22.9.2019  14:47

    Moc pěkné zpracování oficiální verze případu. To jsem dřív nevěděl, že Oswald a JFK měli oba pohřeb v ten samý den. Vadil mi jen ten přeslazený vztah Kennedyho a Jackie. TV produkce velice slušná.. kdyby takhle u nás vypadaly top kinofilmy, tak bych se vůbec nezlobil. Ovšem tady v té oficiální verzi krásně vystouply ty hlavní ideologické problémy oficiální verze - proč by se někdo jako Oswald, sympatizant Kuby, Castra a komunismu, snažil odstranit Kennedyho, který byl v zahraniční politice hodně konzervativní a opatrný, který byl odpůrce zbrojení, který si za invazi na Kubu nasypal popel na hlavu a řekl nikdy více, který Kubánskou krizi vyřešil dohodou s Chruščevem, přestože tlaky od generálů na vojenskou akci byly velké.. když za Kennedym v řadě čekali daleko horší zvířata, kteří politiku eskalovali až k válce ve Vietnamu. Je možné, že to tehdy nešlo tak do důsledku domyslet, ale z dnešního pohledu to prostě moc nesedí.

    • 19.9.2019  09:00

    Velká slabota zatím. Nikam se nejede ani v tomto díle, maximálně od benzinky k bufetu a zpátky. Celou dobu jsem myslel, že koukám teprve na druhý díl a na konci jsem s hrůzou zjistil, že toto je už třetí. Vážně 3 díly ve kterých se nepohnou ani o 100km? Nakonec je však beru na milost za těch pár vtípků a nedávám odpad. Povedla se ta dřevěná soška nahrazující Radka, ta scénka kde řeší kterou rukou v indii jedí a kterou vykonávají ostatní potřeby (a opravujou trabanty..), a třeba to hadí kousnutí na konci taky pobavilo. Ale kurnik, proč dělají 3 díly ve kterých se nikam nejede, to fakt nechápu.

    • 19.8.2019  08:20

    Bylo potěšující poznávat ve filmu místa, na kterých jsem sám před třemi týdny byl, navíc ve filmu nejsou nijak digitálně ani postprodukčně upravované, což působí syrově a naturalisticky, protože takový Island opravdu je. Film je velice zajímavě nazvučený, také syrovým způsobem bez filtrů a postprodukce. I filmová hudba je řešená velice netradičně, není dodána k filmu ve střižně, ale je nahraná přímo s herci při scéně, jelikož ta skupina muzikantů často sedí a hraje v samotných scénách kdy běží i kamera. Musím říct, že to přináší velkou míru komičnosti, a do filmu to sedí náramně. Co mi trochu vadilo, ale spíš až zpětně po skončení filmu, je ta uřvaná ekologická greenpeasácká agitka, která začíná být poslední dobou skoro až otravná, přestože s maximální ochranou přírody samozřejmě souhlasím. No líbilo se mi jak je vyobrazena hlavní postava. Žena pobíhající v divočině s lukem a trhavinou, odpadlík bojující o víkendech proti těm nahoře, mi ve většině akcí až moc připomínala prvního Ramba :) Zajímavý nezávislý severský film, asi nejlepší co jsem viděl za poslední dost dlouhou dobu.

    • 13.7.2019  10:28

    Už při scéně, kdy Tony Držka sebere na parkovišti na zemi ten zelený kamínek, a ten černoch ho pod tunou moralistických keců donutí jít ten kamínek okamžitě vrátit, jsem věděl, že tomuhle nemůžu dát víc než 2 hvězdy (a to jen díky Mortensenovi, který vystřihl parádního anti-Aragorna). Je to strašně přihlouple výchovný až nesnesitelně moralistický, strašně primitivně návodný, aby i největší tupec tu lekci pochopil. Přitom na tomhle tématu není co znovu otevírat, co znovu objevovat, co znovu připomínat. Ne vážně, v tomto podání opravdu ne.. Přiznávám však, nedokoukal jsem to.

    • 8.7.2019  08:05
    Mise na Mars (2000)
    **

    Příšerné spojení rodinného filmu a vesmírného letu na Mars. Manželé v týmu, to snad odporuje všem bezpečnostním pravidlům NASA :D Technicky však vynikající. (na rok 2000). EDIT o 6 let později: Ani v době svého vzniku to nebyl bůhvíjak převratný film, zejména ten koncept hledání humanoidního mimozemšťana na Marsu je jak z osmdesátých let.. to je jako by někdo z Prahy jel do Říčan, aby hledal v přírodě volně žijícího slona indického. O nějaké realističnosti provedení vesmírné mise se také nedá moc bavit (Apollo 13 - 1995). Ale po příchodu filmů jako byla Gravitace 2013, Marťan 2015, a zejména Interstellar 2014, působí dnes tenhle film naprosto trapně po všech stránkách. Dost jsem se nasmál.

    • 5.7.2019  14:34
    Svatební cesta do Jiljí (TV film) (1983)
    ****

    Roztomilá vtipnůstka. Dokonalá prcatelná Šafránková v plavkách, a příliš chlupatý Abrhám.

    • 1.7.2019  08:52
    Papicha (2019)
    ****

    Viděno na MFFKV 2019. Prapiča mne zaujala svým názvem už když jsem procházel program festivalu, a nakonec to byl jeden z mála snímků, na který šlo den před projekcí ještě sehnat lístek. Zřejmě proto, že promítání bylo od 9:00 ráno, a na tak brzkou dobu si většina účastníků festivalu absolutně nevěří.. Papiču hrála popiči zajímavá herečka, takže moje vytoužené očekávání bylo bezezbytku naplněno.. I když vyznění snímku je často depresivní, pod tíhou probíhajících událostí a bezmocí něco s neutěšeným stavem dělat, jedná se o velice zajímavý a osvěžující výlet do Alžíru devadesátých let.. Celý příběh se točí okolo partičky čtyř děvčat, a kluci jsou tam zobrazeni spíš jako zabedněnci zakonzervovaní ve společenských stereotypech. Ale zajímavý je, že ta islámská skupinka vymáhající násilím poslušnost studentek, jsou zase ženy. Vrah jedné z neposlušných děvčat je také žena (čili není to film defaultně o nadřazenosti mužů vymáhajících zákony islámu, což je velký plus filmu). Většina stopáže filmu má charakter intimního rozhovoru dospívajících dívek žijících svůj vlastní svět, a muži jsou ti tvorové žijící mimo jejich bublinu, kteří nemohou nikdy pochopit.. Dá se tedy říct, že je to film cílený spíše na dámské publikum. I přesto, moc se mi to líbilo a rozšířilo mi to obzory. Je v tom krásně vidět, jak islám staví bariéry mezi ženou a mužem. Z frustrace způsobené těmito bariérami vzniká potom to neuvěřitelné násilí. Nedovedu si představit žít s takovými společenskými bariérami mezi mnou a něžným pohlavím. Asi bych taky šel někoho zastřelit.

    • 1.7.2019  08:14

    Viděno na MFFKV 2019. Velice experimentální snímek, který není určen pro široké publikum. Dost lidí při projekci odcházelo, dost si surfovalo v mobilu. Jedná se o depresivní "vybydlený" industriál v okolí monstrózní dálnice 110, podpořený experimentální těžkou hudbou. To nejzajímavější, ale zároveň to co asi nejvíce lidí odradilo od sledování, je však unikátní technika časosběrného záznamu. Film je složen prakticky z fotografií, s frekvencí 1 snímek za vteřinu, čili je to dost trhané, nesouvislé. V některých pasážích tvůrci zapojili nějakou softwarovou modulaci, kdy jeden snímek tou modulací přejde v následující snímek. To byly nejzajímavější "tripové" pasáže. Člověk si u toho uvědomil, jak třeba pohyb stromu ve větru vnímá náš mozek jako souvislý jednolitý pohyb, ale když se to takhle rozfázuje postupným snímkováním, a použije se ta modulace, je tam krásně vidět, že pohyb stromu je vlastně několik oddělených, nesouvislých pohybů dohromady. Hodně zajímavé byly noční záběry křižovatek, kde se slévaly obrazy aut stojících na semaforu, a následně rozmazaných světel už jedoucích aut. Opravdu zajímavá optika náhledu na svět zničený lidmi, leč těžce uchopitelná a těžce sledovatelná pro běžného diváka.

    • 1.7.2019  08:05

    Viděno na MFFKV 2019. Na tehdejší dobu docela zajímavý snímek, který je dnes považován ze umělecké dílo. No já se na to touhle optikou dívat nedokážu. Musel bych totiž zapomenout na další stovky filmů, které přišly potom, a dokázaly změnit kinematografii, a že jich bylo... Tohle zapomínání, ignorování času, já prostě nedokážu zapojit.

    • 1.7.2019  08:03

    Viděno na MFFKV 2019. Na to že je tenhle snímek zařazený do hlavní soutěže, to byla velká slabota po všech stránkách. Vypadalo to jako absolventský film nějakého studenta, a to ještě některým nadaným studentům hodně křivdím. Velice nenápaditý film po stránce kamery, scénáře, dialogů, lokací natáčení, ale i samotného herectví !! Nechápu s jakou pompou tenhle film uvedli ve světové premiéře ve Varech, jakoby to bylo nějaký veledílo. Vysíláno v sobotu v hlavním vysílacím čase od 20:00 ve Velkém sále pro 1200 lidí.. za účasti režiséra, hlavní herečky, designérky kostýmů a pár dalších lidí.. a musel jsem vystát 90 minutovou frontu, abych se tam vůbec dostal na festival pass. WTF! Očekával jsem minimálně něco ve stylu Sorentina, Woodyho Allena a Jimmiho Jarmushe dohromady.. ale byl to jednoznačně nejslabší film co jsem v KV viděl.

    • 1.7.2019  07:54
    Apollo 11 (2019)
    *****

    Viděno na MFFKV 2019. O Apollu jsem už viděl úplně všechno a přesto mě tohle naprosto rozsekalo. Úžasně sestříhaný, a zremasterovaný původní záběry na 70 mm filmu, úžasně nazvučený a podpořený vynikajícím dramatickým soundtrackem. Není tam žádný vypravěč, který by vysvětloval co se proč a jak děje, takže nečekejte nějaký podrobný vysvětlování jednotlivých fází letu. Pro tento účel postačilo pár dobových záběrů z televizních zpráv, které o Apollu informovaly docela dopodrobna. Hodně záběrů (zejména zásadní zážehy motorů, a přistání) jsou dlouhé nesestříhané sekvence jednoho záběru kamery a do toho je v reálném čase zasazená komunikace posádky a základny. K tomu jsou zobrazovány aktuální informace o stavu paliva, o výšce lodi, a její rychlosti, což je velice zajímavý právě při zážezích motorů, nechybí ani slavný error 1202 a 1201 pouze pár metrů nad povrchem Měsíce. Tyhle "real time" údaje z letu doposud nebyly v žádném dokumentu !!! Působí to neuvěřitelně autenticky, jakoby se to odehrávalo právě teď, a zároveň to bůhví proč působí neuvěřitelně "filmově", jakoby to režíroval sám Cameron. Při startu rakety jsem skoro nedýchal, při přistání také.. Mohl by někdo natočit stejný film o všech následujících Apollech dohromady, jelikož tam je toho filmového materiálu o 300% víc, s daleko větší variabilitou záběrů všech možných kamer, a s daleko zajímavější náplní misí. Snad jednou..

    • 17.6.2019  19:43

    :D pobavilo. I když je v tom samozřejmě i dost zmaru.

    • 17.6.2019  00:02
    Černobyl (TV seriál) (2019)
    ****

    Jakmile jsem se podíval na první díl, musel jsem to celé dokoukat prakticky za jeden den, takže vtáhnout to opravdu umí. Přesto, něco mi tam chybělo, což je u cca 5ti hodinový stopáže hodně zvláštní. Chybělo mi zejména takový reálnější zasazení do historickýho kontextu rozpadajícího se sovětskýho svazu, prostoru na to bylo hodně, navíc tato událost tomu rozpadu celkem významně napomohla. Tohle se však odehrává v takový zvláštní bublině, což je škoda. Dalo se z toho vytřískat daleko víc si myslím

    • 6.5.2019  17:17

    Až příliš vykonstruovaná konspirace zorganizovaná proti detektivovi, kterou by cestující neměli šanci nikdy připravit, protože nemohli vědět, že s nima v tom vlaku detektiv vůbec pojede. Proti poměrně "realistickýmu" Colombovi, který se tehdy točil už několik let a prožíval vrchol úspěšnosti, je tohle hodně ulítlý do nějakého imaginárního světa a prostoru. To nemá prostě s detektivním vyšetřováním nic společnýho, to je čistý věštění z koulí. Myslím, že by tomu filmu hodně bodů přidalo provedení alá Lynch, nebo tak něco.. tomu bych asi věřil víc.

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14