Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Dobrodružný

Recenze (533)

plakát

Zkrocení zlé ženy (2005) (TV film) 

Už jsem to viděl asi 5x a pokaždý v tom objevím něco novýho. Zejména to je špičkový herectví od obou hlavních postav, to se opravdu jen tak nevidí. Tolik detailů mimiky, hlasu, gest, pro dokonalé vykreslení postav, a hlavně pro vypointování vtipu :D Opravdu masterpiece, doufám, že za to dostali nějakou cenu. U těch explozí hněvu se směju pořád, jako když jsem to viděl poprvý. No a nakonec je to i nečekaně sladký a romantický. A v kontrastu s tou zlobou je to ještě sladčí.. Awww. Nechápu proč tohle nevezme česká televize a nedá do českýho znění. Na kanál ČT2 --- Co jinýho ????!!!!! Film je ke shlédnutí pouze na youtube https://youtu.be/qdwlP6V3Rdo

plakát

Výchova dívek v Čechách (1997) 

Viděl jsem to po dlouhý době a myslím, že ten film tím, že zestárl, získal dokonce větší diváckou hodnotu. Devadesátý léta jsou v něm tak zvláštně nevědomky zakonzervovaný, že to určitě tehdy nebylo tvůrčím záměrem. Povedlo se jim to, třebaže omylem :)

plakát

Gallipoli (1981) 

Dva dny zpátky jsem viděl další film z osmdesátých let, Vzpomínky na Afriku, a teď při Gallipoli mě překvapilo kolik toho mají oba filmy společného. Stylově velice podobné - přestože jeden je romatický film a druhý válečný, a Vzpomínky jsou o poznání slavnější film s řadou oskarů. Oba stojí na velice podrobně a kvalitně rozepsaných postavách, které se postupně mění a vyvíjejí (to už se dneska jen tak nevidí), a dále stojí na pečlivě a pomalu budovaném příběhu s řadou malých historek, které formují hlavní hrdiny. Dá se říct, že tyhle poctivý filmy už dnes točí jen Clint Eastwood. Zaujmou dva mladí začínající herci, kteří hrají velice silný kamarádský pár (jaký rozdíl proti nedávnému filmu 1917, kde přesně tohle chybí). Ovšem kdybych si měl v roce 1981 podle tohoto filmu tipnout, který z těch dvou herců se prosadí v hollywoodu a stane se slavným, tipnul bych si spíš Marka Leeho, než Gibsona. No skončilo to úplně naopak, Lee už prakticky ve velkém filmu nehrál. Zvláštní jak to v showbyzu funguje, ty zákulisní lobby a známosti. Dále stojí za povšimnutí, jak Weir pomocí dvou mladíků, kteří mají velice naivní představy o válčení, a s nadšením jedou na frontu, vystihl celkovou naivitu spojenců a jejich velitelů nejen při této operaci, ale v celé první válce obecně. Ve své době jeden z nejlepších protiválečných filmů, který překvapivě příliš nezestárnul. Rád jsem se podíval i dnes.

plakát

Rudá planeta (2000) 

Jako zábava na jeden večer namísto obvyklých youtube videjí všeho druhu, proč ne. Anne Moss ve sprše a potom ve spodním prádle opravdu zvedá vizuál tohoto snímku do horních příček. Tehdy byla v top formě, tedy co se týče vzhledu, herecky to žádná sláva není :D Film nejde brát příliš seriozně, těch pitomostí je tam až moc. Na druhou stranu, ve star wars se to podobnými nesmysly taky jen hemží, a nikomu to nevadí. Takže asi jen úhel pohledu, a jaký typ zábavy od toho kdo čeká. Zajímavý je, že od tý doby ten režisér už nic dalšího nenatočil :D

plakát

Grygar (2018) 

Kdykoliv ho slyším mluvit, něco zajímavého se dozvím. Nejen o hvězdách, ale i o člověku, o bádání, hledání, o vědě, o víře. To všechno v dokumentu je. Ten člověk je jeden z nejlepších čechů, elita národa. Skoro jakoby sem ani nepatřil. Grygar for prezident.

plakát

Heavy Trip (2018) 

Ono to nakonec není tak skvělé jak jsem čekal, ale přesto se tam některé věci nadmíru povedly. To nejdůležitější, je to poměrně přesné vystižení metalové komunity, bez zbytečnýho přehánění, bez těch nejohranějších klišé, a bez předsudků. Samozřejmě v rámci žánru komedie, místy parodie. Hlavní čtveřice jsou přesně typy kluků, kterých jsem za svou metalovou kariéru potkal spoustu, a přitom je každý něčím jedinečný. Je tam i trochu toho životního moudra, a ke konci to možná až moc sklouzne k absurditě, ale celkem jsem se nasmál. Dále jsou tam celkem zajímavý situace, kdy se nemetalová komunita vesnice střetává s tou metalovou menšinou. Někdy to dost drhne, a jindy to zase překvapivě kamarádsky ladí. Nutno podotknout, že ve Finsku jsou asi normální lidi na metloše zvyklejší než u nás, ale na druhou stranu asi ne úplně, jelikož by jinak nenatáčeli tento film. Dobře vymyšlený a poskládaný finský film! Kdyby se tohle natáčelo u nás, byla by to katastrofa, tím jsem si dokonale jistý. Ani nevím kdo by to natáčel, Mádl?

plakát

Mamma Mia! Here We Go Again (2018) 

Jelikož se chystám za pár dní na ostrov Vis, kde se skoro celý tento film natáčel, musel jsem se na to co nejdřív podívat, i když obsahově to asi nebude moje kafe. No byl jsem však překvapen. V rámci žánru to byl určitě nadprůměr. Zaujaly mne zejména nápadité obrazové přechody mezi scénami. Ovšem poslední čtvrtina filmu působí velmi pateticky. Bohužel nezvládli to nějak decentně ukončit. Jinak je to ukázkový film, kde nic nefunguje jako v realitě. Prakticky žádná postava není ukotvená v reálným světě, nevíte jaký mají zaměstnání, z jaký jsou země, čím se živí, kde bydlí, co jedí, jaký mají kamarády, nebo rodinu? Vše se děje v uzavřeném světě ostrova, kde se jakoby náhodou všichni ocitli v nějaké bublině, a nikdo nepotřebuje nic z reálnýho světa, jenom si občas zazpívat. I když tohle jsem ochoten odpustit. V tomto žánru je to celkem běžná praxe - není to drama, nebo nějaký jiný komplexní žánr, a zjednodušení není na škodu. Neviděl jsem teda první díl, kde možná tohle všechno ukázáno bylo, kdo ví :D Nakonec jen 3 hvězdy, hlavně za ten nepovedený závěr, i když po většinu filmu to byly jasný 4 hvězdy. Škoda.

plakát

Nit z přízraků (2017) 

Poslední dobou jsem neměl štěstí na filmy, snad kromě Díry mě žádný nedokázal tak strhnout, abych napjatě očekával co se stane v další minutě. Ovšem tady po dvou minutách a pár Day-Lewisových scénách je úplně jasno, že se jedná o top filmovou událost. Proč film působí tak originálně, to je na hlubší diskuzi, ale obecně asi ze dvou důvodů. Zaprvé film docela dohloubky rozebírá, co pro ženu znamenají šaty, jak šaty dokážou zvednout ženě sebevědomí a sílu tím, že zakryje její nedostatky a naopak posílí jiné partie. Co pro ženu potom znamená ten, který tohle řemeslo umí a udělá z ní doslova jinou bytost? Je to ještě víc než když chlapec umí pěkně zadrnkat na kytaru nebo namalovat pěkný obrázek, pěknou básničku. Šaty jsou přeci její a vytvářejí její bytost ! Kdo pro ní vytvoří dokonalé šaty, ten jí rozumí nejlíp. Přiznávám, že mě to donutilo více přemýšlet o tom, jak o šatech uvažují ženy. Pěkně je také zobrazeno, jak návrhář šatů potřebuje pěkné ženy kvůli vlastní inspiraci k další práci. A zadruhé, romantická linie je velice nepředvídatelná. Často nabízí nečekaná zakončení dialogů, a vůbec ten vztah často mění náladu. Opravdu těžko se dá odhadnout, co se bude dít za pět minut. Líbilo se mi i to cynické, ale přitom jemné milostné zakončení. Tak já ti dám do polívky jedovatý houby hahaha, díky lásko těším se jak o mě potom budeš starat, aby mi bylo zase dobře hihhii, prostě takový hezký přijmutí manželské rutiny : ) Jediný důvod proč nedám za pět je ten, že ústřední dvojice nejiskřila tak mocně, jak měla. Day-Lewis zahrál tu roli sobecky hodně na sebe a možná i velký věkový rozdíl postav neumožnil rozehrát podobně hřejivý pár, jako třeba Lady Gaga s Cooperem. To by byla naprostá paráda. Taky si myslím, že kdyby film točil Sorrentino svým opulentním stylem z Velké nádhery, hodilo by se to k filmu víc, zejména ta první polovina filmu si o podobný až kýčovitý styl přímo říkala. Přesto se jedná asi o nejlepší Andersonův film. Krásný téma vytěženo na maximum a film je zajímavý od začátku do konce.

plakát

Velký Gatsby (2013) 

Na tomhle filmu jednoznačně nejvíc vydělal střihač. Zřejmě měl ve smlouvě dohodnutou sazbu 0,75 dolarů za jeden střih, takže hned od začátku rozjel zběsilé tempo 4 střihy za vteřinu, 8 střihů za dvě vteřiny, 12 střihů za tři vteřiny a tak dále a tak dále, až mi z toho vychází, že vydělal pěkných 8 milionů dolarů za film. Krásnej kšeft. Takže teď vážně, tento film ničí doslova hysterický střih, který vám neumožní si nic prohlížet, protože vám to ten střihač ukradne dřív než si to prohlídnete. V jeden okamžik jsem z té šílenosti dokonce začal hyperventilovat. Herec často nestihl doříct svoji větu, dodělat ty tři kroky, otočit hlavou, projít dveřma na balkón, a střihač ho prostě vypnul dřív než měl. Poté, co takhle necitlivě povypínal množství scén, záběrů, a herců, a viditelně hodlal film likvidovat i dál, udělal jsem jediný možný řešení, a vypnul já jeho. Nic tak špatnýho a nekoukatelnýho už jsem dlouho neviděl. Přiznávám však, nedokoukal jsem to. Pro mě je to ve všech směrech hrozně otravný film. Pokud chcete vědět o čem je kniha, ale nechce se vám jí číst, doporučuj rozbor mistra Jirsy. Dozvíte se tisíckrát víc než z filmu. https://youtu.be/Q0Tku3sioTI

plakát

Irčan (2019) 

Věděl jsem, že já určitě nebudu cílovka tohoto filmu, a když jsem navíc zjistil, že film má asi tři a půl hodiny, tak jsem si byl jistý, že na tohle se nikdy dívat nebudu. No ale po nějaké době jsem si řekl, že to zkusím, nenechám si přeci ujít jeden z nejlepších filmů roku 2019. Takže, opravdu jsem to nevydržel, a po 20ti minutách začal některé pasáže přeskakovat. Dále, v první polovině filmu mi vadil CGI obličej De Nira. Na jeho obličeji viditelně přeskakovaly pixely. V kině to asi nevadí, ale blu-ray kvalita na dobrém displeji neodpustí v tomto směru nic. S čím jsem měl ale větší problém.. mě byl De Niro vyloženě nesympatický a myslím, že už by neměl nikde hrát. Nemá na to charisma (jaký rozdíl proti Pacinovi a Pescimu). Měl jsem několikrát nutkání to vypnout, ovšem v poslední třetině se začalo konečně něco dít, od kradení hovězího masa jsme se přesunuli do vyšších pater politické mafie, a tak mě to postupem času začalo víc zajímat, protože bylo zřejmý, že tohle je docela zásadní téma - pro jednu z nejdemokratičtějších demokracií světa je to něco jako vylejvání všech svých splašků a špíny na veřejnost. Konečné řešení Hoffy je poměrně emocionální záležitost, i když o věrohodnosti by se dalo polemizovat donekonečna, to by se ale dalo i o celém filmu. Takže nakonec se nejedná o bůhvíjaký propadák, svý momenty to má, ale že by to byl nějaký majstrštyk to ani omylem. No jak jsem tušil, mafiánský filmy mě nikdy moc nebavily, zkrátka nejsem ta cílovka : ))