Recenze (223)
Colpo rovente (1970)
Hm, tak tohle je dost úlet a mohu jen potvrdit, že film je chaotický a sem tam dost nesmyslně (ne)navazuje + hlavní hrdina-policajt je totálně nesympatický a s nulovým charisma a kromě něho tam toho moc k vidění není, pár ubohých pokusů o akci, pár náhodných dějových (rádoby efektních, ale spíše trapných) odboček a zatáček a divné a divnější postavy, které se objevují a mizí jen tak nazdařbůh... Narazil jsem na to náhodou a shlédl vlastně jen kvůli Barbaře Bouchet. Ztráta času - jinak asi jen pro zaryté fanoušky ... ehm, teda vlastně ani nevím čeho by to měli ti fanoušci být...
Bandité v Miláně (1968)
Fascinující a excelující Volonté! Neskutečný výkon...
Ansatsu shirei (1994)
Vcelku dobrá tradiční chambara od velmistra žánru Eiichi Kuda - televizní produkce (co do výpravy, příběhu, kvality obsazení etc., srovnatelné s klasickými samurajskými seriály 70. a 80. let). Zápletka také klasická - potulný ronin Kanbei (Takahashi) se nechtěně zaplete do sporů a intrik uvnitř menšího klanu, kde se v nepřítomnosti pána hodlá jeho manželka za pomoci mocného a nelítostného správce zbavit starší, nevlastní dcery, aby moc a dědictví získala pro mladší a vlastní dceru. Hrstka věrných, ale nepříliš zdatných samurajů se snaží princeznu zachránit a podaří se jim na svou stranu získat Kanbeie. Vše nakonec zůstane jen na něm, přičemž v cestě mu bude stát dávný přítel z mládí, ambiciózní Shumei (Isao Natsuyagi) - a nebo ne? Takahashi jako vždy dobrý, ale prostě nikdy neměl na první hereckou ligu (nicméně v závěrečné řeži - která je výtečná a "velká" - se minimálně co do ohánění katanou rozhodně nemá zač stydět), zato Natsuyagi jako vždy skvělý, to je prostě jiný level... Kvalitní a čistá žánrovka, kterou stojí za to - a to nejen kvůli parádní záverečné bitvě - shlédnout.
Sofie První (2013) (seriál)
wow, už delší dobu jsem tu na čsfd nenarazil (naposledy u normalizačních seriálů) na tak ultra stupidní a omezené komentáře jako níže tři odpadové od uživatelů M-arta (tipuji fanatická intelektuálka čtoucí dětem pohádky asi od Kanta a večer sama potají Pilcher pod polštářem), stefi7773 (která nám v 15 dokáže napsat 7 hlubokých řádků, o tom jak viděla 5 min a jak je to hloupé, protože je to pro malé děti) a anousek (ano, to že se v pohádce děje něco nadpřirozeného jako je mluvení se zvířaty je vskutku neodpustitelné a mělo by se zakázat to pouštět dětem)...
Vlk a beránek (1980)
Hodně fajn oddechová a příjemně vtipná komedie se skvělými Milianem a Serraultem - oba si to tam fakt dávaj;)
Ostří Bushidova meče (1981)
Uff, "krutá" americká 80-ková zhovadilost. Námět sám o sobě by se možná dal, ale zpracování je vskutku do nebe volající zhovadilost snad ve všech myslitelných směrech. Potěší jen epizodní vystoupení Tošira Mifune, Sonny Chiby, Tetsura Tanba a Bin Amatsa + slušné závěrečné Chibovo představení s katanou.
The Lords of Salem (2012)
Ústřední hudební motiv/smyčka je naprosto geniální!, jeden z nejlepších, co jsem kdy slyšel (jako např. nezapomenutelný Carpenterův motiv z Halloweenu...). No a poslední minimálně čtvrthodina je "odpad" jak vyšitej... Tohle se žel opravdu takřka v žádném směru nepovedlo.
Zvonilka a piráti (2014)
Předchozí dva díly byly sice o dost lepší, ale přesto parádní. Nemůžu si pomoct, ale série Disney Víl mi prostě přirostla k srdci;) Bezpochyby se řadí mezi to nejlepší, co filmová produkce posledních let přinesla pro menší děti.
Mung chung yan (1986)
Dostal jsem se k tomu úplnou náhodou (dohledatelné pod anglickým názvem Dream Lovers), jde totiž zřejmě o jediný film, kde si společně zahráli velké a mé oblíbené legendy hongkongských 80./90. let Chow Yun Fat a Brigitte Lin. Rozhodně to není špatný film a nelituji času u něj stráveného, i když žádná filmová sláva to rozhodně také není... každopádně mi to především obsahově silně nesedlo - jde o takové hodně "hluboké", populárně ezoterické (ano, přiznivcům nekonečně nudné a "duchovní" Aronofského Fontány mohu vřele doporučit;) romantické dráááma o pradávné, tragické duševní lásce, o minulých životech, o vševědoucí slepé babičce znalé ezoterických tajemství atd. atd. bla bla bla...
Zan xian sheng yu zhao qian hua (1978)
Wow! Jeden z těch úplně nejlepších klasických kung-fu filmů. Perfektní! Prostinký děj, ale velmi chytlavě a dobře podaný a provedený. Sem tam povedený vtípek a několik úžasných a nabušených scén. Paráda! (pozn. na okraj - asi jsem ještě v žádném filmu nezaznamenal "vydírání" někoho tím, že mu jeho blízké - zde matku - rovnou zabiju, namísto toho, abych vyhrožoval, že je zabiju, když se nepodvolí:))