Recenze (641)
Oscar 2024 (2024) (pořad)
Pohodový večer s hodně nepohodovým komentářem od České televize. Kéž by tam seděla jen paní Koutná a překládala to, o čem se mluví na pódiu a ne poslouchat nějaké bludy o tom, na koho má kdo vsazeno a jaké má paní ve studiu dojmy z toho a toho nominovaného herce, když pak není rozumět, o čem se ve skutečnosti baví na jevišti. Se slzou v oku vzpomínám na pány Fuku a Baldýnského v dobách přenosů na HBO. Jinak mě mrzí, že Killers of the flower moon vyšly na prázdno. Ale ve stínu Oppenheimera a Poor things to asi jinak nešlo.
Buď chlap! (2023)
Ještě, že tam byl Ondra Sokol, ten vážně pobavil. A díky i za krásnou přírodu. O zbytku škoda mluvit.
Eliška a Damián (2023) (seriál)
Jedna velká ostuda pro Primu. Stydět by se měl každý, kdo se na tom podílel. Z hereckého osazenstva je mi líto Šteindlera a Dvořáka, které jsem vždy uznával. Kolik jim museli nasypat, aby na tenhle hnus kývli? Odpad všech odpadů. A hanba Smetaně, která se chová arogantně, tváři se jak nejlepší herečka světa a přitom nic neumí. Je to jen tele, co neumí zpívat, hrát ani mluvit. Maximálně se tak vyfotit před hořícím Notre-Dame. Z takových lidí je mi vážně zle.
Hypnotik (2023)
Šel jsem hned na první projekci v plzeňské Plaze a seděl jsem v kině sám. Měl jsem aspoň klid film vstřebávat, soustředit se na něj a přemýšlet. Mlelo se to ve mě celou dobu a nakonec jsem byl vlastně spokojený. Není to pecka, na jaké jsem byl od Rodrigueze zvyklý, ale úplně k zahození to také není. Ale mám pocit, že za za měsíc už si na tenhle film nevzpomenu.
Medvěd na koksu (2023)
Poslední třetina filmu se celkem táhne a už to není taková sranda, jako ty první dvě, ale i tak dám takové horší čtyři hvězdičky. Fajn oddychovka, od které jsem nic nečekal a proto jsem byl překvapený.
Medvídek Pú: Krev a med (2023)
Udělat to jako parodii, mohla by to být slušná sranda, takhle je to ideální favorit na Malinu v každé kategorii.
Oppenheimer (2023)
Imax 70 mm. Stalo za to, si počkat.
Oscar 2023 (2023) (pořad)
Takový klidný, pohodový večer bez větších překvapení, bez facek, a nemůžu si pomoct, ale tak nějak i bez emocí. Až na Brendana Frasera, který vážně vypadal jako kuře po infarktu. Všechno, všude, najednou dostálo svému názvu a pobralo skoro vše, co šlo, Na zapadni frontě klid bohužel vyhrálo v kategoriích bez českého zastoupení a zbytek filmů se porval o zbylé drobky a na většinu nic nezbylo. Víly z Inisherinu 9 nominaci a nic. Elvis 8 nominací a nic. Fabelmanovi 7 nominaci a nic. Taková Velryba proměnila dvě ze tří a to ani nebyla v hlavní kategorii. Zkrátka klidný, pohodový večer a noc.
Sly (2023)
Za mě určitě spokojenost. Sly si tu sype popel na hlavu za všechny své chyby, mluví o životě, vzpomíná na to zlé i dobré, čím si prošel. Upřímně jsem se bál, že to bude přesně naopak. Čekal jsem, že se bude různě vytahovat, vychloubat a zkrátka chce jen dohnat Arnieho, když už o něm dokument vznikl. Ale je to jiné. Příběh člověka, co bojoval a šel si za svým, nedal se odradit a nechtěl se schovat za nepřízeň osudu. A všechno to zlé dal do psaní, aby tím nechal vzniknout skvělé filmy, na které se nezapomíná. Popravdě u mě zase trochu stoupnul na žebříčku sympatií.
Strážci Galaxie: Volume 3 (2023)
Dávám plné hodnocení a vím proč. Ne, že by to bylo nějaké nedostižné dílo. To určitě není. Ale po té sračkorámě od Marvelu v předchozích letech je tenhle film jako balzám na duši. Zklamali Ant-man, Thór i Doctor Strange, ale Strážci to zvládli. A když jsem před filmem viděl upoutávku na Marvels, tak jsem měl pocit, že se ta sračkoráma opět vrátí.