buzzwoody

buzzwoody

Jan Dvořáček

okres Kutná Hora
FAMU


7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 7.7.2019  18:06

    Muž budoucnosti měl spoustu klíčových předpokladů k pozitivnímu utkvění v paměti, jmenujme charismatické herce, slibnou kameru, nádherné exteriéry a z nich čišící sympatickou atmosféru, či dokonce i potenciálně silnou zápletku, to všechno však vyšumělo v hloubavé upachtěnosti a nezajímavosti obou hlavních charakterů.

    • 7.7.2019  18:22
    Skleněný (2019)
    ***

    Shyamalan se rozhodl jít tvrdě proti superhrdinské konvenci, což by mohlo fungovat v případě, že by Skleněného od Vyvoleného nedělilo dvacet let. Zabít všechny klíčové postavy, na nichž snímek (vlastně celá trilogie) stojí, a navíc tak diskatartickým způsobem, byl pravděpodobně jako záměr. Hlavně v případě Davida Dunna pak přitlačil na pilu takovým způsobem, že proti sobě poštval většinu svých setrvajících fanoušků, kteří na něj trpělivě čekali i přes jeho éru absolutních propadáků. To všechno pak pro jeden laciný plot twist (navíc nepříliš obratně připravený, takže má na diváka místo wow-efektu spíš wtf-efekt), který pak za deset minut ještě zneguje dalším zvratem. Až do odhalení se skrytou teroristickou skupinou jsem se jako fanoušek Vyvoleného a Rozpolceného silně bavil, ve chvíli Dunnova konce v kaluži se dostavila snad větší frustrace než u posledního Hobita. Pokud byl Nightův záměr nasrat většinu fandů, vyšel mu na výbornou. Co však stojí za to sledovat, je James McAvoy, který si přepínání mezi jednotlivými identitami užívá snad víc než v Rozpolceném.

    • 16.3.2018  11:18
    Annihilation (2018)
    *****

    Atmosférické mysteriózní sci-fi s nádechem hororu, vynikajícím scénářem plným originálních momentů a komplexních postav a především perfektním, pestrobarevným vizuálem. Tichá, nenápadná hudba v závěru přechází až do psychedelických synťákových útržků, které dokonale podkreslují posvátnou bázeň při setkání s mimozemským dvojníkem.

    • 14.9.2018  21:55
    Sestra (2018)
    *

    Po závěrečných titulkách jsem odcházel z kina naprosto zděšen, avšak spíše filmařským výkonem, nežli čímkoli jiným. Po druhém Conjuringu a druhé Annabelle slibovala tato hororová série další nadějný snímek, nicméně ať už na tom měl vinu kdokoli, tohle nefungovalo. Ani nevím, kde mám začít. Kvalita Sestry postupně klesala, až zhruba v poslední půlhodině nabrala nezadržitelný spád a zhroutila se na absolutní dno. Jedna věc je, když na takovou slátaninu narazíte ve dvě v noci na Barrandově v podobě osmiřadé americké produkce, ale tohle se v áčkové sérii nesmí stát. Neustále pohybující se kamera vytrvale ruší veškeré pokusy o nějakou atmosféru, o lekačkách ani nemluvě. Jejich předvídatelnost je do nebe volající, ale naštěstí jsou v záloze všudypřítomní zvukaři, aby na vás tím správným tlačítkem na hlasitost seslali mrákoty. Mírně imbecilní postava Frenchieho by se stejně dobře mohla prostě jmenovat Humorná Vložka, a vyšlo by to nastejno. Je tam totiž čistě od toho, aby digitální závěr Sestry ještě více dodělal kreténskými replikami, nehodícími se už ani do hloupých akčních filmů. Co se týče ostatních postav a celkově všech ostatních dialogů, působí scénárista dojmem, že scénář napsal v rámci jednoho dne, a ke konci už byl fakt dost unavenej. Sečteno, podtrženo --- Sestra se ve vás asi hodinu velmi neobratně snaží vyvolat pocit strachu, aby na vás pak vypálilo s akčně-komediálním počítačovým závěrem, které degradovalo skutečně děsivou jeptišku z Conjuringu 2 na tuctového ducha, který ve finále nějak zapomněl, že umí s nadpřirozenem, sebral se a šel všechny hrdiny postupně škrtit, jako by snad četl scénář a věděl, že nikdy žádného nedoškrtí.

    • 7.5.2018  12:48

    Přesně takhle bych si představoval učebnicový příklad napínavé kombinace thrilleru s hororem. Tiché místo dokazuje, že i v současné době lze dosáhnout perfektního vyprávění jen pomocí prakticky němých scén. K jakémukoli vysvětlování se scénář vůbec neobrací, poskytuje většinou jen drobné náznaky na předchozí události, zatímco nám charakteristické znaky a vzájemné vztahy postav zkrátka ukazuje. Postavy jsou napsány precizně, každá z nich je něčím zajímavá a každá je perfektně zahraná. Hereckým klenotem filmu je jednoznačně Emily Blunt, z jejího výkonu v určitých momentech mrazí více, než z nebezpečných monster za ní. Zoufalství, strach a bezmoc v poslední půlhodince mi z atmosféry dýchaly až za krk, čemuž napomohla silná nepředvídatelnost příběhu. Velkým pozitivem Tichého místa je, jak obratně se dokáže vyhýbat prakticky všem žánrovým klišé, následkem čehož se o postavy v průběhu opravdu, ale opravdu bojíte. Zatrnulo mi i z několika nenápadných, ale vcelku originálních scén. Technické stránce prakticky není co vytknout, zejména práci s kamerou a zvukem. Kvalitativně velmi podobné loňskému Get Out.

    • 16.3.2018  11:32
    Tlumočník (2018)
    ***

    Zajímavý námět s perfektními herci místy poněkud zabíjí až přílišná zdlouhavost, protože film je beze zbytku ponořen v ponuré, depresivní náladě a celou dobu se akorát cestuje z místa na místo, aniž by se dělo něco výrazně zajímavějšího. Pokud bychom to zkombinovali s faktem, že filmu po hodině silně dochází dech, možná to chtělo znovu popřemýšlet o stopáži, která je při necelých dvou hodinách poněkud přepálená. Charismatický Peter Simonischek drží Tlumočníka nad vodou, a přestože Menzel hraje poměrně dobře, jeho postava si v průběhu filmu neprojde žádnou proměnou. Ačkoliv scénář pokusům o sbližování obou starců věnuje mnoho času, Ali Ungar celou dobu zůstává starým, zatrpklým dědou, který se za celý příběh skoro ani neusměje.

    • 28.3.2019  14:21

    Důkladná psychologická studie legendárního malíře v posledních letech života, zobrazena skrz optiku jeho zhoršujícího se psychického stavu. Silný herecký výkon Willema Dafoa ubit nekonečnými kamerovými delirii v přírodě i mimo. Mikkelsen a Amalric přichází až na chvíli v poslední dvacetiminutovce, aby vzbudili pozornost klimbajícího diváka aspoň na konec. Pro milovníky Van Gogha silný film, pro nezasvěcené ubíjející artová nuda.

    • 16.10.2018  19:02
    Venom (2018)
    ****

    Scénáristicky nezvládnutá hromádka cringe scének, konstantně přeskakující z seriózní thrillerové atmosféry ke snaze o sebeparodii, kterou ovšem Tom Hardy mění v poměrně sympatickou oddychovku.

    • 7.10.2017  10:54

    Podmanivá a intenzivní atmosféra podkreslená dunivou, éterickou hudbou dokáže obalit velmi nadprůměrný scénář se skvělými herci do výsledného nezapomenutelného audiovizuálního zážitku a jinak poměrně dlouhá, pro někoho až nepřekousnutelná stopáž se tak mění v barevné, poklidné a emotivní rozjímání.

    • 17.3.2017  22:30
    Iron Fist (TV seriál) (2017)
    ***

    Po třech dílech musím říct, že obrovské překvapení, Iron Fist má dobré tempo, sympatické postavy a kvalitní herce (Finn Jones a David Wenham skvělí), a co je u seriálu hlavní, je velmi příjemný na sledování a těším se na další díly. Naprosto nechápu nemístné zahraniční recenze oněch pseudokritiků, bojujících proti "rasismu" srážením hodnocení nejlepšího Marvelovského seriálu po Daredevilovi.

    • 23.9.2017  18:20

    Zlatý Kruh je prakticky Tajná Služba přes kopírák, pokud by se přidalo mnohem více over-the-top akce, digitálních efektů a známých tváří. Navzdory ostatním lidem mi to rozhodně nevadí a 140 minut mi uteklo jako voda. Herecky nejvíce exceluje Colin Firth a příjemným překvapením je i Pedro Pascal, jenž si skutečně krade každou scénu pro sebe. Jeden z mála záporů je trochu slabší záporák (šišlajícího Sama L. Jacksona je těžké překonat Julianne Moore, i kdyby se snažila sebevíc). Stejně jako v jedničce je tu příjemné množství zapamatovatelných scén (honička s taxíkem, pěvecké číslo a vlastně většina akčních scén) a to je přesně to, co od filmu chci. A ještě pár dní si asi budu zpívat Johna Denvera. :)

    • 16.2.2017  08:35
    Kruhy (2017)
    **

    Původní Kruh jsem neviděl. Verbinskiho remake bylo vynikající. Druhý díl byl velký pokles a od třetího jsem tak vůbec nic nečekal. Taky jsem nic extra nedostal, co z hlediska nějakých povedených postav, nebo příběhu, avšak tak nějak to splnilo účel a finální dojmy nejsou zlé. Dost udělali Johnny Galecki a Vincent D'Onofrio, avšak zajímavé byly lekačky, což bývají hlavní indikátory kvality hororu. Povedených lekaček tam bylo habaděj a napětí se někdy dalo krájet. Další Kruh bych už ale nepotřeboval.

    • 29.12.2017  03:20
    Lady Bird (2017)
    ****

    Nenápadné a příjemně dobrosrdečné komediální drama o problematické, leč citlivé dospívající dívce ztvárněné skvělou Saoirse Ronan, které utíká jako voda, splní účel trefného zachycení života náhodné teenagerky a díky krátké stopáži zase s brzy s lehkostí odpluje svou cestou.

    • 28.12.2017  15:06

    Z DC filmů se oficiálně stala katastrofa, kterou Justice League završuje nudnou, nezáživnou akcí, hloupým scénářem, trapně vynuceným humorem, záporákem jako vystřiženým z tuctové videohry, počítačovým bordelem a překombinovaností po střetu práce dvou režisérů. Když drsný a temný podtón nefunguje, nacpěte tam fórů, kolik můžete. DC chce být jako Marvel, jenže zkrátka v kompletně všech směrech zaostává o tři a půl třídy. A Justice League ví, že jí hoří koudel ve studiu, a tak šíleně křečovitě se snaží být cool a kvalitním filmem, až to bolí do očí. Ale nezoufejte, přestože snímku chybí jakékoli emoce, mám pro vás tip, jak se v kině opravdu rozbrečet - zkuste dabovanou verzi.

    • 6.3.2017  21:07

    Hugh Jackman se loučí s Wolverinem a posledním snímkem o hrdinovi z adamantia se postaral o to, aby se nám po něm zatraceně stýskalo. James Mangold musel výsledný film naředit trochu delší stopáží a pozvolným tempem, aby vichřice jménem Logan, složená z toho nejbrutálnějšího, nejdepresivnějšího a nejsyrovějšího materiálu, co kdy jaká komiksovka viděla, nesmetla diváky ze sedadel i s popcornem. U Logana nejde o příběh, a nakonec ani o tu akci (byť je fantastická a konečně správně autenticky krvavá), ale o postavy, o hlavní dvě postavy, jejichž osudy nabírají ke konci tragické směry. Hugh Jackman exceluje jako stárnoucí a zlomený Wolverine, na němž je znát, čím si ve svém skoro 200 let dlouhém trpkém životě prošel a Patrick Stewart zase jako nemocný a blouznící Charles Xavier, na němž se vydatně podepsala tragédie z nedávné minulosti. Nemít Akademie předsudky ohledně filmových žánrů, viděli bychom se s těmito pány na příštím předávání Oscarů. Smutné odchody obou postav pak tak nějak patří k důstojnému zakončení jejich příběhů, na jejichž konci je symbolicky poetický poslední záběr s převráceným křížem jako tečka za slovem dokonalost.

    • 6.3.2017  20:46
    Oscar 2017 (TV pořad) (2017)
    ***

    Z pohledu vítězů a nominovaných povedený ročník a narozdíl od hloupého loňského ceremoniálu měl tento nějaký náboj. Co mi však na letošní Oscary hodilo trochu špíny bylo finální faux pas, a politika - uvádějící/vítězové, kteří do svých proslovů cpou kecy o uprchlíkách a proti Trumpovi, které tam nemají co dělat.

    • 16.2.2017  08:22

    Pozoruhodně prázdný film, který nebýt o BDSM, neštěkne po něm ani pes. Některé momenty vyloženě zavání amatérskou filmařinou, jako by na určité pasáže najali zaučujícího se scénáristu/režiséra. Chemie mezi oběma protagonisty příliš nefunguje, přestože se pořád pokouší dokazovat jejich nesmrtelnou lásku. Dramatická vložka v podobě šéfa, Christianovy bývalky, naprosto odpudivé Kim Basinger, jejíž jediná práce zde je rozkecávat hlavním hrdinům vztah a tvářit se vážně a naprostý vrchol zhovadilosti je epizodka s nehodou vrtulníku ...

    • 9.6.2017  11:41
    Smrtihlav (2017)
    ***

    Kdyby se smíchalo to nejlepší z Anthropoidu a Smrtihlava, vznikl by dokonalý film. Takhle je HHhH jen slabší odvar prvního zmíněného. První polovina, soustředící se na Heydricha, je o dost lépe zvládnutá, než trochu uspěchaný závěr s parašutisty. Vyskytly se tam velmi kvalitní momenty, které ale vždycky bohužel vyprchaly dříve, než scéna skončila. Film ale nenudil, hodně rychle utekl a nebýt Anthropoidu, možná by se dočkal lepšího přijetí.

    • 18.12.2017  21:52

    První půlhodina působila dojmem, že se bude jednat o klidného nástupce Force Awakens, možná o stupínek slabšího. Pak si Leia zahrála na Supermana, a mě to vytrhlo z děje natolik, že jsem se do konce pořádně nechytil. Takhle ne, vážení. Přežil jsem Jar Jara Binkse, přežil jsem Haydena Christensena, ale až u Last Jedi jsem musel schovávat hlavu v dlaních. A hned dvakrát za sebou, nechutné podojení modrého mléka byla další zbytečná cringe scéna. Když se navrch vezme v potaz nudná první polovina, kterou usilovně tahají ke dnu Finn s nudnou číňankou, jejichž dějová linka vznikla pravděpodobně jen kvůli návštěvnosti asijských kin, aby měl Finn co dělat, a propagaci toho, jak je špatné ubližovat zvířátkům. Jako přidaná hodnota je tu ještě bullshit konflikt s náhodnou důstojnicí Povstalců a divák se modlí, aby aspoň třetina s Lukem a Rey stála trošku za to. Obrovský potenciál látky pak pramení z povedenější druhé poloviny, kdy jsem dostal husí kůži jen ze zmínky o tajemné jeskyni. Jenže ten zůstává nenaplněn, je pouze sem tam připomenut, a pak zase fanoušek dostane tvrdou facku, viz teasnutý souboj Luka s Kylem a následný Skywalkerův ničemný odchod. Slyšel jsem chválu na Johnsona, psalo se tam něco o osobitém stylu a že nám servíruje jiné SW. To je nepochybně pravda, ale režisér, který buduje očekávání, které je pak zbytečné, není dobrý režisér. To mi připomíná, že jestli si fanoušci stěžovali, že Force Awakens je obšlehlá čtyřka, Last Jedi je obšlehlá pětka s nějakými prvky z šestky, a snad i víc jako přes kopírák, než v předloňském případě. I přesto je to ale Star Wars film, který má svoje dobré momenty, viz scéna s hyperpohonem/Benicio del Toro/plot twist se Snokem/závěrečný fight proti červeným strážím/rudá sůl a já tak balancuju mezi hodnocením 3/4*. Mám ale sto chutí jim za Supermana Leiu dát z fleku třeba odpad, a vůbec bych se za to nestyděl.

    • 25.5.2017  09:02

    Některé filmy balancují na velmi tenké hraně mezi vtipností a trapností a je obdivuhodné, jak tenhle tuto situaci s naprostým přehledem zvládá, dusíc člověka vlastním smíchem.

    • 6.3.2017  20:41

    Velice podobný jako jednička, akorát ne tak slizce natočený snímek, těžící z nostalgie a vzpomínek na kult z roku 1996. Kdo ten neviděl, T2 u něj může o stupínek klesnout. Pořád jde ale o svižnou zábavu s kvalitními herci, kterým dominuje Robert Carlyle, z něhož jde strach i po letech.

    • 28.12.2017  23:27

    Jak se dá zákulisí natáčení nejhoršího filmu světa udělat kvalitní film, který scénáristicky šlape, jehož vtipy baví, kdy mají a který vzbudí emoce, jakmile je potřeba? James Franco vám odpoví. Přestože si mnohem raději libuje v bláznivých komediích, Disaster Artist dokazuje, že je ho na ně škoda. Ve 127 hodinách dokázal, že hrát umí. Co ale předvádí tady... on Wiseaua nehraje, on jím JE. Naprosto neuvěřitelný výkon, naprosto dokonalá obličejová mimika, perfektní práce s hlasem a přízvukem.. dlouho mi ze sledování hereckého výkonu neběhal mráz po zádech. Tommy Wiseau je neskutečný magor, a James Franco je neskutečný herec. Že je to všechno podle pravdy, je další věc a posouvá hranici němého úžasu o trochu výš.

    • 16.1.2017  23:57

    Celkem jednoduchý příběh zachraňuje sympatické obsazení (částečně) a celkově z toho čiší i příjemná atmosféra. Nesnaží se to být dokonalým filmem, jeho účelem je hlavně pobavit, a to se mu vcelku daří. Konečně si nějaká česká komedie uvědomila, že k přirozenosti stačí dvě věci - dodat trošku sprostých slov (bez nich se v dnešní době už prakticky nikdo neobejde) a přestat vyslovovat koncovky přídavných jmen spisovně. Klára Issová, Luboš Kostelný a Ondřej Sokol, kteří pro mě představovali příjemný element filmu, vyvažovala Táňa Pauhofová, která mi začíná být svou afektovaností odporná už od Lídy Baarové a Michal Žebrowski (jehož postava už ale tak byla napsaná, takže herci nic nevytýkám), přičemž mi autenticitu lehce rušil dabing Jiřího Dvořáka a Michala Dlouhého, který byl až příliš nepřirozený, než aby nebyl poznat. A každá scéna, kde se Pauhofová nebo Issová smějou, je neuvěřitelně vynucená a smích je víc fake než Hayden Christensen ve Star Wars (to bude ale spíš chybou režisérky).

    • 28.12.2017  15:13
    Wonder Woman (2017)
    ****

    Už jsem ani nedoufal, že bude film od DC tak příjemně bavit. Není to dokonalé, uprostřed filmu dochází dech a počítačové finále může působit trochu tuctově, snímek by se však v dobrém slova smyslu dal označit za "nejhezčí z ošklivince", a oproti předchůdcům je to přímo velkofilm, originální a zajímavý. Herci hrají (Gal Gadot je objevem roku, Chris Pine je překvapivě taky velice obstojný), hudba šlape, postavy propracované (vztah ústředný dvojice uvěřitelný), akce funguje, vizuál našlapaný.

    • 25.5.2017  08:37

    První díl Zahradnictví je film typu "neurazí, nenadchne", zkrátka takový průměr, který z naprosté opomenutelnosti zachraňuje Ondřej Sokol se svým trademarkovým hraním, díky němuž celkový film zvláštně balancuje i na hranici komedie. Díky němu je film o dost sledovatelnější, než by byl bez něj, a obávám se, že jestli nepřijdou do dalších dílů s něčím jiným, bez něj to prostě nebude ono. Některé postavy jsou naprosto odporné, ať už záměrně (baba Mařčí mě bude ve snech pronásledovat ještě týdny) či navrátivší se Jindra (nechápu jak se jim to podařilo, ale je mi šíleně nepříjemnej kvůli Fingerovi, jestli je to záměr, tak nic proti). Celé to zkrátka stojí na Sokolovi, který když táhne film od Jarchovského a Hřebejka svými humornými hláškami, je to známka toho, že je něco špatně. Ale jako celek, jak jsem říkal, neurazí, nenadchne.

    • 28.12.2017  23:35
    matka! (2017)
    ****

    Ty psychedelické, deptavé a nervydrásající dvě hodiny jsem ohromeně, znechuceně a vyděšeně protrpěl jen proto, abych na konci nedostal absolutně žádné vysvětlení. Zbytek kina odcházel bez výjimky se zmateným a nervózním úsměvem na rtech. Přesto je to svým způsobem zvláštně uhrančivé a přemýšlím, jestli bych zvýšil hodnocení, kdybych od začátku věděl, že je to zatraceně zajímavě zpracovaná biblická alegorie. Pokud si divák musí rozuzlení přečíst na internetu, není to pro film dobrá vizitka, ale naprosto chápu, že se to nevysvětluje lehce. Zpětně si nejsem jist, jestli jsem při sledování počítal každou vteřinu z nudy, nebo z té nepříjemné atmosféry, která v závěru vygradovala v drtivou úzkost. Když nad tím tak přemýšlím, chtě nechtě musím přece jen přidat na hvězdách.

    • 20.1.2017  10:19

    Akční výplach, který se ani nebere vážně, což není na škodu. Místy až směšné akční scény, kterou ale trochu ruší nepříjemný střih. Celkem sympatické obsazení v čele s Vinem Dieselem, který nakopává zadky a chrlí ze sebe stupidní hlášky (scéna na lyžích z úvodu byla trochu moc), sympatickým Donniem Yenem, který se teď zviditelnil i v Rogue One a pár dalšími známými, ale neokoukanými tvářemi do počtu. Je trochu škoda, že neměli koule zabít aspoň jednu z toho obrovského množství vedlejších postav. Závěrečný Ice-Cube-Ex-Machina se povedlo. Kdo od toho nic nečeká a je schopen vypínat mozek a bavit se akčními nářezy, měl by být relativně spokojen. Jinak je to ve finále vlastně strašná kravina.

    • 17.4.2017  17:06

    Příjemné překvapení a na poměry současné české komedie velice nadprůměrné. Krátká stopáž je ideální a celkový snímek je naplněn krásnou lehkostí, a i hloupé vtípky pak dokážou být zábavné. Čermák a Liška perfektní, Langmajer sice hraje trochu přitrouble, ale to se dá přičítat jeho postavě. 70%

    • 28.12.2017  15:18

    Mnohem veselejší, vtipnější, laskavější a pozitivnější, než zvláštní první díl. Po dlouhých letech konečně vznikla příjemná vánoční pohádka.

    • 4.10.2016  20:17
    Anthropoid (2016)
    *****

    První, co mě napadá, když se mě někdo zeptá na dojmy z dvakrát shlédnutého Anthropoidu, je "skvěle natočený". Zejména obě dvě klíčové scény, s atentátem a kostelem, se skutečně povedly, a to je to hlavní, co by měl divák chtít od filmu o operaci Anthropoid. Skvělé herecké výkony trochu drhly na výslovnosti českých jmen, český "přízvuk" mi ani tolik nevadil. Film automaticky získává body za to, že zvučná jména americké kinematografie hrají české postavy, natož pak válečné hrdiny. Velké množství českých herců také není na škodu, zvlášť když všichni hrají velice obstojně (v čele s Alenou Mihulovou, jejíž výkon je velice působivý). První půlhodina je však poměrně slabá, film opravdu začíná s finálními přípravami na Heydrichův atentát, odkud startuje skutečné napětí a skutečně hutná atmosféra, která už do závěrečných titulek diváka nepustí, naopak ho odzhora dolů napustí. Z dané látky je vyždímáno téměř maximum.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace