Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Horor

Recenze (211)

plakát

T2 Trainspotting (2017) 

Velice podobný jako jednička, akorát ne tak slizce natočený snímek, těžící z nostalgie a vzpomínek na kult z roku 1996. Kdo ten neviděl, T2 u něj může o stupínek klesnout. Pořád jde ale o svižnou zábavu s kvalitními herci, kterým dominuje Robert Carlyle, z něhož jde strach i po letech.

plakát

Všechno nebo nic (2017) 

Celkem jednoduchý příběh zachraňuje sympatické obsazení (částečně) a celkově z toho čiší i příjemná atmosféra. Nesnaží se to být dokonalým filmem, jeho účelem je hlavně pobavit, a to se mu vcelku daří. Konečně si nějaká česká komedie uvědomila, že k přirozenosti stačí dvě věci - dodat trošku sprostých slov (bez nich se v dnešní době už prakticky nikdo neobejde) a přestat vyslovovat koncovky přídavných jmen spisovně. Klára Issová, Luboš Kostelný a Ondřej Sokol, kteří pro mě představovali příjemný element filmu, vyvažovala Táňa Pauhofová, která mi začíná být svou afektovaností odporná už od Lídy Baarové a Michal Žebrowski (jehož postava už ale tak byla napsaná, takže herci nic nevytýkám), přičemž mi autenticitu lehce rušil dabing Jiřího Dvořáka a Michala Dlouhého, který byl až příliš nepřirozený, než aby nebyl poznat. A každá scéna, kde se Pauhofová nebo Issová smějou, je neuvěřitelně vynucená a smích je víc fake než Hayden Christensen ve Star Wars (to bude ale spíš chybou režisérky).

plakát

Wonder Woman (2017) 

Už jsem ani nedoufal, že bude film od DC tak příjemně bavit. Není to dokonalé, uprostřed filmu dochází dech a počítačové finále může působit trochu tuctově, snímek by se však v dobrém slova smyslu dal označit za "nejhezčí z ošklivince", a oproti předchůdcům je to přímo velkofilm, originální a zajímavý. Herci hrají (Gal Gadot je objevem roku, Chris Pine je překvapivě taky velice obstojný), hudba šlape, postavy propracované (vztah ústředný dvojice uvěřitelný), akce funguje, vizuál našlapaný.

plakát

xXx: Návrat Xandera Cage (2017) 

Akční výplach, který se ani nebere vážně, což není na škodu. Místy až směšné akční scény, kterou ale trochu ruší nepříjemný střih. Celkem sympatické obsazení v čele s Vinem Dieselem, který nakopává zadky a chrlí ze sebe stupidní hlášky (scéna na lyžích z úvodu byla trochu moc), sympatickým Donniem Yenem, který se teď zviditelnil i v Rogue One a pár dalšími známými, ale neokoukanými tvářemi do počtu. Je trochu škoda, že neměli koule zabít aspoň jednu z toho obrovského množství vedlejších postav. Závěrečný Ice-Cube-Ex-Machina se povedlo. Kdo od toho nic nečeká a je schopen vypínat mozek a bavit se akčními nářezy, měl by být relativně spokojen. Jinak je to ve finále vlastně strašná kravina.

plakát

Zahradnictví: Rodinný přítel (2017) 

První díl Zahradnictví je film typu "neurazí, nenadchne", zkrátka takový průměr, který z naprosté opomenutelnosti zachraňuje Ondřej Sokol se svým trademarkovým hraním, díky němuž celkový film zvláštně balancuje i na hranici komedie. Díky němu je film o dost sledovatelnější, než by byl bez něj, a obávám se, že jestli nepřijdou do dalších dílů s něčím jiným, bez něj to prostě nebude ono. Některé postavy jsou naprosto odporné, ať už záměrně (baba Mařčí mě bude ve snech pronásledovat ještě týdny) či navrátivší se Jindra (nechápu jak se jim to podařilo, ale je mi šíleně nepříjemnej kvůli Fingerovi, jestli je to záměr, tak nic proti). Celé to zkrátka stojí na Sokolovi, který když táhne film od Jarchovského a Hřebejka svými humornými hláškami, je to známka toho, že je něco špatně. Ale jako celek, jak jsem říkal, neurazí, nenadchne.

plakát

Anděl Páně 2 (2016) 

Mnohem veselejší, vtipnější, laskavější a pozitivnější, než zvláštní první díl. Po dlouhých letech konečně vznikla příjemná vánoční pohádka.

plakát

Anthropoid (2016) 

První, co mě napadá, když se mě někdo zeptá na dojmy z dvakrát shlédnutého Anthropoidu, je "skvěle natočený". Zejména obě dvě klíčové scény, s atentátem a kostelem, se skutečně povedly, a to je to hlavní, co by měl divák chtít od filmu o operaci Anthropoid. Skvělé herecké výkony trochu drhly na výslovnosti českých jmen, český "přízvuk" mi ani tolik nevadil. Film automaticky získává body za to, že zvučná jména americké kinematografie hrají české postavy, natož pak válečné hrdiny. Velké množství českých herců také není na škodu, zvlášť když všichni hrají velice obstojně (v čele s Alenou Mihulovou, jejíž výkon je velice působivý). První půlhodina je však poměrně slabá, film opravdu začíná s finálními přípravami na Heydrichův atentát, odkud startuje skutečné napětí a skutečně hutná atmosféra, která už do závěrečných titulek diváka nepustí, naopak ho odzhora dolů napustí. Z dané látky je vyždímáno téměř maximum.

plakát

Assassin’s Creed (2016) 

Něco důležitému tomu chybí. Jsem ochoten bránit mnohé nedokonalé filmy a vidět jejich klady přes jejich zápory, ale u Assassin's Creed se mi k tomu moc nechce, a to naznačuje, že je něco špatně. Technicky je to naprosto vytříbené, ale dle mého mínění hrubě selhala režie a scénář. Oscaroví herci pak nemají co hrát a hrají špatně (Marion Cotillard má celý film jeden univerzální výraz a celkově mi ona sama tenhle film silně znechutila). Michael Fassbender je jediný, kdo se snaží hrát, bohužel i výkon z X-Men: Apocalypse působí lépe a možná přirozeněji než odsud. Jeremyho Ironse tady mohl nahradit prakticky kdokoli jiný stejného věku a vyšlo by to nastejno. Po technické stránce je film krásný, hlavně při scénách ze Španělské inkvizice, ale jakákoli scéna ze současnosti se svou nezáživností tak důkladně soustředila na to, jak ze mě vysát chuť se na akční scény koukat. O to víc to bolí, když je cítit ten spálený potenciál. Kdyby se byl jen našel někdo schopnější než Kurzel, kterému se sice povedl artový Macbeth, ale Hollywoodský blockbuster mu zjevně silně nesedí.

plakát

Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti (2016) 

Film určený převážně pro komiksové fanoušky. Protože neznalec komiksové předlohy či snad "tak jo, půjdu s tebou na toho Suprmena" přítelkyně, jíž na film dotáhl natěšený boyfnerd, jen proto, aby se koukla na to jeho vypracované tělo v tom bude většinou vidět přeplácanou slátaninu. Proč? Protože se pořád do někoho, nebo něčeho mlátí. Všechno vybuchuje. Všichni dostanou na držku. Všechno bouchne. A když zrovna nikdo nepříchází o zuby, tak se nudně kecá ohledně soudu a nebo ohledně ... něčeho tak nezajímavého, že už jsem to zapomněl. --- KLADY: Ben Affleck jako Batman. Přestože Bale nastavil laťku hodně vysoko, Affleck se minimálně vyrovnal. Většina Batmanových pasáží byla zajímavá a zábavná, narozdíl od jeho nepřítele. Dále Jesse Eisenberg. Poměrně oživoval film a jeho ztvárnění Lexe Luthora bylo dost otravné, což ale podle mně bylo dobře. Hans Zimmer + Junkie XL. Jejich hudební doprovod dodal filmu ty hlavní grády a akční scény vykopl ještě o něco výš, než by byly bez něj. Speciální zmínku věnuji tenkému zvuku houslí, jenž několikrát zazněl u Lexe Luthora, aby podtrhl jeho šílenost. Dále Jeremy Irons. Jako sarkastický, zatrpklý Alfred celkem potěšil. Zbytek Justice League. Gal Gadot byla jako Wonder Woman dobrá, těším se na její samostatný film. Camea ostatních byly celkem zajímavé, i když musím uznat, že mi trochu chyběla jednoduchá pětivteřinová potitulková scéna, kde by se mihl Joker, ale to si počkáme až na Justice League. Celý úvod byl výborný, vyzvedl bych skvělé provedení známé situace se smrtí Waynových a crossover s Mužem z Oceli byl taky proveden dobře. Kdybych pokračoval v drobných kladech, byl by ten komentář ještě delší, než stejně bude. Ještě souboj se Supermanem, z toho mám trochu smíšené pocity. Na to, jakou dobu si k němu stavěli skokánek, tak pak slabě doskočili. Několikaminutová řezačka, po chvíli už celkem jednotvárná. ---ZÁPORY: Superman, když nebyl v akci. Lois Lane celkově. Každá jejich pasáž film strašně zpomalovala a znudila. Superman mi vždycky přišel nudný, proto jsem si z donucení před BvS přehrál aspoň Muže z Oceli, aby mi neunikla žádná návaznost. Naprosto každá scéna s nejklišoidnější postavou ever seen, tedy s postavou Amy Adams, mě čím dál, tím víc vytáčela. Nemám nic proti závěru s Doomsdayem, ten souboj měl docela fajn choreografii a dal se sledovat, a ukončili ho minutu potom, co už se mi trochu začal zajídat, což je dobře. --VERDIKT: Film se mi celkově moc líbil, i když se mi ho Superman se svou partnerkou snažili co nejvíc znechutit. Příliš keců o soudu, které nikoho nezajímají přebila dost povedená akce a hlavně hudba dvou pánů skladatelů, kteří vytvořili perfektně ladící soundtrack k obrazu. Svůj účel jako předehru před Justice League a spinoffy jejich členů to splnilo na výbornou. Pro mě jedna z nejlepších komiksovek. ---ZAJÍMAVOST: Připadal jsem si trochu blbě, když jsem se na začátku při vraždě Bruceových rodičů celkem rozesmál. Jakožto fanouška TWD mě totiž zaujali jejich herci. Nejenže Marthu Wayne hrála Lauren Cohan, čili Maggie Greene. Ale jako Thomase Waynea tu máme Jeffreyho Deana Morgana. Čili Negana.

plakát

Božská Florence (2016) 

Taková Dánská dívka loňského roku, jen méně záživnější. Vznikla s předem danými ambicemi na Oscary, z nichž se ovšem nejvýše vyšplhají ty herecké, jelikož výkony herců jsou to hlavní, kvůli čemu se dá na Dánskou dívku či na Florence Foster Jenkins koukat. Příběh je převážně nudnou výplní a skutečně zaujme až v tragickém, byť nevyhnutelném finále. Každopádně co se týče herců, ústřední trojice předvádí skvělou práci, tradičně už Meryl Streep, kterou ovšem zde převyšují Hugh Grant (že by první Oscarová nominace?) a ještě překvapivěji Simon Helberg jako poněkud zvláštní pianista. Snímek ničím nepřevyšuje nad průměr, ale není také nijak špatný. Spíš lehce zavání termínem "zbytečný".