buzzwoody

buzzwoody

Jan Dvořáček

okres Kutná Hora
FAMU


7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 12.4.2017  16:32

    Úžasný závěr s draky slouží jako neskutečné nahození chuti si okamžitě pustit další sérii. Toto je však jeden z posledních dílů na dlouhou dobu, kde je Daenerys ještě pořád sympatická postava, pak to půjde až do šesté série výrazně z kopce. Naopak začíná cesta vykoupení pro postavu Králokata, který si od této epizody začal postupně získávat moje sympatie.

    • 12.4.2017  16:26

    Legendární díl, který skutečně udává směr, jakým se Hra o trůny bude v příštích sériích ubírat. Ned nás opouští, vyprovázen perfektně natočenou poslední scénou, která bere dech i na páté shlédnutí. I kromě úžasného finále je však epizoda našlapaná, Tyrionova nepovedená bitva mě vyloženě rozesmála a skvělé bylo i odhalení mistra Aemona, linka Khala Droga se však bohužel ponořila do největšího hnoje, do jakého jen mohla.

    • 12.4.2017  16:21

    Starkova družina v Přístavišti je rozprášena, škoda Braavoského šermíře. Khal Drogo konečně vidět v akci a škoda, že jí v budoucnu neuvidíme víc. Jonovo první setkání s mrtvými správně děsivé, ale přesto jde pouze o zlomek kvalit následujících dvou epizod.

    • 12.4.2017  16:16

    Robert nečekaně a potupně končí a svým pádem totálně podpálí Nedovi půdu pod nohama a když se nebožák obrátí na jediného muže, komu si myslel, že může věřit, zjišťuje, že to bylo jen další klopýtnutí na strmé cestě za nepříjemným koncem. Malíček byl, je a bude hráčem (nebo spíš sráčem?) o trůny, jehož není radno podceňovat.

    • 12.4.2017  16:09

    Po povedené páté epizodě šestka udržuje nastavené tempo a nabízí první smrt jedné z hlavních postav v teď už jedné z nejikoničtějších scén z celého seriálu. Máme tu pak i skvělou zkoušku bojem a vyniknutí Bronna, v budoucnu velmi sympatické postavy. Linka Starků na Zimohradě taky konečně, aspoň na chvíli nabírá spád s potyčkou s párkem divokých. Ned by byl dobrý král, kdyby neseděl v hnízdě hadů, jakým je Královo přístaviště.

    • 12.4.2017  01:26

    Příběhová část Hry o trůny má nesporné kvality. Všichni však ví, že jen na tohle by seriál nikoho neutáhl. Proto v tomto díle konečně vytahuje svůj největší trumf, a sice akční scény. Máme tu krátký souboj bratří Cleganů, přepadení horských kmenů s Tyrionem a jeho smrtícím štítem. Nejlepší z nich, Neda proti Jaimemu, tu máme však ponechanou jako lahůdku na konec, od níž to ovšem s postavou chudáka Neda půjde jen z kopce.

    • 12.4.2017  01:15

    Přestože mají Starkové představovat hlavní kladné postavy, jediný skutečně zajímavý z nich je Ned Stark. Catelyn mi je pořád nepříjemnější a nepříjemnější, byť je její touha po spravedlnosti pochopitelná. Závěr s turnajem je povedený.

    • 12.4.2017  01:09

    Hodně příběhový díl, který pochopitelně rozvíjí hlavně Nedovo působení v Přístavišti a Catelynino zoufalé pátrání po tom, kdo se pokusil zabít Brana. Catelyn mi však narozdíl od jejího manžela připadá díl od dílu nepříjemnější. Tyrion na Zdi perlí a jeho vztah s Jonem Sněhem působí velice příjemně. Za zmínku stojí i Robert hovořící s Barristanem a Jaimem, skutečně však celou epizodu jedinou scénou zachraňuje Syrio Forel.

    • 12.4.2017  01:04

    Tyrion se dostává do čela oblíbených postav, stejně jako na opačný konec žebříčku stejně suverénně klesá Joffrey. Najatý vrah v Branově ložnici je příslibem zvrácených vražedných intrik do budoucna.

    • 23.3.2017  12:20
    Hra o trůny - Série 1 (série) (2011)
    *****

    Dlouho jsem váhal s hodnocením mezi čtyřmi a pěti hvězdami. Po fascinujícím prologu jsem se musel ponořit až do poloviny seriálu, aby mě vůbec začal bavit, ale pak už se to začalo vyplácet. Ned Stark byl výborná a jedna z nejlépe zahraných postav, ale svým charakterem se mezi ostatní hráče o trůny nehodil a není divu, že nevydržel dlouho, byť by jeho dějová linka byla zajímavá, pokud by se skutečně přidal k hlídce. Čím víc děj plyne, tím je pochopitelně zajímavější a poslední dvě epizody dokázaly výtečně navnadit na zbytek seriálu. OBLÍBENÉ DĚJOVÉ LINKY: Noční hlídka, Tyrionovy toulky, Pobočník krále, Učení šermu. OBLÍBENÉ POSTAVY: Tyrion Lannister, Eddard Stark, Jon Sníh, Arya Stark, Daenerys Targaryen, Khal Drogo, Jorah Mormont, Jeor Mormont, Syrio Forel, Barristan Selmy. NEOBLÍBENÉ POSTAVY: Cersei Lannister, Jaime Lannister, Robert Baratheon, Lysa Arryn, Robin Arryn, Joffrey Baratheon, Sansa Stark, Catelyn Stark, Viserys Targaryen.

    • 17.3.2017  22:30
    Iron Fist (TV seriál) (2017)
    ***

    Po třech dílech musím říct, že obrovské překvapení, Iron Fist má dobré tempo, sympatické postavy a kvalitní herce (Finn Jones a David Wenham skvělí), a co je u seriálu hlavní, je velmi příjemný na sledování a těším se na další díly. Naprosto nechápu nemístné zahraniční recenze oněch pseudokritiků, bojujících proti "rasismu" srážením hodnocení nejlepšího Marvelovského seriálu po Daredevilovi.

    • 6.3.2017  21:07

    Hugh Jackman se loučí s Wolverinem a posledním snímkem o hrdinovi z adamantia se postaral o to, aby se nám po něm zatraceně stýskalo. James Mangold musel výsledný film naředit trochu delší stopáží a pozvolným tempem, aby vichřice jménem Logan, složená z toho nejbrutálnějšího, nejdepresivnějšího a nejsyrovějšího materiálu, co kdy jaká komiksovka viděla, nesmetla diváky ze sedadel i s popcornem. U Logana nejde o příběh, a nakonec ani o tu akci (byť je fantastická a konečně správně autenticky krvavá), ale o postavy, o hlavní dvě postavy, jejichž osudy nabírají ke konci tragické směry. Hugh Jackman exceluje jako stárnoucí a zlomený Wolverine, na němž je znát, čím si ve svém skoro 200 let dlouhém trpkém životě prošel a Patrick Stewart zase jako nemocný a blouznící Charles Xavier, na němž se vydatně podepsala tragédie z nedávné minulosti. Nemít Akademie předsudky ohledně filmových žánrů, viděli bychom se s těmito pány na příštím předávání Oscarů. Smutné odchody obou postav pak tak nějak patří k důstojnému zakončení jejich příběhů, na jejichž konci je symbolicky poetický poslední záběr s převráceným křížem jako tečka za slovem dokonalost.

    • 6.3.2017  20:46
    Oscar 2017 (TV pořad) (2017)
    ***

    Z pohledu vítězů a nominovaných povedený ročník a narozdíl od hloupého loňského ceremoniálu měl tento nějaký náboj. Co mi však na letošní Oscary hodilo trochu špíny bylo finální faux pas, a politika - uvádějící/vítězové, kteří do svých proslovů cpou kecy o uprchlíkách a proti Trumpovi, které tam nemají co dělat.

    • 6.3.2017  20:41

    Velice podobný jako jednička, akorát ne tak slizce natočený snímek, těžící z nostalgie a vzpomínek na kult z roku 1996. Kdo ten neviděl, T2 u něj může o stupínek klesnout. Pořád jde ale o svižnou zábavu s kvalitními herci, kterým dominuje Robert Carlyle, z něhož jde strach i po letech.

    • 6.3.2017  20:37
    John Wick (2014)
    *****

    Povedený, svižný, zábavný a drsný akčňák se starým dobrým Reevesem v hlavní roli, jehož povedený začátek, stavějící na posvátné hrůze, kterou všichni z Johna Wicka mají, nabudí na zbytek filmu a že to stojí za to. Někdo si může stěžovat na příběh, ale o ten v tomhle filmu skutečně nejde, jde tu totiž především o akci a ta je velmi našlapaná.

    • 24.2.2017  23:09

    V přenádherné animaci zabalený dojemný a emotivní příběh, poháněný dokonalým voiceactingem a doprovázený báječně povzbudivou hudbou. Nejkrásnější na tom však je, s jakým srdcem je Kubo a kouzelný meč natočen.

    • 16.2.2017  08:39
    Jackie (2016)
    ***

    Skvěle natočené, precizně zahrané, ve výsledku však překvapivě nudné.

    • 16.2.2017  08:35
    Kruhy (2017)
    **

    Původní Kruh jsem neviděl. Verbinskiho remake bylo vynikající. Druhý díl byl velký pokles a od třetího jsem tak vůbec nic nečekal. Taky jsem nic extra nedostal, co z hlediska nějakých povedených postav, nebo příběhu, avšak tak nějak to splnilo účel a finální dojmy nejsou zlé. Dost udělali Johnny Galecki a Vincent D'Onofrio, avšak zajímavé byly lekačky, což bývají hlavní indikátory kvality hororu. Povedených lekaček tam bylo habaděj a napětí se někdy dalo krájet. Další Kruh bych už ale nepotřeboval.

    • 16.2.2017  08:22

    Pozoruhodně prázdný film, který nebýt o BDSM, neštěkne po něm ani pes. Některé momenty vyloženě zavání amatérskou filmařinou, jako by na určité pasáže najali zaučujícího se scénáristu/režiséra. Chemie mezi oběma protagonisty příliš nefunguje, přestože se pořád pokouší dokazovat jejich nesmrtelnou lásku. Dramatická vložka v podobě šéfa, Christianovy bývalky, naprosto odpudivé Kim Basinger, jejíž jediná práce zde je rozkecávat hlavním hrdinům vztah a tvářit se vážně a naprostý vrchol zhovadilosti je epizodka s nehodou vrtulníku ...

    • 9.2.2017  21:57
    Zpívej (2016)
    ****

    Trailer se mě pokusil trochu odradit, avšak stejně jsem ty necelé dvě hodiny před plátnem absolvoval a ve finále jsem ani nelitoval. Nakonec se z toho vyklubala poměrně dávatelná podívaná, která utekla vcelku rychle, avšak chvíli jsem si možná raději přál sledovat v originálním znění, hlavně kvůli dabingu Libora Boučka, jehož hlas mě po zpackání české verze Deadpoola začíná slušně iritovat a zároveň přidává na otravnosti hlavnímu koalímu hrdinovi, jehož animovanému ztvárnění většinou chybí jakákoli roztomilost, ale hlavně, jeho charakter je slušně nepříjemný, na někoho, komu máme celý film fandit, aby se dostal z problémů, které se na něj nahrnuly. Hlavní hrdina je totiž zadlužený, necitlivý, apatický, sobecký panďulák, a pokud se na konci filmu skutečně napravil, tak nějak to divákovi vůbec nepřijde. Pokud bychom však Bustera Moona s hlasem Libora Boučka vystřihli, Zpívej je svižná, místy docela vtipná a párkrát i jakžtakž emotivní podivaná, na kterou se dobře dívá a mladší publikum, pro než je animák určen, si ho jistě oblíbí. Navíc má studio Illlumination letos velice produktivní rok a po úspěšném startu s Padouchem a Mimoni a výdělečném Tajném životu mazlíčků si podle tržeb zřejmě minimálně jedno pokračování zajistil i tento příjemný animovaný muzikál.

    • 7.2.2017  23:03
    La La Land (2016)
    *****

    Bytostně nesnáším muzikály. Dovedete si proto zřejmě představit mou neskrývanou hrůzu, když jsem zjistil, že si jeden z nich omotal kolem prstu letošní Oscary. Líbila se mi představa kooperace režiséra Whiplashe s Ryanem Goslingem a Emmou Stone, ale stále mi překážela odpudivá nálepka "muzikál". Rozhodl jsem se však ochutnat trochu z pověstného soundtracku, což byl zásadní krok. Propracovávajíc se jím, pozvolna jsem počal tát, než konečně přišlo odhodlání se na snímek podívat. Ještě před shlédnutím se mi však podařilo překonat své vlastní očekávání, když jsem se díky hudbě a pár klipům přistihl, jak se na film dokonce těším. La La Land mne však hned na startu dokonale odzbrojil. Damien Chazelle na mě v úvodní sekvenci vypustil takový vichr euforie, div mě to nerozcuchalo a já zůstal jen zírat s otevřenými ústy, naprosto neschopen pojmout takové množství energie, jíž Another Day of Sun zcela srší. Veškeré negativní předsudky, jež chovám vůči muzikálům se vypařily v prvních pěti minutách a já tak mohl nadále nerušeně sledovat fascinující herectví citlivé Emmy Stone a živelného Ryana Goslinga, jejichž chemie je srdcem a nábojem filmu. Jakmile je náboj obalen geniální režií, dokonalou hudbou, brilantní kamerou a vůbec skvělými technickými proporcemi, je úspěch zaručen. V první půli jsem s nimi cítil štěstí z jejich kvetoucího vztahu, v té druhé smutek z jeho pomalého rozpadu. A epilog bere dech, produkujíc slzy štěstí, smutku a dojetí zároveň. Precizní filmařina a krásná pocta starému Hollywoodu.

    • 21.1.2017  01:53
    Rozpolcený (2016)
    ****

    V průběhu filmu jsem měl vzhledem k příhodnému názvu rozporuplné, chcete-li rozpolcené pocity. Zaručeně nejlepší na Splitu je hlavní herec, po tomto filmu si troufám říct Pan Herec, neskutečný James McAvoy, který tu předvádí nejpreciznější výkon kariéry a kdyby se byl neminul žánrem, nějaká odměna v podobě účasti na předáváních větších cen by ho dozajista neminula. Jeho strohý a hrozivý Dennis, slizká a decentní Patricia, rozpustilý a přihlouplý Hedwig, ukecaný homosexuál Barry, vystrašený a pošramocený Kevin či zběsilý a děsivý Netvor dávají dohromady herecké mistrovské dílo, které je radost pozorovat. Za protagonisty tu máme Anyu Taylor-Joy, která je pro mě objevem roku, jak herecky, tak vzhledově. Hrát však umí i stará psycholožka, i další dvě unesené dívky, takže herecky není prakticky co vytknout (dokonce ani M. Night Shyamalan tu nehraje tak viditelně špatně jako obvykle). Námět je celkově velmi zajímavý a scény v McAvoyově doupěti se nechutně vkrádají pod kůži. Anya Taylor-Joy je sice zachráněna před jedním tyranem, ale ještě nějakou dobu bude žít s jiným, což ukazuje flashbacková, po kouskách v průběhu filmu podávaná backstory o jejím strýci a zároveň poručníkovi, který ji odmala zneužíval, což překvapivě lehce zabíjí dojem toho happy endingu, a to je pro výsledný film dobře. Jenže něco důležitého tomu chybí. Chybí tomu atmosféra. To všechno je sice moc hezké, ale M. Night Shyamalanovi se až na pár nadějných momentů nedaří budovat atmosféru a napětí, převážně kvůli zbytečně dlouhým scénám s psycholožkou. Chápu sice, že Shyamalan chtěl divákům nabízet poruchu McAvoyovy postavy po kouskách, jenže to by nesměl všechno naházet už do trailerů. Zatímco snímek zlehka poodhaluje Kevinovu skutečnou diagnózu a jeho 23 osobností (z nichž ve filmu uvidíme 6, maximálně 8), divák, který viděl aspoň jeden trailer, se v kině nudí. Sice je zajimavé podání jeho psychické poruchy skrze psycholožku, ale bylo jí tam zbytečně moc a uchylovala se dokonce ke komickým prvkům, a právě z těchto důvodů se nedařilo gradovat napětí. A protože jsem byl na práci s napětím hodně zvědavý, byl jsem po konci filmu poněkud zklamaný. Jsem však přesvědčen, že časem mi Rozpolcený v hlavě dozraje a po případných dalších shlédnutích hodnocení poupravím nahoru. PS: Závěrečná scéna s Brucem Willisem odkazující na Vyvoleného na poslední chvíli zachránilo situaci s vydržením dvou ran z brokovnice. Byl jsem ochoten skousnout lezení po zdech a stropě, avšak praktická nezranitelnost (psycholožka lámající o jeho kůži nůž) se s přítomností našeho Vyvoleného částečně vysvětluje tím, že se v tomto propojeném univerzu Splitu a Unbreakable vyskytuje trocha toho nadpřirozena. Každopádně závěrečnou scénu rozhodně nepovažuji za zbytečnou a kladný názor na Split mi naopak zachránila.

    • 20.1.2017  10:19

    Akční výplach, který se ani nebere vážně, což není na škodu. Místy až směšné akční scény, kterou ale trochu ruší nepříjemný střih. Celkem sympatické obsazení v čele s Vinem Dieselem, který nakopává zadky a chrlí ze sebe stupidní hlášky (scéna na lyžích z úvodu byla trochu moc), sympatickým Donniem Yenem, který se teď zviditelnil i v Rogue One a pár dalšími známými, ale neokoukanými tvářemi do počtu. Je trochu škoda, že neměli koule zabít aspoň jednu z toho obrovského množství vedlejších postav. Závěrečný Ice-Cube-Ex-Machina se povedlo. Kdo od toho nic nečeká a je schopen vypínat mozek a bavit se akčními nářezy, měl by být relativně spokojen. Jinak je to ve finále vlastně strašná kravina.

    • 17.1.2017  00:28

    Velmi svižný animák se sympatickými postavami, ještě sympatičtějším obsazením, dokonalým soundtrackem a dechberoucími efekty. Tohle je pro mě definice Disneyovky.

    • 17.1.2017  00:25
    Moonlight (2016)
    ****

    Moonlight je zvláštní film. Využívaje loňskou oscarovou kauzu je přesně mířený na akademiky - životopisné drama o dospívání černého chlapce, který je ve škole šikanován a jehož matka bere drogy, nejlépe z něj pak ještě udělat gaye, a když to nevyhraje Nejlepší film, je to rasismus a diskriminace. I přes zjevný úmysl je tento velmi, ale velmi těžký film skvělý v rámci "filmmakingu", ale v člověku pocit toho "dokonalého" filmu, který by si měl odnést všechny nominace a pokud možno i všechny ceny, nezanechává. Herecké výkony, zejména Mahershala Aliho a Naomie Harris si ovace zaslouží, stejně jako režie a scénář Barryho Jenkinse, hudba Nicholase Britella či kamera James Laxtona. Pocit ze snímku jako takového mi ovšem lehce pokazila skutečnost, že by mi k filmu seděl trochu jiný konec, jímž by se mu dostalo nádechu skutečného masterpiece, a díky naději, že Moonlight takto skončí, se sledování filmu naplnilo očekáváním, které pokud by se naplnilo, zůstal bych koukat, nenalézaje slov. Barry Jenkins však nudným závěrem, tedy takovou sázkou na jistotu (proboha, 3/4 filmu se mi tak povedly, teď už ale radši neriskovat, prostě to jen dotáhnu) pro mne jakoukoli zvláštní nadprůměrnost výsledného snímku utlumil.

    • 17.1.2017  00:12
    Pocahontas (1995)
    ***

    Šablona klasického Disneyovského princeznovského příběhu. Krátká stopáž, svižné tempo, příjemná hudba, klasická animace. Nenadchne ani neurazí.

    • 16.1.2017  23:57

    Celkem jednoduchý příběh zachraňuje sympatické obsazení (částečně) a celkově z toho čiší i příjemná atmosféra. Nesnaží se to být dokonalým filmem, jeho účelem je hlavně pobavit, a to se mu vcelku daří. Konečně si nějaká česká komedie uvědomila, že k přirozenosti stačí dvě věci - dodat trošku sprostých slov (bez nich se v dnešní době už prakticky nikdo neobejde) a přestat vyslovovat koncovky přídavných jmen spisovně. Klára Issová, Luboš Kostelný a Ondřej Sokol, kteří pro mě představovali příjemný element filmu, vyvažovala Táňa Pauhofová, která mi začíná být svou afektovaností odporná už od Lídy Baarové a Michal Žebrowski (jehož postava už ale tak byla napsaná, takže herci nic nevytýkám), přičemž mi autenticitu lehce rušil dabing Jiřího Dvořáka a Michala Dlouhého, který byl až příliš nepřirozený, než aby nebyl poznat. A každá scéna, kde se Pauhofová nebo Issová smějou, je neuvěřitelně vynucená a smích je víc fake než Hayden Christensen ve Star Wars (to bude ale spíš chybou režisérky).

    • 16.1.2017  23:47

    Od Velké čínské zdi jsem podle recenzí příliš nečekal, a o to víc jsem byl výsledkem zaskočen. Příběh, tedy nudná výplň mezi bitvami sice dle očekávání dopadl, lehce nadprůměrně dopadli Matt Damon a Pedro Pascal, přičemž Willem Dafoe se naopak moc nepředvedl. Celý film však zachraňuje spektakulární akce s velmi obstojnými digitálními triky a film si mě získal už perfektní první bitvou (barevná brnění, správná "epičnost", skvělá choreografie, přehlednost, kamera, hudba). V závěru už sice trochu ztrácel dech a na poslední chvíli to zachraňoval celkem otřepaně, ale přestože je film jako takový vcelku průměrný, odcházel jsem z kina nadšen, a tento stav ve finále pomohl mému rozhodování mezi třemi a čtyřmi hvězdami. Na začátek roku pohodlný rozjezd.

    • 16.1.2017  21:37

    Osvěžující, silně přisprostlá komedie, mířící na diváky teenagerského věku, kde se ale velice pravděpodobně uchytí. I na tento film tam bylo možná zbytečně vynucená kadence fucků z ůst Jamese Franca, ale přesto je to komedie našlapaná perfektními over-the-top vtipy typu sob v moči, nepochopenými sexuálními narážkami či epizodkou s nefunkční japonskou toaletou, které však vhání slzy smíchu do očí. Bryan Cranston skvělý, James Franco mu většinou zdatně sekunduje, černý sluha s německým přízvukem a ohavnými kotletami Gustav (Michael Key) jako skvělý doplněk a pár momentálních vtipů se převážně povede každé postavě, rušivým elementem však zůstává naprosto pizdoidní postava (jenom postava?) Zoey Deutch, jejíž přednosti se dají shrnout ve scéně s tipováním hesla do Francova počítače, ale jinak se chová jako výstavní dojnice, jejíž nelogické chování je však podstatné pro to, aby příběh fungoval, takže jsem ochoten to překousnout. Chvíli jsem váhal o páté hvězdě navíc, možná po nějakém dalším shlédnutí přibyde.

    • 16.1.2017  21:19

    Něco důležitému tomu chybí. Jsem ochoten bránit mnohé nedokonalé filmy a vidět jejich klady přes jejich zápory, ale u Assassin's Creed se mi k tomu moc nechce, a to naznačuje, že je něco špatně. Technicky je to naprosto vytříbené, ale dle mého mínění hrubě selhala režie a scénář. Oscaroví herci pak nemají co hrát a hrají špatně (Marion Cotillard má celý film jeden univerzální výraz a celkově mi ona sama tenhle film silně znechutila). Michael Fassbender je jediný, kdo se snaží hrát, bohužel i výkon z X-Men: Apocalypse působí lépe a možná přirozeněji než odsud. Jeremyho Ironse tady mohl nahradit prakticky kdokoli jiný stejného věku a vyšlo by to nastejno. Po technické stránce je film krásný, hlavně při scénách ze Španělské inkvizice, ale jakákoli scéna ze současnosti se svou nezáživností tak důkladně soustředila na to, jak ze mě vysát chuť se na akční scény koukat. O to víc to bolí, když je cítit ten spálený potenciál. Kdyby se byl jen našel někdo schopnější než Kurzel, kterému se sice povedl artový Macbeth, ale Hollywoodský blockbuster mu zjevně silně nesedí.

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace