Recenze (211)
Znovu se zamilovat (2023)
Pár světlých momentů by se našlo, pak by se ale našly taky momenty, které si nabíhaly na srovnání s produkcí TV Barrandov. Při maximální shovívavosti stále podprůměr.
Renfield (2023)
Na papíře to mohlo znít jako pecka roku, a upřímně, nebylo k ní daleko. Nicolas Cage zase jednou našel roli, která mu absolutně sedne. Drákula jako moderní vykreslení manipulativního vztahu svěží a neotřelý, bohužel se ale jedinýmu Cageovi podařilo udržet pohromadě koncept absurdní stylizace. Všichni ostatní jinak hrajou jako v céčkový parodii, a většina komediálního timingu, který Chris McKay jakž takž uplácal, zřejmě zůstal na podlaze střižny. Nicholas Hoult je super, ale místo Renfielda hraje Eddieho Redmayna.
Papežův vymítač (2023)
Jedno creepy podzemí a džoukující Russell Crowe na mopedu bohužel nestačí. Slabé atmosféře na konci ještě totálně podrazí nohy umodlené CGI finále.
Strážci Galaxie: Volume 3 (2023)
Nejslabší ze Strážců, ale pořád to splnilo očekávání ve škatulce "trademarková jízda Jamese Gunna". Trochu dojezdová, ale příjemná rozlučka z nejlepší bandou momentálně klopýtajícího MCU.
Mission: Impossible - Ghost Protocol (2011)
Odlehčený vymezení proti syrový trojce. Film je ze začátku trochu uhnanej, pak nabere výborný tempo a na konci už to tlačí jenom scéna na stopatrovým parkovišti. Profláklej stunt na Burž Khalifě dobrý, ale mnohem lepší je pak heist s kufrotiskárnou. Novej tým má příjemnou chemii, jen zamrzí absolutní degradace hlavního záporáka. Postava tuctovýho nácka v pozadí Michaela Nyqvista je tam asi tak pět minut a působí, jako kdyby na něj prostě zapomněli - což je po vyšinutým Philipu Seymouru Hoffmanovi fakt cejtit.
Bílé maso (2008)
Korejská bezútěšnost na plný pecky, atmosféricky rozestoupená mezi melancholičtějším "Memories of Murder" a brutálnějším "I Saw the Devil". Nezvykle postavená struktura s nepředvídatelným vývojem a mentální lomcovák pro téměř nenapravitelného antihrdinu uprostřed nekompetentního policejního sboru. A pro diváka taktéž.
Stáhni a zemřeš (2019)
Kinotrailer mě před pár lety tak odradil, že jsem tomu nedával sebemenší šanci. Nakonec se ale ukázalo, že to není tak hrozný. Jedna, dvě dobrý lekačky a vlastně poměrně zajímavě budovanej koncept. Jinak ale pořád průměrná vypalovačka.
Barva z vesmíru (2019)
Hrozně obtížně hodnotitelnej film. Jako adaptace prakticky neadaptovatelnýho Lovecrafta velký překvapení. Nikdy se neukáže dost, aby se dovysvětlením zabila obskurnost a mysterióznost "Barvy z vesmíru", a tvůrci se skoro vyhýbají i laciným lekačkám. Film obecně upřednostňuje creepy atmosféru, a až na konci šlápne na plyn a vytáhne body horror, za kterej by se nestyděli ani Carpenter s Cronenbergem. V čem má Stanley obrovský rezervy je interakce postav a nesmyslnost jejich jednání, který nefungujou ani v rámci žánru a balancujou na hraně amatérismu - což je dost paradox, když je to ten samej člověk, co vystihl mystiku Lovecraftovy mytologie na plátně zatim snad nejlíp. Nicolas Cage hraje, jako by byl v úplně jiným filmu, ale to už je takovej jeho standard. Škoda zrušený Hrůzy v Dunwichi.
Pán prstenů: Prsteny moci - Velká vlna (2022) (epizoda)
No, zatím asi nejhorší díl plný zkratkovitých scénáristických rozhodnutí, který si vybral až moc slabších momentů najednou. Chybky, které se v předchozích epizodách daly přehlédnout, se zde poněkud navrstvily. Díl, který by měl být midpointový, by se tomu měl vyhnout, místo toho se tady okatě spěchá od bodu A do bodu B. Dochází tak k paradoxu uspěchané epizody slow-paced seriálu. Spousta vedlejších linek z Númenoru se pak drolí a ztrácí na důvěryhodnosti. Celá Theova mise a Arondir ex-machina, a následně podivná slowmo akční scéna v lese tomu nepomáhá, Galadriel stagnuje a absentující Harfooti tentokrát nepomohli. To jsou ale jen výtky seriálu, jehož předchozí díly si u mne zasloužily plnou palbu. Elrond s Durinem opět rules, Elendil je srdcem Númenoru, Waldreg se hezky vybarvil a s Adarem přišel velký příslib, že další epizody budou lepší.
Pán prstenů: Prsteny moci - Adar (2022) (epizoda)
Navzdory drsné kritice všude kolem musím já pokračovat ve chvále, třetí díl stále nepolevuje a konečně nám představuje Númenor (hudba je snad lepší a lepší). Isildur zatím není nejsympatičtější postava, ale Elendil to kompenzuje. Harfooti fakt překvapením seriálu, po trailerech jsem čekal, že budou mít nejotravnější linku. U Arondira v zákopech to docela nekompromisně zhoustlo, uvidíme, co Adar.