Kaka

Kaka

Zdeněk Oborník

okres Kladno

homepage

139 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 15 30 44 58
    • 22.7.2017  23:03
    Dunkerk (2017)
    ***

    Nolan to zase dokázal ? A co vlastně ? Dokázal tak maximálně technicky brilantně natočit známý válečný konfilikt, bez zbytečných trikových ruchů, které by rozostřili jak vizuál, tak celkový umělecký dojem. Jestli se budou předávat ceny za zvuk a kameru právě zde, není se čemu divit. Zároveň dokázal jako obvykle trefit dokonale přesně současný hrot umělecky ambiciózního mainstreamu. Tedy natočil inteligentní film pro masy s ratingem PG13, na který může jít do kina v podstatě kdokoliv. Samozřejmě k tomu notně pomáhá látka o které se pojednává, ale i tak klobouk dolů. Nad dalšími jeho trademarky se nemá cenu pozastavovat. Jsou opět suverénní a sebevědomé. Kamera Hoytema a hudba Zimmer. Když se ale člověk ohlédne zpět v čase za dalšími filmy, kterým se podařilo trefit (či definovat) zmiňovaný "hrot", bylo u toho mnohem více emocí. A to se bavíme o filmech v podstatě zánovních. Jednu, dvě dekády zpět, kdy se už točilo velmi podobně, tedy technicky patřičně vycizelovaně, s podobnou dynamikou a mnohdy i filozoficko/politickou základnou. Nemusíme chodit příliš daleko, vždyť některé milníky točil sám Christopher. Nelze Nolana neuznávat. Je fantastický, ale Dunkerk je v podstatě dokumentaristická rekonstrukce s hvězdnými ksichty. Co dělá film filmem jsou emoce. vztahy, hmatatelné postavy. Tyto atributy tu u údajně nejlepšího režiséra áčkového Hollywoodu tentokrát téměř absentují. A s tím se nehodlám smířit a dát bezmyšlenkovitě plný počet.

    • 22.7.2017  00:47

    Černohumorově pojatá kritika amerického stylu života, vztahových problémů, i tajných služeb a špionážních praktik. V typicky mimózním coenovském hávu. Mrštně zrežírované a značně rozevláté. Ačkoliv nechybí důvtip a stopáž je tak akorát, nelze se ubránit pocitu, že je to celé zbytečné. Přehnaně hlučné, vyhrocené a tak trochu hozené mimo realitu. Lze pochopit, že je potřeba číst mezi řádky a spíše se jedná o odreagovačku na sobotní odpoledne, kde se nic moc neřeší, ale prostě ne. Nejsem ochoten akceptovat brakový nádech, který je z toho cítit. Zbytečnost, jejíž filmařská rétorika mi nic neříká a nebaví.

    • 20.7.2017  22:52

    Obsahově vyjmečně inovativní společensko-vztahová satira plná absurdních situací, zaobalená v neopakovatelném bizár feelingu a podivné atmosféře. Jonze se nebojí experimentovat a Kaufman je hlava pomazaná na všelijaké roztodivné příběhy. Výsledek tomu odpovídá. Občas je to sice trochu moc teatrální a nosná dějová linka sem tam možná ani nedává úplně smysl, ale to mezi řádky smysl dává. Něco naprosto jiného, těžko uchopitelného a extrémně originálního. Film o vztahových problémech moderní doby v nejatypičtějším podání co si (ne)dokážete představit.

    • 16.7.2017  23:49

    Ryze tenzní redneckov, kde většinu stopáže čekáte kdy někdo někoho vykuchá, nebo mu ustřelí hlavu. Kupodivu to ale není tak divoké, protože tvůrci diváka nechají pracovat s mrazivou myšlenkou jak by to asi vypadalo kdyby a snímek spíše cedí nonstop studenou atmosféru vidláckých zákoutí, kde na zahradě místo květin a stromů leží vraky aut, potažmo feťácká doupata. Lawrence je tahoun, akorát tady to není o scénáři, který by jí nechal naplno vyniknout. Škoda, že asi tak půlka záběrů ve filmu je třikrát delších, než by bylo záhodno aby to i bavilo.

    • 16.7.2017  00:40
    Skrytá vada (2014)
    odpad!

    Očividně zhulený PTA si pustil představivost na špacír a natočil do sebe zahleděnou retro hipíkovskou parakrimi, kde nic nedává smysl. Myslím, že na wtf tu byl Lynch a už to trochu není v módě. 150 minut nekoukatelné.

    • 15.7.2017  18:23
    Ten kluk (2007)
    ***

    Osobitá a patřičně syrová výpoveď odsouzeného kluka-vraha, který se po vypršení trestu v dospělosti snaží začlenit do normálního života, zmítaný psychickými problémy a dilematy. Úvodní polovina skvělá. Výborná práce se střihem a kamerou, spousta náznaků a nejednoznačné odpovědi. Druhá je trochu víc předvídatelná a zbytečně zpomalí. Pořád si však udržuje dramatickou linku celkem slušně vysoko a Garfield umí být i boží, herecky silný v nemainstreamovém bijáku.

    • 13.7.2017  22:01

    Vyjmečně štiplavá generační a genderová konfrontace. Filmařsky možná nevýrazný, ale o to více na postavy zaměřený počin, kterému nevadí no name režisér, ani absence střihových fines. Hlavní hrdinové mají totiž v tomhle příběhu neskutečnou hloubku a téměř dokonalý punc reality všedních rodinných problémů. A je úplně jedno, zda je to sarkastická Susan Sarandon, která je vždy nad věcí, Naomi Watts, která dělá emocionální nálože jako obvykle a nebo Elle Fanning kterou casting trefil ve sto procentech. Nic nového pod sluncem, ale film který řeší velmi zajímavou tématiku a řeší jí úsporně a opravdově.

    • 10.7.2017  22:43
    Černá smrt (2010)
    ***

    Tvůrčím způsobem osobité, atypické a vyjmečně temné. Svým šedivým tónováním a neutuchající mysteriózní náladou to silně evokuje Annaudovu klasiku Jméno Růže. Jen Bean a spol trochu více šermují meči a sem tam někomu upadne ruka, noha a nebo rovnou hlava. Není to divoká bestiální jízda, ani horor. Zajímavě to ale osciluje v (anti)náboženské tématice, protože každý z hlavních hrdinů názorově vyjadřujě nějaký postoj k věci a zároveň každý z nich je v podstatě záporný. Tedy ryze individualistický a tématicky poměrně zdatný film o křesťanství a pohanství, příčemž nelze jasně definovat vítěze a tu správnou cestu. Se zvučnějším režisérem by to bylo možná ještě větší a působívější, tady ty ambice ale zcela jasně absentovaly, mělo se jednat o malý, komorní film. A je naprosto jasné, kde se tvůrci castingově inspirovali při skládání GOT. Carice van Houten božská a Bean - to je už stará známá písnička.

    • 26.6.2017  23:44
    Úkryt v zoo (2017)
    ***

    Válečný film pro ženy. Srozumitelný, emocionálně dobře čitelný a pod kůži se dostávající spíše než válečným peklem prací se zvířaty a ZOO idylkou, minimálně v prvních pár minutách. Zároveň taky pasáž, kde je z diváka vymáčknuto nejvíc emocí. Opět je znát, že to točila žena. Je tam totiž rodinné kouzlo a specifická atmosféra, kterou bych kategoricky přesně tipoval na to, že tvůrce byl tentokrát poměrně raritně opačného pohlaví. Tomu odpovídá i změkčené vykreslení waršawského utrpení v ghettech, či akční scény, kterých je velmi málo a za moc nestojí. Nebýt vynikajících herců, kteří na sebe strhávají pozornost a již zmíněného rodinného puncu, asi by to nebylo až tak pamětihodné, protože zpracování příběhu má své nedostatky, především pak práci s časovým měřítkem a v jádru věci poměrně triviálním vyústěním. Daleko více emocí totiž vzbuzují zvířata, nežli pekla války a problematika o které se pojednává, tedy vlastně kde má ZOO hrát pouze prostředek a druhé housle.

    • 24.6.2017  00:40
    Ripleyho hra (2002)
    ***

    Další provensálská kriminálka ala Američan apod., tentokrát však sázající spíše na okázalou eleganci kulis a fajnšmekerského hlavního hrdinu v podání Johna Malkoviche, který si střihnul svůj standartní charakterový mix "napůl Con Air, napůl In The line of Fire" psychopata. A opět se mu to daří, bohužel je ale snímek bez drajvu, bez zápalu a kromě několika málo scén není moc o co stát. Dougray Scott totální poleno.

    • 19.6.2017  21:52
    V tajnosti (2013)
    ***

    Pro zpracování takovéto knihy bych si představoval výživnější a šťavnatější pecku, než které se mi dostalo. Isaac i Olsenka jsou v podstatě sázky na jistotu. U něj to víme už dávno, u ní teprve chvíli, přesto Elizabeth udivuje svojí hereckou vášní a nasazením. Bohužel mi však přisla vztahová proměna (klíčový element filmu i knihy) z velké lásky na velkou nenávist lehce zkratkovitá, s nedostatečným dramatickým obloukem. Jinými slovy nedůvěryhodná. Atmosferická Paříž plná klikatých uliček je skvělá, ale postavy se v ní trochu vytrácí do ztracena. Určitě k vidění, ale zdejší hodnocení tak nějak odpovídá.

    • 18.6.2017  19:15

    Ne úplně dotažená snaha o variaci Úkrytu, akorát technicky méně zdatná, s podstatně méně sofistikovaným scénářem, ve kterém by se mohlo mnohem více tlačit na pilu, bohužel není tomu tak. Nehledě na to má hlavní hrdinka, jinak vynikající Teresa Palmer, nespočet příležitostí ovlivnit sled událostí v její prospěch daleko dříve, ale z neznámých důvodů se její postava občas chová krajně nelogicky. To bohužel platí i o všech vedlejších, které se to příběhu zamotají. Zůstává tedy apel na evropský touch za každou cenu (hudba, kulisy, střih), skvělá kamera, která využívá scenérií Berlína na maximum, ale v tomto případě, při takto strukturovaném ději, je stopáž extrémně přepálená. Jako žánrovka, kterou lze v pohodě ustát ale OK.

    • 16.6.2017  21:55
    Nádech (2010)
    ****

    Kormákur v sobě tvůrčí talent nezapře. Na osmdesáti minutách, kdy se většina filmů ani nestihne rozjet, předkládá strhující story o zámožné rodině, která má všechny předpoklady pro to mít skvělý život, nemít však dceru na umření. Inhale je intenzivní, strhující thriller, při kterém budete fandit, nadávat a ve výsledku dost možná i nechápat. Film který působivě pracuje s emocemi a vykresluje hned několik klíčových aspektů velmi barvitě a trefně (mexické gangy, praktiky high society, morální dilemata rodičů, problematiku lékařství apod.), bez jakékoliv dávky sentimentu, což už samo o sobě je velmi obtížné a vcelku unikátní. Navíc to vše zabalené v efektně zrnitém, nizkorozpočtově vypadajícím syrovém hávu (připomínající Traffic), za podpory dobře zvolených herců, kteří nejsou tak úplně topstars a přesto jsou kvalitní a castigově přesní.

    • 16.6.2017  00:15
    Život (2017)
    ***

    Mix Gravitace a Vetřelce, kterému má dominovat lidožravý plankton. O originalitě nemůže být moc řeč, protože tvůrci mají očividně nakoukané starší kousky i novou, moderní Gravitaci. Ty procházky ve vesmíru a destrukce stanice jsou v podstatě k neroznání od Cuaronova opusu (tedy super). Pro změnu nahánění po modulu a pohybové senzory jako by z oka vypadly Alienům. A to k tomu všemu pochopitelně nesmí chybět rasově i národnostně pestře poskládaná skvadra astronautů (postupně umírající) a minimálně 2x ve filmu musí zaznít, že se na kooperaci při zpracování "Marzáka" podílí vyspělé státy jako Rusko, USA, Čína. Přesně v tomhle pořadí ! Konec je potěšující, ale nepřekvapivý. Stejně tak Rebecca Ferguson. Z tématicky těžké scifi se stala lehká zabava na obyčejný večer.

    • 14.6.2017  00:24

    Shutter Island 2 - pod vlivem drog. Verbinski vyloženě maluje. Jeho umělecká optika, cit pro dlouhé záběry a vizuálně strhující stylizaci je pro fanoušky formy velmi uspokojivá záležitost. A první polovinu minimálně, se daří i zdatně budovat napětí a pocit něčeho lehce bizarního mimo realitu a naprosto nepředvídatelného. Bohužel je těch surrealistických vjemů trochu moc, což zákonitě musí v rukou negeniálních scénáristů skončit brakovým fiaskem mimo mísu. Scorsese měl i odzbrojující psychologii postav a fantastickou pointu, což tady chybí.

    • 11.6.2017  11:20
    Hra o trůny - Série 6 (série) (2016)
    ****

    Šestka má nejedno nej. Je zřejmě nejtemnější, nejfilmovější a vizuálně nejpodmanivější. Bohužel prostředek je více než kdy dřív zbytečně taktizující, nudný a mít tahle řada pět dílů, bude to akorát. Což se ovšem zřejmě nehodí do krámu z hlediska financí, takže musí být divák trochu natahován. Tady mi už vzhledem k tomu, že se to opakuje poněkolikáté, vadí ten trik v podobě strhujících posledních dvou dílů a navnazení tak do dalších sérií. Avšak i přesto, že je to občas tak trochu kalkul a na efekt, je to filmařsky fantastická práce a ještě zajímavější je fakt, že máme GOT rádi především a hlavně kvůli dokonale propracovaným postavám. A další série přes všechny neduhy budeme hltat jako maliny.

    • 11.6.2017  00:53

    Dokonale odladěná scéna výbuchu v Kings Landing. Trochu připomíná sekvenci z Helms Deep z Pána Prstenů. Nové pakty ve Winterfell a neúnavná Daenerys, která si očividně padla do oka s lady Greyjoy, si jde nezadržitelně pro svoje Seven Kingdoms. Sedmička bude mela i s přihlédnutím k tomu, že zatím ze Zombíků je odkryto jen velmi málo a určitě budou hrát v dalších řadách prim.

    • 11.6.2017  00:46

    Nepřekonatelná The Battle of Winterfell. Zřejmě nejlépe natočená historická bitva všech dob - tedy ano, lepší než ta ve Statečném Srdci. Která je možná střihově pro diváka krapet přehlednější, ale to je po shlédnutí GOT právě to, co ji sráží čistě zážitkově o trochu níž. Skutečná vřava je všechno, jen ne přehledná a jestli jí něco dokáže reflektovat nejlépe, bylo to právě zde. Možná bych to přirovnal ke Stonově bitvě u Gaugamel v Alexandrovi. Byla správně surová a krvavá, avšak ani tam se nevršily doslova kopce mrtvých těl a koně se nemlátili proti sobě. Velmi špinavé, sugestivní a dramatické. Některé momentky dokonce svojí ruční kamerou za hlavním hrdinou připomínají to nejlepší z Vojína Ryana a jeho vylodění v Normandii. Finále epizody rovněž za jedna. Totální emocionální katarze nejen hlavních hrdinů, ale i diváka.

    • 11.6.2017  00:38

    Tak akorát vyrovnané. Idealní množství Kings Landing, kde se pomalu chystá malá revoluce, vkusně vyobrazená platonická láska Jamieho Lannistera a Brienne, nezvykle zábavné a napínavé scény s Aryou v Bravosu a Mereen v obléhání, které vypadá vcelku pompézně. Devátý a desátý díl budou zřejmě prvotřídní zakončení šestky.

    • 10.6.2017  16:54

    Suverénně nejzbytečnější díl šesté epizody. Vsuvka s Ohařem zbytečná, Arya v Bravosu je ke konci jen naznačená, samozřejmě natažená do další epizody a bitva o Winterfell stále v nedohlednu. Snad se to povede v příštích dílech. Místo toho se tady tajtrdlíkuje o Riverrun a Daenarys není přítomna vůbec. Rychle ja poslední díly, ty zřejmě konečně budou stát za to.

    • 10.6.2017  10:42

    Epizoda, při které máte pocit, že se zamotává a proplétá tolik dějových linek a vznikají sekundární nové, že bude potřeba ještě alespoň 5 sérií aby to všechno vykrystalizovalo. Jinak ale ticho před bouří (bouřemi) a nastolené tempo z počátku šesté řady teď, uprostřed, tradičně trochu stagnuje.

    • 8.6.2017  22:41

    Po x-té už ty postavy přece jen nemají takovou šťávu a nejsou zdaleka tak zábavné. Barbossa se pořád mračí, Sparrow dělá stále stejné blbosti a snad jen jedna až dvě scénky jsou opravdu vtipné. A aby to nebyla jen sterilní šeď a variace na stokrát stejnou scénáristickou báchorku, přiběhnou nové tváře a nové dějové střípky do skládanky. Nedá se upřít tvůrcům velmi odvážná snaha o posun kupředu a k fenomenálním trikům tentokrát dobře sekunduje rychlé tempo a velmi přehledná akce. Není to zdaleka tak nabubřelé a pompézní jako šílené předešlé dva díly. Pořád to ale není a už zřejmě ani nikdy nebude tak vyvážené a invenční, jako byla jednička. Piráti jsou mrtvá a vyčpělá látka i kdyby Depp chodil po hlavě.

    • 8.6.2017  00:11

    Epizoda, která sází na mrazivé finále a dává alespoň částečné odpovědi na otázky, které si každý fanda GOT klade už od prvních dílů. Tentokrát se hrdinou dne stává Hodor. Působivé, škoda, že zbytek v podstatě stagnuje a stojí na místě.

    • 8.6.2017  00:08

    Díky bohu za to fantastické finále Daenerys - už poněkolikáté a setkání Sansy se Snowem. Zřejmě to jediné opravdu podstatné z celého dílu.

    • 8.6.2017  00:06

    Zajímavá dějová alternativa v podobě flashbacků. Čistý šermířský souboj, který ve Hře o trůny nemá obdoby. Dokonce ještě lepší než ten s Oberynem, ačkoliv zdaleka ne tak emocionálně silný pochopitelně. Posun doznala i Arya a v hlavním městě to vypadá, že se budou brzy dít velká věci. Snad jen Daenerys stagnuje a čeká na záchranu.

    • 7.6.2017  21:51

    Druhá epizoda trochu ztrácí z prvu nastolené tempo, ale naštěstí disponuje minimálně dvěma velkými zvraty na úrovni osmých a devátých epizod, ktere značně zamíchají kartami do budoucích dílů. Trend "šestky" je zatím velmi sympatický, i když scénáristicky poměrně sebevědomě divoký.

    • 5.6.2017  22:57

    Scénáristicky velmi dobře vyvážená epizoda, kde je mluvení a konání tak akorát 50-50. Velké pozitivum je, že příběhové spletence opět navazují přesně tam, kde předtím skončili. A to se týká bez vyjimky všech. Takže nevzniknou další otazníky. Alespoň tedy prozatím. Záverečná scéna prvního dílu v rukou fenomenálních maskérů a trikařů.

    • 5.6.2017  21:22
    Hra o trůny - Série 5 (série) (2015)
    ****

    Pátá série je vizuálně rozhodně nejpodmanivější ze všech. Nejvíce působí jako vysokorozpočtový blockbuster spíše, než jako temný fantasy seriál ze středověku. Bohužel ale logicky tím pádem přes všechnu svojí opulentnost a eye-candy look ztrácejí postavy a především tempo celé série, které se nebetyčně drolí především uprostřed a je obrovsky znát, že tvůrci tak trochu vaří z vody a snaží se načechrávat něco, co by standartně bylo vyřešeno během 4-5ti epizod. A to ještě k tomu dost nešikovnou formou (religiózními prvky apod.) Závěrečné tři epizody zachraňují tuto sérii od zážitkového průměru.

    • 5.6.2017  21:18

    Čekal bych na závěr větší metelici, ale i tak vcelku spokojenost. Zřejmě se z toho stává trend tohoto seriálu, že nejvíce strhující jsou zpravidla osmé a deváté díly, přičemž desátý slouží spíše jako zvratový a překlenovací do další série. I přesto všecho zde však neabsentují emocionálně silné scény klíčových postav. Ať už je to Cersei a její ulička hanby, Stannis sice jen v prostřihu nejdůležitější bitvy svého života, ale nijak to výsledný dojem z rozuzlení neruší, na závěr bonbónek pro rozuzlení v šestce.

    • 5.6.2017  01:02

    Další pumelenice a zřejmě ještě výživnější. Tentokrát v Mereenu. Aréna Gladiátorů ala starověký Řím Ridleyho Scotta, ser Jorah z loosera nezdolným hrdinou (emocionální jiskření mezi ním a Dany propaluje plátno) a dračí finále. K tomu všemu Stannis totálně ztratil rozum a stává se z něj postava, která zkrátka musí zemřít. Ještě zbývá Winterfell.

<< předchozí 1 2 3 4 15 30 44 58
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace