Kaka

Kaka

Zdeněk Oborník

okres Kladno

homepage

139 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 16 32 47 62
    • 21.4.2018  00:15
    12 Strong (2018)
    **

    Vinnetou a Old Shatterhand spolu tentokrát bojují proti zlým kmenům daleko v Afganistánu, za podpiry velkolepých, vizuálně vypiplaných bruckheimerovských udělátek. Místy parodie, místy jen zle zpracovaný válečný snímek. Jestli je to opravdu based on true story, tak by si látka zasloužila daleko syrovější, věrohodnější zpracování.

    • 16.4.2018  23:43
    Až na dno (2017)
    **

    Takhle vypadá absolutní tvůrčí bezradnost. Rádoby hluboké melodrama špióna s profesorkou bio-matematiky má grády leda tak když kameraman najíždí panorámata břehů Velké Británie. McAvoy čím starší tím nudnější a překvapivě ani Vikander nevypadá extrémně zůčastněně. Tam bych ovšem viděl vadu spíš v tom jak jsou postavy napsané. Celou dobu se nám tvůrci mermo-mocí snaží do hlavy napasovat osudový příběh dvou odlišných lidí, kteří spolu prožijí intenzivní romantiku na čarokrásném místě (což je ok) a dost nešikovně následně máme možnost vidět fázi odloučení. Tedy cca polovinu filmu, kde se divák u postavy McAvoye vlastně vůbec nedozví co, kde, jak, proč a postava Vikander se chvíli chová jak nasraná puberťačka a za dvě minuty roztomile dumá nad stvořením světa. Vyměnit režiséra, netlačit tolik na pilu a méně sofistikovaně žvanit, bylo by to tak o dvě třídy lepší, protože herecký potenciál to celkem má a vizuálně je to důstojně provedené.

    • 15.4.2018  19:38

    Konečně víme jak by cca vypadal Heat kdyby ho nenatočil Michael Mann. Chybí preciznost režie, dějová rozmáchlost, betonový feeling, neony LA a především hloubka a osudovost charakterů. Macho Butler je přehnaný a Schreiber jako záporák sice vychytralý, ale chtělo to zvučnější personu. Nejzajímavější je i díky svému rodinnému backgroundu postava 50 centa. Original je zhmotněná realita běžného života. Tahle kopie už je "jenom film", který ještě k tomu všemu místy tendenčně opakuje klasiku. Okatě například v závěru, potažmo v úvodní strhující přepadovce obrněného vozu.

    • 15.4.2018  12:25
    Hostiles (2017)
    ****

    Naštěstí Cooper pochopil, že Black Mass byla hodně nepovedená zkouška nového směru jeho režie a že ideální je vrátit se k tomu co umí nejlépe. Hostiles kopíruje rukopis Out of the Furnace. Je pomalý, plný násilí a syrových emocí. Namísto ryze mužského záběru tentokrát začleňuje i silný ženský element a povedlo se to na jedničku. Rozmělňuje chlapácky western, dodává mu dramatický rozměr i silný emocionální oblouk, neboť právě scény s Rosamund Pike jsou mnohdy mrazivé, jindy alespoň velmi působivé a divákem pochopitelné. Bale hraje podobnou roli jako v o pár let starším bratříčkovi z přítomnosti. Moc toho nenamluví, hodně koná. Tvůrci vypráví jednak drsný, naprosto klasicky podaný příběh (střet bělochů a původních divochů) typického westernu a zároveň podprahově rozehrávají zajímavou hru nenávisti a usmíření, kde charaktery mnohdy nejsou jednoznačně dobré ani špatné a jde často jen o úhel pohledu a chápání. Skvělá kamera a unikátní scenérie Wyomingu a Montany dokreslují tesknou atmosféru, podpořenou tklivými houslemi Maxe Richtera. Western bez zbytečných experimentů, pevný v základech. Návrat ke kořenům úspěšný.

    • 13.4.2018  22:10

    Sterilní biografická nudařina u které kromě opulentní výpravy a pár typicky vyladěných kamerových záběrů Kaminskiho vlastně není ani poznat, že to tvořil špičkový filmař. Odpočívající Spielberg v obývaku s kafem v ruce a nohama na stole. Hanks i Streep ryze rutinní - svůj standart odvádějící.

    • 12.4.2018  19:58

    Zajímavý paradox. Je na tom nejhorší a nejvíc otravné to, proč na to diváci a zejména divačky nejvíce chodí do kina. Ta snaha o hogo-fogo soft porn thriller movie pro náctileté je totální paralizér celkového zážitku a k tak charizmatickým hlavním hrdinům ani není nutný. Pominu-li tedy potřebu tvůrců dělat co 10 minut místy velmi imbecilní sexualní kousky, pak je to jen lehce podprůměrný thriller a velmi nadprůměrná sonda do průkopnické generace dnešních úspěšných třicátníku se vším co k nim patří. Foley nabízí svěží, zábavnou a inteligentní interakci dvou lidí s velkým "životním" potenciálem a hází rukavici zhmotněným vrstevníkům sedícím v kině, protože žít i na desetinové sociální/finanční úrovni filmových manželů Greyových otevírá sakra velké brány do světa, kde je hodně věcí možných zažít, získat a dokázat. Když si z toho člověk vezme to dobré, je to docela i motivační film.

    • 9.4.2018  21:59
    Nikdys nebyl (2017)
    **

    Podobná "special edition" funkční a mainstreamově zaměřené klasiky Taken, jako před několika lety Maryland kontroval klasického The Bodyguarda svým komorním, evropským pojetím. Ten byl ale odklonem srozumitelnější a divácky uchopitelnější. Daly se v něm nalézt postupy a aplikování prvků, které v klasice s Costnerem buď chyběly, nebo byly zpracovány jiným způsobem. Tady se ale hledají tvůrci stejně jako hlavní hrdina - jinak vynikající Phoenix. Vše kolem je ale hypnotický miš-maš bez jediné, vyloženě kulervoucí scény, s trapně experimentální kamerou, nezabírajcí surové násilí.

    • 2.4.2018  23:50

    Takhle nějak by myšlenkově vypadal Basic Instinct točený v šedesátkách. Spousta temných myšlenek a vnitřních pohnutek zabalených v neodolatelně aristokratické stylizaci britské buržoazie poloviny dvacátého století. Střet dvou naprosto odlišných individualit, souboj dvou silných charakterů, bitva na oko mocného muže vs vnitřně ještě mocnější ženy. Nemá cenu řešit to, že PTA je emocionálně mistrovský, Day-Lewis hraje "the grand finale" a Krieps nehraje, ale prostě "je". Má cenu řešit, proč tohle silné melodrama směřující k drtivému finále náhle v ůplném závěru otočí směr do černohumorna. To je přece velká škoda. Komu to ale nevadí, může zažít klidně 5ti hvězdičkový film.

    • 26.3.2018  00:07

    Skvělý námět a zajímavý potenciál v zápletce byl využit tak na půl. Scott samozřejmě divákovi zprostředkuje noblesní vintage podívanou s nádhernými filtry a opulentní sedmdesátkovou výpravou (Roma rulez). Tohle vždycky měl v malíku a ani v pokročilém věku ze svého standartu neslevuje. Stejně tak nechybí x jeho tvůrčích trademarků - např. co by to bylo za "scottovinu" nebýt poletujícího sněhu v záběru ? Tempo je už krapet horší, místy nevyvážené a dějově to pocitově přeskakuje a mnohdy vynechává důležité body které divák na sílu domýšlí. Ridley se ale trefil do vyváženého rozvržení záporáků. Na straně jedné hrozivá Ndrangheta, calabrijská mafie (řezání ucha hardcore), na straně druhé nekompromisního a charakterově těžce v úpadku zahraného miliardáře Gettyho, kterého díkybohu střihnul nakonec Plummer, jenž hraje mistrovsky. Možná to časem uzraje, ale momentálně mi forma a jedna dobrá figura nestačí ke štěstí.

    • 24.3.2018  12:21
    Mudbound (2017)
    ***

    Poctivé, zemité dramo ze čtyřicátých let USA, kde kromě válečného konfliktu stále doznívá syndrom rasové nesnášenlivosti a "nevolnictví". Je tam načrtnuto několik závažných témat a hlavní postavy podstupují několik zásadních interakcí a rozhodnutí z toho plynoucích. Je zajímavé, že přesto, že to má tématicky i režijně na první dojem celkem slušné oscarové ambice, nebuší to na dveře akademikům stylem "točímé naléhavé téma, dejte nám ceny", jak to maj někteří jiní tvůrci ve zvyku. Zřejmě ale první polovina a sladší finále rozhodlo o tom, že se senzace dít nebude. Je to pochopitelné, jelikož zkrátit na začátku 20-30 minut dialogů, bude to o hvězdu výš. Vazby hlavních postav by to nepřetrhalo a svižnější tempo by tomu prospělo. Postava otce (Jonathan Banks) se extrémně podobá svým totálně zlým a zákeřným naturelem postavě otce v Plesu Příšer. Tedy úpadek lidského ducha a zdravého rozumu. Na vyvolání negativních emocí senzačně účinný a spolehlivý prostředek.

    • 18.3.2018  23:33
    Oddělen (2011)
    ****

    Drsná, těkavá (výtečná kamera a práce se zrnitým obrazem) a místy lehce surrealistická, leč výpovědní hodnotou velmi osobní a působivá sonda do západního školského systému s jeho pozitivy (minimálně) a negativy (primárně). Postava Adriena Brodyho už je v celém tomto kolotoči jen jako třešnička na dortu a pomyslné závaží na misce vah, které jeden den jde spíše k jedné straně, načež druhý den opačně. Vypravěčsky podané, filmařsky úsporné, opírající se o bravurní herce a vyšponované osobní scény. Kaye toho moc nenatočil, ale v ruce to má stále slušně a ví co chce sdělit publiku především co se kontroverzních témat týče.

    • 18.3.2018  00:46
    Sidney Hall (2017)
    *****

    Nejupřimnější, nejopodstatněnější, nejlepší hledání sebe sama za extrémně dlouhou dobu. Barvivo v podobě lehce melodramatického/romantického nádechu tomu strašně svědčí. Mnohem více než drogy a alkohol, které obvykle na toulkách po poznání nepoznaného tvůrci používají v podobně tématicky zařaditelných filmech. Výtečná práce scénáristy a střihače při smíchání několika časových rovin a přeskakování ve vypravování příběhu. Totální bomba, na kterou člověk musí mít náladu a vzít to za správný konec, ale když se podaří, trefa do černého.

    • 17.3.2018  20:44
    Bent (2018)
    **

    Snaha o poctu devadesátkovým krimi thrillerům, která se však minula účinkem. Sice ctí některé, pro minule století typické prvky, jako prďácké revolvery, starší benzinová bublající auta a ženské postavy, které jsou zásadně vypočítavé mrchy krasotinky a nebo nevinné krasotinky, které potřebují od mužného hlavního hrdiny zachránit, avšak to z téhle skoro stylové kriminálky nedělá plnohodnotný film. Urban zavzpomínal na Bourne Supremacy, Garcia na Kmotra a Vergara se svlékla. Nic víc, nic míň.

    • 5.3.2018  18:43
    Tvář vody (2017)
    ***

    Zcela unikátní a bizarní retro--futo-fantasy. Originální mix dětinské naivity, teenagerovské zamilovanosti a dospělé sexuality, ruku v ruce s občasnou brutalitou. Shannon a jeho černé prsty jsou over-the-top. Chápu Oscary, je to "něco jiného" než z čeho se obvykle skládá filmové médium. Plnohodnotný filmový prožitek se však nedostavil.

    • 4.3.2018  19:28

    Přespříliš divadelní estráda v prďácké atmosféře New Yorku padesátých let za podpory hřejivých hudebních vypalovaček té doby, stejně jako legendárního Coney Islandu - vděčné to filmové kulisy pro bezpočet filmařů. Obsahově je to pořád na jedno brdo. Uječený příběh obyčejných lidí a jejich obyčejnýh životů plných střípků štěstí a zklamání. Winslet občas lehce kopčí Cate Blanchett a vcelku se jí to daří. Timberlake je opět charizmatem těžce na výši. Žádné (r)evoluční novinky se však nedočkáme.

    • 3.3.2018  20:41

    Americká představa ruských státních složek je působivá, podána s respektem a většina milovníků drsných špiónských filmů si přijde na své. Tajné služby v Rusku vyobrazuje jako mocenskou, tvrdou a nekompromisní hierarchii alfa samců a samic, ať už těch, co rozhodují, nebo těch, co vykonávají. Jako plíživou tichou sílu. Zákeřnou a přitom uhrančivou. Přesně to se snaží velmi zdatně ztvárňovat agentka v podání Jennifer Lawrence. Opět jedna z jejích odvážnějších rolí v minimalisticky pojatém a vcelku syrovém filmu se solidní zápletkou, skvělou studenou atmosférou moderní "cold war" a 2-3mi scénami plnými explicitního násilí. Jen ten náznak romance je tam trochu navíc, ale když to všechno budete brát jako part of the plan, dá se nad tím zavřít oko. Parádní Schoenaerts jako vždy a Charlotte Rampling jako démonická ůča přímo k zulíbání.

    • 3.3.2018  00:02
    Wonder (2017)
    ****

    Láska Nebeská pro prvňáky. Extrémně cukrkandlová vypalovačka, kde je tak pětina scén navíc, nebo zbytečně delších než by měly být a má to celé galapředstavení končit asi tak o půl hodiny dřív, ale jinak je to ultra-pozitivní bomba, která se zjeví z nenadaní a překvapuje svojí odlehčeností a nenuceným humorem, takže nezbývá než valit oči. Julia Roberts předvádí její nejlepší herecký výkon za posledních několik let a Jacob Tremblay ukazuje, že je velký talent. Přeslazené a americké až na půdu, ale zároveň upřimné a procítěné. Skvělé školské etudy New Yorského předměstí a jedné jeho middle-class rodinky.

    • 2.3.2018  21:02

    Sledovat Nagano Tapes je skoro to samé jako sledovat některé z naprosto zásadních filmů světové kinematografie. Dostanete emocionální náboj, myšlenkový přesah a definici jedné dekády. Dobře zprostředkovaný sestřih sportovního vrcholu s účastí legend, který se už nikdy nebude opakovat.

    • 1.3.2018  23:34
    Síla slova (2007)
    ***

    Denzel si tady udělal fajfku "splněno". Jako stoprocentní černoch natočil solidní black drama o nadějných studentech a jejich cool debatním kroužku. Je to sice klasicky schématicky vyprávěné a ke konci i relativně přeslazené, nicméně nelze si nevšimnout multitématické provázanosti. Jednak Washington trefně poukazuje na ambice černošských adolescentů o plnohodnotné studium, vzdělání a začlenění se do sociálního systemu USA ve 30tých letech minulého století, tedy období, které příliš nepřálo rasové jednotě. Zároveň solidně načrtává globální, celoamerickou rasovou krizi a segragaci. V neposlední řadě pak svým počinem zmiňuje a oslavuje klasické hodnoty správných a nesprávných postojů, činů a myšlenek, mnohdy v přímé názorové konfrontaci. Bohaté na myšlenky, ale příliš jednoduché koncepčně, zabalené do místy dost otravné cukrové vaty, prolnuté častým syndromem umělých slz hlavních hrdinů. Režisér je ovšem před kamerou opět suverénní borec s tvrdostí a razancí sobě vlastní.

    • 28.2.2018  22:33

    Inženýrský film tak možná pro cílovku naivních naturalizovaných vysokoškoláků, kteří oplývají pocitem, že titul je svátý grál a klíč k dobrým výsledkům. V přeneseném smyslu slova je to stejné režisér Wright, tvůrce 11 let starého a geniálně vymazleného Atonement. Snaží se každou scénu stůj co stůj formálně, esteticky a dialogově dokonale vycizelovat tak, že mu vlastně náboj, šťáva a hutnost příběhu s nonšalantní elegancí prokluzuje mezi prsty jako nůž krz máslo. Tedy ve finále je těžce mimo. Jestli to má být útok na Oscary, tak zřejmě nepovedený. Jestli film fungoval jen jako obyčejný nástroj na vyzdvihnutí maskérů Gary Oldmana a jeho hereckého výkonu, potom OK.

    • 21.2.2018  23:48

    O Chlapech pro chlapy. Western bez zbytečných moderních fíglů a zlepšováků. Tak trochu snaha o poctu klasickým flákům se silným příběhem chlapáctví, přátelství, zrady, pomsty. Sice jednoduchý, přímočarý děj, ale Bill Pullman v parádní roli senilního cowboye, který se rozhodne vzepřít času a ukáže, že ještě nepatří tak úplně do starého železa. Jeho nejuhrančivější role od Indepence Day. Pro fandy westernů one level up.

    • 19.2.2018  21:28

    Černo už dlouho nebylo tak cool. Chlapci a dívky v Marvelu asi pochopili, že x krát ředěná záchrana světa s tunou vizuálních efektů aplikovaná nejlépe při ničení nejakého velkého amerického města už znovu neobstojí. Tedy respektive minimálně do dalších Avengers ne (kteří imho tahají za trochu jiné nitky zábavy). A tak se rozhodli na to jít chytře od lesa a využít aktuální geopolitické (uprchlické) problematiky ve světě. Naroubovali národnostní a rasové diskrepance do cool hrdinského příběhu plného morálních hodnot a fajn myšlenek, okořenili zdravě ambiciózní výpravou a je z toho ne možná nejlepší Marvel, přece jen Avengers, nebo cpt. America to utlučou svojí hyper přestylizovanou pózou cool borců a množstvím TOP figur na jednom placu, ale jedna z nejchytřejších komiksovek to je zcela jistě. Navíc s hrdiny, kteří kupodivu nechtějí zničit svět, ale osvobodit jej.

    • 17.2.2018  23:38

    Wind River 2 - v létě. Méně doslovné ve scénáři, s o trochu promakanějšími a extrémně neortodoxními postavami, s absencí akční vsuvky. Velká pecka nepostrádající nálož svérázného černého humoru.

    • 17.2.2018  17:32

    Teprve druhý celovečerák Gilroye, tentokrát o poznání méně soustředěný a precizní než ten první. Velká škoda, protože Denzel si toho afro alternative idealistického právníka zmatkaře zatraceně užíval a po x rolích gangsterů a equalizerů je docela zábava sledovat ho v pro něj vcelku netypické roli koktajícího obtloustlého podivína, trpícího zcela jistě částečným autismem. Tvůrci ho ale využili spíše jako solitér, než jako vhodný nosný aspekt příběhu o dobru a zlu. Správné životní a právní ideologie, vs. nekompromisního materialismu a pokrytectví. Zobrazují oba konce jasně dané a tak to nikdy není. Vcelku krátkozraké a navíc ani ne extrémně zábavné a strhující.

    • 16.2.2018  00:08

    Přebarvená a přehnaně opulentní krimi limonáda v rukou prvotřídního fajnšmekra estéta, pedanta a milovníka klasických literárních předloh v jednom. Že to nejde moc dohromady ? To je pravda a podle toho to vypadá. Ne snad, že by Branagh před kamerou nebyl dobrý. Ze všech je naopak nejlepší, ale zároveň je jediný koukatelný. Pokud tedy nepočítáme působivé kamerové celky Istanbulu a horských výšin. Na to si ale člověk může pustit discovery. Ušetří si alespoň zklamání z nenaplněných očekávání kvalitní a hutné detektivky.

    • 15.2.2018  20:53

    Neeson je sice pořád držák, ale v Commuterovi působí, že už toho má plné zuby. Jeho hrdina se sice trochu adaptoval situaci, tedy již to není ten neochvějný stroj na zabíjení jako v Taken, ale udýchaný 60ti letý pardál, který má co dělat, aby doklopýtal do divokého digitálního finále. Finále akčního thrilleru, který je posledním zvratem ukrutně předvídatelný, nicméně v jednotlivých slepencích momentek má slušné grády a jednu dvě opravdu dramatické a nápadité scény. Serra si evidentně jeden pořád to svoje a trilogii drží na vyšším standartu, než tomu bylo u Liama třeba v těžce degresivní Taken trilogy. I tak je toho ale už potřetí celkem dost a zatímco z kraje se obstojně daří budovat napětí a Vera Farmiga působí v těch femme fatale 5ti minutách jako zjevení z jiné planety, přehoupnutím do druhé poloviny se už vaří z vody. Ke konci pak jen na scénu poslušně přiskáčou ty zdánlivě nenápadné postavy, aby rozsekly scénáristické utrpení. Dá se to zmáknout, protože prostředí vlaku je jedndoduše atraktivní prostředí, to by Steven Seagal mohl vyprávět.

    • 13.2.2018  00:09
    Permission (2017)
    ***

    Xtá variace zimní procházkové vztahovky, podpořené smyslnými neony přes řeku pulsujícího velkoměsta. Méně vyzrálý a dětinštější bratříček Before We Go, nebo 5 to 7 s postavami, které zdaleka nejsou tak životem ztepilé a na první pohled emocionálně progresivní. Je to taková experimentální pel-mel jízda pro ajťáky, kteří by rádi oťukávali co jim svět může nabídnout, ale jsou na to příliš málo odvážní a příliš mnoho konzervativní. Přesně takové postavy tu s trochou nadsázky reprezentuje Stevens a Rebeca Hall. Chemie mezi nimi ok, avšak ta nutnost rozbít jejich konzervativní monology gayovskou protiváhou druhé dvojice je extrémně viditelná a místy dost otravná. Nejlepší personu hraje samozřejmě Gina Gershon, která je trefená dokonale. Myšlenka dobrá, provedení spíše letargické, jdoucí po povrchu a do hloubky se pustí jen ve dvou-třech scénách. To je málo na špičku žánru.

    • 11.2.2018  18:39

    Těžko říct co je horší. Jestli to, že film totálně propadl v USA kinech, takže o něm defacto Evropa ani neví, nebo to, že zvučný režisér natočil vlastně docela slušný film, jen má trochu složitou skořápku a většina lidí bude potřebovat dovysvětlenou příběhu pomocí spoilerů na internetu. Pozitiva jsou následovná: Lively si vybírá ambiciózní projekty s potenciálem zajímavých, dramatických rolí. To se jí podařilo v Age of Adeline a chce zde úspěšně navázat, ačkoliv se jí to daří tak na půl. Forster z neznámých důvodů dramatický film s dobrou a silnou dějovou linkou prokládá těžko uchopitelnými surrealistickými, resp. fantasmagorickými vzorci, které nedávají příliš smysl a ani se do konceptu nehodí. I tak ale vede režijní otěže pevně a dává vyniknout hercům. Clarke i Blake vynikající, zbytek do počtu. Emocionální spirála rozpadajícího se vztahu, na který plynule, téměř nepovšimnutelně navazují intriky a podvody obou z dvojice je výborně vyobrazená a ve většině situací uvěřitelná. Proč takový propad u diváků ? Zřejmě proto, že určitá sorta fandů má rada hodně otazníků bez jednoznačných odpovědí, ale musí to vše dávat smysl pokud je dotyčný recipient pozorný ve sledování. Tady ovšem pro správné vyřešení případu ani stoprocentní pozornost nepomůže. Je tam příliš ruchu, těkavých momentek a scénáristických veletočů, takže při titulkách vlastně divák ani neví na čem je a znění příběhu tak, jak ho chtěl tvůrce, si musí přečist na internetu. Jak se takováhle věc hodnotí ?

    • 7.2.2018  23:15

    První zásah Sheridana kde potvrdil, že dobové příběhy z drsného Irska jsou jeho velká deviza a látka která ho baví. U svého prvního filmu sice občas v ději ještě trochu přešlapuje na místě a když neví kudy kam, nechá vyniknout o to víc hlavní herecké eso, ale kupodivu zdatně kombinuje jednak příběh postiženého jedince zdolavajícího strasti začlěnění se do normální společnosti a nezapomíná ani na vcelku autenticky podaný chod rodiny dělnické třídy, kde silné momenty umí výtečným timingem správně odlehčit. Lewis si Oscara určitě zasloužil, filmařsky pak Levou Nohu překrývají další filmy režiséra, které jsou emocionálně lépe uchopitelné a dějově košatější.

    • 3.2.2018  20:20

    Indie Dannyho parťáci. Jiskra, nevtíravá elegance ústřední bandy a exkluzivita neonů vyměněná za burany, venkov a sexy kočičky (Keough, Holmes). Asi to není úplný průser, ale narozdíl od elegantní verze money robbery je to přece jen méně koukatelné a vyhraněné pro specifickou cílovku, co si v tomhle zemitém prostředí plném mongolů a velkého množství záměrně absurdních scén bude libovat. Druhá polovina filmu o třídu lepší než první, seznamovací.

<< předchozí 1 2 3 4 16 32 47 62
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace