Kaka

Kaka

Zdeněk Oborník

okres Kladno

homepage

140 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 17 32 48 63
    • 12.8.2018  19:02
    Deadpool 2 (2018)
    ***

    Největší trápení mám z toho, že Morena Baccarin (bohyně) tam hraje jenom 5 minut. Jinak klasicky našláplá komiksovka. Srandy hodně, akce středně, scénáře málo, zábavy tak nějak medium. Rychlokvaška která vydělá prachy, ale znovu si jí jentak nepustíte. Pro skalní fanoušky Deadpoola jakožto svérázné komiksové postavy a potažmo možná Joshe Brolina.

    • 8.8.2018  20:24

    The Dark Hunt Rises. Impozantní, leč trojka stále nepřekonána. Byla ultra-svižná, napumpovaná hračičkami fan-boye. Fallout "pouze" plní ambiciózní očekávání současných náročných mainstreamových diváků. A plní je velmi zdatně. První polovina je pozvolnější, ale jakmile Cruise začne své dechberoucí představení veletočů a kaskaderských kousků při kterých se tají dech, vše je jak má být až do velkolepého finále. Maximální nasazení, minimální ztráty. Jeden z nejlepších dílů a zřejmě ten nejvíc špiónský, nejvíc oldschool a nejtemnější.

    • 26.7.2018  00:24

    Bravurní práce se stavbou atmosféry a zvukem, resp. v tomto případě spíše tichem. Nechybí pár odvážných a šťavnatých momentů, ale veskrze nic originálního, jen další variace mysteriózních dystopických "monster" post-apo scifi, kde se něco zásadního pokazilo a lidstvo neví kudy kam. Krasinski určitě není obyčejný rutinnér a má potenciál, ale na koloběžce prostě Tour de France nezajedeš. Příští film věřím, že bude ambicióznější namísto hororové jednohubky.

    • 29.6.2018  09:54

    Josh Brolin je minimálně podruhé v životě "Special" ve filmu, který je nelítnostný. Nikoliv lepší, ani stejně dobrý než jeho předchůdce. Sollima umí mafiánské pózy, nemilosrdné pohledy i kulervoucí akční pasáže. Dokáže navodit solidní atmosféru i ohromující scény destrukce (bombový útok v samoobsluze). Ale tam, kde tvůrci jedničky dokázali vytvořit příběh s globálním podtextem a problematikou, tam tvůrci dvojky vypráví obyčejný osobní příběh jednotlivců, kde globální spektrum složí jen jako jakési rámování příběhu. Tedy obrazem přítomné, ale víceménně nezúčastněné/samoúčelné. Postava Del Tora málo využitá a ještě méně vytěžená. Fanoušci Matta Gravera si ale přijdou na své. Brolin hlavně ke konci exceluje, nejen proto, že mu to kameraman Wolski impozantně umožní. Jeho oči řeknou hodně, jeho gesta ještě více. Zaděláno na trojku je, asi to i dobře dopadne, ale jednička je film jdoucí úplně jiným směrem než pokračování.

    • 24.6.2018  21:09
    Escobar (2017)
    ***

    Film, který vyniká spíše v individuálních scénách a konkrétních pasážích, než jako celková biografická rekonstrukce příběhu jednoho z nejnebezpečnějších zločinců všech dob. Bardem koncertuje, Cruz odvádí standart. Solidní přírůstek do žánru, ničím převratný, nijak extrémně chytrý, či inovativní, navíc v nejsilnějších násilných scénách odvrací oči pryč.To by se Scorsesemu nestalo.

    • 24.6.2018  12:20

    Ztraceno v čase. Film o divných lidech, dělajíc divné věci, majíc divné myšlenky. Polský non-sense touch líznutý francouzskou romantickou rozevlátostí devadesátek. Nádherně snímaná Paříž v tomhle úletu plném buď divně zatrpklých lidí a nebo romantických snílků. Film o životě tak, jak by ho moc lidí nechtělo žít. V dnešní době tenhle myšlenkový proud nemá šanci uspět. Snímek, který zestárl obsahem pocitově o 50 let.

    • 23.6.2018  18:34

    Spin-off Godzilly, který se od začátku tváří jako její usměvavý vzdálený příbuzný z matčiny strany. Atmosféra na veselé vlně, máslová záporačka Malin Akerman, správňácký polda Morgan a charizmatický ex-marine Johnson, v souboji s digitální havětí. K tomu věrná kulisa Chicaga, které bylo zničeno už asi po devadesáté. Sexy vizuál bez debat, ale godzillí poetika tu není, promakaná atmosféra, ani jakákoliv inovace žánru jakbysmet. V podstatě rodinný destruction movie na sobotní odpoledne. A teoreticky na kino, pokud se přimhouří oči.

    • 22.6.2018  20:06

    Mohl to být solidní politický military thriller o svobodných bojovnících, rozvědkách, politických špičkách i kvalitní rekonstrukci významné události historie. Jen těžko z toho mohlo vzniknout melodrama, či nějaký milostní trojúhelník, ačkoliv asi i to by mohlo být hratelné. Finále je ale mišmaš - řezničina bez ladu a skladu. Hvězdné osazenstvo nemá moc prostor hrát, spousta vedlejších charakterů s potenciálem je zbytečně upozaděných a to zdaleka nejzajímavější na celém filmu se odehrává někde úplně jinde, než v Entebbe (v Izraeli). Jednoznačné selhání tvůrce, protože využít takhle zajímavou látku, specielně v dnešní velmi aktuálně době, takto průměrně, bez šťávy, to dá skutečně kumšt. Závěrečný vojenský zátah prostříhávaný s wtf tancem je ryzí ukázka demence.

    • 17.6.2018  00:55

    Ultra průser s triky za pár švestek, šíleným střihem a zmatečnou akcí. Zbytečnost, kterou si Stallone kazí na stará kolena image solidního hitmakera.

    • 16.6.2018  11:22
    Noční hra (2018)
    ***

    Vcelku zábavná taškařice, která střída obvykle průměrné komediální momenty s dost neobratnými akčními pasážemi, za podpory prazvláštního použití miniatur a atypických kamerových záběrů, zřejmě ve snaze být za každou cenou zajímavá. Místo se daří více, místy méně. Pořád je ale přítomný pozitivní element sympatické hlavní dvojice, kde dominuje převážně Rachel McAdams a naprosto parádní vsuvky s Denzelem Washingtonem. Dialogová interakce je fajn, jen divák musí akceptovat, že je to vlastně děsná ptákovina od A až do Z.

    • 15.6.2018  21:10

    Trend videoherních digifestů zachytil i mistr Steven a výsledek je obecně spíše pozitivní, nemohu se zbavit ale pocitu, že je místy Ready Player One zbytečně zběsilý a nepřehledný. Obecně se nepředpokládá, že by snad Spielberg chtěl po tolika letech áčkového točení v Hollywoodu ještě někoho šokovat samoúčelně napěchovanou akcí, či strhujícími triky za každou cenu, ale těch situací tak trochu na hraně je tam docela dost. Instantní romantika, ani závěrečná bitva nejsou nic co by se vyhlo typickému klišé. Pomrkávání na filmové klasiky, přičemž pár z nich je dílem samotného tvůrce této vypalovačky, je v pořádku. Těch 140 minut ale už ke konci docela drhlo a komediální vsuvky nic moc. Víc jsem si užil pozvolnějšího, osudovějšího a AUDIOvizuálně vypiplanějšího Trona Legacy od Kosinského, jehož digitální scénografie a cit pro vizuál jsou dál, narozdíl od jeho režisérských schopností uchopit slušný scénář.

    • 11.6.2018  23:52
    The Forgiven (2017)
    *

    Kde jsou ty časy, kdy byl Joffé zručný a neotřelý filmař ? Asi tak 20-30 let zpátky. Forgiven je totiž nudná a k uzoufání nezábavná báchorka z devadesátých let jihoafrického apartheidu. Nicméně o této problematice říká pramálo a postavit to téměř výhradně na konverzačně pojatém scénáři dvou hlavních charakterů, když mraky potenciálu číhá venku a tvůrci ho nevyužijí - to ne. 40 minut a dost.

    • 10.6.2018  23:40
    Tomb Raider (2018)
    **

    Zdravěji pojatá, ale v jádru pořád stejná ptákovina jako původní první a druhý díl, navíc o něco méně cool a na efekt. Plus za to, že tam kde Angelina používá čáry, Vikander má svaly. Pochvala režisérovi za to, že reboot uchopil relativně slušně v kontextu s intelektem moderního diváka, kterého už žádný blockbuster jen tak nepřekvapí, takže proč si hrát na něco co to není. Hned od začátku se tedy jede poměrně poctivě s Alicií, která má herecký talent a mnoho emocionálních poloh. Zazdívá to druhá polovina na misteriózním ostrově s kobkou, která je téměr do detailu okopčená z jakéhokoliv dílu Indyho Jonese. Ač lze kvitovat svěží přístup režiséra, ten pocit zbytečnosti restartovat ne příliš povedenou herní adaptaci to totálně devastuje.

    • 9.6.2018  09:45

    Nebývale zručně natočená a skvěle stylizovaná devadesátková reminiscence, kvalitně napsaná a místy nesmírně dramatická procedurálka, sofistikovaná a ucelená sonda do amerického justičního systému devadesátých let a k tomu rasový podtext a souboj bílé vs černé barvy. Gooding Jr. je tam v podstatě je jediný rušivý element, protože jeho herectví je přinejmenším proměnlivé. Jinak ale ansámbl sype jedno eso za druhým a až na pár hluchých míst je to nezapomenutelná výměna briskních dialogů a narážek na systém.

    • 7.6.2018  22:02

    Důstojné zakončení. Předešlý díl to zřejmě nepřekoná, protože kromě závěrečných proslovů tomu trochu chybí dramatický oblouk - konec už není tak záživný, nicméně z hlediská právnických manévrů parádní záležitost, opět.

    • 7.6.2018  22:01

    Vyjmečně dobře zinscenovaná slovní přestřelka státního aparátu vs černošského advokáta Cochrana, korunovaná závěrečnou scénou s detektivem Fuhrmanem. Výstavní konverzačka. Jeden z nejlepších a nejnapínavějších dílů série.

    • 5.6.2018  23:52

    Boj o porotu je hysterický, těžkopádný, užvaněný a těžko uvěřitelný. Málo výslechu a hodně lidí, kteří jsou všechno jen ne normální. Na to, že jsme dvě epizody od konce je to docela bída.

    • 5.6.2018  21:05

    Jediná věc pro kterou má smysl vidět tenhle díl, je fenomenální scéna zkoušení rukavic a možná ještě křehká romantická linka mezi dvěma státními zástupci, která se ale vlastně nikam nerozvine. Jinak pouze kecání a posun minimální.

    • 1.6.2018  20:45

    Nicneříkající remake bez jakéhokoliv výraznějšího režijního rukopisu, či snahy jakkoliv ozvláštnit divácký zážitek. Motiv pomsty, se kterým se pracuje klasicky v zajetých kolejích se všemi klišé. Sem tam akce a násilí, které je prvoplánovitě expresivní, tak jako to dělá Roth vždycky a Bruce Willis, který hraje zaprdlého doktora bez života a bohužel mu to docela jde. Chce se řict na jedno koukání, ale asi ani to ne, spíš lepší vynechat. V rámci revenge movies standartně odvedená práce.

    • 30.5.2018  00:30

    Zajímavá epizoda z pohledu hlavní žalobkyně, relativně křehké ženy ve světě nekompromisních advokátů těžkého mužského kalibru. Působivé zpracování jejího vnímaní situace, emocionálních pohnutek i psychické nestability, stejně tak jako síly bojovat a nevzdávat se. Vynikající herecký výkon a netradiční, ale velmi zajímavý příspěvek do epizodní skládačky.

    • 28.5.2018  20:02

    Konečně málo postavy kolem které se to celé točí a hodně právničiny a výtečně na tělo napsaných dialogů a soudních pasáží. Suprová konverzačka, jak z prvotřídního áčkového Hollywoodu.

    • 24.5.2018  00:22
    Pomsta (2017)
    ***

    Mladistvá verze Furiosy, v hyper-stylovém kabátku ala Drive. Nechybí spousta násilí, mraky krve, brutality a hypnotického soundtracku. Jestli Gosling nosil cool bundu ve znaku škořpióna, zde hlavní hrdinka pro změnu vyznává orlici na těle. Samozřejmě spousta scén nehýří zrovna realistickým podtónem, ale pro fandy splatterů, drsných ženských hrdinek a specifické formální stylizace to možná bude zábavná festivalová jednohubka. Docela odvaz, ale taky docela hovadina.

    • 20.5.2018  23:37

    Konečně začíná pořádná právničina. Další díly zřejmě budou pořádný závar v soudní síni. Čtyřka definitivně přesvědčuje. Nutnost dokoukat do finále.

    • 19.5.2018  23:40

    Po úvodní představovačce a následné naháněčce se konečně schyluje k pořádné právnické bitvě es vůči státnímu aparátu. Po prvních dvou dílech trojka spravuje chuť.

    • 18.5.2018  21:55

    Uvolněná pohodová road movie po Evropě v kombinaci se snahou o věrnou rekonstrukci zmařeného teroristického útoku ve Francii rovná se lehký průser. Eastwoodova výborná dramaturgie a vycizelovanost charakterů je pryč. Půjčil si skutečné aktéry, ale výsledek se mijí účinkem. Konverzačky příliš mnoho, útoku příliš málo, včetně zcela nepochopitelných časových skoků ve scénáři. Z úcty k látce a ke klukům, kteří dávali do herectví obdobně vysoké nasazení, jako při záchraně životů ve skutečném světě.

    • 15.5.2018  00:08
    Annihilation (2018)
    ***

    Bohu dík, že Garland netočil Arrival. Díky tomu tak neztratil humánní podtext a racionální vysvětletní, což se o Annihilation říct nedá. Surealistické putování fantastkními exteriéry ozdobené famózní scénografií a minimalistickou hudbou je na oko a ucho vskutku lahodící, leč příběhově chvíli survival, chvíli digifest příšer a chvíli nicneříkající finále. Jasně, vždycky nepotřebujeme doslovný výklad, ale když je to WTF, tak by docela bodnul. Garland je technologická hračička, mistr atmosféry a pomalých příběhů o pár postavách, ale tady se zamotal do tématu až moc. I tak ale nechybělo pár skvělých režijních nápadů.

    • 13.5.2018  11:58
    Já, Tonya (2017)
    ****

    Ryze pocitově vzato, Robbie za tuhle divokou přehlídku domácího násilí, devadesátkových hadrů, šílených ofin, buranského rodinného zázemí a krasobruslení měla dostat Oscara, protože za minulý rok zřejmě jen těžko existuje postava, která by měla tak široký záběr a tak dobře reflektovala společnost a zároveň hodnoty vůle, dřiny, životních vítězství, proher a realizování svého snu, ať je sebeatypičtější. Některé scény, například tu u soudu na konci, si vyložene krade pro sebe a zastiňuje nejen ostatní herce, ale i jinak skvělý technický ansámbl. I Tonya je totiž v jedně věci na stejné úrovni jako Titanic, nebo Pán Prstenů. Vizuální efekty tu slouží jako podpůrný prostředek při vypravování příběhu, nikoliv jako samoúčelná pastva pro oči. Zároveň nejsou skoro vůbec vidět a scény bruslařských představení jsou nasnímané fantasticky, přesto neokázale, takže se toho ne každý všimne. Není to bůhví jak velký film, ale po delší době příběh vzestupu a pádu člověka v antipatetickém podání s velmi svérázným, drsným humorem.

    • 12.5.2018  20:52

    Výrazný sešup směrem dolů. 50ti minutové lamentování o tom, zda si ustřelit hlavu nebo ne není zrovna dobré nosné téma x dílného seriálu specielne s příhlédnutím k tomu, že pistoli v ruce drží extrémně přehrávající Gooding Jr., jemuž patetické pózy nikdy nešly. Dalším dílům se dává šance docela těžko, ale ještě to jde.

    • 12.5.2018  17:24

    Solidní otvírák intenzivního devadesátkového příběhu. Potěší skvěle zvládnuté kulisy a výprava, pečlivě zvolené a zahrané charaktery (Travolta jako VIP advokát přímo excelentní) a poměrně hodně slovní omáčky přetaveno ve zručnou povídku s tahem na branku. Zvědavost co se bude dít v dalších dílech.

    • 9.5.2018  22:58
    Odnikud (2017)
    ***

    Solidní rodinné drama, které kdyby si vzal do ruky nějaký schopný americký independent movie maker, mohla z toho být bomba. Jelikož zaprvé - němčina je otřesný jazyk a místy lehká bariéra, za druhé - slušný úvod a fantasticky hrající Diane Kruger táhne dolu prapodivný závěr, který má působit umělecky a bořit konvence, místo toho ale nekoresponduje s nastavením hlavní hrdinky. Maximálně efektní a zdaleka nejlepší tak zůstavají scény v soudní síni, kde se mezi sebou nonšalantně předhánějí dva bravurní právníci.

<< předchozí 1 2 3 4 17 32 48 63
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace