Kaka

Kaka

Zdeněk Oborník

okres Kladno

homepage

140 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 17 33 48 64
    • 11.12.2018  22:44

    Dechberoucí tenzní splétání nitek paní Underwood. Stká do kapsy celou Čínu a USA dohromady.

    • 11.12.2018  22:42

    Příliš mnoho času investovaného do jednoho velkého konfliktu, který staví na druhou kolej mnohem zajímavější dějové linie s novináři, či soupeři v Bílém domě. Jeden ze slabších dílů.

    • 11.12.2018  22:36

    Neustálé přetlačování s miliardáři z USA, Číny a k tomu trocha kybernetiky. Dokázal bych si představit výživnější epizodu uprostřed druhé série, ale pořád sakra vysokou kvalitu to nekazí.

    • 11.12.2018  22:34

    Brilantní práce scénáristy, který parádně skládá dialogové pasáže za pomalého, ale naprosto plynulého tempa a komorní atmosféry. Interview s pani Underwood je mistrovská záležitost.

    • 9.12.2018  21:56

    Povídání, místy nesmělé tahání za nitky, ale bez výrazného kulervoucího momentu. I tak samozřejmě úroveň vysoká.

    • 9.12.2018  21:54

    Po první pumelenici se takticky zpomaluje a košatý příběh pomalu dostává širší záběr a více postav. V podstatě čistokrevná kecačka, bez výživnějších momentů, avšak z hlediska celku neménně důležitý díl než ostatní.

    • 9.12.2018  21:50

    Šokující zvrat hned v prvním díle. Začína se pěkne zostra a nejen u hlavní postavy v podobě Kevina Spaceyho, ale i jeho manželky a novinářky Zoe. Velká bitva se znovu rozjela.

    • 9.12.2018  21:37
    Domek z karet - Série 1 (série) (2013)
    ****

    Takhle svižná, divácky vstřícná a výživná politická hra plná intrik a lsti tu nebyla dlouhá léta. Premioví herci, hvězdní režiséři a schopný scénáristé. Na ansámblu se očividně nešetřilo a nese to ovoce. Navíc má House of Cards, zdá se, výbornou vlastnost, kterou disponuje například Hra o Trůny. Tedy zaprvé vidíme proměnu hlavních hrdinů v širokém časovém záběru, za druhé je mnoho situací naprosto nepředvídatelných a vývoj celé ságy se mnohokrát naprosto přirozeným a racionálním způsobem mění.

    • 5.12.2018  00:27

    Závěrečná epizoda samozřejmě nechává několik otazníků a bude zajímavé sledovat druhou řadu. Jednak to, jak si Frank poradí s novou pracovní výzvou a samozřejmě rovněž s kostlivci, kterých má plnou skříň a bude hůř.

    • 5.12.2018  00:25

    Fenomenální střet dvou silných a zajímavých osobností s odlišnou rétorikou, různými strategiemi a jinou ideologií. Vysoká hra patriotů kdo z koho, přičemž jednomu jde o moc a peníze a tomu druhému o peníze a moc. Plné skvělých obratů, myšlenek, postojů i dialogů. Snad poprvé se Frank ocitá uprostřed hry, kterou on nerozehrál. A adaptuje se brilantně.

    • 5.12.2018  00:23

    Šokující zvrat jakožto hlavní tahák jedné z poslední epizod první série, která nastavuje laťku poměrně vysoko. I hra v bílých rukavičkách a nažehlených hadrech může být pořádně dirty.

    • 3.12.2018  20:04

    Frank v rohu, pod těžkotonážní palbou. Velmi působivý díl, plný náporu emocí, vzteku i odhodlání. Časovaná bomba Russo tomu dává ve finále korunu.

    • 3.12.2018  20:03

    Parádní interakce Russo vs Vice President. Dialogová bitva dravosti mládí a suverenity a zkušenosti stáří. Celkový nádech této epizody je ale jinak víceménně komorní. Další progres dvojice Zoe/Frank jde spíše směrem dolů - bude zajímavé sledovat dopad na manželství hlavního hrdiny.

    • 3.12.2018  19:12
    Vdovy (2018)
    ***

    McQueen je solidní řemeslník a jeho úvodní dramatická scéna honičky je ukrutně autentická a skoro až mrazivě realistická. Ale Vdovy nebudou mít valný úspěch. A nepomůže tomu ani fakt, že Viola Davis má charisma a Hans Zimmer tady vcelku obstojně remakuje svůj Synchrotone z Black Hawk Down. Ty monotónní atmosferické syntezátory často připomínají heist klenot Michaela Manna, či The Dark Knight, ale vše ostatní je tomu strašně daleko. Film umí být syrový a dramatický, ale zlomí mu vaz ne moc šikovně uchopený a hlavně zbytečný zvrat ala béčkové devadesátky, který to vlastně posílá do kopru a většina vážnosti je v tu chvíli pryč. Žádná sonda do podsvětí Chicaga, žádná óda na ženskou bojovnost a odhodlanost. Jen další normáíní kriminálka, kde tentorkát hrajou hlavní roli bábovky a chtějí být brány vážně.

    • 1.12.2018  01:31

    Frank si bere pauzu a jeho politické veletoče a mistrné slovní twisty jdou tentokrát do pozadí. Prožívá prapodivnou reminiscenci a zvláštní gay tenzní příhodu. Těžko říct zda tato epizoda byla úplně nutná a klíčová, každopádně živelný pan Russo ho bohatě zastoupí, když v Redneckově dostává co proto.

    • 1.12.2018  01:29

    Romantická vsuvka. Působivé a pro další děj zřejmě důležité setkání pana budoucího kongressmana s jeho spřízněnou duší, stejně tak hrajeme na sentimentální notu v oválné pracovně, ale proč ne, občasný pokles tempa může být jen ticho před bouří.

    • 1.12.2018  01:26

    Fenomenální bitva chirurga Underwooda vs řezníka Spinelly se sladkou scénáristickou tečkou na závěr. Nevadí že byla až příliš filmová a na efekt, když byla tak cool a parádně trefená do karet. Jakýkoliv negativní pocit eliminuje vyjmečný fuck-up CNN rozhovor.

    • 1.12.2018  01:22

    Dokonale zvládlá intimita a chemie mezi hlavním duem. Fincherovsky precizní, Schumacher dal zavzpomínat na svá nejlepší filmařská léta. Nemluvě o bitvě Franka vs odbory. Parádní vztyčený prostředníček ve formě luxusního galavečera před hotelem. Šťavnatá epizoda.

    • 1.12.2018  01:19

    Tahání za nitky v Bílém domě, které nejsou nikterak zásadní. Avšak velké extempóre kolem nenápadné Zoe je mnohem zajímavější a podstatnější pro celý děj v x dalších epizodách. Nadějná novinářka je "more then meets the eye". Jedna z mála epizod která se netočí kolem postavy, ale je neménně důležitá pro hloubku těch okolních kolem něj.

    • 1.12.2018  01:17

    Zajímavá epizoda o řešení a prosazování zákonů ve školství, se šťavnatým side-kickem z amerického venkova. Herecky působivé, Spacey jako ryba ve vodě.

    • 25.11.2018  20:52
    Creed II (2018)
    ***

    Scénář s fantastickým potenciálem zhmotněný ne úplně zručným tvůrcem, utopený v hektolitrech rodinných hodnot na úrovni čítankového romantického dramatu. Obří škoda. Stejně tak nevyužítí na maximum některých scén, které se mohly zapsat do historických filmových memoárů jako ikonické. Rocky vs Drago v restauraci, Drago na schodech ve Phili, scény v ringu apod. Stačí si pustit 30 let starého Rockyho 4 nasáklého bojovnou atmosférou o střetu nejen dvou boxerů, ale i dvou odlišných světů a je jasné, jak měl Creed 2 vypadat. Specielně s odstupem tolika let a s takovým možnostvim x cingrlátek a gatgetů, které by celkový dojem mohly ještě výrazně vylepšit/vytunit. Bitky průměrné, nasranost Draga mladšího má kopírovat tu Toma Hardyho z Warriora, ale ve skutečnosti není ani v polovině a to především ne kvůli herci, ale kvůli špatné práci s danou postavou. Lundgren a Stallone to samozřejmě válcují, zbytek je do počtu. Obyčejný výrobek z téměr dokonalých surovin. To zamrzí.

    • 24.11.2018  14:43

    Fincher dokazuje, že umí nejen rozehrát zajímavou psychologickou hru, ale zároveň drží jako obvykle promakanou hloubku postav a vysokou dávku intelektu. Zdá se, že už dlouho nebyla politická sonda takhle cool.

    • 24.11.2018  14:36

    Během prvních pár minut je jasné, jakým stylem se bude na plátně vše odehrávat. Režíruje David Fincher. Tedy vše je tak, jak mají jeho fandové rádi. Chladné, scénáristicky/režijně vypiplané, chirurgicky přesné, bez zaváhání sebevědomé. Karty se rozdávají pomalu, uvidíme co přínesou další díly. Už teď je ale jasné, že dvojice Spacey Wright bude démonická.

    • 22.11.2018  20:28
    Trump: An American Dream (TV seriál) (2017)
    ****

    Bravurně zinscenovaná čtyřdílná minisérie. Pečlivá, konstruktivní, chronologicky seřazená, nestranná a neskutečně obšírná. Mapuje byznysmana nejen v jeho úspěšných a neúspěšných transakcích a plánech, ale i jako občas kontroverzního manžela a otce dětí. Velmi zajímavý dokument o velmi zajímavé osobnosti, ať už si o kvalitách a hodnotách Trumpa myslí kdo chce co chce.

    • 18.11.2018  22:14
    Outlaw King (2018)
    ****

    Předskokan k Braveheart, který paradoxně vypráví příběh po něm. Pine je zajímavá volba pro středověkého hlavního hrdinu a nutno říct, že k Robertu Brucovi pasuje docela zdatně, ač to zprvu nevypadá. Nedostatečnou práci se scénářem a absenci silných emocí Mackenzie nahrazuje uhlazenou středověkou řezničinou par excellance, sice ne úplně dostatečně, ale v rámci žánru určitě nadstandart. Samozřejmě epikou, romantickou linkou ani režijní virtuozitou se to na Gibsona nechytá ani z rychlíku.

    • 18.11.2018  22:07

    Oslava legendy. Sluníčková, plná dechberoucí energie a hudebních highlightů. Některé pasáže jsou až zbytečně filmové, vyloženě málo improvizační a dost na efekt. V tomhle boduje spontánní A Star is Born více. Připomíná to rok 2013, kdy vedle sebe stály dva nejlepší snímky roku Gravity a Rush a každý z nich měl trochu jinou fanouškovskou základnu. Pořád ale platilo, že oba byly skvělé firmy, avšak zatímco Rush byl příběhem ze života, uchopitelný jakýmkoliv diváckým spektrem, Gravity už chtěla ambicióznějšího recipienta, který byl ochoten se do toho patřičně "položit" aby byl odměněn. To stejné se děje zde, navíc v žánrově velmi podobných filmech. Rhapsody je ten náročnější bratříček, A Star is Born je oproti tomu jemná americká lovestory, avšak dokáže lépe pracovat s emocemi. A narozdíl od Rhapsody si odnesete z kina trochu něco navíc, než jenom vycizelovanou hudební složku a zajímavé vyobrazení typicky vnitřně rozervaného umělce podivína.

    • 4.11.2018  12:42

    Začátek je kulervoucí. To jakou hitparádu rozjede Bradley Cooper "the rockstar" před nabitými tribunami, je filmový opening, který si nic nezadá s tím nejlepším co se vůbec ve filmové tvorbě nechází. Je to živelné, osobité, opravdové a s neskutečnou šťávou. Ostatně podobně by se dala charakterizovat celá první polovina filmu, protože ani v komorních pasážích to neztrácí jiskru a fantastickou atmosféru, natož herecké výkony hlavní dvojice. Film s velkou dávkou muziky, ve kterém se paradoxně často jede pocitově acapella, protože při interakci dvou hlavní hrdinů máte pocit, že vnímate jen jejich hlasy a jinak je ticho, nic dalšího kolem neexistuje. U Coopera se to dá čekat, protože se obecně ví že má talent a když mu režisér řekně, že se bude muset naučit huhňavý rockový bariton, tak to taky tak bude. Ale Lady Gaga - neherečka - předvádí herecký a emocionální nátřesk první kategorie. Kdyby dostala plešouna, nikdo by se asi moc nedivil. Bohužel laťka nastavená první polovinou nevydrží do té druhé. Ta závěrečná proměna nemá dostatečný zátah a zkrátka nejde to moc zbaštit. Spíše mi přijde, ze Cooper s Libatiquem se díky dojákovskému závěru nenápadně snaží pokukovat po cenách, ale na diváka to působí spíše degresivně. Pořád ale setsakramentsky dobrá filmařina, spontánní, plná energie a fantastických songů i hereckých výkonů, ale na plný počet to o kousek není.

    • 30.10.2018  22:56

    Žena točící western. Krásný konstrast mezi Tancem s Vlky a Woman Walks Ahead. Tam kde Costner sázel na velkovýpravnou epiku, majestátní hudbu a fantasticky svěží střet dvou zcela odlišných kultur a ultrapečlivě pracoval na těch klíčových nitkách porozumnění, které postupně stupňovaly vzájemné pouto, pani White to tady vyprskne za 100 minut a podle toho je rovněž odpovídající výsledek. Uspěchaná drobnokresba střetu dvou silných lidí, dvou jiných kultur a mentalit tady často vyznívá do prázdna, protože se nedaří postavy patřičně vykreslit/vytěžit, potažmo naladit na ten správný vibe. Jessica sice opět hraje svojí emancipovanou, silnou ženu, bojující za správnou věc, ale tohle je tak trochu krok do odbočky. Zlatá ZOO. Navíc divák čeká krvák na konci, který by stupňující napětí patříčně zakončil a místo toho se nám dostane odfláklý závěr, s lehkou dávkou instantní poetiky. Dá se to ustát, ale znovu vidět není potřeba.

    • 28.10.2018  00:22
    22. míle (2018)
    ***

    Typicky americká špionážní náborovka. Hlučná akce, drsné řeči a prostořeký macho Wahlberg. Berg akční scény umí, ale střihače chtělo vyměnit. Hračičky půjčené z Bourne trilogy nepřekvapí, jen se tady s nimi pracuje až příliš na efekt a mimo uvěritelnou míru. O příběhu nemuže být řeč, ale při lepší charakteristice a rozpracování hrdinů by ten levelový scénář snad ani tolik nevadíl - vzpomeňme na The Raid. Z toho je tady jen Iko Uwais a jeho potenciál je tu využit tak na 50 procent. Asi tak stejně, jako režijní potenciál Berga. Zřejmě nějaká forma guilty pleasure, či lehký lapsus, který se asi jednou za dekádu může stát kdekomu.

    • 27.10.2018  00:11
    Mládí (2015)
    ***

    Precizní výprava a grandiózní herci ve scénáristicky místy lehce bizarní reminiscenci dávného mládí. Hledání odpovědí na dávno položené otázky, pokládání nových, smíření se se skutečností, že čas je štěstí a jednou musí každý odejít. Samozřejmě nechybí dílčí rodinné křivdy a lehce pohnutá minulost. Sorrentino ale tématické impulsy řeší s grácií a místy s lehkou dávkou cynismu a ironie - což sedí hlavním dvěma hereckým esům. Tedy nedostane se divákovi zbytečně nakypřených emocí, nebo teatrálních výstupů. Nedokáži se ale ubránit pocitu, že tuhle lehce ambientní švýcarskou krasojízdu by amíci zvládli trochu mrštněji a lépe odvyprávět.

<< předchozí 1 2 3 4 17 33 48 64
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace