Kaka

Kaka

Zdeněk Oborník

okres Kladno

homepage

140 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 16 30 45 59
    • 21.10.2017  20:09
    Hra o trůny - Série 7 (série) (2017)
    ****

    Sedmička je lehká evoluční korektura oproti předešlým dílům. Těžko říct, zda za ní může výměna scénáristy, či zkrácení o tři díly, každopadně ať je to jak chce, změna je to markantní. Jednak co se týče posunu a rychlosti plynutí děje a jednak až neuvěřitelně skokově rychlé přesuny hlavních hrdinů z lokality A do lokality B. S trochou nadsázky se dá řict, že tam draky mají snad všichni, nebo je používají namísto dopravních prostředků. Ani tento neduh však neubírá na tvůrčí atraktivitě a faktu, že ať se stane téměř cokoliv, tak vůle diváka toleratovat to jen kvůli tomu aby viděl, jak dopadne souboj living vs death, je nezměrná. Specielně po těch posledních pár minutých poslední epizody, která rozdává na osmičku impozantní karty a opět bude na co se těšit.

    • 21.10.2017  20:04

    Žádná velkolepá bitva se už nekoná, ale závěr korunuje skvěle vyvážený díl plný x dramatickým dialogových momentů i klíčových zvratů ve vývoji postav. Zajímavá změna, kdy jde spíše o razantní skoky kupředu v ději, než-li vykosení x hlavních postav. Výtečně natočené je především setkání dvou královen, na které se každý fanda těší snad od té chvíle, kde se postupě vynořují jejich siluety silných osobností a démonických vládkyň.

    • 21.10.2017  19:58

    Působivé finále s králem nemrtvých vs. draky. Jinak víceménně vyrovnaná epizoda, výhradně severská, kde snímání decberoucích přírodních scenérií překonává snad jen závěrečná bitva a za zmínku stojí i nezvykle velké množství humorných vsuvek narozdíl od předešlých dílů, což trochu odlehčuje hutnou a temnou atmosféru, avšak není úplně na škodu.

    • 21.10.2017  11:08

    Čistá konverzačka, díky níž ale mají možnost sdružovat se velmi zajímavé skupiny oblíbených hrdinů, které dohromady budou velmi pravděpodobně tvořit působivé tandemy vstupujíc do finálního vyvrcholení sedmé série. Utíká to trochu pomaleji než obvykle, ale příprava je OK.

    • 18.10.2017  00:41

    Závěrečná dvacetiminutovka je čistokrevné dračí inferno, které však svým drajvem a syrově špinavým vizuálem nepřekonává ultra hardcore battle of bastards. I tak ale docela nepředvídatelná přepadovka s draky a nájezdníky, jejíž finální output se dozvíme až v dalším díle. Velmi působivá je rovněž možná trochu samoúčelná, ale o to suverénnější přehlídka bojového umění Aryi Stark. Konečně měla chuť se ukázat. Tleskám.

    • 18.10.2017  00:38

    Téměř dokonalý, přesto skoro neakční díl. Spousta chytlavých dialogových pasáží a výtečné interakce hlavních hvězd. Především Snow - Daenarys a pak ta finální Lannister - Lady Olena, která je doslova elektrizující. Bitvy jen útržkovitě, náznakem, ale proč ne. Příjemná změna a osvěžení jinak stále velmi podobného konceptu.

    • 16.10.2017  00:15

    Hovorové, podobné první epizodě, jen střihově rychlejší tak o 20 procent. Postupem času ale houstne atmosféra a vrcholí to divokou námořní bitvou. Cersei vede, možná trochu nečekaně. Akce není tak dobrá, jako některé bitvy v minulé sérii, ale beru to jako takovou ochutnávku. Výtečný minisouboj Euron vs. holky z Dornu.

    • 16.10.2017  00:09

    Asi nikoho nepřekvapilo to, že první díl opět zkratkovitě rekapituluje všechny dějové linky všech hlavních hrdinů. K tomu poměrně netradiční repete galapředstavení Aryi Stark. ale jinak úvod klasický. Našlapuje se pomalu, obezřetně. Sživáme se s postavami, aby katarze v dalších příbězích byla o to silnější. Od tvůrců tah na jistotu, pro diváka ale velmi rozvláčné tempo. V nějaké sérii by to možná chtělo změnu a urvat někomu koule už z gruntu od začátku.

    • 14.10.2017  23:55

    Úvodní vtáhnutí do děje mrazivou lesní scénou je ještě OK, ale jekmile se rozehraje generický klavírní motiv snažící se dolovat z diváka emoce, bylo jasné, že je konec a potřetí se to definitivně nepovede. Film který mohl být čímkoliv. Válečnou apokalypsou o záchranu světa, opičí oddyseou, ponurým post-apo opičím dramatem. Bohužel se tam patlá tak trochu od všeho kus a ve výsledku to nemá žádný silnější motiv. Což je vzhledem k předchozím dílům (hlavně jedničce) fatální fiasko. První film měl navíc příjemný punc "realistické přírodní katastrofy". Herectví renderovaných opic je o třídu lepší, než všech skutečných herců. Bohužel i Woody Harrelson si vybral slabší chvilku a naprosto špatný film. Dvojka za vizuální efekty a (digi) pohledy opičáků, které paradoxně jediné byly sem tam hmatatelné, skutečné.

    • 11.10.2017  20:24
    Fotr je lotr (2000)
    ***

    Počin, který překlopil De Nira do zlověstných vod komedálních rolí. Někdy se zadařilo lépe, někdy hůře, ale až na pár výjimek se z nich už nikdy nedostal. Už jen za to nelze mít ten film příliš v oblibě, ale druhá věc je neménně očividná. Robertova postava tady má obrovský potenciál a možnosti, které jsou naprosto trestuhodně nevyužity. A Sám Stiller na super zábavu nestačí. Má to jakž takž solidní filmařskou úroveň a několik humorných scén, které jsou dotaženy do totálního absurdna. Ty drobné detaily jsou ale spíše trapné, nikoliv vtipné. Díváš se na to a občas je ti stydno snad ještě více, než filmovým hrdinům. Rutinnérství na sobotní odpoledne, nikoliv prime time.

    • 8.10.2017  01:20
    Love song (2013)
    ****

    NYC, strhující hudba a Keira jako z pohádky tak, jak jí máme nejraději. Spontánní, nespoutaná. Stoprocentní USA romantika a vynikající pocitovka.

    • 6.10.2017  00:07

    Někde někdo psal, že abyste si plnohodnotně užili dvojku, nemusíte vidět a znát jedničku. Kecal. Čím lépe zažité máte své oblíbené postavy a scény v původním Blade Runnerovi, tím více doceníte spoustu dokonale koherentních náznaků, dějových propletenců a nesmrtelných záběrů, které dvojka buď dokonale upravuje/restauruje, s úctou a noblesou opakuje, či průkopnicky rozvíjí dál svým směrem. Dá se na druhého Runnera nadávat na to, že je příliš pomalý, či dějově doslovný, ale to je pouze problém skalních fandů látky, kteří po nenapodobitelné a neopakovatelné jedničce, která nutno podotknout je jedinečný filmový drahokam, snad čekali revoluci, kterou tady mít nikdy nebudou. Jelikož stejně jako v příběhu uběhlo 30 let a všechno je už jinak, to stejné je po 35ti letech s diváckým očekáváním a vnímáním toho co je "super" a co "není super". Villeneuve se k tomu postavll čelem a z toho co mohl natočil zřejmě nejlepší film letošního roku, který má všechno proto aby ho měly rády masy a zároveň je dostatečně artový, sugestivní a vizuálně kulervoucí s odkazem předchůdce, aby ho zmákli i scifi geekové, potažmo s trochou nadhledu fandové původního příběhu. Ta vypiplanost v každém záběru je patrná už od začátku. To, že režisér miluje původní snímek rovněž. Hudebně fenomenální a mnohem tvrdší, než Vangelisova harmonická ambience, herecky bez kazu (dokonalá Sylvia Hoeks !) a scénáristicky povedené. Nemá smysl hledat v tom megaposlání vyložitelné různými směry s přidavkem filozofična a polemiky. Na to byl původní film. Tohle je skoro čistokrevný "návrat ztraceného syna". V surových dystopických kulisách naší civilizace, která se ocitá ve slepé uličce. Esenciální záležitost a jestli někdo dokázal dát Nolanovu bezemočnímu dokumentu Dunkirku pětku za dobrý střih a zvuk, tak tady to musí být alespoň šestka, protože tohle je Film s velkým F, se všemi nezbytnými propriety.

    • 1.10.2017  19:20
    Oklamaný (2017)
    ***

    Sofia Coppola vždycky spoléhala spíš na emoce než na historickou epiku a v tomhle osobním příběhu ženských pohnutek a pocitů je to nejinak. Odpovídá tomu délka, příběh i filmoví hrdinové, jimž dominují především Kidman a Dunst. Farrellův charakter má uprostřed filmu všechno v hrsti a pak začně dělat nepochopitelné a nelogické (scénáristické) chyby. Vzhledem k velmi pozvolnému stupňování příběhu to působí jako pěst na oko. Jinak samozřejmě tradičně super kamera, jak se u historáku sluší a patří. Nelze se však ubránit pocitu, že některá interakce hlavních hrdinů vypadá, jako když Coppola natočila v jedničkách devadesátkovým způsobem devatenácté století.

    • 30.9.2017  16:19
    Wind River (2017)
    ****

    Mrazivý, postupně se stupňující thriller z drsné přírody USA s minimalistickou výpravou, herci kteří toho příliš nenamluví a především existencionálním podtextem pojednávajícím o těch největších a nejniternějších životních ztrátách. To vše zabalené v atmosferickém a chytlavém krimi obalu, kdy agentka FBI s kumpány postupně a velmi přímočaře odkrývá důkazy/stopy záhadné vraždy, které vedou k inferno finále, jež uvidíte tak jednou za cca každých padesát filmových projekcí. Parádní příklad dokonale vytěžené scénáristické látky.

    • 30.9.2017  16:11
    Baby Driver (2017)
    **

    Drive pro děti a náctileté, kteří ještě neumí číst mezi filmovými řádky a v ideálním případě preferují dostatek popíku a snahu o cool akční scény s postavami, které si zapamatujete podle jejich účesů a oblečení, nikoliv podle toho co dělají, nebo jaký postoj reprezentují. A to je tady herecký ansámbl přímo hvězdný. Velká škoda nevyužitého potenciálu. Po všech stránkách nedotažené.

    • 28.9.2017  18:56

    Spider-man je zřejmě jediná komiksovka, které se nikdy nepodařilo tak úplně zacílit na správnou sortu diváků a zvolit adekvátní image. První pokus byl nejdospělejší a pak už to šlo dolů. Momentálně se po krátké odmlce vyměnil protagonista a z čerstvého dospěláka kterému horko těžko prodají v obchodě alkohol tu máme superhrdinu, který má div né horkou občanku. Jestli je tenhle teen tah dobrý či špatný těžko říct, ale výrazný posun kupředu se nekoná, jen se na to šlo odjinud. Výsledek je však veskrze opět průměrný. Samozřejmě highlighty jsou, ne že ne. Scéna s lodí (už v traileru) je působivá a všechno okolo Keatona jakožto hlavního záporáka je lahůdka (rozhovor v autě skoro husina). Akce ale obecně nic moc a je jí málo. A školní laškování a uměle naroubovaná femme fatale, která znesnadila pavoučímu muži rozhodování o (ne)záchraně světa je tam vyloženě jen kvůli tomu, aby měl příběh nějaký dramatický oblouk a hlavní postava životní dilema.

    • 26.9.2017  23:42
    Přízrak (2017)
    ***

    Interstellar v prostěradle a bez vesmíru.

    • 26.9.2017  20:30

    Snímek, který je možná historický věrný a z hlediska kostýmů promakaný, ovšem dostat se do děje přes režijní postupy Shekhara Kapura je poměrně oříšek. Málokterý historický film není ani o velkých bitvách, ani o osudové lásce jakožto nosným tématem filmu. Elizabeth je právě jedním z nich. Popisuje "dokumentaristickým" stylem zlatou éru Anglie a nebýt famózní Cate Blanchett, bude tam chybět jakékoliv emocionální pojivo k dané látce a charakteristice příběhu. Jinými slovy - byla by to nezáživná rekonstrukce významného kousku evropské historie, bez většího rozpočtu, tedy bez pintlich vizuálního rukopisu s hrdiny, se kterými vás to až na světlé vyjimky (vedle zmiňované Cate například v atypické roli Daniel Craig) dvě hodiny moc nebaví. A v historácích očekávanou pastvu pro oči rovněž nenabízí. Takže možná tak povinná látka do filmařského deníčku.

    • 24.9.2017  12:31

    Filmařsky působivě zpracovaný "dokument". Extrémně syrový a obrazově úsporně točený. Nedivím se, že po tomhle chtěli Greengrasse do Bourna. Narozdíl od Bloody Sunday však měl atraktivní filmový cover fiktivného hrdiny, takže bavil. Bloody Sunday z filmového hlediska nebaví. Je to úmorně dlouhé a extrémně těkavé. Jako sonda do historie impozantní a co se výpovědní hodnoty týče, tak není o čem. Ale dělat z toho téměř dvouhodinový film, kdy většinu času po placu poskakuje kameraman s nádobíčkem na rameni, to je docela peklo.

    • 24.9.2017  12:24
    The Layover (2017)
    **

    William H. Macy asi musel při natáčení vzpomínat na svou vlastní pubertu, protože jiné vysvětlení toho, proč se zde angažoval u kormidla zřejmě není. Film, který je dobrý si pustit pouze proto, že tam vedou konfrontaci dvě momentálně největší hotties Hollywoodu. A nebýt idiotského scénáře, tak dělají i docela obstojnou komedii. Takhle relativně rozumné a logicky se chovající postavy zůstaly jen ty mužské role.

    • 20.9.2017  23:53
    Stolen (2009)
    ****

    Ten film je bohužel po právu lehce opomíjený a tak trochu na druhé koleji oproti provařeným áčkovým klasikám Zmizení, či Mystic River. Všechno je to o záhadné vraždě, či hledání oběti a zároveň vraha v přítomném čase. Stolen je však v přítomném čase pouze tak 10 procent a zbytek jsou flashbacky. Z příběhu se nedozvíme, zda si syna hlavního hrdiny vybral vrah záměrně aby testoval jeho schopnosti policisty, či nechtěnou náhodou, avšak právě díky pátrání postupně střípky identity vraha odkrývají mnohem komplexnější a širší příběh, než se na první pohled zdá. Na základě tohoto faktu by měl mít snímek alespoň 120-130 minut, aby mohly vyniknout všechny postavy, protože jich je tam požehnaně. Takhle se to bohužel daří jen těm nejhlavnějším a spousta odboček a vedlejších témat/motivů zůstava nedořečených, či velmi zkrácených. Celé to pohřbívá závěr, který by mohl být vyšponován do infarktu a místo toho je zkrácený na tříminutový rozhovor s jasným koncem. Strašná škoda práce střihačů a scénáristy, který si na konci filmu nasral do kalhot. Ten potenciál mrazivého krimi-dramatu tam byl a tyhle příběhy si najdou své diváky. Je to paráda i tak, už jen za tu docela sofistikovanou konstrukci příběhu, jejíž konec jsem chtěl prožívat ale mnohem déle a intenzivněji.

    • 17.9.2017  21:48

    Bay si jede pořád to svoje a stále dokola. Proto budete mít u pětky pocit, že dost možná sledujete čtyřku, nebo trojku. Originalita je pryč, scénáristická nápaditost rovněž a pohužel prvotní kouzlo a nápad taky. Wahlberg si tam to svoje odehraje vždycky a do toho v každém díle přitaká nějaká sexy kočulinda - to už je skoro tradice jako v bondovkách. Nelze tomu upřít vizuálně pompézní finále a chtěnou sebeparodii, ale prolnutí příběhu s rytíři kulatého stolu - to už je i na Hollywood trochu příliš silná káva. Navíc to podle finále vypada na dalších alespoň 1-2 díly. Potěž pánbuh.

    • 16.9.2017  23:15
    Slepota (2008)
    **

    Pozitiva mrazivé postapokalyptické atmosféry a výpravy nevyváží fatální lapsusy ve scénáři, kýbl nelogičností a absurdní chování hlavních hrdinů, resp. hlavní hrdinky, která je jako jediná bez zrakové indispozice. Podobně nevěrohodná je socio-politická stránka věci, vyobrazení přistupu vojáku ke karanténě a původ nemoce je rovněž nevysvětlen. Jestli to má být podprahová společensko/vztahová satira o uvědomění si důležitosti rodinné soudržnosti v těžkých situacích, tak se hrubě nepovedla. Jestli to měl být klasický mystery-thriller s nádechem apokalypsy, tak se nepovedl taky.

    • 12.9.2017  22:29

    Devadesátka jak Brno filmařsky, i obsahově. Kolik zpracování na téma dobrá učitelka s netypickou historií vs zlí studenti střední školy tu už bylo ? Mraky. Dangerous Minds však bezesporu patří mezi ty lepší. Podařilo se výborně trefit devadesátkovou atmosféru na své typické platformě raperských vypalovaček, kostkovaných košil, spousty vulgarismu a jedinečného pouličního Boyz n the Hood stylu, který osobitě a zároveň přesně evokoval náladu tehdejších městských aglomerací USA, zároveň reflektoval životní styl chudých čtvrtí a samozřejmě rasové diskrepance. Určitě se to nevyhne klišé, hlavně na konci se až podezřele rychle stanou ze zlých studentů ti hodní, ale těch tématických úchopů a problémů se tam skrze zábavné a mnohdy napínavé sekvence propírá poměrně mnoho. Navíc Michelle Pfeiffer je neskutečně dobrá herečka v jakékoliv pozici či náladě.

    • 5.9.2017  21:55

    Fajn rodinná záležitost, kde má smysl vynášet do nebes pouze neskutečně melodickou krasojízdu Elfmana a tomu zdatně sekundující kameru Alexe Thomsona. Jinak je to trochu moc prozaická a velmi zjednodušená zvířečí balada pro malé diváky. Ti starší to rozdýchají také, ale pokud dáme nostalgii stranou, bude tam přes ty všechny hezké záběry a 1-2 dojemné scény stejně něco hmatatelnějšího chybět. Zaříkávač koní je vyprávěn opačnou perspektivou a je o level výš.

    • 3.9.2017  00:33
    Billy Elliot (2000)
    ***

    Scénáristickými postupy jednoduchá povídka z maloměsta o talentovaném klučinovi, který si svůj sen chce splnit za každou cenu a aby se to podařilo, bude muset podstupovat nejen útrapy kvůli rodinnému zázemí a značně cholerickému otci, ale ani socio-politická situace v Británii 80. let tomu nepřidá, což mimochodem celkem dobře kontrastuje s jemným a zároveň tvrdou dřinou obestřeným baletem. Zdejší rozjímání tak trochu nechápu, protože objevení něčeho nového se určitě nekoná, ale poctivá britská komorní záležitost s pozitivní náladou, to ano.

    • 1.9.2017  23:50

    Cruise po Mumii očividně odpočíval a užíval si tu osmdesátkovou letní divočinu snad ještě víc, než lecjaký divák. Těžko někdo popře fakt, že by to byl nezajímavý námět. Ale zpracování a především tempo snímku už je napováženou. Film o pilotovi kšeftaři, kde se celou dobu v podstatě letí na autopilot a všechno je jasně nalinkované (a repetitivní). Bez momentu překvapení, bez živelnosti a bez drajvu. Počínání scénáristy tušíte tři tahy dopředu a tak si tuhle letní jízdu možná odkoukáte, ale zážitek roku se nekoná. Snaha zařadit se svými ostře řezanými vtípky a sarkastickým podtextem ke Scorseseho legendám tam je a bohužel často mimo mísu.

    • 31.8.2017  23:55

    Film o vyhoření, přežívání a umírání. Jeden z nejsilnějších vůbec. Při sledování jsem místy totiž umíral i já. Mimózní Scorsese, který s tou živelnou atmosférou velkoměsta a psychedelic zrychlenými střihy trochu ujel. Někdo tomu říká nestandartní Scorsese, někdo tomu klidně může řikat nejhorší.

    • 29.8.2017  00:25
    Borgman (2013)
    ***

    Snaha o evropský art vyšla tak napůl. Dějově hypnotické, ale myšlenkově prázdné a vlastně nic neříkající, se spoustou wtf momentů, které při bližším přezkoumání nedávají moc smysl. A můžeme lamentovat vesele nad tím, zda to tak režisér chtěl záměrně či nikoliv.

    • 27.8.2017  17:09
    V utajení (2017)
    ***

    Mohlo to být něco jako Bourne, ale místo toho se podařilo něco mezi Sentinelem a Salt. S dobrými herci ve svých typizovaných rolích (Malkovich, Douglas, Collette), kterými vlastně nejde udělat krok špatným směrem. Bohužel je ale špionská jízda málo akční a dějově příliš překombinovaná (především co se postav týče), i když s motivacemi, které dávají smysl a i s trochu přimhouřeným okem nutí k zamyšlení. Bohužel slibný rozjezd a vynikající scénu v hotelovém pokoji potom k zemi drtí spousta divných náhod a reakcí hrdinů. Tak trochu vážně se beroucí báchorka na sobotní odpoledne.

<< předchozí 1 2 3 4 16 30 45 59
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace