Kaka

Kaka

Zdeněk Oborník

okres Kladno

homepage

139 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 17 32 48 63
    • 17.6.2018  00:55

    Ultra průser s triky za pár švestek, šíleným střihem a zmatečnou akcí. Zbytečnost, kterou si Stallone kazí na stará kolena image solidního hitmakera.

    • 16.6.2018  11:22
    Noční hra (2018)
    ***

    Vcelku zábavná taškařice, která střída obvykle průměrné komediální momenty s dost neobratnými akčními pasážemi, za podpory prazvláštního použití miniatur a atypických kamerových záběrů, zřejmě ve snaze být za každou cenou zajímavá. Místo se daří více, místy méně. Pořád je ale přítomný pozitivní element sympatické hlavní dvojice, kde dominuje převážně Rachel McAdams a naprosto parádní vsuvky s Denzelem Washingtonem. Dialogová interakce je fajn, jen divák musí akceptovat, že je to vlastně děsná ptákovina od A až do Z.

    • 15.6.2018  21:10

    Trend videoherních digifestů zachytil i mistr Steven a výsledek je obecně spíše pozitivní, nemohu se zbavit ale pocitu, že je místy Ready Player One zbytečně zběsilý a nepřehledný. Obecně se nepředpokládá, že by snad Spielberg chtěl po tolika letech áčkového točení v Hollywoodu ještě někoho šokovat samoúčelně napěchovanou akcí, či strhujícími triky za každou cenu, ale těch situací tak trochu na hraně je tam docela dost. Instantní romantika, ani závěrečná bitva nejsou nic co by se vyhlo typickému klišé. Pomrkávání na filmové klasiky, přičemž pár z nich je dílem samotného tvůrce této vypalovačky, je v pořádku. Těch 140 minut ale už ke konci docela drhlo a komediální vsuvky nic moc. Víc jsem si užil pozvolnějšího, osudovějšího a AUDIOvizuálně vypiplanějšího Trona Legacy od Kosinského, jehož digitální scénografie a cit pro vizuál jsou dál, narozdíl od jeho režisérských schopností uchopit slušný scénář.

    • 11.6.2018  23:52
    The Forgiven (2017)
    *

    Kde jsou ty časy, kdy byl Joffé zručný a neotřelý filmař ? Asi tak 20-30 let zpátky. Forgiven je totiž nudná a k uzoufání nezábavná báchorka z devadesátých let jihoafrického apartheidu. Nicméně o této problematice říká pramálo a postavit to téměř výhradně na konverzačně pojatém scénáři dvou hlavních charakterů, když mraky potenciálu číhá venku a tvůrci ho nevyužijí - to ne. 40 minut a dost.

    • 10.6.2018  23:40
    Tomb Raider (2018)
    **

    Zdravěji pojatá, ale v jádru pořád stejná ptákovina jako původní první a druhý díl, navíc o něco méně cool a na efekt. Plus za to, že tam kde Angelina používá čáry, Vikander má svaly. Pochvala režisérovi za to, že reboot uchopil relativně slušně v kontextu s intelektem moderního diváka, kterého už žádný blockbuster jen tak nepřekvapí, takže proč si hrát na něco co to není. Hned od začátku se tedy jede poměrně poctivě s Alicií, která má herecký talent a mnoho emocionálních poloh. Zazdívá to druhá polovina na misteriózním ostrově s kobkou, která je téměr do detailu okopčená z jakéhokoliv dílu Indyho Jonese. Ač lze kvitovat svěží přístup režiséra, ten pocit zbytečnosti restartovat ne příliš povedenou herní adaptaci to totálně devastuje.

    • 9.6.2018  09:45

    Nebývale zručně natočená a skvěle stylizovaná devadesátková reminiscence, kvalitně napsaná a místy nesmírně dramatická procedurálka, sofistikovaná a ucelená sonda do amerického justičního systému devadesátých let a k tomu rasový podtext a souboj bílé vs černé barvy. Gooding Jr. je tam v podstatě je jediný rušivý element, protože jeho herectví je přinejmenším proměnlivé. Jinak ale ansámbl sype jedno eso za druhým a až na pár hluchých míst je to nezapomenutelná výměna briskních dialogů a narážek na systém.

    • 7.6.2018  22:02

    Důstojné zakončení. Předešlý díl to zřejmě nepřekoná, protože kromě závěrečných proslovů tomu trochu chybí dramatický oblouk - konec už není tak záživný, nicméně z hlediská právnických manévrů parádní záležitost, opět.

    • 7.6.2018  22:01

    Vyjmečně dobře zinscenovaná slovní přestřelka státního aparátu vs černošského advokáta Cochrana, korunovaná závěrečnou scénou s detektivem Fuhrmanem. Výstavní konverzačka. Jeden z nejlepších a nejnapínavějších dílů série.

    • 5.6.2018  23:52

    Boj o porotu je hysterický, těžkopádný, užvaněný a těžko uvěřitelný. Málo výslechu a hodně lidí, kteří jsou všechno jen ne normální. Na to, že jsme dvě epizody od konce je to docela bída.

    • 5.6.2018  21:05

    Jediná věc pro kterou má smysl vidět tenhle díl, je fenomenální scéna zkoušení rukavic a možná ještě křehká romantická linka mezi dvěma státními zástupci, která se ale vlastně nikam nerozvine. Jinak pouze kecání a posun minimální.

    • 1.6.2018  20:45

    Nicneříkající remake bez jakéhokoliv výraznějšího režijního rukopisu, či snahy jakkoliv ozvláštnit divácký zážitek. Motiv pomsty, se kterým se pracuje klasicky v zajetých kolejích se všemi klišé. Sem tam akce a násilí, které je prvoplánovitě expresivní, tak jako to dělá Roth vždycky a Bruce Willis, který hraje zaprdlého doktora bez života a bohužel mu to docela jde. Chce se řict na jedno koukání, ale asi ani to ne, spíš lepší vynechat. V rámci revenge movies standartně odvedená práce.

    • 30.5.2018  00:30

    Zajímavá epizoda z pohledu hlavní žalobkyně, relativně křehké ženy ve světě nekompromisních advokátů těžkého mužského kalibru. Působivé zpracování jejího vnímaní situace, emocionálních pohnutek i psychické nestability, stejně tak jako síly bojovat a nevzdávat se. Vynikající herecký výkon a netradiční, ale velmi zajímavý příspěvek do epizodní skládačky.

    • 28.5.2018  20:02

    Konečně málo postavy kolem které se to celé točí a hodně právničiny a výtečně na tělo napsaných dialogů a soudních pasáží. Suprová konverzačka, jak z prvotřídního áčkového Hollywoodu.

    • 24.5.2018  00:22
    Pomsta (2017)
    ***

    Mladistvá verze Furiosy, v hyper-stylovém kabátku ala Drive. Nechybí spousta násilí, mraky krve, brutality a hypnotického soundtracku. Jestli Gosling nosil cool bundu ve znaku škořpióna, zde hlavní hrdinka pro změnu vyznává orlici na těle. Samozřejmě spousta scén nehýří zrovna realistickým podtónem, ale pro fandy splatterů, drsných ženských hrdinek a specifické formální stylizace to možná bude zábavná festivalová jednohubka. Docela odvaz, ale taky docela hovadina.

    • 20.5.2018  23:37

    Konečně začíná pořádná právničina. Další díly zřejmě budou pořádný závar v soudní síni. Čtyřka definitivně přesvědčuje. Nutnost dokoukat do finále.

    • 19.5.2018  23:40

    Po úvodní představovačce a následné naháněčce se konečně schyluje k pořádné právnické bitvě es vůči státnímu aparátu. Po prvních dvou dílech trojka spravuje chuť.

    • 18.5.2018  21:55

    Uvolněná pohodová road movie po Evropě v kombinaci se snahou o věrnou rekonstrukci zmařeného teroristického útoku ve Francii rovná se lehký průser. Eastwoodova výborná dramaturgie a vycizelovanost charakterů je pryč. Půjčil si skutečné aktéry, ale výsledek se mijí účinkem. Konverzačky příliš mnoho, útoku příliš málo, včetně zcela nepochopitelných časových skoků ve scénáři. Z úcty k látce a ke klukům, kteří dávali do herectví obdobně vysoké nasazení, jako při záchraně životů ve skutečném světě.

    • 15.5.2018  00:08
    Annihilation (2018)
    ***

    Bohu dík, že Garland netočil Arrival. Díky tomu tak neztratil humánní podtext a racionální vysvětletní, což se o Annihilation říct nedá. Surealistické putování fantastkními exteriéry ozdobené famózní scénografií a minimalistickou hudbou je na oko a ucho vskutku lahodící, leč příběhově chvíli survival, chvíli digifest příšer a chvíli nicneříkající finále. Jasně, vždycky nepotřebujeme doslovný výklad, ale když je to WTF, tak by docela bodnul. Garland je technologická hračička, mistr atmosféry a pomalých příběhů o pár postavách, ale tady se zamotal do tématu až moc. I tak ale nechybělo pár skvělých režijních nápadů.

    • 13.5.2018  11:58
    Já, Tonya (2017)
    ****

    Ryze pocitově vzato, Robbie za tuhle divokou přehlídku domácího násilí, devadesátkových hadrů, šílených ofin, buranského rodinného zázemí a krasobruslení měla dostat Oscara, protože za minulý rok zřejmě jen těžko existuje postava, která by měla tak široký záběr a tak dobře reflektovala společnost a zároveň hodnoty vůle, dřiny, životních vítězství, proher a realizování svého snu, ať je sebeatypičtější. Některé scény, například tu u soudu na konci, si vyložene krade pro sebe a zastiňuje nejen ostatní herce, ale i jinak skvělý technický ansámbl. I Tonya je totiž v jedně věci na stejné úrovni jako Titanic, nebo Pán Prstenů. Vizuální efekty tu slouží jako podpůrný prostředek při vypravování příběhu, nikoliv jako samoúčelná pastva pro oči. Zároveň nejsou skoro vůbec vidět a scény bruslařských představení jsou nasnímané fantasticky, přesto neokázale, takže se toho ne každý všimne. Není to bůhví jak velký film, ale po delší době příběh vzestupu a pádu člověka v antipatetickém podání s velmi svérázným, drsným humorem.

    • 12.5.2018  20:52

    Výrazný sešup směrem dolů. 50ti minutové lamentování o tom, zda si ustřelit hlavu nebo ne není zrovna dobré nosné téma x dílného seriálu specielne s příhlédnutím k tomu, že pistoli v ruce drží extrémně přehrávající Gooding Jr., jemuž patetické pózy nikdy nešly. Dalším dílům se dává šance docela těžko, ale ještě to jde.

    • 12.5.2018  17:24

    Solidní otvírák intenzivního devadesátkového příběhu. Potěší skvěle zvládnuté kulisy a výprava, pečlivě zvolené a zahrané charaktery (Travolta jako VIP advokát přímo excelentní) a poměrně hodně slovní omáčky přetaveno ve zručnou povídku s tahem na branku. Zvědavost co se bude dít v dalších dílech.

    • 9.5.2018  22:58
    Odnikud (2017)
    ***

    Solidní rodinné drama, které kdyby si vzal do ruky nějaký schopný americký independent movie maker, mohla z toho být bomba. Jelikož zaprvé - němčina je otřesný jazyk a místy lehká bariéra, za druhé - slušný úvod a fantasticky hrající Diane Kruger táhne dolu prapodivný závěr, který má působit umělecky a bořit konvence, místo toho ale nekoresponduje s nastavením hlavní hrdinky. Maximálně efektní a zdaleka nejlepší tak zůstavají scény v soudní síni, kde se mezi sebou nonšalantně předhánějí dva bravurní právníci.

    • 8.5.2018  14:48

    Pro fandy akčního žánru a oblíbence Scotta Adkinse, jinak vynikajícího mistra bojových umění, je tahle tragická černá komedie o vymahačích v podstatě nekoukatelná. Akce je tupě natočená, děj o ničem a režie spací. Prozíváno, nedokoukáno. Jedna hvězda Adkinsovi za snahu a za uznání toho co dovede, když dostane lepší látku.

    • 3.5.2018  22:02

    Aź na nějaké drobnější ozvláštnění je to pořád ta stejná vesmírna soap opera od Marvelu. Tím ozvláštněním je extrémní množství hlavních postav, což je zajímavý tah na jistotu, protože je jasné, že si každý přijde na své, jelikož snad kromě absence Hawkeye bude míž každý na plátně svého oblíbence. Další pozitivní věcí je Josh Brolin, jehož renderování digitálního xichtu a hlasu zprostředkuje víc emocí, než většina normálních postav dohromady. Herec který má výhodu, že nemusí nic moc dělat, prostě stačí když se dívá a sem tam něco povídá - takové má charizma. Poslední dobrou věcí je dramatické zvážnění postav cpt. Ameriky a Starka - oba dobrým směrem. To negativní je pak pořád stejné. Opět zničení světa (a relativně solidní motivace to nijak neomluví), digitální příšerky, nenápadité těžkotonážní akční scény, patos, tápání po neznámých planetách, hledání neznámých věcí u neznámých kovářů a nebýt pár adrenalinovějších momentek typu Thanos vs Hulk, Thanos vs Stark apod. tak to je vyloženě prozívané akční finále s pár cool hláškami, které obvykle obstarají parťáci ze Stražců Galaxie.

    • 25.4.2018  00:43

    Pochopitelný generační upgrade klasiky pro současné zdegenerované publikum. Hlučnější, digitálnější, velkolepější. Ale taky postrádající dětské kouzlo a rodinné hodnoty. Pro mileniály určitě cool zábava se sympatickými vtípky a zvučnými hereckými jmény, jenž ostudu rozhodně nedělají. My starší si přece jen raději pustíme originální devadesátkovou parádu, jelikož tenhle remake se z hlavy vypaří už v průběhu projekce.

    • 21.4.2018  00:15
    12 Strong (2018)
    **

    Vinnetou a Old Shatterhand spolu tentokrát bojují proti zlým kmenům daleko v Afganistánu, za podpiry velkolepých, vizuálně vypiplaných bruckheimerovských udělátek. Místy parodie, místy jen zle zpracovaný válečný snímek. Jestli je to opravdu based on true story, tak by si látka zasloužila daleko syrovější, věrohodnější zpracování.

    • 16.4.2018  23:43
    Až na dno (2017)
    **

    Takhle vypadá absolutní tvůrčí bezradnost. Rádoby hluboké melodrama špióna s profesorkou bio-matematiky má grády leda tak když kameraman najíždí panorámata břehů Velké Británie. McAvoy čím starší tím nudnější a překvapivě ani Vikander nevypadá extrémně zůčastněně. Tam bych ovšem viděl vadu spíš v tom jak jsou postavy napsané. Celou dobu se nám tvůrci mermo-mocí snaží do hlavy napasovat osudový příběh dvou odlišných lidí, kteří spolu prožijí intenzivní romantiku na čarokrásném místě (což je ok) a dost nešikovně následně máme možnost vidět fázi odloučení. Tedy cca polovinu filmu, kde se divák u postavy McAvoye vlastně vůbec nedozví co, kde, jak, proč a postava Vikander se chvíli chová jak nasraná puberťačka a za dvě minuty roztomile dumá nad stvořením světa. Vyměnit režiséra, netlačit tolik na pilu a méně sofistikovaně žvanit, bylo by to tak o dvě třídy lepší, protože herecký potenciál to celkem má a vizuálně je to důstojně provedené.

    • 15.4.2018  19:38

    Konečně víme jak by cca vypadal Heat kdyby ho nenatočil Michael Mann. Chybí preciznost režie, dějová rozmáchlost, betonový feeling, neony LA a především hloubka a osudovost charakterů. Macho Butler je přehnaný a Schreiber jako záporák sice vychytralý, ale chtělo to zvučnější personu. Nejzajímavější je i díky svému rodinnému backgroundu postava 50 centa. Original je zhmotněná realita běžného života. Tahle kopie už je "jenom film", který ještě k tomu všemu místy tendenčně opakuje klasiku. Okatě například v závěru, potažmo v úvodní strhující přepadovce obrněného vozu.

    • 15.4.2018  12:25
    Nepřátelé (2017)
    ****

    Naštěstí Cooper pochopil, že Black Mass byla hodně nepovedená zkouška nového směru jeho režie a že ideální je vrátit se k tomu co umí nejlépe. Hostiles kopíruje rukopis Out of the Furnace. Je pomalý, plný násilí a syrových emocí. Namísto ryze mužského záběru tentokrát začleňuje i silný ženský element a povedlo se to na jedničku. Rozmělňuje chlapácky western, dodává mu dramatický rozměr i silný emocionální oblouk, neboť právě scény s Rosamund Pike jsou mnohdy mrazivé, jindy alespoň velmi působivé a divákem pochopitelné. Bale hraje podobnou roli jako v o pár let starším bratříčkovi z přítomnosti. Moc toho nenamluví, hodně koná. Tvůrci vypráví jednak drsný, naprosto klasicky podaný příběh (střet bělochů a původních divochů) typického westernu a zároveň podprahově rozehrávají zajímavou hru nenávisti a usmíření, kde charaktery mnohdy nejsou jednoznačně dobré ani špatné a jde často jen o úhel pohledu a chápání. Skvělá kamera a unikátní scenérie Wyomingu a Montany dokreslují tesknou atmosféru, podpořenou tklivými houslemi Maxe Richtera. Western bez zbytečných experimentů, pevný v základech. Návrat ke kořenům úspěšný.

    • 13.4.2018  22:10

    Sterilní biografická nudařina u které kromě opulentní výpravy a pár typicky vyladěných kamerových záběrů Kaminskiho vlastně není ani poznat, že to tvořil špičkový filmař. Odpočívající Spielberg v obývaku s kafem v ruce a nohama na stole. Hanks i Streep ryze rutinní - svůj standart odvádějící.

<< předchozí 1 2 3 4 17 32 48 63
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace