Kaka

Kaka

Zdeněk Oborník

okres Kladno

homepage

139 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 16 30 45 59
    • 20.9.2017  23:53
    Stolen (2009)
    ****

    Ten film je bohužel po právu lehce opomíjený a tak trochu na druhé koleji oproti provařeným áčkovým klasikám Zmizení, či Mystic River. Všechno je to o záhadné vraždě, či hledání oběti a zároveň vraha v přítomném čase. Stolen je však v přítomném čase pouze tak 10 procent a zbytek jsou flashbacky. Z příběhu se nedozvíme, zda si syna hlavního hrdiny vybral vrah záměrně aby testoval jeho schopnosti policisty, či nechtěnou náhodou, avšak právě díky pátrání postupně střípky identity vraha odkrývají mnohem komplexnější a širší příběh, než se na první pohled zdá. Na základě tohoto faktu by měl mít snímek alespoň 120-130 minut, aby mohly vyniknout všechny postavy, protože jich je tam požehnaně. Takhle se to bohužel daří jen těm nejhlavnějším a spousta odboček a vedlejších témat/motivů zůstava nedořečených, či velmi zkrácených. Celé to pohřbívá závěr, který by mohl být vyšponován do infarktu a místo toho je zkrácený na tříminutový rozhovor s jasným koncem. Strašná škoda práce střihačů a scénáristy, který si na konci filmu nasral do kalhot. Ten potenciál mrazivého krimi-dramatu tam byl a tyhle příběhy si najdou své diváky. Je to paráda i tak, už jen za tu docela sofistikovanou konstrukci příběhu, jejíž konec jsem chtěl prožívat ale mnohem déle a intenzivněji.

    • 17.9.2017  21:48

    Bay si jede pořád to svoje a stále dokola. Proto budete mít u pětky pocit, že dost možná sledujete čtyřku, nebo trojku. Originalita je pryč, scénáristická nápaditost rovněž a pohužel prvotní kouzlo a nápad taky. Wahlberg si tam to svoje odehraje vždycky a do toho v každém díle přitaká nějaká sexy kočulinda - to už je skoro tradice jako v bondovkách. Nelze tomu upřít vizuálně pompézní finále a chtěnou sebeparodii, ale prolnutí příběhu s rytíři kulatého stolu - to už je i na Hollywood trochu příliš silná káva. Navíc to podle finále vypada na dalších alespoň 1-2 díly. Potěž pánbuh.

    • 16.9.2017  23:15
    Slepota (2008)
    **

    Pozitiva mrazivé postapokalyptické atmosféry a výpravy nevyváží fatální lapsusy ve scénáři, kýbl nelogičností a absurdní chování hlavních hrdinů, resp. hlavní hrdinky, která je jako jediná bez zrakové indispozice. Podobně nevěrohodná je socio-politická stránka věci, vyobrazení přistupu vojáku ke karanténě a původ nemoce je rovněž nevysvětlen. Jestli to má být podprahová společensko/vztahová satira o uvědomění si důležitosti rodinné soudržnosti v těžkých situacích, tak se hrubě nepovedla. Jestli to měl být klasický mystery-thriller s nádechem apokalypsy, tak se nepovedl taky.

    • 12.9.2017  22:29

    Devadesátka jak Brno filmařsky, i obsahově. Kolik zpracování na téma dobrá učitelka s netypickou historií vs zlí studenti střední školy tu už bylo ? Mraky. Dangerous Minds však bezesporu patří mezi ty lepší. Podařilo se výborně trefit devadesátkovou atmosféru na své typické platformě raperských vypalovaček, kostkovaných košil, spousty vulgarismu a jedinečného pouličního Boyz n the Hood stylu, který osobitě a zároveň přesně evokoval náladu tehdejších městských aglomerací USA, zároveň reflektoval životní styl chudých čtvrtí a samozřejmě rasové diskrepance. Určitě se to nevyhne klišé, hlavně na konci se až podezřele rychle stanou ze zlých studentů ti hodní, ale těch tématických úchopů a problémů se tam skrze zábavné a mnohdy napínavé sekvence propírá poměrně mnoho. Navíc Michelle Pfeiffer je neskutečně dobrá herečka v jakékoliv pozici či náladě.

    • 5.9.2017  21:55

    Fajn rodinná záležitost, kde má smysl vynášet do nebes pouze neskutečně melodickou krasojízdu Elfmana a tomu zdatně sekundující kameru Alexe Thomsona. Jinak je to trochu moc prozaická a velmi zjednodušená zvířečí balada pro malé diváky. Ti starší to rozdýchají také, ale pokud dáme nostalgii stranou, bude tam přes ty všechny hezké záběry a 1-2 dojemné scény stejně něco hmatatelnějšího chybět. Zaříkávač koní je vyprávěn opačnou perspektivou a je o level výš.

    • 3.9.2017  00:33
    Billy Elliot (2000)
    ***

    Scénáristickými postupy jednoduchá povídka z maloměsta o talentovaném klučinovi, který si svůj sen chce splnit za každou cenu a aby se to podařilo, bude muset podstupovat nejen útrapy kvůli rodinnému zázemí a značně cholerickému otci, ale ani socio-politická situace v Británii 80. let tomu nepřidá, což mimochodem celkem dobře kontrastuje s jemným a zároveň tvrdou dřinou obestřeným baletem. Zdejší rozjímání tak trochu nechápu, protože objevení něčeho nového se určitě nekoná, ale poctivá britská komorní záležitost s pozitivní náladou, to ano.

    • 1.9.2017  23:50

    Cruise po Mumii očividně odpočíval a užíval si tu osmdesátkovou letní divočinu snad ještě víc, než lecjaký divák. Těžko někdo popře fakt, že by to byl nezajímavý námět. Ale zpracování a především tempo snímku už je napováženou. Film o pilotovi kšeftaři, kde se celou dobu v podstatě letí na autopilot a všechno je jasně nalinkované (a repetitivní). Bez momentu překvapení, bez živelnosti a bez drajvu. Počínání scénáristy tušíte tři tahy dopředu a tak si tuhle letní jízdu možná odkoukáte, ale zážitek roku se nekoná. Snaha zařadit se svými ostře řezanými vtípky a sarkastickým podtextem ke Scorseseho legendám tam je a bohužel často mimo mísu.

    • 31.8.2017  23:55

    Film o vyhoření, přežívání a umírání. Jeden z nejsilnějších vůbec. Při sledování jsem místy totiž umíral i já. Mimózní Scorsese, který s tou živelnou atmosférou velkoměsta a psychedelic zrychlenými střihy trochu ujel. Někdo tomu říká nestandartní Scorsese, někdo tomu klidně může řikat nejhorší.

    • 29.8.2017  00:25
    Borgman (2013)
    ***

    Snaha o evropský art vyšla tak napůl. Dějově hypnotické, ale myšlenkově prázdné a vlastně nic neříkající, se spoustou wtf momentů, které při bližším přezkoumání nedávají moc smysl. A můžeme lamentovat vesele nad tím, zda to tak režisér chtěl záměrně či nikoliv.

    • 27.8.2017  17:09
    V utajení (2017)
    ***

    Mohlo to být něco jako Bourne, ale místo toho se podařilo něco mezi Sentinelem a Salt. S dobrými herci ve svých typizovaných rolích (Malkovich, Douglas, Collette), kterými vlastně nejde udělat krok špatným směrem. Bohužel je ale špionská jízda málo akční a dějově příliš překombinovaná (především co se postav týče), i když s motivacemi, které dávají smysl a i s trochu přimhouřeným okem nutí k zamyšlení. Bohužel slibný rozjezd a vynikající scénu v hotelovém pokoji potom k zemi drtí spousta divných náhod a reakcí hrdinů. Tak trochu vážně se beroucí báchorka na sobotní odpoledne.

    • 26.8.2017  12:08
    6 Days (2017)
    ***

    Teroristická jednohubka snažící se díky rádoby hlubokým a dramaticky silným scénám které nefungují (Strongův telefonát na konci apod.) zakrýt fakt, že je to vlastně jen rychlý a intelektuálně nenárořný SAS akčňák s plejádou různě více či méně zajímavých charakterů na různých vojensko-politických pozicích. Není čas díky stopáži na nic jiného. Akce je ale celkem věrohodná a výprava dobová, žádné extra hrdinství ani patos, takže OK. Obrácená strana mince dlouhého a divácky ambiciózního Spielbergova Mnichova.

    • 23.8.2017  00:24

    Sexy holky a asi i kluci, plus závěrečné titulky. Jinak naprosto o ničem a zamrzí i totálně nevyužitá camea Davida a Pamely. Velká škoda a scénář jedno velké utrpení.

    • 22.8.2017  21:39

    Trochu prkenná baseballová osmdesátka, která občas díky plytkým postavám a velmi uvolněné atmosféře evokuje spíše konec experimentálních sedmdesátek. Samozřejmě hlavní eso je herecký trojlístek, který spíše než z hlediska nějakého hereckého talentu budete obdivovat proto, že když se na zmiňované herce podíváte dnes, s odstupem několka dekád, bude to prostě velká zábava vidět ve filmu trsajícího Robbinse, soustavně "get laid" Susan a málomluvného správňáka Costnera. Mimochodem tady si svojí mimiku velmi dobře natrénoval na Bodyguarda, kde měl ale výrazně lépe napsanou postavu. O nějakém hodnotném shrnutí baseballu je tady toho pramálo, ale má to drajv a jako sportovní komedie OK.

    • 21.8.2017  20:23
    Shot Caller (2017)
    ****

    Protipól Shawshank Redemption. Darabontův opus byl filmem, kde bylo násilí a spousta drsných scén. Zároveň ale, a to všichni fandové dobře vědí, je to film plný životní vitality a melancholie. Je skoro až nasáklý nenápadnou poetikou a pozitivní náladou, která se divákovi postupně vkrádá do mysli čím déle film sleduje. Shot Caller je rovněž vězeňské drama. Rovněž svým záběrem měřítka téměr epochální. Ale psychologický efekt má přesně opačný. Tedy místo kam člověk přijde jako silák, avšak těžko někdy odejte. Místo, které odjímá svobodu, zároveň však může dramaticky měnit osobnost. Přerod miláčka z GoT je více než impozantní a Waldau potvrzuje jak vyjmečný herec je. Scénář vcelku sofistikovaně kombinuje vězeňský film bez příkras s typicky USA gangsterkou (točí se v L.A.). Manipuluje dobře i s časovou narací děje, takže scénář díky tomu působí složitě, zamotaně. Jasně, režijní virtuozitu Darabonta tam nenajdete a ani takové ambice film nemá, proto nemůže být nikdy milníkem a kultem. Ale je to jeden z těch snímků který vynikne postupně, časem a bude spíš pro fajnšmekry, než pro střední proud. Má malý marketing a zřejmě ví proč. Waugh chtěl natočit depresivní příběh muže který měl všechno a to ztratil. A podařilo se mu to náramně. Surově, stroze, bez kompromisů.

    • 20.8.2017  00:22

    Hughes nekope první akční ligu jako kolegové Stahelski nebo Leitch, takže i když má akce vypadat jako ta ve Wickovi, nebo Atomic Blonde, není tak dobrá. Občas dokonce některé záběry vypadají jako Van Dammovské béčka z Rumunska. Ale to je jeden z mála neduhů jinak velmi uvolněného, místy velmi zábavného a totálně vyhláškovaného filmu, ve kterém dominuje především ústřední dvoje hlavních hrdinů, ikonický padouch Oldman, který si pořád hraje to své a pořád nás to baví a Salma Hayek, které je 50 a naprosto nepochopitelně vypadá pořád na 30. Asi to člověk nebude mít chuť vidět opakovaně, protože zmízí moment překvapení a podruhé by si uvědomil, jak velká blbovina to vlastně je, ale fajn odlehčená zábava na jedno použití.

    • 13.8.2017  21:07
    Wakefield (2016)
    ****

    Film pro podnikatele. Názorně je zde vidět odvrácená strana úspěchu, ona druhá strana mince. Přímá konfrontace materiálních statků a jasně nalinkovaného života prominentného právníka vs. absance tepla rodinného domova, zdánlivě stabilního manželství a rodinné integrity jako takové. Tématicky nejoriginálnější film za poslední dobu, kde ukrutně válí Bryan Cranston, kterému většinu věcí nejenže věříte, ale máte chuť udělat je leckdy i velmi podobně. Budete se zaťatými pěstmi fandit až do finále i přes některé zbytečně hluché a nezáživné momenty (autistické děti apod.). Akorátní mix dramatu, cynického humoru a rodinných hodnot. Strašná škoda nedořečeného finále, chci ještě 2 minuty na víc. Artový konec je špatný konec.

    • 12.8.2017  16:42

    Opravdu potřebuji něco víc než jen solidní chemii hlavní skupiny, Zoe Saldanu a cameo Stallona s Russellem. Po půl hodině mi už z těch kamerových veletočů a digitálních efektů akorát bolela hlava.

    • 12.8.2017  00:00

    Myslím, že jsme tomu všichni přes veškeré nadšení, energii a dechberoucí výpravu ochotni odpustit absenci fyzikálních zákonů, technického fundamentu, logiky. Ovšem odpustit provařený příběh plný nudného odkrývání skládanky a předvídatelného finále - to už je moc. Takže pokud pomineme příběhovou vatu, zbyde cca 50 procent celku, tedy fantasticky vypadající filmařiny plné vtipných scének (Rihanna neskutečná), Bessonovy vyjmečné představivosti fikčních světů a parádní chemie ústřední dvojice, kde sexy Delevigne válcuje DeHaana jako nic. Evropská variace Guardians of the Galaxy.

    • 10.8.2017  21:38

    Čekáte zamyšlenější Any Given Sunday a dostanete bravurně zahraného Mandelu a pár rugby sestříhů s dost divně obsazeným Damonem. Nepopírám, že Eastwood je opět starosvětsky roztomilý morous, tentokrát pouze za kamerou a režijní opratě vede velmi pevně, skoro až sevřeně. Příběh dvou hlavních postav je dobře nalinkovaný a není protkaný zbytečnými linkami, jen je poměrně nezáživný. Politicko-sociální podtext je jasně viditelný a zřejmě společně s Freemanem to nejpůsobivější. Škoda, že je to ke konci plné patosu a tak nějak vyčpí do ztracena. Přitom x postav je zajímavých s dobrým potenciálem, který je využit pramálo. Například bodyguardi, rodiny, soupeří z jiných týmů, apod. Ne úplně špatné, jen Clint nezvolil dobrou tématiku.

    • 2.8.2017  00:43

    Ryze pánská odreagovačka. Kinečko, doutníček, pitíčko, pohoda. Příběh už prostší a banálnější být nemůže, protože by zase vypadalo zvláštně, mít jen za sebou naládovaných pár soubojů v aréně, prokládaných tréninkovými sekvencemi, ve kterých Adkins ukazuje svojí muskulaturu. Jsem ochoten v tom vidět poctu osmdesátkám, s choreografií nulek. A to je OK.

    • 30.7.2017  16:29

    Kdo čeká Johna Wicka v dámském provedení, nedočká se ho. Postava Charlize Theron není kladný macho agent toužící po pomstě kvůli mrtvému psovi a vypálenému domu. Je to vychytralá a nepředvídatelná mrcha, kterou definují spíše než emoce jen pohledy a arogantní hlášky. Tomu odpovídá i odlišný koncept snímku, který Leitch vytvořil. Podstata příběhu je totiž moderně pojatá špionážní hra na kočku s myší, kdy do poslední chvíle nikdo neví kdo, kde, jak a s kým. Zbytečně překombinovaný scénář však bohužel trochu ruší jinak naprosto senzační dojem z hmatatelné akce, která troufám si říci svým nábojem a zpracováním těžko hledá konkurenci ve své třídě. Na rozdíl od Wicka a jeho uber fuckin cool combo chvatů a stylové střelby je méně rytmická a víc syrově špinavá. Do paměti a filmových memoárů se určitě zapíše už v traileru načrtnutá bojovka na schodech jako jedna z nejlepších ever. Dohromady trvá cca 10 minut a střihů je tam zatraceně málo, vše navíc podpořené fenomenální ruční kamerou, která hlavním hrdinům nedá vydechnout (neskutečné, co fyzicky předvádí Charlize Theron, která pokračuje po Mad Maxovi v krasojízdě ultradrsňačky). Vše ostatní kolem filmu od sexy neonů, osmdesátkové hudby, stylových dekorací, prďácké výpravy, až po atmosferický Berlín, který je pro filmaře rájem studených kulis, jde stranou a s trochou nadsázky hraje druhé housle. Protože tahle desetiminutovka je sama o sobě film ve filmu, povyšující akční řemeslo v dané třídě na úplně jinou úroveň, což se naposledy povedlo dekádu zpět a o stupínek níže Greengrasovi se svým nervním a zběsilým Agentem bez minulosti.

    • 27.7.2017  23:56

    V podstatě formálně méně vyprecizované Město Bohů, které se odehrává v té druhé Americe o dekádu dříve a má o poznání méně kamerových švenků a podobných dalších serepetiček. Oplývá však áčkovým hereckým ansámblem a ukrutně naléhavou atmosférou rozoraného LA na začátku devadesátých let, kde se střílelo a plenilo o sto šest a bylo úplně jedno zda black vs white, nebo black vs black. Příběh o partě kluků, kteří vlastně nejsou zase až tak bad a mají i oni někde hluboko svoje sny a životní cíle je spíše "dekorativní" prvek, který jemně posunuje stopáž kupředu, avšak nijak výrazně nezasahuje do jedinečné dobové atmosféry, která válcuje vše kolem. Film který dal vyniknout charizmatu Laurence Fishburna.

    • 22.7.2017  23:03
    Dunkerk (2017)
    ***

    Nolan to zase dokázal ? A co vlastně ? Dokázal tak maximálně technicky brilantně natočit známý válečný konfilikt, bez zbytečných trikových ruchů, které by rozostřili jak vizuál, tak celkový umělecký dojem. Jestli se budou předávat ceny za zvuk a kameru právě zde, není se čemu divit. Zároveň dokázal jako obvykle trefit dokonale přesně současný hrot umělecky ambiciózního mainstreamu. Tedy natočil inteligentní film pro masy s ratingem PG13, na který může jít do kina v podstatě kdokoliv. Samozřejmě k tomu notně pomáhá látka o které se pojednává, ale i tak klobouk dolů. Nad dalšími jeho trademarky se nemá cenu pozastavovat. Jsou opět suverénní a sebevědomé. Kamera Hoytema a hudba Zimmer. Když se ale člověk ohlédne zpět v čase za dalšími filmy, kterým se podařilo trefit (či definovat) zmiňovaný "hrot", bylo u toho mnohem více emocí. A to se bavíme o filmech v podstatě zánovních. Jednu, dvě dekády zpět, kdy se už točilo velmi podobně, tedy technicky patřičně vycizelovaně, s podobnou dynamikou a mnohdy i filozoficko/politickou základnou. Nemusíme chodit příliš daleko, vždyť některé milníky točil sám Christopher. Nelze Nolana neuznávat. Je fantastický, ale Dunkerk je v podstatě dokumentaristická rekonstrukce s hvězdnými ksichty. Co dělá film filmem jsou emoce. vztahy, hmatatelné postavy. Tyto atributy tu u údajně nejlepšího režiséra áčkového Hollywoodu tentokrát téměř absentují. A s tím se nehodlám smířit a dát bezmyšlenkovitě plný počet.

    • 22.7.2017  00:47

    Černohumorově pojatá kritika amerického stylu života, vztahových problémů, i tajných služeb a špionážních praktik. V typicky mimózním coenovském hávu. Mrštně zrežírované a značně rozevláté. Ačkoliv nechybí důvtip a stopáž je tak akorát, nelze se ubránit pocitu, že je to celé zbytečné. Přehnaně hlučné, vyhrocené a tak trochu hozené mimo realitu. Lze pochopit, že je potřeba číst mezi řádky a spíše se jedná o odreagovačku na sobotní odpoledne, kde se nic moc neřeší, ale prostě ne. Nejsem ochoten akceptovat brakový nádech, který je z toho cítit. Zbytečnost, jejíž filmařská rétorika mi nic neříká a nebaví.

    • 20.7.2017  22:52

    Obsahově vyjmečně inovativní společensko-vztahová satira plná absurdních situací, zaobalená v neopakovatelném bizár feelingu a podivné atmosféře. Jonze se nebojí experimentovat a Kaufman je hlava pomazaná na všelijaké roztodivné příběhy. Výsledek tomu odpovídá. Občas je to sice trochu moc teatrální a nosná dějová linka sem tam možná ani nedává úplně smysl, ale to mezi řádky smysl dává. Něco naprosto jiného, těžko uchopitelného a extrémně originálního. Film o vztahových problémech moderní doby v nejatypičtějším podání co si (ne)dokážete představit.

    • 16.7.2017  23:49

    Ryze tenzní redneckov, kde většinu stopáže čekáte kdy někdo někoho vykuchá, nebo mu ustřelí hlavu. Kupodivu to ale není tak divoké, protože tvůrci diváka nechají pracovat s mrazivou myšlenkou jak by to asi vypadalo kdyby a snímek spíše cedí nonstop studenou atmosféru vidláckých zákoutí, kde na zahradě místo květin a stromů leží vraky aut, potažmo feťácká doupata. Lawrence je tahoun, akorát tady to není o scénáři, který by jí nechal naplno vyniknout. Škoda, že asi tak půlka záběrů ve filmu je třikrát delších, než by bylo záhodno aby to i bavilo.

    • 16.7.2017  00:40
    Skrytá vada (2014)
    odpad!

    Očividně zhulený PTA si pustil představivost na špacír a natočil do sebe zahleděnou retro hipíkovskou parakrimi, kde nic nedává smysl. Myslím, že na wtf tu byl Lynch a už to trochu není v módě. 150 minut nekoukatelné.

    • 15.7.2017  18:23
    Ten kluk (2007)
    ***

    Osobitá a patřičně syrová výpoveď odsouzeného kluka-vraha, který se po vypršení trestu v dospělosti snaží začlenit do normálního života, zmítaný psychickými problémy a dilematy. Úvodní polovina skvělá. Výborná práce se střihem a kamerou, spousta náznaků a nejednoznačné odpovědi. Druhá je trochu víc předvídatelná a zbytečně zpomalí. Pořád si však udržuje dramatickou linku celkem slušně vysoko a Garfield umí být i boží, herecky silný v nemainstreamovém bijáku.

    • 13.7.2017  22:01

    Vyjmečně štiplavá generační a genderová konfrontace. Filmařsky možná nevýrazný, ale o to více na postavy zaměřený počin, kterému nevadí no name režisér, ani absence střihových fines. Hlavní hrdinové mají totiž v tomhle příběhu neskutečnou hloubku a téměř dokonalý punc reality všedních rodinných problémů. A je úplně jedno, zda je to sarkastická Susan Sarandon, která je vždy nad věcí, Naomi Watts, která dělá emocionální nálože jako obvykle a nebo Elle Fanning kterou casting trefil ve sto procentech. Nic nového pod sluncem, ale film který řeší velmi zajímavou tématiku a řeší jí úsporně a opravdově.

    • 10.7.2017  22:43
    Černá smrt (2010)
    ***

    Tvůrčím způsobem osobité, atypické a vyjmečně temné. Svým šedivým tónováním a neutuchající mysteriózní náladou to silně evokuje Annaudovu klasiku Jméno Růže. Jen Bean a spol trochu více šermují meči a sem tam někomu upadne ruka, noha a nebo rovnou hlava. Není to divoká bestiální jízda, ani horor. Zajímavě to ale osciluje v (anti)náboženské tématice, protože každý z hlavních hrdinů názorově vyjadřujě nějaký postoj k věci a zároveň každý z nich je v podstatě záporný. Tedy ryze individualistický a tématicky poměrně zdatný film o křesťanství a pohanství, příčemž nelze jasně definovat vítěze a tu správnou cestu. Se zvučnějším režisérem by to bylo možná ještě větší a působívější, tady ty ambice ale zcela jasně absentovaly, mělo se jednat o malý, komorní film. A je naprosto jasné, kde se tvůrci castingově inspirovali při skládání GOT. Carice van Houten božská a Bean - to je už stará známá písnička.

<< předchozí 1 2 3 4 16 30 45 59
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace