Recenze (2 909)
David Attenborough: Život na naší planetě (2020)
Epitaf lidstva s prostorem pro potenciálně zdařílý budoucí happyend, který je obestřený nejistotou a otazníky. Attenborough jej ovšem sděluje jednoduše, poutavě a srozumitelně. Myšlenka je jasná. Naprosto zásadní dokument, který by neměl uniknout nikomu.
Cesta za vítězstvím (2006)
Jeden z mnoha sportovních bijáků, který ničím extra nevyčnívá, na druhou stranu ničím neurazí. Rasova diskriminace ve sportu i mimo něj, dobrý herecký ansámbl, solidní scénář i překvapivě dobrý Josh Lucas, jinak téměř výhradně béčkový herec. Nenabízí to vlastně nic víc, než střet dvou ras v dobách, kdy bylo ještě mnoho věcí tabu a spousta předsudků vůči černochům byla zcela normální. Glory Road ale vcelku humorně a zároveň relativně duchaplně a na úrovni popisuje vzestup sportovců tmavé pleti v basketbalu, což zároveň znamenalo posunutí basketu do next levelu tak, jak známe dnes NBA.
Daredevil - Karen (2018) (epizoda)
Jedna z nejlepších a nejhutnějších epizod třetího Daredevila a paradoxně tam hlavní hrdina skoro vůbec není. Dramatická sonda v podobě jakéhosi prequelu do vcelku temné minulosti Karen je působivá a patřičně dramatická.
Barva peněz (1986)
Snímek plný životních mouder a pravd universa ve kterém žijeme, šikovně, inteligentně a hollywoodsky líbivě zabalen v popkulturním hávu, akceptovatelném masou lidí. Osmdesátkový mainstream, který ale nabízí i něco trochu více, než jen lehkou zábavu, z velmi zajímavého a neotřelého prostředí kulečníku. Newman jakožto legenda učí Cruise jakožto nováčka. Kdo by tehdy řekl, že Cruise ho v reálu doroste a možná ještě více.
Ďábel (2020)
Působivá story ze Středozápadu plná vrahů, úchylů, pedofilů a další havěti, kde se sem tam jakoby se neřeklo mihnou i normální a zdravě uvažující lidé. Intenzivní, leč pomalu plynoucí tenze, která těží hlavně z prvotřídních hereckých výkonů (Skarsgard, Pattinson), působivého a nepředvídatelného scénáře a nebojácnosti tvůrců diváka občas překvapit, sem tam dokonce lehce šokovat. Bez zbytečných exhibicí ala Tarantino, avšak podobně chytře strukturované, koulatelné jak pro ambiciózního diváka, tak i laika.
Daredevil - Odhalení (2018) (epizoda)
Zajímavý příběhový twist podaný úderně, chytře a překvapivě. Na druhou stranu situace kolem minulosti rodičů Matta už je nudná, tahnoucí se a nezábavná. Snad se budou další díly a finále točit primárně kolem Wilsona Fiska a jeho pavoučí sítě.
Jak je důležité míti Filipa (2002)
Odlehčená konverzačka a tak trochu parodie na velkoprodukční kostýmovky z dob minulých o osudových láskách, nevyřčených emocích a dalších skvelých obyčejích a zvycích tamější doby. Okouzlující herci a vtipné momentky kazí místy lehký stereotyp a přílišné šaškárenství. Bohudík stopáž tomu nepodlamuje kolena.
Operace Goliáš (2020)
Televizák, který má světlé momenty v podobě neokoukaných herců a Hartnetta, který překvapivě nepůsobí staticky, avšak dějová konstrukce a především rytmus celého příběhu o drogovích závislácích je napůl dokumentaristicky laděný (ruční kamera) a napůl odvyprávěný jak z nepovedené pohádky. Určitě existují mraky lepších filmů s podobnou tématikou, kde divák po hodině nezačne koukat podezřele hodně na hodinky.
Daredevil - Nahoře a dole (2018) (epizoda)
Upovídaná epizoda s peckovým rozhovorem Karen vs Fisk a samozřejmě finále, které se tak nějak dalo předpokládat už několik epizod zpět díky chemii a patřičné interakci.
Playbook: Vítězné strategie - José Mourinho: Trenérova pravidla pro život (2020) (epizoda)
Krátký, nepříliš objevný, ale zato vcelku zábavný dokument o legendárním trenérovi, jehož ukazuje jako kontroverzního frajírka v ranných trenérských dobách, zdatného manipulátora a zcela jistě velmi zajímavého člověka, od kterého se může kde kdo inspirovat co se práce s lidmi týče. Soustředěné, rychlé, ne příliš obsáhlé. Na 35 min akorát.