gicous

gicous


family man ve službách filmu

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27
    • 28.6.2015  14:52
    Ex Machina (2014)
    **

    Byl jsem zavřen v průhledné, neprodyšné místnosti a kolem mně se odehrával příběh o stvoření umělé bytosti, jenž je dalším článkem v evoluci. Frankenstainovo monstrum nakonec vítězí, ale já jsem při jeho triumfu nic necítil, ani napětí, ani úžas, ani soucit, ani odpor, ani nic jiného. Byla to taková jalová záležitost, a proto se svým hodnocením zůstávám po člověčím způsobu hezky při zemi. 4/10

    • 28.6.2015  14:44

    Letecký den u jedné velké rodiny, které pevnou rukou vládne Vin Diesel. Jeho upřený pohled dokáže porazit i slona, a když je potřeba umí i patřičně zafilozofovat o nesmrtelnosti brouka. Prostě hrdina jak má být!!! Nuže, dorazilo ke mně sedmé pokračování této nesmrtelné série, a jak dobře čtete, moc se mi nelíbilo. Akce je opravdu bombastická (za to moje dvě hvězdičky), ale do celku ji nic nespojuje. Hrdinové se pouze přesouvájí po jednotlivých bodech na mapě, jako na nějaké dětské deskové hře. Při každé zastávce potkají svoji britsky mluvící Nemesis, která se vynoří a spořádaně zase zmízí, aby o pár desitek minut později zase zafungovala jako bájná deux ex machina a pomohla všem včetně scénaristů posunout příběh kupředu. Zmíňované létání na mně fungovalo možná napoprvé, ale když jsem do vzduchu zavítal ještě několikrát poté, začalo to na mně působit trapně a nudně. Tuším, že se osmý díl bude odehrávat v kosmu a Vin Disel bude obsluhovat nějakou vesmirnou napodobeninu své nabušené káry a bude volat: "Tak teď už opravdu poslední let". Poslední rozladění přišlo s posledními minutami, ve kterých mělo dojít k důstojnému rozloučení s Paulem Walkerem. Je mi to líto, ale na mě to nefungovalo a bylo mi nechtěně do smíchu. Tohle je zbabraný díl a podle mých utržkovitých vzpomínek zřejmě i nejhorší film celé série. 4/10

    • 16.5.2015  11:14

    V době roztomilých marvelovských komiksáren a uhlazených akčních filmů (nemám ani v nejmenším nic proti nim, ba naopak jsem jejich věrným fanouškem) je Šílený Max návrat ke kořenům, k prazákladu, kdy byly akční filmy čistě fyzickou zkušenosti, kdy byli (anti)hrdinové charakterizování akci a jejich vztahy se vyvíjeli v průběhu honiček a přestřelek. Šílený Max je dechberoucí, je to vizuální orgie, nepřetržitá akční smršť, která se řítí kupředu bez brzd z kopce tak prudkého, že se to ani nedá popsat. Miller natočil zřejmě svoji ultimátní verzi Šileného Maxe, definitivní krok, kterým realizoval svůj vysněný projekt. Doufal jsem, že něco podobně nesmlouvavého přijde s posledním Vaughnem, Torem nebo Mannem, ale nakonec se to přiřítilo zcela z jiného směru. Od režiséra který točil o roztomilých tučňácích a jednom malém praseti. Kdo by to čekal. I když trailery dávaly tušit cosi vyjímečného, v tohle jsem nedoufal ani v těch nejbujnějších snech. Nový Max je síla, která ukazuje možný směr, kterým se může film dále vyvíjet. Není to regrese v čistém slova smyslu. Ve spojení s nejnovějšími triky a ryze fyzickým herectvím a kaskaderstvím vznikl dokonale vyvážený celek, ve kterém nechybí nic potřebného. Je tam vše, co novodobý akční či sci-fi film postrádá. Mam na mysli především to NĚCO, co dokáže podobné podívané polidštit a vepsat do paměti. Je to dokonalá podívaná, po jejichž projekci jsem se jen stěží zvedal ze sedačky. Ještě jeden pádný argument ve prospěch filmu - v kině za mnou seděla banda floutků a floučat, kteří se hyhňali a hučeli. Vydrželo jim to ještě tak prvních pět minut filmu, pak už za mnou bylo hrobové ticho - film je dokonale semlel.....10/10

    • 16.5.2015  10:43
    Slídil (2014)
    ****

    Čichám, čichám......senzaci. Lidská hyena v akci, v honbě za neštěstím, značícím naopak štěstí a zisk pro ni. V dokonalém podání Jaka Gyllenhaala je to odpudivý člověk, nad jehož mysantropií zůstává rozum stát. Sobec, který používá druhé pouze jako příčky, aby po nich mohl stoupat v pomyslném žebříku zisku neustále výše až......až vlastně kdovíkam, neboť závěr nechává poměrně neuspokojivou odpověď. Slídil není příjemný film, který bych si pouštěl na dobrou noc, aby se mi lépe usínalo. Je to film o lidech, kteří žijí jen pro sebe, aniž by brali okolní svět jinak než z čistě technického a ekonomického hlediska. 8/10

    • 2.5.2015  22:36

    Uff, musel jsem si asi přečíst recenze k jinému filmu. Nebo jsem si popletl názvy? Asi se mi to v té moji makovici všechno smíchalo a já jsem nyní na rozpacích, jak ten svůj osudový omyl vlastně vysvětlit......Podle reakce všech okolo bych měl být nadšený, ale nejsem. Nelíbilo se mi to a tímto prohlašuju, že se ze mně stal starý staromil (fůj) a od nynějška už budu koukat jenom na klasiku ve všech žánrech, co se drží osvědčených klišé. 2/10

    • 2.5.2015  22:28
    God's Pocket (2014)
    ***

    God´s Pocket má jedno eso v rukávu a to vytahuje vlastně pořád dokola. Ano, je jím P.S.Hoffman, pan Herec, který svoji přítomností uměl ozdobit každý snímek, i ten sebeprůměrnější. 5/10

    • 28.4.2015  19:35

    Zlý sen uvedený v realitu. Nevinný člověk mezi ozubenými koly osudu, či spíše byrokratické mašiny, která se štítí všeho lidského a živého. Jen ne žádné city, kážu Vám! Berte všechny jako neživé figury, protože k tomu Vás stát vychoval a Matka příroda Vám k podobným činům dala potřebné charakterové vlastnosti, jenž společnost hezky hýčkala. A podařilo se - světlo světa zřeli anti-lidští vykonavatele v rouchu soudcovském a policejním. Budiž jim k dobru, že zničili několik lidských životů. Za to budou pochváleni, ale ne ode mně, neboť já jim spílám, že nemají srdce, a že jsou prachsprostí neživí roboti, kteří neumějí přiznat svoji osudovou chybu a zločin. Ano, zločin proti lidskosti, proti životu, proti spravedlnosti.....Drásavé neštěstí, které se může stát každému, žijícímu v "dokonalém zřízení" jménem demokracie. 8/10

    • 28.4.2015  19:22
    Hacker (2015)
    ***

    V kategorii Mannovských filmů se jedná o takovou malou roztomilou katastrofu. Malá jakožto přízemní, nevýrazná a určena k rychlému zapomnění. Roztomilá ve chvílích, kdy Hemsworth filozofuje nebo se snaží projevit nějaké city. Akce je málo. I když je profi v každém výstřelu a záběru, nedokáže zachránit celkově druhořadý příběh. Mann píše dokonalé filmy. Na tomto místě si tedy kladu otázku, proč se pustil do Hackera. Nejpravděpodobnější odpověď je, že tak učinil nevědomě, poté co se mu někdo hacknul do hlavy a zasel tam nápad natočit tuhle ptákovinu. Propříště radím - lepší virový štít, propracované charaktery, kvalitnější herce a hlavně vlastní scénář. Zbytek už bude hračka a vznikne třeba další Insider nebo Heat...:-) 5/10

    • 18.4.2015  23:18

    Hon na jednoho muže, za účelem totálního odepsání stanoveného cíle. Tím se rozumí odepsání společenské, pracovní a následně i osobní......Podobné příběhové schémata zde byla už bezpočtukrát. Má to vlastně vůbec smysl znovu, po x-té sledovat? Má. Je to totiž poctivě odvedená filmařina, která na jedné straně funguje jako dobrý film, a zároveň se jí na druhé straně daří poutavě informovat o skutečných událostech. 7/10

    • 12.4.2015  15:21
    Vyšší moc (2014)
    ***

    Chladná a pohříchu nevzrušivá studie jednoho manželského konfliktu, na jejimž konci stojí.........vlastně velké kulaté nic. Přiznám se že mě rozbor rolí, do kterých nás, ať již dobrovolně nebo násilně staví společnost, oslovil a po celou stopáž snímku jsem o něm přemítal, ale hlubší rýhu v mých vzpomínkách určitě neudělal. Ono totiž všeobecně u filmu nestačí pouze filozofovat (k tomu jsou přece dobré pouze knihy), je potřeba diváka také připoutat k postavám, k ději, popřípadě k nevšednímu vizuálu. To se Vyšší moci ani zdaleka nepodařilo. 6/10

    • 6.4.2015  20:44

    Dvě mašiny, dva zfetovaní chlapi a volnost všude kolem nich. Krajina ubíhá za taktů dobové hudby a naši hrdinové fičí napříč Amerikou za poznáním, že svoboda je pouze iluze, za kterou se ale platí ta nejdražší daň. Ve své době bezpochyby odvážný počin, jenž podle mého mínění, ale ztratil mnoho ze svého kouzla. 6/10

    • 5.4.2015  23:12

    Nevlastním(?) účet na neexistující věci jménem Facebook nebo něčem podobném. E-mail také moc nekontroluju a tak mým jediným hříchem vůči komunikaci tváří v tvář zůstává CSFD. Tím pádem na mě Men,Women and Children zapůsobily jako svěží vánek ve vyprahlé poušti, neboť v podstatě vyjádřily všechny negativní pocity, které v sobě vůči novým kanalům mezilidské komunikace zastávám. Reitmanovi se podařilo vykreslit základní nebezpečí, jimiž tyto nové média ovlivňují a působí na lidskou osobnost a mezilidské vztahy. Zároveň si dokázal zachovat citlivý přístup směrem k postavám a jejich existenčním problémům. Vše doplnil hezkou vizuální stránkou a slušným soundtrackem. Ve srovnání s velice podobně laděným Disconnect, který se mi přeci jenom líbil více, ale nemá takové dějové tempo, jenž by dokázalo strhnout k většímu diváckému prožitku. Přesto by tohle drama vaši pozornosti uniknout nemělo. 7/10

    • 4.4.2015  23:43

    Nepatrné vlnky emocí ke mně tu a tam dorazily, ale byly to pouze sporadické chvíle, které jen krátce pobyly, aby se o pár sekund později rychle vytratily. Zbyl po nich jen tichý nerozbouřený oceán profesionálně zahrané a ohudebněné americké produkce, marně se snažící rozbouřit, rozechvět, dojmout nebo rozkymácet divácké srdce. Kromě nyní již oscarově rusovlasé Julianne Moore byli všichni do jednoho především herci a herečky v úlohách fiktivních lidí a nikoli skuteční lidé pohybující se v reálných životních situacích. 6/10

    • 30.3.2015  20:56
    Láska (2012)
    ****

    Láska.........Oddanost jeden druhému. Forma sebeobětování, při které dávám, aniž bych vyžadoval zpět. Láska plná úcty a tichého souhlasu. Láska jako vězení, ze kterého není úniku. Láska jako trápení duše a těla. Láska má moře nejrůznějších podob. Zde se v kombinaci se stářím a smrti halí do černého šatu smutku, bolesti a neštěstí, které ústí do nečekaného finále, jenž dává všemu konečný pocit beznaděje, kdy je člověk pod tíhou osudu donucen k nejzoufalejším činům. Velice smutný film, ale to neznamená nekvalitní. Ba naopak silné herecké výkon bez špetky zbytečného sentimentu a ukázněná režie z něj činí pravý opak. V mém případě mi mírně vadila odtaživost celého děje. Už jen kvůli konci, který by si zasloužil alespoň pár slz uroněných nad přikořím obou hrdinů. Nestalo se, ale to není příliš na závadu, neboť podobné filmy by měly především přinutit k zamyšlení, a to se tady bezpochyby zdařilo na výbornou. 8/10

    • 16.3.2015  19:32

    Došli jsme až k revoluci, která se nese v duchu skromnější podívané, než-li jsem před samotnou projekcí očekával. A to je dobře, neboť prim stále hraje Katniss v podání dokonale Jennifer Lawrence. Bez velkých bitev a okázalých triků se zde hraje na osobní notu a v centru příběhu tak prozatím stále stojí osud Katniss, ze které se mezitím stala vlajková loď revoluce. Umirněné, soustředěné, emočně napnuté a dějově zajímavé pokračovaní, které je jiné než předchozí díly. Liší se dokonce do té míry, že si nejsem vůbec jistý, jakým směrem se bude ubírat závěrečný díl, což je pro mě veliký filmový klad. Zároveň chápu poměrně nízké všeobecné hodnocení, z něhož usuzuji, že většina očekávala podobně jako já něco docela odlišného. Na rozdíl od většiny, jsem ale mile překvapen a v hodnocení se u zdi držet nebudu. 8/10

    • 9.3.2015  20:38

    Smutná to věc sledovat tvůrce velkolepého Gladiátora, jak neustále recykluje sám sebe, aniž by přinesl do již téměř zapomenutého žánru něco nového, oživujícího nebo dokonce kontroverzního. Už nestačí být pouze vizuálně dokonalý a digitálně strhující. Tohle má už téměř každý průměrný hollywoodský velkofilm. Scott vsadil na povrchní a prostoduchou zábavu, která sice vypadá skvěle a krásně, ale nemá v sobě žádnou originalitu či filmové srdce. Takové vděčné a vnitřně bohaté téma s takovým kvalitním tvůrčím potenciálem snad nešlo zpackat. Přesto se tak stalo a já to Scottovi jen tak nazapomenu! :-) 4/10

    • 28.2.2015  21:47

    Vaughn přináší do žánru množství inovativních a novátorských nápadů, které si mi nesmírně líbily. Jen tak namátkou skvěle zvládnuté souboje nebo výborně vyvedené přechody mezi scénami, které bezproblému překlenují několik filmových let. Největší problém mi ovšem přinesla poslední třetina fimu, kdy jde dle mého názoru film přeci jenom přilíš za hranice ještě únosného vkusu. A to se tluče se zbytkem filmu, který se ještě jakžtakž pohybuje v určitých žanrově daných mezích. Kromě toho zde ztrácí dech i samotný Vaughn, a to zejména v akčních scénách, které se víceméně opakují a negradují s takovou intenzitou jako např. u Kick-Ass. Pokud ale odhlédnu od těchto maličkostí, stále je tady velice kvalitní akční jízda, vymykající se svou nesmlouvavostí běžně zavedených hollywoodským standardům. Nabízí řadu skvělých momentů, jenž potěší srdce filmového fanouška a hlavně ho překvapí svou bezprostřední hravostí. Jako příznivci Matthewa Vaughna ale tady stále něco chybí. A to jedna zvláštní přísada, přítomná např. v již zmíněném Kick-Ass. Tou je spojení hravé a bláznivé vynalezavosti s dravostí a......nadto ještě emocionalitou, která zajišťuje, že se v jednom okamžiku skvěle pobavíte, jen abyste se o pár minut později dojmuli nebo dokonce rozplakali nad údělem hlavních hrdinů. To v Kingsman chybí a já v respektu k ostatním dílům režiséra nemůžu jít do plného počtu. 8/10

    • 23.2.2015  13:56

    All is lost bylo statickým šlapáním vody, čili byla to únavná, vysilující a monotonní divácká zkušenost sledovat pana Bezejmeného a jeho úsilí o záchranu vlastního života. A Most Violent Year znamená určitý posun, a to od nudného šlapání k pomalému brouzdání. Stoická nuda byla vystřídaná velice pozvolným tempem vyprávění. Především se začalo mluvit a semtam se do děje v pašuje i nějaká dynamičtější momentka. Nicméně kromě silného a charismatického hlavního hrdiny zde není nic zvláštního k vidění. Vše spočívá v průměru, což jde ruku v ruce s mdlým diváckým zážitkem, který mě po skončení projekce naplnil. 5/10

    • 15.2.2015  09:11
    Soudce (2014)
    ***

    Pomalým krok jsem si vyšlápnul na již známou pěšinu, kterou jsem filmově zakusil již několikrát předtím. Žádné velké překvapení z řad emocí, psychologie či tempa mě tam neočekávalo. Zároveň ale chybělo i velké zklamání, za což jsem více než vděčný, už jen kvůli silnému ústřednímu hereckému tandemu, který táhne celý film a je nesmírně kvalitní. A tak jsem se vrátil, aniž bych se zadýchal a nebo dojmul či dokonce nadchnul. V kategorii právnických dramata se tedy jedná o víceméně průměrný počin, který neurazí, ale zároveň ani nijak zvláště nevyčnivá nad běžný průměr. 6/10

    • 8.2.2015  00:43
    Interview (2014)
    ***

    This is the end of Kim Čong-un. Apokalypsa pronikla i do Severní Koree a smetla ji silou humoru toho nejhrubšího zrna. Šílenost, která sice nedosahuje kvality hollywoodského inferna, ale i tady se dá sem tam slušně zasmát. 5/10

    • 8.2.2015  00:35

    Černobílé, životem provoněné, emocemi prodchnuté vyprávění o dvojici ztracených duší, jejichž setkání bylo plné nadějí. Ty ale ztroskotaly. Roztříštily se o útesy životních úskalí, nad nimiž nemá člověk vládu. Racionální rozhodnutí, nutno podotknout že oboustranné, pouze posílilo mé přesvědčení, že jsem zde narazil na neobvykle vyzrály filmový produkt, který si vystačil s málem a dokázal mnoho. A tak když odbila půlnoc a příběh po ní ještě chvíli gradoval tou poslední intimní věci, o niž se oba dva ještě museli podělit, zavládnul ve mně pocit mírného smutku nad promarněným potenciálem, který v sobě Vivian a Wilson třímali. Nezbývá než jim popřát hodně štěstí a ať jim ten Wind of Change přivane další příjemné životní pohlazení. 8/10

    • 4.2.2015  14:42
    Piano (1993)
    ***

    Láska plná vypočitavosti, animálního chtíče a sexuální beznaděje. Co bych také chtěl - drsná země může zplodit pouze drsné lidské vztahy. Za Holly Hunter a krásnou hudbu dávám 6/10.

    • 4.2.2015  14:36
    Kód Enigmy (2014)
    ****

    Během sledování první poloviny tohoto filmu jsem měl těžko popsatelný, tajemný pocit, který dokaží probudit pouze dokonale natočené filmy. V těch totiž funguje každá filmová součástka, jakoby přirozeně umistěná do jednoho soukolí, které pak roztáčí fascinující koncert emocí. Vše vypadá nenuceně, lehce a přitom velice komplexně a vícevrstvě. Tento pocit se ale počal pomalu rozpouštět s přibývajícími minutami, kdy se Kód Enigmy snažil nabalovat neustále další dějové vrstvy. Nejprve mi začaly vadit frontové záběry, které mi kazily kouzlo skromného příběhu v Blechley Parku. Následně se film pokoušel stále více uměle dojímat osobními dramaty jednotlivých protagonistů a samotné vyvrcholení příběhu se mi již pranic nelíbilo, neboť navodilo tak akorát pocity hraničící s rozporuplností a osobní dějovou neangažovaností. Nicméně počáteční nadšení mě nutí zůstat s hodnocením poměrně vysoko, a to z několika důvodů, jimiž jsou: humor, herecké výkony, hudba a v první polovině skvělý scénář. Celkové hodnocení je nakonec poměrně vysoké, ale je v něm také kus osobního zklamání, protože z mého pohledu zde bylo zaděláno na mnohem více. 8/10

    • 1.2.2015  21:33
    Leviatan (2014)
    ****

    Příšera rozprostřela svá temná křídla nad životem Kolji a jeho blízkých. Poodhalme její identitu a pojmenujme ji. Bůh, osud, církev, lidé, státní moc? Stačí si jen vybrat, a následně tiše rozjímat nad stavem dnešního světa. Obtížný snímek ke sledování. Mnoho neurčitých dějových zvratů a činů, jenž se odehrávají mimo výsledný film. Divák je ponechán, aby si jednotlivé střípky poskládal sám. A tak si každý může odnést něco jiného, ale vždy to je něco smutného, neradostného a rozporuplného. Mírně přemrštěná stopáž mi místy vadila. Nicméně celkově se jedná o velice působivý celek, kterým režisér potvrzuje své umělecké kvality, ale také své bezútěšné názory na tento svět a lidi v něm. 8/10

    • 29.1.2015  17:00

    Americký sniper je patriotický, je propagandistický, je jednostranný a je akční. Je dokonce tak akční, že jsem z toho byl tak trochu na větvi. Očekával jsem vzhledem k věku Clinta Eastwooda, že příjde s něčím více ambiciozním, rozporuplným, méně velkolepým a spíše psychologicky dramatickým. Tyto očekávání vzaly poměrně brzo za své a ke slovu se dostalo válčení a zabíjení. Místy jsem si připadal jako na střelnici, kde Bradley Cooper sestřeluje terče jako na běžícím páse. Ale budiž, pokud vezmu čistě technické provedení, v podstatě nemá chybu. Střih a kamera, tedy nejdůležitější součásti akčních scén, vyšperkované do dokonalosti. Všechny irácké mise jsou na špičkové úrovni. Bohužel, jaké tvůrčí pozornosti se dostává válce, takové se nedostává ústřednímu vztahu mezi Chrisem a jeho manželkou. Ten je okleštěn na minimum a opravdu silné scény chybí. Americký sniper je podle mě čistě válečný film. Ačkoli je zvládnutý dokonale, nedokál na mě dopadnout s takovou silou či naléhavosti, jako třeba Black Hawk Dawn, Thin Red Line nebo Saving Private Ryan. Jako hlavní devízy vidím akci a výkon Bradley Coopera, ale přidomek vyjímečný si v mých očích určitě nezaslouží. 8/10

    • 25.1.2015  21:00
    Indočína (1992)
    ***

    Krásná Catherine Deneuve a ještě krásnější exteriéry. Slova chvály jsem ale bohužel tímto vyčerpal. Vše ostatní bylo až příliš strojené a mechanické. V ničem, ani v síle popisované lásky či vášně ani v lidských osudech, jsem nenašel tolik pověstné srdce, které každý filmař do svého projektu musí dát, aby jeho dílo vystoupilo z průměru a dokázalo uchvátit. 5/10

    • 17.1.2015  23:14
    John Wick (2014)
    *****

    Milý Johne Wicku, bylo mi potěšením s Vámi strávit krátkou instruktáž, jak zabít a vykuchat, co nejvíce ruských zabijáků. Opravdu ukázková akce, při které jste všichni zaangažovaní předvedli prvotřídní výkon a přitom jste ukázali, že to všechno nemyslíte až tak úplně vážně, což je u akčních filmů věc nezbytná, ale u velké většiny tvůrců věc velice podceňovaná. Také bych chtěl popřát hlavnímu představiteli panu Reevesovi, ať mu tato chvíle, kdy je zase "in" vydrží, co možná nejdéle. Vzhledem k jeho filmografii, jsem k tomu ale velmi skeptický. Prvotřídní akce, jednoduchý děj a pes jako hlavní příčina všeho. Nuž co originalita se může hledat i ve zvířecí říši. 9/10

    • 17.1.2015  17:31

    Snímek z řádu těch, po jehož sledování mi nebylo do zpěvu, podobně jako třeba u Requiemu za sen. Ač nesmírně kvalitně natočen, není to film, u kterého bych chtěl znovu strávit dvě hodiny. Od začátku do konce se totiž jedná o skrznaskrz depresivně a smutně laděný děj bez jediného veselejšího momentu. Hlavní příčinou tohoto je dvojice hlavních charakterů, především pak jednoznačně nekrofilní postava du Ponta v podání uchvatného Steva Carella. V kvalitě za ním v ničem nezaostává ani Channing Tatum, který zde vykreslil postavu Marka Schultze jako hloupého hromotluka, jehož životní cesta pro mě byla stejným utrpením jako ta milionáře du Ponta. Foxcatcher není tak divácký vstřícný jako Moneyball s Bradem Pittem, ale i tady Bennett Miller dokazuje, že jeho režisérská práce nese punc neobvyklé vyváženosti a celistvosti. 8/10

    • 15.1.2015  21:25
    Birdman (2014)
    *****

    Světe div se, Iňarritu natočil film, který Vám na tváři vykouzlí úsměv. Už jen proto se na něho musíte podívat. Bezpochyby jedna z velkých filmových událostí minulého roku, ze které pravděpodobně nebudou nadšení příznivci komiksu, neboť Birdman je parodií všeho, co se kolem tohoto žánru v poslední době děje. Nicméně není to parodie sladká, ba naopak má pořádně trpkou příchuť pro všechny, jenž se kolem zmíněného žánru točí, od herců a tvůrců komiksových adaptací až po samotné skalní diváky. Nastavuje nemilosrdné zrcadlo současnému Hollywoodskému trendu a činí tak způsobem, jenž je po všech stránkách brilantní a nezkritizovatelný. Birdman se ale neupíná pouze k tomuto tématu. Zasahuje také další filmové a životní situace, v nichž se postupně stárnoucí hvězdy stříbrného plátna ocitají. Kromě toho všeho, je zde dvojice Keaton-Norton, kteří hrají (možná?) sami sebe. Keaton jako první skutečně filmový superhrdina nakonec skončil jako zapomenutý druhořadý herec, po kterém ani pes neštěkne, tedy kromě těch mexických. Nevím, jak to Iňarrita napadlo, ale obsazení Keatona do hlavní rozpolcené postavy Riggana byl mistrovský tah. Těch hereckých poloh, co Keaton dokázal zahrát bych snad ani nespočíltal Stejně tak jako Norton, jehož hvězdná aura z minulosti je dnes už definitivně pryč. Problémová hvězda, do které se v tomto filmu vtělil může být odrazem jeho vlastní osobnosti. Tady samozřejmě jenom spekuluju, ale pokud to je opravdu pravda, poté další bod pro režiséra. A v neposlední řadě "gravitační" kamera Emmanuela Lubezkiho - dýchající, živoucí, vzletná, hypnotická, krásná.....Mexická krasojízda zatím pokračuje.9/10

    • 12.1.2015  21:36
    Whiplash (2014)
    ****

    Což o to, Whiplash se zadřít pod kůži opravdu umí a přitom jí také pěkně rozdrásá. Třeba takový J.K.Simmons v postavě Fletchera. Pokáždé když dirigoval (mučil) svoji kapelu, tiše jsem si přál, ať to nikdo z těch nešťastníků nezmrví, protože jinak příjde další monstr výbuch hněvu, při kterém mi šel pokaždé arktický mráz po zádech. A nebo Miles Teller a jeho postava Andrewa. V podstatě antispolečenský typ bez přátel. Jediné, s čím si rozumí jsou bubny. On do nich mlátí a oni mu líbivě odpovídají - krásné přátelství. Při jeho výstupech mi taky běhal mráz po zádech. Nepřituhovalo jako u Simmonse, ale zima taky pořádná! Pokud dochází k vzájemné interakci těchto dvou individuií, film má neskutečné tempo a náboj. Jednoduše vás povalí a nemilosrdně filmově znásilní. K velkému emocionálnímu prožitku přispívá určitě také špičkový střih a kamera, které dodávájí celému filmu šmrnc. Jednotlivé výrazně vyhrocené úseky, ale nic nespojuje. Abych šel do plných, potřeboval bych ucelenější příběh, který by celý film nějak orámoval a dal mu vnitří integritu. Bohatost chcete-li, například rozvinutější romantickou linii nebo více času věnovanému vztahu otec-syn. I tak ale Whiplash bez debat zabodoval a určitě ho řadím k tomu nejlepšímu, co ze zámoří za rok 2014 dorazilo. 8*/10

<< předchozí 1 2 3 4 8 14 21 27
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace