Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Horor

Poslední recenze (153)

plakát

Film roku (2021) 

Takřka celý snímek se odehrává v minimalistických lokacích sterilního sídla producentovy farmaceutické firmy; převážnou část stopáže tedy sledujeme tři filmaře v anonymních místnostech při čtených zkouškách fiktivního filmu, který jako diváci nikdy neuvidíme... a je to absurdní a je to super. Ačkoliv je snímek poněkud epizodický a už tak poměrně skečovité situace prokládá krátkými absurditami ze života postav po pracovní době, na konci ovšem tyto domněle nahodilé momenty dosud vnímané jako vedlejší dokreslení charakterů do sebe krásně, uspokojivě zapadnou. ___ Jak je z tohoto popisu patrné, Film roku není žádnou komediální řachandou, jako spíš kousavým sledem obrazů z pracovního života výstředních filmařů, kteří svým domnělým uměním žijí. Jednotlivé dialogy i situace jsou ale scenáristickou i režijní delikatesou, kterou perfektně dochucuje chemie mezi ústřední trojící. Sledovat tyhle tři filmařské pozéry společně soupeřit, tvořit nebo prostě sedět u stolu a povídat si je zkrátka skvělá zábava - obzvlášť, když Banderas s Marénezem hrají, že hrají, případně hrají, že hrají, že hrají. ___ Poklonu si zaslouží i způsob, jakým se režijní dvojici Mariana Cohna a Gastóna Duprata daří vystavět scénu bez jakéhokoli využití hudby a vystačit si tak s větší či menší intenzitou zvuků i tichem. Zatímco jiní tvůrci se ale často opírají o rozverné tóny, které mají podtrhnout komiku sledované situace a načasování pointy, zde si musíte vystačit sami. Jde o jeden z mnoha projevů tvůrčí důvěry v diváka, které z Filmu roku dělají tak příjemný zážitek.

plakát

Doctor Strange v mnohovesmíru šílenství (2022) 

Kde si první Strange při výtvarně bohaté sekvenci průletu dimenzemi zachovával jistou poetiku, mnohovesmírné tripování dvojky je už naprostou vizuální magořinou. Škoda jen, že některé sekvence působí tak silně digitálně a divák se neubrání dalšímu dumání nad tím, proč kvalita triků po Endgame šla tolik dolů. Ať už jde o obrazově divokou dimenzi ze začátku filmu, skoro až videoherní New York z alternativní dimenze nebo jen obyčejnou náhodnou střechu při západu slunce, viditelně naklíčovaná pozadí občas ve filmu připomenou spíš to horší od komiksové konkurence než kdysi nadstandardní marvelovské CGI. ___ Scenárista Michael Waldron se po animovaném Ricku a Mortym a seriálovém Lokim pořádně vyřádil, film se ale dodělával ještě několik dní před premiérou a stehy horké jehly jsou v některých okamžicích na výsledku lehce znát. Ději je občas zatěžko držet pohromadě, pádí mezi hodně nesourodými sekvencemi a nikde se příliš nezdrží, zatímco na diváka chrlí expozici plnou variant známých postav a různě fungujících kouzelných artefaktů. Film je kvůli tomu chvílemi pořádným bordelem. ___ Druhý Strange navíc definitivně završuje proměnu MCU v jeden nekonečný seriál; sám o sobě film neobstojí, jeho konec okamžitě láká na pokračování a je zcela explicitní, že se jedná o produkt pro dlouhodobé fanoušky a pravidelné konzumenty – jakousi atrakcí, jak nad marvelovkami už nějakou dobu ostatně hořekují Martin Scorsese s Francisem Coppolou. Je zatěžko si představit, že by si film užil náhodný kolemjdoucí, který s komiksovými příběhy na stránkách, plátně i obrazovkách není dobře seznámen.

plakát

Nezanechat stopy (2021) 

Nezanechat stopy je silně autorským snímkem po mnoha stránkách, nesmírně výrazným prvkem je pak jeho kamera. Bez okázalých manýrů dovede ohromit, ať už svými dlouhými záběry, kdy beze střihu sleduje po několik minut postavy procházející přeplněnými byty a vzájemně interagující, nebo třeba nachází nápadité kompozice pro tak všední výjevy, jako je vystoupení z auta, chůze centrem městě nebo jízda autobusem. Zajímavým prvkem je i perspektiva filmu, když styčnou událost zbytí Gregorze vnímáme optikou svědka, který ale událost neviděl celou a přímo. Ač nejde o klasický whodunnit s jasnou identifikací zahradníka těsně před titulky, divák se v tu chvíli podobně stává aktivním účastníkem filmu, kterému není předkládána celá pravda a sám se musí rozhodnout, kde ji v plejádě interpretací a různorodě motivovaných postav spatřuje.

Poslední hodnocení (2 089)

Top Gun: Maverick (2022)

25.05.2022

Chip 'n' Dale: Rescue Rangers (2022)

25.05.2022

Sezn@mka (2016)

odpad! 20.05.2022

Kde je Anne Franková (2021)

17.05.2022

Tři Tygři ve filmu: JACKPOT (2022)

17.05.2022

Utéct (2021)

13.05.2022

Žhářka (2022)

12.05.2022

Fantastický pan Lišák (2009)

12.05.2022

Chuck Steel: Noc vampíčů (2018)

11.05.2022

Reklama

Poslední deníček (10)

Reklama

Reklama