Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Drama

Recenze (239)

plakát

Batman: The Long Halloween, Part One (2021) 

Tak i kultovní Dlouhý Halloween, jeden z nejlepších Batmanových příběhů, se konečně dočkal filmového animovaného zpracování. Po velmi slabých adaptacích Kameňáku a Ticha jsem se bál, jak tato dvoudílná adaptace dopadne. Naštěstí jde ale o zdařilé převedení komiksového příběhu, i když došlo ke změnám. Oproti předloze je zde mnohem více akce a děj je zjednodušen a některé momenty zcela vynechány. Co mi však vadilo především je to, že scénář z nějakého neznámého a stupidního důvodu opět (jako v Tichu a Gotham by Gaslight) mění vrahovu identitu. Hlavním Svátečním vrahem tedy není Alberto Falcone a žádný závěrečný plot twist s otazníkem a třemi Svátečními vrahy se tedy nekoná. První část parádní, druhá část slabší. Co se ale velmi povedlo v obou částech je animace. Sice je velmi odlišná od unikátní kresby Tima Salea, přesto je skvělá a doufám, že v tomhle stylu uvidíme i další příběhy, nejlépe pokračování v podobě Temného vítězství.

plakát

Batman: The Long Halloween, Part Two (2021) 

Tak i kultovní Dlouhý Halloween, jeden z nejlepších Batmanových příběhů, se konečně dočkal filmového animovaného zpracování. Po velmi slabých adaptacích Kameňáku a Ticha jsem se bál, jak tato dvoudílná adaptace dopadne. Naštěstí jde ale o zdařilé převedení komiksového příběhu, i když došlo ke změnám. Oproti předloze je zde mnohem více akce a děj je zjednodušen a některé momenty zcela vynechány. Co mi však vadilo především je to, že scénář z nějakého neznámého a stupidního důvodu opět (jako v Tichu a Gotham by Gaslight) mění vrahovu identitu. Hlavním Svátečním vrahem tedy není Alberto Falcone a žádný závěrečný plot twist s otazníkem a třemi Svátečními vrahy se tedy nekoná. První část parádní, druhá část slabší. Co se ale velmi povedlo v obou částech je animace. Sice je velmi odlišná od unikátní kresby Tima Salea, přesto je skvělá a doufám, že v tomhle stylu uvidíme i další příběhy, nejlépe pokračování v podobě Temného vítězství.

plakát

Batman: Útok na Arkham (2014) 

Byl jsem skeptický k tomu, jak bude fungovat příběh o Batmanovi z pohledu druhé strany. Obavy se však rychle rozplynuly a tahle akční jízda mě neuvěřitelně bavila. Příběh zasazený do Arkham univerza perfektně kombinuje skvělou animaci, hudbu, brutální akci a dospělý humor. Tenhle styl DC skvěle sedí a doufám, že v něm budou pokračovat. Arkham univerzum totiž nabízí prostor mnoha zajímavým příběhům.

plakát

Batmanův syn (2014) 

Skvělá akce, zajímavý příběh a na animovaného Batmana i dost brutální. Skvělý film podle skvělého komiksu, kterými se však neřídí úplně přesně.

plakát

Batman vs. Hush (2019) 

Původní předloha dostává pořádně na frak, hlavní zápletka je pozměněna, postavy nahrazeny nebo rovnou vystřiženy, a samotný závěrečný twist naprosto jiný. Ale celou dobu se jedná o zábavný film s úžasnou akcí, který jsem si celkem užil i přesto, že stupidně a zbytečně mění předlohu.

plakát

Batman vs. Joker (2016) 

Co jako první praští do očí je hned ten nejdůležitější prvek animovaných filmů – samotná animace. Ta je zkrátka odbytá a na to, že je 21. století, i místy nepěkná. Tím mě WB (kteří se chlubí, že mají nejlepší animátory na světě) dost zklamalo. Protože tak kultovní a významné dílo zkrátka nemůže vypadat takhle. Prostě nemůže. Kresba komiksu je nádherná a film mu čest rozhodně nedělá. A to nejen tím jak vypadá. Celá počáteční zápletka s Batgirl je prostě hloupá a zbytečná. Milostný vztah mezi Batmanem a Batgirl je pak kapitola sama o sobě, která připomíná spíše nepovedenou fanfikci. První film (budu to s dovolením brát jako dva filmy) se prostě k tomu druhému vůbec nehodí, až to bije do očí. Pak to ale přijde. Obraz na chvíli ztmavne a z něj se vynoří něco naprosto odlišného a úžasného. Depresivní, temné, brutální, zneklidňující, ikonické a legendární dílo, které definovalo Jokera a jeho vztah s Batmanem. Dílo, které se stalo kultem a posvátným idolem, který je vždycky kánon a ani nejrůznější komiksové rebooty se ho neodváží přepsat. Kameňák. Jen opět škoda té animace, která film sráží dolů. A který idiot z české distribuce měl ten geniální nápad přejmenovat ikonický Kameňák na Batman vs. Joker?

plakát

Batman vs. Red Hood (2010) 

Jeden z nejlepších Batmanovských animáků co jsem viděl. Hlavně díky příběhu, který je naprosto skvělý. Dospělý film, který se nebojí krve ani brutality. Zkrátka Batman jak má být. Jelikož jde o adaptaci dvou z nejslavnějších a nejdůležitějších batmanovských příběhů, neodpustím si srovnání s předlohou. A překvapivě vítězí filmová adaptace. Jak Robinova smrt, tak jeho vzkříšení jsou mnohem lépe, efektivněji a jednodušeji zobrazeny právě ve filmové verzi.

plakát

Batman vs. Robin (2015) 

"Now, I'm only gonna say this once, you sons of bitches. Get the hell out of my cave." Parádní akce, zajímavý příběh a Alfred s brokovnicí. Jenom by se Soví tribunál možná dal využít více a lépe.

plakát

Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti (2016) 

— The problem of evil in the world. The problem of absolute virtue. The problem of you on top of everything else. You above all. Because that's what God is. (…) See, what we call God depends upon our tribe. Because God is tribal. God takes sides. (…) If God is all-powerful, He cannot be all-good. And if He is all-good, then He cannot be all-powerful. And neither can you be. They need to see the fraud you are. With their eyes. The blood on your hands. — Zack Snyder povýšil žánr superhrdinských filmů na umění. S čistým svědomím mohu Batman v Superman: Dawn of Justice (samozřejmě Ultimate Edition, neboli původní režisérskou verzi) označit za jeden z nejlepších komiksových filmů všech dob. Skvěle budovaná atmosféra, pomalý rozjezd a postupná gradace, kdy se hromadí hněv a zášť a šílený Lex Luthor v pozadí tahá za nitky, manipuluje oběma hrdiny a spřádá svůj geniální plán jak zničit a zabít boha. Poprvé v historii se na velkém plátně setkávají dva největší superhrdinové na světě a přesně po třiceti letech ožívají ikonické scény z Millerova komiksu. Ben Affleck je jako Batman/Bruce Wayne naprosto dokonalý. Nejenom, že úplně vypadá jako on, ale jeho ztvárnění této legendární postavy je nejvěrnější předloze – je tím nejlepším, nejpřesvědčivějším, nejbrutálnějším a nejděsivějším Batmanem, který se kdy na filmovém plátně objevil. Ať už jde o úžasnou a nejlepší Batmobilovou honičku dosud natočenou, bitku ve skladišti jako vystřiženou z Arkham her, nebo epickou bitvu se Supermanem, ve které divák téměř cítí každou ránou; kdykoliv je Affleck na scéně, ožívá Temný rytíř z těch nejlepších komiksů. Henry Cavill je jako Superman opět bezchybný a skvělý scénář jeho postavě přidává další psychologický rozměr, který skvěle navazuje na Man of Steel. Stejně jako v předchozím filmu, je i celé herecké obsazení BvS naprosto dokonalé. Především pak Jeremy Irons jako sarkastický Alfred, který si pro sebe krade všechny své scény, Eisenbergův šíleně geniální psychopat Lex Luthor, jehož první konfrontace se Supermanem na vrcholu mrakodrapu je naprosto geniálně napsaná, a překrásná Gal Gadot, která svou premiéru jako amazonská princezna a válečnice zvládla naprosto skvěle. Její nástup na scénu je jeden z nejepičtějších momentů, který umocňuje následný historický záběr na Trinity, kteří poprvé stojí bok po boku v závěrečné bitvě, která vrcholí dechberoucím a emočně silným závěrem. BvS jako komiksový film zkrátka nemá chybu. Akce je natočená naprosto parádně. Je epická, dynamická a doprovázená skvělou údernou hudbou, která ve správných momentech nakopává akci či naopak ždíme emoce a posunuje tak každou scénu o několik levelů výše. Propracovaná psychologie postav pak celý film povyšuje a činí ve svém žánru výjimečným. Snyder a Affleck představili padlého a zlomeného Temného rytíře, který se po dvaceti letech boje se zločinem ocitá tváří v tvář domnělé hrozbě proti které je bezmocný a propadá své temné stránce. Stejně tak Superman bojuje sám se sebou a snaží se zůstat dobrý ve světe, ve kterém je to téměř nemožné. Klade si otázku, zda má jeho snaha pomáhat vůbec smysl, když není v jeho moci pomoci všem a jeho samotná existence vyvolává ve světě kontroverzi. Scéna, kdy Muž z oceli přilétá před Kapitol, symbol spravedlnosti a svobody, a zde na něj čeká dav protestujících, který ho nazývá ilegálním imigrantem a ze strachu ho nenávidí, je až děsivě realistická. Jak dokáží média manipulovat veřejným míněním, jak lidé nenávidí to, čemu nerozumí, jak dokáže strach a pocit bezmoci pokřivit dobré muže a obrátit je proti sobě. Jedna z mých nejoblíbenějších scén je sekvence, ve které se v médiích diskutuje nad Supermanovou samotnou existencí a politickou legitimitou. Jde o neuvěřitelně silný moment, který nádherně shrnuje hlavní myšlenky filmu. BvS je umělecké dílo plné alegorií, symboliky, historických, mytologických a uměleckých paralel, náboženské ikonografie, ale i politických a společenských komentářů. I po letech a mnohých zhlédnutích mě neustále překvapují nové detaily, nové paralely a skryté odkazy. BvS není povrchní a bezduchou zábavou jako jiné filmy tohoto žánru. Jde o tříhodinový audiovizuálně dokonalý film s jasnou vizí a perfektním scénářem se skvělými dialogy, který inteligentní diváky nabádá k zamyšlení, klade otázky a přesahuje typický rámec svého žánru. Jde o mainstreamem nedoceněný film, který svými tématy předběhl dobu, je stále relevantní a na který se bude i v budoucnu ještě dlouho vzpomínat jako na jeden z absolutních vrcholů svého žánru. — P.S. Kdyby šla tehdy do kin původní o půl hodinu delší režisérská verze a ne ta studiem zmateně sestříhaná, možná by na tom dnes bylo DCEU úplně jinak a lépe. Pokud jste tedy tento film poprvé a naposledy viděli v kině a nelíbil se vám, zkuste dát šanci jeho původní prodloužené verzi, možná vás překvapí.

plakát

Batman začíná (2005) 

— Why do we fall, sir? So that we can learn to pick ourselves up. — Christopher Nolan oživil filmového Temného rytíře a představil ho ve vynikajícím zpracování. Silná inspirace Rokem jedna vnáší do Batmanova mýtu silný realismus a také jeden z nejdůležitějších prvků Nolanovy trilogie; myšlenku Batmana jako věčného symbolu, se kterou pak skvěle pracuje i v následujících dílech. Christian Bale je jako Bruce Wayne naprosto dokonalý, stejně tak Michael Caine jako Alfred a Gary Oldman jako Jim Gordon – Nolan si zkrátka herce umí vybrat dokonale. Velmi se mi líbila i volba záporáků (opět obsazených skvělými herci) dokonale doplňujících hlavní motivy příběhu. Jedinou výtku mám k akci, která je kvůli zběsilé kameře a střihům celkem nepřehledná. Jinak je Batman Begins jedním z nejlepších komiksových filmů, který významně ovlivnil samotnou postavu Batmana, a začátkem dokonalé Nolanovy trilogie o Temném rytíři.