Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krátkometrážní

Recenze (203)

plakát

Total Recall (1990) 

Total Recall je kultovní klasika. A po několikaterém shlédnutí musím konstatovat, že zaslouženě. Ten film funguje i dnes. Viděl jsem ho poprvé asi v pěti letech a jeho obskurní bizarnost na mě zanechala nesmazatelné stopy. Poté jsem ho viděl znovu v psychiatrické léčebně a to se mi líbilo jako akční devadesátková jízda. Nyní jsem ho viděl se svou paní znovu a vychutnal si to. Dvě hodinky uplynou jak nic. Dneska už se takové filmy netočí a dneska by takový film natočit ani nešlo. Když pominu úchylnou stylizaci a přehršel ujetých nápadů a dekadentní sci-fi kulisy, tak se jedná o svižnou perfektní režii. Příběh je velice chytrej a má spád. Nechápu lidi, který nevěděli o co jde, je to v celku jednoduché, i když rozhodně ne jednozančné. Finální interpretace je jen a jen na vás, ale způsob jakým jsou varianty podávány je elegantní a skvělý! Arnold tady funguje jako jediný záchytný bod a být na jeho místě kdokoliv jiný, ten film by byl možná už za hranou. Arnie tu působí jako prvek reality a normálnosti, který všude jinde chybí a jinak by děsil. Sharon Stone a Ironside samozřejmě výjimečně dobří. Není co vytknout, pecka!

plakát

V/H/S/94 (2021) 

V/H/S jedničku a dvojku mám rád. Dal jsem jim ve výsledku 3 hvězdy, ale to byl asi nějaký balanc průměru kvality jednotlivých povídek, ale faktem je, že se v té sérii vyrojily moc povedené segmenty a oba dva ty díly jsem ukazoval ženě, takže jsem je viděl dvakrát a i to o něčem svědčí. Viral byl sranec, ale to fanda found footage jako já překousne. Found Footage je specifickej žánr a i když si lidi myslí, že ho tvůrci využívají jenom na efekt (za málo peněz hodně muziky) faktem je, že je to spíš baví jako samostatný subžánr hororu se všemi specifiky. No, ale to jsem odbočil. Čtvrý díl je fajn v kontextu toho, že je právě found footage značně vyprahlý a vyčerpaný. Před lety bych tomu dal míň, ale v době, kdy vyjde dobrej found footage horror za pár let je to fajne. Žádná jobovka, ale některé momenty potěší. Ratman byla vcelku prdel. Krátce jsem pracoval v pohřebním ústavu právě jako ceremoniář a tak mě potěšila i druhá povídka. Třetí ač si říkala o ovace, tak ve výsledku nezaujala tolik. Vadilo mi stupidní chování zásahové jednotky. Ale jinak jako efektivní, chápu, že to tady všichni vychvalují do nebes. Čtvrtá povídka byla totální slabota a proto nemůžu dát 4 hvězdy. Byl jsem při koukání po noční a držel jsem se, abych nevytuh. Hrůza. Kdyby místo této povídky nasadili nějakou epesní, hodnocení by se rapidně zvedlo. No a propojovací povídka byla fajn než přišel její konec s divným, hloupým vyústěním. Takže tak.

plakát

South Park: Post Covid (2021) (TV film) 

Co k tomu říct? South Park je klasika, miluju to strašně moc let a drží si úroveň (narozdíl od Simpsnů či dalších podobných seriálů) do teď. Ano, pár posledních řad bylo slabších, ale stále je to koukatelné a tenhle poslední film byl fakt super. Vtipný to rozhodně je, akorát momentálně asi spíš pro fandy, většina fóru odkazuje na reálie ze seriálu. Budoucnost byla nejen trefná, ale i příjemně nostalgická. Skvělej filmek.

plakát

Venom 2: Carnage přichází (2021) 

Venom 2 je za mě o dost lepší než jednička. Možná je to tím, že mě jednička fakt iritovala a u té dvojky jsem už nečekal nic dobrého, tak mě to ve finále tolik nesralo. Obecně byla ale režie o chlup lepší. Scénář a celkové vzezření filmu je taková taškařice pro děti, do který vlastně propašovávají Rkové násilí. Je super, že je film krátký, delší už bych to nesnesl. Jinak taková pitominka no. Jako děcko jsem dost baštil Venoma a Carnage byl můj oblíbenec. Tady jsou na mě oba až moc nesprávný, ačkoliv samozřejmě těch komiksů s nimi je tuna a dají se interpretovat všelijak. Já mám radši Venoma divného a schizoidního, ale vcelku vážného a Carnageho více tekutého a méně nechutně slizkého (připomínalo mi to ten film Blob, nebo Slimáci, nebo co to bylo). A citelně tu schází Spider-Man.

plakát

WandaVision (2021) (seriál) 

WandaVision bylo příjemné překvapení. Osobně jsem strašně rád, že se Marvel pustil nejenom do něčeho filmově zajímavějšího, ale i do látky jako je warpování realit, což já osobně moc můžu a zatím se tím zabýval pouze Thanos. Na MCU je krásné samozřejmě to, co my komiksáci známe dlouho a to je propojený funkční vesmír, do kterého se dá vlézt ze všech stran. Originy, které se následně proplétávají do týmovek známe, ale nyní se nám ukazuje další krásný komiksový moment a ten je takový, že když se to v týmovkách mlátí, není čas na jednotlivé charaktery a proto následují minisérie, či samostatné série sledující osudy jednotlivých postav pod drobnohledem a to je právě případ WandaVision ve filmové analogii. Nashromáždilo se nám dost látky k probádání + jim chyběl origin, tak jsme dostali krásně vyšperkovaný seriál. Není to úplně dokonalé a některé epizody byly slabší, nicméně koncept sitcomů, alternativní reality byl uchopen dobře. Bavila mě "komiksová psychedelie" přítomná u většiny komiksů zabývajících se různými paradoxy alternativníh realit. Zde to dodávalo na mystičnosti a nutilo k přemýšlení, což je fajn. Takže já jsem spokojený, přišlo mi, že je seriál krásně vybalancovaný jak pro fajnšmekry, tak i řadové MCU fanoušky, zároveň jak pro dospělé, tak i děcka. Tomu fandím. Vztah Wandy a Visiona byl dotáhnut krásně a finále mě rozplakalo, což je známka kvalitně emočně uchopeného komiksu pro mě.

plakát

Párty Hárd (2019) 

Ujetá píčovina. Pokud holdujete fekálnímu humoru, který je ale na kvalitní úrovni a chcete vidět Martyho verzi Prciček, je tohle to pravé ořechové!

plakát

Sebevražedný oddíl (2021) 

Já vím, že jsem asi vadnej, protože mě bavila původní Suicide Squad a vadí mi tahle. Přesto to není můj záměr, asi jsem jenom fakt out, co se týče veřejného mínění. Na nový Sebevražedný oddíl jsem se těšil a o to více mě zklamal. Ten film si přeje být Tarantinovkou, zároveň horrorem a satirickou vtipnou komiksovkou jako Deadpool. Jenže si toho vzal příliš na bedra. Humor je dětinský a opravdu tlačený na pilu a násilí je přepálené, zbytečné. Tam, kde násilí figurovalo např. u Justice League Dark: Apokolips War jako katalyzátor deprese, je tady opravdu jen zbytečný. Takže se dostávám do divnýho rozporu, kdy mi přijde film jako, že je pro děti, ale zároveň bych tohle nikdy svýmu dítěti nepustil. Divný a bizarní, ale ne v tom smyslu v jakým by si snímek přál být. Nevím, možná jsem to nepochopil a nerad bych křivdil, protože potenciál tam byl! Strašně rád jsem viděl některé postavy jako Polka Dot Mana, kterýho si oblíbil můj oblíbenec Grant Morrison, nebo Starra the Conquerora, ale fakt jsem je nechtěl vidět v tomhle filmu. Herci hráli celkem dobře, ale všechno ostatní špatně. Je to pokračování Harleyky, která byla příšerná říznutá s maximální snahou a Deadpoolování. Warner bros jedou dlouhodobě na hromadách koksu a unáhlených rozhodnutích, ale tohle ne. Asi jim to vyšlo v obecné rovině, ale u mě (a manželky) to pohořelo na plné čáře. Škoda, asi mě u DC víc baví vážná nota. Už aby přišel Flashpoint a spláchnul to celý do hajzlu.

plakát

Rocco (2016) 

It's only smellz!

plakát

Pavel Dorotka v Řecku (2021) 

Čekal jsem opět bizarní dávku cringe a srandy a to jsem samozřejmě dostal! Momentů, kde se zasmějete, nebo kvůli kterým si obyčejně Pavlovy věci pouštíte, tam najdete opět dostatek. Dokonce jsem čekal, že se lehce navnadím na dovču, na kterou se sám chystám s manželkou, ale že ve finále dostanu porci existenční deprese, to jsem fakt nečekal. Začíná to zklamáním z toho, že Pavel opět pije. Následuje pousmání se nad Pavlovou dětskou naivitou s jakou přijímá svojí první pouť do zahraničí a poprvé vnímá, že existuje něco jiného než Telč a on sám. Potom už to jde dolů. Jeho buranství stejnou měrou baví, jakou je Vám za něj stydno, jeho urážky a chování k jeho přítelkyni je donebevolající a člověka vlastně ubije ta představa, že Pavel je ve skutečnosti ještě horší, než jaký se nám snaží celou dobu prezentovat a ta představa je šílená! Lev z Vysočiny, vizuální Casanova je ve skutečnosti mnohem pokleslejší osůbka, než jak je na první pohled z jeho dřívějších prací vidět. Tady je poprvé více konfrontován s realitou na základě kontextu skutečné dovolené se svojí přítelkyní, nejspíš i s jejíma rodičema, kteří je vzali na tuto dovču. A u Lásky i zrady jsem si říkal, že Pavlovi by vztah mohl prospět a že Lucinka by ho mohla trošku zformovat, ale ono to tak horké nebude. Teď spíš doufám, že se od něj Lucie časem odpinkne a najde si někoho typu Šebiho, zkrátka někoho hodnějšího. V tom Pavel zklamává, když si říkáte, že přece tam někde hluboko uvnitř přece v Pavlovi něco být musí, tak Vás (mě) realita tohoto dokumentu tvrdě udeří. Následuje zjištění, že Pavel si dovolenou moc neužil kvůli zánětu močáku (a při polemizaci o tom jakými způsoby může dostat muž silný zánět močáku se Vám zatočí hlava) a tady je dokument vyloženě smutný. A pokračuje to dál. Noc, tma, Šebiho typická těžkotonážní hudební kompozice. Výlet -jak se zdá- nemá moc světlých momentů, vše je beznadějné. Krize této dovolené na Vás dopadá stejně jako na samotné aktéry. Celé to končí velice smutnou tečkou s věnováním pro Pavlova zesnulého kamaráda a ve Vás zůstává opravdu hořká pachuť. Teď se na dovolenou tolik netěším. Ale ne, těším, ale rozhodně nedoporučuju si pouštět tento nový Pavlův počin před rekreací. 

Reklama

Reklama