Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Horor
  • Dobrodružný

Recenze (37)

plakát

Zákony pohybu (1978) (seriál) 

Seriál z roku 1979 jsem v normalizačním období (v létech 1970 - 1989) nikdy neviděl, buď si jej nepamatuji pro věk nebo mi prostě unikl. Prvně jsem ho viděl až někdy v r. 2010 a byl jsem mile překvapen. I když se odehrává na hromadě socialistických nepořádků a nešvarů a je jednoznačně ideologický, nelze mu upřít skvělé budování dramatu a napětí, jak to všechno dopadne (a dopadne to všechno dobře). Lajdáci jsou z fabriky vyštípání, n.p. Radiana skvěle prosperuje a rafinovaným vyjednáváním hraničícím až s vydíráním, vyběhne s kapitalistickými jestřáby ze Západu. Ruku na srdce, vůbec nic se nezměnilo, křiváci byli a jsou i dnes, kšeftuje se, rozkrádá se úplně stejně jako za socíku i v rozvinuté kapitalistické společnosti. Vůbec nic se nezměnilo v chování ani myšlení lidí. Seriálu se lze posmívat, ale je to jenom výsměch nám samým dnes. Hlavní konstruktér Ing. Jiří Hartman v epizodě S01E11 Štafeta (15:25) vysvětluje: "Isaac Newton kdysi v dávnověku fyziky vynalezl Zákony pohybu, ty jsou tři": 1. Zákon setrvačnosti, 2. Zákon síly, 3. Zákon akce a reakce. A stejně tak jako ve fyzice, působí stejné vztahy ve vztazích mezilidských, společenských výrobních a ekonomických, apod. Prostě řečeno slovy mladého Bidla: ".. pořád se musí všecko hejbat." Když nic, tak si ze seriálu můžeme odnést poučení, že každá akce vyvolá reakci, že na někoho se musí prostě silou, a že každá akce vyvolává adekvátní reakci.

plakát

Hannibal - Série 1 (2013) (série) 

Vždycky si říkám, kde na ta ty svoje instalace bere MUDr. Hannibal tolik času a ještě u toho nedělá žádné chyby. Musí se zákonitě cítit jako bůh. ... a jak napsal (17.02.2017) malylada: "Hlavní hrdina, který se dokázal vcítit do role zločinců a rekonstruovat samotné vraždy byl docela úlet." Abigail Hobbs (hraje ji: Kacey Rohl was born on 6 August 1991 in Vancouver, British Columbia, Canada.) bylo v době natáčení cca 22 let a dokonce vypadá i starší, na tuto roli si měli opravdu vybrat nějakou mladší aby opravu působila a vypadala jako dcera (otec: Garret Jacob Hobbs).

plakát

Hellraiser IV: Bloodline (1996) 

• Překlad Hellraiser jako Pekelný jezdec je nesprávný. Slovník uvádí: hellraiser - výtržník (podst.jm.) g hellraiser - zplozenec pekla • [Smazané scény jsou zde.] Kdybych díl viděl v roce 1996 nebo o něco později, vnímal bych ho jinak než v roce 2012. Tím chci říct, že ve své době byl docela dobře vymyšlený i natočený a těžko ho kritizovat dnes. Dílem se vine dvojí přístup Pekla k získávání duší - obětí. Démon Angelique používá starou osvědčenou taktiku svádění (i ve snech) - i sexem se může člověk totálně zničit (nevěra Johna Merchanta ženě nejprve v myšlenkách pak i v reálu). Pinhead zase po novu nabízí hru (hry) - Hlavolam, která člověka zničí a ten skončí v totálním rozkladu osobnosti v bolestech, smrtí (hry jsou různé - drogy, gamblerství aj.). Pinhead o tom s ní mluví: "Peklo se od tvých časů změnilo Princezno." • Bohužel ořezání stopáže na 86 minut způsobilo, že všemu není ve filmu jasně rozumět. • 1) Vystřižená scéna: Odehrává v 18. století, dobové kostýmy, nosí se paruky a obličeje jsou silně napudrované. Angélique má Skříňku a vysvětluje hru. Slíbí odměnu a předá ji karetním hráčům. Skříňka jde z ruky do ruky a nakonec skočí na stůl, aby se otevřela. Angelique odměňuje karetní hráče svlékáním. Lustr se zachvěje a Angélique odhalí svoji démonickou podstatu. Svíčky na svícnech se vznítí. Oheň krouží kolem lustru. Na těle Angelique se pod kůží na břiše objevují boule a pohyb, jako by v ní něco bylo a žilo. Hráčů se zmocňuje strach. Z Angelique vyletí něco temného směrem k hráčům s kostkou. Lustr padá změněný na smrtící zbraň a zabíjí karetní hráče. Tito čtyři hráči jsou následně přeměněni na předchůdce cenobitů - zombie - služebníky Angelique. Jacques a Duc de L'Isle toto, ale zatím přežijí. • 2) Vystřižená scéna: Magik a Okultista Duc de L'Isle chce zabít Phillipa LeMarchanda v návalu hněvu, protože cítí že ztrácí moc kouzelníka a nahrazuje ji moc Skříňky. Angelique de L'Islemu zabrání ve vraždě a a obrátí se proti němu, defenestruje ho, protože stál Peklu v cestě, čímž porušil základní pravidlo magie. Zde je nejasnost, proč chtěla Angelique nechat Phillipa žít. Ze scénáře plyne, že ho sváděla aby pro ni vyráběl další Hlavolamy - Skříňky, které by otevíraly cestu do Pekla. (Další hlavolamy skutečně existovaly - získal je Dr. Channard viz HR2). Angelique nejprve Phillipa LeMarchanda svádí, když to nefunguje, vydírá a nakonec zabije. Umírající Phillip ještě mluví s manželkou Genevieve a naléhá na ni, aby zachránila sebe a dítě útěkem. Ta odjede do Ameriky. Do zámku se doplazí a dopotácí těžce zraněný de L'Isle a pošle Angelique a její zombie do pekla kouzelnou latinskou formulí "Exeunt Omnia Malefica!" [Scénář k HR4 v Aj je zde.] [Philip LeMarchand detail je zde: pyramid-gallery.com] • Například není vysvětleno, že kůži Angelique obývá démon, který, když se zlobí Angelique černě zbarví oči a ruce změní na černé šupinaté pařáty s drápy. Není jasné jak je možné, že s Angelique žije i bývalý komorník Jaques a co mu umožňuje, že nestárne. U Angeligue to jasné je - je démon. • Z filmu není jasné, proč Angelique celou dobu až do současnosti poslouchala Jaquese než ho zabila, protože kouzlo-démona přivolal původně Duc de L'Isle. Ten však stál v Peklu v cestě a byl zabil. (ve filmu však není jasné proč) Podle scénáře de L'Isle pošle Angelique do Pekla a druhý den ji znovu vyvolá Jaquese. Jaquese pak 240 let žije s démonem a nestárně. Když Angelika zjistila, že krev hračkáře přešila v New Yorku ihned se tam rozhodně přestěhovat. Když Jaques odmítne, ihned je zabit Angelikou, ze které se projevuje démon, ta mu vůbec nedá šanci a ani trochu ho nepřemlouvá jej - stojí Peklu v cestě. Jaques to ještě zkouší slovy "Asi jsem se unáhlil.", ale už nemá šanci. Původně totiž Angelice řekl: "Není důležité co chceš ty, ale co chci já." Podle scénáře Angelique Jaquesovi posměšně sdělí, že udělal stejnou chybu jako jeho Mistr, když stojí Peklu v cestě a je je to problém jeho věku. Angelique zabije Jaquese tak že ho nechá zestárnout rychlostí rok za vteřinu. • to: Paldini Moc jsem sice nechápal, proč si démonka a cenobiti tak pohrávají s hračkáři (tvůrci hlavolamu), když je mohou pěkně zákeřně a i s pro ně typickými mučicími praktikami sejmout pěkně ze zálohy jako ostatní nešťastníky, kteří se jim na jejich misi připletou do cesty, ale i tak se mi výlet do minulosti i do budoucnosti pekelného hlavolamu docela líbil a vyloženě jsem si některé momenty užíval (odvážní noční hlídači - bráchové, pejsek). • Re: • Sejmuti byli všichni: Phillipa LeMarchanda sejmula Angelique hned (první den podle filmu) (druhý den podle scénáře) co se zrodila, zachránila se pouze jeho těhotná žena Genevieve LeMarchand (rodokmen pak pokračoval v Americe). Johna Merchanta dekapitoval Pinhead, zachránila se jeho manželka se synem Jackem Marchantem, který zase dále přenesl pokrevní pouto dál. • to: Mystery13 • Re: • Pravděpodobně v dějové rovině "současnosti" ještě neměl Johna Merchanta v New Yorku dostatečnou technologii, která by dokázala spustit a udržet Elysium Configuration (Rajskou Konfiguraci), kterou už vůbec nebyl schopen postavit francouzský hračkář Phillip LeMarchand. Díl se jmenuje "Hellraiser: Bloodline", jejíž název se nikde (nenašel jsem) oficiálně nepřekládá, v češtině je to "Hellraiser: Rodokmen": Aby byl rodokmen dostatečně vidět jsou zvoleny tři dějové roviny. Nemyslím si, že je to moc nebo málo. Poslední dějová sci-fi budoucí rovina již má pokročilé technologie: Sluncem napájený systém zrcadel velikosti vesmírné stanice Minos v roce 2127. • 3) Jedna z vystřižených scén: • Tak jak byl král Mínós "uvařen" ve vroucí vodě, tak jsou Cenobité upečeni na vesmírné stanici Minos • Výhodou toho, že jsou Cenobité "upečeni" až v roce 2127 je, že se otvírá prostor pro další díly Helraisera, i když je Pinhead nadobro zničen - "Ámen".

plakát

Odplata (1999) 

Film u kterého se nejde nudit. Zaujme od začátku dokonce. Míra násilí je tu však 100%

plakát

Malá černá skříňka (2004) 

Stacy by ráda znala minulost svého přítele Dereka. Nechá se přemluvit svou kamarádkou a nahlédne do jeho elektronického diáře. Když postupně odhalí jeho bývalé partnerky, dostane šílený nápad poznat je osobně. Její poznávací výzkum se ale začne hroutit ve chvíli, kdy se s jednou z jeho bejvalek spřátelí. Konečně pořádněj film i o Palmu. Vlastně Palmova hlavní role. 1. ... no jóóó - ženský ... lustrují mobily 2. překlad názvu filmu je dosti ... mimo, ve filmu žádná černá skříňka NENÍ jde o e-diář (stříbrný Palm v černém obalu) - ach jo jestli to mělo být nějaký zajímavý ... tak nebylo. Stačilo by třeba : "Malý černý diář" ale prostě BlackBox byl víc elektronickej 3. zajímavé je jak jedna holka (kuchařka Joyce) s Palmem umí a beamuje si aplikaci a druhá (Stacy) neumí a říká já jsem v tomto panna (palmová panna=vtipnej překlad) No, ale jinak Stacy s Palmem umí hlavně vyhledávat informace v kontaktech a fotkách 4. Stacy ale není zase tak úplně mimo a ví, že když se Palm vybije musí do kolíbky 5. Stacy a Barb dokonce udělají HotSync - v USA jsou ženský přec asi jinde Stacy & Barb 6. Ve filmu hraje Lulu, která o Palmu nic, ale už kvůli ní se film vidět dá: Lulu & Stacy (Josie Maran a Brittany Murphy) Škoda že Brittany Murphy už není.

plakát

Vyfič! (2009) 

Skvělý film, který mě zaujal tímto u nás neobvyklým dostihovým sportem na kolečkových bruslích. Docela bych si na takové ženské sportovní utkání zašel. Nejlepší byla ta "Nemilosrdná Barbie".

plakát

Takoví normální zabijáci (1994) 

jj já taky miluju Juliette Lewis - krásná scéna kdy je vysvobozena od rodičů řezníkem a výborná je ve filmu "Od soumraku do úsvitu" - film blbej ale scénka s blbečkem v autě "chtěl bys mi vy... ku.. ?" a taky ve filmu "Vyfič!" ...

plakát

Koně se také střílejí (1969) 

Tak tento film jsem viděl v pradávné minulosti ještě za totality, kdy úspěšně "nastavoval zrcadlo buržoazní společnosti kde dolar je alfou a omegou života" :-)