Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Romantický
  • Krimi

Recenze (8)

plakát

Let číslo 93 (2006) 

Takovýhle druh filmu bychom museli měřit dle mého názoru úplně jiným metrem. Těžko hádat, zda by film obstál lépe, kdyby kritéria byla jinačí....

plakát

Keulraesik (2003) 

Dost často bohužel až příliš naivní a nepřirozeně, naaranžovaně působící scény

plakát

Muž bez minulosti (2002) 

Vysokoprocentní pomalu plynoucí velmi milá tmavá/černá komedie (samozřejmě nejen) o lásce, obohacená finskou nesmělostí a tou NEJSUŠŠÍ značkou geniálního HUMORu (nemohu nevypíchnout alespoň drsňáka šmelináře Anttilu, "pro přátele Bič Boží" a postavy pronášející montypythonovsky zavánějící věty s ledovými výrazy ve tvářích)! Herecké výkony jsou přesně takové, jakých je třeba a v dialozích nepadne ani jedno nadbytečné slovo. Ušito na míru!

plakát

2046 (2004) 

Tulák Chow (teď už světem protřelejší) stále kouří, stále píše, miluje. Tu více, tu méně či vůbec. Vzpomíná, hledá.... leč nenachází a nenachází.

plakát

Beonjijeompeureul hada (2001) 

S tímhle filmem mám potíž. Postrádá spád....Ať už je téma jakékoli (a vůbec si nemyslím, že tématem je homosexualita), neodpovídající zpracování ho degraduje a ani velká romantická vlaštovka to sama neumí vykompenzovat. I když bych si to přál :) Zbývá krupicová kaše s umělohmotnejma jáhlama. Naivně natočeno. Aspoň viděno očima v mé hlavě.Za těch pár silnějších momentů, které se ale vynoří z bažiny a jsou neorganicky naroubovány doprostřed hmoty, dávám dvě hvězdy. Zpracováno s mýdlovou příchutí a (jako u několika dalších korejských slaďáren) omlouvám se, že to musím opakovat, notnou dávkou naivity.... PS: i když ten závěr, "urychlovačka", není nejhorší.

plakát

Welkeom tu Dongmakgol (2005) 

Mix vojny a pohádky, nad kterým se vznáší myšlenka zbytečnosti jakéhokoli válečného konfliktu. Akční scény se mění v (místy dost naivní) pohádku, hned zase ostrým řezem na akci a zase zpět. Celek ale hodnotím kladně. Tu a tam nedotažené a úsměv vzbuzující (viz cca desetiminutový úsek cca 25 minut před koncem), místy parádně vymyšlené (scény, kdy vojáci přijdou poprvé do vesnice, přátelení se, včetně konce, byť korejsky naivního). Nu a popcorn, ten ani nezmiňuji. Myslím, že jsem i otevřel pusu :) Hra hor, polí, nevinnosti, barev a pohybu - i když to zpomalování v téměř bojové komiksem líznuté scéně s divočákem bych klidně mít nemusel, hra s uvěřitelností. Lidé zůstanou vždy lidmi, ať jsou modří nebo paprikoví, na severu nebo na jihu Koreje.

plakát

A Fei zheng zhuan (1990) 

Až na druhý a třetí pokus se mi podařilo odhalit některé rysy raného režisérova rukopisu, opakující se motivy, setkávání se postav, které k sobě patří, aniž by o tom věděly, vázání se k jednomu určitému momentu, viděnému z více pozic, hra s časem a daty... (lze vystopovat i v Chungking Expresu). Osud má člověk jen jeden. Věčné balancování. Krásný film.