Nejlepší Bond věrně vystihující ducha předlohy a vysmívající se všem svým předchůcům. Chladnokrevný zabiják. Vrah s nezlomným egem a absencí svědomí. Je mu úplně jedno v čem jezdí, co má na sobě, z čeho pálí a koho musí zabít, aby dosáhnul svého. Jde proti všem, bez skrupulí a bez slitování. Respektuje ostatní dravce, ale nebojí se nikoho, ani smrti. Dokonale vystihnutý flemingův charakter Jamese Bonda. Na rozdíl od rozjížděcího Casina Royale, je v plném nasazení v první linii po celou dobu filmu. Akce je hezky realisticky a věrohodně natočená, už od úvodní honičky. A na rozdíl od Temného rytíře, tento film přesně ví jak a kdy má skončit. Dokonalá dokonalost. A píseň z dílny Jacka Whitea je taky nejlepší!
Jímavě natočené dílo, poutavě vyprávěné a politicky nekorektní. Všichni na ně radši zapoměli i "pantatíček" Masaryk. O bolševicích a zrodu komunismu vypráví velmi poutavě. Každý kdo podporuje, schvaluje či sympatizuje s komunismem by se měl podívat jak tato nenávistná ideologie začínala. Smrt bolševikům!
Nekompromisně jeden z nejrealističtěji a nejautentičtěji natočených filmů, co se týká chování a jednání postav v bojovém stresu. Konečně scénář absolutně nezatížen žádnými ohledy na diváka, či kritiku. Hlavní hrdina jedná bezohledně a vše podřizuje účelu. Svému boji a své misi, jejíž cílem je najít a vychovat svého nástupce. Nechápu jakoukoli výtku proti jeho jednání. Plně jsem mu fandil a to i při těch nejotrlejších scénách. Válka je válka. Pokud se někomu nelíbí, může si dokola pouštět rádoby politicky nekorektní filmy z Hollywoodu, pokud mu ovšem nebudou po takovém zážitku připadat naivně úsměvné.
Velká epická propracovanaá sága s brilantními hereckými výkony v podání světové galerky a korunované životním výkonem Heatha Ledgera v roli manipulátora, krále vtipu a hybatele osudu Jokera, jehož nazírání světa je komplexní studií vyjímečné mysli a zářivého talentu. Christian Bale je Batmanem více a radši, než Brucem Waynem a usazuje se v poloze hrdě Millerovské. Tvrdý nekompromisní strážce a bojovník. Nolan prokázal vyjímečný cit pro práci se zvuky a hudbou a budováním atmosféry. Akce je realistická a přehledná. Scénář geniální. Přál bych si každý rok vidět jeden takovýhle film.
Dokument na vysoke technicke urovni a byt lehce bulvarni, presto s vysokou verohodnosti. Trosku mi vadilo, ze se snazi navodit dojem, ze Rusku vladla a vladne nejaka velmi tajna organizovana profesionalni struktura, ktera vse peclive ridi a organizuje, pricemz je jasne, ze cely vyvoj dane zeme je jen otazkou pretlacovani nejsilnejsich klik (KGB-FSB, Blatny svet, Nomenklatura...), ale co je na tomto dokumentu nejdulezitejsi je, ze zcela pravdive ukazuje jak moc ma politicky system v zemich byv. Vychodniho bloku vliv na organizovany zlocin a ze bez schvaleni tajnymi sluzbami (rizenymi vladni moci) by zdaleka nebyly kriminalni zivly takto uspesne ani z desetiny. Kuprikladu cifry padajici ohledne rozkradeni armadniho majetku jsou ohromujici. Vrele doporucuji vsem, co chteji otevrit oci a dozvedet se o svete v nemz zijeme a o tom, kdo mu vladne. Tvurci se Vam snazi dat odpoved kterou nemusite prijmout, ale kazdopadne Vas primeji k zamysleni.
Jeden z nejlepsich a nejdotazenejsich ceskych filmu a filmu o abstinenci vubec, ktery si smele muze stoupnout po bok dilum jako Dobri holubi se vraceji. Neskutecne herecke vykony, zejmena panu Langmajera-stylovy sociopat a zralok, ktery ovsem ukaze i zranitelne misto, jedna z jeho nejlepsich roli, Budare-herecky chameleon, prave jeho postava pusobi fyzickym herectvim nejautenticteji vzhledem k prostredi komunity, Chmely-nikdy bych do nej nerekl, ze bude takhle presvedcivy ve vyobrazeni problemoveho ale hodneho Toma, Novotneho-ktery mi po Tmavomodrem svete potvrdil svoji hereckou vyjimecnost, Stranskeho-jehoz byvaly fetak Zdenek je neustutupny a chladny jako skalpel, Svehlika-jez nas necha do posledni chvile na pochybach co si o nem myslet a Dulavy s Cisarem a zenskemu zbytku komunity, kteri kazdy odvadi poctivy kus prace a dotvareji atmosferu pro ustredni zapletku a nikdo z hercu a herecek neni nezajimavy a vsichni nas presvedcuji, ze za sebou maji bolestivy a zajimavy pribeh. Gratuluji Robertu Sedlackovi a dekuji mu za odvahu a um s jakymi se dokazal vyporadat s tematem a vubec stylem vypraveni, ktereho se v ceskych filmech nevyuziva. Tvurcum se zkratka povedl stoprocentni film.
Bohuzel maji piratska pokracovani stejne nemoci, jako matrixovska a tou nejvetsi je ocividna nastavovanost a zbytecne se tvarici vztah puvodne zamyslene trilogie, kdyz je jasne, ze scenar pro dvojku a trojku vznikal az po kasovnich uspesich Cerne perly a tudiz v jejim pribehu neni zadna odezva na prekalkulovane dejove paskvily dalsich dvou dilu. Krom toho je to ale film zabavny a posledni dobre predstaveni kpt. Sparrowa.
Nejlepsi film Vina Diesela (snad jedina jkeho role, ktera se mu da verit) s pekne a nekdy az realisticky natocenou akcni casti a ne uplne hloupym scenarem.
Pokud se jej rozhodnete sledovat jako akcni ci dobrodruzny film, muzete se tesit na stylove natoceny divoky snimek plny prestrelek a celkem dobre nasnimanych bitevnich scen, kteremu skodi jen obcasna snaha o jakoby autentickou atmosferu, coz je jak v ramci postav, tak v ramci deje velmi vyrusujici a film jakoby si nemohl vybrat mezi realistickym dramatem, ktere vas ma chytit za srdce a nenarocnym akcnim remeslem o paserakovi jdoucim si za svym cilem. Obadit Leonarda DiCapria do hlavni role byl chytry tah pro distribuci filmu, nicmene jen tezko mu uverite roli byvaleho zoldaka a bezskrupolozniho vraha a paseraka. Zkuste si na jeho miste predstavit nekoho pusobiciho drsneji, krvezizniveji a neustupneji. Uz takovy Colin Farrell by byl o sto procent lepsi volbou. Ovsem Connellyova, Hounsou i Arnold Vosloo presne zapadli do jejich skatulek a je radost se na ne divat.
Vyborna komorni televizni inscenace, jejiz nejvetsi devizou je skvele napsany scenar J.S. Kupky, pojednavajici o generalu Aloisi Eliasovi, hrdinovi odboje a popravenem predsedovi protektoratni vlady ztvarnenem Ludkem Munzarem o jeho zene (Hlavacova) a o jeho konspirativnim boji s nemci (Vladimir Brabec, jako protektor a skvely Frantisek Nemec jako Gruppenfuhrer SS Steiner) a vnitrnim boji za to co je spravne a jak moc si lze hrat na nemeckeho poddaneho, aniz by se tato hra stala skutecnosti.
Roztahle, pomalu postradajici kouzlo, trikove onanisticke a scenaristicky nezvladnute. Nejhorsi dil trilogie z nejz je patrne stejne jako z pokracovani Matrixu, uporna snaha vymackat z rozjeteho vzorce vice penez a v niz se velmi rychle ztraci z kazdym dilem kvalita o 20 procent.
Hloupounky pribeh, ktery je ovsem jen takrka nepodstatnym vesakem k obaleni akcnimi scenami, pusobicimi ve sve opravdovosti a realisticnosti temer osvezujicim dojmem a filmu bude odpusteno vse ostatni. Parkur vykony jsou bezchybne, stejne jako choreografie bitek, jiste ne nahodou pripominajici kvalitni rucni praci z thajskeho tymu Tonyho Jaa.
Nejlepsi film Paula Verhoevena a nejlepsi film co jsem letos (2007) videl. Genialni vykon Carice Van Houten je neco nezapomenutelneho, pro svoji zenskou prirozenost a pomstychtivou silu. Reziser dokazal pouzit svoje oblibene namety, nasili a erotiku, v dostatecne verohodnem prostredi a podobne jako Michalek v Je treba zabit Sekala vytvoril zavery, ze nikdo neni cernobily a v kazdem z nas se skryva zlo i dobro, jen maskovane za ruzne vlastnosti. Nevytvari zadne lacine moralni zavery a sablony (jako to vidime v drtive vetsine filmu z obdobi WWII) a nevytvari dokonce ani slozite a propracovane moralni sablony odsuzujici celkove boj ci valku (jak umi treba Spielberg v Schindlerove seznamu ci Mnichovu), protoze je mu jasne, ze valka je jenom prostredek zla, ktere je v lidech ovsem zakoreneno neustale a ze rozdil mezi hrdinstvim a gaunerstvim je jenom pomyslna hranice zjednodusujicich vypravenek pro deti.
Celkem povedena pocta akcnim filmum a britskemu humoru, pokazena jen predlouhou stopazi. Velmi hezky natocene akcni sceny, kterych je tady bohuzel mene, nez by jeden cekal i kdyz sceny jako jump-kickem skolena starenka, nebo umlceni svedka kusem katedraly, vejdou do historie. Potesi i docela dost znamych tvari v cameo rolich.
Trapny a velmi nepovedeny film, s plytkym scenarem, nefungujicimi herci (i neherci), vtipy bez point a nezvladnutou rezii. Divat se na Bolka Polivku se po jeho par minutach na platne stava skoro utrpenim a spolu s natahnutou stopazi z vas postupne vyprcha i tech par (slovy dva) skoro usmevnych momentu. Vytvor na urovni Poldu a Kamenaku.
Absolutni spicka v ramci romantickych komedii s prichuti tak mileho humoru a presnou porci milostnych scen, ktere jsou dvojici Bettany Dunstova skvele zahrane, vzajemna chemie funguje na jednicku, a pri tom ne zbytecne preslazene. Vrchol zanru.
Neprilis zabavny film, velmi odlisny od obvykleho zpusobu vypraveni, ktery vsak skryva myslenkovou hloubku a umoznuje divakovi, ktery pristoupi na reziserova pravidla, premyslet o potrebe viry, konani dobra, smyslu lidskeho utpeni a vytrvalosti k ziti. Vyuziva k tomu prostredi Zony a jejich odlisnosti od normalniho sediveho sveta, ktere poznavame prostrednictvim pruvodce Stalkera a jeho dvou klientu spisovatele a vedce. Cely film je radou dialogu, prostridanych pomalymi scenami, nepostradajicimi vsak napeti, ci jistou tryzen, ktere ovsem zustavaji pouze v rovine pocitu postav a nikdy nezahledneme ani kousek akce, ci potvrzeni zvlastnosti Zony, snad jen jeji barevnost je vyjimkou. Nejvyraznejsi cast filmu je konec u nehoz nam reziser poskytne na chvili pocit jiste nadeje v uzdraveni Stalkerovy dcery, aby nas v zapeti nachytal a nechal postavu Stalkera jeste vetsimu zoufalstvi. My se vsak v poslednim zaberu dozvime, ze vse je trosku jinak a Zona dokaze proniknout i do skutecneho sveta prave krz Stalkerovu dceru. Reziser nam predklada natolik nejednoznacny film, u nehoz nam jeho interpretace povi vice o nas samych, nez o myslence filmu, coz je skutek hodny obdivu. A coz je duvod, proc je Stalker i pres divackou narocnost dokonalym umeleckym filmovym dilem. Protoze nam rekne neco o nas samych.
Slozity a velmi narocny snimek, ktery ovsem odmeni pozorneho divaka genialni postavou Sama Spadea, kterou zahral Humphrey Bogart, jez je schopen podvadet, lhat, krast a mlatit lidi, byt mlacen a pri tom vsem se dokonale orientovat v situaci a vzdy si zajistit vyhodu sam pro sebe. Vyuziva zeny, muze, spolupracovniky, milenky, policii i nepratele k objasneni vrazdy kolegy, kteremu sice spal se zenou a nemel o nem vysoke mineni, ale kvuli svym zasadam si jde za svym a neustane, dokud nebude odkryta pravda a pri tomto hledani pohrda vsim ostatnim, vcetne milionoveho predmetu, ktery to vse zpusobil. Spade je dokonaly hrdina, verny svemu presvedceni a nevzdavajici se za jakoukoli cenu, nehledici na sebe ani na sve okoli. Humphrey Bogart mu dodal tolik muznosti a arogantni elegance, kterou mu az na par vyjimek od tech dob, mohou vsichni herci jen zavidet.
Genialni nadcasovy film, postaveny na hereckem umeni Jaroslava Marvana a na jeho vyborne napsane postave rodineho tyrana, kteremu je nastaveno zrdcadlo. Nestarnouci dilo.
Poctive tri hvezdy za vysokou koukatelnost, prevysujici i zapory roku vyroby a komunisticke umelosti prostredi prvni republiky. David Matasek vystihl hlavni postavu moralisty a idealisty, ponekud arogantniho a diky rozsafnemu panu otci (tovarnik Bronislava Poloczka) i velmi bohateho, snaziciho se presvedcit svet o nutnosti myslenkove revoluce, ale ani jeho obdivovatelka (Ivana Chylkova) ani divka, jenz mu da kosem (vynikajici Luciana Krecarova-dnes popularni Anna K.-mimochodem, po tomto vykonu nechapu, proc neni dnes hereckou hvezdou na urovni Chylkove) a nakonec ani okoli nerozumi jeho snaze, takze si radeji vezme zivot. Samotny nazev filmu je pak stejnym cynismem, jakym oplaci svet hlavnimu hrdinovi.
Jak to jen Von Trier umi, velmi zranujici a syrove pusobici snimek s vybornymi hereckymi vykony, kdy v podstate kazda postava majici dulezitost, nebo hovorici vice nez vetu, ma jako predstavitele velmi kvalitniho herce. Zaverecna poprava je natocena az srdceryvne.
Neurazi, nezarmouti, paklize tomu odpustite par scenaristickych skobrtnuti. Chris Evans, Jason Statham a Kim Basinger hraji vsichni velmi dobre, ovsem pravou hvezdou filmu je vyslouzily policista Williama H. Macyho.
Lacina, nic mene povedena televizni hra J.S. Kupky o jednom pripadu Sigmunda Freuda (skvely Frantisek Nemec), ktery se musi dopatrat priciny u hystericke neuroticky (prkenna Eva Vejmelkova) a obhajit svoji metodu pred svymi kolegy, vedenymi pacientcinym zpatecnickym otcem (Ludek Munzar). Zajimavemu pribehu urcovani priciny psychickych problemu, prokladanemu obhajobou Dr. Freuda pred odbornou verejnosti a vsimave pospojovaneho drobnymi detaily (jako jsou zdroje svetla v mistnostech, nebo muzika), by neskodil vetsi rozpocet a naturalistejsi pojeti nekterych scen.
Vyjimecny dokument o vyjimecnem cloveku, s krasnymi prostrihy z dobovych filmu a fotografii, jenz spolu s hudbou navozuji autentickou atmosferu nacistickych a posleze komunistickych lagru. Podane citlive, nikoliv vsak citobolne s vypovedmi historiku a spoluveznu. O takovychto lidech by se melo vice tocit, vice mluvit a vice vedet.
Hodne silena a hodne vypjata serie, ktera se nemusi libit kazdemu, ale kdyz vas chytne, donuti vas kazdou minutu bat se o dusevni zdravi, budoucnost a celkovou pricetnost majitele hotelu Basila Fawltyho skvele hraneho Johnem Cleesem. Tisic a jedna silenych scenek a dokonale zvladnuta ironie hlasek a vecne narazky na Nemce jsou skvostne.
Pekna kriminalka s Paulem Newmanem, ktereho soukromy detektiv Lew Harper tvori meziclanek, mezi Phillem Marlowem Humpreyho Bogharta a Joe Hallenbackem Bruce Willise. Stylovej zacatek, prostredi, nekdy az moc, zhave Kalifornie, par vybornejch hlasek a dokonalej frajerskej konec, to vse hraje pro Harpera a pro ten sympaticky nostalgicky pocit, ze podobni frajeri uz se dneska nerodi.
Krasnej jednoduchej a milej pribeh o vyporadavani se se zivotem, bez zbytecneho patosu, nebo meknuti a vycitani si chyb minulosti, coz plati jak pro postavu Rockyho, tak pro Stallona rezisera. Hodne mile vtipnych scenek, jednoducha a prima zivotni filosofie a nakonec skvele nastrihany boxersky zapas. Co vic si prat. Uzavreni Legendy hodne cti.
Moje komentáře
Quantum of Solace (2008)
Nejlepší Bond věrně vystihující ducha předlohy a vysmívající se všem svým předchůcům. Chladnokrevný zabiják. Vrah s nezlomným egem a absencí svědomí. Je mu úplně jedno v čem jezdí, co má na sobě, z čeho pálí a koho musí zabít, aby dosáhnul svého. Jde proti všem, bez skrupulí a bez slitování. Respektuje ostatní dravce, ale nebojí se nikoho, ani smrti. Dokonale vystihnutý flemingův charakter Jamese Bonda. Na rozdíl od rozjížděcího Casina Royale, je v plném nasazení v první linii po celou dobu filmu. Akce je hezky realisticky a věrohodně natočená, už od úvodní honičky. A na rozdíl od Temného rytíře, tento film přesně ví jak a kdy má skončit. Dokonalá dokonalost. A píseň z dílny Jacka Whitea je taky nejlepší!
Tenkrát byl Bůh příliš vysoko (TV film) (2008)
Jímavě natočené dílo, poutavě vyprávěné a politicky nekorektní. Všichni na ně radši zapoměli i "pantatíček" Masaryk. O bolševicích a zrodu komunismu vypráví velmi poutavě. Každý kdo podporuje, schvaluje či sympatizuje s komunismem by se měl podívat jak tato nenávistná ideologie začínala. Smrt bolševikům!
Elitní jednotka (2007)
Nekompromisně jeden z nejrealističtěji a nejautentičtěji natočených filmů, co se týká chování a jednání postav v bojovém stresu. Konečně scénář absolutně nezatížen žádnými ohledy na diváka, či kritiku. Hlavní hrdina jedná bezohledně a vše podřizuje účelu. Svému boji a své misi, jejíž cílem je najít a vychovat svého nástupce. Nechápu jakoukoli výtku proti jeho jednání. Plně jsem mu fandil a to i při těch nejotrlejších scénách. Válka je válka. Pokud se někomu nelíbí, může si dokola pouštět rádoby politicky nekorektní filmy z Hollywoodu, pokud mu ovšem nebudou po takovém zážitku připadat naivně úsměvné.
Temný rytíř (2008)
Velká epická propracovanaá sága s brilantními hereckými výkony v podání světové galerky a korunované životním výkonem Heatha Ledgera v roli manipulátora, krále vtipu a hybatele osudu Jokera, jehož nazírání světa je komplexní studií vyjímečné mysli a zářivého talentu. Christian Bale je Batmanem více a radši, než Brucem Waynem a usazuje se v poloze hrdě Millerovské. Tvrdý nekompromisní strážce a bojovník. Nolan prokázal vyjímečný cit pro práci se zvuky a hudbou a budováním atmosféry. Akce je realistická a přehledná. Scénář geniální. Přál bych si každý rok vidět jeden takovýhle film.
Vysoké hry ruské mafie (TV seriál) (1999)
Dokument na vysoke technicke urovni a byt lehce bulvarni, presto s vysokou verohodnosti. Trosku mi vadilo, ze se snazi navodit dojem, ze Rusku vladla a vladne nejaka velmi tajna organizovana profesionalni struktura, ktera vse peclive ridi a organizuje, pricemz je jasne, ze cely vyvoj dane zeme je jen otazkou pretlacovani nejsilnejsich klik (KGB-FSB, Blatny svet, Nomenklatura...), ale co je na tomto dokumentu nejdulezitejsi je, ze zcela pravdive ukazuje jak moc ma politicky system v zemich byv. Vychodniho bloku vliv na organizovany zlocin a ze bez schvaleni tajnymi sluzbami (rizenymi vladni moci) by zdaleka nebyly kriminalni zivly takto uspesne ani z desetiny. Kuprikladu cifry padajici ohledne rozkradeni armadniho majetku jsou ohromujici. Vrele doporucuji vsem, co chteji otevrit oci a dozvedet se o svete v nemz zijeme a o tom, kdo mu vladne. Tvurci se Vam snazi dat odpoved kterou nemusite prijmout, ale kazdopadne Vas primeji k zamysleni.
Pravidla lži (2006)
Jeden z nejlepsich a nejdotazenejsich ceskych filmu a filmu o abstinenci vubec, ktery si smele muze stoupnout po bok dilum jako Dobri holubi se vraceji. Neskutecne herecke vykony, zejmena panu Langmajera-stylovy sociopat a zralok, ktery ovsem ukaze i zranitelne misto, jedna z jeho nejlepsich roli, Budare-herecky chameleon, prave jeho postava pusobi fyzickym herectvim nejautenticteji vzhledem k prostredi komunity, Chmely-nikdy bych do nej nerekl, ze bude takhle presvedcivy ve vyobrazeni problemoveho ale hodneho Toma, Novotneho-ktery mi po Tmavomodrem svete potvrdil svoji hereckou vyjimecnost, Stranskeho-jehoz byvaly fetak Zdenek je neustutupny a chladny jako skalpel, Svehlika-jez nas necha do posledni chvile na pochybach co si o nem myslet a Dulavy s Cisarem a zenskemu zbytku komunity, kteri kazdy odvadi poctivy kus prace a dotvareji atmosferu pro ustredni zapletku a nikdo z hercu a herecek neni nezajimavy a vsichni nas presvedcuji, ze za sebou maji bolestivy a zajimavy pribeh. Gratuluji Robertu Sedlackovi a dekuji mu za odvahu a um s jakymi se dokazal vyporadat s tematem a vubec stylem vypraveni, ktereho se v ceskych filmech nevyuziva. Tvurcum se zkratka povedl stoprocentni film.
DOA: Na život a na smrt (2006)
Velmi povedena zalezitost v ramci zanru, modelky v plavkach predvadejici boj. Pekny kocky, vtipny bitky.
Piráti z Karibiku: Truhla mrtvého muže (2006)
Bohuzel maji piratska pokracovani stejne nemoci, jako matrixovska a tou nejvetsi je ocividna nastavovanost a zbytecne se tvarici vztah puvodne zamyslene trilogie, kdyz je jasne, ze scenar pro dvojku a trojku vznikal az po kasovnich uspesich Cerne perly a tudiz v jejim pribehu neni zadna odezva na prekalkulovane dejove paskvily dalsich dvou dilu. Krom toho je to ale film zabavny a posledni dobre predstaveni kpt. Sparrowa.
Osamělý mstitel (2003)
Nejlepsi film Vina Diesela (snad jedina jkeho role, ktera se mu da verit) s pekne a nekdy az realisticky natocenou akcni casti a ne uplne hloupym scenarem.
Krvavý diamant (2006)
Pokud se jej rozhodnete sledovat jako akcni ci dobrodruzny film, muzete se tesit na stylove natoceny divoky snimek plny prestrelek a celkem dobre nasnimanych bitevnich scen, kteremu skodi jen obcasna snaha o jakoby autentickou atmosferu, coz je jak v ramci postav, tak v ramci deje velmi vyrusujici a film jakoby si nemohl vybrat mezi realistickym dramatem, ktere vas ma chytit za srdce a nenarocnym akcnim remeslem o paserakovi jdoucim si za svym cilem. Obadit Leonarda DiCapria do hlavni role byl chytry tah pro distribuci filmu, nicmene jen tezko mu uverite roli byvaleho zoldaka a bezskrupolozniho vraha a paseraka. Zkuste si na jeho miste predstavit nekoho pusobiciho drsneji, krvezizniveji a neustupneji. Uz takovy Colin Farrell by byl o sto procent lepsi volbou. Ovsem Connellyova, Hounsou i Arnold Vosloo presne zapadli do jejich skatulek a je radost se na ne divat.
Generál Eliáš (TV film) (1995)
Vyborna komorni televizni inscenace, jejiz nejvetsi devizou je skvele napsany scenar J.S. Kupky, pojednavajici o generalu Aloisi Eliasovi, hrdinovi odboje a popravenem predsedovi protektoratni vlady ztvarnenem Ludkem Munzarem o jeho zene (Hlavacova) a o jeho konspirativnim boji s nemci (Vladimir Brabec, jako protektor a skvely Frantisek Nemec jako Gruppenfuhrer SS Steiner) a vnitrnim boji za to co je spravne a jak moc si lze hrat na nemeckeho poddaneho, aniz by se tato hra stala skutecnosti.
Piráti z Karibiku: Na konci světa (2007)
Roztahle, pomalu postradajici kouzlo, trikove onanisticke a scenaristicky nezvladnute. Nejhorsi dil trilogie z nejz je patrne stejne jako z pokracovani Matrixu, uporna snaha vymackat z rozjeteho vzorce vice penez a v niz se velmi rychle ztraci z kazdym dilem kvalita o 20 procent.
Okrsek 13 (2004)
Hloupounky pribeh, ktery je ovsem jen takrka nepodstatnym vesakem k obaleni akcnimi scenami, pusobicimi ve sve opravdovosti a realisticnosti temer osvezujicim dojmem a filmu bude odpusteno vse ostatni. Parkur vykony jsou bezchybne, stejne jako choreografie bitek, jiste ne nahodou pripominajici kvalitni rucni praci z thajskeho tymu Tonyho Jaa.
Černá kniha (2006)
Nejlepsi film Paula Verhoevena a nejlepsi film co jsem letos (2007) videl. Genialni vykon Carice Van Houten je neco nezapomenutelneho, pro svoji zenskou prirozenost a pomstychtivou silu. Reziser dokazal pouzit svoje oblibene namety, nasili a erotiku, v dostatecne verohodnem prostredi a podobne jako Michalek v Je treba zabit Sekala vytvoril zavery, ze nikdo neni cernobily a v kazdem z nas se skryva zlo i dobro, jen maskovane za ruzne vlastnosti. Nevytvari zadne lacine moralni zavery a sablony (jako to vidime v drtive vetsine filmu z obdobi WWII) a nevytvari dokonce ani slozite a propracovane moralni sablony odsuzujici celkove boj ci valku (jak umi treba Spielberg v Schindlerove seznamu ci Mnichovu), protoze je mu jasne, ze valka je jenom prostredek zla, ktere je v lidech ovsem zakoreneno neustale a ze rozdil mezi hrdinstvim a gaunerstvim je jenom pomyslna hranice zjednodusujicich vypravenek pro deti.
Jednotka příliš rychlého nasazení (2007)
Celkem povedena pocta akcnim filmum a britskemu humoru, pokazena jen predlouhou stopazi. Velmi hezky natocene akcni sceny, kterych je tady bohuzel mene, nez by jeden cekal i kdyz sceny jako jump-kickem skolena starenka, nebo umlceni svedka kusem katedraly, vejdou do historie. Potesi i docela dost znamych tvari v cameo rolich.
Roming (2007)
Trapny a velmi nepovedeny film, s plytkym scenarem, nefungujicimi herci (i neherci), vtipy bez point a nezvladnutou rezii. Divat se na Bolka Polivku se po jeho par minutach na platne stava skoro utrpenim a spolu s natahnutou stopazi z vas postupne vyprcha i tech par (slovy dva) skoro usmevnych momentu. Vytvor na urovni Poldu a Kamenaku.
Wimbledon (2004)
Absolutni spicka v ramci romantickych komedii s prichuti tak mileho humoru a presnou porci milostnych scen, ktere jsou dvojici Bettany Dunstova skvele zahrane, vzajemna chemie funguje na jednicku, a pri tom ne zbytecne preslazene. Vrchol zanru.
Stalker (1979)
Neprilis zabavny film, velmi odlisny od obvykleho zpusobu vypraveni, ktery vsak skryva myslenkovou hloubku a umoznuje divakovi, ktery pristoupi na reziserova pravidla, premyslet o potrebe viry, konani dobra, smyslu lidskeho utpeni a vytrvalosti k ziti. Vyuziva k tomu prostredi Zony a jejich odlisnosti od normalniho sediveho sveta, ktere poznavame prostrednictvim pruvodce Stalkera a jeho dvou klientu spisovatele a vedce. Cely film je radou dialogu, prostridanych pomalymi scenami, nepostradajicimi vsak napeti, ci jistou tryzen, ktere ovsem zustavaji pouze v rovine pocitu postav a nikdy nezahledneme ani kousek akce, ci potvrzeni zvlastnosti Zony, snad jen jeji barevnost je vyjimkou. Nejvyraznejsi cast filmu je konec u nehoz nam reziser poskytne na chvili pocit jiste nadeje v uzdraveni Stalkerovy dcery, aby nas v zapeti nachytal a nechal postavu Stalkera jeste vetsimu zoufalstvi. My se vsak v poslednim zaberu dozvime, ze vse je trosku jinak a Zona dokaze proniknout i do skutecneho sveta prave krz Stalkerovu dceru. Reziser nam predklada natolik nejednoznacny film, u nehoz nam jeho interpretace povi vice o nas samych, nez o myslence filmu, coz je skutek hodny obdivu. A coz je duvod, proc je Stalker i pres divackou narocnost dokonalym umeleckym filmovym dilem. Protoze nam rekne neco o nas samych.
West Side Story (1961)
Parandne udelany muzikal, plny hezkych pisni a dokonale choreografie, skoda jen, ze prvni pule je o tolik lepsi nez konec.
Maltézský sokol (1941)
Slozity a velmi narocny snimek, ktery ovsem odmeni pozorneho divaka genialni postavou Sama Spadea, kterou zahral Humphrey Bogart, jez je schopen podvadet, lhat, krast a mlatit lidi, byt mlacen a pri tom vsem se dokonale orientovat v situaci a vzdy si zajistit vyhodu sam pro sebe. Vyuziva zeny, muze, spolupracovniky, milenky, policii i nepratele k objasneni vrazdy kolegy, kteremu sice spal se zenou a nemel o nem vysoke mineni, ale kvuli svym zasadam si jde za svym a neustane, dokud nebude odkryta pravda a pri tomto hledani pohrda vsim ostatnim, vcetne milionoveho predmetu, ktery to vse zpusobil. Spade je dokonaly hrdina, verny svemu presvedceni a nevzdavajici se za jakoukoli cenu, nehledici na sebe ani na sve okoli. Humphrey Bogart mu dodal tolik muznosti a arogantni elegance, kterou mu az na par vyjimek od tech dob, mohou vsichni herci jen zavidet.
Poslední mohykán (1947)
Genialni nadcasovy film, postaveny na hereckem umeni Jaroslava Marvana a na jeho vyborne napsane postave rodineho tyrana, kteremu je nastaveno zrdcadlo. Nestarnouci dilo.
Povídka s dobrým koncem (TV film) (1986)
Poctive tri hvezdy za vysokou koukatelnost, prevysujici i zapory roku vyroby a komunisticke umelosti prostredi prvni republiky. David Matasek vystihl hlavni postavu moralisty a idealisty, ponekud arogantniho a diky rozsafnemu panu otci (tovarnik Bronislava Poloczka) i velmi bohateho, snaziciho se presvedcit svet o nutnosti myslenkove revoluce, ale ani jeho obdivovatelka (Ivana Chylkova) ani divka, jenz mu da kosem (vynikajici Luciana Krecarova-dnes popularni Anna K.-mimochodem, po tomto vykonu nechapu, proc neni dnes hereckou hvezdou na urovni Chylkove) a nakonec ani okoli nerozumi jeho snaze, takze si radeji vezme zivot. Samotny nazev filmu je pak stejnym cynismem, jakym oplaci svet hlavnimu hrdinovi.
Tanec v temnotách (2000)
Jak to jen Von Trier umi, velmi zranujici a syrove pusobici snimek s vybornymi hereckymi vykony, kdy v podstate kazda postava majici dulezitost, nebo hovorici vice nez vetu, ma jako predstavitele velmi kvalitniho herce. Zaverecna poprava je natocena az srdceryvne.
Samotáři (2000)
Peknej propracovanej a technicky skvele zvladnutej film, kterej ovsem stoji na genialne napsanych dialozich a spickove kvalite hereckych vykonu. Trosku smutne, hodne vtipne a uveritelne absurdni.
Cellular (2004)
Neurazi, nezarmouti, paklize tomu odpustite par scenaristickych skobrtnuti. Chris Evans, Jason Statham a Kim Basinger hraji vsichni velmi dobre, ovsem pravou hvezdou filmu je vyslouzily policista Williama H. Macyho.
Bludiště (TV film) (1994)
Lacina, nic mene povedena televizni hra J.S. Kupky o jednom pripadu Sigmunda Freuda (skvely Frantisek Nemec), ktery se musi dopatrat priciny u hystericke neuroticky (prkenna Eva Vejmelkova) a obhajit svoji metodu pred svymi kolegy, vedenymi pacientcinym zpatecnickym otcem (Ludek Munzar). Zajimavemu pribehu urcovani priciny psychickych problemu, prokladanemu obhajobou Dr. Freuda pred odbornou verejnosti a vsimave pospojovaneho drobnymi detaily (jako jsou zdroje svetla v mistnostech, nebo muzika), by neskodil vetsi rozpocet a naturalistejsi pojeti nekterych scen.
Muž, který přecenil českou duši aneb Útěky Josefa Brykse (TV film) (2007)
Vyjimecny dokument o vyjimecnem cloveku, s krasnymi prostrihy z dobovych filmu a fotografii, jenz spolu s hudbou navozuji autentickou atmosferu nacistickych a posleze komunistickych lagru. Podane citlive, nikoliv vsak citobolne s vypovedmi historiku a spoluveznu. O takovychto lidech by se melo vice tocit, vice mluvit a vice vedet.
Hotýlek (TV seriál) (1975)
Hodne silena a hodne vypjata serie, ktera se nemusi libit kazdemu, ale kdyz vas chytne, donuti vas kazdou minutu bat se o dusevni zdravi, budoucnost a celkovou pricetnost majitele hotelu Basila Fawltyho skvele hraneho Johnem Cleesem. Tisic a jedna silenych scenek a dokonale zvladnuta ironie hlasek a vecne narazky na Nemce jsou skvostne.
Harper (1966)
Pekna kriminalka s Paulem Newmanem, ktereho soukromy detektiv Lew Harper tvori meziclanek, mezi Phillem Marlowem Humpreyho Bogharta a Joe Hallenbackem Bruce Willise. Stylovej zacatek, prostredi, nekdy az moc, zhave Kalifornie, par vybornejch hlasek a dokonalej frajerskej konec, to vse hraje pro Harpera a pro ten sympaticky nostalgicky pocit, ze podobni frajeri uz se dneska nerodi.
Rocky Balboa (2006)
Krasnej jednoduchej a milej pribeh o vyporadavani se se zivotem, bez zbytecneho patosu, nebo meknuti a vycitani si chyb minulosti, coz plati jak pro postavu Rockyho, tak pro Stallona rezisera. Hodne mile vtipnych scenek, jednoducha a prima zivotni filosofie a nakonec skvele nastrihany boxersky zapas. Co vic si prat. Uzavreni Legendy hodne cti.