Recenze (336)
Hotýlek (1975) (seriál)
Hodne silena a hodne vypjata serie, ktera se nemusi libit kazdemu, ale kdyz vas chytne, donuti vas kazdou minutu bat se o dusevni zdravi, budoucnost a celkovou pricetnost majitele hotelu Basila Fawltyho skvele hraneho Johnem Cleesem. Tisic a jedna silenych scenek a dokonale zvladnuta ironie hlasek a vecne narazky na Nemce jsou skvostne.
Harper (1966)
Pekna kriminalka s Paulem Newmanem, ktereho soukromy detektiv Lew Harper tvori meziclanek, mezi Phillem Marlowem Humpreyho Bogharta a Joe Hallenbackem Bruce Willise. Stylovej zacatek, prostredi, nekdy az moc, zhave Kalifornie, par vybornejch hlasek a dokonalej frajerskej konec, to vse hraje pro Harpera a pro ten sympaticky nostalgicky pocit, ze podobni frajeri uz se dneska nerodi.
Křeček v noční košili (1987) (seriál)
Kultovni cesky sci-fi serial, ktery me drzel cele detstvi v predstave, ze vynalezci pracuji tak, ze si sednou a tak dlouho premyslej az vymysli vynalez. Genialni postava Mirka Vladyky, ktera je spolu se skolnikem Karla Effy to nejlepsi z celeho serialu. Krome Zedrala ovsem.
Samota (2001) (TV film)
I ta nejvetsi bolest trva jenom jeden lidsky zivot. To se da vydrzet! Komorni pribeh osudove lasky pro sedm postav a jednoho ducha. Zamracene a destive vypraveni o vsedni zrudnosti obycejnych lidi a odvaze bojovat se slabosti.
Bestiář (2007)
Velmi povedeny cesky film s tak krasne vyladenymi a propracovanymi postavami, jako uz dlouho ne. Danica Jurcova je krasna a okata, nekdy roztrzita a jindy k zblazneni roztomila a s hlasem Andey Elsnerove dokonala hrdinka. Na cem vsak film stoji, jsou muzske charaktery z nichz nejvyraznejsi by mel byt Karel Roden, ktereho jsem ovsem za posledni rok nevidel v ceskem filmu hrat jinou postavu nez tady, snad jen s minimalnimi rozdily a ktereho zadupe do koberce fenomenalni vykon Marka Vasuta, jako ministra Dobreho. Jak ten clovek vystihnul miru nadsazky a humoru a dokaze pronest vety, ktere si vsichni muzi mysli natolik nadnesene, ze se jasne dostal do prvni ceske herecke ligy. Cameo Miroslava Etzlera je na povazenou, jenom me udivilo, ze se za tu minutu, co ve filmu ma, dostal az na plakat. Krystof Hadek a Tomas Matonoha vytezili svoje role a s bravurou dokazali zahrat, co se po nich chtelo. Diky Irene Pavlaskove za takhle povedeny film.
Blade (1998)
Prvni dil trilogie je patrne nejpovedenejsi, i kdyz na tricich uz je znat jeho vek, bitky a atmosfera stale stoji za to. Zivotni role Wesleyho Snipese, snazivy zaporak Stephena Dorffa a ta bajecna party z uvodu filmu a Bladeuv prichod na scenu jsou jedinecne.
Predátor (1987)
Esence akcnich filmu. Spoustu testosteronu, sami vojaci a krvava likvidace cehokoli ziveho. Arnold se skutecne dobryma hlaskama. Kaceni dzungle olovem.
Bullittův případ (1968)
Steve McQueen byl z rodu muzu takrka Millerovskych. Chladnokrevnej tvrdak. Bez nej by tenhle film nestal za moc, s nim je skoro dokonalej.
Místo nahoře (2004) (seriál)
Dobry cesky serial v nemz se jako v jednom z mala nechovaji postavy nelogicky, jenom proto, aby to melo co nejvice pokracovani. Obcasna hlaska odkazuje na trio scenaristu a jejich mrknuti na divaka jsou fanousky zaznamenana. Genialni postava Vilmy Cibulkove.
Alpha Dog (2006)
Velmi presne vystizeny mentalita, mluva a chovani mlade bohate vrstvy v USA. Bruce Willis po nekolika letech opet hraje, stejne jako Sharon Stoneova. Nejlepsi herecky vykon ovsem podava Ben Foster v roli zavisleho nacisty, pri jehoz vystoupenich mu budete verit kazde slovo a bude vam behat mraz po zadech.