Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Akční
  • Dobrodružný

Recenze (191)

plakát

Mr. Bean (1990) (seriál) 

Proč? Proč jen ze sebe Rowan Atkinson začal dělat takovýho vola, když předtím tak geniálně ztvárnil Black Addera? Od břitkého černého humoru se přešlo k vtipným ksichtíkům a vznikla tak mánie, kterou jsem nikdy nepochopila.

plakát

Zlaté časy rádia (1987) 

Woody si tentokrát připravil vizuálně a hudebně velmi podmanivou látku, podbarvenou silným sentimentem, a já s radostí vzpomínala s ním. V době vzniku filmu mohli diváci kult kolem rádia vnímat jako předchůdce televizní obsese, zatímco dnes tomu třetí rozměr dodává silný rozmach internetu. I když jsou to stále ty stejné pořady, sketche, dramata, reklamy a celebrity (ať už to má jakoukoliv formu - lidé se prostě nezmění), přesto je dodnes něco magického na tom pouze přitisknout ucho k přijímači, zaposlouchat se do tónů vašeho oblíbeného pořadu (nejlépe za deštivého nedělního odpoledne) a všemi ostatními smysly moci vypnout.

plakát

Půlnoční kovboj (1969) 

Usměvavý buran Joe Buck přijde se svým kravím kufříkem a tranzistorem do New Yorku a očekává zde kdovíjakou kariéru a život jak z pohlednice. Naproti tomu brzy zjišťuje, že v mašinérii velkoměsta není prostor pro všechny - pokud nejednáš rychle a obratně, skončíš na mizině jako nezdařilý vedlejší produkt. Politická moc se na konci šedesátých let soustředí hlavně na Vietnamskou válku a v ulicích je špína a chaos. Do toho se logicky zaplétá guláš drog a hudebních a uměleckých směrů, ve kterých celé masy hledají svoji individualitu a vysvobození z krutosti reality. Joe se potkává s lidmi mnoha sociálních vrstev a všichni ho chtějí akorát tak podvést - či svést. Nakonec ho náhoda spřátelí s Ricem, se kterým tyto časy (pro New York nejtemnější) prožívají v rozpadlém domě společně. Midnight Cowboy svoji dobu vystihuje dokonale (hlavně za pomoci skvělé kamery, osvětlení a dobře vybraných lokalit natáčení) a herci v hlavních rolích (Jon Voight a Dustin Hoffman) jsou nezapomenutelní.

plakát

Přízračný svět (2001) 

Ze začátku měla pocit, že chci Thoře a (moji jinak oblíbené) Scarlett dát pěstí - a nakonec své postavy zahrály tak přesvědčivě a upřímně, že jsem jim vše odpustila. A Steve Buscemi byl snad ještě lepší.

plakát

Provaz (1948) 

Napínavé a velmi dobře zrežírované dílo o dvou psychotických mužích (či spíše jednom), které by si zalsoužilo být přece jenom více rozvinuto, neboť k tomu předpoklady má. Myslím, že by se také osvědčilo, kdyby divák celou dobu nevěděl, zda tělo v rakvi je nebo ne - jak někdo v komentářích zmínil, že v originální divadelní hře to takto je.

plakát

(1998) 

Vizuálně velmi povedený film plný sybmolů, vedený mistrným výkonem Seana Gulletta. Škoda jen, že se Aronofsky snaží dělat velkou vědu ze středoškolské látky, a místy to tedy padá na věcech jako je vysvětlování Archimédových objevů - až se divím, že nám nevysvětlil, že Pí je poměr obvodu kruhu a jeho průměru.

plakát

VALL-I (2008) 

Roztomilá (anti)utopie s perfektní propracovaností hlavních postav - tedy robotů - kteří k vyjádření svých emocí zdaleka neptřebují lidskou tvář ani spoustu řečí.

plakát

Kmotr III (1990) 

V podstatě to samé co jsem psala ke Kmotrovi dvojce, jen ve větší míře. Ach jo, kdyby furt Corleonovi nezabíjeli všechny své nepřátele, možná by byly dějové linky v pokračováních pochopitelnější. I zde jsou opět samé nové postavy a ani jedna z nich mě moc nezaujala. Od Garcii jsem očekávala víc, ale jeho výkon má ke Caanovi, představiteli jeho otce, daleko - zatímco ze Sonnyho jde opravdu strach a respekt, Vincent na mě často působil spíše jako ječící dítě žadonící o sladkost. Coppola jako Michaelova dcera by mi docela sedla, ale moc sem nepochopila význam její role. Al Pacino to drží pohromadě více než kdy předtím, a v kontextu celé trilogie je tento díl klíčový pro celkové pochopení Michaelovy osobnosti, ale prostě výkon jedné postavy (jakkoliv excelentní) mi nestačí.

plakát

Kmotr II (1974) 

Po shlédnutí prvního dílu jsem samozřejmě měla velká očekávání, a ne zcela se mi naplnila. Oceňuji přesun děje do nového prostředí (však časy se mění a Michael by již nemohl řídit rodinu jako jeho otec), ale zdálo se mi, že to už Coppola tolik nezvládnul. Děj je trochu rozvařený a ingrediencí je příliš mnoho. Naprosto excelentní byl ovšem Al Pacino a vůbec vše co se týkalo postavy Michaela a jeho rodiny - tentokrát dostal prostor i Fredo, což mi trochu v minulém díle scházelo. Perfektní byla i vsunutá linka s De Nirem, jen mi vadilo, že byla roztříštěna na velmi krátké úseky ke kterým se vracelo docela náhodně. Celkově, i po tom guláši co z toho mám, ve mě film zanechal dost silné pocity a věřím, že po druhém shlédnutí toto pokračování pochopím lépe - i když stále to nevidím na 9. nejlepší film na ČSFD, a už vůbec ne na 3. místo na IMDb žebříčku. P.S.: Jo a ta konečná scéna u stolu - naprostá esence dokonalosti prvního dílu!

plakát

Dvanáct rozhněvaných mužů (1957) 

Úchvatné drama natočené s minimem prostředků, kde je napětí stavěno na atmosféře jediné místnosti. Ta se zhutňuje spolu s každou další replikou jakéhokoliv z dvanácti mužů, z čehož mezi mé (herecké) favority rozhodně patří Lee J. Cobb, E. G. Marshall a Jiří Voskovec. Scénář je jeden z nejlepších co znám, každou minutu si s námi pohrává a mistrně zatahuje do příběhu. Měla jsem pocit, že jde o víc než jen o film - máme zde možnost se uvažovat spolu s dalšími muži na plátně, rozhodnout o tom momentu kdy se přichýlíme ke straně "not guilty", až se pak sami v duchu stáváme třináctým porotcem.