raider.minoo

raider.minoo


3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 15.7.2011  11:11
    Mr. Bean (TV seriál) (1990)
    **

    Proč? Proč jen ze sebe Rowan Atkinson začal dělat takovýho vola, když předtím tak geniálně ztvárnil Black Addera? Od břitkého černého humoru se přešlo k vtipným ksichtíkům a vznikla tak mánie, kterou jsem nikdy nepochopila.

    • 21.5.2011  21:40

    Woody si tentokrát připravil vizuálně a hudebně velmi podmanivou látku, podbarvenou silným sentimentem, a já s radostí vzpomínala s ním. V době vzniku filmu mohli diváci kult kolem rádia vnímat jako předchůdce televizní obsese, zatímco dnes tomu třetí rozměr dodává silný rozmach internetu. I když jsou to stále ty stejné pořady, sketche, dramata, reklamy a celebrity (ať už to má jakoukoliv formu - lidé se prostě nezmění), přesto je dodnes něco magického na tom pouze přitisknout ucho k přijímači, zaposlouchat se do tónů vašeho oblíbeného pořadu (nejlépe za deštivého nedělního odpoledne) a všemi ostatními smysly moci vypnout.

    • 20.5.2011  22:17

    Usměvavý buran Joe Buck přijde se svým kravím kufříkem a tranzistorem do New Yorku a očekává zde kdovíjakou kariéru a život jak z pohlednice. Naproti tomu brzy zjišťuje, že v mašinérii velkoměsta není prostor pro všechny - pokud nejednáš rychle a obratně, skončíš na mizině jako nezdařilý vedlejší produkt. Politická moc se na konci šedesátých let soustředí hlavně na Vietnamskou válku a v ulicích je špína a chaos. Do toho se logicky zaplétá guláš drog a hudebních a uměleckých směrů, ve kterých celé masy hledají svoji individualitu a vysvobození z krutosti reality. Joe se potkává s lidmi mnoha sociálních vrstev a všichni ho chtějí akorát tak podvést - či svést. Nakonec ho náhoda spřátelí s Ricem, se kterým tyto časy (pro New York nejtemnější) prožívají v rozpadlém domě společně. Midnight Cowboy svoji dobu vystihuje dokonale (hlavně za pomoci skvělé kamery, osvětlení a dobře vybraných lokalit natáčení) a herci v hlavních rolích (Jon Voight a Dustin Hoffman) jsou nezapomenutelní.

    • 16.5.2011  18:21

    Ze začátku měla pocit, že chci Thoře a (moji jinak oblíbené) Scarlett dát pěstí - a nakonec své postavy zahrály tak přesvědčivě a upřímně, že jsem jim vše odpustila. A Steve Buscemi byl snad ještě lepší.

    • 12.5.2011  21:12
    Provaz (1948)
    ****

    Napínavé a velmi dobře zrežírované dílo o dvou psychotických mužích (či spíše jednom), které by si zalsoužilo být přece jenom více rozvinuto, neboť k tomu předpoklady má. Myslím, že by se také osvědčilo, kdyby divák celou dobu nevěděl, zda tělo v rakvi je nebo ne - jak někdo v komentářích zmínil, že v originální divadelní hře to takto je.

    • 11.5.2011  21:36
    (1998)
    ***

    Vizuálně velmi povedený film plný sybmolů, vedený mistrným výkonem Seana Gulletta. Škoda jen, že se Aronofsky snaží dělat velkou vědu ze středoškolské látky, a místy to tedy padá na věcech jako je vysvětlování Archimédových objevů - až se divím, že nám nevysvětlil, že Pí je poměr obvodu kruhu a jeho průměru.

    • 7.5.2011  19:18
    VALL-I (2008)
    ****

    Roztomilá (anti)utopie s perfektní propracovaností hlavních postav - tedy robotů - kteří k vyjádření svých emocí zdaleka neptřebují lidskou tvář ani spoustu řečí.

    • 25.4.2011  23:17
    Kmotr III (1990)
    ***

    V podstatě to samé co jsem psala ke Kmotrovi dvojce, jen ve větší míře. Ach jo, kdyby furt Corleonovi nezabíjeli všechny své nepřátele, možná by byly dějové linky v pokračováních pochopitelnější. I zde jsou opět samé nové postavy a ani jedna z nich mě moc nezaujala. Od Garcii jsem očekávala víc, ale jeho výkon má ke Caanovi, představiteli jeho otce, daleko - zatímco ze Sonnyho jde opravdu strach a respekt, Vincent na mě často působil spíše jako ječící dítě žadonící o sladkost. Coppola jako Michaelova dcera by mi docela sedla, ale moc sem nepochopila význam její role. Al Pacino to drží pohromadě více než kdy předtím, a v kontextu celé trilogie je tento díl klíčový pro celkové pochopení Michaelovy osobnosti, ale prostě výkon jedné postavy (jakkoliv excelentní) mi nestačí.

    • 24.4.2011  23:11
    Kmotr II (1974)
    ****

    Po shlédnutí prvního dílu jsem samozřejmě měla velká očekávání, a ne zcela se mi naplnila. Oceňuji přesun děje do nového prostředí (však časy se mění a Michael by již nemohl řídit rodinu jako jeho otec), ale zdálo se mi, že to už Coppola tolik nezvládnul. Děj je trochu rozvařený a ingrediencí je příliš mnoho. Naprosto excelentní byl ovšem Al Pacino a vůbec vše co se týkalo postavy Michaela a jeho rodiny - tentokrát dostal prostor i Fredo, což mi trochu v minulém díle scházelo. Perfektní byla i vsunutá linka s De Nirem, jen mi vadilo, že byla roztříštěna na velmi krátké úseky ke kterým se vracelo docela náhodně. Celkově, i po tom guláši co z toho mám, ve mě film zanechal dost silné pocity a věřím, že po druhém shlédnutí toto pokračování pochopím lépe - i když stále to nevidím na 9. nejlepší film na ČSFD, a už vůbec ne na 3. místo na IMDb žebříčku. P.S.: Jo a ta konečná scéna u stolu - naprostá esence dokonalosti prvního dílu!

    • 11.4.2011  21:32

    Úchvatné drama natočené s minimem prostředků, kde je napětí stavěno na atmosféře jediné místnosti. Ta se zhutňuje spolu s každou další replikou jakéhokoliv z dvanácti mužů, z čehož mezi mé (herecké) favority rozhodně patří Lee J. Cobb, E. G. Marshall a Jiří Voskovec. Scénář je jeden z nejlepších co znám, každou minutu si s námi pohrává a mistrně zatahuje do příběhu. Měla jsem pocit, že jde o víc než jen o film - máme zde možnost se uvažovat spolu s dalšími muži na plátně, rozhodnout o tom momentu kdy se přichýlíme ke straně "not guilty", až se pak sami v duchu stáváme třináctým porotcem.

    • 1.4.2011  22:56

    Další z Woodyho nahořklých komedií a opět další scénaristický poklad. Velmi mě potěšila Evan Rachel Wood, ale problém jsem měla s Larry Davidem - většinou se snažil kopírovat styl samotného Woodyho, ale pak do toho místy začleňoval něco ze sebe a moc mi to k tomu nesedlo. Škoda, že už samotný režisér nehraje.

    • 25.3.2011  22:08

    Platí pro mne to, co zhruba prohlásila Frances McDormand ve filmu o filmu - "Jakmile se poprvé zasmějete, už se vás to nepustí." Burn After Reading je dokonale sešitý patchwork zajímavých látek, o kterých byste předem vůbec neřekli, že budou dohromady pasovat. Poukazuje na bizarní propletení všedního života a světa velkých tajných organizací, které v očích hlavních hrdinů pod vlivem populární kultury splývají. Coeni zase jinak, ale v podstatě pořád stejně - a ne že by mi to vadilo.

    • 25.3.2011  22:01
    Zelig (1983)
    ***

    Zvláštní dílo v Allenově filmografii. Zřejmě bylo tolik snahy udržet formu, až nezbylo moc místa na klasické Woodyho vtípky. Jako celek to na mě působilo příliš uspěchaně a nejasně. Občas jsem měla pocit, že to nabírá správný směr, ale pak se to zase ztrácelo. Ale jako experiment je to pozoruhodné.

    • 11.3.2011  22:02

    Podprůměrná záležitost s desaturovaným Hulkem, doslova i obrazně, která mě nijak zvlášť nezaujala. Začátek se rozvíjel slibně, ale pak v podstatě šlo o Nortona co se nafukoval a znovu vyfukoval. Otevřený konec mě nijak nepovzbudil k dalšímu zájmu (tedy alespoň si myslím, že přítomnost Downeyho Jr. naznačuje nějaké pokračování), a kvalita triků mě odrazovala ještě více. Docela zklamání.

    • 4.3.2011  21:59
    Wrestler (2008)
    ****

    Další počin od Aronofského a zase trochu jiný. Narozdíl od ostatních filmů tu nejde tolik o zajímavou kameru ani o vytvoření atmosféry tou správnou hudbou - celé je to postavené hlavně na výborné postavě Mickeyho Rourka, kterého nevím zda ho pochválit za jeho herectví, či politovat jako člověka. Hodně to jede ve stopách Rockyho a v podstatě je to trochu komornější verze Black Swan, ale i tak je to velmi dobré dílo.

    • 1.3.2011  22:21

    Nápaditá mozaika svěžích vůní, odlišná od všech jiných filmů podobného žánru co jsem viděla. Hlavní herecká dvojice je jedna z nejsympatičtějších vůbec (nestává se mi často, že by mě alespoň jeden z páru neiritoval) a zajímavé členění příběhu mě drželo u obrazovky od začátku do konce. Oceňuji nenucenost, nekýčovitost a netypický happy end.

    • 1.3.2011  22:20
    21 gramů (2003)
    ****

    21 gramů do sebe postupně zapadá jako střípky roztříštěného zrcadla, jehož odrazu se s přibývajícím časem stále více bojíme, ale přesto nás k sobě tak přitahuje. Každá postava je skvěle propracovaná a celému filmu prospívají nejvíce právě Naomi, Sean a Benicio.

    • 1.3.2011  22:19

    Milá romantická komedie se sympatickým párem v hlavní roli. Nic náročného, ale ve svých vodách nadprůměrné jak nápadem tak i provedením.

    • 1.3.2011  22:19

    Jedna z nejlepších hraných pohádek co znám - to by se mělo pouštět dětem dneska, místo toho co občas zahlédnu na Disney channelu. Triky jsou z dnešního pohledu sice zestárlé a komické, ale tato bariéra mi nedělá žádný problém v ponoření se do příběhu (a možná to tomu i napomáhá), který mě fascinuje svoji lehkostí a představivostí. Písničky jsou nezapomenutelné, a z některých obrazů (například létající opice za šera) jsem měla dlouhou dobu hrůzu.

    • 1.3.2011  22:18

    Jeden z mých nejoblíbenějších životopisných filmů - o osobnosti, které si hudebně vážím, a zahrané osobou, které si vážím herecky. Doba a atmosféra je vyjádřena dokonale, ale problém vidím ve scénáři - první polovina filmu je výborná, ale pak už film ztrácí na tempu a při konci se vleče tak, jak sám Cash po barech a hotelových pokojích. A možná by neuškodilo nám trochu více přiblížit jeho osobnost v době, dokud ještě nezačal klesat.

    • 1.3.2011  22:18

    Jeden z těch českých filmů s pohodovou atmosférou a klasicky dobrým Zdeňkem Svěrákem, ale není k tomu nic navíc podle čeho bych si ten film zapamatovala.

    • 1.3.2011  22:18

    Když se naprosto okouzlující herecká čtveřice se vyskytne v sexy atmosféře Barcelony, nemůže vzniknout nic špatného. Už dopředu jsem věděla, že se mi to bude líbit - no jen se koukněte na ten plakát! Vicky Cristina Barcelona je velmi svěží Woodyho film s nádechem Almodóvara, který jsem dlouho po shlédnutí nemohla vyhnat z hlavy.

    • 1.3.2011  22:17

    Nuda, písek, nuda, plavky, nuda, lehátko, nuda, tenis... Po třetím vtípku mi již bylo jasné koho máme tu čest pozorovat a pak už to bylo jen to samé dokola. Bylo zde tolik příležitostí jak z toho udělat alespoň průměrný film, ale vše je hrozně nedotažené a zakrnělé na úrovni nicneříkajících gagů. Nemám ráda prvoplánový humor (jakkoliv laskavý), který nemá co říct.

    • 1.3.2011  22:17

    Hlavními postavami (animačně skvělého - Pixarova) filmu Up jsou důchodce a obézní skautík - no nestačí to už? No, vlastně ne - jakkoliv slibný byl začátek (a těch geniálních prvních pár minut!), tak mi tam pak začali překážet ti psi (u kterých sem se zasmála tak dvakrát za celou dobu) a zvrhlo se to v další normální animák se spoustou rádoby-vtipných postaviček.

    • 1.3.2011  22:15
    Stmívání (2008)
    **

    Jako, není to TAK hrozné. Je to docela průměr, kterému dost lidí z afektu uděluje odpad. Za iriacionalitu jednání polopaticky pojatých postav (hlavně těch lidských) může už knižní předloha, a film to celé snad i trochu zachránil. Atmosféra je na tom všem asi nejlepší a i scénář vytěžil maximum z toho co měl k dispozici. Přesto to nic nemění na tom, že samotný námět příběhu (o holce, co se zamiluje do upíra, a pak o tom celou dobu fňuká) nestojí za pozornost.

    • 1.3.2011  22:14
    Truman Show (1998)
    ****

    Nemůžu si pomoci, ale nemám ráda Jima Carreyho a nikdy jsem si tento film (ale i další, jako třeba Eternal Sunshine of the Spottles Mind) nemohla plně vychutnat, ačkoliv se mi po všech jiných ohledech zdá dokonalý. Tak snad někdy jindy, napočtvrté.

    • 1.3.2011  22:13

    Jeden z příjemnějších akčních filmů se slušnou zápletkou i ústřední hereckou dvojicí. Navždy si budu pamatovat scénku s vrtulníkem na konci!

    • 1.3.2011  22:11

    Je to roztomilé atd., ale vlastně to o ničem moc není. Chtělo by to něco víc jen příběh dvou holčiček (z čehož je mi ta mladší dost nesympatická), které se nudí v novém domě a najdou pár potvor na půdě a v lese. Jak chomáče tak Totoro i kočičí autobus se prostě zjeví na obrazovce a opět nevysvětitelně zmizí, aniž bych pochopila proč k tomu vůbec došlo. Je to jen zbrklý sen malého dítěte a film mi moc nepomohl tomu, abych k němu taky pronikla. Tedy, bylo zde pár pěkných momentů (např. čekání na autobus bylo magické), ale celkově se mi Cesta do fantazie (jediný další Miyazakiho film co jsem viděla) líbila mnohem více, tak doufám, že mě jeho další filmy taky nezklamou.

    • 1.3.2011  22:09

    Nevím o čem to bylo, ale ze začátku se mi to docela líbilo - pak se to rozplizle točilo pořád do kola v nějakých polích, ale i tak to dokázalo vytvořit slušnou atmosféru. No, uvidíme jestli z něco bude aspoň z té holky, když už ztrácíme Gilliama.

    • 1.3.2011  22:07

    10/10

<< předchozí 1 2 3 4 6 7