Jevablo

Jevablo

Bohumil Jeváblo

okres Praha
Jsem Jeváblo

homepage
Skype: Jevablo

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
    • 16.7.2019  14:37

    Mrazivě realistické a když si člověk představí, že by byl v kůži hlavního hrdiny, někde na malé slovenské vesnici...velmi dobře zahráno a zpracováno (žádný Arnold kosící nepřející vesničany kulometem, ale předem prohraný boj jednotlivce proti všem). Docela by mě zajímalo, jestli to v době Kotleby takto opravdu na malých vesnicích vypadá (spojení církve a podobných polomilitantních organizací), úplně bych se tomu nedivil. Koneckonců podobná nic neříkající hesla (vymeteme špínu...) jsou velmi populární i u nás a slyší na ně desetina voličů...jediné negativum filmu - vím, jak těžké by to bylo, ale přesto, jít možná ještě trochu dál a ukázat, jak by dopadlo to oznámení na policii? Toto zpracovat už by bylo velké umění.

    • 16.7.2019  14:32

    Na karlovarský festival jako dělané. Ale nutno dodat, že na scénáři bylo možné ještě zapracovat, některé scény vystřihnout, jinde něco víc dovysvětlit...Děj popsaný v obsahu - no, kdybych si to nepřečetl, úplně jasné by mi to nebylo:-) Ale reálie Islandu, mlácení treskou o stůl a podobné detaily hodnocení spolehlivě na třech hvězdičkách udrží.

    • 16.7.2019  14:27
    Na střeše (2019)
    *****

    Jirka Mádl boduje! Opět jako u Pojedeme k moři je to lehké, civilní, hravé a hlavně opravdu vtipné! Kolik dobrých komedií, navíc z českých luhů, jste viděli a fakt se u nich zasmáli? Nutno pochválit pana Šmehlíka, až mrazí, jak dobře to zahrál, když navíc byl až druhou volbou po panu Třískovi - a troufnu si říct, se vším respektem, že se na tu roli hodil líp. A na závěr - fakt by mě zajímalo, jestli ten trik s registrovaným partnerstvím funguje...

    • 16.7.2019  14:23

    Pokud přijmete předpoklad, že jdete na hudební dokument a chcete se fakt něco dozvědět o Michaelu Hutchencovi a INXS, pak to prostě nemá chybu. Spousta materiálu, perfektní hudba, skutečná citlivá sonda do jeho osobnosti. Možná kdyby to bylo malilinko kratší..ale to je snad jediná věc. Velmi detailní, ale to u dokumentu neškodí, naopak. Zjevně vytvořeno s velkým respektem k Hutchencovi. A jeho životní příběh si dokument zasloužil, co ten si užil...hlavně se ženskýma...a hlavně v Británii:-)

    • 16.7.2019  14:20
    Po svatbě (2019)
    ***

    Tři hvězdičky jsou hodnocení s festivalovým bonusem. A teď vážně - takhle to prostě vypadá, když se vezme zřejmě celkem zdařilá předloha (dánský originál jsem neviděl), přiběhne americká produkce, nasype se spousta peněz, děj se nastaví do amerických reálií a do textu se přidá asi tisíc "I love you" (všichni se strašně milují a po pěti minutách se rozcházejí). Emocionálně přepjaté a tím pádem naopak chladně působící. STRAŠLIVĚ doslovné - ve filmu neschází nic, všechno se řekne a odehraje, všechno tam je, i to, co tam vůbec být nemusí! Filmu by nesmírně prospělo zkrácení o 15 minut, kdy by režisér musel stříhat (a je co!) Malou výtku mám i k hercům - pan Crudup by mohl víc hýřit výrazy a emocemi, vždyť ho to musí vnitřně trhat, ne?

    • 16.7.2019  14:13

    V zásadě šílenost. Režisér se s divákem moc nemazlí, po pěti minutách je tragédie na světě a následuje obtížně pochopitelná brutalita a jakési snové vize manželské dvojice (no hezký sny teda). Humor ve filmu není, v podstatě jde o několik sadistických variací, které zjevně snad doufejme mají hlubší podtext. Jsem natvrdlý, a proto jsem ho asi nepochopil. Možná kdyby bylo víc toho humoru...

    • 9.7.2019  16:02

    Nezapomenutelný zážitek z letošních Varů. Pravý vrchol festivalu. Neboť na festivalu přece nechodíme na všeobecně dokonalé a tím pádem nudné snímky, ale chceme vidět něco, co jsme ještě neviděli a co v nás zanechá hlubokou stopu. Bohdanovi K. se to nepochybně podařilo. První, co je potřeba zmínit, je, že nejde o film. U filmu očekáváte věci jako jistou dramatickou linku a příběh (nejde-li samozřejmě o tzv. "narativně uvolněný" snímek, kterých jsou mimo jiné také plné festivaly), vývoj postav, herce apod. To, co se na plátně odehrává, odhodilo veškerá trapná pozlátka jmenovaná výše. Ve 110 minutách defiluje v zásadě především režisér Bohdan Karásek sám. Správně usoudil, že má-li přednést tolik životního moudra, musí se toho ujmout osobně a neponechat text nějakému herci... Bohužel, tím pádem většinu času sledujeme neherce poněkud toporně deklamujícího...ale proč ne, proč ne. Protože kvalita Karáskova libreta si to zaslouží. Ostatní postavy slouží, v zájmu tohoto vyššího cíle (=všechno stihnout říct) jako jakési zvukové stěny, které buďto tupě naslouchají mnohaminutovým monologům B.K. tvářícího se tak, že by mu mistr Yoda mohl závidět jeho jogínskou vyrovnanost (permanentní úsměv), nebo Karáskovi nahazují na odpověď. Postavy se tedy střídají, Karásek zůstává. Estetickou část samozřejmě povyšuje Jenovéfa, jejíž milostný poměr s mužem (objeví se ve snímku jen celkově asi na 5 minut, takže na něj opět klidně zapomeňte) je však jen jakousi nepodstatnou vsuvkou v proudu vztahové filozofie. Tohle se prostě nedá popsat, to se musí vidět!

    • 9.4.2018  17:03

    Mám jedinou výtku, a to je příliš dlouhá stopáž, hodina a kousek by úplně stačil. Není ale pravda, že by šlo o nastavovaný a nepromyšlený děj, až do konce přichází nové nápady, mnohé zjevně v návaznosti na průběh voleb:-) Jsem fanoušek seriálu a tohle je minimálně stejně dobré. Některé gagy, např. rozhovor se Železným nebo se Špačkem, nemají chybu. Stejně jako závěrečný běh a věta, která vejde do dějin. No a bůhví jestli není pravda, že Zeman už Česko prodal Rusům...

    • 21.3.2018  15:52

    Myšička řádí!

    • 21.3.2018  15:51

    Vrcholná záležitost - komunikace Preise s Čermákem na téma výrazů, které je Preis ještě ochotný říct:-)

    • 8.2.2018  17:09
    Případy 1. oddělení (TV seriál) (2014)
    *****

    Nejlepší český detektivní seriál. Postavy spolu skutečně komunikují, řeší reálné případy reálnými (tj v zásadě primitivními) metodami, uvěřitelně je znázorněna spolupráce se soudem a státním zástupcem. A navrch bombastická postava Víti Sršně, která by zasloužila samostatný seriál.

    • 7.2.2018  17:08

    Čistě za atmosféru, bohužel scénář je prázdný, bez zásadních scén, postavy nemají co říct.

    • 28.12.2017  15:08
    Kvarteto (2017)
    *

    Neodešli jsme z kina jen proto, že to bylo Kino pilotů a my tam byli poprvé. Film je zcela bezdějový, v televizi byste jej vypnuli po pěti minutách. Postavy otřesně nezajímavé nebo nesnesitelné (Poláková a její stylizované projevy - jinak jí mám rád). Plesl má být zřejmě úžasný, ale je to trapný pozér pronášející hovadiny bez hlubšího smyslu. Humor nula, drama nula. Závěr film nemá žádný, ale je to aspoň úleva. S Dejvickým divadlem tento "kus" nemá nic společného. Jediné, s čím to snese srovnání, je předchozí Mistrovo dílo, ale jdeme dolů, přátelé, dolů, jakkoli se to po Díře u Hanušovic zdálo nemožné!

    • 4.7.2017  16:05

    Pro mě na hraně čtyř a pěti hvězdiček. Rozhodně ale doporučuji zhlédnout, garantuji, že nic podobného jste ještě neviděli. Výstižně popsaná realita života v Káhiře, úplatky, hierarchizace společnosti, všechno takové správně zašlé a špinavé a o zákazu kouření si v arabském světě můžeme nechat jen zdát - pokud by k tomu došlo, hlavní hrdina by půlku času neměl co hrát. Film zkrátka kráčí od cigára k cigáru, ale rád uznávám, že mezitím probíhá velmi působivý děj s mrazivým závěrem.

    • 4.7.2017  16:01
    Slepá (2014)
    ****

    Za mě dobrý! Je to pěkně vymyšlené a navíc i vtipné, jen je potřeba si počkat, až se začne smysl jednotlivých scén rozkrývat. Docela zajímavá by byla diskuse nad tím, co přesně se skutečně odehrálo a co je jen zachyceno v notebooku hlavní hrdinky...

    • 4.7.2017  15:57
    Bába z ledu (2017)
    ****

    Film mě příjemně překvapil. Má děj (což u Slámy není podmínkou nezbytně nutnou), Táňa Vilhelmová nehraje Táňu Vilhelmovou (Vojto nemáš to doma asi lehký) a celý námět je silný a zajímavý. Samozřejmě, jak je u Slámy zvykem, uvidíme více než bychom chtěli, ale víc neprozradím:-) A Daniel s Neužilem v roli nezdárných synů excelují! Čas hraje v můj prospěch!

    • 4.7.2017  15:53
    Střemhlav (2017)
    ****

    Hned na počátku je třeba se připravit na to, že se ve filmu se slovy šetří, zejména představitel hlavního hrdiny je v tomto opravdu spořivý a vyjadřuje se hlavně pohledy. Ale nejsme přece na festivalu, abychom viděli jen hollywoodské ukecanosti. Proč si nevychutnat delší záběry než obvykle a to, že se valnou většinu toho podstatného dozvíme až v úplném závěru? Chce to tu správnou náladu, kterou jsem měl. Jediné, co bych chtěl vytknout, je scéna se žebříkem, zbytečná a k obdobnému finále bychom se dostali v každém případě.

    • 4.7.2017  15:44
    Země jahod (2016)
    *****

    Pěti hvězdiček se nebojím. Příběh není nijak komplikovaný, opravdu taková současná letní variace na Romea a Julii, ale dojemný až k slzám (no zaplakal jsem si), zejména závěrem. A režisérovi patří jedna hvězdička navíc za odvahu režírovat film v jazyce, kterému nerozumí (ale asistentka z Polska mu prý potvrzovala, že to herci říkají dobře:-)) Výborně vybraní mladí herci a koneckonců i rodiče hlavního hrdiny.

    • 4.7.2017  15:41
    Fortunata (2017)
    ***

    Zcela sebekriticky říkám, že to asi nejsem schopen ohodnotit, protože nejsem žena. Je to prostě pro ženský (děti, násilnický manžel, těžká práce, vášeň). Ale stopáž je přiměřená, hlavní hrdinka relativně pohledná, postava doktora docela vtipná, zejména jeho proměna asi v půlce...

    • 4.7.2017  15:38
    Paula (2017)
    ***

    Nebuďme tak kritičtí, soudruzi. Řemeslně je film pěkně zvládnutý, má jen dvě slabiny - silně nesympatickou hlavní hrdinku (představa, že mám něco podobně iracionálního doma, mě děsí) a závěr, který působí, jako by režisérovi zbyly nějaké ty scény, které je třeba někam udat, i kdyby na sebe nenavazovaly, což tedy nenavazují. Jinak celkem běžné drama o životě nepříliš vyrovnané Francouzky.

    • 27.3.2017  15:25
    Spravedlnost (TV seriál) (2017)
    *****

    Bombastické. Za prvé - ideálně volený časový rozsah umožňuje rozehrání přesně tolika scén, kolik je potřeba. Za druhé - ještě jsem neviděl český snímek, který se otevřeně nebál nemít žádného kladného hrdinu, on i ten Vetchý nám postupně pěkně zparchantěl. Za třetí - hezky sepjatý svět policie, novinářů a mafie. Snad jen méně uvěřitelný příběh otce a dcery - ok, to že Vetchý dceru zachránil na začátku, na základě smyšleného příběhu, to lze pochopit a v zásadě by to asi udělal každý. Ale jeho další a další zachraňování ve chvíli, kdy je jasné, že všechno bylo jinak, včetně jeho závěrečné věty k Fingerovi "dcera za to nemůže, za všechno můžu já", je už trochu mimo realitu, protože dceruška je psychouš a Vetchý s tím nemá co dělat. Nejlepší minisérie za poslední dobu. Spíš thriller než detektivka.

    • 27.3.2017  15:06
    Anthropoid (2016)
    *****

    Kdo při tomhle filmu nebyl hrdý na to, že je Čech - což je sice trochu zkaleno tím, že ho hraje Brit...Snad až na jemně bizarní použití britských herců a původní anglickou verzi filmu si troufnu říct, že původní Atentát (ať se na mě nikdo nezlobí, ale v určitých částech vyprávěný dle komunistického mýtu) byl překonán ve všech ohledech. Posledních dvacet minut bere dech a hrne slzy do očí, mně tedy ano. Pokud tento obraz holt musel mít britský rám, jsem schopen to překonat, a bůhví, jestli by to český režisér zvládl lépe, a nebo by, jak je dobrou tradicí sklouzl k nějakému rozpornému hořkosladkému výkladu a do titulní role obsadil Polívku nebo Marka Daniela. Tohle je skutečný akčňák, a je jasné, kdo je tu parchant a kdo hrdina, a že nejsou jedna rodina.

    • 27.3.2017  14:56
    Svět pod hlavou (TV seriál) (2017)
    ****

    Zejména oceňuju neortodoxní scénář, a je mi zcela jedno, že je motivován zahraniční tvorbou. Neboť podložen českými retro reáliemi, dal možnost vzniknout hláškám, které vejdou do historie: "Soudruhu, já jsem přece taky soudruh" apod. Můžu vytknout snad jen délku seriálu - devět epizod vidíme především proto, abychom dospěli k desáté, v níž se předešlých devět dá shrnout do věty: "Musím si to vyřídit se Šejbičem (a s Klementem samozřejmě)". Z Neužila se rodí velká hvězda a idol, ale skoro bych řekl, že jej tu zastiňují Kopta s Budařem, správně prověření a jednající hoši. Atmosféra osmdesátých let je vystižena skvěle, včetně Šejbiče mladšího alias předsedy SSM. Doporučuju pustit mladým komunistům.

    • 24.3.2016  14:49

    Bohužel to není ani čistokrevná komedie, ani čistokrevná satira, drama...a buďme k sobě upřímní, s pravým Hitlerem nemá ani ideologie, ani osobnost tohoto Hitlera prakticky nic společného. Čili slovo Hitler a pár vtípků na úvod je spíš snahou o vzbuzení zájmu a přilákání diváků do kina (hele, bude sranda s Hitlerem mámo...viz kartoffeln a Louis de Funes), a ono je potom všechno trochu jinak. Od tak dvacáté minuty se už totiž řeší jediné, a to, zda i dnešní lidé by byli schopni podlehnout ideologii - ano, odpověď zní pochopitelně ano (mimochodem: zajděte do hospody v Čechách a uslyšíte něco podobného). Tak jsme se vyděsili, dobrý, a nyní k hercům: představitel Hitlera je jednoduše boží, představitel novináře naopak naprosto nesympatický hysterik a jak by se podobný týpek stal redaktorem, si snad radši ani nechci představovat. Ke shlédnutí doporučuju, jen od toho prostě nemůžete čekat v žádném pohledu 100%.

    • 21.12.2015  17:06
    Gangster Ka (2015)
    ****

    Hynek Čermák hraje jak o život, a táhne film vzhůru k pěti hvězdičkám...bohužel scénárista ovládaný zjevně Kmentou (resp. Kmenta ovládaný nějakými svými policejními kontaktky nebo bůhvíkým) na mě vytáhli historku s tajnou chodbou na záchodě, když je už všem přece dávno jasný, že Krejčíře prostě pustili, maximálně tak že uplatil zasahující policisty (ale možná je někde nějaký kašpárek, který věří, že Krejčíř se svými sto dvaceti kily utekl Urně chodbou na záchodě...) A to je prostě moc, pánové, to už není ani vtipné...Zbytek snímku je ale svižně natočený, i ten kmotromrázkovský styl komentářů se dá snést. Nejvtipnější je stejně ale ten popis děje ...hodní policisté vyšetřují, vyšetřují---už skoro na něco přišli (přičemž to vždycky hodně drsně komentují, aby bylo jasné, jací jsou to skvělí hoši)---a pak nic. A znovu---hodní policisté vyšetřují, vyšetřují---taky Vám přijde, že tady někdo ze všech sil obhajuje vlastní špatnou práci?

    • 21.12.2015  16:55

    Základní problém je v tom, že film v podstatě nemá už co vyprávět, to zajímavé se odehrálo v prvním dílu a druhý vaří z vody (no, co víte o Krejčířovi na Seychelách a v JAR? Asi tak, tak to přesně ve filmu je). Mám ale rád Hynka Čermáka, takže za jeho postavu tři hvězdičky, byť se tedy neubráním dojmu, že nějaký rozkydlý stodvacetikilovec by do prototypu Krejčíře zapadl fyzicky lépe. Bohužel, víc hvězdiček nebude, a to nejen kvůli ději, ale i kvůli nablblé dějové policejní lince (kde nám Kmenta nebo kdo stále předkládá k uvěření, že policie byla Krejčířovi fakt, ale fakt pořád na stopě a fakt, ale fakt mu neustále komplikovala život - chachá), a dalším dějovým lapsům - co měla jako znamenat ta nastrčená dvojka na Seychelách, he? Jo a taky nemůžeme zapomínat na již z prvního dílu neopakovatelnou hovadinu s tajnou chodbou na záchodě, ta hodnocení též poněkud sráží...

    • 12.11.2015  09:38
    Spectre (2015)
    ****

    No konečně se tak trapně jako ve Skyfallu nepitváme ve zcela nezajímavých duševních vnitřnostech Bonda nebo záporáka a konečně záporák není chytřejší než Bond! Je vidět, že Mendes dostal po Skyfallu za uši a řekli mu něco ve smyslu: vrať se ke starýmu Bondovi a dost toho nimrání. A Mendes si to vzal k srdci. Divák tak dostává plnokrevnou akčňárnu s tradičními krajinnými a městskými megazáběry, krásnými auty, ženami, ošklivými gorilami pomáhajícími hlavnímu záporákovi atd. atd., tedy přesně to, co od Bonda očekává. Temný Rytíř je pryč, vrátili jsme se ke klasice. Není to stále v mých očích tak dobré jako Casino, to bylo mimořádné, spíš jde o takové lepší Quantum of Solace, s přece jen robustnějším příběhem. Ideální do multikina s popcornem, blockbuster par excellance, a ne takový, kdy se divák musí stydět za tvůrce. Mám jedinou závažnější výtku - organizace Spectre by zasloužila trochu víc popsat, tváří se jako nejmocnější mafie světa, a přitom Landa sedí kdesi v kráteru v Maroku, kam by stačilo poslat jednu bombu a byl by pokoj. A možná by neškodilo trochu víc jiskření mezi Bondem a bondgirls, je to tu takové unylé...

    • 3.3.2015  16:37

    Na můj vkus je to celé vystavěné příliš na efekt. Děj je příliš rychlý a scénáristi se nám přitom snaží říci jen to, co už nám jiní tvůrci řekli v řadě velmi podobných filmů dříve. Shrnuji, jak to na mě působilo: hu agenti - hu nováček - hu výcvik - hu padouch - hu na něj - hu smrt hlavního hrdiny - hu nováček vycvičený za půlhodinu zachraňuje svět - hu dánská pricezna - závěr. Mezitím tuny výrazné hudby, která nedává prostor k přemýšlení nad obsahem, postavy, které už jsme všechny někde viděli (nováček z chudých poměrů, snobští konkurenti, agent veterán předává zkušenosti, zákeřný padouch a jeho smrtící ochranka, jako vždy žena, apod. apod.) Ta stereotypnost zabalená do postmoderního hávu mě unavovala. Ani humor na mě příliš nefungoval (byl-li to humor), a co mě tedy opravdu vadilo, byly tuny bezcílného násilí, které nemělo pro děj žádný smysl, a šlo jen to, uživit i odborníka přes speciální efekty. Prostě takový Mars útočí smíchaný s Bondem, to vše bez invence a humoru. Tři hvězdy dávám za zpracování, které se Bondovi téměř vyrovnalo, a za dánskou (švédskou, finskou, vždyť je to jedno) princeznu na závěr. Zaujal mě komentář JASMa k násilí na nevinných obětech - naprosto souhlasím, mám z toho stejný pocit.

    • 17.2.2015  10:11
    Cesta ven (2014)
    ****

    Nejlepší film o romské komunitě, asi tak o tři třídy. Velkou zásluhu na tom má hlavní herečka, která je nejen půvabná, ale i zatraceně autentická. Prostředí vystiženo dokonale. Nevytýkám ani špatnou výslovnost většiny herců - jsou to prostě amatéři, takhle mluví normálně, to se dá přežít. Příběh není žádná velká epika, ale nemyslím si, že by to bylo cílem. Obrázky z ubytovny zdrcující a nemám pochybnost, že dokonale realistické. Moc se mi líbila scéna dcer s tátou na schodech, to i v mém okoralém srdci vzbudilo dojetí, a téměř jsem zaplakal do ešusu. Shrnutí - po cenách kritiků jsem byl vyděšen, co to vylezlo za nového Magnuska, teď se omlouvám všem a nebál bych se tomu dát i nějakého toho Lva, asi hlavně za výkon v hlavní ženské roli (má to furt vyhrávat Geislerka?)

    • 17.2.2015  10:02
    Whiplash (2014)
    *****

    Je zajímavé, že ve stejnou dobu k nám přišly do kinodistribuce dva tematicky podobné filmy: Birdman (o maniakovi v divadle) a Whiplash (o maniakovi za bicími). Birdman, kterému po shlédnutí tohoto snímku uberu jednu hvězdičku a zůstane na dvou, se proti Whiplash totálně nechytá. Čím vším: prostředím - obojí je úchylárna, ale ve Whip hraje skvělá hudba, zatímco v Birdmanovi neustále někdo hystericky řve (a diváka to vůbec nezajímá, jak by svým neopakovatelným stylem napsala M.S.) V hercích - bubeník je sice sebestředný magor, ale rozhodně stokrát sympatičtější než zneuznaný schizofrenní divadelník. Stejně tak vedlejší postavy jsou v Birdmanovi až na nepatrné výjimky otravní hysterici, zatímco ve Whiplashi to J.K. Simmons oskarově rozjíždí ve velkém stylu. Vůbec hlavní představitelé se povedli, Simmons je třída a Teller se nenechá zahanbit. Nejvíc se mi na snímku líbí, že kromě příběhu dal velký prostor hudbě, která je skvělá, strhující a atmosférická a vůbec jsem si řekl, že budu víc chodit na jazz (zatím nechodím vůbec...no prostě zajdu na jazz...možná...) Délka filmu přiměřená, spokojenost naprostá.

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace