Recenze (45)
Captive State (2019)
Pro mne je zápletka v podobě invaze mimozemšťanů druhotná a pouze kulisou. Já viděl příběh lidí, kteří se nezdolně nepodřizují (zlé) moci a autoritě, i když většina společnosti ano. V tomto vidím film jako inspirativní pro současnou společnost i bez mimozemské invaze. Ostatně sledování lidí a kontrolu nad jejich životů tu máme již teď... 5*
Ve jménu vlasti (2011) (seriál)
Po dokoukané první série mne to tedy moc nenadchlo. Vezmu-li v potaz vynikající hodnocení, tak tolik WTF momentů je zklamáním. Stačila by mi polovina dějových zvratů a to větší realističnost.
Andor (2022) (seriál)
Impérium jako sugestivní obraz korporátu...
1883 (2021) (seriál)
Celkově docela dobrý, krutý a důvěru vzbuzující obraz osidlování západu. Občas wtf. Odbarvená bloncka, podivná rozhodnutí jinak dokonale moudrých lídrů, skvělá angličtina indiánů, kteří jsou přátelští i přes pobíhající genocidu. Poslední díl dva ještě slabší scénář a kýbl sentimentu. Jak se mi to většinu doby líbilo, tak na konci mám pocit samoúčelnosti a umělosti. Scénář měl být lepší.
Konference (2022)
Stáhnul jsem omylem místo verze r roku 84. Tato nová mi přijde dost nevydařená. Účastníci konverzují jak o pořádání charitativní sbírky. Nic tak herecky placatého jsem léta neviděl.
1917 (2019)
Kamera *****, Výprava *****, Děj ***, WTF **
John Wick (2014)
Tupá a zbytečná kombinace Bonda a Bourneho. Dlouho jsem se s takovým odporem nenutil dodívat film.
Dopisy z Iwo Jimy (2006)
Fenomenální film hned z několika důvodů. 1) Přesvědčivé zobrazení útrap (zbytečné) války pro obyčejného vojáka i důstojníka, který lze procítit až do morku kostí. 2) Věrné zobrazení japonské mentality a ducha. 3) Ale co je nejúžasnější, jak se podařilo Američanovi natočit film o největších nepřátelích své země bez jakéhokoliv nepřátelského zaujetí a s čistým pohledem z druhé strany, kde jsou očima Japonce nepřátelští vojáci jen vzdálenou kulisou, ale bez jakéhokoliv emočního zájmu vypravěče příběhu o ně, ač jsou to jeho vlastní lidé a často umírající. Je to film Američana, kde jsou hrdiny Japonci. Tento film je projevem odpuštění, aniž by toto podbízivě křičel. Je to film plný emocí a vyvolávající emoce aniž by si s nimi hrál či na ně hrál.
Hra peněz (2016)
WTF?
Chvění (1990)
Skvělý béčkový soft horor, který je v takové pohodě, že překonává mnoho rádoby áčkových snímků.