Recenze (1 234)
Spidey a jeho úžasní přátelé (2021) (seriál)
Fuj, to je hnus. Víc ušetřit za animaci a hlavně jakoukoli invenci asi nešlo. A jelikož byla povinná Disney kvóta na nějakou "písničku", ale nulový rozpočet, tak úplně k pozvracení je už úvodní znělka. Pozor, dětem nad 1 rok věku nebezpečně snižuje IQ a sociální schopnosti. Teletubbies jsou proti tomu těžce myslitelské.
Dallas 63 (2016) (seriál)
Kniha byla jedna z Kingových v "poslední" době nejpovedenějších... a seriál se jí držel jako klíště z alespoň 90 %. Čímž si rozhodně neuškodil. A dále to byla výborně obsazená, moc pěkná kostýmní osmihubka s časovou smyčkou a trochou detektivní práce a naschválů osudu na plné pecky. Nečekal jsem až tak dobrý výsledek.
Mrňousci - Zzz dans le métro (2012) (epizoda)
První sezóna bývala vtipná a poměrně laskavá. Zde jde už o několikátou epizodu s námětem od jistého Mohameda Labidi, pro něhož je vrcholem donekonečna variovat honičku berušky s mouchami v různých prostředích, na jejímž konci jsou všichni nebo skoro všichni kriticky zranění nebo mrtví. K popukání :,-(
Spaceballs (1987)
Na úrovni průměrné show Bennyho Hilla. Proč ne, fajn, že tam nebyl skoro žádný toaletní humor a herci se nesmáli (příliš) vlastním vtipům. Parodií jsem viděl dost, a mnoho lepších (zase na ty hodně špatné jsem se vydržel dívat maximálně minuty).
Noční koupání (2024)
Samotný ten nápad a vysvětlení je vlastně velmi chytrý a konzistentní – jenže nemá co dělat v Severní Americe, je ryze japonský. V nejhorším staře evropský, u bratří Grimmů si ho představit umím. Rozuměj, tohle potřebuje nějakou historii, ne max pár desítek let. Přepisem z asi funkční psané formy do filmu se kouzlo dost ztratilo, ač zaujalo pár funkčních detailů – ale to je málo. Herci se poctivě snažili hrát, ale nevybrali si na to dobře film. Kdo nemá fobii z vody, těžko bude nějak zvlášť chycen. P.S. metoda, jak do castingu narvali povinné menšiny, smrděla tou povinností drobátko příliš.
Nová generace (2018)
Ale jo, byl by to úplně skvělý film s touhle zápletkou a dějem vůbec... kdyby byl první, a ne osmistý padesátý přesně stejný. Bohužel nepřidal skoro nic. Navíc čínská účast vnesla porci kýče pro evropana jen těžko únosnou.
Gorodok (1993) (seriál)
Občas geniální s do sebe zapadajícími střípky, občas nudně trapné.
Bolšaja raznica (2008) (seriál)
Jo, tehdy rusům povolili ještě aspoň komunální satiru. Ale lepší byl Gorodok (aspoň zpočátku). I když ten dobově vycházel z reality kolapsu a bídy, proto byl možná ryzejší.
Heidi, děvčátko z hor (2015)
(ale víc se mi líbila kreslená verze, Alps no šódžo Heidi (seriál) (1974))
Scavengers Reign (2023) (seriál)
No vida, pak že to nejde. Všechno se nemusí doslova vysvětlit, někdy stačí nastínit. Skvělá práce s postavami, víc než skvělá. Žádné zkratky ani kompromisní zaoblení dramatického oblouku.