Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dobrodružný
  • Animovaný

Recenze (562)

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Blockbuster, který letos asi žádný jiný nepřekoná. Obrovský zážitek. Dokonalý film? Asi ne, a rozumím některým výtkám. Na druhou stranu jsem se dokonale nechala unášet po celou dobu nádherným vizuálem a tou neuvěřitelnou epičností. Neměla jsem problém s pochopením postav a vlastně i ten konec na mě emocionálně dokázal zapůsobit, i když souhlasím, že po emocionální stránce film mohl ještě přidat. Villeneuve je pro mě pan režisér a už teď se těším, až si to zopakuji v kině znovu, přesně pro tento druh filmů kino existuje. Film, který ve mně zůstane ještě dlouho.

plakát

Argylle: Tajný agent (2024) 

Nejslabší Matthew Vaughn. To, že se celý příběh bude muset brát s velkou nadsázkou, jsem samozřejmě čekala, Vaughn to však vždycky dokázal tak skvěle vyvážit tou jeho dravou režií a neskutečnou hravostí, ale tady jakoby to točil někdo úplně jiný. Ta režie vůbec není dravá, celé je to takové unylé a bez šťávy. Scénář je k tomu opravdu hloupý a po chvíli mě to vlastně úplně přestalo zajímat a všechny ty zvraty už spíše ještě více unavovaly. K tomu všemu mi zde vůbec neseděla Bryce Dallas Howard v hlavní roli. Moc doufám, že Vaughn si jen vybral slabší chvilku (kterou už ale měl i u předchozích Kingsmanů) a brzy se vrátí v plné síle, protože já osobně tomuto tvůrci stále hodně fandím.

plakát

Chudáčci (2023) 

Emma Stone v dechberoucím hereckém výkonu, co ta tady předvádí, je prostě WOW.  Táhne celý film a bez debat jde o jeden z nejvýraznějších hereckých výkonů poslední doby. Lanthimos obvykle není úplně můj šálek čaje, nikdy jsem se nedokázala na jeho předchozí filmy napojit, ovšem tady mě pohltil od začátku až do konce. Na první pohled možná jde o další jeho bizár, ale pod tím vším se skrývá opravdu silný příběh plný skrytých detailů, které jistě povedou k několika zajímavým diskuzím, protože věřím, že každý tam nalezne něco jiného. V poslední třetině je sice pár momentů, které už mi přišly zbytečně na víc, ale zároveň rozumím účelu těchto momentů a co chtěl tvůrce říct. Velmi silné 4*

plakát

Saltburn (2023) 

Nesedlo mi to. Jde ale o jeden z těch filmů, kterým sice dávám nízké hodnocení, ale zároveň vlastně moc nevím, co bych filmu vyčetla. Je to dobře natočené i zahrané a vidím tam tu jasnou režisérskou vizi. Věřím, že ta celková stylizace dokáže hodně lidí podmanit, ale já jsem se nemohla na to naladit, vůbec jsem se nedokázala do toho ponořit a v momentě, kdy už jsem rozkličkovala, o co vlastně jde, tak už mě film nedokázal vůbec ničím překvapit ani šokovat a ve výsledku mě to vlastně vůbec nebavilo.

plakát

Wonka (2023) 

Kouzelné. King má obrovský cit pro vyprávění a jednoduchý příběh dokáže na plátno přenést s obrovskou lehkostí, přirozeností a hlavně srdcem, což dokázal už u Paddingtona. Momentálně v kině nenajdete lepší film pro celou rodinu. Dokáže vás dojmout, ale hlavně se budete královsky bavit po celou dobu.

plakát

Napoleon (2023) 

Zklamání. Bitvy jsou velkolepé a hodně fajn, ale ve výsledku mi bylo úplně jedno, co se na plátně děje. Absolutně mě to nevtáhlo, postavy jsou ploché, vůbec jsem nechápala, proč bych se o ně měla zajímat. Joaquin Phoenix je jako obvykle výborný, ale na dobrý film to nestačí. V půlce jsem už dost trpěla a měla radost, že film skončil.

plakát

Hunger Games: Balada o ptácích a hadech (2023) 

Upřímně jsem vlastně chvíli i uvažovala, jestli nedat 4*, z nějakého důvodu mě film dokázal vtáhnout a nenudila jsem se ani chvíli. Strašná škoda té závěrečné části, ta pro mě měla potenciál být tou nejzajímavější, protože měla ukázat celkový přerod hlavní postavy a věřím, že na papíře to muselo vypadat osudově. Jenže na to, že film má 157 min, tak ta závěrečná část je děsně zkratkovitá. Věci se dějí rychle a jakoby mezi scénami nějaké další scény chyběly, nové postavy se objeví tak rychle, jak rychle zase zmizí a divák nemá absolutně šanci se v nich pořádně vyznat. Momenty, které by měly být emocionálním vrcholem filmu, vyznějí hodně do prázdna, protože už na ně jednoduše není čas. A pro ty, co nečetli knihu, tak samotný závěr musel působit hodně zmateně. Já celkově Hunger Games v rámci žánru young adult řadím mezi to lepší a troufám si říct, že tahle část je lepší než obě části závěrečných původních Hunger Games, jen to prostě mělo potenciál být lepší. Možná, kdyby se tvůrci nesnažili za každou cenu být téměř doslovná adaptace, já patřím mezi ty, co tvrdí, že doslovná adaptace neznamená nejlepší adaptace, protože prostě některé věci, co fungují v knize, nemůžou fungovat ve filmu. Celá kniha stojí hlavně na vnitřních monolozích hlavního hrdiny a chce to sakra dobrého scénáristu, který by to dokázal přenést na plátno. Ale jinak vlastně pokud máte Hunger Games rádi, tak si myslím, že i v této časti si to svoje najdete. Hodně mě taky překvapil Tom Blyth, pro kterého si myslím, že by tohle mohla být vstupenka do Hollywoodu.

plakát

Jsou světla, která nevidíme (2023) (seriál) 

Strašně moc bych chtěla jí s hodnocením o jednu hvězdu výše, jelikož šlo z toho cítit, že do projektu bylo vloženo srdíčko ze strany tvůrců i všech zúčastněných a najdou se tam moc pěkné momenty. Ale celkově ten scénář není vůbec dobrý. Některé dialogy vyloženě tahaly za uši, pak těch nelogičností bylo až příliš a strašně do očí bijící. Dále si myslím, že hodně lidí bude kritizovat to, jak série pracuje s jazyky. Já nejsem většinou ten, co by kritizoval filmy/seriály za to, že se tam mluví jen anglicky, i když se děj odehrává v jiných zemí a postavy mají být jiné národnosti, ale tady to úplně nešlo přejít, jelikož tvůrci na to sami upozorňovali. Například když se někdo hlavního hrdiny ptá, jak se naučil tak dobře francouzsky, přitom francouzština ve filmu snad nezazní ani jednou, tohle prostě bylo zvláštní a jakoby si tím tvůrci sami podřezali větev. Poslední důvod proč tu čtvrtou hvězdu nemůžu dát, je postava gestapáka, která byla fakt příšerně napsaná i zahraná a hlavně v posledním díle už jsem to fakt nemohla snést. Je to škoda, protože pod tím vším můžu vidět pěkný příběh, jen to chtělo lepší scénář, ale jinak vlastně trávit u toho ty 4 hodiny mi vůbec nevadilo.

plakát

Rachel Stoneová: Sázka na Srdce (2023) 

Prvních asi 40 minut mě docela překvapilo. Říkala jsem si, že pokud se film po nese ve stejném duchu po celou dobu, může jít o fajn netflixovskou jednohubku. Jenže on pak přijde strašně laciný zvrat a celá zábavnost filmu se úplně vytratí. Akce je hodně, ale bez nápadu a děsně rutinní, takže celý film je ve výsledku úplná nuda. Plus obsadit do této role Jamieho Dornana bylo hodně špatné rozhodnutí.

plakát

Oppenheimer (2023) 

Takový ten film, u kterého jsem během prvních dvou minut věděla, že mě čeká něco mimořádného. Christopher Nolan točí jako dneska už málokdo, opět se jedná o poctivý kus filmařiny a vizuálně něco tak úžasného. Je třeba si však uvědomit, že v první řadě jde o politicko-soudní drama, kde se velká část filmu odehrává ve dvou místnostech, kde banda chlapů mluví a tempo těchto dialogů je opravdu zběsilé, a tohle rozhodně nesedne každému. On ten film ani nejde divákovi moc na ruku, je třeba věnovat pozornost každičkému malému dialogu a detailu, aby divákovi došla celá pointa a co se vlastně tvůrci snaží říct. Já jsem Nolanovi zobala z ruky, byla jsem přikovaná do sedačky od první do poslední minuty a tři hodiny utekly jako nic. Trinity test a posledních pět minut mě odzbrojilo úplně a z kina jsem odcházela s pocitem, že chci nutně o tom filmu s někým mluvit a přemýšlet o všem, co jsem viděla. Kino navštívím určitě alespoň jednou.

Ovládací panel
178. nej uživatel Česko
123 bodů