Hild

Hild

Petra Satková

okres Ostrava
Filmový fanatik

homepage

116 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 6.10.2013  20:52
    Gravitace (2013)
    ****

    Audiovizuální majstřík, o kterém se bude učit na filmových školách. Již při prvním tónů a prvním záběru na vesmír se mě zmocnilo silné mrazení v zádech, nesmírně pohlcující film. Technicky vybroušený diamant, ze kterého se vám bude točit hlava, dechberoucí kamera, která vás do vesmíru doslova přenese. Pak je tady ale ta druhá věc a to je příběh. Všichni zde zmiňují jednoduchost a přímočarost, já nic jiného v podstatě od podobného filmu ani nečekala. Nesedly mi ale ty patetické scény, které z diváka chtěly dostat silné emoce, ale já jim neuvěřila, možná to bylo dáno tím, že nemáme čas více postavy poznat, nebyla jsem tak asi na ty scény správně naladěna. Gravitace je ale rozhodně film s řadou nezapomenutelných scén (jistá scéna na konci filmu se jistě bude řadit mezi nejlepší a nejpůsobivější filmové scény roku). Film, který by měl povinně vidět každý filmový fanda.

    • 5.10.2013  22:08
    Rivalové (2013)
    *****

    Velmi intenzivní zážitek, film mě měl v hrsti už během úvodního záběru a úvodního monologu, dokonale mě pohltil a nechtěl pustit ani během závěrečných titulků. Hlavně je to ale vážně univerzální film, můžete na něho vzít naprosto kohokoliv a nevěřím, že by z kina odcházel naštvaný. Vůbec se nelze divit tomu vysokému hodnocení, protože tento film vážně nemá jedno vyhraněné publikum. Na své si přijdou určitě milovníci Formule 1, závody nepostrádají drive a napětí, zároveň však nejsou stěžejní část filmu, tou je především silný příběh dvou mužů, jednoznačných protikladů, jejich vztah je vykreslen bravurně od první minuty a jejich závěrečný rozhovor je geniální, tolik skvělých myšlenek a životních pravd, diváka pak nechává dokonale rozpůleného. Film má velmi rychlé tempo a hodně se stříhalo, přesto však divák nemá pocit, že by byl děj zrychlený, vše skvěle navazuje, každá část příběhu má pevně dané místo a dokáže u diváka zaútočit přesně tam, kde je to třeba, za to velká poklona Ronu Howardovi a Peterovi Morganovi. Rivalové jsou bez debat výborným filmem s vynikajícími hereckými výkony (o Danielovi Brühlovi se bude jistě ještě chvíli mluvit), troufám si odhadovat, že za nějakých 10 - 20 let bude tento film velmi vysoko v různých databázích, protože s více zhlednutími a s více lidmi bude nabírat na intenzitě a řada z nás bude mít toto DVD na poličce jako "film, který mám prostě rád". P.S. Nejlepší soundtrack Hanse Zimmera za poslední roky

    • 22.9.2013  22:05

    První polovina byla skvělá, líbil se mi především způsob pojetí a budována atmosféra. Natočené je to s takovou vznešeností, po celou dobu mi stále připadalo, že se dívám na klasické dobové drama, a když zazněla slova jako mobil, nebo počítač, jakoby tam ani nepatřila a úplně to se mnou trhlo. Na druhé polovině filmu už mi ale něco stále nesedělo a dlouho jsem nedokázala pojmenovat co. Nevěřila jsem vztahu ústřední dvojice, možná i proto, že celý závěr mi byl jasný tak hodinu před koncem a za vinu to dávám Tornaterovi, který na to nešikovně poukázal velmi brzy. Celá druhá hodina se tak u mě změnila jen v čekání na to, co mi bylo už jasné a tak to na mě nemohlo mít ani jakýkoliv emocionální dopad. Chvíli jsem dokonce uvažovala ještě o hvězdě méně, ale ve výsledku jde o velmi dobrý film, ve kterém jde toho spoustu najít a první půlka na mě určitě dokázala zapůsobit.

    • 20.9.2013  20:08
    Diana (2013)
    **

    Někdo jistě ocení, že to není takový ten klasický životopisný film, tvůrci se zde snažili Dianu zobrazit ne jako princeznu, ale především jako obyčejnou ženu, která se zamilovala a stejně jako každá žena dělala kvůli lásce hlouposti. Jenže celý film je postaven na opravdu hrozných dialozích a na tom, jak se dva lidé milují, pak se pohádají, pak se usmiřují, aby se za chvíli zase mohli pohádat a zase usmířit. Výsledkem je strašně nudný film s nulovým emocionálním dopadem. Chápu, proč z různých důvodů nemohla být do filmu zakomponována královská rodina, ale uvítala bych třeba, kdyby byl film alespoň trochu politický. Takový Dianin boj za odstranění nášlapných min by si zasloužil více než zmínku o dvou minutách a to samé se dát říct i o její obrovské charitativní činnosti, která mohla ukázat to, proč Dianu tak miloval celý svět. Takhle z toho ale vznikl jeden z nejzbytečnějších filmů tohoto roku.

    • 13.9.2013  09:26

    Další z velké řady teen fantasy o dívce, která zjistí, že je výjimečná a do toho se stihne zaplést do milostného trojúhelníku, ale tenhle film byl pro mě alespoň trochu snesitelný na rozdíl třeba od nedávného Hostitele, proto ty tři hvězdy, i když s odřenýma ušima. Hrozně předvídatelný film a po většinu času i dost nudný, taková závěrečná pasáž byla pro mě doslova nekonečná. Nechápu, jak může dívka, které právě zmizela matka, zjistila, že musí bojovat s démony, řešit nějaké kluky. Hned u několika scén jsem se chtěla někam propadnout (vtipy o sundávání trička), scéna ve skleníku se jistě bude ucházet o cenu za nejtrapnější filmový moment roku. Překvapivě ale v akčních pasážích film v rámci možností fungoval a z kina jsem odcházela bez úhony. Herecké obsazení asi nemá cenu komentovat, asi nikdo nemůže říct, že by bylo vyloženě špatné, ale ani dobré, záleží na tom, jestli si postavy dokážou získat vaše sympatie, já už si třeba teď nepamatuji jména postav.

    • 29.8.2013  20:27

    Bavila jsem se. Nejedná se o žádnou výjimečnou komedii, postavy máte přečtené během úvodních pěti minut, od začátku do konce velmi předvídatelný film, jenže některé momenty se vážně povedly a rozhodně zde nebyl moment, kdy bych musela převracet oči, celá hlavní čtveřice si velmi sedla, právě herecké obsazení je největší síla filmu. Škoda jen toho lacinějšího konce, Millerovým by slušel zcela jiný konec. Tu čtvrtou hvězdu dávám hlavně proto, že komedií, během kterých se divák každých pár minut nemusí cítit trapně, už moc není.

    • 23.8.2013  22:58
    Kick-Ass 2 (2013)
    ***

    Chyběl tomu ten neskutečný drive a intenzita předchozího dílu. Matthew Vaughn dokázal natočit hned několik scén, které by si člověk mohl pouštět pořád dokola a dokola, v pokračování žádná taková scéna není, celý film víceméně člověk stále doufá, že už za chvíli přijde ten moment, který ho zvedne ze sedačky, ale ten moment nikde. Navíc se vytratila ta příjemná nadsázka, film tak trochu nezvládá přechody z humorných částí do těch vážnějších, mnohokrát jsem nevěděla, jestli se mám smát, nebo to brát vážně. Pak mi ještě vadilo, jak moc je film rozkouskovaný, taková část ze střední školy byla vyloženě pouhá výplň a působila stejně jako tuctové teenagerovské filmy. Odstranění některých postav v průběhu filmu jakoby vůbec neměla smysl a byla tam jen proto, že byla v předloze, přitom si velmi dokážu představit, co by z takové smrti některé postavy dokázal vytěžit Vaughn. Asi nikdo nemůže čistě napsat, že Kick-Ass 2 je špatný film, já se nenudila, stále je to komiks, který zcela vybočuje a porušuje všechna pravidla a zákony, zkrátka tomu jen chybí ta Vaughnova geniálnost, která předchozí film vytáhla do nedostižných výšin.

    • 9.8.2013  19:10
    Byzantium (2012)
    ***

    Tomuto filmu jsem hodně věřila. Čekala jsem nějaký velký epos, ale bohužel, Byzantium je pro mě docela zklamání. Celý film je strašně monotónní, jakoby se pořád chtěl rozjet, ale stále ho něco brzdilo, stále se něco nakousávalo, ale nikdy se nešlo do hloubky. Velmi mi chyběla větší propracovanost celé mytologie a větší psychologie postav, závěr tak totiž vyšuměl úplně do ztracena. Filmu se nedají upřít filmařské kvality, Neil Jordan umí navodit atmosféru, výpravně i hudebně je to skvělé, Saoirse i Gemma byly výborné, během celých dvou hodin jsem se nenudila, ale během závěrečných titulků u mě převládl pocit dokonale promarněného potenciálu, Neil Jordan totiž držel v ruce něco, co mohlo napravit reputaci celému upírskému žánru, škoda, že to nezvládl dotáhnout do konce.

    • 14.7.2013  21:47

    V Před úsvitem jsem se našla v jako málokterém filmu, Před soumrakem mi dal facku a Před půlnocí mi ukázal reálný život a bylo to bolestivé a tak opravdové. I do třetice se jedná o naprostou filmovou lahůdku, kterou budu mít brzy zařazenou mezi mé filmové klenoty. Jen těžko se dá věřit, že se to znovu povedlo, Před půlnocí se od svých předchůdců hodně liší, na scénu se dostávají i vedlejší charaktery, ale nezmizelo to podstatné, lehkost a přirozenost všech dialogů. Znovu máte pocit, že kamera jen natáčela jeden obyčejný pár během jednoho dne v Řecku. Třetí díl je pravděpodobně nejdepresivnější, zároveň se však snaží ukázat, jak se vyrovnat a smířit se životem. Závěr je jeden z nejopravdovějších a nejosobnějších filmových závěrů, jaký jsem kdy viděla. Bylo mi velmi úzko, ale zároveň jsem pociťovala úlevu, není to můj nejbližší díl série, protože ještě nejsem tam, abych mohla plně pochopit všechny pocity a nálady tohoto snímku, ale naprosto mě odzbrojil svou upřímností. Děkuji Richardovi, Julie a Ethanovi za celou tuto sérii, jelikož se dost možná jedná o jedno z mých nejzásadnějších filmových setkání. Tak za devět let znovu! P.S. O příštím oscarovi za scénář už snad nemusíme ani diskutovat

    • 5.7.2013  23:04

    Ačkoliv většinu stopáže zabírají párty, pohybující se zadky, nahota a drogy, tak film není tak povrchní, jak se na první pohled může zdát. Rozhodně se zde snaží i o jistý přesah a svým způsobem se dá tento film zařadit mezi artové filmy. Jenže tentokrát se mi nepodařilo dostat se k úplnému jádru filmu, nedokázala jsem rozlousknout tu skládačku, která by mě dovedla k plnému pochopení filmu (stále opakující se věty měly jistě svůj význam, ale jaký?). Místy ve filmu na mě bylo až moc absurdit a spíše to působilo směšně, každopádně Spring Breakers je všechno, jen ne to co bych čekala a pro mě překvapivě ta hodina a půl byla více než snesitelná. Hodně k tomu přispěl i zajímavý, lehce videoklipový audiovizuál. Znovu už bych to vidět nemusela, ale zajímavý film to rozhodně byl.

    • 5.7.2013  20:15

    Objektivně asi tak za tři, jenže když já se v kině tak skvěle bavila. Mimoni táhnou celý film, vše kolem je jen nutná výplň. Já, padouch 2 vlastně nic nového oproti předchozímu dílu nenabízí, jakmile Mimoni na chvíli zmizí ze scény, tak člověk nějakému příběhu absolutně nevěnuje pozornost a jen čeká, kdy se zase Mimoni objeví. Tohle určitě nebude stačit všem, ale já jsem měla opravdu záchvaty smíchu, pro mě jsou to asi nejzábavnější animované postavičky vůbec a moc se těším na jejich samostatný film, věřím, že bych se totiž klidně dokázala dívat hodinu a půl na to, jak se prochází lesem. Už chci mít doma DVD.

    • 3.7.2013  23:11
    Vášeň (2012)
    **

    No co toto mělo znamenat, tak zvláštní film jsem už dlouho neviděla. Celou dobu jsem si říkala, jestli si spíše ze mě někdo nedělá srandu. Myslela jsem si, že by to mohl být hodně zajímavý thriller, ale vůbec mi nesedla Brianova režie, ty neskutečně dlouhé natahované scény, kdy například musíte dvě minuty sledovat, jak hlavní hrdinka míří ke dveřím a další dvě minuty ty dveře otevírá, do toho úplně úděsná hudba a zvraty jako v nějaké telenovele. Noomi Rapace je v tomto filmu pro mě nesnesitelná. Lehce to zachraňuje Rachel McAdams, která si roli mrchy evidentně užívala. Pokud můžete, filmu se vyhněte, akorát byste u závěrečných titulků nadávali, jak jste promarnili drahocenný čas. A pokud vás stále láká hlavně popisek, že se jedná o erotický thriller, tak můžu rovnou prozradit, že do erotického thrilleru má tento film hooodně daleko.

    • 20.6.2013  19:31
    Muž z oceli (2013)
    ***

    Cesta, kterou se vydávají filmové DC komiksy, mi sedí mnohonásobně více než Marvelovky. Zatímco však Nolanovi jsem tu osudovost a celkovou vážnost brala i s navijákem, u Snydera tomu tak není. Po úvodní neskutečně epické čtvrthodince přišla část, která moc nedrží pohromadě. Flashbacky po chvíli začaly nudit, nakousávají se zde velká témata, ale nikdy se nejde pořádně do hloubky. Všechna ta Supermanova dilemata jsem mu nepříliš věřila, emoce se nedostavily. U Muže z oceli si přijdou na své především milovníci akce, ta je totiž opravdu gigantická a překonávat se nebude lehce, poslední půlhodina se promění v naprostou destrukci všeho, do toho velkolepá hudba Hanse Zimmera a vy okamžitě zapomínáte na nedostatky první poloviny. Skutečně si nedovedu představit, že by po tomhle ještě někdo mohl být unešený z Avengers. Můž z oceli je dobrý start nové série, který však má značné rezervy, ale na pokračování v kině rozhodně chybět nebudu, potenciál je tam totiž obrovský. 70%

    • 14.6.2013  21:41
    Trans (2013)
    ****

    Dokonalá hra Dannyho Boylea s divákem. Film, který vás hned na začátku pohltí a nepustí a taky vám pořádně zaměstná mozkové buňky. Trans se zabývá hypnózou a probíhá hned na několika vrstvách, takže mnohokrát divák neví, co se zrovna odehrává pouze v mozku a co je realita, právě to mě na filmu bavilo nejvíce, užívala jsem si to odhalování, to jak moc jsem se chtěla dostat pod povrch a odhalit pointu, aby mi hned záhy Boyle ukázal, jak moc vedle jsem byla. Trans je velmi nepředvídatelný film s nejednoznačným vyvrcholením, až po nějaké době od zhlédnutí vám jednotlivé kusy začnou zapadat k sobě a i tak si nebudete zcela jisti, zda se vám obraz dokázal poskládat správně. Těch 101 minut uběhlo až neskutečně rychle, za což může velká dravost ze strany režie a pohlcující vizuál. Má velká slabost v podobě Jamese McAvyoe nezklamala, právě on táhne celý film a líbilo se mi, co Danny dokázal s touto postavou udělat od začátku do konce, výborný byl i Vincent Cassel a Rosario Dawson jistě potěší nejedno mužské oko. Výborný soundtrack už je pak u Dannyho Boylea samozřejmostí. Takové filmy já můžu a tohle se mi opravdu líbilo.

    • 13.6.2013  17:17
    Podfukáři (2013)
    ***

    Potenciál měl film větší. Podfukáři se nesnaží působit nějak chytře, prostě jen chtějí být dalším oddechovým letním blockbusterem, který má především bavit, v některých momentech se jim to určitě daří. Pak jsou tady ale i momenty, které působí vyloženě hloupě, všechny ty podrazy a twisty vložené do scénáře za každou cenu, ale bez většího smyslu rozhodně neměly na diváka takový efekt, jak by asi tvůrci chtěli. Žádné wow se nekonalo a závěrečná pointa mě spíše mírně rozesmála. Co mi však vadilo úplně nejvíce, bylo to, že hlavní čtveřice kouzelníků by měla oslňovat svým charismatem, chytrostí a vzbuzovat jakýsi respekt, aby jí zkrátka divák od začátku fandil, v kině jsem ale byla velmi nemile překvapena, že právě tato čtveřice byla odsunuta do pozadí a taaak strašně nevýrazná, ten čtvrtý kouzelník za celý film pronesl snad dvě věty? Mnohem více prostoru dostal policista v podání tentokrát pro mě nesnesitelného Marka Ruffala (a to ho mám obvykle velmi ráda) a jeho milostné oťukávání s policistkou. Navzdory tomu jsem se však nenudila, Podfukáři mají rychlé tempo, někdy se i ten vtip povede, takže pokud chcete jen tak u něčeho vypnout, tak proč ne, naštvaní z kina určitě odcházet nebudete.

    • 8.6.2013  23:34

    To byl tak strašně zbytečný a nudný film. Tvůrci vařili z vody, hlavní zápletka je úplně nesmyslná a do této trilogie vůbec nezapadá. Do komedie má Pařba na třetí hodně daleko, tvůrci se spíše pokoušeli o jakési krimi, v němž mě neskutečně otravoval ten Číňan, byla jsem až překvapená, kolik prostoru mu dali a vyloženě mě to štvalo. Ospalé herecké výkony, takový Bradley Cooer mi po celou dobu přišel, že jeho největší přání během natáčení bylo, ať už je to konečně všechno za ním. No snad už je to celé i za námi, další pokračování už prosím ne, jedničku si ale každopádně pořád ráda někdy pustím.

    • 6.6.2013  23:49

    Miluju, když filmař dokáže v obrazech vyjádřit svou lásku a úctu k látce, kterou točí a tady jsem to cítila hned z několika záběrů, takový první záběr na Enterprise mě dostal úplně do kolen a hlavně Abrams konečně pochopil, že pokračování neznamená, že to musí být větší, akčnější, překombinovanější a tím většinou i přeplácanější, nový Star Trek se nese ve stejném duchu jako jeho předchůdce, má stejné tempo, opět před sebou máme tu sympatickou hláškující posádku, rozdíl je pouze v tom, že se zde prohlubují vztahy a to znamená i silnější emoce, z takového vztahu Kirk - Spock dokázal Abrams dostat maximum. Pro mě je Star Trek: Do temnoty dokonalým blockbusterovým filmem, kterému nic nechybí, dává dokonalý smysl, každá postava má jasně dané motivy a prochází vývojem, nechybí ani přiměřená dávka lehkého patosu a pak je fascinující, jak se vám během závěrečných titulků v hlavně ozve takovéto cvak a vy jasně pochopíte, jak moc dobře to celé Abrams měl promyšlené. Jednou ročně přesně takový film a mé filmové srdce bude zcela uspokojeno. No nic, jdu se podívat do kalendáře, kdy si toto dobrodružství posádky Enterprise v kině zopakuji.

    • 31.5.2013  07:46

    Knihu jsem nečetla a věřím, že na papíře příběh může fungovat na 100%, na plátně však nikoliv. Tohle byl totiž neskutečně utahaný a rozvleklý film, který jsem víceméně protrpěla od začátku do konce. Přišlo mi, že se ve filmu neděje absolutně nic, především teda v první polovině, druhá polovina je pak jen o odkrývání tajemství všech postav a jejich minulosti, jenže jelikož psychologie postav absolutně nefungovala a nezaujala mě ani jedna jediná postava, tak mi vše vlastně bylo jedno. Určitý podíl na tom měl i Jeremy Irvine v hlavní roli, kterého já osobně považuji za herecké dřevo. Nadějné vyhlídky jsou prostě bohužel naprosto průměrnou a nudnou adaptací.

    • 20.5.2013  22:34

    Moc milé překvapení. Od první minuty neskutečně originální, celé je to natočené s takovou příjemnou nadsázkou, mozek je potřeba vypnout, účelem filmu bylo pobavit a já se bavila skvěle. Především první polovina mě hned několikrát dokázala velmi přirozeně rozesmát. Hlavní ústřední dvojici to klapalo, Nicholas Hoult i Teresa Palmer jsou dva moc sympatičtí mladí herci, John Malkovich moc prostoru nedostal, vůbec mi to ale nevadilo, jeho postava mi do filmu totiž moc nezapadla. Ne, opravdu nečekejte další mdlou romantiku o tom, jak se dívka zamiluje, tentokrát do zombie. Warm Bodies doporučuji pro nějaký večer, kdy budete chtít vypnout, tato trochu hororová pohádka vám ten večer určitě nezkazí.

    • 16.5.2013  19:36

    Já nic jiného v podstatě od Luhrmanna nečekala. Ano, je to film pro masy, Baz tímto moderním pojetím obrovsky zariskoval a určitě se objeví názory, že nectil knižní předlohu, vůbec už se nedivím tomu odsunutí premiéry až do letní blockbusterové sezóny, přesto film ale rozhodně není tak povrchní, jak se někomu může zdát. Neztratila se podstata knihy, jen je trochu přizpůsobená dnešní době. Z počátku jsem byla hodně zmatená, byly zde momenty, kdy jsem si řekla: "Jo, tak tohle bude film blízký mému srdci", ale hned v záhy, přišel moment, kdy jsem si řekla: "No to snad nemyslí vážně", byly zde totiž momenty, které jsou na hraně parodie, jenže jakmile jsem se dostala přes tu fázi, kdy jsem musela překousávat, že v tak obrovské dobové klasice hraje hip hop, tak mě film dokázal pohltit. Audiovizuál je místy vážně omamující, na filmu jde vidět každičký utracený dolar, hned několik scén mi dost připomínalo Moulin Rouge, Baz pak výborně umí podávat romantiku, má výborné hudební cítění a umí danou scénu skloubit s perfektně pasující hudbou, taková pasáž se skladbou Young and Beautiful má přímo magický účinek. Velký Gatsby je film, kterému by se toho určitě dalo vytýkat hodně, mám výhrady především k postavě Daisy, v závěru pak Baz nedokázal plně propojit hlavního vypravěče příběhu s divákem, ale jednoduše jsem si film užila a z kina odcházela spokojená.

    • 13.5.2013  21:51

    Výborný film. Derek Cianfrance znovu natočil až neuvěřitelně realisticky působící film. Chvílemi jako bych tam opravdu s hlavními postavami byla a vše s nimi prožívala, k tomu pomohla i výborná kamera, která se přizpůsobuje každé scéně. Film, který mě celou svou koncepci nečekaně velmi překvapil, líbilo se mi celé to vystavění příběhu, každá rozehraná linie vede k pointě a hlavně si mě získalo vykreslení hlavních mužských postav, žádná postava není čistě kladná, ani čistě záporná, každá má prostě své světlé i tmavé stránky. Když chcete jednomu muži fandit, zároveň si uvědomíte, že jeho činy musí mít důsledek a na druhou stranu, pokud k druhé postavě začnete cítit nesympatie, uvědomujete si, že se vlastně ničím tak neprovinil, tohle mě na filmu strašně bavilo. Tempo je velmi pomalé, nebude sedět každému, někdo jistě řekne, že se ve filmu za celé dvě a půl hodiny nic nedělo, já ale miluji filmy, které jsou postaveny na detailech a tohle je přesně ten druh filmu, který můžu kdykoliv. Stejně jako režisérův předchozí počin Blue Valentine je i tento u mě na hraně plného hodnocení. Velká škoda, že se film nedostal do české distribuce. Jinak Ryan Gosling famózní, jeho scéna v kostele mě dokázala emočně velmi zasáhnout.

    • 11.5.2013  12:49

    Musím říct, že mě to ze začátku velmi překvapilo, určitě zde není na místě srovnávání s Twilight, první polovina docela fungovala, vypadalo to na pohodovou víkendovou oddechovku se sympatickým hereckým obsazením, kterému samozřejmě vévodí Jeremy Irons a Emma Thompson. Jenže zhruba v půlce se vše zlomí a celý film spadne někam hluboko do podprůměru, najednou vše tak nějak přestane dávat smysl, psychologie postav se zcela vytrácí, emoce nefungují a naprosto chybí jakékoliv napětí, nebo gradace. Jsem přesvědčená, že se mi celý film do pár dnů zcela vytratí z hlavy, druhý díl mě už určitě nezajímá.

    • 5.5.2013  22:20
    Iron Man 3 (2013)
    ***

    Určitě lepší než utahaná a ukecaná dvojka, akce je lepší než v obou předchozích dílech dohromady. Celá první polovina byla hrozně fajn, měla skvělé tempo, humor, Tony Stark mi konečně začal být sympatický, ale jako celek je pro mě Iron Man 3 zklamání. V jistém místě se z toho stala fraška (asi tušíte, co tím místem myslím), vím, stále je to Marvel a tak bych to měla brát s nadhledem a nebrat to příliš vážně, pokud dokážete přistoupit na tu hru tvůrců, budete se skvěle bavit, já na to ale tentokrát přistoupit nedokázala a musela jsem několikrát kroutit hlavou, bylo to velmi překombinované a taková závěrečná pasáž už na mě byla moc, to byl úlet. Celkově mi to zkrátka nesedlo.

    • 23.4.2013  22:05

    Typický Nicholas Sparks, obrovský slaďák, jako vždy se vše odehrává v krásném prostředí, hraje pěkná hudba, v popředí stojí pěkní herci, nechybí ani projížďka na loďce a scéna v dešti. Tohle ale rozhodně nemůžu filmu vyčítat, kdybych čekala, nebo chtěla něco jiného, nikdy si nepustím film od Nicholase Sparkse, jeho filmy jsou v zásadě pořád stejné, celý vývoj příběhu a závěr budete vědět od první minuty. Tak proč ve mně tento snímek vůbec probudil nějakou zvědavost? Kvůli jménu v kolonce režie, Lasse Hallström mi chybí, neříkám, že nemám ráda i jeho novější filmy (Lov lososů v Jemenu, Hačikó), chybí mi jeho upřímné a citlivě pojaté snímky typu Pravidla moštárny, naivně tak s každým jeho novým filmem v koutku duše doufám, že se alespoň přiblíží ke svým starším dílům, ale ne, Safe Haven je naprosto průměrnou záležitostí, ve které zkrátka na mě ta romantika nedolehla, hlavní dvojici jsem to až tak nevěřila a za ten až směšný závěr bych nejraději filmu ještě hvězdu ubrala, ale cílové publikum filmu bude jistě spokojené a o tom to taky je, Bezpečný přístav se ani nesnažil zalíbit i někomu jinému, pokud tedy nemáte vyloženě v lásce romány Nicholase Sparkse, do kina nechoďte, druhý The Notebook se zatím ještě nekoná.

    • 15.4.2013  18:01
    K zázraku (2012)
    ***

    Jsem velká obdivovatelka Terrence Malicka, tohle je ale jeho první film, který mě nedostal a emočně nevyždímal. Jeho filmy řadím do úplně samostatného žánru, v jeho filmech je nejdůležitější vyjádření pocitů a silných emocí pomocí obrazů, dokazuje, že pohledy a doteky mají větší sílu než tisíc slov. Na jeho filmech dále zbožňuji ty vnitřní monology postav, zatím jsem u každého jeho filmu zažila vždy jakési prozření, pokaždé jiným způsobem, tentokrát ale jakoby mezi filmem a mnou stála zeď a film ji ne a ne překonat, zkrátka se Malick tentokrát ke mně nedokázal dostat a já tak moc chtěla. Jsou tam moc pěkné momenty, kamera je opět úchvatná, ale během závěrečných titulků jsem se musela ptát, proč vlastně tento film vznikl, nepochopila jsem, co chtěl Malick říct, možná jsem se na film prostě jen špatně dívala a třeba ho docením někdy později, zatím ale bohužel pro mě obrovské zklamání.

    • 13.4.2013  23:17
    Jack a obři (2013)
    ***

    Jack a obři je především filmem, který se ani na chvíli nesnažil tvářit jako dospělá a temná fantasy, mám pocit, že to ani Bryan Singer neměl vůbec v úmyslu, jedná se o čistokrevnou pohádku, takže rozhodně filmu nemůžu vyčítat menší dětinskost, jako celek je to moc fajn. Hlavní romance je taková ta starodávná, klasická pohádková, jsou zde povedené momenty a nenudila jsem se. Hvězdu dolů dávám akorát za záporáka a jeho poskoka především v první půlce, ta postava totiž byla vážně špatně napsaná a velmi velmi trapná. Film na víkendové vypnutí mozku a myslím, že parádní film pro rodinu s dětmi. Lepší 3*

    • 8.4.2013  20:07

    Kriminálka, která by moc chtěla být něčím víc, z Welcome to the Punch se určitě nestane žádná klasika, ale rozhodně se jedná o příjemnou žánrovku, Scénář je dobrý, i když má své mouchy, trochu mi chybělo větší prokreslení postavy Marka Stronga a lhala bych, kdybych řekla, že jsem se v samotném závěru necítila přece jen o něco ochuzená, vyvrcholení filmu zkrátka něco chybí, ale jako celek mě to bavilo a sledování jsem si užila. Režisérovi se povedlo navodit správnou atmosféru, jeho vizuál je zajímavý, přestřelky byly také moc fajn a hlavně James McAvoy a Mark Strong jsou výborní herci, mezi nimi to klapalo. Eran Creevy je mladý britský tvůrce, který podle mě stojí za pozornost, líbí se mi, že se nebojí. 70%

    • 7.4.2013  21:09
    Hostitel (2013)
    **

    Další pohádka z pera Stephenie Meyer. Je zajímavé, že podle jejich románů se ještě nepodařilo ani zručným režisérům natočit alespoň průměrný film, Andrew Niccol je schopný režisér, ale Hostitel dobrý film není. Občas se film snaží prohodit nějakou tu myšlenku, která by asi měla vést k zamyšlení, ale celé je to zabalené v tak banalním kabátu. Chování postav nedává smysl, bylo by velmi těžké spočítat, kolikrát jsem měla chuť se někam propadnout, když už jsem opravdu nedokázala vydržet, co postavy dokázaly dostat z úst. Muži by se filmu měli vyhnout obloukem, na nějaké akční sci-fi rovnou zapomeňte, tady se většina filmu odehrává v jedné jeskyni, kde jsou v jednom těle uvězněny dvě dívky, a každá miluje jiného kluka, takže budete muset sledovat, jak jedna dívka chce políbit toho, ale ta druhá to nechce, chce totiž líbat toho druhého a o tom jsou samozřejmě i jejich společné dialogy. Snažila jsem se alespoň pochopit to některé ženské publikum, najít tam něco v té romantice, ale nic, ten trojúhelník (čtyřúhelník) je strašně trapný, nenašla jsem tam nic uvěřitelného, vztah dvou lidí nemá začátek a nemá žádný vývoj, prostě je to děsně prázdné, jako vše, co jsem od Stephenie Meyer viděla. Ne, už se nikdy nenechám ukecat, abych šla do kina na cokoliv, co napsala tato žena.

    • 5.4.2013  19:47

    Do kina jsem šla a moc nevěděla, co vlastně čekat. Čím méně o tomto filmu divák ví, tím lépe. Čekal mě vynikající thriller, který je od začátku do konce vždy o dva kroky před divákem. Hned několikrát se film zcela otočí a nebere úplně jiný spád a směr, než by divák čekal, od první do poslední minuty je zkrátka velmi nepředvídatelný. Film poukazuje na důležité problémy současné společnosti, scénář je výborný, nechybí samozřejmě ani skvělá atmosféra a vynikající herecké výkony, zejména Jude Law a Rooney Mara excelují. Návštěvu kina rozhodně doporučuji, doufám, že Steven Soderbergh si svůj odchod z velkého plátna ještě rozmyslí, přišli bychom totiž o vynikajícího filmaře, který dokáže natočit jakýkoliv žánr.

    • 5.4.2013  13:44
    Gambit (2012)
    ***

    Gambit mě zajímal především kvůli hereckému obsazení. Po skončení filmu jsem se bohužel nemohla zbavit naprosté zbytečnosti filmu, přitom to na začátku nevypadalo nejhůř, film má pár světlejších chvilek a těch 89 minut mi uteklo docela rychle, škoda, že ten závěr filmu vyšuměl úplně někam do prázdna, zkrátka během závěrečných titulků ve mně zůstalo velké nic. Nejsvětlejším bodem filmu je mužské ústřední duo, Colin Firth i Alan Rickman si očividně své role užívali, naopak mi zde vůbec neseděla Cemeron Diaz, ten její jižanský přízvuk nezněl ani chvíli přirozeně. Gambit bych už nikdy nemusela vidět znovu, ale na jedno podívání do špatného počasí úplně v pohodě, další z velké řady filmů, které neurazí, ale ani nenadchnou.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace