wikipetr

wikipetr

Petr Uram

okres Přerov
Asi je mi to jakože jedno

Twitter: petr_uram

2 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 6.4.2019  22:04
    Backstage (2018)
    odpad!

    Tohle je takový dno, ty vole...

    • 1.2.2019  23:34

    Jeden z nejsměšnějších filmů, co jsem kdy viděl.

    • 10.1.2019  23:40

    Pro Kristový rány, co to bylo?! Ne, neberte mě špatně, je to zábavné, ale prostě... to už je americká satira na tom tak špatně, že musí udělat film na tento způsob, co vyloženě řve: ,,SYMBOLISMUS!" a "POLITICKÝ KOMENTÁŘ!" Tak první dvě třetiny mě bavily, říkal jsem si, že je ten film trochu podivný, ale v tom bylo asi jeho kouzlo... ale pak přišlo *SPOILER* koňolidi *KONEC SPOILERU*. Myslím, že v tomto bodě přišel film o hodně diváků. Jasně, metafory, alegorie, blablabla, ale tohle bylo prostě na tento film příliš velké sousto, které sice bylo tak napůl vtipné, ale stejně... veškerou částečnou vážnost, se kterou tento film lidé mohli brát, v tuto chvíli ztratil. Ale nevadí, stejně to bylo vtipné, nicméně ačkoliv to skončilo mezi oblíbenými filmy za rok 2018 u spousty mých oblíbených YouTuberů, tak nevěřím, že si na to za pár let někdo vzpomene... a buďme za to rádi.

    • 3.1.2019  02:50
    Bodied (2017)
    *****

    „This muhfucker go online and google "food porn" / As it's known to you...porn.“ Vnímání umění je subjektivní. Všichni vidíme dílo na základě vlastního vnímání, zkušeností, znalostí atd. Proto pochopím, pokud někdo konkrétně tento film chápe úplně jinak než já (nebo jej třeba nechápe vůbec). Bodied totiž v mé osobní TOP 10 nyní nahradí 8. míli (ano, nešikovný překlad názvu, vím), film velice podobného rázu, konkrétně neznámější snímek o battle rap scéně v hlavní roli s asi nejznámějším bílým rapperem všech dob (který na Bodied pracoval jako producent a poradce). Srovnání s 8 Mile se samozřejmě nabízí. V samotném filmu je Eminem několikrát zmíněn, ale spíše jako přeceňovaný vtip. „How your man supposed to be the greatest and he get bodied in his own fictional movie? (…)Then he go body himself for a whole round, you know what I'm saying. Poppa Doc ain't choke... he just knew it was over, so he walked off. Em took his own L.“ Bodied je v tomto ohledu někde zcela jinde. Pokud ale někdo bude srovnávat příběh hlavní postavy Adama s Eminemem, jen protože sdílí v rámci filmů postavení outsidera a barvu pleti, tak... To považuji za velmi povrchní vnímání situace. Adam není Eminem. Adam ani netvrdí, že by Eminem byl. Možná se v něm vidí, ale není jím a sám si uvědomuje, že jeho situace je zcela jiná. Tento film pojednává o milionu věcí. O americkém univerzitním prostředí plném politické korektnosti, o faleši hiphopové a battle rapové scény, o rychlé slávě, o svobodě slova, o síle slova, o významu přátelství a ve velkém tak záleží, z jaké pozice se na film díváte. Protože film, ačkoliv kritizuje stereotypizaci, tak je stereotypů opravdu plný. V to možná také spočívá jeho humor, nicméně záleží. Hlavní stereotypizaci podléhají američtí vysokoškolští studenti, kteří jsou ve své podstatě praví antagonisti tohoto snímku. Je tomu ale opravdu tak? Jistě, ze všeho, co dělají a říkají, prýští určitá forma naivně otravného idealismu, pokrytecké politické korektnosti. Nicméně navzdory tomu, jaké to jsou karikatury, tak často jejich postoje dávají do jisté míry smysl, hlavně vůči protagonistovi Adamovi. To, co hlavní postava filmu dělá, totiž ve své podstatě opravdu není morálně v pořádku, jak se explicitně ukáže na konci. Spousta diváků si stěžuje, že Adamova přítelkyně a její přátelé jsou otravní a kazí film. Jenomže jejich účelem je, aby byli otravní a přehnaně politicky korektní a de facto karikaturní. Aby posloužili autorově účelu, kontrastování prostředí, poukázání na ideové problémy americké společnosti, bla bla bla. Jistě, nabízí se srovnání amerického davového šílenství politické korektností s marxismem-leninismem, ale... tohle je pořád předně film o battle rapu, takže role politiky v tomto filmu je spíše vedlejší. Chci tím jen říct, že ačkoliv se je autor možná snažil vytvořit jako černobílé, tak nemohu souhlasit, že by zcela černobílí byli, jelikož sám film je velice nečernobílý (a důvod, proč se na toto téma tak zaměřuju, je ten, že se sám momentálně v podobném prostředí nacházím, ale to je vedlejší). Zpátky k battle rapu. Adam se skoro přes noc stane slavným, hlavně díky internetu, takže dává smysl, že po pouhých třech bitvách se ocitá na tak velké akci. Jeho charakter je celkem chytře nalajnovaný - neví, co chce, je roztržený mezi hiphopovou scénou a svým starým životem, a to až do konce filmu. Nicméně ale jeho potřeba po tom, aby všechno bylo real, když se hádá s Megatonem o faleši battle rapu, příliš nedává v rámci jeho charakteru smysl. Na počátku přece chápe, že je to celé jen vymyšlené a přikreslené, proč si na to teď stěžuje? Aby na konci filmu ze všeho vyšel jako ještě větší pokrytec? Co se tónu filmu týče, člověk by čekal větší komedii, ale od půlky filmu už praktické jediné vtipy, které uvidíte, zazní v rap battles, přičemž tento humor mnohdy dost zabolí. „But for real, I respect how having a family changed your life's focus / Especially after your kid was diagnosed with cystic fibrosis / That's why you did this battle, to pay for her care with the funds / So you're putting food on her plate. TOO BAD YOU CAN'T PUT AIR IN HER LUNGS!“ Zbytek je čisté drama. Adam je hladový mladý hoch, co chce dokázat, co v něm je. Za léta nastřádaná frustrace z neútěšné rodinné situace, útlaku politicky korektní společnosti a chladné přítelkyně z něj udělala v podstatě monstrum, které v sobě uvězněný vztek bez skrupulí vypouští po objevu svého talentu horem spodem. Je toto chování v pořádku? Jistěže ne! Je ale toto chování v pořádku v battle rapu? Ano... i ne. Jak se na konci ukáže, Adam přijde kvůli své prořízlé puse o přátelství Oze AKA Behnem Grymmem, který chce jen uživit rodinu a nikomu vyloženě neublížit. Adam to přežene a zradí tak přítele, Ozova reakce pak dává smysl. „We cool on some rap shit. I respect your artistry. But we ain't friends. You said a bunch of personal stuff about me. Yeah, anything goes in a battle. But you think your words don't have fucking consequences? Everybody calling you out on your shit... my girl. Your girl. The whole Berkeley student body. You keep telling youself that they just don’t understand. So you feel like a good person. What you need to realize: You’re not. You are not a good person. You're a degenerate scumbag. And rap battles is a place where you belong. Now I’m going where I belong. Home. With my family.“ Nicméně Adam si vyslouží respekt ostatních... kdo ví ale na jak dlouho, že ano... Mám pro Adama pochopení, ale jeho chování nemohu schvalovat. Podle mě je de facto antagonistou svého snímku. Vždyť celý film končí tím, že se probudí na lavičce a vybere si své rapové jméno... a pak titulky skočí na My Name Is od Eminema, nicméně Adam není Slim Shady. A i kdyby se jím stal, tak to nebude ani nové, ani zajímavé, ani nejspíš nebude mít úspěch, jaký měl Eminem... Myšlenka filmu by hypoteticky měla být, že battle rap je nade vše a co se řekne na pódiu, zůstane na pódiu... nicméně samotné postavy musí nakonec uznat, že tak to nefunguje, ani fungovat nemůže. A i když se někteří battle rappers dokáží nad to vše povznést, ne všichni to dokáží překousnout. Odpusťte přehnaný tok myšlenek, nyní to již zestručním: Kinematografie filmu je velice specifická, režisér Joseph Khan přeci jen dělá hlavně hudební videa, takže některé grafické efekty a způsob natáčení hudebních i jiných scén působí jinak než ve standardním snímku. Když film září, tak je opravdu božský, prohození rolí v battle mezi černoškou a Korejcem je opravdu geniální nápad, bitvy jsou mnohdy geniálně napsané a je neskutečně zábavné je sledovat. Navíc je skvělé ve filmu vidět nejrůznější rapové legendy, jako je Charlemagne Tha God. Zkrátka a dobře, o tomto filmu by se dala napsat esej, nese v sobě hodně témat, myšlenek a mně se v tomto komentáři zadařilo zachytit jen zlomek, navíc dost zmateně, jak už bývá mám zvykem... Děkuji však za něj.... Rozšířil mi obzory, donutil mě si uvědomit věci a jde s plnou platností do mé TOP 10, jako lepší a inteligentnější verze 8 Mile. „I'm not doing any more battles. Ever again. I'm out. I just lost my girlfriend for good, I got beat up by a vegan, and I'm sleeping on a fucking park bench, all because of battle rap. And you guys don't even take me seriously. Plus, everywhere I go people think I'm some neo-Nazi racist. It's like I'm walking around yelling ‚chink, kike, gook, spic, faggot, raghead‘...“

    • 23.7.2018  18:28
    Vůně zločinu (TV seriál) (2013)
    **

    To je takový bizár.... De facto Sherlock, který nemá dedukční schopnosti, ale prostě umí čichat, do toho přestřelka prakticky v každém díle, navíc často naprosto zbytečná, volání zásahovky skoro na každého, fakt zvláštní východoevropský humor... prakticky po každém díle (který mě sestra donutila zkouknout) jsem jen vrtil hlavou a říkal si: ,,Proč?"

    • 18.6.2018  13:11

    Totálně absolutní WTF. Možná by to chtělo vidět původní film z roku 92. Ale tak uvidíme. Badshit craziness, divný poselství, zpočátku jsem si říkal, oukej, když udělá něco dobrýho, vždy se mu to vymstí, proto by měl dělat čurákoviny. Ale pak to dopadlo více méně dobře i přes nějaký ten dobrý skutek (moc jich pravda nebylo) a navíc potká i toho borce z cely ze začátku a prostě, hm, co? Ale bavilo to, kurevsky to bavilo, badshit craziness!!!! Osobně jsem toho názoru, že dali Cageovi odznak a zbraň a řekli mu: "Odteď jsi polda, dělej něco, co bys dělal i normálně a my tě náhodně budeme natáčet..." Páč jsem názoru, že takhle nějak by se normální Nick choval! Což je až moc real... achjo... je možný, že tohle je jeho takový poslední ještě celkem dobrý s ním v hlavní roli... Nicolasi... prosím... vrať se! Nicméně s těmi svými finančními potížemi se už asi ani nikdy nevrátí....

    • 4.6.2018  21:18

    Doprdele, tolik emocí, tolik nostalgie, tolik všeho... to si ani kurva nezasloužím takovýhle film.... nebýt faktu, že mě hlavní charakter neskutečně sere a trochu ho nenávidím, ale zároveň s ním soucítím a... achjo. Just... play the fucking songs... yes.

    • 2.6.2018  13:18

    Upřímně zbytečný film. Zábavný... ale zbytečný. Jen vysavač na peníze. Zbytečné cameo, zbytečný příběh navíc, v rámci hlavního canonu se to ani trochu nehrabe na Rogue One, který když už nic, tak aspoň vysvětlil největší plot hole v SWU. Tohle je vyloženě jen porno pro fanoušky... uuuu, chcete vidět Landa hrát karty s Hanem? Chcete vidět, jak se Han potkal s Chewiem? Chcete vědět, jak získali rebelové nějaké ty finanční zdroje? Chcete vidět naprosto zbytečné cameo a plot point, které s největší pravděpodobností nikam nepovedou kvůli nízkým tržbám filmu? Jediné, co tam chybí, je Boba Fett a Jabba, aby to byla kompletní nerdovská třískárna. Takhle je to... uspokojivé. Ale naprosto k ničemu. Pobavilo ale na 4*, to určitě. Byla to ale svým způsobem ztráta času? Jo. Podívám se na to ještě někdy? S největší pravděpodobností ne.

    • 13.5.2018  14:43

    V životě bych si nemyslel, že v roce 2018 (jo, jsem pozadu s Marvel Universe) mě bude bavit film se Spider-Manem, ve kterém ho hraje jakože patnáctiletý kluk, tetě May je kolem 30 a hlavní padouši ve filmu jsou pro mě nikdy předtím zajímaví Vulture a (tak trochu) Shocker. A kde navíc hraje důležitou roli i Iron Man! Co se to děje? Po nějakém Green Goblinovi, Octopusovi, Venomovi nebo strýčku Benovi, MJ (well, až na Michelle "My friends call me MJ", což mi mimochodem přišlo děsně cool, ale co už) nebo aspoň Gwen Stacy, Johanu Jamesovi či Harry Osbournovi ani památky! Totální přepsání mýtu, ale... funguje! Baví mě to. Ano, ten humor je možná místy retardovaný, ale pro mě ideálně retardované. Působí to hrdinsky, působí to zajímavě, opravdu mě zajímá a záleží na postavách, Keaton hraje padoucha dokonale (Birdman? Hm?), a dokonce přišel i twist, který jsem opravdu nečekal. Přijde mi, že Marvel přichází poslední dobou s lepšími a lepšími padouchy, opravdovými trojdimenzionálními postavami, které nejsou zlé jen proto, aby byly zlé, ale mají k tomu důvod. A fascinující na tom všem je, že když se nad tím zamyslím, tak v podstatě Tony Stark (a podobně to bývá i v komiksech) je de facto největší padouch celé série! Ve všech svých třech filmech proti němu stáli lidé, kteří proti němu užívali jeho vynálezy a navíc jim sám něco v minulosti provedl. Celá zápletka Avengers 2 a je vlastně jeho vina a o Civil War ani nemluvím... Uvidím, co přinese Infinity War, chystám se na to... Už nad tím vším moc přemýšlím.... chci především říct, že mě to opravdu bavilo, bavilo, bavilo a tento film pro mě, jako pro někoho, jehož první oblíbený superhrdina byl Spider-Man v Raimiho verzi... příjemný návrat do dětství. Díky! A to aní nemluvím o všech těch skvělých cameos... Hannibal Buress, Donald Glover, klasický Stan Lee... love it...

    • 17.3.2018  22:24

    Zhlédnuto, nehodnotím, je to velmi těžký film a rozbolela mě z něj hlava, což by se v hodnocení jistě odrazilo. Nicméně špatné skóre by mi přišlo jako neúcta vůči obětem a irskému lidu, ať už v Ulsteru nebo jinde. Takže jen říkám, fuck em. Fuck the British. Fuck em so hard....

    • 11.1.2018  22:52

    Fakin yes 8-) Nicolas Cage je přesně to, co člověk potřebuje pro zlepšení dne. Film nemá ani hlavu, ani patu, je to ryzí psychopatická atrocita a... o tom to je. Děkuju, děkuju, děkuju.

    • 8.9.2017  12:24
    Pan Nikdo (2009)
    ***

    Kdyby byly v řiti ryby a všechno se vším souvisí kámo a každé naše rozhodnutí vytváří alternativní realitu a butterfly effect a vesmír a štěstí a náhoda a osud a život... Nebo jakože ne, ale... achjo, kdybych neviděl Synecdoche New York nebo Eternal Shine Of Spotless Mind nebo Donnie Darko, bylo by to tak moc lepší... takhle to ale působí jako slabý odvar. Filmaři si udělali maraton Truman Show, všeho od Charlieho Kaufmana, Donnieho Darka, Butterfly Effectu a natočili tohle... Je to zvláštní, je to vlastně strašně silné téma, ale... pokud se neudělá dobře, velice snadno se to podělá. Není to špatný film, nemohu říct, většina herců je vážně dobrá. Ale asi nemůžu vystát Leta... což je dobře, ve své podstatě je snad je tak v půlce filmu a jeho mladší verze jsou celkem skvělé. Ale jinak... kdybych si z toho chtěl udělat srandu, tak řeknu, že to je málo, měl tam zařadit více dějových linek... co by se stalo, kdyby jeho rodiče zůstali spolu? Co kdyby se jeho matce nepodělal každý vztah a nebyla to totální pizda (jak vlastně jeho otec skončil na vozíčku, nějak mi to uniklo)? Co ten borec, s nímž si ho spletli ti nájemní vrazi, jaký byl jeho osud? Co kdyby z něho vyrostl zpěvák průměrné pseudorockové kapely s přehnaným počtem fanoušků, který by se nakonec stal Jokerem ve velmi špatné adaptaci Suicide Squad? Cokoliv... Jared Leto jakožto nejstarší muž v budoucnosti (který navíc zní, jakoby daboval Yodu), bůh nám pomáhej... Nebo se konečně podívá na Mars, jupí... Jo a listy jsou fakt zlo, všechno podělají. A tak minimálně osmina toho filmu včetně závěru nedává smysl... A ta bruneta byla nejhezčí. A sountrack je libovej, to zase musím říct (akorát nevím, jestli ještě někdy budu moci poslouchat Mr. Sandman). Budoucnost, kde se nemrdá, nejí se maso, auta neznečišťují prostředí a nekouří se cigarety? Panebože... buď se všichni inspirovali v Demolition Man a nebo svět ovládnul Buzzfeed a Tumblr!!! Proč v každém sci-fi filmu se jako měna používají Units? Už je plivu náhodné myšlenky, jak si vzpomenu a jak mě to napadne, skoro jako tento film!

    • 7.9.2017  14:09

    Je důvod, proč má Straight Outta Compton mnohem lepší hodnocení než toto (i když nechápu, proč má Notorious lepší hodnocení, ale tak whatever). Komentáře ostatních uživatelů radši nečtu, protože... jo, trochu moc cancer ignoranství na mě. Dávám tři, je to spíš tři a půl. První třetina je skvělá, pak to postupně začne hodně pokulhávat, je vidět, že film prošel postprodukčním peklem, navíc se na něm nikdo nemohl pořádně shodnout, herci byli vcelku skvělí, některé momenty byly ale poněkud... no... prostě z toho nečišel ten správný feel. Já chápu, že SOC dělali samotní Cube, Dre a Eazyho manželka čili z toho všichni měli vyjít, co nejlépe to jen šlo (byla vynechána Dee Barnes, beef mezi Eazym a Dre, mnoho hnusáren, kterých se dopustili), ale všichni víme, že v postprodukci se nakonec musí tak jako tak stříhat a i když je něco natočeno, tak to sam neskončí a lidem v produkci to nedojde, protože vidí film jako celek a neuvědomí si, že divák neviděl všechny scény, nečetl miliardakrát scénář, aby mu vše docvaklo, což je problém mnoha současných filmů. I tak kupodivu ty dvě hodiny All Eyez On Me byly možná trochu moc... Škoda. West Coast 4ever.

    • 27.8.2017  18:57

    Man, this was stupid... *SPOILERS* Rodiče jsou pitomci, Elsa pitomec po nich, Anna je otravná a šíleně naivní a vůbec se všem těm hovadinám dalo předejít... ugh... *KONEC SPOILERS* Jakože animované hezky, ale nemá to na Tangled. Sněhulák nebyl pro mě až tak otravný, jak se říká, tu a tam byl i vtipnej. Sob byl pes. Totální pes. Kristoff je milouš. Hans se dal, celkem twist zničehonic, ale vezmu ho. Tři dobré písničky, no, dejme tomu, že tři a půl. Což se na disneyovku dá. Ale Tangled je prostě lepší. Pf... nevermore.

    • 13.8.2017  23:04
    Sama uprostřed noci (TV film) (1989)

    WTF? Upřímně pro mě nehodnotitelné (jako věci Davida Lynche)... Prostě cože, co, jak? He? Proč? Proč? Proč? Jo, to by asi jako kritika stačilo...

    • 29.7.2017  14:40
    Bezmocná (1995)
    ****

    Chci předem říct jednu věc. Žeru Mean Girls. Prostě jo. A tohle je do jisté míry Mean Girls na speedu. Jo, je to totální magořina a film si je toho vědom. Je to vlastně parodie. Ale mega zábavná parodie! Ano, jsem si vědom, že to není pravdivá reprezentace života na střední škole... ale pokud chci něco, co se blíží realitě, pustím si Freaks And Geeks. Pokud chci fun, pustím si tohle nebo Mean Girls. Navíc celý ten film řve 90s! Navíc takové ty 90s, které ještě pořád zavání 80s. Nevýhodou zápletky je nicméně to, že je celkem předvídatelná... ale to je i možná tím, že jsem viděl hodně filmů a nejsem blbej... asi... Cool věc na relax.

    • 4.7.2017  13:49

    Žádná série nemá tak zmatenou časovou linii jako X-Men. Máme první tři filmy, které více méně na sebe logicky navazují. Lidé si o nich můžou myslet svoje, většina se shoduje na tom, že třetí je sračka, nesouhlasím, ale každý má holt svůj názor. Pak přišli X-Men Origins, původní nápad udělat původ všech základních a populárních X-Menů... začali s Wolverinem, protože logicky. Jenže film byl sračka, přinesl děsného Deadpoola, jen v rámci možností zajímavého Gambita a u fanoušků se nesetkal s dobrými reakcemi. Takže tento film byl více méně smazán a přišla První třída, která vzala Origins ve velkém a přinesla nám základ Magneta, Xaviera, Mystique, a tak dále. Mezitím vzniknul film Wolverine, malá výplň mezi tím vším, která ale v podstatě nesouvisela s ničím. Ačkoliv se tam s postavou Wolverina stalo dost důležitých věcí a svým způsobem to do jisté míry navazuje na Origins i původní tři X-Meny, film je také de facto zapomenut ještě více než Origins. Pak přišla Budoucí minulost a řekla si: "Mrdat všechno kromě První třídy!" A celý původní kánon tak můžeme zapomenout. Magneto je ale pořád hajzl, i když asi ne... Wolverine stejně dostane adamantium... vlastně se až tolik nezměnilo, akorát více lidé bere mutanty... i když vlastně ne... A teda Mystique je hodná... i když také jen do jisté míry... O tom, že Charles Xavier zemřel ve třetím díle a v Budoucí minulosti je živ a zdráv nebo že Magneto měl přece ve trojce přijít o schopnosti, i když vlastně ne, protože to sérum asi zabralo jen dočasně nebo bůh ví co... asi netřeba řešit. Apokalypsu ani nezmiňuju, všechno je jinak a vlastně stejně, Magneto je hajzl, ale vlastně ne, Jean je zase Phoenix jako ve trojce, akorát asi hodnej... Xavier bere nějaké random prášky... škola exploduje, ale nikoho to nesere... a to jen proto, že Mystique neudělala jeden atentát, tak přišel Apocalypse? A přišel Aocalypse někdy v těch 70. i 80. letech i v původním kánonu před Budoucí minulostí? A jak do toho všeho zapadá Deadpool? No jak vidíte, je to bordel... A teď jsme u Logana... děj se odehrává roku 2029. Blízká budoucnost je vykreslena... zajímavě... Náklaďáky nemusí řídit lidi. Korporace ovládají zemědělství, energy drinky z kukuřice nahrazují prášky, nicméně vlastně se svět nikam neposunul... Trump asi postavil zeď? Neboť Mexiko vypadá, že je víc v hajzlu než obyčejně... Technologie se trochu posunula, ale vlastně ani moc ne... Kanada je asi úplně mimo deals USA, ačkoliv jsou všichni v NATO, OSN a tak... i když bůhví, třeba ne... Jo, promiňte, že to zmiňuju, ale v Budoucí minulosti za budoucnost je stejná jako tato akorát bez Sentinelů? A proč v jedné budoucnosti Charles začal dementit a zabíjet lidi myslí a v druhé ne? Jen protože Mystique neprovedla jeden atentát? Aha... No... asi se do toho nebudu už vrtat... Hugh Jackman to hraje božsky, Laura taky. Je to skvělý film. Není nic tak uspokojivé jako Wolverine a jeho (spoiler) dcera vraždící ty mrdy... fakt. Kamera, příběh, nápad, soundtrack, postavy, výprava, vše funguje jak má. Je to možná nejlepší ze série X-Men. Možná. Ale jak říkám, tak nelogičnost celé série... sere mě to... je to všechno zmatený... no... skoro jako v původním komiksu :D Oukej, mají bod...

    • 20.6.2017  13:27
    The Get Down (TV seriál) (2016)
    *****

    1. část - Tak tomu říkám jízda.... hodně filmů se snažilo zachytit jen blesk v lahvi, kterým byl New York na přelomu 70. a 80. let. Pro mě dodnes rok '77 představuje hlavně punkovou explozi, ale obecně to byl skvělý rok pro hudbu. Jak bylo řečeno v seriálu, rekordní rok pro nahrávací společnosti. Rok disca. A jak vidíme tady, i rok rozvoje hip-hopu. Stejně jako vznikalo tolik punkových kapel díky tomu, že kradli nástroje v zákulisí zašlým rockovým hvězdám 60. let, které stejně měly tolik aparátů, že se v tom samy nevyznaly, tak černoši zase získávali DJ sety díky slavnému newyorskému blackoutu, což je dost zajímavá souvislost, kterou bych si asi nikdy sám nedal dohromady. Nicméně jak jsem řekl, mnoho filmů a seriálů se snažilo zachytit New York v tomto období. Summer of Sam, které se zaměřovalo hlavně na život menšin, sériového vraha Son of Sam, disco, ale i okrajově punk a boom homosexuality. Jojo, nevinná 70. léta plná života bez AIDS a úžasné hudby. Pak samozřejmě CBGB, který se zaměřoval hlavně na punk. Co se disca týče, nemůžeme opominout klasiky jako Saturday Night Fever, Taxi Driver, Annie Hall nebo Dog Day Afternoon. Připočtěme ještě Scorceseho nový seriál Vinyl, který vznikal společně s Get Downem a který potkal stejný nešťastný osud, tedy zrušení po první řadě (nicméně ještě jsem neviděl, takže zkouknu a posoudím, zdali si to zasloužil). Samotný Get Down je ale skvělý... povedlo se mu zachytit skoro vše... komplikovanou politickou situaci, grafitti scénu, rodící se hip hopovou scénu s legendami jako je Grandmaster Flash, Kool Herc nebo Africa Bambaata (v první části je bohužel jen zmíněn), mafiánské podhoubí Bronxu plné pouličních gangů i velkých ryb, disco scénu, gay scénu i punková scéna je okrajově zmíněna (hm, I Wanna Be Sedated nahráno už roku 1977? Dejme tomu...). Krásná barevná pohádka s nabušeným soundtrackem, jo... možná jsem rád, že vše skončilo po první řadě... nicméně ráda bych viděl pokračování skrze pro rap trochu mainstreamovější 80. léta až po 90. léta gangsta rapu, kdy- je očividně Books veliká hvězda. Books, s hlasem Nase, který má šanci být stejně dobrý jako Rakim a LL Cool J dohromady.... No, to odbíhám... co více říct... ano, vše dopadne tak krásně, až je to neuvěřitelné, ale asi mi to neva... mám rád pohádky. A i tak se stane spousta pěkně hnusných sraček... Bronx byl drsnej. New York celej drsnější. Těším se na zbylých šest epizod. 2. část - Ty krávo, další jízda! Druhá část byla... jiná. Upřímně, měla trochu horší soundtrack... pořád našlapaný, ale nebušilo to tolik jako první část... ale možná to bylo jen tím, že jsem si na ten soundtrack tak zvyknul, že už to se mnou tolik neházelo jako napoprvé. Obrovský rozdíl proti první půlce je v tom, že část každého dílu je kreslená, což... je na jednu stranu směšný, tak na druhou to celkem sedí... přeci jen je to taková pohádka. Fantazie. Poluční sen snílků o týhle době, jak by to kéžby mohlo snad bejt, ale všichni ví, že nebylo. Je to strašně hezká představa, ale není to biografie. Konečně potkáme Zulu Nation, konečně potkáme Misty Holloway, Village People, ty vole, zasranýho Dee Dee Ramona! To jsem se culil od ufa k ufu :3 Drag scéna, hotel Chelsea, všichni DJs sjednocení proti Fat Annie a její likvidaci hip hopu. Jakože, trochu mě už začalo štvát opakování... pořád to samý... Zeke nebo Shao to poserou, ale pak další epizodu jakoby se nic nestalo... to samé Zeke a Mylene... ale jak říkám, je to prostě pohádka. A je to prdel. Hochům vše tak nějak moc prochází, řekl bych... Holt Get Down Brothers! Ne, furt je to jízda... chápu lidi, které to až tolik neoslovilo... Ale já se královsky bavil! Yo!

    • 16.5.2017  12:28

    Oukej. tak, byl jsem "donucen" zkouknout celou tuto britskou romkomovou trilogii. Začal jsem poněkud netradičně třetím dílem a skončil druhým. Což také vysvětluje, proč je můj komentář k třetímu dílu tak smířlivý. Po zhlédnutí celé trilogie a možnosti mít kompletní obraz nicméně musím říct, že.... achjo. Takhle... pochopil jsem, že Bridget Jones má být britskou variací na americké romantické komedie té doby plné sexu, vztahů a podivných charakterů. Tím pádem už tak si ten film hraje na něco, co je pro stereotypní konzervativní britské prostředí neobvyklé. Bridget je stereotypní představa třicetileté liberální svobodné ženy. Je trochu při těle, ale ve své podstatě má být sympatická, ačkoliv se občas chová... no... jako piča. Chlastá, kouří, má grupu naprosto debilních kamarádů a shání chlapa. Je vlastně prototyp takové "silné nezávislé ženy," tedy lahev vína, cigárko, zmrzlina a kočky. Ve její na hovno práci po ní začne jet její nadřízený aneb můj miláček Hugh Grant, který tady hraje poněkud netypicky celkem solidního zmrdečka... nicméně mu to nevěřím ani na moment, on prostě nedokáže být slizký děvkař, za kterého ho všichni ve filmu oprávněně mají. Ale to dejmě bokem. Kvůli nějakému pracovnímu nedorozumění si Hugh začne s Bridget... Proč? Bůh ví... Borec, který může mít jakoukoliv ženu, na kterou si ukáže, prostě začne chodit s Bridget, protože.... ji chce jako trofej? Tak proč ji zkrátka neošustí a nejde dál? Sakra, co na ní vidí? Jakože jasně, sto lidí, sto chutí, ale Bridget... ugh... no, to je jedno, láska je slepá... i ta pohlavní. Ona samozřejmě časem přijde na to, že ji však podvádí (kdo by to čekal) a má pak depku. Předtím však potká Darcyho, kterého jí Hugh vylíčí jako pěkného zmrda a.... hele, co se všem, kteří kdy četli Pýchu a předsudek, vybaví při jméně Darcy? Vážení filmoví tvůrci, to jste si opravdu mysleli, že vám znalý divák aspoň na moment sežere to, že Darcy je zmrd? Obzvláště když ho hraje ještě větší zlatíčko než Hugh, tedy Colin Firth? Chápu, kdyby to byl americký film a autoři by tak něžně mrkali na znalce Jane Austenové... ale tohle je britský snímek, produkt země, kde je Jane Austenová snad nejvíce protěžovanou ženskou autorkou na všech školách! No, zkrátka, Bridget (surprise, surprise) zjistí, že Darcy není takový zmrd a že naopak to, co měl Darcy provést Hughovi, provedl Hugh Darcymu. Do toho mezi tím vším operuje určitá vedlejší zápletka o uvadajícím vztahu Bridgetiných rodičů, která.... mně osobně přišla docela zajímavá... určitě trochu uvěřitelnější a přirozenější než vše kolem Bridget. Jistě, i tato zápletka jde do krajností, kdy se Bridgetina máma stane milenkou nějaké teleshoppingového prodavače, stejně jako jeho asistentkou... ale vše dopadne samozřejmě dobře. No, poté shodou nešťastných i šťastných okolností vše vyvrcholí doslovným bojem mezi Darcym a Hughem v ulicích zasněženého Londýna, což.... je sice na jednu stranu velice přehnané, na druhou stranu ale také úžasně komické, takže to beru. Nakonec vše dopadne (samozřejmě) dobře, Hugh je vytrestán a Bridget skončí s Darcym... ugh... co se humoru týče... Jo, je to velmi vtipné, upřímně jsem se bavil velmi dobře. Nicméně tyto mé výtky jsou na místě, protože... sakra, nedokážu tu ženskou vystát... Ale mé výtky asi spíše směřují na knížní adaptaci, vzato kolem a kolem... jakožto film... to funguje... je to svižné a milé. 4* si to zaslouží, protože mě to nenudilo. Spíše jsem občas měl obličej v dlaních a říkal jsem si: "Proč...?" Není to typická britská komedie 21. století. Ale nelituju, že jsem to viděl...A body plus také za vhodný soundtrack. EDIT: A věděli jste, že v tom hraje Salman Rushdie? Ne? A že je vám to úplně jedno? Gut. Protože tomu filmu taky...

    • 9.2.2017  12:19
    Birdman (2014)
    ****

    Jo, proč ne, přide mi to vtipné, bývalý Batman (pardon, "Birdman") Keaton (totiž Thomson) se spojí s bývalým Hulkem (nebo prostě neblíže nespecifikovatelným hrdinou) Nortonem (čti Shinerem) a ačkoliv všichni ostatní hrdinové a jejich herci jsou nazývání pravými jmény, tak oni jsou něčím, čím nejsou. No nebyl by to větší mind fuck, kdyby se to celé fakt jmenovalo Batman? Ty vole, to chceš! No a pak se tam odehrává něco jako Synecdoche, New York (což je mimochodem mnohem lepší film) pro... nechci říct méně inteligentní lidi, ale asi tutšíte, co tím mám na mysli. Semo tamo vtipný, semo tamo prvoplánový, semo tamo nudný, semo tamo wtf. Přes to všechno. Líbilo se mi to, ale plně chápu toho, komu ne. Až příliš mnoho věcí zkrátka nedává smysl a naprosto nic nepřidávají na příběhu (SPOILER), třeba telekineze nebo podle mě zbytečně natažený konec, kdyby se zkrátka zastřelil, bylo by to mnohem zajímavější. Na druhou stranu některé takové zbytečně působící věcí mi přišly skvělé a komické, například polonahý úprk New Yorkem, představa létání, ačkoliv vlastně jen jel taxíkem nebo ten řvoucí herec při alkoholové scéně(konec SPOILERU). Takže nyní se nabízí otázka... 3* nebo 4*? Ty jo, rozhodně 4*, by to musela být o moooooc větší sračka, abych dal 3*. Vůbec hodnotit jen do 5* je sranec, systém na IMDB nebo Rotten Tomatoes mi přijde mnohem lepší... takže tak! Poukazovat na to, že je to jen další americká filmová masturbace je asi zbytečné... a co jako. "If I could make there, I'd make it anywhere," Frankie věděl, o čem mluví...

    • 30.10.2016  11:34

    Wowko jsem nikdy pořádně nehrál, ale jako menší jsem si zamiloval WarCraft III a jeho příběh, takže tohle celé je mi velice povědomé, ač ze známých postav jsem viděl jen Medivha nebo Groma Hellscreama. Nerdi nadávají, že to nedodržuje knížky. No a co, to ani Hobit, Pán prstenu nebo Star Wars VII, a přitom to jsou skvělé filmy. Jakože plný počet dát nemůžu, protože... nevím, z neustálého sledování internetovách kritiků z CA jsem se stal poněkud vybíravým a více všímavým vůču filmům, pročež mi tady konkrétně vadil střih scény, místy dost nepřirozený dialog a zčistajasné porozumění určitých věcí postavami, jejichž myšlenkové pochody nám jsou prostě utajeny... ale jinak je to pocitvá scifárna, žeru herce, který hrál Medivha, strašně se mi líbí určitá lehká chemie mezi charaktery, opravdu věřím, že jsou příbuzní nebo přátelé, když pláčou, fakt věřím, že pláčou, což je u adaptace počítačové hry opravdu skvělé... a hlavně, postavy umírají, hodně hlavních hrdinů zemře, což vždycky u filmů oceňuju, když s divákem nejedná jak s miminem. Lze v tom všem najít i určitý sociální komentář ohledně toho, jak Orkové prchají ze své mrtvé země a přináší svou kulturu do jemného světa lidí, kteří jsou sice hodní, ale chápou, že se jim musí bránit, ale jsou někteří, kteří se chtějí přizpůsobit a pak tu jsou náboženští fanatici, kteří si chtějí všechny podrobit... well, možná je to až trochu obvious :D K Lotharovi chci říct, že je to brutální hrdina, oceňuju každého, kdo zabije soka na dvě rány a podstatnou část dobrodružství prožije bosky (jako John McLeane)... Nový čaroděj je také velice sympatický, obecně se mi vyskreslení postav líbilo, vžil jsem se i do toho všeho CGI, které bylo použilo s mírou jak to jen šlo... možná to celé maličko připomíná Avatara, když se nad tím vším zamyslím... ale to nevadí... zkrátka nebýt těch několik podstatných chybek, určitě bych si to užil více. Za mě je to minimálně nejlepší film na motivy počítačové hry, který kdy vznikl. A to je sakra co říct!

    • 23.10.2016  18:18

    Well, tohle Britům nesedí... aspoň myslím, nevím... jakože byl jsem donucen na to jít, aniž bych viděl předchozí díly... ani ten zasranej Hugh Grant tam nebyl. Ale zabavilo mě to a slovy Zdeňka Izera: "Musíte být vděční, že je to barevné, hýbe se to a je to na pokračování..."

    • 9.7.2016  19:52

    Jo, hodně toho není domyšlené, bohužel. Přesto dávám 5*. Ano, plno cliché, podivné zvraty a nevím, do jaké míry to koresponduje s původní předlohou (přiznávám se, nečetl jsem a stydím se za to). Ale myšlenka skvělá - jak by to asi vypadalo, kdyby blázni ovládli blázinec aneb Přelet na kukaččím hnízdem trochu jinak. Nápad bezvadný, herci se snažili (hm, možná přeci jen ten Caine měl trochu v paži, asi není zvyklý hrát záporáky) a líbí se mi, jak ani jedna z postav nebyla absolutně kladná, všichni byli tak trochu blázni, ale to bych předbíhal. Prostě.. jo. Poukázání na metody 19. století, co se domovů pro duševně choré týče, neuškodí dnešnímu člověku a obecně... milý film, který možná zkurvil Hollywood. Plus ještě bych vypíchnul, jak se zde mísí několik žánrů všeho možného - komedie, drama, horor, romantika, adaptace. No prostě stojí za zkouknutí,

    • 8.7.2016  13:37

    Nesouhlas s Obelixem, tenhle film je nějak výjimečný, působí trochu skoro jak parodie... přirovnal bych to ke Vřískotu. Snaží se si dělat prdel z klišé, které provázejí všechny filmy tohoto druhu a pak do nich sám sklouzne. To považuju za... minimálně podivné. Bavilo mě to, žeru JT, Kunis je rozhodně lepší jak v Méďovi, Harrelson umí zahrát snad skoro všechno a různá camea jsou dost zábavná. Jason Segel jako chlápek v romantické komedii, Andy Samberg a Emma Stone jako ex... pobavilo.

    • 25.12.2015  22:03

    Truly beautiful :'( Ne, dobře... jo, je to prostě opsaná čtyřka. Jo, Kylo Ren je mladej Snape. Ale prostě chtěl jsem, aby to bylo dobrý, takže vidím, že je to je dobrý. Sorry. Pokud vám přijde, že to nemá duši, fajn, já ji tam viděl. Dokonce i ten humor mi přišel vtipný (přišlo mi, jakoby si něco vypůjčili od College Humoru, zajímavý). Líbí se mi to. No a co.

    • 13.12.2015  19:11

    Kdyby to nebylo tak dlouhýýýý... achich ouvej... co je dobrý, je fakt boží... co je dlouhý a divný, je strašně dlouhý a divný...ale tak což... Kemr jako Kozlík, fascinující... Menšík jako charakter, který ani v knížce není, k pokukání... Vašáryová je buď děsivá a strašidelná a nebo je to vážně Marketa Lazarová... je to holt umění, no, Bergmanovi by sa to páčilo, hej... co víc říct... co je pitomý v knize je pitomý i tady... stačilo by.

    • 15.11.2015  18:22

    Nevím, jak by tento film mohl být lépe natočen. Přijde mi, že je tam všem, tedy aspoň mě tam nic podstatného nechybělo. Na Maggie je nahlédnuto ze všech úhlů, jistě, působí to spíše jako její oslava, ale tak už to u biografických filmů chodí. To by bylo z kulturního hlediska... Jinak... znáte Chumbawamb? Určitě ano, britská anarcho-punková skupina... no, pokud ne, určitě znáte jejich písničku Tubthumping. Pořád nic? No, trochu vám ji připomenu: "I GOT KNOCKED DOWN, BUT I GET UP AGAIN CAUSE NOTHING EVER KEEPS ME DOWN!" Snad už víte... No, tato kapela roku 2013 (tedy v roce, kdy zemřela i Železná lady) vydala své úplně poslední EP nazvané In memoriam: Margaret Thatcher, kde vyjádřili svou neskrývanou radost nad její smrtí. Možná vyzní poněkud nevkusně, ale vsadím se, že nebyli jediní, kdo si nad jejím hrobem přiťukli sklenicí mléka. No... takhle: Z hlediska pravicové a konzervativní politiky byla její vláda naprosto učebnicová. Je to vidět i v tomto filmu. Vložení veškeré ekonomiky do rukou soukromníků a tak. Inu, pokud privatizovala jako Václav Klaus v 90. letech, je celkem logické, že na tom zbohatli bohužel jen ti informovaní, kteří už na tom dávno dobře byli. Nenávist vůči ní z dělnických tříd se jeví naprosto logicky. Privatizace státního majetku samozřejmě stálo mnoho. Jako u nás. Nicméně tady i tam to přineslo své ovoce. Nebo ne? Jak se to vezme, otázka pro ekonomy, co z toho měl "kapitalista" a co z toho měl "hloupý proletář." Mimo ekonomickou sféru... válka ve Falklandech byla v pořádku. Ano, z hlediska britské politiky jasný krok. Šlo o napadení území. Žádný Vietnam. Ztráty na životech, jo, hm, hádejte, co se stává v takové válce, lidé umíraj, surprise, surprise. Když vás někdo napadne, tak se na něj přece nebudete usmívat. Jinak... co více říct... Song I'm in love with M. T. od Not Sensibles potěšil. Pravičáci většinou opravdu jsou šťastní lidé. Vždyť většinou mají všeho dostatek. Takže tak.

    • 8.11.2015  14:38
    Interview (2014)
    *****

    Asi stárnu, ale je to pořádny nářez 8-) Má to vtip, akci a pořádnou porci americké cheesiness. Co už. Have fun.

    • 31.10.2015  22:09

    Připojuju se k Dr. Wolfensteinovi a přisvědčuju, úsměv od ucha k uchu je povinost! Ne, vážně, naprosto úžasná záležitost, obzvláště pro dnešní den. Pravidla jsou celkem jasně vymezena, něco sice nedává moc smysl, ale je to horor, musíte aplikovat horror logic. Zážitek, úžasně to vypadá (jak řekl NC, naprosté halloweenské porno), atmosféra krájecí a... to prostě musíte vidět!

    • 28.10.2015  21:46
    DonT Stop (2012)
    ****

    Ty vole... Nebýt té druhé půlky, tak je to skvělý. Ne, nevím, jaký to bylo, jsem mladý ucho. Ale tohle mě bavilo. Titulní song je skvělý, na soundtracku prostě potřebujete Clash! Prostě zpočátku to celý vypadá skvěle... a pak se to počesku začne všechno srát... Proč počesku? Hej, nevím, přijde mi, že problém většiny českých filmů je nemístný pesimismus... prostě je to tak strašně zbytečnýho... házet Viciouse pod náklaďák... rozmlátit držku všem těm "zlým" punkáčům... to, jak se vylíhnul zrzoun, bylo taky pěkně nechutný... a tohle je u všech českých filmů stejný, přístup "všechno je v hajzlu." Doprdele proč. Jo, dobře, tenhle film v samém základu končí celkem na veselé notě a pankáčské notě, ale prostě... ty vole, co do hajzlu... pf. Fakt, naštvalo mě to. Jinak čirá fun.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace