Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Krátkometrážní
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (4)

plakát

Alita: Bojový Anděl (2019) 

Alita je čistokrevný, akční teenage blocbuster, který disponuje velmi přehlednou, kontaktní akcí, která nenudí, a poctivými, naivními emocemi, které se střidají ve svižném tempu. Film na nic nečeká a už od prvních minut jsme uvrženi do klasického, nepřekvapivého děje o rozdělené společnosti na chudé a bohaté. Alita ma výborné herecké obsazení, které bohužel nedostane tolik prostoru a psychologizace, kolik by si zasloužilo - jedná se zejména o Mahershala “Bladea” Aliho a Jennifer “ultra milf” Connelly. Nejvíce lidská a přirozená je ve filmu samotná Alita, která dokáže být jak ztřeštěná teenage holka, tak ale i bad-ass válečnice, za což patří tvůrcům palec nahoru. Jsem rád, že se režisér Rodriguez vrátil po dlouhé době s filmem, který obsahuje důslednou a hravou režii. Otevřený konec díky řadné porci akce tolik nevadí. Vlastně se těším a doufám, že pokračování vznikne, i když to asi bude mít Alita vzhledem k celosvětovým tržbám těžké.

plakát

Godzilla II Král monster (2019) 

Pokud má smysl vidět tento film, tak jedině v IMAXu na obřím plátně a se špičkovým zvukem. Jediné, co na pokračování Godzilly stojí za to, jsou právě velké celky prastarých monster a zvuková stránka filmu. Zbytek je opravdu velká bída, až je mi to líto, protože Edwardsova Godzilla byla slušným filmem, kde hlavní monstrum bylo skutečným králem. Toto pokračovaní je naprosto klišoidním, nenápaditým a hloupým mishmashem, kde lidští hrdinové, kterýmž je věnováno příliš času, jsou naprosto jednorozmerné, nudné, tisíckrát viděné loutky. Přitom obsazení je velmi slušné. Ani samotná monstra nedostávají dostatek prostoru a vše tak působí zmateně, nebo předvídatelně. Boje jsou neoriginální tmavé digi bordely, kdy Godzilla zakročí vždy v poslední možný okamžik. Zív. Škoda, v rukou nerutinerského režiséra by to mohla být dobrá podívaná. Druhá hvězda za IMAX!

plakát

Skleněný pokoj (2019) 

Vyčpělé tři hvězdy. Technicky dobře zvládnuté, ale nepřekvapivé a nedůmyslné melodrama, které je příliš zkratkovité a neživotné. Film se snaží o příliš Hollywoodský styl, přitom mu schází to hlavní - autentičnost. Až na pár neoriginálních vyjímek i emocionálně chladné a toporné (nejvíce patrné v nefunkční, expoziční scéně se zasebevražděnou, inženýrovou manželkou). Herci hrají velmi naaranžovaně, jako bych při jejich hraní slyšel režisérovy povely. Některé postavy vyloženě zbytečné nebo naprosto nevyužité. Třetí hvězda v hodnocení náleží samotné vile a závěrečné scéně, která se ale nepříliš pojí s tím, co jí předchází. Zadaptovaná látka by si zasloužila nějakou HBO nebo Netflix minisérii, jelikož jako ani ne dvou hodinový film funguje pouze povrchně a nevyužívá svůj potenciál.

plakát

X-Men: Dark Phoenix (2019) 

V pohodě průměr, který působí díky výpravě a lokacím rychleji upečeným a levnějším dojmem. Vévodí scény s Fassym a povedená závěrečná akční scéna ve vlaku. Zbytek je už tisíckrát viděná formule - je vidět, že tento x-menovský vesmír je již vyčerpán a pouze recykluje. To platí obecně pro filmové komiksovky, chtělo by to pauzu. Recykluje i Hans Zimmer, ale pěkně. V IMAXu jako vždy pohodová podívaná, která neurazí, ale ani dlouho v mysli nezůstane.