Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Horor
  • Krimi

Recenze (457)

plakát

Bridget Jonesová - S rozumem v koncích (2004) 

První díl byl rozhodně lepší ... i když je tady hodně vtipných momentů, je tu i spousta hluchých míst, např. scéna z Thaijského vězení je neuvěřitelně naivní a hloupoučká, skoro bych řekl že je to spíš odkaz na podobné muzikálové scény (např. Chicago). Myslím si že i ten sladkobolný a tolikrát obehraný závěr usmíření před zraky spousty lidí si mohli tvůrci odpustit a vymyslet něco lepšího.

plakát

Crash (2004) 

Zajímavé. Znepokojující. Hodně. Na Ameriku nezvyklé, originální. Přesto bych v duchu první půle filmu příběh zakončil, byl bych jako režisér v tomto případě mnohem tvrdší. Např. sladkobolná scéna, kdy si Sandra Bullock padne do náručí s mexickou hospodyní (nebo equádorskou, paraquaijskou, co já vím, sice I O TOM je ten film, ale opravdu ji nedokážu zařadit, tak promiňte padnou), je vyloženě směšná, snad si tvůrci mohli v tomto případě odpustit to (pro americké filmy) nutné morální ponaučení. to samé platí o scéně "záchrany z hořícího vraku" - asi nejsem sám, kdo by to natočil jinak. Ale i beztak - hodně zajímavý titul!

plakát

Den poté (2004) 

Kdyby se film držel tempa, která má během první třetiny filmu, dal bych mu asi pět hvězdiček. Bohužel v okamžiku kdy začíná "záchranná akce", kdy se otec snaží v zamrzlém New Yorku najít syna, film trochu ztrácí tempo - zbytek fílmu pak čekáte na nějakou finální akci, ta se však už nekoná. Dějová linie je velmi podobná Dnu nezávislosti nebo Godzille ("nechápaví" úředníci, osamělý vědec, který jediný ví co je správné) a svého tvůrce nezapře. Místo amerického patriotismu zde máme sentimentální rodinou strunu ("táta mi to slíbil, táta to dokáže"), druhá nejčastější vložka amerických filmů, ale kvůli té dvouhodinové podívané bych to tvůrcům odpustil, když už si myslí, že to bez toho nejde. Herci u těchto příběhů jak je známo nehrají hlavní roli, ale výkony Dennise Quaida a Iana Holma coby starého profesora jsou příjemně civilní. Tou hlavní hvězdou filmu jsou samozřejmě bezchybné triky, při kterých opravdu mrazí v zádech - zejména apokalyptická scéna tří tornád v L.A. byla opravdu působivá. Humoru je tu oproti Godzille nebo Dnu nezávislosti poměrně málo, snad s výjimkou hlášky "Mexiko přijme americké uprchlíky, s podmínkou že jim USA odpustí zbytek státního dluhu". P.S. Není vám takhle chladné počasí, které letos máme na počátku léta podezřelé?

plakát

Hop nebo trop (2004) (seriál) 

Sice jsem měl od třetího dílu pocit že tempo poněkud vázne, jakoby tvůrci najednou nevěděli co se zbylým časem (možná se zde projevilo i to, že původně měl být seriál jen třídílný), ale rozhodně bych se přimlouval za pokračování. Díky tomuto seriálu jsem strávil 4 příjemné večery a partou, se kterou bych i já docela rád někam jel - nejsou to žádní géniové ani supermani, prostě jen skupinka lidí, která se ráda dobře baví, mají své chyby a jsou dost skuteční. Kromě toho si myslím že tenhle seriál je přímo "reklamou" na naší krásnou českou přírodu a že nejden člověk po shlédnutí bude uvažovat o tom, jeslti přece jenom nepojede v létě na vodu nebo nevytáhne kolo ze sklepa o něco dřív ...

plakát

Já, robot (2004) 

Pravda je že, co se týče námětu, tohle všechno už tady bylo, ale je to tak pěkně a efektně udělané, že to až bere dech. Klobou dolů před prací trikových specialistů, opět posunuly toto umění o kus dopředu! Mohu jen litovat, že jsem to viděl pouze na DVD a ne na širokém plátně. Will Smith je jako vždy výborný s jeho typickými hláškami, (pro mě neznámá) Bridget Moynahannová velice příjemná a robot Sanny u mě v závěru vzbudil patčičné dojetí.

plakát

Lovci myšlenek (2004) 

Efektní "hororový" začátek, napětí od začátku do konce. Je fakt že filmů typu "kdo z nás tady vraždí" je hodně, ale tady to díky "výcvikovému středisku" a hlavně těm figurínám bylo docela zajímavě ozvláštněné (upřímně řečeno celý film jsem si myslel, že ta figurína ženy v tom baru figurínou není). Navíc mě bavilo přemýšlet s hlavními postavami, co dalšího se může stát. Poměrně překvapivé bylo (i když ne na škodu) "vyžazení" známých tváří v podstatě hned po začátku.

plakát

Metro (2004) 

Je to takové divné. Zezačátku atmosféra opuštěného metra a děsu z někoho či něčeho neznámého celkem ujde. Pak následuje pár drsnějších scén, občas jakoby se tvůrci snažili vyvolat určité pochopení (?) k ----- (nebudu prozrazovat). Mám pocit, že se z toho ale dalo vytěžit víc. Tady, stejně jako u různých sci-fi filmů typu Kontakt, Koule nebo Leviathan, je prostě atmosféra "než se ukáže, kdo zatím je" lepší. Bohužel se to dozvíme už tak ve třetině filmu a pak už jen následují klasické honičky v různých tunelech a chodbách, i když o pár překvapení či působivých scén nouze není. Ale že by tvůrci vše úplně vysvětlili, to se říci nedá ...

plakát

Milenci a vrazi (2004) 

No - knížku jsem nečetl, takže k filmu asi přistupuji trochu jinak než většina těch co ji četli a napsali ty "strhující" kritiky. Líbila se mi ... nebo spíše podle mého byla dobře zachycená atmosféra ospalého severočeského města v létě '66, stejně tak jako ona "bezmoc", šeď, nuda, marná snaha hlavních postav. Hudba byla velmi příjemná, protože tuhle hudbu mj. můžu. Bylo tu dost dobrých hereckých výkonů. Někdo odsuzuje postavu Ondřeje Vetchého jako možná nevěrohodnou, ale takoví lidé existují, pár jich znám, věřte mi. Která postava mi naopak přišla trochu přehnaná, byla ta doktorka Veroniky Žilkové. Připadalo mi, jakoby sem občas sklouzla z nějakého dalšího dílu Tele Tele. Co se týče kamery - nevidím to tak špatně, jak se tu mnohde píše. Jak už jsem napsal, atmosféru se podle mého vystihnout podařilo, to je přece také zasluha kamaramana, ne? Nemůže být pokaždé kamera ohromující v každém detailu, v každé scéně, nemůže být akční, dokumentární, co já vím ... Tady prostě kamaraman svou práci odvedl. Přesto však dávám tři hvezdičky kvůli několika hluchým místum a ke konci už podle mého zbytečného natahování děje.

plakát

Non Plus Ultras (2004) 

Zase trochu jiný pohled na problematiku fotbalového chuligánství ... u tohohle jsem se ale místama celkem bavil - a i když film nemá žádnou výraznou záplatku a zakončení, dá se to (možná i díky celkem dobré kameře a hudební složce) vidět.

plakát

Paparazzi (2004) 

Na tomhle filmu mi vadilo hned několik věc (POZOR SPOILER)í: 1. To, co už bylo řečeno zde v diskuzích i externích recenzích - paparazziové jsou zde vylíčení jako smečka bývalých gangsterů, jako vyložení hajzlové. Od filmu bych očekával trochu objektivnější pohled. Pokud si někdo chtěl vyřídit své účty s těmito lidmi, neměl by to dělat podobnou cestou a zatahovat do toho diváky. Navíc, o spoustě rádoby hvězd (nemusíme chodit ani daleko - stačí u nás otevřít Spy nebo Šíp - taková Bartošová je v každém čísle několikrát) by nikdo nevěděl nebýt právě oněch paparazziů. 2. Film se celkem bez ostychu zastává hesla "oko za oko, zub za zub". Jestli ovšem dle tvůrců má být pomsta za rodině způsobenou neúmyslnou nehodu v podobě dvou vražd, jednoho falešného obvinění a jednoho podvržení dokazů, navíc to vše má být bez trestu, tak to pardon! 3. V podobném filmu bychom asi měli hlavnímu hrdinovi fandit, ztotožnit se s ním, chápat ho. Tady to ovšem nefunguje, Cole Hauser nemá ani charisma, ani sympatie, rodinné scény mě k smrti nudily a pocit "ohrožení rodinného krbu", který se tvůrci patrně snažili u díváka vyvolat, u mě prostě nefungoval. 4. Celý ten přerod nové akční star v bezcitného, mstícího se člověka, prostě tvůrcům nebaštím, je to naprosto nevěrohodné.