Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Horor
  • Krimi

Recenze (1 490)

plakát

Sběratel polibků (1997) 

Slušně natočený thriller s temnou atmosférou bohužel ničí poslední půlhodinka, během níž celé to kouzlo a napětí postupně vyzní do ztracena - může za to hlavně mdlý záporák, protože Freeman odvedl tradičně vynikající práci. Trochu právem zapomenutá perlička.

plakát

Podezření (2000) 

Někdy mám škodolibou radost z toho, když během úvodních titulků odhadnu, že bude celý film o výkalu (i když je ta radost spíš podvědomou kompenzací toho, že ztrácím čas sledováním škváru). I kdybyste se předem nepodívali na filmografii Stephena Hopkinse, díky hudbě a prostřihům určitě přijdete na to, že rejža většinu své kariéry točil televizní seriály. Devadesátkové televizní seriály! "Podezření" je zvláštní druh špatného filmu, který s gustem promrhal všechny dobré karty, které měl v ruce - exotické prostředí, známé ksichty, polonahou Moniku, slibné úvodní rozdání a první minuty hry, nápad s prolínáním časových rovin. A pak to jde do kytek. Scénář, postavy i dialogy - všechno se postupně rozplizne do zoufale beztvaré podoby, veškerá "šokující" odhalení a zlomy končí v lepším případě nechápavým údivem, v horším případě totálním zklamáním. Stejně jako Monika, když přestane špulit a pokusí se hrát. Konec. Právě jsem si uvědomil, že jsem promrhal další cenný čas na napsání jednoho zbytečného odstavce o jednom naprosto zbytečném filmu. Nezopakujte moji chybu.

plakát

Stíny zapomenutých předků (1964) 

Vizionářsky natočená etnografická freska, lidová magie v magickém objektivu kamery. "Stíny zapomenutých předků", to je detailně propracovaný svět huculských tradic v překvapivě záživném provedení okořeněném neotřelými, ale vždy naprosto účelnými audiovizuálními experimenty. Klenot.

plakát

Cesta do Indie (1984) 

"A Passage to India" působí dojmem, že Lean po "Mostu..." a "Živagovi" na dvacet let zamrznul v himalájském ledovci. S klidným svědomím bych ten film tipnul na polovinu šedesátých let, je to přesně ten typ teatrálně přepjatých dobrodružných dramat s roztomile papundeklovými postavami. Sečteno, podtrženo - krásné krajinky v dlouhatánském a přeplácaném filmu s tradičně nesnesitelnou hudbou Maurice Jarre'a. Ztráta času.

plakát

Prstoklad (2005) (TV film) 

Pikantní příběh, v kterém není nouze o překvapení a zvraty, začíná být v poslední třetince trochu naředěný a v kulminačním bodu balancuje na hraně telenovely. Knížka asi byla mnohem lepší, protože tato adaptace bohužel nezapře levnou televizní produkci - celkový dojem kazí sterilní, seriálová hudba, podprůměrné herecké výkony a nudná kamera. Přesto "Zlodějka" není úplná ztráta času a s klidným svědomím ji můžu doporučit. Nejen kvůli lesbickým scénám a viktoriánskému pornu.

plakát

Velká nádhera (2013) 

Upřímně - leze mi na nervy většina aspektů italské mentality, kultury a chování - u filmů jako je tento proto s obtížemi rozlišuju, co je míněno vážně, a co ironicky. Tentokrát jsem se přes to ale nějak přenesl a "Velkou nádheru" si bez větších problémů vychutnal. Poetika a suchý sarkasmus, elegance i obskurní lidovost, poklona i vykrádačka Felliniho, óda i karikatura na Řím. Mňamissimo.

plakát

Jude (1996) 

Bláto, slzy a beznaděj. Jako byste smíchali Dickense s Requiem for a Dream. Juda a Sue stále znova sežvýkávají a vyplivují bezútěšné ekonomické podmínky a ještě bezútěšnější společenská atmosféra zatuchlé bigotnosti, nezájmu a sobectví. Ústředním postavám je to ale málo, a tak se dodatečně mučí komplikovanou mašinérií potlačovaných vášní a hrdosti. Zajímavá je narace příběhu - většinu filmu jsem se vlastně nudil a postupně jsem se nechal uštvat. Divák je donekonečna vláčen z jednoho segmentu (nebo spíš z jednoho průseru) do druhého. Někdy jsou ty přeskoky příliš rychlé a rušivé - "Jude" je jeden z nemnoha filmů, který mohl být klidně o hodinu delší, aby měl divák čas navázat ještě lepší kontakt s hrdiny. Milostné tango ústřední dvojice stále více připomíná danse macabre, v klíčové, zdrcující scéně ke konci filmu se Jude a Sue definitivně zlomí a vlastně si prohodí pozice z počátku jejich vztahu. Smutná, depresivní, krásná sonáta.

plakát

Hobit: Šmakova dračí poušť (2013) 

Po hodně slabé jedničce jsem nečekal zázraky, takže jsem se vlastně nemohl zklamat. Popcornová prasárna bez srdce. Roztříštěný děj, tuna zbytečných vycpávek a postav, plochá a naprosto sterilní scénografie - tyhle tři kameny táhnout Hobita ke dnu a já se bojím, že ho v třetí části Jackson velkolepě, definitivně utopí. Z celého filmu jsem si opravdu užil vlastně jen jeden okamžik ve splavu po řece, kdy kamera po několik vteřin sleduje sud, který vyskočil na břeh a cestou rozválcoval několik skřetů. To je na tři hodiny akčního filmu trochu málo.

plakát

Paní Brownová (1997) 

Vidím, že jsem tady skoro sám, koho dostal tenhle polozapomenutý, nenápadný klenotek. Skvěle obsazený a zahraný duel dvou hrdých, svérázných bytostí krásně vyniká na pozadí chladné skotské přírody a ještě chladnějších zámeckých sálů. P.S. Film dokonale doplňuje neméně zajímavá Královna Viktorie - novější snímek popisující Viktoriino mládí.

plakát

Piano (1993) 

Dokonalá symbióza obsahu a stylu, vzácná ukázka filmu, který dokáže být citlivý i syrový zároveň. Novozélandská příroda je už sama o sobě dostatečně surreální, a tak vytváří skvělé prostředí pro příběh, který je také tancem kontrastů - vášně a rozumu, špíny a čistoty, krásy a znetvoření. Úžas.