Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Drama
  • Western
  • Krimi
  • Akční

Recenze (1 203)

plakát

A.A.A. Massaggiatrice bella presenza offresi... (1972) 

Bylo by na dlouho psát co je na tomhle filmu všechno špatně, takže to krátce shrnu. Fidani se rozhodl, že doslova zkurví další žánr. Tentokrát se vrhl na giallo a hlavní antihrdinkou (i když v očích Fidaniho to byla nejspíše skutečně hrdinka) udělal děvku. Nekecám. :=) Rozmazlená osmnáctiletá holčička si nerozumí s otcem, a tak svůj problém začne řešit tím, že se odstěhuje a dá se na prostituci. Zaplatí si inzerát do novin a klientela se začne rozrůstat. Zanedlouho ji osloví pasák a dohazuje ji "lepší" - rozuměj bohatší - zákazníky. Ta holka má přítele a i když sama vleze do postele s každým platícím sebesliztějším chlapem, tak mu vyčítá že flirtuje s její kamarádkou. S čím ale nepočítá je, že její zákazníky začne někdo vraždit. Rozbíhá se jakési vyšetřování (nuda skládající se z porovnávání otisků prstů). Fidani si nejspíše představoval, že giallo znamená, že ve filmu musí být žlutá, tak dal vrahovi žluté rukavice... K samotnému formátu filmu. Půlka je soft porno a v druhé se řeší vztahy mezi dívkou a jejími rodiči, pasákem, spolubydlící a přítelem. Samozřejmě jak je u Fidaniho zvykem, nemá to žádnou atmosféru, napětí, drama, a vlastně skoro nic, co by bylo osvobozující kvalitou, snad až na výkon Jacka Bettse (či Hunt Powerse), který ukazuje, že celkem hrát umí. Fidani si neodpustil ani stupidní porno trashové komické scénky. Za zmínku stojí úvodní titulky (asi nejlepší část filmu), které jsou ve stylu seriálových Profesionálů, i když nepochybuji, že to nebyl jeho originální nápad, ale jen to okopíroval, protože to nic nestojí a snadno se udělá.

plakát

Acquasanta Joe (1971) 

Ok režie ale otřesnej scénář a navíc k tomu příšerná experimentální techno hudba. Tomu neuvěříte, dokud to neuslyšíte. Fungovalo to jenom u duelu v kasinu, což je asi jediná dobrá scéna ve filmu. Dobře, ještě tu je Harrison, kterej tu má pár zabavnejch scének, ale to je skutečně všechno.... Od poloviny prakticky nekoukatelný.

plakát

Ada (2021) 

Ok, hlavní nápad je sice dobrý, ale zbytek filmu už nemá, čím by moc zabavil. Nekonečně dlouhé záběry na krajinu a na postavy, které na sebe většinu času jen důležitě čumí a já se u toho nudil. Dokonce jsem musel přetáčet, abych to dokoukal.

plakát

Adios Django (1966) 

V našich končinách vlastně westernová televizní klasika, na kterou jsem se jako malej vždycky rád v televizi podíval už jen kvůli ikonickému Nerovi. Ale i tak je to jeden z těch lepších italských westernů.

plakát

Aenigma (1987) 

Osmdesátky prostě zlikvidovaly všechnu invenci v italském filmu. Už jen trapně kopírovali trendy v USA. Z Aenigmy je cítit vše možné z oné doby a dokonce i víc připomíná tehdy tak populární slasher než horor. A to ten nejhorší možný slasher, jaký si dovedete představit. Hromada hloupých teenagerů na odpis. Ta mystika toto zakrýt nedokáže. Vzpomínaná scénka se šneky je mimo moje chápání. To si Fulci snad dělal z producentů srandu. Šnek zabiják, ok.....

plakát

Afoňovo zmoudření (1975) 

Film, který ve své podstatě neztratil nic na aktuálnosti. Afonja je ztracený starý mládenec, který nemá žádný smysl života, a tak pije a v práci se fláká, co to jde (zajímavé, že hlavní hrdina je skoro antisocialistický v roce 1975 v SSSR). Má ovšem taky zlatý srdce a nakonec ho zachrání nečekaná láska. Kuravljov je v hlavní roli skvělý. :=)))

plakát

Agatha Christie's Poirot - Kočka mezi holuby (2008) (epizoda) 

Chápu, že vesměs každý režisér chce být moderní a do určité míry je moderní vzhled příjemné osvěžení pokud se neopakuje stále dokola. Současně nelze opomenout, že na Poirotovi byla právě ona starosvětská konzervativní kamera tím co divákovi pomohlo nasát atmosféru oněch let. A mně zrovna neimponuje podivně nasvícený kýčovitý vzhled. Doufám, že poslední díly se budou nést více v klasickém duchu. Jinak spíše podprůměrný díl.

plakát

Agatha Christie's Poirot - Opona - Poirotův poslední případ (2013) (epizoda) 

SPOILER: Když Poirot napsal ve svém posledním dopise Hastingsovi, že to co se dozví ho bude skutečně bolet, na mysl mi přišlo několik možných scénářů, myslel jsem hlavně, že půjde o Hastingsovu dceru, že ji Poirot kvůli Hastingosovi ochránil od oprátky. Pravda je mnohem horší. Z Poirota je vrah a Hastings má na triku pokus o vraždu! Teď si pomyslíte, že k tomu určitě oba měli oba velmi závažné důvody. Přece by nevraždili jen tak kvůli malichernosti. Omyl. Hastings se rozhodne pro vraždu, protože nechce, aby si jeho dcera vzala jistého muže, o kterém se tento zpravidla mýlící se génius domnívá, že je vrah. A Poirot zase bere "spravedlnost" do vlastních rukou. Proč "spravedlnost" v uvozovkách? On totiž "vrah", kterého Poirot zavraždí není skutečný vrah, ale jen obyčejná pavlačová drbna. A ostatní kvůli jeho drbům začnou lidé v jeho okolí vraždit. On je nenavádí k vraždě, jen jim podsouvá nepravdy. Neuvěřitelně stupidní zápletka. Starý dobrý Poirot by se leda zamračil, pohrdal onou osobou a řekl, že takové jednání není trestné a kdyby mělo být, pak by polovina Anglie musela být popravena.