Adam Bernau

Adam Bernau

Miroslav Zapletal

Česko
Nikdo

53 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 16 23 30
    • 2.9.2017  00:52

    Vydrženo sledovat až do výstupů té mladé píči. Což neznamená, že by to do té doby nebylo trapný.

    • 30.8.2017  02:03

    Vitexi, Jana Němce jsem osobně neznal, ani o jeho osobě nic nevěděl, ale nějakou pomůcku, vlastně jakousi antipomůcku jsem měl, totiž že jsem viděl jeho O slavnosti a hostech a hlavně Démanty noci. Tyhle filmy a tenhle týpek? Oukej. Takže působení proběhlo, žádný strach. A ještě k tomu Mádl. On za to nemůže, ale čumět na něj a věřit, že je jako režisér Němec v roce šedesát osm, to prostě nejde. Nevím, jestli je tak dobrý herec, nebo miláček bohů, nebo já tak otupělý, ale nakonec mu stejně baštím všechno a už scéna výslechu je úchvatná.Název jsem původně považoval za infantilní opičení. Že odkaz názvu je adekvátní koncepci, jsem sice záhy pochopil, ale teprve k závěru jsem konečně zjistil, jaký mělo důvod a smysl vidět Vlka z Wall Street. Na tom filmu je totiž hodnotné právě jen to, že slouží jako "médium" Němcově narcistně-parodické sebepresentaci. Vlka z W.S. stačilo vidět jednou, Vlka z Kr. V. si musím pustit i podruhé. A nejspíš budu taky muset přikročit k pokusu o rehabilitaci V žáru královské lásky. Vždycky jde o úhel pohledu, že.

    • 20.8.2017  12:42
    Bouřlivé víno (1976)
    odpad!

    Když se spojí ideolog Kozák s humoristy Macourkem a Vorlíčkem, je úspěch zaručen, obzvlášť, pojistí-li se Svobodovou hudbou. Uznáte, že jako rodák z vinařské obce, v niž se film natáčel, nemohu hodnotit jinak. Ale Hlinomazův vídeňský brloh byl pěkný.

    • 17.8.2017  12:17
    Horákovi (TV seriál) (2006)
    odpad!

    Lze hodnotit seriál na základě dvou nesouvislých desetivteřinových útržků? Pokud jde o český seriál z tohoto tisíciletí, tak lze. Bohužel to jejich rotující autoři asi nikdy nepochopí.

    • 17.8.2017  12:02

    Nejvíc si budu pamatovat Somrovy oči mrtvolně v sloup a protivnou písničku ve strašně protivném podání Eduarda Hrubeše. Ten člověk má zvláštní celokariérní dar: Ať se objeví kdekoli a dělá cokoli, vždycky kazí dojem. Trochu to napravuje Lackovič, který vypadá úplně jako všichni ti Ratleři a Santeři, které daboval. A samozřejmě Lohniský a Bouše s Brůžkem. Kopecký taky fajn.

    • 17.8.2017  00:05

    Sequens. Věrohodnost a smysluplost jednání a dialogů nepřesahuje úroveň Majora Zemana a rada Vacátko je arogantní prase. Se všemi mluví jako se sprostými podezřelými. Celkově je to fajn. To ostatně Major taky.

    • 6.8.2017  10:52

    V zábavné, ale poměrně seriózní kriminálce s komickými prvky Nahá pastýřka byl Šmídův pan Pacínek fenomenální figura. V tomto filmu je nasazen podruhé (opět v témže prostředí), tentokrát jako ústřední postava. Oukej, navíc výskyt herců jako Landovský, Peterka, Lohniský atd. slibuje skutečné hody. Jenže tento pokus o crazykomedii je tak urputně blbej, že ani Pacínek nefunguje a působí spíš jako výprodej postavy. Jelikož jsem byl k Nahé pastýřce velmi přísný a dal jí jen dvě hvězdičky, Rakev ve snu viděti nebudu raději hodnotit. Je tam pár slušných gagů. Pamětníci a znalci nepřehlédnou typické Nepraktovy obrázky.

    • 6.8.2017  09:59
    Knight Rider (TV seriál) (1982)

    Šemík. Nejlepší kámoš. Mluví, skáče, myslí, zachraňuje svého statečného pána. Taky jsme chytali Vídeň, Radku, takže si dobře pamatuju, že to bylo "Ein Auto, ein Computer, ein Mann". Nehledě k tomu, že "eines" nemůže stát v prvním pádě.

    • 30.7.2017  18:14
    Travis (TV film) (1997)
    **

    Jen několik otázek: 1) Proč se nezkušený režisér rozhodl v jinak ucházejícím pokusu předvést nejhloupější závěr filmu ever? 2) Nebylo by lepší rozhodnout se už před natočením, do které poloviny 20. století chceme děj situovat? 3) Je Blanarovičová ten správný typ laciné zpěvačky? 4) Kdo to Hartleymu pořád volal?

    • 8.7.2017  20:57

    Jedna z nejlepších filmových komedií vůbec. Tetsuo mluví náležitě k věci, nicméně scénáři křivdí nevšímaje si, jak kriticky se zde pohlíží na vžité předpojatosti (viz Pucholt, Lanďák, Zázvorková, nevěsta) i na prasečí mužské způsoby (vedoucí samoobsluhy, tajemník, opět Lanďák a vlastně i "Dynamo Pecka"), vůči nimž je běžná dotyčná bez možnosti adekvátní obrany. Ostatně napojení protirežimní policejní satiry na diskutovanou ošemetnost dosud nikdo z nás neumí náležitě docenit. (Krom toho Tetsuovi uniklo, že onen zločin ve skutečnosti neproběhl - leda ve stádiu pokusu a i to je na diskusi. Že Pomothyho čsfd přejímá do rubriky Obsah výpotky dementů podepsaných jako "oficiální text distributora", je ovšem věc jiná.)

    • 8.7.2017  20:30

    Raroh má pravdu: během dvou minut je autor jasnej. Další dílo jednoho z "klasiků", po jehož zhlédnutí musím tím víc ocenit nedoceněného a polozapomenutého Pavla Hobla. A nevim, proč Brejchová ukazuje kozy, když žádný nemá.

    • 25.6.2017  02:21
    Ratatouille (2007)

    "Nejoriginálnější komedie letošního léta" je další tuctový klišoidní produkt o tom, jak looser zvítězil. Jak je dobré spolupracovat s krysami, vpustit je do kuchyně a nahradit jimi dejme tomu francouzské kuchaře, je také jen variací na stále se opakující téma. Socraates nebude daleko od pravdy.

    • 22.6.2017  10:52

    Má ubohá duše touží a žízní po špíně, tak jako duše ctnostné a zbožné křesťanky touží a žízní po čistotě a cudnosti a po svatém pokoji ode všech chlapů. (Jakub Deml, Zapomenuté světlo, 1934)

    • 17.6.2017  07:31

    3 (Taclík a dialogy doma) + 1 (scénografie a ostatní účinkující) - 1 (pointa) = 3

    • 17.6.2017  06:55
    Dištanc (studentský film) (2017)
    *****

    Skvělý výkon Terezy Brodské. Carda nevím, jestli měl někdy hereckou důstojnost, ale tady ji získal. Dištanc je trapný a otřepaný - formou i obsahem surová hlubinná dřeň Okresního přeboru. Výklady o správném humoru nebo o správném věšení nemohou postihnout poetiku.

    • 30.5.2017  18:52

    To nechci slyšet, až tohle uvidí Mr.Apache.

    • 30.5.2017  18:43
    Já Baryk (TV seriál) (2002)
    ***

    Tento večerníček vlastně stačí poslouchat. Nepilův přednes čehokoli je fenomén a bohužel v tomto případě je Nepilův podíl (přednes i text) to jediné, co celek zachraňuje. Bornovy obrázky působí pouze rutinně, i když špatné nejsou. Jako vizuální filmové dílo je Já Baryk odfláknutá záležitost, které ani ten Born příliš nesvědčí. Až na některé nezapomenutelné výjevy, jako je kreace Řehoře XIII. Co ale sráží Já Baryka nejvíce, je hudba. Odporný kolovrátek ze syntetických kláves. Nechce se věřit, že autorem je génius Maxipsa Fíka a Ajeťáků. Bhužel však Skoumal nejednou prokázal (ostatně i novými řadami těch Ajeťáků), že masivní úpadek jistých segmentů české televizní tvorby v průběhu 90. let se týká i jeho.

    • 30.5.2017  13:15
    Malí létající medvídci (TV seriál) (1992)
    odpad!

    Velmi otravný tuctový produkt ve velmi fušerském provedení. Ekologické zaměření má v tomto v případě pouze ten efekt, že se ekologická tématika stává stejně indiferentní jako kterákoli jiná. Knadsko-chorvatským koproducím se budu napříště vyhýbat.

    • 29.5.2017  00:43
    Monstrum (TV film) (2017)
    *

    Když jsem o příběhu Stalinova pomníku nad Prahou četl v Szczygiełově Gottlandu (mimochodem povinná četba pro každého Čecha), měl jsem pocit, že čtu další temnou pověst ze staré Prahy, že kolem Švecova Stalina pracuje týž genius loci jako kolem orloje, Golema či Faustova domu. Silnější námět filmu si člověk nevymyslí. Polesný s ním naložil tak, že si vymyslel dokonale zaměnitelné melodrama, zjevně bez jakékoli umělecké ambice. Sledujeme milostný a skoromilostný několikaúhelník, k tomu kompletně přebytečnou linku jak z Danyho Smiřickýho o svazačce, která nechce dát (jasně, potřebovalo se nějak pořešit prozrazení toho výletu na hranice) a od začátku do konce všichni vedou hustý protikomunistický řeči jak ti nejdrsnější kovbojové. Pokud zrovna nevedou patetický řeči o tom, že snad jednou bude líp. Samotný námět se rozpadá v několik průřezových epizod bez atmosféry. Jestli někdo v brzké době zkusí "Frontu na maso" zfilmovat jinak a lépe, tak toho Novotného v roli Švece bych možná klidně nechal. Panu Polesnému doporučuji pro příští projekt z 50. let vyvarovat se takových slov, jakože někdo něco "má v genech", nebo že provedením kritiky kultu osobnosti začíná "tání". Espézeteky reklamuje už Marounek.

    • 21.4.2017  13:37
    Narcos (TV seriál) (2015)
    *****

    Tak už umím španělsky plata, plomo, koka, puta, rata a respetable. Ale k věci: Armády chlapíků neustále kouřících cigarety a každou chvíli konzumujících pivo a kořalky stíhají chlapíka, který se alkoholu snad ani nedotkne, ale v každém díle si dá aspoň jednoho jointa. Proto je taky skoro pořád v pohodě, kdežto alkoholici, jak je u nich obvyklé, jsou co chvíli na nervy a mají sklony k agresivitě. A jelikož hulič celou dobu bojuje za vlastní legalizaci, je jasné, kam tento propagandistický projekt směřuje. Jenže komu fandit, když mám rád chlast, tabák i trávu? A aby to bylo ještě zamotanější, pořád se tam mluví o kokainu, který šňupou nějací neznámí lidé kdesi daleko. Občas se některý z nich objeví a alkoholici mu hned rozbijí hubu, aby si vybili vztek, že nemůžou dostat huliče. To trvá dvacet dílů, během nichž se toho dost stane, ale ke konci tráva dojde, což předznamená huličův konec. Ale jak říkám, stane se toho hodně a hlavně se toho hodně ukazuje. Totiž zobrazuje. Mám na mysli dílčí motivy. Je jich hodně, to už jsem asi říkal. Všechny ty obrazy jdou k sobě, mají totiž spojité téma, které je v nich zase naopak tématicky rozčleněno do všemožných poloh. Proto také v závěru, třeba jak hulič v nouzi a bez trávy vyráží na chráněnou farmu, nejde o "naivní a sebeparodickou snahu ohnout Patronův příběh do dojemného svědectví pádu jednoho megalomana" (viz Marigold k 2. sérii), ale opět o další související motivický obraz. Ze stejné posice lze zcela opačným směrem odpovědět na stížnosti pana Sebastiána Marroquína, že jeho otec, Pablo Emilio Escobar Gaviria, si pravdu nezaslouží. Si o no?

    • 21.4.2017  11:34
    Popel a hvězdy (TV film) (1990)
    ***

    Vypravěč (Martin Štěpánek? nepříliš zdařilá volba), alespoň na začátku druhého dílu zcela přebytečný, nám jako very first message celého projektu sdělí, že válka již trvá 20. rok, čímž nás uvádí do doby, kdy trvala jaksi teprve 12. rok. To je asi ta nejmenší nevychytávka celého filmu. Nehodlám si sice s Horakem notovat o objektivitě, ale s jeho kritikou této inscenace se shoduji téměř bez výhrad. Představitelé obou hlavních figur jsou nejen typově dobře vybráni. Valdštejn je Adamírou ztvárněn excelentně (v rámci možností daných scénářem a prací kamery) a také Opočenského Ferdinand je velmi solidní a zajímavou postavou, v tomto případě ale značně na úkor autenticity a trochu i uvěřitelnosti (nočními děsy stereotypně střídaný stoický klid a sarkasticko-etický nadhled v dané situaci je o samotě projevovanými obavami korigován poněkud neorganicky - samotná volba této koncepce postavy ale vůbec není marná a Opočenský to dává skvěle). Ostatní jednající postavy působí do značné míry (hlavně vinou dialogů) jako stafáž. Bitevní a drancovací scény jsou opravdu směšné. Nejen samy o sobě, ale i tím, jak dotvářejí "dobovou atmosféru" filmu. Natočit takové věci levně a spíše symbolicky ano, ale asi to chce trochu promyslet. Práce kamery ve mně vyvolává rozporuplné pocity. Nebanální záběry a způsoby přesunu, o něž se celou dobu snaží, nejednou mají zajímavý a silný efekt, celkově ale působí jaksi paskvilačně, čemuž dává korunu místy naprosto bizarní Pavlíčkův hudební doprovod (asi aby nikdo nepochyboval, že tohle je echt začátek devadesátek se vším všudy, včetně sem tam obnažených koz nějakých dobrovolnic z NEI). Co se obsahu týče, Valdštejnova osobnost i jeho cesta od zbavení prvního generalátu až k Chebu (ale i jiné postavy a okolnosti) jsou podány vcelku věrně historickému obrazu, samozřejmě s nutnou volbou určité podložené spekulace ohledně údajného Valdštejnova spiknutí (sympaticky vyznívá zvláště Valdštejnova vnější ležerní lhostejnost k nabídce české koruny). Avšak již zmíněnými nedostatky a také rezignací na alespoň trochu komplexnější pohled a některé důležité detaily (přičemž jiné jsou pojaty tím, že o nich některé postavy sem tam prohodí slovo) trpí celek natolik, že bez Adamíry a Opočenského by opravdu nestál za nic. Nemohu se nezmínit o scéně zavraždění Valdštejnových pobočníků, která sice odpovídá pramenné infomaci, ale už drobnou zjednodušující (a zbytečnou) úpravou počátečního okamžiku ("kdo je dobrý..." ) vyznívá nejapně, nehledě k televizně zoufalému podání následného masakru. Podotýkám, že celá scéna, o níž máme velmi detailní informace, proběhla tak, že ani nejkomerčnější hollywoodští scénáristi a producenti by na ní nemohli chtít cokoli měnit. Nepochopil jsem ty dvě scény, v nichž Valdštejn jednak bezdůvodně zabíjí souložnici načapaného pacholka, jednak vyplivne mladé posluhovčce do tváře doušek, který mu podala. Nechci si s těmi třemi knihami, které jsem o vévodovi Frýdlantském přečetl, hrát na znalce, ale jestli to není čirá fabulace, potřeboval bych to i já dostat trochu pořešeněji v kompozici s celkem. Jako barvitý doklad vévodovy pověstné bezohlednosti a krutosti je to tady dost mimo, byť by šlo i o skutečné události. Rozhodně mohu čtenáře/diváky ujistit, že i nejsuchopárnější historické pojednání či pouhý výpis faktů Valdštejnovy osobnosti a kariéry bude fascinujícnější než tato inscenace. Přesto všechno si zaslouží pozornost. Ne proto, v čem pouze "není špatná", jak jsem již zmínil. Silná je tím nejdůležitějším, totiž svým umělecko-sdělným záměrem soustředěným souběžně na projevovaná duševní hnutí obou hlavních aktérů, přecházející v rozjímační náhledy a (u Ferdinanda otevřeně, u Albrechta jaksi skrytě, u obou však pod tlakem) v etická nazírání vlastního činění a osudu. A přestože nepodezíráme skutečného Valdštejna či dokonce Ferdinanda z toho, že by se v tomto ohledu nějak příliš podobali Boučkovým postavám, není v tom žádná plytkost ani laciné roubování autorových myšlenek do hlav jeho postav, což je při takových pokusech poměrně vzácné. Tato soustředěnost nejenže dává smysl celému dílu, ale umožňuje i vstřebávat různé technické a filmařské zhůvěřilosti i naopak jako efektní umocnění (teda až na toho Pavlíčka). A ještě jednou, Opočenský a zvláště Adamíra dělají celou věc tím, čím chce být a je. Valdštejn sám by vydal i na několik velkolepých filmů. Ale ani potom by bizarně splácaná inscenace Popel a hvězdy neztratila nic ze své hodnoty (nehledě k tomu, že už ho nikdo tak dobře nezahraje). Kdyby už nebylo pozdě do toho mluvit, možná bych přidal k paralele Albrecht - Ferdinand též Gustava Adolfa jako třetího. Vždyť po celou dobu se všichni tři eminentní odpůrci v boji o vlastní moc, o Evropu a o její vyznání dovolávají (dokonce i Valdštejn!) téhož Boha.

    • 17.4.2017  00:55
    Lítost (TV film) (1970)
    ****

    Hrušínský nejst. tady hraje velmi podobnou postavu jako o rok dříve ve vynikající Šotolově a Bělkově Bellevue. Ovšem Hubačovy texty jsou trochu jako špatní herci - přehrávají. A z Schormovy režie jsem vždy - s vyjímkou tvorby z let 68-69 - bezradný. To nic nemění na tom, že vás ve svém průběhu tento film přenese přes několik vrcholných momentů. U každého diváka budou asi jiné, u některých dokonce probíhají celou stopáží; ani u mě nevyšel umělecký záměr naplano a jestli je pro Schorma jeho součástí mnohost a různost resonancí jednoduchého tématu, pak jeho tvorbě začínám rozumět. Jednu z hlavních kvalit díla vystihl svým komentáři Trucker: "Naprosto nudná záležitost složená výhradně z prázdných keců o ničem. Celým "dějem" je jen změna lokací, kde se ty zbytečné rozhovory odehrávají."

    • 14.4.2017  23:58
    Ulice (TV seriál) (2005)
    odpad!

    mrdka

    • 8.4.2017  22:42

    Hrušínský, you ARE Tarzan.

    • 9.3.2017  15:39
    Svět pod hlavou (TV seriál) (2017)
    *****

    Dostat se z ČSSR - dostat se z kómatu. A naopak. Mimochodem, r. 1982 mi bylo pět let. Právě tehdy jsme se s rodiči přestěhovali do nového rodinného domu, kde jsme v koupelně měli přesně ty kachličky, které soudružce Špalkové připadaly tak hnusné. Jsou tam dosud. Jako Šejbové, Kratěnové a Klímové, jako Sloky.

    • 16.2.2017  18:02
    Štaflík a Špagetka (TV seriál) (1971)
    **

    Dvě psí buzny terorizované vránou, která neumí létat. A pak že zvířata nemají duši! (Nejstarší sérii nemám nakoukanou. Jak napovídá Šandík, mohla by stát za to. Karlos netuší.)

    • 4.2.2017  09:19
    Okresní přebor (TV seriál) (2010)
    ****

    Vzhledem ke kultu, jaký se se kolem Okresního přeboru rozvinul, jsem byl zaskočen tím, že jakkoli nekonečně přesahuje dlouhodobý luzoidní standard, podstatné penzum dílů sestává z typicky seriálově připitomělých, do značné míry izolovaných příhod (v to počítaje několikrát opakované téma kolektivního řešení různých milostných vztahů), v nichž se často uplatňují nemyslitelné situace (např. bludná cesta neznámem vlastního okresu v díle Konvoj) a groteskně nesmyslné počínání postav (např. krádež gamblomatu). Tím je však jen obdivuhodnější, co to vlastně vzniklo. Na první dobrou mi připadá, že hlavní zásluhu na fenoménu Okresní přebor mají dialogy, z nichž zvláště ty s Vetchým jsou prostě nenapsatelné. Nutno též vyzvednout jedinečné exprese mimořádné výpovědní hloubky, jako např. "viděl jsem peklo!" i krutopřísnost hlavních i epizodních postav. (Dominující Vetchého postava kapitána Luňáka, která jako jediná představuje funkční karikaturu jistého typu, by si zasloužila zvláštní pozornost.) V epesní herecké skladbě potěšil už pouhý výskyt některých tváří (Mihulová) a obzvláště "herecká rehabilitace" (slovy quixotovými) Luďka Soboty. Hercké obsazení, stejně jako soundtrak, jsou jen nejzřetelnějšími příklady pečlivosti a uvědomělosti, s jakou si autoři se seriálem vyhráli. Zhlédnout film Poslední zápas Pepíka Hnátka dřív než seriál bylo by velkou diváckou chybou, neboť ten ho jako prequel korunuje a právě ve spojení obou v náležitém pořadí (tedy dle vzniku) se vyprávěcí hodnota celého projektu násobí.

    • 3.2.2017  13:39
    Nejlepší je pěnivá (studentský film) (2005)
    **

    Nezadaný přerostlý mamánek Polášek ve vymazlené retro koupelně konfrontován s dobovými kočkami z tranzistoráku, plus maminka ve vymazleném retro obýváku, to by jistě bylo cool s datem výroby alespoň o deset let starším. Roku 2005 je to už výprodej mistrně nakalkulovaný dle Poláškova tržního potenciálu. Roku 2005 by to naopak mohlo být cool s nějakým úplně jiným hercem, jestli mi rozumíte. Z hlediska sběratele kuriozit to má i tak cenu nesmírnou, celé je to pěkné, to ovšem na hvězdičkách nepřidá. Nemá to chybu, ale nemá to ani nic jiného, jen Poláškův šulínek a zoufalý název. Můj respekt herečkám Polákové a Plodkové, tohle by nedala každá.

    • 22.1.2017  21:51

    Film mimořádně příjemného tempa a nálady, který žel zklamává očekávání vyvolávané názvem, přestože Japonsko nabízí pro naznačené téma obzvlášť bohatou škálu možností danou nejen odlišností jeho kultury od té naší, ale i kontrastem mezi věkovitou tradiční kulturou (jakou my už nemáme) a bizarně bezbřehou postkulturou (jaké my se ještě neodvažujeme). Nicméně je tam tento stav věcí alespoň přítomen, což při převážné uzavřenosti obou hlavních postav v jednom megahotelu (z nějž mohou shlížet na město, které má víc obyvatel než Česká republika) vyznívá docela působivě. Z obou jsem měl přes silné sympatie po celou dobu trochu trapný pocit, že si autorka prostě napsla romantický příběh s přesně takovým chlapíkem, jakého by chtěla potkat. Což ale vlastně není nic proti ničemu.

    • 18.1.2017  01:07
    Trpaslík (TV seriál) (2016)
    *

    Na další KoPr jsem se pochopitelně těšil a jediné, čeho jsem se bál, byl Suchánek místo Vetchého. Nakonec jsem rád, že tam ten Vetchý není. Základní plán (včetně dílčích motivů) dobrý, scénář i jeho režijní zpracování tragické.Trpaslík sice představuje nejvěrohodnější spikleneckou teorii dějin lidstva, s jakou jsem se dosud setkal, splněná přání a jejich následky její předpoklady potvrzují a už proto by mě po dvou viděných dílech (2+3) opravdu zajímalo, jak se to vyvine dál, jenže bych musel přečkat dalších nestravitelně trapných 3x40 minut slabomyslné nesatiry a to po mně nikdo nemůže chtít. Do zjištění, že posledním známým držitelem trpaslíka byl dr. Edv. Beneš, jsem vkládal jisté naděje, rozuzlení tohoto motivu však jen potvrdilo celkovou bezradnost a školáckost.

<< předchozí 1 2 3 4 8 16 23 30
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace