Adam Bernau

Adam Bernau

Miroslav Zapletal

Česko
Nikdo

52 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 16 23 30
    • 2.1.2018  18:52

    Jasně, že to není špatný film. Ale co jako s takovým filmem?

    • 31.12.2017  14:59

    Další z řady cvičení na zadání "pomocí bláznivého nápadu zamilovat a oženit dobře situovaného Oldřicha Nového, pokud možno za asitstence domácí hospodyně Antonie Nedošínské", tentokrát s přidanou hodnotou v podobě "učitele", linguisty a "jediného průvodce cizinců" Járy Kohouta alias Vende Pletichy. Těch zasloužených 10 000 Kčsl, které nakonec nedostal, je ošklivá skvrna na všobecném happyendu. Ženský primitiveček Ferbasová je fajn, jakož i "jazyk periferie".

    • 26.12.2017  02:18
    Dům U Zlatého úsvitu (TV film) (2009)
    ***

    Ne moc dobrý pokus. Ale i ten pokus o vybřednutí z marasmu krize žánru se cení. Ještě dnes, o osm let později, patří k málu, co vůbec stojí za pozornost.

    • 26.12.2017  01:55
    Little Farm (2006)
    ****

    A teď s tím srovnej, čím vším se v poslední době chlubí všichni ti troubové na "amatérským filmu".

    • 18.12.2017  17:50
    Kaviár jen pro přátele (TV film) (1969)
    *****

    (Další vzpomínka na svobodné časy, kdy se ještě smělo kouřit.) U žádného jiného filmu jsem nebyl tak úspěšný v předpovědích následujícího kroku. Ale vždycky jen jeden krok. Pointa není tak důležitá jako ta strohá náhlost konce filmu, jen vteřina pohledu Štěpánkové s kartami. Všechny byty jednotlivých párů jsou adekvátní svým obyvatelům, nebo alespoň přesně ilustrují rozdíly mezi nimi. Jediným úletem jsou strašlivé tapety u Beneše se Smejkalovou, ale vlastně i to má svou výpovědní hodnotu. Jinak se to pěkně povedlo. Krásně je v bytě Dvorské s Menšíkem. Aby ne. Všimli jste si těch dveří? V takových bytech ve vnitřní Praze stále ještě žijí lidé a krásní lidé. Ale už ne na dlouho. Právě scény v bytě působí dojmem, že Menšík je nejnevhodnějším hercem pro tuto roli a zřejmě jen proto je tato postava krásná. Nemohla by být, kdyby ji hrál vhodný typ. O kráse Dvorské nemluvě. Totiž mluvě, ve vaně trošku ukáže kozy. Somr je ukáže naplno. Menšík je herec, který teprve musí být objevován, skrytý za Menšíkem. Nad mravním obsahem filmu se dá rozjímat nejen jako o celospolečenské satiře, v jednotlivých momentech banální a přehrávané, nicméně v jejich skloubení velmi vtipné, trefné, subtilní a prohlédající, ale též si všimnout geometrcké konstalace z hlediska páru Somr-Štěpánková. (Dál SPOJLERY.) To jsou vlastní subjekty celé mravohry, o jejich rozhodování jde. Jim sousedními vrcholy čtverce, či spíše kosočtverce (bez dvojsmyslu prosím), jsou oba páry falešných přátel, z nichž jeden na žádost půjčky reaguje pokusem vyfouknout jim kýženou koupi, druhý pak bezostyšnou lichvou. Dobově mělo svůj význam, že každý z obou těchto párů je schválně jinak profilován, a to jako exponenti bývalého a současného společenského zřízení - ostatně příslušný rozdíl je obecně srozumitelný ještě dnes (pro ilustraci úplně stačí jmenovat představitele mužských poloviček obou párů: Svatopluk Beneš - Josef Bek). Na čtvrtý pár, v němž se Jeník (Menšík) projeví jako jediný opravdový přítel, zbývá protilehlý vrchol kosočtverce, což je geometricky ilustrativní: Po obvodu se nám zobrazuje absurdní závěr celého procesu, kdy je Menšík vytěsněn a vlastně vyobcován z této malé společnosti až za oba falešné páry, jichž se subjektní dvojice Somr-Štěpánková přidrží, přestože chtějí buď z ní kořistit, nebo ukořistit objekt jejího zájmu pro sebe. Zároveň se však na kosočtverci zobrazuje, že mezi subjektním párem a exkomunikovaným párem Menšík-Dvořáková, vede přímá cesta středem. Této přímé cesty ale není subjektní pár schopen. Nabídka nezištné pomoci musí být včleněna do řádu věcí, tedy do přediva ekonomické směny a konkurenčního boje o prestiž.

    • 18.12.2017  16:11
    Antikrist (2009)
    *****

    Skutečnost Antikrista je nepochybná, ale za dva tisíce let nikdo nebyl schopen ho přesvědčivě konkretizovat. Máme pouze nepřeberné množství konkurujících si návrhů různé kvality, včetně návrhu jeho nekonkretizovatelnosti. Sotva tedy můžeme očekávat, že by to v Trierově filmu a s Trierovým filmem mělo být jinak. (Jenomže já vím, kdo je Antikrist: tady na čsfd si říká Subjektiv!)

    • 10.11.2017  15:05
    Paní Liška (TV film) (1988)

    Nehodnotitelná hard-core brutalita ze zlatých osumdesátých, jíž k dokonalosti chybí opravdu jen ten instalatér s hadicí. Jak patrno z komentářů, v mnohých divácích zanechalo toto dílo nesmazatelné stopy, u některých s doživotními následky. U jiných zase otevřelo nebezpečné,do té doby skryté, třinácté komnaty.

    • 4.11.2017  22:11
    Spravedlivý Bohumil (TV film) (1998)
    **

    Pořád jsem čekal, kdy se falešný kamarád "ve vhodnou chvíli do věci vloží" - a on si nakonec řekne, že by z toho stejně nic neměl. Místo něj se do věci vkládá sám Požehnaný. Ano, ano, "jsem Bůh žárlivě milující". Všimli jste si, jak Somrovi pokaždé lačně svítily oči? Ty jeho oči a hororová princezna jsou asi to jediné, co se z této toporné adaptace národní Boženy povedlo. Krále klidně mohl hrát třeba Kříž, Rodena je tady vysloveně škoda. Předloha samotná by si samozřejmě zasloužila důkladnou exegesi.

    • 4.11.2017  22:00

    Princezny se ztratily a nejsou ani v královské kůlně - práce pro Honzu, na kterého nemá ani Chuck Noris. Tentokrát to dotáhl až na žánrovou reflexi, ba dekonstrukci, arci poněkud dobově poznamenanou, a to nejen reálsocialismem ("zootechničkou? proč ne!"), ale i typicky českou televizní infantilně pitvornou perverzí. Nutno ovšem vytknout, že "český Honza", jakkoli se často projevuje rytířsky a vítězí chytrostí a vtipem, je vždycky tak trochu křupan a ňouma, což tento "Honza an sich" nesplňuje a stylizuje se spíš podle francouzské módy. Což ale koresponduje s problémem opony Národního divadla, takže je to vlastně v pořádku. K tomu skvělé obsazení a hlášky - pod pět hvězdiček jít nelze. Kouzelná fajfka je super.

    • 28.10.2017  15:34
    Lokomotiva Tomáš (TV seriál) (1984)
    odpad!

    Vypadá to strašně a je to strašný, ale to nevadí. Lokomotivy jsou ideální hrdinové pro naše děti, protože tahají jak stroje. Nechtějí nic jiného, než pracovat. Krom toho jsem ještě nenarazil na díl, v němž by si něaký stroj něco nedokazoval nebo neřešil nějaký mindrák. Velmi časté poselství je "buď sám sebou". Přesně tak. Buď sám sebou, zařaď se, makej a buď happy. Pro další inspiraci viz komentář Morien.

    • 27.10.2017  23:25

    Takže Djkoma a Renton si dají za První republiku facku a my ostatní přestaneme remcat a jsme rádi, že víme, jak to vypadá, když Cimrmana hraje necimrmanovský herecký establishment. Ostatně praktikant Hlaváček v podání mladého Brodského je polobůh.

    • 18.10.2017  12:09
    Kafe & Cigárko (TV seriál) (2017)
    ****

    Minimalizace autorského podílu Doležalové na seriálu je znát i mně, který od ní nepřečetl ani řádku. Schématičnost a klišoidnost zde dalece přesahuje míru nutnou pro nosnou tématickou karikaturnost a ve své neinvenčnosti vrcholí nyní scénkou s autogramy na výměnu, která pamatuje už nejméňě 3 generace. Xxmartinxxova kritika je i jinak jistě na místě. Ale já tady dostávám přesně to, co chci od Saši, která vyhrála spisovatelskou cenu a o níž se málo ví, že má větší prsa než Iva. Takže dovolíte, abych hodnotil neobjektivně a neřešil takové zbytečnosti, jako je herecké umění.

    • 12.10.2017  01:30
    Semestr (TV seriál) (2016)

    Teda až na to, že podle Semestru milleniálové všechno vyhledávají na Seznamu, což je dost komická představa. Ale vlastně to taky patří k věci.

    • 24.9.2017  19:06

    Za moc to nestálo, ale mělo to přece jen jediný účel a ten byl zřejmě splněn. Tak jakýpak copak. Hvězdičku si zaslouží.

    • 2.9.2017  00:52

    Vydrženo sledovat až do výstupů té mladé píči. Což neznamená, že by to do té doby nebylo trapný.

    • 30.8.2017  02:03

    Vitexi, Jana Němce jsem osobně neznal, ani o jeho osobě nic nevěděl, ale nějakou pomůcku, vlastně jakousi antipomůcku jsem měl, totiž že jsem viděl jeho O slavnosti a hostech a hlavně Démanty noci. Tyhle filmy a tenhle týpek? Oukej. Takže působení proběhlo, žádný strach. A ještě k tomu Mádl. On za to nemůže, ale čumět na něj a věřit, že je jako režisér Němec v roce šedesát osm, to prostě nejde. Nevím, jestli je tak dobrý herec, nebo miláček bohů, nebo já tak otupělý, ale nakonec mu stejně baštím všechno a už scéna výslechu je úchvatná.Název jsem původně považoval za infantilní opičení. Že odkaz názvu je adekvátní koncepci, jsem sice záhy pochopil, ale teprve k závěru jsem konečně zjistil, jaký mělo důvod a smysl vidět Vlka z Wall Street. Na tom filmu je totiž hodnotné právě jen to, že slouží jako "médium" Němcově narcistně-parodické sebepresentaci. Vlka z W.S. stačilo vidět jednou, Vlka z Kr. V. si musím pustit i podruhé. A nejspíš budu taky muset přikročit k pokusu o rehabilitaci V žáru královské lásky. Vždycky jde o úhel pohledu, že.

    • 20.8.2017  12:42
    Bouřlivé víno (1976)
    odpad!

    Když se spojí ideolog Kozák s humoristy Macourkem a Vorlíčkem, je úspěch zaručen, obzvlášť, pojistí-li se Svobodovou hudbou. Uznáte, že jako rodák z vinařské obce, v niž se film natáčel, nemohu hodnotit jinak. Ale Hlinomazův vídeňský brloh byl pěkný.

    • 17.8.2017  12:17
    Horákovi (TV seriál) (2006)
    odpad!

    Lze hodnotit seriál na základě dvou nesouvislých desetivteřinových útržků? Pokud jde o český seriál z tohoto tisíciletí, tak lze. Bohužel to jejich rotující autoři asi nikdy nepochopí.

    • 17.8.2017  12:02

    Nejvíc si budu pamatovat Somrovy oči mrtvolně v sloup a protivnou písničku ve strašně protivném podání Eduarda Hrubeše. Ten člověk má zvláštní celokariérní dar: Ať se objeví kdekoli a dělá cokoli, vždycky kazí dojem. Trochu to napravuje Lackovič, který vypadá úplně jako všichni ti Ratleři a Santeři, které daboval. A samozřejmě Lohniský a Bouše s Brůžkem. Kopecký taky fajn.

    • 17.8.2017  00:05

    Sequens. Věrohodnost a smysluplost jednání a dialogů nepřesahuje úroveň Majora Zemana a rada Vacátko je arogantní prase. Se všemi mluví jako se sprostými podezřelými. Celkově je to fajn. To ostatně Major taky.

    • 6.8.2017  10:52

    V zábavné, ale poměrně seriózní kriminálce s komickými prvky Nahá pastýřka byl Šmídův pan Pacínek fenomenální figura. V tomto filmu je nasazen podruhé (opět v témže prostředí), tentokrát jako ústřední postava. Oukej, navíc výskyt herců jako Landovský, Peterka, Lohniský atd. slibuje skutečné hody. Jenže tento pokus o crazykomedii je tak urputně blbej, že ani Pacínek nefunguje a působí spíš jako výprodej postavy. Jelikož jsem byl k Nahé pastýřce velmi přísný a dal jí jen dvě hvězdičky, Rakev ve snu viděti nebudu raději hodnotit. Je tam pár slušných gagů. Pamětníci a znalci nepřehlédnou typické Nepraktovy obrázky.

    • 6.8.2017  09:59
    Knight Rider (TV seriál) (1982)

    Šemík. Nejlepší kámoš. Mluví, skáče, myslí, zachraňuje svého statečného pána. Taky jsme chytali Vídeň, Radku, takže si dobře pamatuju, že to bylo "Ein Auto, ein Computer, ein Mann". Nehledě k tomu, že "eines" nemůže stát v prvním pádě.

    • 30.7.2017  18:14
    Travis (TV film) (1997)
    **

    Jen několik otázek: 1) Proč se nezkušený režisér rozhodl v jinak ucházejícím pokusu předvést nejhloupější závěr filmu ever? 2) Nebylo by lepší rozhodnout se už před natočením, do které poloviny 20. století chceme děj situovat? 3) Je Blanarovičová ten správný typ laciné zpěvačky? 4) Kdo to Hartleymu pořád volal?

    • 8.7.2017  20:57

    Jedna z nejlepších filmových komedií vůbec. Tetsuo mluví náležitě k věci, nicméně scénáři křivdí nevšímaje si, jak kriticky se zde pohlíží na vžité předpojatosti (viz Pucholt, Lanďák, Zázvorková, nevěsta) i na prasečí mužské způsoby (vedoucí samoobsluhy, tajemník, opět Lanďák a vlastně i "Dynamo Pecka"), vůči nimž je běžná dotyčná bez možnosti adekvátní obrany. Ostatně napojení protirežimní policejní satiry na diskutovanou ošemetnost dosud nikdo z nás neumí náležitě docenit. (Krom toho Tetsuovi uniklo, že onen zločin ve skutečnosti neproběhl - leda ve stádiu pokusu a i to je na diskusi. Že Pomothyho čsfd přejímá do rubriky Obsah výpotky dementů podepsaných jako "oficiální text distributora", je ovšem věc jiná.)

    • 8.7.2017  20:30

    Raroh má pravdu: během dvou minut je autor jasnej. Další dílo jednoho z "klasiků", po jehož zhlédnutí musím tím víc ocenit nedoceněného a polozapomenutého Pavla Hobla. A nevim, proč Brejchová ukazuje kozy, když žádný nemá.

    • 25.6.2017  02:21
    Ratatouille (2007)

    "Nejoriginálnější komedie letošního léta" je další tuctový klišoidní produkt o tom, jak looser zvítězil. Jak je dobré spolupracovat s krysami, vpustit je do kuchyně a nahradit jimi dejme tomu francouzské kuchaře, je také jen variací na stále se opakující téma. Socraates nebude daleko od pravdy.

    • 22.6.2017  10:52

    Má ubohá duše touží a žízní po špíně, tak jako duše ctnostné a zbožné křesťanky touží a žízní po čistotě a cudnosti a po svatém pokoji ode všech chlapů. (Jakub Deml, Zapomenuté světlo, 1934)

    • 17.6.2017  07:31

    3 (Taclík a dialogy doma) + 1 (scénografie a ostatní účinkující) - 1 (pointa) = 3

    • 17.6.2017  06:55
    Dištanc (studentský film) (2017)
    *****

    Skvělý výkon Terezy Brodské. Carda nevím, jestli měl někdy hereckou důstojnost, ale tady ji získal. Dištanc je trapný a otřepaný - formou i obsahem surová hlubinná dřeň Okresního přeboru. Výklady o správném humoru nebo o správném věšení nemohou postihnout poetiku.

    • 30.5.2017  18:52

    To nechci slyšet, až tohle uvidí Mr.Apache.

<< předchozí 1 2 3 4 8 16 23 30
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace