Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Krátkometrážní
  • Pohádka

Recenze (1 174)

plakát

Spiknutí holčičích hoven (2022) 

Asi dík za rýpnutí do mých problémů s relevancí sebeprznících osob. Pavel Bobek saves the day.

plakát

Ztracený manžel a zastřelený výhybkář (1980) (TV film) 

Schmid otvírá, Císler vládne a Wimmer nebude daleko. Frej jako nikdy, Synková jako vždy, Poloczek skokan roku, Šolc na cenu Týtý. A jde o jedna, dvě... no o moc. Nejvíc. I když úvod je rozhodně víc.

plakát

Tátova volha (2018) odpad!

Nehraje, prostě je, aneb jak jsem pochopil, proč je Balzerová nejmilovanější herečkou českého lidu. A pokud jde o Vejdělka, vzbuďte mě zase za 20 let. Anebo mě radši vůbec nebuďte. Stačí přečíst mi pár Psáno životem z Chvilky pro tebe a k tomu pustit nějaká propagační videa cestovních kanceláří a humanitárních organizací. Bez Muchowa, prosím. (Čtěte: Matty, xxmartinxx, Djoker.)

plakát

Rašín (2018) (TV film) 

Rašín jako superchlapák? U mě dobrý. Nevzpomínám si, že bych měl od doby jeho pravého opaku Luňáka z Vetchého takový požitek. Že je to v rámci povrchně líbivého (a hagiografického, jak výstižně podotýká raroh) medailonu bez svébytné kvality, mě netrápí, neboť kde není očekávání, není zklamání. Ale prosím, aspoň ve filmech odehrávajících se před 100 lety mě netýrejte tím invazivním plevelem "pokud" všude tam, kam v čemkoli jazykově příčetném patří prosté když, jestli, -li.

plakát

Dobré ráno, Brno! - Epizoda 1 (2023) (epizoda) 

Pušinovský a ČT studio Brno, to je mnohoslibná kombinace. Takže zatím zklamaní a dojem samoúčelnosti. Hlavní zápletka s psím hovnem v kabelce je, aspoň pro první díl, v němž se ještě neznáme s postavami, nesnesitelně blbá a Fleret v ústech každé postavy při seznamování s Pavlicou čím dál otravnější. Vše zachraňuje sám naslopaný Pavlica a dvojice mladých zvukařů. Nepochybujte o tom, že fakt, že část technického personálu zde představuje vyšší ligu kulturní úrovně než kreativní pracovníci, se zakládá na reálných pozorováních. Postavy i jejich herci se mi vesměs líbí, Mucha nezklamala a těším se, že v dalších dílech dostane víc prostoru.

plakát

Nůž pro všechno (1974) (TV film) 

Proč jsem správně určil pachatele na jediný pokus hned při první zmínce o dotyčné postavě? Protože jsem tak dobrej? To taky, ale hlavně proto, že tyhle kriminálky mají svá železná pravidla a některé ještě k tomu rády "nenápadně" napovídají. A tak ačkoli jsem v následujícím průběhu vyšetřování o svém favoritovi párkrát zapochyboval, nakonec mě nezklamal. Jako prostředek zlidštění SNB slouží zde kriminalistovy telefonáty s manželkou ohledně shánění bytu. Nadřízený člen vyšetřovací dvojice je nad tyto starosti ovšem povznesen. A tak je to správné.

plakát

Mimořádná událost (2022) 

Prvotní dojmy asi tak a la komentáře psice a hirnlego. Ale vydržel jsem a nakonec to bylo lepší než Vlastníci, což arci není nic moc k slavení. Pan Havelka je zřejmě dalším účastníkem kolektivní smlouvy s ďáblem české kinematografie "budeš až do smrti točit průměrná nicneříkající rozptýlení čecháčkovy životní nudy a úspěch tě nemine". Pleslova postava dávala naději aspoň na nějaké to vytržení - a pan Plesl tuto naději nezklamal.

plakát

Kain a Abel (2020) (studentský film) 

Nesleduju poslední trendy, ale velmi bych se podivil nad katolickým knězem, který v kostele používá Flekův překlad. V misále ho teda nemá určitě a rozhovor Hospodina s Kainem bych u eucharistické modlitby vůbec nehledal. Jestli to měla být jakože Bible, tak to o Kainovi je hned na začátku, ne někde uprostřed. Tvůrce úvodního titulku sehnal místo Fleka ČEP, což je asi dobře, ale kromě toho, že zatajil Evin výrok (vypuštění by nevadilo, dělá se to třema tečkama), mu vypadla i přivlastňovací zájmena, takže to dvojverší (ne osmiverší)  působí dost bizarně. Název filmu je zase podle Kralické, která ty čárky prostě nedělá. Pokud jde o příběh, ten mi dává smysl jako studie kainovského komplexu, který-li existuje, nevim a jestli ano, tak je asi pěkně patologický. Za to tvůrcům dík a hvězdička.

plakát

Smolný pich aneb Pitomý porno (2021) 

Samotná Partea I za pět (samozřejmě s prologem). Kameraman je jako nějaký cizí videoreportér. Sleduje cestu jisté ženy ulicemi, ale ta ho vlastně moc nezajímá, každou chvíli se jeho pohled u něčeho zastaví. Ale nás ona zajímá, má starost. Velkou. Příšerně velkou. Viděli jsme, na co a jak si ráda hraje v ulitě. Jenže ulity byla náhle zbavena. Teď jde veřejně ulicemi a kameramana zajímají veřejná sdělení i mrtvá veřejná svědectví. Partea II a III vlastně už nic podstatného nepřidají, ovšem poznámky (II) i exploatace (III) jsou na místě, k tomu se prohlubuje dialektika mezi ulitou a veřejstvím. Variantní závěr je u některých filmů (např. Vražda po našem, Doupě) velmi náležitým vrcholením díla, tady vyznívá spíš nějak srabsky, nebo jako prostředek didaktické vševyřčenosti za každou cenu. První i druhá varianta jsou úplně zbytečné a tu třetí jakoby se sautor bál podat na férovku. Dojem napravuje Partea IV, což jsou čsfd komentáře s hodnocením odpad. Jako finále celého filmu nemají chybu.

plakát

Sváteční vyjížďka (1962) 

Skvostný starý dabing Brabec, Voska aj. Skoro až do konce pocit, že tento film nijak skončit nemůže. A ta panoramata. Jenže svůj konec má všechno. Non habemus heverus.