plo koon

plo koon

Jiří Kotouček

okres Žďár nad Sázavou
milovník pohyblivých obrázků

3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4
    • 5.2.2018  12:02

    Občas trefné, občas výstřel mimo. Tak jako seriálový Blaník. Kupodivu to docela ustojí ten celovečerní formát, i když by se dalo tak 30 min. vystřihnout a bylo by to ku prospěchu věci. Největším problémem asi zůstane, že za rok už si nikdo nebude pamatovat, o co vlastně přesně šlo.

    • 22.12.2017  09:51

    Johnson masivně ničí fanouškovská očekávání a tím se se spoustou z nich dostal do konfliktu. Přinesl ale po stránce stylu naprosto vytříbený příspěvek k hlavní lince Star Wars, který se nebojí posouvat nečekaným směrem. Po druhém shlédnutí musím uznat, že vše, co se zdálo zbrklé a náhlé, je ve skutečnosti jasně motivované a vysvětlené. Jedinou výtku tak lze mít k přepálené stopáži a množství postav. Některé z nich zdaleka nemají tolik prostoru, kolik by zasloužili, a tak je ospravedlnění jejich přítomnosti v ději sporné. Základy epického závěru jsou postaveny skvěle.

    • 8.8.2017  17:16

    Útěk dvou žen z ústavu trochu připomíná útěk Thelmy a Luisy před spravedlností. S tím rozdílem, že hrdinky Šíleně šťastné jsou stiženy svými vnitřními démony o dost silněji a spravedlnost představují pečovatelky ústavu. Film stojí za pozornost především kvůli výkonům představitelek hlavních rolí, jež dokázaly vytvořit uvěřitelné a jasně odlišitelné charaktery, které si i přes své šílenství dokáží získat divákovy sympatie. Stylově nijak nevybočující snímek zaujme krajinou Toskánska i citlivým humorem.

    • 7.8.2017  12:27

    Film opravdu nestkutečně zastaral. Po letech je spíše k smíchu. 120 minut vašeho cenného času za to ale nestojí, protože pocitvě má sci-fi tak pět hodin. V druhé polovině se pořád jde tam a zase zpátky. Některé triky jsou dokonale propracované, jiné neskutečně odfláknuté a ani tu cenu Akademie za efekty tak film neobhájí.

    • 7.8.2017  12:23

    První polovina snímku funguje jako velmi vtipný vhled do duše čtyřicátníka v krizi, se kterou se velmi neobratně vyrovnává a je jen více k smíchu svým nejbližším i širokým masám, neboť jde o slavného herce. V druhé půli nicméně Canet už přestává mapovat chlápka, který by chtěl být zase (nebo možná poprvé) cool, ale snaží se více tlačit na pilu. Zběsilé nápady, vtipy a trapnost tak přebíjí poměrně civilní první polovinu. Velmi nevyrovnaný film, který je velmi zábavný, ale postupně zjišťujete, že sledujete naprostou blbost, u které se tvůrci chtěli hlavně zasmát sami sobě a svým kolegům.

    • 7.8.2017  12:16

    Manýristický vyprázdněný film pracující s mnohokrát viděnou rádoby observační metodou. Celý film vznikl jen kvůli drastickému závěru. Autor však nedokáže vystavět cestu a dostatečně objasnit motivace hlavních postav. Od začátku budovaný vztah postav vyvrcholí ve 2/3 snímku naprosto do ztracena. Samoúčelové členění do kapitol.

    • 7.8.2017  12:07

    Výborný film noir ctící pravidla žánru, jehož největším ozvláštněním je prostředí egyptské Káhiry těsně před revolucí arabského jara. Hlavní hrdina, jehož mistrně vystihl jinak komediální herec Fares Fares, je dokonale ambivalentní postavou, která si ráda přivydělá úplatkem, ale zároveň nedokáže zastavit urputnou snahu dobrat se spravedlnosti. I po stylové stránce jde o vytříbený snímek vtahující do neutěšeného rozkladu egyptské společnosti.

    • 7.8.2017  12:02

    Napínavý thriller s hlavním hrdinou, který je tak trochu Jamesem Bondem proti své vůli. Film stojí za vidění už kvůli exteriérům válkou zničeného Berlína. Finále v rozpadlé budově říšského sněmu pomalované ruskými nápisy je opravdu zážitkem.

    • 7.8.2017  11:57
    Mžitky (2016)
    ****

    Klasicky vyprávěný podzim života jednoho z největších polských umělců postiženého společenskou proměnou poválečného Polska. Zajímavé je, jak je metoda, kterou pracuje Wajda v kontrastu s nespoutaností a formální rozbujelostí díla a myšlenek hlavního hrdiny.

    • 7.8.2017  11:54
    Moje teta v Sarajevu (TV film) (2016)
    *****

    Citlivý film, který na malé ploše řekne vše, co řečeno býti má a dokáže hlavního hrdinu dokonale demaskovat.

    • 7.8.2017  11:48

    Technické zpracování, práce s mizanscénou či herci poněkud zavání amatérským filmem. Příběh točící se kolem vztahu konzervativního íránského otce a jeho dcery, která by se ráda osvobodila od rodinných dogmat a zapojila do švédské společnosti je stále vysoce aktuální. Ani život muslimských imigrantů v liberálním Švédsku dávno před imigrační krizí nebyl bez problémů.

    • 8.1.2017  23:04
    La La Land (2016)
    *****

    La la la.

    • 14.12.2016  23:04

    Je to vata. Efektně natočená, místy zábavná a příjemně akční. Ale pořád jen vata. Bohužel není na nic čas, takže postavy se moc nestihnou rozehrát a je konec. Nic naplat. Málo síly, málo atmosféry. Ale poslední pětiminutovka je bezva. (Pokud by někdo chtěl na 3D, tak je to naprosto zbytečné. Jsou tam asi tak 3 3D efekty.)

    • 25.10.2015  21:03

    Velmi autentický film skládající mozaiku svědka hudebních, a dalších kulturních a společenských událostí západního Berlína 80. let. Města odtrženého od zbytku světa. Ostrova deviace. Přes naprosto hypnotickou atmosféru doby a místa však nevyznívá Reederův pohled černobíle. Navíc nabízí poměrně komplexní přehled tehdejší hudební avantgardy a jejích interpretů.

    • 8.10.2015  23:01
    Vraní vejce (2014)
    *****

    Tolik problémů současného světa prezentovaných s lehkostí a zábavností boje o vysněnou pizzu.

    • 1.5.2015  12:08
    Ex Machina (2014)
    ****

    Otázek proč se nestalo to a to zůstává přeci jen trochu mnoho. Ale jinak výborný komorní film s krásnou přírodou navrch.

    • 19.3.2015  23:32
    Chappie (2015)
    **

    Jsem nepochopil. Hugh Jackman honící velkým robotem zbytek postav bylo největší wtf za poslední dobu. Fok zet žit!

    • 27.2.2015  00:01

    Nejzbytečnější film.

    • 26.2.2015  23:56

    Je to dobrý, ale děsně nedotažený...

    • 25.12.2013  23:57

    Trier dostál mému očekávání a film není žádnou pornografickou jízdou, ale docela kultivovaným a relativně cudným vypravováním, jehož jednotlivým aspektům jsou přiřazováno mnoho dalších významů.. Jde o film nepřekvapivě nápaditý a zábavný, což je zcela v intencích toho, co autor předvádí v předchozích snímcích (třeba první kapitola Melancholie nebo celý Kdo je tady ředitel?). Těžko však hodnotit bez druhé části. Protože nejde o dvoudílný snímek, ale o jeden rozdělený relativně násilně na dvě části.

    • 16.12.2013  09:51

    Bavil jsem se stejně jako u jedničky. Hvězda dolů patří filmu za nesmyslný cliffhanger, který dost kazí konec filmu a na plátno nepatří. Ani matrixovské to "be continued..." nebylo tak otravné.

    • 16.3.2013  14:02

    Zas tak špatné to rozhodně není. Vorlovi se trochu rozpadá koncepce. Zčásti jde hraní nehraní jako z Kouře - především Radomil Uhlíř vypadá jako by prostě opakoval, co mu pověděli a neví moc o co jde. Jiní zase hrají stylizované charaktery. A hlavní Tomáš Matonoha není žádnou stylizací a je to prostě fajn chlapík. Tak to moc nejde dohromady a bohužel část vtipů založených na "amatérismu" nefunguje, jak by měla.

    • 13.3.2013  21:31
    Jeptiška (1966)
    ****

    Český dabing ještě posílil netušenou klášterní queer poetiku. Ale chvílemi to bylo i vážné, to zas jo.

    • 8.3.2013  10:26

    Skrze osmiletou rozmazlenou holčičku Cayetanu a její dětský pohled na svět jsou prezentovány nejrůznější společenské problémy. Díky jejímu neobvyklému náhledu na dění kolem tak dochází ironizace společenské vztahy, psychické problémy, ale i v nemalé míře téma smrti. Skvělé je pak hojení národních bolístek, kdy jsou obdivováni velcí hrdinové historie, kteří ale všechny bitvy prohrály, národními svátky jsou dny prohraných bitev a vlastně i ten fotbal Peru vždycky prohraje. Do toho se jen okrajově objevují útoku maoistů proti establishmentu a bohatým. Vše realistické je relativizováno neotřelým dětským výkladem, a tak ani nic nebrání zapojení velkých hrdinů do současného dění. Krásný film o neveselých věcech se skvělou hudební složkou.

    • 8.3.2013  10:17

    Velice zábavný a napínavý film představuje cestu mladého vesničana Mwase za štěstím. To se vydá hledat do hlavního města Nairoby, které je plné zločinu a násilí, a tak, aby v něm přežil, vede dvojí život člena gangu a začínajícího divadelního herce. Civilní herectví hlavních představitelů i snímání vedou k dojmu realističnosti, kterou ale autoři relativizují zábavnými odkazy k hollywoodské kinematografii. Celé téma je přitom pojednáno dost citlivě i akčně a tak rozhodně nenudí. Pro mě velký objev a dík patří Tomu Tykwerovi za to, že nechal v neutěšeném prostředí vzniknout tak skvělý film.

    • 6.3.2013  10:15
    Houbaření (2012)
    ****

    Je to děsná blbina, ale taky děsně veselá. Tvůrci si zábavně pohrávají s hororovými a komediálními klišé i s diváckým očekáváním. Navíc to má fakt přesah a je to tak podobné situaci v naší zemi.

    • 6.3.2013  10:12

    Paskaljevič citlivě zobrazuje zvrat v jistotě o vlastní identitě sympatického vysloužilé učitele hudby. Ten se tváří v tvář konci vlastního významu vydává do pátrání po vlastních kořenech a upne se na uctění památky obětí koncentračního tábora. Film bohužel přemírou patosu, který je možná pro Srbsko v podobných otázkách příznačný, ale to mohu jen těžko posoudit. Asi do poloviny filmu je dávkován velice citlivě, ale se snovou sekvencí nakládání židů přichází zvrat a začíná jej být přemírá, konec je v něm pak vyloženě utopen. Přesto jde stylisticky o čisté dílo, které upozorňuje na mnohé problémy současné společnosti (ztráta historické paměti, generační rozdíly, rasismus, sociální vykořenění, problémy stáří, kariérismus atd.).

    • 2.3.2013  13:59

    Především díky dokonalému pozorování života v neutěšeném sociálním prostředí, opatrnému budování atmosféry strachu a nenávodného prezentování děje bez násilného hudebního doprovodu patří Fliegaufův film mezi to nejlepší s tématikou rasismu, co jsem měl možnost vidět.

    • 2.3.2013  13:51
    80 milionů (2011)
    ****

    Poměrně povedený film, který se opět vrací k polské hlavní historické hrdosti - Solidaritě. U mě bodoval především napínavou akcí během vybírání peněz, sympatickými hlavními představiteli a démonickým kapitánem SB a vyústěním celé jeho linie. Po stylové stránce ale o nic objevného nejde. Nicméně příběh dokáže být dalším dílem do skládačky boje proti socialistickému zřízení v Polsku a vzhledem k již zmíněným příjemným bonusům rozhodně za vidění stojí.

    • 1.3.2013  21:31
    Práskači (2011)
    *****

    Film je vlastně problematickou lovestory. Martin se zoufale snaží získat a udržet přízeň svojí vyvolené, ale stále hlouběji se propadá do obchodu s drogami, který mu přináší obrovské zisky. Čím více se chce kvůli ní z problematického postavení dostat, tím více je s ním svázán. Moreno natočil moderní a dynamický film, který dá nahlédnout na fungování drogových mafií v kokainové kolébce - Kolumbii. Obsahuje i řadu výborných realistických akčních sekvencí a skvělé herce. (Jediný problém byl, že na CM byl film promítán z DVD a ještě s otravným vodoznakem FESTIVAL SCREENER v rohu)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace