GrungeChild

GrungeChild

Ondřej Baše

okres Hradec Králové
Nobody knows I'm new wave


27 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 11.3.2014  14:45

    „Exceptional nigga“ story se předminulý rok povedla rozhodně líp, než loni. To je asi jediné, co mám chuť na závěr filmu dodat. V seriózní verzi Djanga pod bičem otrokáře žel neexplodovalo tolik hlav, jako v té nespoutané, a navíc se nelze zbavit dojmu, že potoky slz a MonteChristovského pocitu křivdy, vyhnané filmovým zpracováním do závratných výšin, tu měly jediný, čtyřiadvaceti-karátový důvod. Bez znalosti Hladu, Studu či jiného z McQueenových pocitů mi nezbývá než konstatovat, že se mi tohle zpracování prostě nelíbilo. Jakási podivná směs klasického hollywoodského honu na zlatého otroka (rasisti!), a čehosi zajímavějšího, co ale nedostalo tolik prostoru, abych bez výčitek vyplázl hvězdu navíc. Konečné zdůvodnění, tedy kvůli tomu, „že je“, se kterým slíznul snímek Oscarovou bavlnu, chci říci smetanu, zatuchlé společenství Akademiků zadupalo zase o sáh hloub. 3*

    • 9.6.2014  13:12

    „Slo-mo“ fest té nejdrsnější adrenalinové řežby, nejzajímavějšího podání alternativní historie a suverénně nejhůře naprogramované digitální krve, co je momentálně k dostání. Herecký talent paní Greenové sice začíná někde v oblasti klíční kosti a končí zhruba u pupíku, ovšem armáda svaly obrostlých strnišť dokáže zaměstnat divácké oko tak úchvatně, že se nejednomu otylému, zcela heterosexuálnímu fandovi začne svévolně rýsovat na pupku stabilní six-pek, hlasivky našponované v očekávání mohutného výkřiku „This is Hollywood!!“. No prostě, má to všechno. Povzbudivé před-bitevní proslovy, hodně, hodně smrtelně přísných pohledů, co by zabily mouchu jednou ranou, poetické záběry na větrem rozevlátá obilná pole, poctivou porci zbytečného tlachání okolo a několik těch useknutých končetin. Ale jinak je to hrozná blbost… 3*

    • 18.12.2014  13:28

    První série byla příjemným, čtyř* závanem nového komerčního proudu v temných vodách mainstreamové duchařiny, zatímco následné Asylum, výrazněji ochucené depresí a zvráceností, rozšířilo své pole působnosti i na lehce okrajové publikum, a společně s kvalitním hororovým prožitkem nasadilo vysokou laťku očekávání počinů nadcházejících. Ta pak byla ovšem definitivně zašlapána hloupým úletem v podobě teen-age Čarodějkami z Bradavic, kde na sebe nabalila zbytek amerických klišé, na které už pomalu usedal prach, a aktuální Freak Show, v čele se zrůdnou Jessicou Lange, která je sama o sobě jen pro velmi silné žaludky, se bohužel stále čvachtá v nudném, tuctovém seriálovém bahně. Mám smutný pocit, že se z prudce klesající kvality American Horror Story jen tak nevylíže. Dvě hvězdy jsem už postupně sundal, další se chatrně pohupuje na rezavém hřebíku. 3*

    • 26.12.2014  14:21

    Roztomilý film. Romantické duše, frankofilové a artoví vyznavači si přijdou na své, za mě jen dobré. 3* (Amélie mi místy dost lezla na nervy)

    • 12.9.2014  20:43

    Dopadlo to přesně dle očekávání, bohužel. Jamesův vysněný počin je stejně nezáživný, nezábavný a zbytečný, jako výplňové pasáže jeho seriálových epizod. Moc mu přeji a gratuluji, že se povedlo takto velkou kládu ukočírovat, že to technicky vyšlo celkem vydařeně, a že snad konečně naplnil své režijně/herecké choutky, ale evidentně si udělal film především pro sebe. Nemá cenu se v tomto amatérském počinu rýpat nějak detailněji, snad někomu sedne, pro mě je ale jediným světlým bodem pasáž doprovázející závěrečné titulky, za kterou mu udělím alespoň cenu útěchy. We love you buddy, but please go back to reviews... 1*

    • 20.2.2013  09:38
    Antiviral (2012)
    ****

    Přestože patřím mezi ten typ lidí, kteří se v ordinaci raději "nekoukají na jehlu", a se zatnutými zuby a výrazem nakrojeného citrónu v duši putují po prosluněných údolích, širých pouštních pláních či divokých deštných pralesích, prostě někde daleko od injekcí, krve, zápachu dezinfekce a bílých plášťů, pohled na tenhle vizuální skvost jsem si opravdu užil. Lví podíl na tom rozhodně nese Caleb Landry Jones, jehož zrzavé vlasy kontrastují s bílou stejně zajímavě, jako temně rudá životadárná tekutina. Trošku mi to připomnělo pro mě nepříliš povedenou Gattacu, ovšem v daleko více sexy indie kabátku a se zajímavým aktuálním tématem. Občasná hluchá místa Antiviral dohání skvostnou kamerou a perfektními hereckými výkony (zrzek mi skoro až připomněl Michaela Pitta), za mě nelze než rozhodně doporučit divákům s jakýmikoli úchylkami bez rozdílu. 4 a půl*

    • 8.10.2012  16:12
    Avengers (2012)
    odpad!

    Víte, co mají společného Iron Man, Hulk, Thor a Captain America? Vůbec nic. Ovšem, když se narvou do jednoho filmu, musí to být prostě trhák, u kterého se budou tlustí retardovaní pubescenti dusit popcornem a prskat blahem kolu. Co na to říct, měl jsem problém tuhle extrémní (ve všech směrech) peachovinu (omlouvám se za VERBALismus) dokoukat do konce. Možná, že jsem to nakonec vlastně ani neudělal, sám nevím. Zlatě za úsměvné komedie typu Expendables 2, tohle je pestrobarevný americký odpad!, po kterém blejete úžasnou duhu.

    • 23.10.2012  23:56

    Většinu času jsem byl nucen sledovat odporného umaštěného žabožrouta, který se svou téměř perfektní francouzskou angličtinou cedí dokola těch pár slov, které umí alespoň přibližně vyslovit, a neustále zainteresovaně podává svůj načechraný příběh o tom, jak se přes svou úchylku ze stavění si hradů z videokazet ve sklepě dostal až k tomu street artu, ze kterého si nakonec udělal svoji „bič“. Byl jsem z toho místy rozladěn, místy znechucen, a místy přímo pobouřen. Ale pak jsem pochopil. Banksy je prostě genius, o tom to celé je! Úžasná porce inspirace, a já beru sprej, a jdu malovat Madonnu s pinďourem na zeď činžáku. Ať žije strítart!! 4*

    • 10.1.2013  23:49

    Musím se vám s něčím svěřit. Dnes jsem viděl něco velmi divného. Nebo spíš slyšel?! Já ani nevím. Celou dobu někdo něco říkal, a přesto, že jsem věděl, co říká, tak jsem mu nerozuměl. Viděl (nebo slyšel) jsem toho celou hodinu a půl, a přitom mi přijde, že mám za sebou pouze hodně dlouhou ukázku. Snažil jsem se to vnímat všemi dostupnými smysly, ale stále více začínám pochybovat, jestli se mi to snad dokonce jenom nezdálo. Jak se s tím vypořádat? No, já bych to nazval poněkud nevšedním dokumentem ze zvukařského prostředí 60‘ let minulého století, a ohodnotil bych to 2*, jelikož jsem se toho o těch páčkách, čudlících a všelijakých ukazatelích moc nedozvěděl, a navíc jsem se občas docela nudil. Díky za vyslechnutí...

    • 19.9.2013  14:17

    Lesk světových celebrit snad nikdy nevypadal mizerněji a více kýčovitě, což byl možná jeden ze záměrů zpočátku nadějně vyhlížejícím snímku o flegmatickém mladém fetišistovi a několika rozmazlených pipkách. Provokativní námět se však nepovedlo zpracovat úplně ideálně, snímek vás nenasere zrovna přehnaným deptavým pohledem na dnešní společnost, ale spíše nudou, naivitou a neutuchajícím pocitem, že "by se to rozhodně dalo udělat líp". Čekal jsem více nadhledu, kousavější prvky satiry, větší dopad na diváka, zajímavější myšlenky v závěru a velmi přeceňované herectví Emmy Watson, ovšem dostalo se mi pouze posledního. Ne vážně, kroutit se s vyplazeným jazykem umí asi líp než Miley Cyrus, ale jinak se jí nedá věřit absolutně nic, a nejmíň to, když hraje, že lže. Příště bych ocenil více prostoru pro po všech stránkách zajímavější Taissu Farmigu. I přes všechny výtky je ale Bling Ring natolik kůůl, že pod 3* jít prostě nemůžu.

    • 3.6.2012  15:21
    Blonďatá bestie (divadelní záznam) (2011)
    ****

    Výborná komediální satira, skvěle jsem se pobavil. Asi to není pro každého, ale ti herci jsou tak perfektní, že i vcelku "obyčejný" nudný politický text zahrají tak, že se u toho člověk musí smát. Ivánek z toho není a ani nemůže být, jelikož původní text má k rozhovoru mezi dvěma sprostými natvrdlými fotbalovými funkcionáři dost daleko, ale i přes to se z toho povedlo vydupat výbornou srandu.

    • 27.1.2013  16:21
    Cabina, La (TV film) (1972)
    ****

    Tak to si sakra rozmyslím, než si půjdu příště zatelefonovat. Skvěle natočené, úderné, a krásně Buñuelovsky zvrácené. Dokonce je to prý Cult! Tak co víc chtít?! 4* Ke shlédnutí zde.

    • 15.2.2013  10:18
    Cesta (2012)
    ****

    Další případ pana Monka se odehrává v mrazivé divočině na okraji vidlákova, která se zdá být ideálním místem na urovnávání pochroumaných rodinných hodnot. Ovšem to by tu nesměl být místní hejsek Samuel, který se pořád bez vyzvání vrací, neomaleně flirtuje s mladou paní a zcela bezohledně štípe dříví. Panu Monkovi to všechno začíná lézt krkem, jak by taky ne. Útlocitná roláková gazela ho neposlouchá, synek mu vyloženě leze na nervy, má absťák, že by vyžvýkal celý karton Nicorettů, a ještě k tomu se všechno okolo zdá být takové jákési čudné. Pan Monk to ale opět vyřeší po svém, a pro diváka z toho plyne mrazivá atmosférická podívaná s možná dost předvídatelným vyústěním, ale podaná velmi stravitelnou formou. Španělé opět nezklamali, 4*

    • 21.12.2012  17:42

    Dobře zahraná i natočená a absolutně nevtipná romantická komedie, plná ne vždy povedených lepkavých srdcervoucích scén a velmi ošklivé hudby z audiokazet. Výborná role outsidera Logana, uvěřitelný „teplý kamarád“ Ezra (i když na můj vkus ohromně otravný), ovšem méně pak uvěřitelná a rozpačitá Emma Watson, s roztomile ohyzdným účesem „na kluka“. Celé to drží v klasické a velmi nápadně předvídatelné romanticko-dramaticky-komediální křivce (špatný/dobrý/špatný/dobrý...), a občas to moc tlačí na pilu, snažíc se dojmout, kde to jen jde. Ke konci jsem měl chuť ty táhlé a nic neříkající monology, plné jakýchsi životních mouder a poznání, čtené takovým tím "zaručeně dojímacím" stylem přeskočit, takže co se týče mě, znovu už si to rozhodně nedám. Celkem příjemná nahořklá odreagovačka, nic víc... 3*

    • 21.8.2012  23:08

    Co se stane, když divákovi pustíme další debilní americký teen-age horor, s vylízanými předvídatelnými charaktery, scénami vzatými přes kopírák a dutou zápletkou, kterou znáte nazpaměť už po prvních pěti minutách? A co se stane, když mu pak najednou pustíme úplně něco jiného?! Toto jsem tedy nečekal. Ale upřímně doufám, že i bez těch pár deka sušeného zelí jsem prohlédl skrz to všechno, a nenechal se obalamutit feromonovým aerosolem, potajmu se vábně linoucím z větráku mého pozvolna dodělávajícího notebooku. Po dlouhé době jsem se opět výborně zasmál, ale přesto, ta pachuť z pocitu promarněné šance udělat opravdu něco perfektního a výjimečného mi zůstane v zubech ještě nějakou tu chvíli. Občas jsem úplně nepochopil, proč z ničeho nic dupnul film na brzdu, a nechával mě s nervy drásající myšlenkou, zda ta celá šílenost snad není doopravdy myšlena vážně! Ale při další scéně mě opět přesvědčil, že i když se povětšinou drží poněkud zpátky, opravdu se jedná o velice šťavnatý kousek, který je i přes kdejakou podobnost stále v dnešních dobách nevídaný, a zažrané ortodoxní konzervativce snad přivede k přesvědčení, že horor může mít spoustu podob. 4* a slza na krajíčku za lehce promarněnou příležitost.

    • 4.3.2013  12:16
    Chodba (2010)
    ****

    S prostory 1,5 x 5 metrů se dá hovořit o skutečně minimalistickém drama, které ač původem ze severské produkce, tak oplývá celkem sympatickými schopnými herci (Larsomilové prominou) a výbornou atmosférou, kterou si musí s radostí vychutnat každý nesnášenlivý introvert, co pravidelně pozoruje svět okolo kukátkem ve dvěřích. Příjemných 76 minut lehce střeleného odreagování se zakřiklým studentíkem a jeho soukromně pěstěnou paranoiou, proč ne?! 4*

    • 15.10.2014  14:42

    Další generická story o bad-ass poldovi, který přes počáteční skepsi nakonec přece jen uvěří, že krom pozemských sil náš svět obývají i démonické mocnosti, co způsobují poruchy signálu a nosí prudce efektní make-up. Vyděsí nás předimenzovaný výpad nespočtu domácích i exotických zvířat, dočkáme se zkoumání šokujících detailů ze všudypřítomných ultra-high-res bezpečnostních kamer, a nakonec situaci nevyhnutelně spasí Padre, jehož italsko/španělsko/latinská zaklínadla mají průraznější náboj než zásahová brokovnice. No a největším SPOILERem tedy nakonec je, že se vlastně vůbec ničeho zvláštního nedočkáme. Kdo nepovažuje za vrchol hororového žánru plivání ďáblem proháněného feťáka na roztřesenou kameru, měl by se poohlédnout jinde. 2*

    • 19.8.2012  13:31
    Diktátor (2012)
    **

    No, možná lépe, když Cohen dělá „Aladeen“ na obličej Katy Perry, než když nám ho rozmazává na plátno. Očekávaná extrémní dávka boratovského humoru se nedostavila, a těch pár povedených scének drží pevně v kolejích stupidní americké komedie pro stupidní americké publikum. Nakonec, přesto že „Saša“ není v té formě, co býval, je to jediné, co ve filmu stojí za řeč. O Benu Kingsleym jsem si myslel už dávno, že se perfektně hodí akorát na béčkové americké komedie, ale nyní jsem zjistil, že se nehodí ani do nich. Zato Anna Farris zřejmě měla problém rozhodnout se, jestli má blbnout jako ve Scary Movie, nebo to vzít tak nějak vážně, tak zkusila zlatou střední cestu (bohužel). Ano, u scénky jako vystřižené ze závěru Osvícení s alternativní smrtonostnou zbraní (sekery už asi dnes nejsou v módě) jsem se celkem pobavil, ale jinak mi bylo spíše trapně (vyjmečně ne mou vinou). Larry z toho mohl prostě vytřískat daleko víc. A možná se pro příště nebrat tolik vážně. Takže, ač jsem se těšil, musím chtě nechtě hodnotit jako „Aladeen“… 2*

    • 26.3.2013  15:10
    Door, The (2013)
    ***

    Dostal jsem se ke komentování tohoto filmu až po nějakých dvou týdnech, a celkem s překvapením zjišťuji, že už si vlastně vůbec nepamatuji, o čem to bylo. Toť budiž asi nejlépe vypovídající hodnocení. Vím, že jsem se párkrát celkem příjemně vyděsil, párkrát dost nudil a jednou či dvakrát jsem měl náladu to vypnout, ale Shadow People se mi vytratili z hlavy stejně spolehlivě, jako rumový dýchánek z minulé soboty. Na zkrácení chvíle nespavcům, když už všechny Kingovky znáte nazpaměť a plata s Diazepamem zejí prázdnotou, to možná poslouží spolehlivě, ale nic víc bych od toho nečekal. Slabší průměr, 3*.

    • 11.7.2014  21:36
    Dvojník (2013)
    ****

    Vrchnímu slizounovi to pod Mossovou taktovkou evidentně velmi svědčí, a v industriálních kulisách Eraserheadu rozehrál monofonní duet lidského stereotypu, beznadějně odcizeného okolnímu světu, s romanticko-Poeovským Williamem Wilsonem. Stylová, napínavá a oku i uchu lahodící schizofrenní podívaná, která není pro každého, a proto je ještě lepší. 4 a půl * za příjemně nepříjemný, ale především nevšední zážitek.

    • 23.11.2014  15:06

    Kdyby to tenkrát sám mistr napsal jako utahanou, nudnou a předvídatelnou (alepoň pro průměrného diváka argentinské kinematografie) telenovelu, jistě by jeho jméno zůstalo ukryto v propadlišti dějin a pod zaprášenými deskami obsáhlých rejstříků baltimorských záchytek. Ben sice tentokrát vytáhl z rukávu hned dva (!) různé herecké výrazy, ale na udržení pozornosti pod dopoledním závojem rumového detoxu to nestačilo ani zdaleka. Všechna čest dávnému Poetovi, s touto televizní kratochvílí si ho však rozhodně nespojujte. 2*

    • 27.1.2013  15:30

    No vida, jak snadno lze vyřešit případ. Stačí jen jedna středně veliká fotografie ultra-brutálního rozlišení, pořádné 3D brýle a především kvalitní lupa! Case solved. 3*

    • 2.7.2015  23:10
    Firefly (TV seriál) (2002)
    *

    Tak jo. Nevydržel jsem napětí chvíle, a pustil se do úžasně přechváleného sci-fi skvostu, který údajně posadí na prdel celou hvězdnou flotilu Star Warsů, Star Treků a k tomu i tlupu zarostlých Goa'uldů. Musím říct, že první hluboké zamyšlení přišlo už po úvodních minutách, kdy se mi neodbytně vkradla do povědomí otázka, kolik tak musí člověk absolvovat výletů do galaxie Doktorky Quinnové, aby se cítil dostatečně oprávněn tuhle přemydlenou operu erudovaně pohanit. Zaokrouhlil jsem to na jeden. Všem geekům, kterým právě nabobtnala spánková cévka se hluboce omlouvám, ale déle tu prapodivnou agónii snášet nehodlám. Měl jsem za to, že tento devadesátkový zabiják po-obědového televizního programu, který někdo omylem natočil o pár let později, musí spolehlivě odehnat heterosexuální část mužského publika už při telenovelovém openingu, ovšem evidentně má fanouškovská základna všech orientací dostatek trpělivosti na sledování dobrodružných příhod koženého kapitána Marty McFlye a jeho věrné bandy archetypů. Přes scénář prošpikovaný třeskutými ftípky (heh, heh), svérázné střihy a nadmíru otravnou country hudbu se mi nepodařilo prokousat víc, jak první našponovanou půldruhou hodinu. Proto můj názor (klasicky) neberte absolutně vážně, a pokračujte k ohňostroji superlativů. Potkáme se na nějaké šťavnaté coňácké přednášce o vlivu Aliance na dojivost Nezávislých krav. 1*

    • 28.7.2014  20:46
    Flákači (1995)
    ***

    Celkem všední post-osmdesátková americká teenage komedie se sice nevšedním humorem, nicméně hlášky a grimasy prostě časem omrzí, načež pak zbudou jen ty tuctové koleje, vedoucí skrz všechny důvěrně známé zastávky neomylně do stanice Happyjend. Chtěl jsem původně taky uznale pokývat hlavou, že na tomhle filmu fakt něco je, ale po jeho skončení jsem úplně zapomněl co. Sorry. 3*

    • 10.7.2012  18:15
    Frankenstein (1994)
    *

    Tak takovouhle teatrální tragédii jsem tedy rozhodně nečekal. Dokoukat tenhle film, to vážně bolelo. Ale zapřel jsem se, a dostál jsem svému předsevzetí, že nic nebudu vypínat v polovině. Zuby zaťaté v křeči a nešťastné slzy na krajíčku, při sledování těch extrémně mizerných výkonů (herci si zřejmě spletli film s ochotnickým divadlem), kterým se bohužel ani nedalo smát, jak MOC byly bídné. Všemocná nuda, která se filmu celou dobu držela jak Frankieho přišité ucho, by ani nebyla tak nutně zlá, kdyby mě alespoň ty nesympatické ksichty nechaly v klidu přemýšlet o nesmrtelnosti chrousta (stačí několik elektrických úhořů, pár set litrů plodové vody a máte ho zase zpět, zajímavé že?!). Knihu jsem zatím nečetl, ale pokud jsou tam stejně debilní a utahané dialogy jako v tomhle patosu, tak jsem za to upřímně rád. De Niro sice hraje postiženého jako o život, ale tenhle slepenec všemožného hnusu sám prostě neutáhne. Sice nevím za co, ale tu 1* tomu dám, přece jen není odpad jako odpad!. PS: Helenku jsem nikdy neměl moc rád, ale po téhle roli jí začínám přímo nesnášet.

    • 12.2.2013  21:55
    Frozen (2010)
    ***

    Tož to je tedy blbá příhoda, když se tupý zarostlý výplod amerického hamburgerového průmyslu rozhodne opustit své těžce zodpovědné a mizerně placené místo dřív, než je zdrávo, a nechá vás na trati viset jako partu otužilců. Co dělat v takové prekérní situaci?! Počasí nestojí za nic, sněhu jak v prosinci u muzea, nevraživá příroda všude okolo. Jen co sjezdovku opustí poslední opozdivší se prknař, už se pod vámi prohání divoké šelmy, lovící po lesích zbloudilé běžkaře, což na sebevědomí rozhodně nepřidá, navíc se vám chce příšerně na malou, a ještě musíte mrznout se dvěma dalšími dementy, co si ani neumí zapnout bundu až ke krku! Pro nezúčastněné oko diváka z toho ovšem nakonec vyplyne pár komických situací, které potěší nejednu sadistickou dušičku a zahřejou u srdíčka. Příjemná nezávislá kratochvíle, proč ne? Navařte lavor grogu, a jen do toho. 3*

    • 23.6.2012  13:53
    Gattaca (1997)
    *

    „Sci-fi“ detektivka, která vás nenechá ani na okamžik vydechnout. Krůček po krůčku, kapku moči po kapce, se budete dostávat až k samému jádru věci. Také jste chtěli vždycky zkoumat nejrůznější tělesné tekutiny, a všelijaký odpad lidského těla? Tento film vám nabídne zážitek téměř na „vlastní kůži“! No vážně, nevím, zda byla napínavější scéna s vyhodnocováním DNA ze zapomenutého vlasu, nebo z pašované lahvičky krve. Samotný Sherlock by to nevymyslel líp. A sci-fi prvky? Co vám mám povídat, podívaná k nezaplacení, Ridley Scott se může jít zahrabat. Velmi depresivní atmosféra blízké budoucnosti, kdo by taky tušil, že za pár (desítek?) let budeme mít počítače se starou dobrou tlačítkovou klávesnicí a monitorem s příšerně malým rozlišením, to zní opravdu děsivě! Ano, takřka puntičkářská propracovanost z toho dýchá na každé baňce vakuované moči. A samozřejmě, že ke každému správnému sci-fi nesmí chybět důkladná romantická složka stylu „vyvolená/vyvolený“, a ta zdejší se táhne v duchu nejlepších tradic starých černobílých šlágrů ze 40‘ let, tomu prostě nelze odolat! ... Ale teď vážně, je to nuda k posrání. Těžko se mi vybavuje lepší příklad tak tragicky nevyužitého potenciálu, a tak příšerného zpracování tématu, které mohlo být velmi atraktivní. 1* za nápad

    • 22.9.2014  11:10

    Lehce (velmi lehce) úsměvná groteska s úžasným smyslem pro detail. Na druhou stranu ale intelektuální pastelová masturbace, co se snaží být místy vtipná tak moc, až je otravná. Někdo absurdním světem, plným překrásných aranží a ošklivých přízvuků, propluje rád, jiný se v barevné a načančané nudě začne topit už po půl hodině. Já si vzal pro jistotu šnorchl. 3*

    • 16.10.2013  15:08
    Gravitace (2013)
    ****

    "Hjůstne, slyšíš mě? Tady Sandra, jsem úplně sama, a nemám si s kým povídat, ozvi se..." Vizuální orgie a hra několika hlasů dokáže ve ztichlém, skoro-prázdném sále s umělohmotnými brýlemi na nose vytvořit úžasnou atmosféru. Kamera a efekty jsou více než impozantní, předlouhé, nepřerušované záběry, černočerný nekonečný prostor a titěrnost člověka závislého na technologických hračkách, naprosto osamoceného a nekonečně daleko od domova, jeden by si skoro až vzpomněl na Kubricka, jenže... Do mistrovství vesmírného dramatu tomu chybí bohužel poměrně dost. Zdá se nefér filmu vyčítat vláčné tempo, v souvislosti s porovnáním, které jsem zmínil, ale nelze jinak. Nárazové monumentální exploze v ohlušujícím tichu jsou velmi působivé, ale jinak je stopáž zbytečně ubíjena občas trochu nezáživnými hereckými výlevy, a společně se slabším závěrem sice zavdává důvod k projekci v nejvyšší možné více-dimenzionální kvalitě, kterou můžu vřele doporučit, ale zároveň naprosto vylučuje jakoukoli motivaci zažít Gravitaci na vlastní kůži znovu. Příjemné a nevšední 4*

    • 14.7.2012  01:09
    Hit So Hard (2012)
    ****

    Příběh Patty Schemel je velmi zajímavý, ať už z toho hudebního hlediska, od úžasného úspěchu s kapelou Hole, až po neshody, kvůli kterým kapelu tak trochu nedobrovolně opustila, a nebo z toho životního, kdy se z výborné bubenice stala zdrogovaná troska, která se ale nakonec dokázala vzepřít, a nyní dává příklad i naději spoustě dalším. Upřímně ale je pro mě osobně daleko zajímavější to, co se odehrává "v pozadí". Celé to zákulisí této "Nirvany" v ženském podání, která byla bohužel tak moc zástíněna svým legendárním protějškem, a zároveň také (nejen) slávou opojené Courtney Love, že neměla takovou možnost vyniknout, ač má rozhodně v hudebním světě i v dnešní době hodně co nabídnout. Také spousty velmi raritních záběrů, mimo jiné i společně s Kurtem, kde si ještě daleko víc uvědomíte, jak moc byly tyto dvě kapely propojeny, stejně tak jako jejich hlavní představitelé. Možná je Pattyno místy nesouvislé brblání na kameru až moc, možná film ke konci zachází až příliš jiným směrem, než měl, a stává se z něj spíše jakási protidrogová demonstrace. Ale co je podstatné, že je z něj cítit nádech těch krásných, zmatených a divokých 90' let, kdy zážívala alternativní rocková hudba svá nejkrásnější léta, a stejně jako v 1991: The Year Punk Broke, do této doby se přenesu kdykoli moc rád. Jako pocta té nejlepší hudbě, kterou znám, se tento film velmi povedl, a i s ohledem na závěrečnou část si zaslouží krásné 4*

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace