PanTumnus

PanTumnus

Robert Mario Poupátko

okres Brno
Homo Homo Homo

8 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5
    • 4.10.2018  21:40
    Venom (2018)
    ***

    spider-man 3 all over again! hardyho charizma nemůže zachránit dementní vtipy, špatné cgi a lacinou zápletku.

    • 1.10.2018  13:15
    American Horror Story (TV seriál) (2011)
    ****

    1. série: super začátek asi nejlepšího hororového seriálu nového tisíciletí. skvělé, prostě skvělé. nejsilnější epizoda je pro mě ta halloweenská. Taissa Farmiga, Frances Conroy, Jessica Lange, Evan Peters... herecké objevy které mi přinesla první sezóna. 5/5 2. série: slabší. řada trpí přeplácaností (psychopat, blázinec, náckové, mimozemšťani.) poprvé jsem si všiml toho jak dobře a zajímavě murphy dokáže obsazovat (adam levine). plusem je také dojemné finále. 3/5. 3. série. Taissa, Jessica, Frances, Sarah, Gaby Sidibe a Kathy Bates, Skvělé obsazení, skvělý námět (čarodejnice). Pár nečekaných zvratů! Love it! 4/5. 4. série. Začátek mě nebavil ale s přibývajícími díly se vše naštěstí zlepšilo. Nováček Wes Bentley mi přišel výborný a celá scéna kdy Jessica zpívá Gods and Monster mi přišla skvostná. Obecně ty songy byly parádní. Opět musím pochválit Murphyho za obsazení. (Tolik odvážných rozhodnutí). U finále jsem plakal dojetím. Sbohem Jessico. 4/5. 5. série. Nejslabší série ale zároveň do té doby nejtemnější. Gaga je božská, Katy Bates a Denis O Hare byl GENIÁLNÍ! Přesto bylo vidět že absence Jessicy je výrazná. Gaga měla dostat více prostoru, chybí opravdu výrazná hlavní postava. Sarah Paulsen mě iritovala. Finále tradičně boží. 3/5 6. série: Za mě zatím nejlepší kus do AHS. strašidelné, nepříjemné, brutální a sadistické. Dobře zde jde sledovat vlivy které si Roanoke půjčuje (Blair Witch, Texaský masakr, Nenávist, Paranormal Activity, Evil Dead...) Kathy Bates asi nejlepší výkon za dobu účinkování. Wes Bentley mě hodně potěšil, Lady Gaga taky. Sarah boží a Angela Basset konečně hraje něco jiného než Bitch Queen, Seriál se po odchodu Jessicy konečně našel. 5/5.

    • 19.8.2018  22:24

    Brno. Hl.n

    • 26.5.2018  12:40

    Zbytečný film.

    • 16.5.2018  20:29
    Deadpool 2 (2018)
    ****

    Vezměte své nejoblíbenější gify. Sestříhejte je dohromady. Přidejte vaše oblíbené popové, dubstepové a muzikálové pecky a máte Deadpoola 2. P.S. Josh Brolin je tady hot jak sviň!

    • 23.3.2018  18:13

    roztomilá zvířátka a skvělý casting na dobrý film nestačí. tam kde paddington uspěl a podal dojemný a poutavý příběh tam petr hodil vybuchující stromy a dvě postavy které mají mezi sebou chemii asi jako sandály a ponožky. i když králíček na konec přinese jisté poselství, že je třeba se problémům postavit čelem etc. nemá ten potřebný dopad, obzvlášť když postava petra nemá problém s vražděním lidí. což něco co je ve snímku skryté, je to něco, co je zde naplno řečené. will gluck a rob lieber naprosto nepochopily jak se dělá dobrý dětský film, jak se píše dobrá rošťácká postava nebo humor. nenechte se zmást zdejším červeným hodnocením. je to sračka, sračka v modrém kabátku a bez kalhot.

    • 1.3.2018  11:46

    Jako, je to fajn ale Francovi toho Wiseaua nevěřím ani vteřinu. Na roli se podle mě nehodil. Jinak více méně standartní životopisný film. Nic víc, nic míň.

    • 18.2.2018  17:36

    nikdy mi nebylo fyzicky špatně ze sledování filmu. nikdy! ale birdemicu se to povedlo. gratuluji. jinak je zde samozřejmě všechno špatně. od scénáře přes skript až po kameru, herce nebo cgi. a pro ty co si myslí že je to tak všechno záměrně... tak není. nguyen akorát nemá talent, to je vše a pokud v rozhovorech tvrdí že vše bylo myšleno s nadsázkou, tak nesoudně lže. tohle je něco co nikdy nemělo vzniknout a to mám špatné filmy rád. pokud chcete vidět špatný film, který vypadá amatérsky, útočí v něm špatná digi zvířata a skutečně JE myšlený s nadsázkou, pusťte si rise of the animals z roku 2011.

    • 14.2.2018  09:41

    Páni! Tak po dlouhé době jsem opět viděl kvalitní duchařinu. Atmosféra je od prvního záběru tísnivá a atmosféra hutná. Jump Scares jsou naštěstí jen dvě, jinak se vše spoléhá na atmosféru, která je čím dál více tíživá. Pravda ale je, že digi efekty vypadají lacině a filmu škodí, každopádně i tak jde o o nadprůměrný horor, který si zdejších 49% nezaslouží.

    • 9.2.2018  09:18

    Až příliš naivní a Judy Garland jako malá holka je směšná.

    • 8.2.2018  12:20

    prvních cca 10 minu filmu je excelentních. pak ale přijde nudná detektivní zápletka s hloupými dialogy a scénářem. každopádně je to lepší než devátý díl. i když je na filmu vidět jeho nicotný rozpočet, tvůrci se snaží. masky se od minula také zlepšily a nový pinhead tomu původnímu rozhodně ostudu nedělá. plusem je i těch pár originálních nápadů (psací stroj, anděl, pejsek...) celkově tedy průměr, který nedosahuje kvalit ani jednoho z prvních pěti filmů a neznalci série nic neřekne ale jako fanservis je to ok. příště by to chtělo o něco větší rozpočet (viz. chucky a leatherface), méně tupý scénář a více scén s pinheadem.

    • 7.2.2018  13:08

    Tak nějak nevím kde všichni vidí problém. Možná je to trochu hloupější než předchozí filmy ale tenhle mix Vetřelce a Horizontu událostí mi sednul. Přichází se zajímavou zápletkou, nenudí, má skvělou výpravu, hudbu i herce, několikrát dokáže i překvapit a navíc přihazuje celkově povedené vysvětlení všech těch podivných událostí v Monstru a Ulici Cloverfield 10 (vážně, to vysvětlení tam je, jen stačí být trochu pozornější) a díky tomu si do široka otevírá brány pro možná pokračování. Pro mě tak Cloverfield zůstává stále tím nejzajímavějším filmovým vesmírem. Palec nahoru.

    • 22.1.2018  17:17
    Jigsaw (2017)
    *

    Tam kde loni Chucky, Texaský masakr, Blair Witch, Jeepers Creepers a další přinesly do svých sérií něco alespoň trochu svěžího a původního, rozvíjely mytologii, zde se jede přes kopírák. Nudný film plný rádoby kontroverzních a rádoby nechutných scén. Ani jeden dobrý nebo originální nápad jen recyklace sedmkrát viděného, která má jediný účel a to vytáhnout z naivních fanoušků prachy.

    • 22.1.2018  17:11

    Zajímalo by mě kam daly hodnotící oči a mozek. Děj předvídatelný a nudný. Klišé padá na klišé. Zápletka plná logických kolapsů při kterých se zadrhává mozek. Farmiga, Wilson a Neill nemají co hrát. Tři dobré scény jinak nic než další průměrný hollywood.

    • 11.1.2018  19:49
    Vaginator: Dawn of the Bitches (amatérský film) (2017)
    *****

    Transcendentní homosexuální zážitek.

    • 28.8.2017  20:14

    dobré ale předvídatelné. pointa filmu mi byla jasná po 20 minutách.

    • 25.5.2017  20:01

    had ex machina.

    • 25.5.2017  20:00

    je to fajn. prostě jen fajn. 70%. každopádně oproti 4ce, která se stává nejzbytečnějším filmem v historii jakékoliv série je tohle oscarové drama.

    • 18.5.2017  17:30

    rozhodně jeden z nejslabších (možná nejslabší) přírůstek do alien universa a to promethea včetně. negativa se skrývají ve scénáři který nenabízí příliš prostoru postavám a my je tak nemáme šanci lépe poznat (prolog last supper ve filmu chybí). v podstatě je nevyužita i přítomnost vetřelce ale když už se objeví, je to majstrštyk. za největší pozitivum považuji postavu davida, který se oficiálně stává pro prequelovou sérii tím čím byla ripelyová pro tu originální, akorát z druhé strany spektra. scény s neomorphem jsou cool, postavy se rozhodně jako idioti nechovají. tedy taky win win. příště tedy lépe napsanou expozici, lepší vhled do postav, o trochu víc vetřelců a trochu více odhalení v rámci mytologie. za mě palec hore a 70%.

    • 7.4.2017  22:26
    Hladová řeka (amatérský film) (2017)
    ***

    myslím že si tvůrci zaslouží minimálně ocenit za tu odvahu točit na vodě. to riziko že se mi utopí technika bych zažívat nechtěl. každopádně, a možná trochu bohužel, film naplno dostál své závorce v názvu (amatérský film). výkony jsou nevyvážené. celé je to tak trochu uspěchané a dle mého chybí více expozice. na druhou stranu, výprava je parádní, cením si povedeného CGI i VFX. hudba je grandiózně creepy a námět by stál za to rozšířit třeba do půlhodinového filmu. když to shrnu... povedený hororový kraťas, který by mohl být ještě o něco lepší, kdyby se tvůrci o něco více soustředily na herecké výkony obou představitelů (oba to totiž v sobě mají) a první polovinu filmu obdařily silnějším otvírákem. za mńe tedy čisté 3.

    • 16.3.2017  20:43

    Před třemi lety otevřela Godzilla dveře dalšímu filmovému vesmíru s kódovým označením MonsterVerse. Nyní se studio WarnerBros. snaží navázat novým příběhem přerostlého opičáka a je to dobrodružství jako žádné jiné. Dějově se vracíme před události první Godzilly do sedmdeátek těsně po konci války ve Vietnamu. Tajemná organizace Monarcha, známá už z filmu o přerostlé ještěrce, krachuje. Poslední šancí na její záchranu a značnou finanční infuzi od vlády je dokázat existenci takzvané teorie duté země a obřích monster jež zde v klidu již několik miliard let žijí. Je sestavena expedice čítající několik vědců, vojáků v čele se skvělým Samuelem L. Jacksonem, jednoho experta přes nezmapované džungle a jedné fotografky s tváří krásné Brie Larson. Jedno si ujasněme již na začátku. Pokud od filmu očekáváte hluboké myšlenky, dokonalé herecké výkony a po odchodu z kina rádi odcházíte s pocitem hlubokého kulturního naplnění tak nový Kong není filmem pro Vás. Pro všechny ostatní tu je filmový blockbuster jako žádný jiný. Kong: Ostrov lebek totiž není hloupý film. To vůbec. Jen si na něj velice úspěšně hraje a divákovy neznalému kontextu monster filmů, jež vznikly od 30 let nahoru, tak zákonitě musí připadat jako naprostá ptákovina. Lidské postavy jsou ploché jak papír (schválně). Expozice je krátká (schválně). Akční scény jsou za hranicí uvěřitelnosti (schválně). Kong jde ruku v ruce s těmi nejbrakovějším a zároveň nejkouzelnějšími šestákovými dobrodružnými filmy a dámy a pánové je to paráda! Pokud vypnete mozek a přijemte fakt že sledujete snímek o obří opici, teenagerovy, která nejenže je značně personifikovaná ale navíc i docela nepříjemně sexy až jsem si trochu připadal jako zoofil amatér, zašlapuje hrdiné americké vojáky a po vrtulnících hází stromy. Pokud přijmete fakt že film naprosto kaká na postavy a divácká očekávání ohledně jejich vývoje a ještě si z toho dělá legraci na úrovní metahumoru. Pokud přijemte fakt že sledujete film ve které King Kong bojuje s jiným monstrem za pomocí obřího řetezu na jehož konci je lodní šroub a myslí to naprosto smrtelně vážně a je mu jedno co si myslíte, tak se budete bavit tak jak jste se v kině nebavily praděpodobně už několik let. Celé tohle je navíc zabalené do tak sexy vizuálu plného kreativní kamery, střihu a úchvatných zpomalovaček že z toho málem padají oči z důlku. Kong: Ostrov lebek je parádní dobrodružství a svým stylem převrací veškerá divácká očekávání podobně jako Godzilla z roku 2014. Svým bujarým stylem navíc diváka připravuje na další snímky z MonsterVersa, konkrétně Godzilla: Král monster ve kterém si to obří ještěrka rozdá s trojhlavým drakem King Ghodorahem, pterodaktylem létajícím nadzvukovou rychlostí Rodanem a obřím motýlem Mothrou a hlavně na film Kong vs. Godzilla což bude pravděpodobně, vzhledem k povaze obou monster, buď film ve kterém budou obě monstra sedět na kafi a klábosit (což není tak pravděpodobné), nebo film který bude tím nejbizarněším buddy movie jaký si lze představit.

    • 3.2.2017  17:55
    Jackie (2016)
    ****

    Je neuvěřitelné jak rozporuplné reakce nový snímek Pablo Larraína působí. Současný stav, při psaní této recenze je následující. Na česko-slovenské filmové databázi 69%. Na té mezinárodní imdb 73%. Do toho naše vlastní Mirka S. přichvátala s hodnocením 55% a web moviezone.cz dokonce pouze se 30%. Jackie je snímek jež mapuje události těsně následující po atentátu na J.F. Kennedyho očima jeho manželky. Tu zde ztvárnila excelentní Natalie Portman která skvěle nastudovala způsob jakým Jackie O. mluvila, jak se pohybovala či dokonce jak se usmívala. A to ve třech polohách. Jackie před atentátem aka. veselá Stepfordská panička, Jackie bezprostředně po atentátu aka. zdrcená a nas... a nakonec týden po tragédii aka. autentická hulička cigaret. Všechny tyhle polohy jsou zvládnuté naprosto precizně a přesto že si někteří lidé stěžují na až roboticky přesné ztvárnění slavné ženy, je třeba si uvědomit že paní Kennedyová je ve spojených státech pojem, jehož devalvování skrze hereckou akci by přineslo jen zlou krev. Oscarová nominace je zde právem zasloužená. Co snímku v mnoha očích, v četně těch vašich, sráží či může srážet body je i jeho snobskost. Vše je zde naprosto perfektní a luxusní. Šaty, účesy, místnosti a dokonce i všichni lidé kolem. Mínus pro jedny a vítěztví pro ty kteří přijmou tuto stylizaci, jež k atmosféře a měkkému osvětlení všech scén naprosto sedí. Stejně tak jako ke charakteru ústředních postav. Jednou z nejpůsobivějších scén celého filmu je celá situace ve které přijde atentát a vše bezprostředně po něm. Celé je to natolik silné, skvěle zahrané a nasnímané že každému kdo se alespoň trochu otřel o umění tvorby snímků, musí vytrysknout slzy do očí. Sama o sobě si pak zaslouží zmínit scéna ve které Jackie prochází Bílým domem. Vším tím luxusem a falešným pozlátkem, přičemž jí na šatech stále zasychají krvavé skvrny z hlavy jejího manžela. Zde je třeba mluvit o až téměř geniální filmařině, která vzbuzuje přesně ty emoce které chcete v danou chvíli cítit. Proč tedy všechny ty rozporuplné reakce, 50 procentní hodnocení, hejty a tak dále? Ono je to vlastně brutálně prosté. Záleží na tom jak moc vás zajímá osobnost samotné Jackie Kennedyové. Jak moc jste ochotní přijmout fakt že snímkem není životopisem v pravém slova smyslu ale že se doslova babrá v emocích jedné ženy která je, nebo spíše chce být, natolik dokonalá až to může být divákovi nepříjemné. Samozřejmě pár chyb by se tu našlo. Třeba jedna scéna jež se komrcá na hraně přijatelného klišé, nebo předposlední třetina, která je i přes krátkou stopáž snímku 99 minut, opravdu zdlouhavá. Přesto nemůžu jinak než počin režiséra Larraína velebit. Dobrá práce.

    • 3.2.2017  17:48
    Moonlight (2016)
    ***

    Moonlight je teprve druhým celovečerním snímkem Barry Jenkinse. I tak jde ovšem o snímek natolik úspěšný že si již vysloužil Zlatý Glóbus za nejlepší drama a je žhavým kandidátem na Oscara hned v několika kategoriích. Očekávání tedy byla vysoká. Bohužel, snímek pouze klame tělem. Film je příběhem Chirona, kterému ale nikdo neřekne jinak než Malej. Malej má problém. Jeho maminka je feťačka a ve škole ho šikanují protože je introvert a pravděobodobně homosexuál. Malej se skamarádí s dealerem Juanem co prodává jeho matce a jeho přítelkyní Teresou. Malej má jediného kamaráda Kevina. Střih. Malej už je puberťák a nikdo mu neřekne jinak než Chiron. Chiron má problém. Jeho maminka je stále feťačka a ve škole ho pořád šikanují protože je introvert a tentokrát již asi vážně i homosexuál. Chiron se už nekamarádí s dealerem Juanem protože umřel a tak udržuje alespoň přátelský vztah s jeho přítelkyní Teresou. Chiron má jediného kamaráda Kevina do kterého se zamiloval. Střih. Chiron je dospělý a nikdo mu neřekne jinak než Černej. Černej má problém protože jeho maminka už není feťačka ale chce svého synka pořád vídat a také mu neustále volá a moc ráda by mu radila jak nakládat se životem. Nikdo ho už nešikanuje protože i když je pravděpodobně pořád homosexuál, tak to nikdo neví a to že je tak trochu introvert už taky nikomu nevadí. Černej má kamaráda Kevina kterého dlouho neviděl. Jede tedy za ním, pokecají, dají si jídlo, obejmou se a tralala konec. Na snímek jsem se těšil, neboť z trailerů sliboval drama gay chlapce vyrůstajícího v ghettu. Bohužel Moonlight je mnoho věcí ale není dramatem v pravém slova smyslu protože nic dramatického se v něm prakticky nestane. Není to ani gay film v pravém slova smyslu protože za celou stopáž v něm uvidíte akorát tak jeden polibek a masturbaci mimo záběr. Ne... Moonlight je krásně nasnímaný, solidně zahraný ale také neuvěřitelně prázdný, rozvleklý a nudný. První část snímku, kdy sledujeme Chironovo dětství je rozvleklá, nic zásadního se v ní nestane a slouží čistě k tomu abychom se seznámily s postavami. Druhý part ve kterém sledujeme pubertu hlavního hrdiny je o poznání zajímavější ale ničí ji až diváka urážející předvídatelnost a klišé na každém rohu (konflikt nejlepších přátel). Sama o sobě by pak zasloužila facku celá pasáž na pláži která je tak divně napsaná a tak strašně neuvěřitelná až je k smíchu. Třetí část je nejlepší. Bohužel je natolik krátká a ukončena tak neuspokojivě že vás může jedině naštvat. Režisér prostě nemá koule. Nemá koule zatnout drápy tak kde je situace vyhrocená. Nemá koule ukázat nám víc než jeden letmý polibek (těšil jsem se na líbačku André Hollanda a Trevanta Rhodese a kde nic tu nic). Nemá koule na víc než jen klouzání po povrchu jednoho vztahu. Jenkins se až příliš podrobuje vizuálu a to je téměř vždy špatně. Proč byl tedy Moonlight nominován na tolik cen včetně nominací pro herce ve vedlejších rolích? Odpověď je jednoduchá a skrývá se za skandálem z loňských Oscarů, kdy se afroameričtí herci vzbouřily, neboť nikdo z nich nebyl nominován na jedinou z hlavních cen. Letošním nominováním Moonlightu si to akademici žehlí. Bohužel, Moonlight je film který si uzurpuje pozornost kterou si nezaslouží. Pojďme si tedy vše shrnout. Moonlight je snímek který nepřináší, krom zasazení do ghetta, nic nového jak na poli dramat tak ani na poli gay filmů neboť je málo gay. Tím pádem je nudný a plný klišé jakoby opsaných z knihy Jak napsat scénář k dramatu pro začátečníky. Herecké výkony jsou ok (ale nic na Oscara tu nevidím). Vše zachraňuje kamera a podmanivá hudba Nicholase Britella která alespoň několika scénám dodává ten tolik potřebný náboj. Za mně čistý průměr. Teď mne omluvte, jdu si znovu pustit Zkrocenou horu.

    • 1.2.2017  16:47
    Rozpolcený (2016)
    ****

    Režiséra M. Night Shyamalana mi bylo v posledních letech opravdu líto. Poté, co dokázal diváky šokovat snímky jako Šestý smysl, Vyvolený nebo Znamení, přišel prudký pád a muž, svého času nazývaný novým Hitchcockem, upadl v nelibost díky extrémně špatným snímkům typu Poslední vládce větru, Po zániku země nebo Stalo se. Rozpolcený každopádně není první Shyamalanův pokus o návrat. Ten přišel už loni s found footage horrorem The Visit, ve kterém se dvě děti postupně dozvídají šokující pravdu o svých prarodičích. Šlo o průměrný film. Samozřejmě o něco lepší než třeba zmíněné Stalo se, ale stále dost absurdní. Dobrou zprávou je, že nejnovější režisérův počin je zase o kousek lepší a bližší snímkům ze začátku jeho kariéry. Hlavní protagonistou je Kevin. Ten unese tři dívky, Claire, Mariciu a Casey. Netrvá dlouho a společně s unesenými ženami zjišťujeme, že Kevin ve skutečnosti není Kevin ale Dennis. Jedna z 23 osobností žijících v Kevinově těle. Hlavní hrdina totiž trpí poruchou odborně zvanou Disociativní porucha identity. Dennis má v plánu všechny tři dívky obětovat bytosti zvané Bestie, na jejíž příchod se on a další dvě osobnosti v jeho těle - řád milující Patricia a chlapec Hedwig, připravují. Nastává tedy boj o přežití. Dokud se snímek zabývá zkoumáním Kevinovy poruchy, jde o zajímavý film. Shyamalan totiž divákovy neznalému této problematice předhodí mnoho více než zajímavých faktů a teorií o síle lidské mysli (které mimochodem opravdu nejsou vycucané z prstu). Jakmile se ale pozornost přesune k minulosti jedné z dívek, či k samotné Bestii, začíná být vše více či méně směšné a téměř až neuvěřitelné. Ne přímo svou podstatou, ale tím, jak nám snímek dané skutečnosti předkládá. Co ruší, jsou i docela časté logické nesmysly, jako například že si Dennis po nástupu do auta nevšimne, že vedle něj někdo sedí, nebo postavy Claire a Marcii, které na dobrou polovinu filmu zmizí, aby se objevily až v samotném, emocionálně vypjatém finále. To bohužel díky tomuto faktu nemá takovou sílu, jakou by si režisér přál. Co ovšem potěší, je celková atmosféra. Zajímavá výprava, hudba a vizuální stránka. Nejvíc ale herecký výkon Jamese McAvoye v roli Kevina a všech ostatních (takzvané Hordy). Jde o skvost, který celý film zachraňuje z vod průměrnosti. Rozpolcený je navíc ponořen do takové zvláštní, nepopsatelné atmosféry. Pokud čekáte šokující pointu na závěr, podobně jako např. u Šestého smyslu, Vesnice nebo Vyvoleného, dostanete ji. Vlastně je natolik šokující, že na ni budete reagovat třemi následujícími možnostmi. Buď ji nepochopíte a bude vám jedno, nebo ji pochopíte a bude se vám líbit, nebo ji pochopíte a řeknete se ''Co se to do pr... právě stalo?''. Což byl můj případ. Rozpolcený není špatný film. V duchu samotného názvu bych ho označil za film rozporuplný. Po jeho shlédnutí jsem o něm musel přemýšlet a vlastně i teď, 5 dní po shlédnutí, stále přemýšlím. A ono je to nakonec i dobře. Pokud hledáte snímek, u kterého musíte přemýšlet, ale zároveň nechcete čistý art, dejte Rozpolcenému šanci. A navíc, na rozdíl od mnoha předchozích filmů M. Shyamalana si tenhle svůj úspěch zaslouží.

    • 1.2.2017  16:46
    La La Land (2016)
    *****

    Uplynulo už více jak 50 let od doby, kdy muzikály patřily k jedněm z nejvíce ceněným a divácky oblíbeným žánrům v Hollywoodu. Koneckonců byl to právě muzikálový snímek Jazzový zpěvák z roku 1927, který odstartoval revoluci s názvem zvukový film. Dnes nejslavnější a pro mnohé možná i nejlepší muzikál všech dob, byl uveden do kin v roce 1952 a jmenoval se Zpívání v dešti. Snímek s vynikajícím a nepřekonatelným Genem Kellym v hlavní roli vypráví příběh dvou filmových herců. Hvězdy němého filmu, jež si snaží nalézt místo v éře, kdy němý film už zas tak neletí a neznámé herečky, jež s příchodem toho zvukového, dostává konečně příležitost zazářit. Rekapitulace děje Zpívání v dešti není náhodná, protože La La Land režiséra Damiena Chazellea (Whiplash) si ze slavného předchůdce mnohé půjčuje. Hlavním hrdinou je jazzman Sebastian (Ryan Gosling) jež sní o otevření vlastního jazzového klubu, bohužel pro něj, doba starosvětským hudebním žánrům nepřeje a okolí, včetně jeho rodiny, je přesvědčeno že jazz už zkrátka nemá co nabídnout a nikoho zajímat nebude. Mia (Emma Stone) se živí jako servírka ve studiích Warner Brothers. Její touhou je však stát se herečkou, a tak zkouší všemožné castingy a čeká na svoji velkou filmovou příležitost. Podobnosti jsou tedy nasnadě. V La La Landu zastupuje jazz muzikál jako žánr. Hrdinka pak předpojatého diváka, který jej nemá rád. Když tohle při sledování pochopíte a přistoupíte na režisérovu hru, stanete se součástí zajímavého sociálního experimentu, na jehož konci zjistíte, jestli opravdu muzikál nenávidíte, nebo jste zkrátka jen ještě nenašli ''ten pravý.'' La La Land ale nechce být jen jednoduchou poctou zlaté éře. Snaží se divákovy něco předat. Je myslím jasné, že se Sebastian a Mia setkají a stejně tak lze předvídat že se do sebe zamilují. Celou první polovinu, od prvního pětiminutového, naprosto geniálního, tanečního čísla na dálnici natočeného bez jediného střihu až po ústřední píseň City of Stars sledujete tradiční, barevný a vtipný film. Pak ovšem přijde druhá polovina. Na hrdiny začne dopadat tíha jejich životů, písně ustanou a my sledujeme něco, o čem víme že asi nedopadne špatně, ale nejspíš ani úplně dobře. Zde je tedy nakonec vidět odtržení od pravidel žánru a toho, co byste si jako divák přál vidět. Někoho to bude zcela určitě mrzet a někteří to přijmou bez větších potíží. Tenhle film je zkrátka jako život, někdy se vám chce zpívat a tančit, někdy prostě ne. Celý film by se dal shrnout do vcelku jednoduché otázky: Jak by to vypadalo, kdyby muzikál, tak jako ho známe z 50. let, někdo natočil dnes? Pokud vás také pálí zvědavost, vyrazte na La La Land. Nejenže vám odpoví ale zároveň dostane jeden z nejlepších (nejen) muzikálových snímků všech dob.

    • 12.1.2017  16:46

    tohle bylo tak strašně příšerný a srdcebolný a romantický že sem se z toho poblil. jedna hvězdička za snahu.

    • 12.1.2017  16:44
    Pasažéři (2016)
    ****

    prdelka chrise pratta vypadá přesně tak jak jsem si ji představoval.

    • 6.1.2017  11:45
    Jason X (2001)
    ****

    Narozdíl od ostatních dílů série, vyjma Freddy vs. Jason, je tohle alespoň sranda.

    • 26.12.2016  11:41

    NÁSLEDUJÍCÍ "RECENZI" JSEM SLÍBIL JIRKOVI, JIŘÍMU, PANU SRACHOVI. A TADY KONEČNĚ JE. Na Andělá páně 2 jsem se plánoval vypravit už když jsem viděl vtipný trailer. Nakonec jsem ho viděl až na boží hod roku 2016. Tak trochu i schválně. Jde o vánoční film a navíc jsem si chtěl připomenout první film což mi splnila česká televize. Začnu kladem. Anděl páně 2 je lepší než Anděl páně. Má pořádný scénář, dopřává víc prostoru čertu Uriášovi (Finally!) a navíc nepůsobí vůbec jako pohádka, narozdíl od čistě pohádkově jednorozměrné jedničky. Dvojka je spíš komedie kde jsou čirou náhodou hrdiny anděl a čert. Dalším obrovským pozitivem je duo Trojan, Dvořák. Jsou tak geniálně sehraní, oba si své role tak strašně užívají že je na to prostě radost koukat. Vlasně celý herecký ansámbl je perfektní. Jirko umíš herce vybrat dobře. Stejně tak se povedla, a pozvedla!, vizuální stránka filmu a hlavně hudba Ondřeje Gregora. (Nebo Brzobohatého, záleží co preferujete). Toliko klady. Mě osobně na filmu vadily dvě věci. Možná vlasně tři. Za prvé) mnoho vtipů, hlavně ze začátku, jsou strašně na sílu a nejsou dobré. Nácvik na silvestra. Ježiši Kriste co to tady děláte, Svatý Martin... Nic z toho mi nepišlo vtipné, a to nejsem úplný bezvěrec, jsem agnostik. Přišlo mi to strašně prvoplánové. Na druhou stranu mě nahlas roesmál vtip, který ostatní nechal chladným a to jest Kladivo na čarodějnice. Film se pro mě opravdu rozdjede a začal mě bavit, když se ústřední dvojka, handrkuje o jablko. Za druhé) Je to celé moc dlouhé. Předoslední třetina filmu je maličko roztahaná, dokonce sem se začal i trochu nudit, tady by neškodilo stříhat a film alespoň o pár minut zkrátit. Za třetí) Je super že je zde spousta výtečných herců. Ale je trochu škoda že nejsou využiti. Příklad za všechny je Vojta Dyk. Jeho role je malá, omezená na neuvěřielně iritující veršování a jednu scénu kdy prodá hrdinům párky. Já osobně jsem si k němu nenašel vztah a proto mi závěrečné spárování přišlo opět trochu nedoatžené. Toť asi vše. Ještě bych přidal že je super že Ani Uriáš, ani Petronel, ani Magdalena? Jmenoval se tak? Nejsou jednoroměrné postavy. Že se s nimi dá ztotožnit. Ještě je taky super že film stojí na vlastních nohou. Není třeba vidět jedničku aby jste pochopily dvojku. Nakonec tedy trojku klidně, ale jen pokud se bude odehrávat v současnosti, protože mi tahle mylšnka přijde Bůh ví proč vipná. P.S. Plakáty k filmu by to chtělo příště hezčí, třeba keslené nebo tak. P.P.S. Kde tam, kurde, byla zde uvedená Aňa Geislerová? :D

    • 27.3.2016  12:36
    Tvoje tvář má známý hlas (TV pořad) (2016)
    ****

    ano, je to laciné. ale já se bavil a například david kraus nebo hana holišová zaválely.

<< předchozí 1 2 3 4 5
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace